Dat het herhaaldelijk is, is evident. Maar dat maakt het zonder 'ernstig' niet onrechtmatig.quote:Op dinsdag 2 april 2019 22:11 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Doe het dan wel goed![]()
'geen ernstige en herhaaldelijke hinder'
Dat het ernstig is, is ook evident. Janzjanz zou er anders niet wakker van liggen. Maar dat maakt het zonder 'herhaardelijkheid' niet onrechtmatig.quote:Op dinsdag 2 april 2019 22:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat het herhaaldelijk is, is evident. Maar dat maakt het zonder 'ernstig' niet onrechtmatig.
Ach kom nou toch ... ernstige geluidshinder is wel even heel iets erger dan dit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:59 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat het ernstig is, is ook evident.
Nee, het is TS die overlast ervaart. Klein maar saillant detail.quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dan nog zijn het de buren die overlast veroorzaken. Het zijn hun stemmen/geluiden welke weerkaatst worden.
Je hebt gelijk, ik overdreef een beetje om een punt te maken.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom nou toch ... ernstige geluidshinder is wel even heel iets erger dan dit.
Het meest heftige wat ik gelezen heb is dat ze "woordelijk de problemen van henzelf en de vrienden kunnen horen". Nou, dat kan ik ook als ik op een zwoele zomeravond de ramen van m'n slaapkamer opengooi en de buurtjes zitten gezellig te keuvelen.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik overdreef een beetje om een punt te maken.
Maar wij kunnen niet beoordelen hoe erg de veranda de boel versterkt. Hoeveel mensen er elke keer komen. En hoe hard er gepraat wordt. En hierdoor een keer niet kunnen slapen zal geen probleem zijn. Maar wat als hij al 100 dagen uit zijn nachtrust gehouden wordt?
In 99,99 procent van de gevallen niet. Maar er zijn uitzonderlijke situaties die ik zou kunnen bedenken waar dit wel zou kunnen.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Het meest heftige wat ik gelezen heb is dat ze "woordelijk de problemen van henzelf en de vrienden kunnen horen". Nou, dat kan ik ook als ik op een zwoele zomeravond de ramen van m'n slaapkamer opengooi en de buurtjes zitten gezellig te keuvelen.
Als ze nou elke week tot 2 uur 's nachts Fransje Bauer uit de speakers lieten galmen, tante Mien om 1 uur 's nachts begint te jodelen en het bezoek om 3 uur met luid getoeter huiswaarts keert, ja dán had TS een punt.
Maar je wilt de buren gewoon praten toch niet ontzeggen?
Waarom zou je in godsnaam meebetalen aan hun ‘uitbouw’? Als ik ts was zou ik eerder de situatie accepteren zoals hij is, ik geloof ook niet dat een kozijn ts tevreden gaat stellen wbt de ‘overlast’.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:47 schreef trein2000 het volgende:
Als ik je buurman was had je oorlog nu met me, ik zou die 50/50 heel gauw aannemen. Meer heb je echt niet in handen
Dat is ook een keuze. Maar aangezien TS illegaal dat ding dicht gemaakt heeft neem ik aan dat ie dat graag wil.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:03 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam meebetalen aan hun ‘uitbouw’? Als ik ts was zou ik eerder de situatie accepteren zoals hij is, ik geloof ook niet dat een kozijn ts tevreden gaat stellen wbt de ‘overlast’.
Me 3. Leven en laten leven. Dan moet je maar ergens achteraf gaan wonen.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:45 schreef el-blanchito het volgende:
Ik zou ook lekker die 50/50 aanpakken; een mooi kozijn en een ruitje is voor jullie toch ook mooier om aan te zien?
Voordelen:
-relatie met buren hersteld
-mooier aanzicht voor jezelf
-minder overlast
Nadelen:
-paar 100 euro (?) lichter
Ik zou mooi aanbellen, samen onder het genot van een biertje een kozijn uitzoeken en de verbouwing bij hun op de veranda inluiden
Ik vind het wel meevallen met betichten van aanstellerigheid. Het punt zit m ook niet zozeer daar in. Iedereen ervaart overlast weer anders. De vraag is vooral met welke optie deze ts het beste is geholpen. Jij zou dus niet de 50/50 doen maar zelf een vodje timmeren ofzo?quote:Op donderdag 4 april 2019 13:47 schreef WvdL het volgende:
Dit is precies de reden dat ik vrijstaand ben gaan wonen...
Zit bijna met een mond open te lezen hoe iedereen de moraalridder uithangt en hem beticht voor aansteller.
Ik geef em groot gelijk. Als dit mij zou helpen toen ik nog in rijtje woonde met mijn buren die elke donderdagavond zoveel/luid kwebbelde dat ik altijd met raam dicht moest slapen, had ik het ook gedaan.
Juridisch gezien, gewoon aan huis bevestigen en niet zozeer aan erfscheiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |