abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:39:35 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056745
Blablabla
Plaatje van een hont
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:40:50 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_186056782
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:46 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186056826
Jaaaren geleden bezocht ik met een vriend de Batavia werf. Ik had zin om de vrijwilligers (?) daar een beetje te stangen, dus ik was direct een Zuidstaten Amerikaan met een zwaar Zuidstaten accent, Oh Myyy Gowd, I’m gonna Buy this, make a Mc Donalds out of it. Amaaaaz my Friend’s in Tampa. Gowwd Pete, Those Golden Arches Will look wonderfull on top of the Maashts.. Mijn vriend kende al jaren dit soort grappen, en zei met een stalen gezicht, hij is ertoe in staat. Blinde paniek daar achter de kassa
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186056859
Ik had een hele reactie getypt op @Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:45:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186056912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:40 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_186057136
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:55:45 #7
45206 Pietverdriet
pi_186057171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
De vrouw ligt onder zeil :7 ik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten :')
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
pi_186057222
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
Geen borrel of kaarsen in huis :7
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:59:00 #9
45206 Pietverdriet
pi_186057253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geen borrel of kaarsen in huis :7
Das kut
pi_186058397
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das kut
Die slaapt :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 april 2019 @ 22:44:17 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186058436
4-2. w/
Beste wedstrijd van Telstar dit seizoen gezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_186058491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Idd -O-
pi_186058962
quote:

[..]

_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186059699
quote:

[..]

:D
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 6 april 2019 @ 04:44:04 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een hele reactie getypt op @:Candaasje en dan gaat het topic dicht... :(

Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet. :) Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.

Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijt :)

En yep, dat komt regelmatig voor na hersenletsel,waarbij algemene visualisatie iets anders is dan gezichtsherkenning. Dat is zo specifiek en vanuit evolutie zo belangrijk geweest voor ons als dieren dat het een apart stukje hersenen is.
Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosie

De briljante en geweldige en superleuke schrijver en neuroloog Oliver Sacks had dit zelf ook, aangeboren in zijn geval.
Schreef veel over neurologische symptomen/verschijnselen. Als je zijn boeken leest (dikke aanrader _O_ ) zal je ook redelijk wat herkennen rondom je moeder gok ik, maar daarnaast gewoon voor iedereen die breed geïnteresseerd is geweldig leesmateriaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_186062747
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan midden in de nacht gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 06-04-2019 08:00:51 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_186062759
:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:55:39 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks O+ (Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan miďden in de nachts gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet }:|
Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:56:29 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062788
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
pi_186062810
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat zei ik :+

Wat een ordinair wijf dat eigenlijk :')
Hoe weet je dat het precies dit lied was :o
* Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen :o
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:00:16 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het precies dit lied was :o * Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen
De enige die ik ken van haar _O-

Jaren 90 ellende _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:01:29 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062824
Deze wel schunnig vaak gedraaid _O-

pi_186062826
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 07:56 schreef Molo het volgende:
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik :')

Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten _O_
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
pi_186062847
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát 8)7
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:15:07 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062894
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
pi_186062900
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld :')

Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na _O_
Ik heb nog wel een to-do-lijst vandaag. En avondplannen. :') Morgen niks. :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:17:18 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Misschien ligt er nu iemand kneiterdepressief na te schokken van een auditieve suïcidepoging ;(
pi_186062906
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_186062913
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het juist wel logisch. Je wil toch dat mensen je horen en irritant vinden. Dan moet je niet het risico lopen dat je hun lievelings muziek opzet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:24:44 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186062945
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.

Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag ;)
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 april 2019 @ 08:28:25 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186062976
Mogge :W

In de trein naar Den Helder. Daarna Julianadorp. Etappe 4 gaat van Julianadorp-Noorderhaven naar Wieringerwaard. Als het goed is moet al een hoop in bloei staan. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 6 april 2019 @ 08:42:07 #32
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186063091
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.

Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'

Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/

https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf

https://swv2804.nl/2015/03/02/483/

https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken

:@ sorry, beetje een stokpaardje.
Kwak
pi_186063189
Waarom die sorry?
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:00:47 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186063219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...

Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.

leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.

Onderbouwing:

Ik kende de term multiple intelligence niet, maar dat bedoel ik ook niet.
Is een zwaar achterhaalde theorie, ook in de neurowetenschappen waar ik dan meer in zit :+
Of zat eigenlijk :')

Maar goed, mix lijkt me prima, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat iig niet zo heel erg terug zie als ik om me heen kijk.
Maar hopelijk komt dat nog.
Ik ben erg voor op maat trajecten, om motivatie en voorkeuren (en persoonlijke speerpunten/kracht/aanleg of hoe je het noemt) qua strategieën e.d. in de persoon aan te spreken.

Hoe oud ook, dus niet alleen bij kinderen die leren en nog veel plooibaarder en ongeschreven blad zijn, maar ook bij volwassenen, met en zonder letsels en rugzakjes, ervaringen etc.

Wel wat ingewikkeld toepasbaar in klassikaal onderwijs natuurlijk.
pi_186063311
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
pi_186063448
Mogguh!

Even teruglezen hoor! Interessant, al die verschillende manieren van beleving! :D
pi_186063569
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest :7
Hier inmiddels de was opgehangen, plantjes verzorgd en aardappelsalade gemaakt. :9
pi_186063661
Interessant leesvoer ja.

Ik heb nog niets gedaan behalve raar gedroomd en vervolgens moeilijk en laat wakker geworden.
Wij hebben vandaag een flinke to do lijst vanwege de bonenkap. Er moeten onder andere vijf schuttingdelen en een deel van een hek verwijderd worden en nog veel meer. Het zeil moet ook weer deels van het land :')
Spoilers!
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:47:14 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_186063675
Morguh.. me vanochtend nog een keer omgedraaid want vanaf vandaag shift van 12- 24 ..

Artikel gedeeltelijk gelezen.. staat er ook iets in over dromen? Dat is waar mijn meeste visualisaties naar boven komen.. en gezichten kan ik nooit visualiseren.. een strand lukt erg goed.. O-)
pi_186063962
Als er toch eens een truc zou zijn waarmee ik wat minder actief zou kunnen dromen. Ik zou zomaar vier kantjes over mijn avonturen van vannacht kunnen schrijven.
Spoilers!
pi_186063982
Zuur grauw weer.. hopen dat t morgen beter is. Ontbijten op t strand :9
pi_186064030
Dank Kwak et al voor zo veel info over oa. beelddenkers en taaldenkers en de neuromythen.
Boeiend.

Komt weinig voor: slapeloos, saaie film (helpt niet), piekeren to the max, blijkbaar slapen, wakkerworden om 4 uur van eigen schreeuw, slapen in coma, met moeite wakker om 9 uur ( anders zou ik in bed plassen ~O>).
Moeizaam.
Wat overblijft is een humeur om op te schieten.

Oliver Sacks is leerzaam om te lezen trouwens.
Ja, ik heb hem horen spreken in Utrecht.
pi_186064060
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:

:Y ik denk altijd in beeld met gesproken gesprekken er naast. Ik onthou dingen ook met beeld. Heb bijvoorbeeld een levendige visuele tijdbalk met de wereldgeschiedenis in mijn hoofd. Met beeld, filmisch, soms vooral kleur en sfeer.. letters en cijfers hebben ook sfeer.. wel lastig hoor zo'n levendige innerlijke wereld. Ben er nogal druk mee }:|
pi_186064070
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Onderbouwing:

O+
pi_186064230
Ook maar even gegoocheld en een boeiend verhaal over Sacks gelezen.
Onvoorstelbaar, dat hij zelf zó veel neurosen en angsten had.
https://www.groene.nl/art(...)ere-van-oliver-sacks
pi_186064582
Straks naar Brugge.. of Gent..

Of Brugge en Gent..
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:17:58 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_186064808
Hoi.
Interessante materie, ga daar rustig even over nadenken.

Zo na weer veel te veel ontbijten lig ik lekker in het zonnetjet . R is jetski safari van 2 uur aan het doen. 200 euro :o
Ik vond 1 keer wel genoeg.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_186065291
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:16:06 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186065600
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
Brugge of Gent.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186065602
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Bekenden bezoeken eens in de zoveel tijd een Hanzestadje...
En boekn een b&b.
Willn jullie ook nog iets actiefs? of alleen slapen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')