Klopt. Ik zit hier dan ook niet voor mijn lol al de hele dag te discussiëren. Had ook het topic op slot kunnen gooien. Toch? Ik hoop niet dat je vindt dat ik dit alleen serieus neem als ik doe wat jullie willen? Want dat is iets heel anders. Er zijn namelijk vele users die dit beleid juist wél goed vinden. En die hebben net zo goed recht om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je er voor (en dankzij) je users, als die er problemen mee hebben is het het op zijn minst waard die serieus te nemen.
Ja vast en zeker. Want iedereen die in de crew zit weet dat ze het met me eens moeten zijn. En iedereen in de crew is het ook altijd met me eens.quote:
Nee, ik vind dat je dit serieus neemt als je het serieus neemt. Eigenlijk komen alle posts nu neer op 'we doen het zo, en als je het er niet mee eens bent zitten jullie fout'. Er wordt geen enkele poging ondernomen om het standpunt van de 'andere kant' te begrijpen.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt. Ik zit hier dan ook niet voor mijn lol al de hele dag te discussiëren. Had ook het topic op slot kunnen gooien. Toch? Ik hoop niet dat je vindt dat ik dit alleen serieus neem als ik doe wat jullie willen? Want dat is iets heel anders. Er zijn namelijk vele users die dit beleid juist wél goed vinden. En die hebben net zo goed recht om serieus genomen te worden.
Er is toch niks mis om modereren in het ene subforum anders te benaderen dan in een ander?quote:De policy is niet 'WGR'. De policy is 'FOK!'.
Prima, dát is een antwoord op mijn vraag. Het is dus een kwestie van "niet willen", niet van "niet kunnen".quote:Op woensdag 3 april 2019 15:24 schreef Danny het volgende:
[..]
De naam 'ONZIN' zegt al wel een en ander. Verder houden we de policy over heel FOK! zo gelijk mogelijk. Het is bewust dat je in bepaalde forums méér mag dan de policy zegt. Zo kun je nooit zomaar een ban oplopen omdat in een forum opeens strengere regels gelden dat de policy zegt.
[..]
Ik doe mijn best. Waar jij alleen met mijn posts te maken heb heb ik - zoals gezegd - een heel blok tegenover me staan die gewoon tussendoor even pauze kunnen nemen omdat een ander het wel even over kan nemen. Ik heb die luxe niet. Daarbij heb ik naast deze discussie meer te doen.
[..]
Er kan alleen 'minder streng' afgeweken worden. Niet 'strenger'. Maar dat geldt dus vooral voor de lossere forums. In ONZ een keer roepen dat een topic bagger is is minder ernstig dan datzelfde in WGR doen.
Ik begrijp je standpunt, alleen hebben we die al tijdens het schrijven van de policy voorzien. Vandaar ook dat de uitleg zo eenduidig is. Natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die vinden dat ze in andermans topic los kunnen gaan en kunnen roepen dat het topic kut is. Natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die zichzelf als een soort kwaliteitspolitie zien. En natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die maandenlang door zouden gaan over hoe de policy hen niet aanstaat.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je dit serieus neemt als je het serieus neemt. Eigenlijk komen alle posts nu neer op 'we doen het zo, en als je het er niet mee eens bent zitten jullie fout'. Er wordt geen enkele poging ondernomen om het standpunt van de 'andere kant' te begrijpen.
Dit is alweer een 'wij weten het beter, hou op met zeuren'.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, alleen hebben we die al tijdens het schrijven van de policy voorzien. Vandaar ook dat de uitleg zo eenduidig is. Natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die vinden dat ze in andermans topic los kunnen gaan en kunnen roepen dat het topic kut is. Natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die zichzelf als een soort kwaliteitspolitie zien. En natuurlijk wisten we dat er users zouden zijn die maandenlang door zouden gaan over hoe de policy hen niet aanstaat.
En ik heb alle argumenten opnieuw aangehoord en beantwoord. Al meerdere keren.
Waar jij het gevoel hebt dat ik geen poging onderneem het standpunt van de andere kant te begrijpen heb ik het gevoel dat hier geen enkele poging wordt ondernomen om het standpunt van de crew hierin te begrijpen.
En ja, dat maakt de discussie op voorhand redelijk zinloos. Evengoed steek ik er een enorme berg tijd in. Net als de rest van de crew die keer op keer dezelfde argumenten over zich heen krijgt en daar keer op keer dezelfde antwoorden op geeft.
Klopt. De basis is de policy. Die geldt in alle forums. In bv ONZ kan het hier en daar wat losser. We gaan echter in geen enkel forum strenger zijn dan in de policy staat. Zo kan iemand die de policy heeft gelezen niet zomaar tegen een ban aanlopen omdat in een van de subforums toch opeens een andere regel bleek te gelden.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:31 schreef bleyenburg het volgende:
[..]
Er is toch niks mis om modereren in het ene subforum anders te benaderen dan in een ander?
Ik denk dat de sfeer en insteek van subfora als ONZ en WGR dusdanig ver uit elkaar liggen dat een generale mod benadering niet wenselijk is en contra productief werkt.
Kijk eens naar hoe de toon andersom is?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is alweer een 'wij weten het beter, hou op met zeuren'.
Die toon is het probleem dat ik heb, niet de hoeveelheid tijd die je er nog altijd in steekt.
Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft) kan?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt. De basis is de policy. Die geldt in alle forums. In bv ONZ kan het hier en daar wat losser. We gaan echter in geen enkel forum strenger zijn dan in de policy staat. Zo kan iemand die de policy heeft gelezen niet zomaar tegen een ban aanlopen omdat in een van de subforums toch opeens een andere regel bleek te gelden.
Moderator verschuilt zich achter de policy.quote:
Ik heb gisteren avond nog even gekeken en ik heb een paar topic gevonden die ook open zijn geblevenquote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft)?
Accepteer het maar. De maatschappij is nou eenmaal oppervlakkiger geworden en meer media gericht.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft)?
Dat klopt. Topics worden standaard NIET gesloten. De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic. Een moderator kan een topic alsnog sluiten. De regels daarvoor zijn bekend bij de moderators en niet relevant voor users. Het doel van een user zal nooit zijn een topic te maken dat gesloten wordt, als het goed isquote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Duidelijk. Mijn dank.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat klopt. Topics worden standaard NIET gesloten. De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic. Een moderator kan een topic alsnog sluiten. De regels daarvoor zijn bekend bij de moderators en niet relevant voor users. Het doel van een user zal nooit zijn een topic te maken dat gesloten wordt, als het goed is
Ah, je wist dat ik met deze vraag/opmerking kwam? Waar koop je zo'n glazen bol?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb gisteren avond nog even gekeken en ik heb een paar topic gevonden die ook open zijn gebleven
WGR / Kan ik rechtelijk vervolgd worden?
WGR / Hoe kwam die waxinelichtgooier tot zijn daad
WGR / Raborekening vraag
WGR / Teveel stagevergoeding ontvangen, wat te doen?
Dus wat is er dan waar van die hoogte van de lat?
Nee ik was zelf wel eens benieuwd of de policy nou echt zo zorgde dat er door moderatie anders om wordt gegaan met topics.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, je wist dat ik met deze vraag/opmerking kwam? Waar koop je zo'n glazen bol?
Ja, niet dan? Uitzonderingen daargelaten (en nee, ik heb me niet eens meer verdiept in die uitzonderingen omdat het me weinig nog boeit en Danny duidelijk was in zijn antwoord: JA).quote:Op woensdag 3 april 2019 15:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee ik was zelf wel eens benieuwd of de policy nou echt zo zorgde dat er door moderatie anders om wordt gegaan met topics.
Heel toevallig in dit topic dat jij nu komt met de opmerking over dat de lat vroeger op een andere hoogte hing.
Ik heb ze niet eens speciaal bewaard, ik wist te vinden waar ik die links gebruikt had in een ander gesprek.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, niet dan? Uitzonderingen daargelaten (en nee, ik heb me niet eens meer verdiept in die uitzonderingen omdat het me weinig nog boeit en Danny duidelijk was in zijn antwoord: JA).
En dat je die links ook serieus bewaarde iemand ermee van repliek te dienen![]()
Graag gedaanquote:Op woensdag 3 april 2019 15:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb ze niet eens speciaal bewaard, ik wist te vinden waar ik die links gebruikt had in een ander gesprek.
Maar dank je dat je mij zo veel toedicht dat ik dit vooraf bedacht had.
Dit zou ik in het geval van WGR zeer zonde vindenquote:De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic.
Oneens.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:45 schreef Danny het volgende:
De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |