abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:39:35 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056745
Blablabla
Plaatje van een hont
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:40:50 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186056782
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:46 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186056826
Jaaaren geleden bezocht ik met een vriend de Batavia werf. Ik had zin om de vrijwilligers (?) daar een beetje te stangen, dus ik was direct een Zuidstaten Amerikaan met een zwaar Zuidstaten accent, Oh Myyy Gowd, I’m gonna Buy this, make a Mc Donalds out of it. Amaaaaz my Friend’s in Tampa. Gowwd Pete, Those Golden Arches Will look wonderfull on top of the Maashts.. Mijn vriend kende al jaren dit soort grappen, en zei met een stalen gezicht, hij is ertoe in staat. Blinde paniek daar achter de kassa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186056859
Ik had een hele reactie getypt op @Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:45:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:40 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_186057136
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:55:45 #7
45206 Pietverdriet
pi_186057171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
pi_186057222
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
Geen borrel of kaarsen in huis :7
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:59:00 #9
45206 Pietverdriet
pi_186057253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geen borrel of kaarsen in huis :7
Das kut
pi_186058397
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das kut
Die slaapt :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 april 2019 @ 22:44:17 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186058436
4-2. w/
Beste wedstrijd van Telstar dit seizoen gezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_186058491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Idd -O-
pi_186058962
quote:

[..]

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186059699
quote:

[..]

:D
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 6 april 2019 @ 04:44:04 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een hele reactie getypt op @:Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt :)

En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie

De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader _O_ ) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_186062747
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan midden in de nacht gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 06-04-2019 08:00:51 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_186062759
:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:55:39 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan miďden in de nachts gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|
Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:56:29 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062788
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
pi_186062810
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
Hoe weet je dat het precies dit lied was :o
* Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:00:16 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het precies dit lied was :o * Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen
De enige die ik ken van haar _O-

Jaren 90 ellende _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:01:29 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062824
Deze wel schunnig vaak gedraaid _O-

pi_186062826
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:56 schreef Molo het volgende:
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
pi_186062847
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát 8)7
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:15:07 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062894
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
pi_186062900
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
Ik heb nog wel een to-do-lijst vandaag. En avondplannen. :') Morgen niks. :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:17:18 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien ligt er nu iemand kneiterdepressief na te schokken van een auditieve suïcidepoging ;(
pi_186062906
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_186062913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het juist wel logisch. Je wil toch dat mensen je horen en irritant vinden. Dan moet je niet het risico lopen dat je hun lievelings muziek opzet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:24:44 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062945
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 april 2019 @ 08:28:25 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186062976
Mogge :W

In de trein naar Den Helder. Daarna Julianadorp. Etappe 4 gaat van Julianadorp-Noorderhaven naar Wieringerwaard. Als het goed is moet al een hoop in bloei staan. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:42:07 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186063091
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/

https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf

https://swv2804.nl/2015/03/02/483/

https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken

:@ sorry, beetje een stokpaardje.
Kwak
pi_186063189
Waarom die sorry?
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:00:47 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186063219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:

Ik kende de term multiple intelligence niet, maar dat bedoel ik ook niet.
Is een zwaar achterhaalde theorie, ook in de neurowetenschappen waar ik dan meer in zit :+
Of zat eigenlijk :')

Maar goed, mix lijkt me prima, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat iig niet zo heel erg terug zie als ik om me heen kijk.
Maar hopelijk komt dat nog.
Ik ben erg voor op maat trajecten, om motivatie en voorkeuren (en persoonlijke speerpunten/kracht/aanleg of hoe je het noemt) qua strategieën e.d. in de persoon aan te spreken.

Hoe oud ook, dus niet alleen bij kinderen die leren en nog veel plooibaarder en ongeschreven blad zijn, maar ook bij volwassenen, met en zonder letsels en rugzakjes, ervaringen etc.

Wel wat ingewikkeld toepasbaar in klassikaal onderwijs natuurlijk.
pi_186063311
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
pi_186063448
Mogguh!

Even teruglezen hoor! Interessant, al die verschillende manieren van beleving! :D
pi_186063569
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
Hier inmiddels de was opgehangen, plantjes verzorgd en aardappelsalade gemaakt. :9
pi_186063661
Interessant leesvoer ja.

Ik heb nog niets gedaan behalve raar gedroomd en vervolgens moeilijk en laat wakker geworden.
Wij hebben vandaag een flinke to do lijst vanwege de bonenkap. Er moeten onder andere vijf schuttingdelen en een deel van een hek verwijderd worden en nog veel meer. Het zeil moet ook weer deels van het land :')
Spoilers!
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:47:14 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186063675
Morguh.. me vanochtend nog een keer omgedraaid want vanaf vandaag shift van 12- 24 ..

Artikel gedeeltelijk gelezen.. staat er ook iets in over dromen? Dat is waar mijn meeste visualisaties naar boven komen.. en gezichten kan ik nooit visualiseren.. een strand lukt erg goed.. O-)
pi_186063962
Als er toch eens een truc zou zijn waarmee ik wat minder actief zou kunnen dromen. Ik zou zomaar vier kantjes over mijn avonturen van vannacht kunnen schrijven.
Spoilers!
pi_186063982
Zuur grauw weer.. hopen dat t morgen beter is. Ontbijten op t strand :9
pi_186064030
Dank Kwak et al voor zo veel info over oa. beelddenkers en taaldenkers en de neuromythen.
Boeiend.

Komt weinig voor: slapeloos, saaie film (helpt niet), piekeren to the max, blijkbaar slapen, wakkerworden om 4 uur van eigen schreeuw, slapen in coma, met moeite wakker om 9 uur ( anders zou ik in bed plassen ~O>).
Moeizaam.
Wat overblijft is een humeur om op te schieten.

Oliver Sacks is leerzaam om te lezen trouwens.
Ja, ik heb hem horen spreken in Utrecht.
pi_186064060
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:

:Y ik denk altijd in beeld met gesproken gesprekken er naast. Ik onthou dingen ook met beeld. Heb bijvoorbeeld een levendige visuele tijdbalk met de wereldgeschiedenis in mijn hoofd. Met beeld, filmisch, soms vooral kleur en sfeer.. letters en cijfers hebben ook sfeer.. wel lastig hoor zo'n levendige innerlijke wereld. Ben er nogal druk mee }:|
pi_186064070
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onderbouwing:

O+
pi_186064230
Ook maar even gegoocheld en een boeiend verhaal over Sacks gelezen.
Onvoorstelbaar, dat hij zelf zó veel neurosen en angsten had.
https://www.groene.nl/art(...)ere-van-oliver-sacks
pi_186064582
Straks naar Brugge.. of Gent..

Of Brugge en Gent..
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:17:58 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_186064808
Hoi.
Interessante materie, ga daar rustig even over nadenken.

Zo na weer veel te veel ontbijten lig ik lekker in het zonnetjet . R is jetski safari van 2 uur aan het doen. 200 euro :o
Ik vond 1 keer wel genoeg.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_186065291
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:16:06 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186065600
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
Brugge of Gent.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186065602
quote:
Bekenden bezoeken eens in de zoveel tijd een Hanzestadje...
En boekn een b&b.
Willn jullie ook nog iets actiefs? of alleen slapen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:41:35 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186065929
quote:
Wil je vooral slapen/relaxen ? Of wil je een stadje bezoeken?

Is een sauna een optie of moet je ieder moment van de dag op kunnen springen om toch weer terug naar huis te gaan..
pi_186065939
Eten, drinken, koffiedrinken, beetje lopen, dat soort. Veel meer actiefs hoeft het niet te zijn. Die eerste link oogt wel leuk, al dacht ik automatisch meer aan stadlocatie.

Brugge en Gent stuitten bij de Mrs op al geweest, liever iets nieuws.

Verder is in principe alles een optie, enige wat echt vaststaat is de datum. En dus blijkbaar het al geweest criterium.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:47:28 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186066003
Delft O+ (in het NS magazine staan allerlei leuke dingen voor Delft)
Rotterdam O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:52:11 #54
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_186066057
Groningen
Zwolle (met uitval naar een select aantal hanzesteden er omheen)
Deventer

Allemaal een mooie binnenstad met voldoende er omheen om te bezoeken of van te genieten :)
pi_186066188
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 04:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt :)

En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie

De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader _O_ ) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Oliver Sacks gaat op lijstje met te lezen boeken, dankjewel :)
pi_186066219
Doesburg is ook wel een leuk stadje. Misschien wat klein.
pi_186066383
Op lijst:
Groningen
Deventer
Delft (zou ik nooit bedenken)
Doesburg (zie Delft)

Rest stuit op oud.
Tnx
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:23:41 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066447
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)

Rest stuit op oud.
Tnx
Den Bosch?

Delft is ook echt tof O+
https://uylenburg.nl
pi_186066552
Ook al geweest :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:35:58 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066585
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Ook al geweest :)
_O-

Dalfsen, Ommen?

Düsseldorf
pi_186066598
Noordwijk (iets anders aan zee)?
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:44:25 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066685
Ik heb een keer via Airbnb een woonboot gehuurd. Ook tof voor een weekendje :D

Hele andere wereld _O_
pi_186066688
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Gaat lekker zo. Krijgen we weer keuzestress :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:45:33 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066704
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Gewoon Delft doen

Hoppa klaar

Die overnachtingsplek is awesome en goed eten daarnaast (Café du Midi).

Delft is geweldig, klaar klaar oO<
pi_186066737
Maar Düsseldorf is buitenland. Ook win
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:47:39 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066742
Ik heb besloten geld te gaan besparen door zelf 70% van de buitenboel (waar ik bij kan/durf) te schilderen.
Net deel van de verf gehaald. In de angebot, expres, voor ik me weer bedenk oO<
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:48:27 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066759
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:47 schreef Vanyel het volgende:
Maar Düsseldorf is buitenland. Ook win
Goed voer ook daar

ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.

(Ga ik over drie weken doen met vriendinnen _O_ )
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:48:48 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066763
Prosecco en aardbeien mee in de trein, hatsaaaaa
pi_186066780
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Vanyel het volgende:
Op lijst:
Groningen
Deventer
Doesburg (zie Delft)
Dalfsen
Ommen
Düsseldorf
Noordwijk

Groningen en Düsseldorf :Y Dalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.

Ik ben nu in Basel, da's ook leuk maar een beetje te ver :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:51:25 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186066799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Groningen en Düsseldorf :Y Dalfsen is suf, daar wil je niet heen. Ommen ook denk ik.

Zit je nou alweer in Zwitserland? GVD, jaloers! :D
pi_186066809
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:42 schreef Vanyel het volgende:
Eten, drinken, koffiedrinken, beetje lopen, dat soort. Veel meer actiefs hoeft het niet te zijn. Die eerste link oogt wel leuk, al dacht ik automatisch meer aan stadlocatie.

Haarlem, Bloemendaal, Overveen.
Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum https://www.np-zuidkennem(...)um-de-kennemerduinen met een leuk meer erachter op de zeeweg. https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html en zuks.
O+
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:53:50 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186066827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:

Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum met een leuk meer erachter op de zeeweg.
O+
Breng ze nou niet op ideeën. We worden al overspoeld door turistas. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186066865
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Pittoreske dingetjes in de buurt, kennemerduinen, wisenten spotten, vogelmeer in de duinen, koffiedrinken bij de kleine stationnetjes, bezoekerscentrum https://www.np-zuidkennem(...)um-de-kennemerduinen met een leuk meer erachter op de zeeweg. https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html en zuks.
O+
Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
pi_186066874
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:44 schreef Molo het volgende:
Ik heb een keer via Airbnb een woonboot gehuurd. Ook tof voor een weekendje :D

Hele andere wereld _O_
Ja, leuk :+

Misschien moet ik Düsseldorf toch ook eens gaan bezoeken. Kom er nu alleen voor het vliegveld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186066885
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Goed voer ook daar

ICE is als je goed plant ongeveer ¤40,- voor een retourtje en je bent er in no-time.

Auto?

Nog tips van Düsseldorf kenners over m.n. eten of slapen? Niet dat ik die dan vaak volg maar het geeft een mooi startpunt
Ik geloof dat gezien de overweldigende keuzemogelijkheden het unieke selling point van buitenland wel lekker scoort.
pi_186066891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ommen is leuk als je van natuur houdt en vanuit het centrum het bos in wilt kunnen wandelen. Dalfsen is niet wat..
pi_186066904
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Auto?

Nog tips van Düsseldorf kenners over m.n. eten of slapen?
Ik geloof dat gezien de overweldigende keuzemogelijkheden het unieke selling point van buitenland wel lekker scoort.
ICE is trein dus ik gok daarop ;)

Ddorf schijnt hele goede sushi te hebben :9 Ik weet niet waar ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186066912
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik bahdoel dat ik niet zo goed snap waarom ICE want auto ;)
pi_186066915
Net thuis, geen zin om vanuit het station met koffer door de supermarkt te hobbelen dus nu broodje met bitterballen. Omdat ik geen kroketten meer bleek te hebben :')
pi_186066920
quote:

[..]

Goed voer ook daar

Koreaans O+ O+ beste bimbimbap :Y
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:01:21 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186066921
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:

Hmmzz nee, ik hoor dat de locals daar het niet zo op toeristen hebben. Voor je het weet zijn je banden lek gestoken oid.
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_186066942
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wel eens een pizza der pizza's gegeten daar. Maar ook geen idee waar. Heel klein zaakje, voor toilet moest je naar boven en het was tussen de stad en het station.
pi_186066952
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net thuis, geen zin om vanuit het station met koffer door de supermarkt te hobbelen dus nu broodje met bitterballen. Omdat ik geen kroketten meer bleek te hebben :')
Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?
pi_186066981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben je al weer terug? Laatste dagen nog beetje leuk weer gehad?
Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreuk _O-
Het is vandaag warmer in NL dan wij het de afgelopen week hebben gehad.

Mijn jurkje, sandalen en een shirt met korte mouwen zijn ongebruikt retour gekomen. Wat was ik blij met mijn fleece vest O+
Maar we zagen het aankomen, dus gisteren vooral binnen programma gepland. War rooms en museum van The Knights Hospitaliers. En een rondje met de stadsbus gedaan, omdat we toch een weekkaart hadden.
pi_186067024
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, zeker gisteren was het verschrikkelijk: voortdurend bewolking en wind en tegen de avond een wolkbreuk _O-
Het is vandaag warmer in NL dan wij het de afgelopen week hebben gehad.

Mijn jurkje, sandalen en een shirt met korte mouwen zijn ongebruikt retour gekomen. Wat was ik blij met mijn fleece vest O+
Maar we zagen het aankomen, dus gisteren vooral binnen programma gepland. War rooms en museum van The Knights Hospitaliers. En een rondje met de stadsbus gedaan, omdat we toch een weekkaart hadden.
Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?

Enneh die kleding schoon terug, dat heb ik een keer in Marokko gehad. Regen/storm en dan 8 van de 11 dagen. De strandverlenging heb ik in bed doorgebracht. Hotel was heel open, ontbijt en avondeten was in de open lucht, en omdat niemand naar strand ging of op excursie bleef iedereen daar ook lunchen en was er op de laatste dag niet genoeg te eten, kreeg iedereen hetzelfde.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:12:43 #86
45206 Pietverdriet
pi_186067035
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, leuk :+

Misschien moet ik Düsseldorf toch ook eens gaan bezoeken. Kom er nu alleen voor het vliegveld.
Düsseldorf is geweldig, veel te lang niet meer geweest.
Biertjes drinken bij Ürige
O+
pi_186067038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Koreaans O+ O+ beste bimbimbap :Y
:o ^O^

quote:

[..]

Goed voer ook daar

We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.

En Düsseldorf it is.

Tnx ^O^
pi_186067066
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat ontzettend jammer, ik heb gehoord dat het echt een heel mooi eiland is. Ga je nog wel een keer terug (met mooi weer verzekering)?

Enneh die kleding schoon terug, dat heb ik een keer in Marokko gehad. Regen/storm en dan 8 van de 11 dagen. De strandverlenging heb ik in bed doorgebracht. Hotel was heel open, ontbijt en avondeten was in de open lucht, en omdat niemand naar strand ging of op excursie bleef iedereen daar ook lunchen en was er op de laatste dag niet genoeg te eten, kreeg iedereen hetzelfde.
Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteld ;(
Maar ja, dat is het risico als je een locatie op het weer uitzoekt.

Ik zou ooit best wel eens terug willen naar Malta. Mooi eiland, heel aardige mensen, fantastisch eten en ik zou graag meer zien van Gozo. Maar staat niet op mijn binnenkort-te-doen lijst, zeg maar.

Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik mijn zeebenen weer wat moet ontwennen :D
pi_186067099
Schommelend door de hut? :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:20:24 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067109
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o ^O^
[..]

We zijn afhankelijk van oppastijden, dus zou ons zo'n 190 euro kosten. Plus overstap om naar station te gaan en langere reistijd dan auto. En we rijden diesel.
Auto it is.

En Düsseldorf it is.

Tnx ^O^
Ja dat begrijp ik dan goed hoor.
Ik ben altijd van auto boven trein, alleen bleek het voor ons qua combinaties vanuit waar we vertrokken buitengewoon gunstig, plus sneller dan met de auto, en alcohol kunnen consumeren en allen ouwehoeren zonder gedoe O+
Maar is met een groepje, tikje anders dan met je mevrouw

Ik heb dit hotel
https://www.leonardo-hotels.nl/leonardo-boutique-hotel-dusseldorf

Verder geen tips. Laatste keer dat ik er was ging Michael Jackson dood, dus.... oO<
pi_186067130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een onzin _O-
pi_186067135
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
quote:
Enkel spannende zwembroeken zijn toegelaten voor de mannen
pi_186067148

Overigens nooit het plezier van een sauna begrepen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:23:43 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067150
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat klinkt niet als de vakantie die je je had voorgesteld ;(
Maar ja, dat is het risico als je een locatie op het weer uitzoekt.

Ik zou ooit best wel eens terug willen naar Malta. Mooi eiland, heel aardige mensen, fantastisch eten en ik zou graag meer zien van Gozo. Maar staat niet op mijn binnenkort-te-doen lijst, zeg maar.

Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik mijn zeebenen weer wat moet ontwennen :D
Ik kan geen andere versies (origineel) vinden helaas. Ken dit als Rotterdams liedje :+

zaterdag 6 april 2019 @ 14:24:03 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Hihi, ik Ben op de site van een sauna hier in de buurt aan het kijken. Ze willen zeggen dat mannen alleen maar strakke zwembroeken aanzogen. Ik vind dit leuker:
[..]

Sauna met zwembroek??? :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:24:31 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186067162
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:23 schreef Bluezz het volgende:

Overigens nooit het plezier van een sauna begrepen.
Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijn :+
pi_186067179
We kochten de laatste tijd steeds die ingevroren stukjes citroen na de tips hier voor in ons bubbeltjes drinkwater.. tot ze op waren en g zo slim was om in een andere winkel gewoon een citroen te kopen en die in partjes in te vriezen.
Nu doen we dat dus steeds.
Waarom komt een mens daar niet eerder op :D Wel zo veel goedkoper! En meteen de pitjes eruit *)
pi_186067180
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:19 schreef Vanyel het volgende:
Schommelend door de hut? :D
Na de regen van gisteren (waarbij het meeste Malta nog scheen te hebben gemist) deinde het bootje aardig ja.
Maar ik blijk op de winterse Noorse fjorden zeebenen te hebben gekregen *O* Nergens last van *O*
Al pakte ik gisteravond toch maar een pilletje. Voor de zekerheid.
pi_186067181
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Sauna met zwembroek??? :o
Ja, ben ik ook geen fan van...
pi_186067187
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben ook geen plezier aan seks hebben. Verschil moet er zijn :+
Yup :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')