Niet?quote:Op donderdag 4 april 2019 22:30 schreef Fel_licht het volgende:
"Weerhoud u van het kwade en de duivel zal vluchten."
Mij hoef je niet te vertellen dat er niet iets is als de kwade in mensen, hoe die er huist en sluimert en weldra zijn kop opsteekt. Dagelijks staan de kranten er vol van, van bedrog en moord, ongeacht achter welk licht of religie hij zich probeert te verschuilen. Het is eenmaal een bedrieger die ongetwijfeld verwarring zaait.
Zogenoemde atheisten zullen wel verklaren waarom de kwade niet bestaat.quote:
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden. Questie van het collectief bewustzijn wat op te krikken. Mensen zijn zondaars en willen we een betere wereld dan dienen deze dienaren van de Schepper te worden en de kwade te verlaten. Zo zijn we insgelijks af van menig verstandeloze beweringen der atheisten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:50 schreef naatje_1 het volgende:
Buiten dat het kwade natuurlijk uit den boze is, wat is precies je discussiepunt?
Dit is mijn eerste topic en kan zo gelijk even toetsen welk vlees we hier in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:07 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Je klinkt nogal zeker van je zaak en daarnaast klink je ook niet alsof je open staat voor discussie met je mening over atheisten. Dus wat wil je bereiken met dit topic?
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:11 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste topic en kan zo gelijk even toetsen welk vlees we hier in de kuip hebben.
Lees gerust de eerste post nog eens over.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?
Nee, hij/zij doelt op de kwadequote:Op vrijdag 5 april 2019 09:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Alright. Ik geloof niet in het kwaad. Kun je ons voorbeelden geven van wat jij precies verstaat onder het kwade?
Bedrog en moord? Dat zie ik als gevolgen van nature en nurture, bijvoorbeeld door hersenafwijking (nature) of opgroeien in een sociaal-culturele achterstandswijk (nurture). Ik zie niet in waarom dat “het kwaad” zou moeten zijn op de manier zoals jij daar tegenaan kijkt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:19 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Lees gerust de eerste post nog eens over.
Dus het kwade is volgens jou terecht in de taboesfeer?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden.
Neen, dat blijkt verder in die post.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dus het kwade is volgens jou terecht in de taboesfeer?
Ah, ok, dus je pleit voor een herwaardering van het kwade. Waar baseer je op dat het nu in de taboesfeer zit?quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Neen, dat blijkt verder in die post.
Het zelfbedachte sprookje dat mensen zondaars zouden zijn is juist de kern van deze kwade en satanische leer. Het is het verkondigen van een duistere leer, vermomd binnen een religie die in hun eigen leugenachtigheid het tegenovergestelde predikt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat is net mijn punt, het kwade is taboe en dient zogenaamd uit deze sfeer gehaald te worden. Questie van het collectief bewustzijn wat op te krikken. Mensen zijn zondaars en willen we een betere wereld dan dienen deze dienaren van de Schepper te worden en de kwade te verlaten. Zo zijn we insgelijks af van menig verstandeloze beweringen der atheisten.
Ja, "herwaardering", uitstekende woordkeuze waarvoor dank.quote:Op vrijdag 5 april 2019 09:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ah, ok, dus je pleit voor een herwaardering van het kwade. Waar baseer je op dat het nu in de taboesfeer zit?
Het universum zit vol dus plaats is er niet voor dit soort wezens.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ja, "herwaardering", uitstekende woordkeuze waarvoor dank.
Aangezien nog dagelijks de kranten vol staan met feiten van deze bedrieger veronderstel ik dat we onszelf nog niet genoeg bewust zijn van en gekant zijn tegen de aard van dit geestelijk wezen.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het universum zit vol dus plaats is er niet voor dit soort wezens.
En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:32 schreef ems. het volgende:
Goed en kwaad is relatief. Jouw persoonlijke mening over wat kwaad is is precies dat, een mening.
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:34 schreef ToT het volgende:
[..]
En zoals gezegd verschilt het ook per cultuur en religie, maar ook dat is aan verandering onderhevig.
Zo waren homo's vroeger zwaar verdorven, maar tegenwoordig worden ze in de westerse samenleving door de meesten gewoon geaccepteerd.
Wat is kwaad volgens jou.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
Dat vind ik kwalijk.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:40 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik respecteer uw mening maar ga er niet mee akkoord.
Wat versta je onder kwaad?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:42 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Mensen hebben opinies over goed en kwaad, maar dat maakt wat kwaad is niet goed.
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.quote:
Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat versta je onder kwaad?
Mensen doden bijvoorbeeld?
Wat als je land binnengevallen wordt door een vijandelijke macht en alles wat er woont wil vermoorden. Moet je je dan maar als een mak schaapje laten vermoorden, of mag je dan doden om te overleven?
Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:57 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Tja, moet je dat van mij horen? Richt je tot de Schepper of doe wat je vind wat het beste is om te doen.
Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik praat niet in mezelf tegen iets wat alleen in de hoofden van mensen bestaat.
Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf!quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, katholiek? Die hebben altijd dit soort gezonde denkbeelden over zichzelf!
Zozo, lekker agressief zeg!quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Is dat mijn probleem? Je doet wat je wilt joch.
quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:01 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wat weet jij wat gezond is? Laat me niet lachen.
Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:55 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik zal ook wel slechts een perverte opinie hebben over het kwaad aangezien ik maar een miserabele zondaar ben en van mezelf bemerk dat ik onverschillig ben en soms plezier heb in de miserie van een ander. Het is een kwestie van de Schepper te vinden en geen kwaad meer te doen.
Spaar ik je in mijn gedachten dan.quote:Op zondag 7 april 2019 11:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een vermeende schepper die zijn eigen schepping ziet als mislukkingen en zondaars. Dat is toch de duivel in eigen persoon?
Ach, wat lopen er toch veel dwaallichtjes rond op deze wereld.
Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.quote:
Dat houdt mij niet tegen.quote:Op zondag 7 april 2019 12:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat je wilt. Ik accepteer geen zelf vermeende god die zijn eigen schepping in zonde geboren laat worden. Dat opgelegde schuldgevoel is een satanische leer in plaats van een goddelijke leer.
Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.quote:Op zondag 7 april 2019 12:57 schreef dokter.knakworst het volgende:
Er zijn er zat die zich goed voordoen met kwade bedoelingen
Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?quote:Op zondag 7 april 2019 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar zelfs die bedoelingen zullen vanuit het eigen perspectief goed zijn, of toch in ieder geval rechtvaardig.
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.quote:Op zondag 7 april 2019 13:02 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Heet zoiets niet gewoon eigenbelang?
Sinds wanneer is zelfverrijking een competentie dan?quote:Op zondag 7 april 2019 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.
Geen idee. Maar wat heeft dat te maken met wat ik zei?quote:Op zondag 7 april 2019 13:06 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zelfverrijking een competentie dan?
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denkquote:Op zondag 7 april 2019 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat heeft dat te maken met wat ik zei?
Ah, zo. De persoon die handelt uit eigenbelang vindt dat volgens mij te rechtvaardigen ja. Dat de buitenwereld daar heel anders over denkt, doet er niet toe.quote:Op zondag 7 april 2019 13:11 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denk
Onwetend moet dat dan heten.quote:Op zondag 7 april 2019 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.
Ik denk niet dat Jigzoz dat zo zei.quote:Op zondag 7 april 2019 13:11 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denk
Dan heb ik het verkeerd gelezen, mijn fout en sorryquote:Op zondag 7 april 2019 15:25 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jigzoz dat zo zei.
"is niet intentioneel kwaadaardig" is niet hetzelfde als "eigenbelang is geen kwaadaardige eigenschap"
quote:
De kwade als tegenstelling tot de heilige geest beste ToT.quote:Op zondag 7 april 2019 17:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Een topic waarin niet serieus gediscussieerd mag worden, echt.....
Trouwens, hoezo is de TT "de kwade" i.p.v. "het kwaad"?
Ow de duivel.quote:Op zondag 7 april 2019 18:37 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
De kwade als tegenstelling tot de heilige geest beste ToT.
Graag gedaan.
Dat had je wel graag gedacht he.quote:Op zondag 7 april 2019 18:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow de duivel.
Schuilt die in de mensen zelf, ja?
Is slechte dingen doen niet gevolg van opvoeding, omgevingsinvloeden, cultuur, genetica enz.? En is wat goed en kwaad is geen afspiegeling van de geldende normen binnen een maatschappij?
Dat je zelf verantwoordelijk bent door je eigen opvattingen daden die je aanleert door je omgeving?quote:
Wij denken eenmaal niet gelijk Tot. Fantasiëen over bokkenpotenmannetjes bvb. Nee, hoor, ToT. Ik denk dat je alles een beetje te simplistisch wenst in te zien.quote:Op zondag 7 april 2019 18:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat je zelf verantwoordelijk bent door je eigen opvattingen daden die je aanleert door je omgeving?
Altijd nog beter dan geloven dat er een ventje met bokkenpoten in je schuilt die je die slechte dingen laat doen, maar hee: als jij gelukkiger wordt door die gedachte:Ligt allemaal aan dat bokkenpotenventje dan!
Ligt niet aan jou.
Nou, hoe zie jij de duivel in de mens dan?quote:Op zondag 7 april 2019 19:33 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wij denken eenmaal niet gelijk Tot. Fantasiëen over bokkenpotenmannetjes bvb. Nee, hoor, ToT. Ik denk dat je alles een beetje te simplistisch wenst in te zien.
Ik dacht dat het bij jou ging om serieuze discussies. Komaan man!quote:Op zondag 7 april 2019 19:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou, hoe zie jij de duivel in de mens dan?
Jij had het over de kwade in de mens in tegenstelling tot de heilige geest.quote:Op zondag 7 april 2019 20:11 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bij jou ging om serieuze discussies. Komaan man!
Dat wat atheisten van beweren dat het onbestaande is, jawel. Dat, ja.quote:Op zondag 7 april 2019 20:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij had het over de kwade in de mens in tegenstelling tot de heilige geest.
Dan praat je toch over de duivel?
Dus de duivel schuilt in ieder mens?quote:Op zondag 7 april 2019 22:35 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat wat atheisten van beweren dat het onbestaande is, jawel. Dat, ja.
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.quote:Op zondag 7 april 2019 23:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus de duivel schuilt in ieder mens?
En dat is de bron van het kwaad? De mens heeft dus geen vrije wil? The devil made me do it?
Ah bijna ieder baby'tje is dus slecht, maar er zijn ook zuigelingen die niet slecht zijn? Aangezien je "zowat" zegt?quote:Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.
Ik heb er mijn twijfels bij. Mensen die serieuze discussies aangaan zien wel in dat die baby'tjes vaak uitgroeien tot grote baby'tjes oftewel strontaapjes die beter wat manieren leren.quote:Op zondag 7 april 2019 23:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah bijna ieder baby'tje is dus slecht, maar er zijn ook zuigelingen die niet slecht zijn? Aangezien je "zowat" zegt?
Maar ze worden in zonde geboren, dus zijn ze al slecht zodra ze hun moeder verlaten?quote:Op zondag 7 april 2019 23:19 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij. Mensen die serieuze discussies aangaan zien wel in dat die baby'tjes vaak uitgroeien tot grote baby'tjes oftewel strontaapjes die beter wat manieren leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |