SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Make love, not war ☮
Hoi Elfquote:Op donderdag 4 april 2019 22:32 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig schakelt op een goed moment in
hmm zo had ik het nog niet gelezen... je hebt gelijk... wat een nare opmerking van 11.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:32 schreef I. het volgende:
[..]
Echt hoor, hiervoor was het toch wel minder.
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
hmm zo had ik het nog niet gelezen... je hebt gelijk... wat een nare opmerking van 11.
Ik zag "You Got The Love" staan; dat is uitstekend.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:32 schreef I. het volgende:
[..]
Echt hoor, hiervoor was het toch wel minder.
Ik kom net thuisquote:Op donderdag 4 april 2019 22:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
hmm zo had ik het nog niet gelezen... je hebt gelijk... wat een nare opmerking van 11.
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:35 schreef livelink het volgende:
Sandy - John Travolta
Kom maar op, spijkerbroek.
Huh? Wat? Ik hoor mijn naam?quote:Op donderdag 4 april 2019 22:35 schreef livelink het volgende:
Sandy - John Travolta
Kom maar op, spijkerbroek.
True true, vernieuwend zijn ze zeker.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zag "You Got The Love" staan; dat is uitstekend.
Deze single van Di-rect trek ik goed. Sowieso een band die diverse stijlen durft te omarmen. Niet zo dodelijk saai als Kensington, maar steeds vernieuwend en creatief.
(Hoi aan allen, trouwens)
Ach gut heet je Sandy?quote:
Dat zou je niet openbaar makenquote:
Wat dat betreft heeft Kensington het gat dat Kane heeft achtergelaten goed opgevuld.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
Niet zo dodelijk saai als Kensington, .
Dat vind ik beledigend voor Kane.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft Kensington het gat dat Kane heeft achtergelaten goed opgevuld.
Nee, ik vergiste me. Diaan wist het nu als eerste.quote:
Alsof ik Grease-dingen eerder weet dan Diaanquote:Op donderdag 4 april 2019 22:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik vergiste me. Diaan wist het nu als eerste.
quote:
Ik ben zo goed in Grease-dingenquote:Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alsof ik Grease-dingen eerder weet dan Diaan![]()
Klinkt als oneigenlijk gebruik van de andere helft.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
Tame Impala - Half Full Glass Of Wine
Van hun nieuwe album?quote:Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben zo goed in Grease-dingenOok Dirty Dancing trouwens. Ik kende bij elk liedje de scene.
het is dan ook een oudjequote:Op donderdag 4 april 2019 22:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Van hun nieuwe album?
Dit is weer een stapje terug naar hun oudere werk.
I knowquote:Op donderdag 4 april 2019 22:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben zo goed in Grease-dingenOok Dirty Dancing trouwens. Ik kende bij elk liedje de scene.
Op welk album staat deze dan?quote:
Typhoon - Niet Weglopenquote:
quote:
Kensington is zo mogelijk nog slechter...quote:Op donderdag 4 april 2019 22:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft Kensington het gat dat Kane heeft achtergelaten goed opgevuld.
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kensington is zo mogelijk nog slechter...
Nieuwe single "Patience" al gehoord? Er komt trouwens ook "nieuw" materiaal van Tunng aan. Ze gaan een album met niet eerder uitgebracht materiaal uitbrengen binnenkort. Vandaag is de track "Heatwave" gelanceerdquote:Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
Dan zou het bijna zo slecht moeten zijn dat het weer briljant wordt maar dat is niet het geval.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kensington is zo mogelijk nog slechter...
Ik ga mezelf over niet al te lange tijd verplaatsen naar bed. Ik weet niet of het door de zomertijd komt, maar ik ben de hele week al moe.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:44 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga mezelf even verplaatsen naar de bank. Dat zit toch even wat lekkerder.
Nope nog niet. Beiden niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nieuwe single "Patience" al gehoord? Er komt trouwens ook "nieuw" materiaal van Tunng aan. Ze gaan een album met niet eerder uitgebracht materiaal uitbrengen binnenkort. Vandaag is de track "Heatwave" gelanceerd
Gewoon vrij nemen tot de wintertijd weer ingaat.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga mezelf over niet al te lange tijd verplaatsen naar bed. Ik weet niet of het door de zomertijd komt, maar ik ben de hele week al moe.
Ik denk het wel. Je lichaam moet daar echt weer aan wennen.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga mezelf over niet al te lange tijd verplaatsen naar bed. Ik weet niet of het door de zomertijd komt, maar ik ben de hele week al moe.
Ja, Elf. Je moet aan de bak. Raad een lied of nietquote:Op donderdag 4 april 2019 22:48 schreef Elfletterig het volgende:
De mp3-tags haperen weer, of Typhoon is heel raar gaan klinken
Komend weekend 17 en 18 gradenquote:
Ik heb geen idee wat dit is. Het zou Enigma kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, Elf. Je moet aan de bak. Raad een lied of niet
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dit is. Het zou Enigma kunnen zijn.
19 en 20 in Enschede zelfs. Ik ben er wel aan toe hoor.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Komend weekend 17 en 18 graden
Dus heb je toch wel een idee..quote:Op donderdag 4 april 2019 22:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dit is. Het zou Enigma kunnen zijn.
Wut?! Bikini weer uit de kast!quote:Op donderdag 4 april 2019 22:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
19 en 20 in Enschede zelfs. Ik ben er wel aan toe hoor.
Toevalstrefferquote:Op donderdag 4 april 2019 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus heb je toch wel een idee..
An educated guess, noemen we datquote:
Onze buurvrouw doet dat wel. Ik niet... Ik doe alleen een bikini aan als ik ga zwemmen.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wut?! Bikini weer uit de kast!
peaceman heeft wel wat satanische trekjes.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dat klonk als de vocals uit Sadeness, maar dan achterstevoren...
quote:Op donderdag 4 april 2019 22:54 schreef livelink het volgende:
[..]
peaceman heeft wel wat satanische trekjes.
Dat zagen we al aan K3 met visjes die zwommen in bloed.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:54 schreef livelink het volgende:
[..]
peaceman heeft wel wat satanische trekjes.
En het feit dat hij maar blijft verlengen terwijl wij het nauwelijks meer volhouden.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zagen we al aan K3 met visjes die zwommen in bloed.
Ja, ik stond ook al versteld. Hij moest waarschijnlijk even plassen ofzo.quote:
Ja, ja...quote:Op donderdag 4 april 2019 22:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon als eerste goed hè....
trustequote:Op donderdag 4 april 2019 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
De 23:00-uur-bug slaat bij mij toe.
Bedankt, peaceman!
Fijne avond nog, iedereen, en weltrusten voor later
Trustenquote:Op donderdag 4 april 2019 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Bedankt, peaceman!
Welterustenquote:Op donderdag 4 april 2019 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Bedankt, peaceman!
quote:Op donderdag 4 april 2019 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Bedankt, peaceman!
Welterusten spijkerbroekquote:Op donderdag 4 april 2019 23:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Bedankt, peaceman!
quote:Op donderdag 4 april 2019 23:05 schreef peaceman het volgende:
Curiosity killed the cat - down to earth
Trustenquote:Op donderdag 4 april 2019 23:10 schreef livelink het volgende:
Ik ga nu ook afsluiten. Dank je wel peaceman voor je (als altijd) weer afwisselende show
welterusten tot morgenavond wellicht.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:10 schreef livelink het volgende:
Ik ga nu ook afsluiten. Dank je wel peaceman voor je (als altijd) weer afwisselende show
Beter dan dit moet nog gemaakt worden. Alles klopt gewoon.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ieder z'n ding, maar wat er zo goed is aan deze band heb ik echt nooit begrepen, sorry
Welterustenquote:Op donderdag 4 april 2019 23:10 schreef livelink het volgende:
Ik hoor wel dat het productietechnisch goed in elkaar zit, maar daar houdt het voor mij helaas wel mee op. Maar goed, dat is het mooie van muziek: smaken kunnen en mogen verschillen.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Beter dan dit moet nog gemaakt worden. Alles klopt gewoon.
Al doe ik met deze uitspraak wel Radiohead en Devin Townsend te kort....quote:Op donderdag 4 april 2019 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Beter dan dit moet nog gemaakt worden. Alles klopt gewoon.
ik wou het niet zeggen...quote:Op donderdag 4 april 2019 23:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
Al doe ik met deze uitspraak wel Radiohead en Devin Townsend te kort....
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoor wel dat het productietechnisch goed in elkaar zit, maar daar houdt het voor mij helaas wel mee op. Maar goed, dat is het mooie van muziek: smaken kunnen en mogen verschillen.
quote:
geen idee.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:20 schreef brother52 het volgende:
Wat is er van haar geworden trouwens?
Ik weet dat ze nog eens een album met Tim Christensen heeft opgenomen met allemaal liedjes van Paul McCartney maar wat ze daarvoor en daarna gedaan heeft...
gelijk heb jequote:Op donderdag 4 april 2019 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben verkleumd na een avond honkbal, dus ik duik zo resp. douche en bed in...
Zie net dat ze in 2015 en 2017 nog albums heeft uitgebracht.quote:
nee was klaarquote:Op donderdag 4 april 2019 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
Bedankt Peaceman!
Ik zie dat Gup heeft ingebroken in je uitzending?
quote:Op donderdag 4 april 2019 23:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op track 14 in je show
Ik dacht dat ik de eerste was vanochtend. Goedemorgen Meltingquote:
Goedemorgen livelink.quote:
Je bent wel vroeger dan de afgelopen paar dagen. Slecht geslapen?quote:Op vrijdag 5 april 2019 05:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de eerste was vanochtend. Goedemorgen Melting
Het was mijn eigen schuld. Ik was vergeten een kat beneden op te sluiten en die kat maakte me vanochtend wakker.quote:Op vrijdag 5 april 2019 05:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
[..]
Je bent wel vroeger dan de afgelopen paar dagen. Slecht geslapen?
quote:Op vrijdag 5 april 2019 05:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was mijn eigen schuld. Ik was vergeten een kat beneden op te sluiten en die kat maakte me vanochtend wakker.
Ach ja, de ironie is dat ik vandaag vrij ben omdat ik met mijn zoon een gesprek heb voor de nieuwe school. Dat is pas om 09.30,dus ik had kunnen uitslapen theoretisch.quote:Op vrijdag 5 april 2019 05:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval op tijd op.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 05:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach ja, de ironie is dat ik vandaag vrij ben omdat ik met mijn zoon een gesprek heb voor de nieuwe school. Dat is pas om 09.30,dus ik had kunnen uitslapen theoretisch.
Dat is helemaal waarquote:Op vrijdag 5 april 2019 05:56 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Dan is het wel minder.
Het voordeel is wel dat je dan al weekend hebt.
quote:
Nee, Symph moet gewoon werken, denk ik.quote:
Zullen we voor hem bidden?quote:Op vrijdag 5 april 2019 07:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, Symph moet gewoon werken, denk ik.
drukke dag voor de boeg ookquote:Op vrijdag 5 april 2019 07:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Nee, Symph moet gewoon werken, denk ik.
Lieve heer bent u echt met Symph begaanquote:
quote:Op vrijdag 5 april 2019 07:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Lieve heer bent u echt met Symph begaan
Laat het klokje in zijn kantoor dan wat sneller slaan
Wilde je zo vroeg al aan de drank?quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:02 schreef peaceman het volgende:
kom je in de kelder... plank los van de muur. O.a. Twee flessen rum en een fles wijn kapot.
Het is altijd wel ergens 5 uur toch?quote:
Fixedquote:Op vrijdag 5 april 2019 07:59 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Lieve heer bent u echt met Symph en Diaan73 begaan
Laat het klokje in zijn/haar kantoor dan wat sneller slaan
Yup, maar niet by choice.quote:
Rum is altijd zonde, zelfs Duitse Lidl rum van 5 euro de flesquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Yup, maar niet by choice.
Gelukkig was het goedkope rum.
Deze is van de penny, maar zonde is het altijd ja.quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:16 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Rum is altijd zonde, zelfs Duitse Lidl rum van 5 euro de fles
het blijft zonde, en de bende die het geeft...quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:46 schreef Melting het volgende:
En omdat het vandaag vrijdag is, weer iets lekkers bij de koffie/thee. Vandaag speciaal voor peaceman iets hartigs.
Vandaag tosti met brie en abrikozenjam:
[ afbeelding ]
Tast toe, er is genoeg!
Jawel. Voor bij de koffie/thee.quote:
Dat hoort niet!!quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Jawel. Voor bij de koffie/thee.
En goedemorgen.
Nieuw hier?
Ah.quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat hoort niet!!![]()
Goedemorgen
Ik kom soms binnenvallen, als Peace even geode muziek draait
dan ben je er verrekte weinig, ondanks mijn goede muziekquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat hoort niet!!![]()
Goedemorgen
Over smaak valt te twistenquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan ben je er verrekte weinig, ondanks mijn goede muziek
dat verklaart het danquote:
We kunnen je hier ook gewoon vastplakken hoor en niet alleen peaceman draait goede muziekquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:03 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten
Ik vergeet het te vaak
dat is waar. andere dj's draaien ook leuke muziek (behalve DJ Voutquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We kunnen je hier ook gewoon vastplakken hoor en niet alleen peaceman draait goede muziek
En zelfs Vout heeft z’n momenten. Heeeeel soms danquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat is waar. andere dj's draaien ook leuke muziek (behalve DJ Vout)
Zeg!quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat is waar. andere dj's draaien ook leuke muziek (behalve DJ Vout)
quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En zelfs Vout heeft z’n momenten. Heeeeel soms dan
Vastplakken?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We kunnen je hier ook gewoon vastplakken hoor en niet alleen peaceman draait goede muziek
Mag ik een halfje wit alstublieft?quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:46 schreef Melting het volgende:
En omdat het vandaag vrijdag is, weer iets lekkers bij de koffie/thee. Vandaag speciaal voor peaceman iets hartigs.
[ afbeelding ]
Tast toe, er is genoeg!
Je kan dan ook doelbewust voor de radio gaan hangen...quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:08 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Vastplakken?
Maar 's avonds hang ik doelloos voor de tv. Tv kijken en radio luisteren tegelijk is lastig
Rum is altijd zonde, zelfs Duitse Lidl rum van 5 euro de flesquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij hierquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:56 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat hoort niet!!![]()
Goedemorgen
Hij stond in mn AT.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Rum is altijd zonde, zelfs Duitse Lidl rum van 5 euro de fles
[..]
Jij hier
preciesquote:Op vrijdag 5 april 2019 09:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan dan ook doelbewust voor de radio gaan hangen...
Ieks wat een gekke combinatie.quote:Op vrijdag 5 april 2019 08:46 schreef Melting het volgende:
[ afbeelding ]
Tast toe, er is genoeg!
ja was interessant. hij kan me wel helpen denk ik.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoe was het eigenlijk bij de osteopaat? Vond je het wat?
Loopt dat nou niet door elkaar heen dan, fysio en osteopaat?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja was interessant. hij kan me wel helpen denk ik.
Nee maar de combinatie brie en abrikozenjam? En ik vind dat tosti met wit brood moet.quote:
Wat fijn dat het helpt!quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Loopt dat nou niet door elkaar heen dan, fysio en osteopaat?
Ik ben trouwens heel blij met de metoprolol tegen migraine, in die 3 maanden 1 keer een niet al te heftige aanval gehad ipv elke twee weken een dag of 4 compleet uitgeschakeld zijn.
Waarschijnlijk nog 1 keer fysio en dan verder osteopaat.Hij wist me in elk geval wel te vertellen dat mijn lichaam nog trauma heeft.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Loopt dat nou niet door elkaar heen dan, fysio en osteopaat?
Ik ben trouwens heel blij met de metoprolol tegen migraine, in die 3 maanden 1 keer een niet al te heftige aanval gehad ipv elke twee weken een dag of 4 compleet uitgeschakeld zijn.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee maar de combinatie brie en abrikozenjam? En ik vind dat tosti met wit brood moet.
Metoprolol is een betablokker, om mijn bloeddruk en hartslag te verlagen en het helpt in veel gevallen ook om migraine te voorkomen. Bloeddruk en hartslag zijn nog niet in orde, maar tegen de migraine lijkt het te werken. Vroeger was ook al eens metoprolol overwogen, maar omdat ik juist altijd een lage bloeddruk had vond ik dat toen geen optie en toen was de migraine niet zo frequent.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog 1 keer fysio en dan verder osteopaat.Hij wist me in elk geval wel te vertellen dat mijn lichaam nog trauma heeft.
Metropolol is een zwaarder medicijn dus? fijn dat het helpt.
Tosti moet idd met wit brood.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee maar de combinatie brie en abrikozenjam? En ik vind dat tosti met wit brood moet.
Mozzarella en pestoquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tosti moet idd met wit brood.
Verder sta ik wel open voor andere zaken dan ham/kaas met ketchup.
Geen fan van pesto, maar ik zou het wel proberenquote:
Nog nooit ergens een kaasplankje besteld als tussengerecht of dessert?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, maar dan wel verse, echte mozzarella (of burrata) en niet van die gummieballen in een zakje uit de supermarkt...quote:
Je kan ook een kilopak suiker achterover kiepen dan...quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:40 schreef Diaan73 het volgende:
Tosti ELVIS // Wit brood met Nutella, Banaan en Roomboter![]()
+ zeezoutquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:40 schreef Diaan73 het volgende:
Tosti ELVIS // Wit brood met Nutella, Banaan Zeezout en Roomboter![]()
Ik was de Zeezout nog vergeten, dat maakt het echt af.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan ook een kilopak suiker achterover kiepen dan...
Je kan de tosti ook gewoon in een tosti-ijzer roosteren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:41 schreef peaceman het volgende:
overigens kan ik momenteel niet op de site om te roosteren, dus even afwachten of dat later wel lukt.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je kan de tosti ook gewoon in een tosti-ijzer roosteren.
Ik kan er met IE wel gewoon op.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:41 schreef peaceman het volgende:
overigens kan ik momenteel niet op de site om te roosteren, dus even afwachten of dat later wel lukt.
Voor een tosti pak ik gerust de mozzarella van de Aldi. Dekamarkt heeft trouwens een prima buffelmozzarella in een zakje en vroeger haalde ik wel eens buffelmozzarella in zo’n emmertje bij de Lidl, maar dat zit niet vast in het assortiment.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar dan wel verse, echte mozzarella (of burrata) en niet van die gummieballen in een zakje uit de supermarkt...
[ afbeelding ]
![]()
De certificaten zijn in ieder geval nu niet up-to-date, maar je kan er geforceerd wel op in loggen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kan er met IE wel gewoon op.
Maar er wordt gewerkt bij Leaseweb. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:17 schreef livelink het volgende:
Goedemiddag![]()
Nu echt weekend. En ik neem even een tosti van Melting voor de lunch.
Ja, wel goed. Mijn jongste is natuurlijk niet zo heel handig in gesprekken voeren. Hij heeft geleerd dat hij mensen moet aankijken in een gesprek en dat hij een hand moet geven, maar dat gaat nog heel geforceerd en vergeet hij ook regelmatig.quote:
Hij geeft een 1 of andere beveiligingsmelding.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De certificaten zijn in ieder geval nu niet up-to-date, maar je kan er geforceerd wel op in loggen.
Ook met Chrome...
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, wel goed. Mijn jongste is natuurlijk niet zo heel handig in gesprekken voeren. Hij heeft geleerd dat hij mensen moet aankijken in een gesprek en dat hij een hand moet geven, maar dat gaat nog heel geforceerd en vergeet hij ook regelmatig.
De school heeft 1400 leerlingen en dat is vergeleken met de 200 leerlingen van de school waar hij nu zit natuurlijk wel enorm groot. Bovendien zit hij nu in een klas van maximaal 12 leerlingen en dat wordt maximaal 32 leerlingen.
Maar we hebben een rondleiding gehad tijdens de pauze, zodat hij een indruk kreeg van de drukte en hij vond het te doen qua drukte en de sfeer sprak hem aan. Hij is bijzonder sfeergevoelig, dus dat was een pré.
School had nog geen ervaring met het overnemen van leerlingen uit het speciaal onderwijs, maar was niet onwelwillend. Na de meivakantie mag hij een paar dagen meelopen om te kijken hoe het nu echt is en om aan beide kanten te zien of het bevalt.
Ja, dat betreft de security certificaten in relatie tot het gehanteerde dataoverdracht protocol.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hij geeft een 1 of andere beveiligingsmelding.
Net zoals andere ouders van kinderen met een 'aantoonbare, niet algemeen gangbare houding/instelling' (ik hoop dat ik zo goed omschrijf...) vind ik je op dit gebied een topwijf.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, wel goed. Mijn jongste is natuurlijk niet zo heel handig in gesprekken voeren. Hij heeft geleerd dat hij mensen moet aankijken in een gesprek en dat hij een hand moet geven, maar dat gaat nog heel geforceerd en vergeet hij ook regelmatig.
De school heeft 1400 leerlingen en dat is vergeleken met de 200 leerlingen van de school waar hij nu zit natuurlijk wel enorm groot. Bovendien zit hij nu in een klas van maximaal 12 leerlingen en dat wordt maximaal 32 leerlingen.
Maar we hebben een rondleiding gehad tijdens de pauze, zodat hij een indruk kreeg van de drukte en hij vond het te doen qua drukte en de sfeer sprak hem aan. Hij is bijzonder sfeergevoelig, dus dat was een pré.
School had nog geen ervaring met het overnemen van leerlingen uit het speciaal onderwijs, maar was niet onwelwillend. Na de meivakantie mag hij een paar dagen meelopen om te kijken hoe het nu echt is en om aan beide kanten te zien of het bevalt.
Of je draait verrekte weinig goede muziekquote:Op vrijdag 5 april 2019 08:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan ben je er verrekte weinig, ondanks mijn goede muziek
zie waquote:Op vrijdag 5 april 2019 12:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat betreft de security certificaten in relatie tot het gehanteerde dataoverdracht protocol.
Maar die melding kan je skippen en gewoon doorgaan...
Mindfuck:quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:40 schreef TaMieke het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Narcotic van Liqudo over coke gaat![]()
mind is blown
Andersom dus.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mindfuck:
Je hoort 'My Cocaine', maar ze zingen 'Michael Caine'.
Het gaat dus over de bekende acteur...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:48 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Andersom dus.
Ik hoorde Michael Caine, ze zingen My cocaine
Dank je wel. Ik/we hebben het echt moeten leren hoor. In die 9 maanden dat hij opgenomen is geweest, moesten wij verplicht wekelijks naar ouderbegeleiding/therapie. Dan leer je wel. We kregen soms ook echt op onze kop als we het fout deden. Alles is in die 9 maanden onder een vergrootschaal gelegd. Alles wat je doet en zegt wordt geanalyseerd en beoordeeld. Maar zowel hij als wij hebben daar veel van geleerd.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net zoals andere ouders van kinderen met een 'aantoonbare, niet algemeen gangbare houding/instelling' (ik hoop dat ik zo goed omschrijf...) vind ik je op dit gebied een topwijf.
Het geduld, de betrokkenheid en de inspanningen die je in dit geval moet hebben/doen, ik vind het knap...![]()
Misschien dat het als ouder vanzelfsprekend is/zou moeten zijn, ik ken genoeg kinderen die aan hun lot overgelaten worden of waar het de ouders zelfs wel goed uitkomt dat hun kind 'niet standaard' is...
Nee, we moeten nu gaan kijken wat de reguliere school eventueel aan extra begeleiding nodig heeft. Dat moeten we in samenwerking met zijn huidige school bepalen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, dat is wel ff een groot verschil zeg, die schaalgrootte. Fijn dat hij mee mag komen lopen. Ik neem aan dat er tzt ook wel extra begeleiding voor hem komt, of komt dat allemaal op jou neer, livelink?
quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Erg heftige periode ook lijkt me. Mooi dat hij en jullie daar zo goed zijn uitgekomen!quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik/we hebben het echt moeten leren hoor. In die 9 maanden dat hij opgenomen is geweest, moesten wij verplicht wekelijks naar ouderbegeleiding/therapie. Dan leer je wel. We kregen soms ook echt op onze kop als we het fout deden. Alles is in die 9 maanden onder een vergrootschaal gelegd. Alles wat je doet en zegt wordt geanalyseerd en beoordeeld. Maar zowel hij als wij hebben daar veel van geleerd.
Inmiddels is deze vorm van opname bijna wegbezuinigd. Het is nu maximaal 3 maanden. Dat was het bij ons ook, maar wij hebben 2x verlenging gehad en dat is nu niet meer mogelijk. Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar soms is goedkoop ook duurkoop. Wij gaan naar de situatie toe dat hij helemaal geen extra geld meer kost en waarschijnlijk later ook zijn steentje kan bijdragen aan de maatschappij. Dat heeft de maatschappij geld gekost in de vorm van die 9 maanden opname en de kosten van het speciaal onderwijs. Maar dat heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat hij niet is afgegleden en niet de rest van zijn leven in de Wajong komt. We kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken en we weten niet wat er gaat gebeuren of wat er zou zijn gebeurd, maar ik denk dat dit zich uiteindelijk terug gaat betalen.
Zonder in details te treden, maar toen hij werd opgenomen was de situatie echt onhoudbaar en ook gevaarlijk. Zowel voor ons als voor hemzelf. Toen ik ten einde raad aan de bel trok bij de huisarts konden we dezelfde dag nog terecht bij het high-risk spreekuur van het ziekenhuis en was hij 1 week later opgenomen. Het beangstigt me wel dat dat soort spoedinterventie ten onder gaat aan bezuinigingen.
Maisbrood heb ik nog nooit geproefd, zit er een beetje tussenin toch? Dat kan wel denk ik.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Telt een tosti van maisbrood als witbrood, Diaan? Ik heb nu een tosti van maisbrood met jonge kaas en rauwe ham. Straks nog eentje van meergranenbrood
denk ikquote:Op vrijdag 5 april 2019 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Maisbrood heb ik nog nooit geproefd, zit er een beetje tussenin toch? Dat kan wel denk ik.
Dat was gewoon een boterham met kruidenboter.quote:
Aha...quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:29 schreef peaceman het volgende:
nee ging om het feit dat je zelfs over dat maisbrood twijfelt...
Eindelijk tijd om te reageren...quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik/we hebben het echt moeten leren hoor. In die 9 maanden dat hij opgenomen is geweest, moesten wij verplicht wekelijks naar ouderbegeleiding/therapie. Dan leer je wel. We kregen soms ook echt op onze kop als we het fout deden. Alles is in die 9 maanden onder een vergrootschaal gelegd. Alles wat je doet en zegt wordt geanalyseerd en beoordeeld. Maar zowel hij als wij hebben daar veel van geleerd.
Inmiddels is deze vorm van opname bijna wegbezuinigd. Het is nu maximaal 3 maanden. Dat was het bij ons ook, maar wij hebben 2x verlenging gehad en dat is nu niet meer mogelijk. Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar soms is goedkoop ook duurkoop. Wij gaan naar de situatie toe dat hij helemaal geen extra geld meer kost en waarschijnlijk later ook zijn steentje kan bijdragen aan de maatschappij. Dat heeft de maatschappij geld gekost in de vorm van die 9 maanden opname en de kosten van het speciaal onderwijs. Maar dat heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat hij niet is afgegleden en niet de rest van zijn leven in de Wajong komt. We kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken en we weten niet wat er gaat gebeuren of wat er zou zijn gebeurd, maar ik denk dat dit zich uiteindelijk terug gaat betalen.
Zonder in details te treden, maar toen hij werd opgenomen was de situatie echt onhoudbaar en ook gevaarlijk. Zowel voor ons als voor hemzelf. Toen ik ten einde raad aan de bel trok bij de huisarts konden we dezelfde dag nog terecht bij het high-risk spreekuur van het ziekenhuis en was hij 1 week later opgenomen. Het beangstigt me wel dat dat soort spoedinterventie ten onder gaat aan bezuinigingen.
Ik ga vanavond naar The Specials, dus geen Arno voor mij...quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:17 schreef peaceman het volgende:
Vanavond vanaf 21.00 als de techniek meewerkt:
DJ Peaceman op vrijdag oeh la la....
Er zijn slechtere alternatieven! Have fun!quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga vanavond naar The Specials, dus geen Arno voor mij...
Ow ik zie dit berichtje nu pas.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog nooit ergens een kaasplankje besteld als tussengerecht of dessert?
Ik gok op:
Tofquote:Op vrijdag 5 april 2019 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Veel plezierquote:Op vrijdag 5 april 2019 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet? Waarom niet?quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:18 schreef spijkerbroek het volgende:
24 oktober naar Heather Nova in Alkmaar![]()
Geen citytripje dit keer
Dat komt wel in augustus, als Reina weer naar Europa komtquote:
Wij hebben patat gegeten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:11 schreef spijkerbroek het volgende:
En in het kader van "wat eten we vandaag?":
Ik las dat de schaapskudde binnenkort weer dwars door de stad gaat om verschillende parken te begrazen, dus het wordt shoarma vandaag.
Hier was het iets van Maggi, niet voor herhaling vatbaarquote:
Symph leeft nog?quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier was het iets van Maggi, niet voor herhaling vatbaar
https://maggi.nl/producten/maggi-roerbaknoedels-thai-green-curry Zat in een boodschappenpakket en was simpel klaar te maken voor Symph
quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die eet regelmatig smerigere dingen, dus die overleeft het wel
Die ingrediëntenlijst is ook een beetje raar.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:43 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hier was het iets van Maggi, niet voor herhaling vatbaar
https://maggi.nl/producten/maggi-roerbaknoedels-thai-green-curry Zat in een boodschappenpakket en was simpel klaar te maken voor Symph
Ik zie het niet op het rooster staan of is dat dat issue waar jullie het vandaag over hadden.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:59 schreef peaceman het volgende:
Vrijdag 5 april 2019
vanaf 20:30 uur:
DJ Peaceman op vrijdag oeh la la..
ja, maar staat wel in het roosterprogramma, dus ik neem aan dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie het niet op het rooster staan of is dat dat issue waar jullie het vandaag over hadden.
Ah, op die manier.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja, maar staat wel in het roosterprogramma, dus ik neem aan dat het goed gaat.
De site laat het rooster niet zien. Ik had dit eerder al met Safari en nu dus ook met Firefox.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie het niet op het rooster staan of is dat dat issue waar jullie het vandaag over hadden.
niet via mijn koptelefoonquote:
Oh, nou is Gup weer terug met Lois Lane.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:33 schreef brother52 het volgende:
Volgens de tags zouden we nu hele slechte muziek moeten horen...
Er was wat onduidelijkheid en peaceman is even gestopt.quote:
Volgens mij hoorde ik je de 1e keer ook. Tenminste als je Tom Jones met pussycat draaide.quote:
ja maar toen hoorde ik mezelf helemaal niet. nu hoor ik mezelf monoquote:Op vrijdag 5 april 2019 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik je de 1e keer ook. Tenminste als je Tom Jones met pussycat draaide.
Dat is in elk geval al een stapje vooruitquote:Op vrijdag 5 april 2019 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja maar toen hoorde ik mezelf helemaal niet. nu hoor ik mezelf mono
Oh, dat is wel irritant ja. En niet relaxed draaien.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja maar toen hoorde ik mezelf helemaal niet. nu hoor ik mezelf mono
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |