quote:
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslichtquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
De vrouw ligt onder zeilik ben ontzettend moe, maar kan de slaap niet vatten
Geen borrel of kaarsen in huisquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem een borrel, zet je internet uit en mijmer een beetje bij kaarslicht
quote:
Als een topic dicht is kun je je reactie wel nog copy pasten, je bent m dan niet kwijtquote:Op vrijdag 5 april 2019 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een hele reactie getypt op @:Candaasje en dan gaat het topic dicht...
Maar goed. M'n moeder heeft visueel praktisch geen voorstellingsvermogen. (Niet duidelijk of dat door haar hersenletsel komt.) Het zorgt ervoor dat ze mensen lastig herkent, want ze ziet hun gezicht niet voor zich als ze aan ze denkt. Ze herkent ze aan stem, wat ze zeggen, hoe ze doen, enzovoort. Als ze een route uitlegt, zegt ze nooit wat over herkenningspunten, want die ziet ze niet als ze aan de route denkt.
Ze schrijft wel eens verhalen, en daarin komt dus ook nauwelijks wat voor over hoe dingen eruit zien. Dat is wel fijn, want dan kun je zelf bedenken hoe het er in jouw hoofd uit ziet.Vaak zijn het ook niet al te beste schrijvers die alles heel expliciet beschrijven.
Ik snap er erg weinig van, hoe het is om dat soort dingen niet voor je te zien.
Ja dat zei ikquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wakker worden bij een post over de fusiform face area en Oliver Sacks(Er bestaat ook aangeboren prosopagnosie trouwens en dat ontdekken mensen dan vaak best laat, net zoals diegene met aphantasia.)
Het is een stuk beter dan miďden in de nachts gewekt worden omdat iemand Jennifer Lopez keihard aanzet
Hoe weet je dat het precies dit lied wasquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat zei ik
Wat een ordinair wijf dat eigenlijk
De enige die ik ken van haarquote:Op zaterdag 6 april 2019 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het precies dit lied was* Clubsoda kijkt angstvallig om zich heen
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.quote:Op zaterdag 6 april 2019 07:56 schreef Molo het volgende:
Spijt dat ik om 20 uur ging slapen maar ik stortte echt in. Vanmiddag weer gok ik
Kijkt iemand hier Derry Girls? Ik vind het echt briljant in elkaar zitten![]()
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuldquote:Op zaterdag 6 april 2019 08:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar. 's avonds moe, vroeg naar bed, ergens tussen 5:30 en 7 wakker worden.
Ik heb nog wel een to-do-lijst vandaag. En avondplannen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Vier uur was het, dit wordt dus een rukdag, maar goed, was ook beetje verrot van teveel doen afgelopen week dus eigen schuld
Gelukkig geen plannen op 'Kom in de kas' na
Misschien ligt er nu iemand kneiterdepressief na te schokken van een auditieve suïcidepogingquote:Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát
Ik vind het juist wel logisch. Je wil toch dat mensen je horen en irritant vinden. Dan moet je niet het risico lopen dat je hun lievelings muziek opzet.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
Nou echt hè? Ga je om 1 uur je muziekinstallatie uittesten, kies je dát
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.
Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag![]()
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoor. Beelddenker hier. Ik maak ook associaties liefst in beelden, geuren, kleuren etc.
Dat maakt voor mij leren makkelijk.
Moeten er wel aangrijpingspunten zijn, gortdroge stof is dus niet echt iets voor mij. Formules kan ik alleen snappen als ik ze 'zie'
Jammer wel dat er in onderwijs niet zoveel aandacht is voor zulke verschillende leerstrategieën en -stijlen. Zou enorm helpend zijn
Ik kende de term multiple intelligence niet, maar dat bedoel ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...
Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.
leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.
Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/
https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf
https://swv2804.nl/2015/03/02/483/
https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken
sorry, beetje een stokpaardje.
Hier inmiddels de was opgehangen, plantjes verzorgd en aardappelsalade gemaakt.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:10 schreef FranticDJ het volgende:
Moggeh. Was al om 6u wakker. Dus maar een deur + kozijn afgelakt en naar de bakker geweest
quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik herken uit dat aphantasiaverhaal m.n. zijn fictiebeschrijving. Het idee alleen al dat je al die redundante details moet lezen over hoe mensen eruit zien, omgevingen etc. Ik krijg er toch geen beelden van, dus mijn ogen glijden er min of meer blind overheen. Dat maakte Lord of the Rings ook zo'n beproeving.
Sowieso doet mijn hoofd meer met woorden. Ik denk in woorden, niet in plaatjes. De hele dag, alle kanten op, associatie na associatie.
Maar als het per se moet, kan ik me wel herinneren hoe een strand eruit zag. Hoewel ik dat niet zou beschrijven als het voor me zien. Het is meer een me herinneren hoe de foto eruit zag![]()
Mezelf op een strand? Not even close. Dat vind ik ook altijd zo'n bizarre opdracht. Hebben mensen dat écht?
quote:Op zaterdag 6 april 2019 08:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er is juist veel te veel aandacht voor zogenaamde leerstijlen... is allang aangetoond dat multiple intelligence niet bestaat en die neuromythe dreint maar door...
Het brein is veel ingewikkelder dan “denk je in plaatjes of niet”. Iedereen kan bepaalde voorkeursverwerkingen hebben, maar het is geen neurologisch vast gegeven (tenzij hersenbeschadiging)en je doet leerlibgen er eerder kwaad dan goed mee door er op in te spelen.
leerlingen leren het meest als je als docent alles een beetje doet: ordenen, visualiseren, vertellen, laten opschrijven, etc. Afwisselen dus. Dat wordt er tegewoordig wel ingeramd hoor, op de opleiding! Juist het ontwikkelen van al die strategieen is belangrijk.
Onderbouwing:
https://onderzoekonderwij(...)sis-van-beelddenken/
https://www.poraad.nl/fil(...)et_onderwijs_uit.pdf
https://swv2804.nl/2015/03/02/483/
https://braams.nl/kennisv(...)aalbeeld-beelddenken
sorry, beetje een stokpaardje.
Brugge of Gent.quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
Bekenden bezoeken eens in de zoveel tijd een Hanzestadje...quote:Op zaterdag 6 april 2019 11:52 schreef Vanyel het volgende:
Zonder kinderen 2 nachtjes slapen op 2, max 3 uur van Utrecht. Waar zouden jullie heen gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |