Dit was een random foto van wikipediaquote:Op woensdag 3 april 2019 14:58 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Oh, vaar je bij Spliethoff? (kijkende naar de foto van diepgang) Heb daar ook nog gevaren in mijn jonge jaren. Zitten daar nog steeds nederlanders? voornamelijk op de BigLift schepen dan?
Vaart Spliet nog steeds termen van 4 maanden?
allrightquote:Op woensdag 3 april 2019 14:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dit was een random foto van wikipedia
Ik vaar 3 maanden op / 3 maanden af.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:01 schreef Glider76 het volgende:
maar wij welke rederij vaar je? En hoelang op/af? eventueel via PB?
Verscheidene soorten, zowel met als zonder kranen, RoRo, container..quote:Op woensdag 3 april 2019 15:02 schreef Glider76 het volgende:
oh das een mooie term. Lekker lang verlof. Wat voor soort schip?
Op volle zee/oceaan niet. Op druk bevaren wateren als de Noordzee zijn er wel gebieden waar je niet mag komen (bv bij platformen) en ook verkeersscheidingsstelsels die bepalen waar je moet varen.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:09 schreef zlotka het volgende:
Iets algemener maar ben hier al een tijdje benieuwd naar.
Je gaf aan dat je de koers onder andere bepaald op basis van het weer, wat logisch is. Is het dan niet zo dat er vaste vaarroutes zijn op de zee/oceaan? Of mogen jullie 'overal' varen?
Graag voor je houden danquote:Op woensdag 3 april 2019 15:09 schreef Liftdeur het volgende:
Ik snap wel dat je niets over je werkgever kwijt wil, maar ik denk dat ik al wel een vermoeden heb.
Doe ik uiteraard .quote:
Nee, wat een uithoek joh..quote:Op woensdag 3 april 2019 15:22 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Doe ik uiteraard .
Al eens in de Eemshaven geweest trouwens?
Was destijds een vaste loshaven van een cement carrier die wij in management hadden. Ben daar aardig vaak naartoe gereden.quote:
Helaasquote:Op woensdag 3 april 2019 15:34 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Was destijds een vaste loshaven van een cement carrier die wij in management hadden. Ben daar aardig vaak naartoe gereden.
Echt waardeloos, niks kan en mag daar.
En inderdaad een uithoek.
Was benieuwd of jij daar dezelfde ervaring over had, maar helaas.
Nee, sommige bemanningsleden hebben al genoeg aandacht nodigquote:Op woensdag 3 april 2019 16:17 schreef Claude_Viole het volgende:
Heb je ook een scheepshuisdier aan boord? En wat voor?
Yupquote:
quote:
'Hollandse Pot' geïnterpreteerd door de kok die een andere nationaliteit heeftquote:Op woensdag 3 april 2019 16:45 schreef dividivi het volgende:
Is het eten aan boord Hollandse pot of Filipijns (met die Filipijnse matrozen), of misschien beide?
Wat moet ik me hier bij voorstellen?quote:Op woensdag 3 april 2019 16:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
'Hollandse Pot' geïnterpreteerd door de kok die een andere nationaliteit heeft
Nee hoor wat interessante combinaties soms.. Denk aan gerechten met een extra, totaal onlogisch, ingrediënt er in.quote:Op woensdag 3 april 2019 16:58 schreef dividivi het volgende:
[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Avg, waarbij de v apenvlees is, ofzo?
Over het algemeen is het zeker eten wat de pot schaft ?quote:Op woensdag 3 april 2019 17:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee hoor wat interessante combinaties soms.. Denk aan gerechten met een extra, totaal onlogisch, ingrediënt er in.
Helaas wel ja.. Al zal je in de offshore/schepen met grote bemanningen wel eerder zien dat er een soort 'buffet' is.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Over het algemeen is het zeker eten wat de pot schaft ?
Niet in de letterlijke zin van 't woord maar we hebben wel stagiairs e.d.quote:
klopt, mijn vader kreeg er 3!quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Zeelui krijgen alleen maar dochters
Gelukkig niet. Hoop het ook niet mee te maken.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weleens iemand van boord geslagen van het schip waar je op vaarde. Of er zelf voor gekozen het zeesop te kiezen?
Ik werk voor 1 rederij en vaar alleen op hun schepen. Ik zit aan de nautische kant, dus ik ben bezig met navigatie, belading, onderhoud en veiligheid.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:
De vraag zal vast al wel gesteld zijn; maar wat is in grootte lijnen je functie aan boord ?
Wat is jou verantwoordelijkheid ? Werk je voor één en dezelfde rederij met verschillende schepen ?
Of zijn het meer een soort van detachering-achtige constructies ?
Offshore is een hele ander tak van sport daar kom ik ook niet zomaar tussen. En als het lukt begin ik weer vanaf 0.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:16 schreef Anne het volgende:
Wat is jouw ervaring met ertussen komen, in de wereld van offshore? Ze vragen voor zover ik heb gezien áltijd ervaring, maar ervaring op doen is nogal lastig als ze ervaring vragen. Zo is het toch onmogelijk nieuwe mensen aan te trekken?
Ik krijg in mijn verlof een basis salaris en aan boord krijg ik 50% (vast)overwerk daar bovenop. Via uitzendbureaus krijg je meestal alleen aan boord geld en moet je daar tijdens je verlof op teren.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien domme vraag
Maar hoe zit het salaristechnisch gezien? Krijg je in je 3 maanden af ook "gewoon" geld overgemaakt of krijg je gewoon belachelijk veel in die 3 maanden op waar je dan wel een half jaar mee moet doen? Moet je überhaupt veel uitgeven (naast je huis, gwl enzo) aan boord of kan je bij wijze van spreken je pinpas thuislaten als je op gaat?
Als je geen vast schip hebt of een vast schip zonder vaste tegenpool en je timed goed, ben je de lachende derde. Heb je een vast schip met een vaste tegenpool dan moet je het onderling een beetje uitvechten. Ik geef bijvoorbeeld geen klap om de feestdagen en ben liever in de (na)zomer een periode thuis. Werkt een beetje twee kanten op dan.quote:En hoe zit het met die 3 maanden op, 3 af qua vaste maanden? Als kantoorslaaf ben ik gewend aan discussies als "nee, vorig jaar was jij vrij tussen kerst en oud en nieuw dus nu mag ik die!". Kan me voorstellen dat dat bij jullie ook best zou kunnen gebeuren en je dus niet ALTIJD dezelfde maanden werkt (hoewel dat met 3 maanden op, 3 af natuurlijk wel het ritme is)
Persoonlijk niet echt.. Maar dat komt meer omdat ik op dit moment met andere dingen bezig ben. Als die dingen niet zouden spelen, dan zou ik wel op vakantie gaan.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:05 schreef LTVDK het volgende:
Je bent natuurlijk maanden van huis en ziet een hoop van de wereld, maar ga je in de maanden dat je thuis bent nog wel gewoon op vakantie?
Denk dat ik eerder zal moeten wennen om niet meer zo lang vrij te wezenquote:Op woensdag 3 april 2019 19:13 schreef pietkanarie het volgende:
Niet alles gelezen (topic loopt nogal storm ) maar: denk je dat je, als je ooit stopt als zeeman, erg zal moeten wennen om niet meer een groot deel van de tijd op zee te zijn?
In het begin van m'n carrière wel, maar ondertussen begint het meer en meer 'werk' te worden. En ik geniet nogal van m'n verlof Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga nooit met echte tegenzin weg, maar goed. Je komt op een bepaald punt in je levenquote:Ik kan me voorstellen dat het een soort 'way of life' is, een cultuur/subgroep. Als je thuis bent, kriebelt het dan erg om weer op reis te gaan/te gaan varen? Of kun je makkelijk langere tijd thuiszijn zonder echt terug te verlangen?
Zie je het zitten om op kantoor een functie te vervullen bij je huidige werkgever? Quality inspector / superintendent / crewing coordinator of iets dergelijks?quote:Op woensdag 3 april 2019 19:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Denk dat ik eerder zal moeten wennen om niet meer zo lang vrij te wezen
[..]
In het begin van m'n carrière wel, maar ondertussen begint het meer en meer 'werk' te worden. En ik geniet nogal van m'n verlof Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga nooit met echte tegenzin weg, maar goed. Je komt op een bepaald punt in je leven
De gemiddelde Nederlander vaart +/- 7 jaar en komt dan op een beslismoment. Blijf je varen (dan is het meestal voor de rest van je leven) of ga je voor een walbaan.
Absoluut niet. Ik heb een kantoorbaan gehad en dat is echt niks voor mij.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:20 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Zie je het zitten om op kantoor een functie te vervullen bij je huidige werkgever? Quality inspector / superintendent / crewing coordinator of iets dergelijks?
Uit eerdere posts begreep ik dat je niet blijft varen, heb je al iets voor ogen wat je graag zou willen doen in de toekomst? Of zie je dat dan wel?quote:Op woensdag 3 april 2019 19:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik heb een kantoorbaan gehad en dat is echt niks voor mij.
Ik heb meerdere opties open staan, zoals eerder aangegeven Ik heb wel wat voor ogen, maar zet er nog niet teveel op in om teleurstelling tegen te gaan mocht het niet lukken. Vandaar dat ik het ook voor me houdquote:Op woensdag 3 april 2019 19:27 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Uit eerdere posts begreep ik dat je niet blijft varen, heb je al iets voor ogen wat je graag zou willen doen in de toekomst? Of zie je dat dan wel?
https://www.zeeman.com/nl/weekaanbiedingen.htmlquote:Op woensdag 3 april 2019 19:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Nog leuke aanbiedingen komende week? Foldertje nog niet binnen
Heb je toch niet nodig met jouw Pinkeltje?quote:Op woensdag 3 april 2019 20:01 schreef funnywell het volgende:
Verkopen jullie ook ondergoed met stretch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |