SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Kopjechino op 02-04-2019 00:45:05 ]'From the deepest desires often come the deadliest hate.'
quote:Op dinsdag 2 april 2019 00:30 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Je speelt blokfluit? Air speelt piano. We moeten een Fok! band beginnnen!
Is ook primaquote:Op dinsdag 2 april 2019 00:35 schreef eNGine10 het volgende:
[..]nee wel gespeeld. Maar kan wel goed fluiten (zonder blok).
Hebben wel nog een zanger of zangeres nodig..en in welke taal?
Ja rock in Nederlands gaat niet echt hequote:Op dinsdag 2 april 2019 00:36 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Is ook prima
Kan wel zingen, maar niet handig met viool
En Engels, geen Nederlands
Neequote:Op dinsdag 2 april 2019 00:40 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja rock in Nederlands gaat niet echt he
En covers of zelf muziek schrijven?quote:
Laten we met covers beginnen, om onze sound te ontdekken. Daarna kunnen we ons wel wagen aan zelfgeschreven muziekquote:
Lijkt me een prima planquote:Op dinsdag 2 april 2019 00:45 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Laten we met covers beginnen, om onze sound te ontdekken. Daarna kunnen we ons wel wagen aan zelfgeschreven muziek
Nachtdienst?quote:
Jaquote:Op dinsdag 2 april 2019 00:48 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Lijkt me een prima plan
[..]
Nachtdienst?
quote:
Ik zou wel een goede zijn voor nachtdienstenquote:Op dinsdag 2 april 2019 00:54 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Is bij mij wel altijd lekker rustig maar nog steeds liever niet.
Moeilijke slaper?quote:Op dinsdag 2 april 2019 00:55 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik zou wel een goede zijn voor nachtdiensten
Jointje rokenquote:
quote:
Van mij wel..quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:01 schreef Lyzio_NL het volgende:
Mag je hier ook even gewoon zeuren over dingen, relationele dingen dan?
Klaag maar raak.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:01 schreef Lyzio_NL het volgende:
Mag je hier ook even gewoon zeuren over dingen, relationele dingen dan?
Okay, daar ga ik. Ik heb met een ex van mij altijd heel goed contact gehouden. Dit is al 6 jaar geleden ofzo dat we bij elkaar waren. En toch hebben we elkaar nooit helemaal los kunnen laten. Bij beide zijn er vriendinnen en vrienden doorheen gefietst. En nu zijn we allebei weer single sinds lange tijd en trekken we weer naar elkaar toe. Moet ik dat toelaten of moet ik beter weten?quote:
Ligt eraan wat je eigen gevoel zegt. Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan, denk je dat er toekomst in zit, heb je nog gevoelens?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Okay, daar ga ik. Ik heb met een ex van mij altijd heel goed contact gehouden. Dit is al 6 jaar geleden ofzo dat we bij elkaar waren. En toch hebben we elkaar nooit helemaal los kunnen laten. Bij beide zijn er vriendinnen en vrienden doorheen gefietst. En nu zijn we allebei weer single sinds lange tijd en trekken we weer naar elkaar toe. Moet ik dat toelaten of moet ik beter weten?
Ja is wel erg kort door de bocht om daar nu mijn mening over te geven. Waarom ging het de eerste keer fout?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:04 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Okay, daar ga ik. Ik heb met een ex van mij altijd heel goed contact gehouden. Dit is al 6 jaar geleden ofzo dat we bij elkaar waren. En toch hebben we elkaar nooit helemaal los kunnen laten. Bij beide zijn er vriendinnen en vrienden doorheen gefietst. En nu zijn we allebei weer single sinds lange tijd en trekken we weer naar elkaar toe. Moet ik dat toelaten of moet ik beter weten?
We zijn uit elkaar gegaan omdat ik me verstikt voelde door haar. Maar, ik moet toegeven naderhand dat ik ook wel een rem nodig had. Nu zijn we zoveel jaren verder en door de jaren heen is ons gevoel voor humor, leven, opvattingen, normen en waarden eigenlijk altijd hetzelfde gebleven. We kunnen zo ontzettend met elkaar lachen. We maken elkaars zinnen af. We begrijpen elkaar. Wat ik van vrienden hoor (we zitten nog altijd in dezelfde vriendengroep) is dat we heel erg op elkaar lijken Dat zij de vrouwelijke vorm van mij is en ik de mannelijke vorm van haar. Constant een spiegel zeg maar.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:05 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je eigen gevoel zegt. Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan, denk je dat er toekomst in zit, heb je nog gevoelens?
Post boven jequote:Op dinsdag 2 april 2019 01:07 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja is wel erg kort door de bocht om daar nu mijn mening over te geven. Waarom ging het de eerste keer fout?
Het eerste wat je zegt is eigenlijk al een rode vlag. Hoe weet je dat je dit niet weer zo gaat ervaren?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:09 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
We zijn uit elkaar gegaan omdat ik me verstikt voelde door haar. Maar, ik moet toegeven naderhand dat ik ook wel een rem nodig had. Nu zijn we zoveel jaren verder en door de jaren heen is ons gevoel voor humor, leven, opvattingen, normen en waarden eigenlijk altijd hetzelfde gebleven. We kunnen zo ontzettend met elkaar lachen. We maken elkaars zinnen af. We begrijpen elkaar. Wat ik van vrienden hoor (we zitten nog altijd in dezelfde vriendengroep) is dat we heel erg op elkaar lijken Dat zij de vrouwelijke vorm van mij is en ik de mannelijke vorm van haar. Constant een spiegel zeg maar.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:11 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ohja, en het was keiharde rock hier dus ik ben de lelijkste niet en draag bij!
Dat is zeker een rode vlag, maar we zijn ondertussen 6 jaar verder. Allebei meer volwassen geworden. Ik ben nu 32 en zij is 28. Toen we bij elkaar waren, ja goed.. toen waren we nog kinderen. En als we weer een relatie aangaan dan weet ik uiteraard niet wat er komt. Maar het feit blijft staan dat we door de jaren heen altijd contact hebben gehouden en dat voelt gewoon goed. Vertrouwd. We weten wat we aan elkaar hebben. Misschien is onze echte relatie wel begonnen na onze relatie, if that makes any sense. We zitten zoals gezegd nog altijd bij dezelfde vriendengroep en als er iemand jarig is of er is een feestje dan hebben we aan een woord genoeg Kan het niet goed uitleggen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:16 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Het eerste wat je zegt is eigenlijk al een rode vlag. Hoe weet je dat je dit niet weer zo gaat ervaren?
Als mensen uit elkaar gaan is er een reden voor, zelden komt het voor dat het dan alsnog gaat werken. Het is leuk als jullie bij elkaar zijn, maar als je weer een relatie aangaat, blijft dat dan zo?
Is het niet omdat je het idee van een relatie mist, en zij vertrouwd voelt?
Niemand kan dit voor jou bepalen, alleen jij.
Heb zelf weinig ervaring op relatie gebied, maar ik zou niet terug willen naar mijn ex. Maar, dat is een heel ander verhaal.
De reden dat jullie op elkaar lijken wil niet automatisch zeggen dat jullie daarom goed bij elkaar passen. Naar mijn mening werkt het juist vaak als de ander anders is. Maar dat is mijn mening, en ik ken jullie natuurlijk niet.
Heb je dit al voorgelegd aan haar, je gevoelens?
Zal allemaal wel, als er wederzijdse gevoelens zijn kan het bestquote:Op dinsdag 2 april 2019 01:16 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Het eerste wat je zegt is eigenlijk al een rode vlag. Hoe weet je dat je dit niet weer zo gaat ervaren?
Als mensen uit elkaar gaan is er een reden voor, zelden komt het voor dat het dan alsnog gaat werken. Het is leuk als jullie bij elkaar zijn, maar als je weer een relatie aangaat, blijft dat dan zo?
Is het niet omdat je het idee van een relatie mist, en zij vertrouwd voelt?
Niemand kan dit voor jou bepalen, alleen jij.
Heb zelf weinig ervaring op relatie gebied, maar ik zou niet terug willen naar mijn ex. Maar, dat is een heel ander verhaal.
De reden dat jullie op elkaar lijken wil niet automatisch zeggen dat jullie daarom goed bij elkaar passen. Naar mijn mening werkt het juist vaak als de ander anders is. Maar dat is mijn mening, en ik ken jullie natuurlijk niet.
Heb je dit al voorgelegd aan haar, je gevoelens?
Kan, zoals ik al zei: heb bijna geen ervaring met relatiesquote:Op dinsdag 2 april 2019 01:20 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, als er wederzijdse gevoelens zijn kan het best
Ik klik ook beter met mensen die tot op zekere hoogte op mij lijken.
Ik snap je wel. Leg het aan haar voor. Als je het idee hebt dat zij the one is (al geloof ik daar niet in), blijf dan niet lopen met deze gevoelens.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:21 schreef Lyzio_NL het volgende:
Het zit hem ook in vele kleine dingen door de jaren heen. Iedere keer als een van ons samen was met iemand anders vonden we dat niet echt leuk. We keurden het niet af, maar we hadden het liever niet. Het was nice om een backup te hebben. Dat klinkt heel fout natuurlijk, maar zo hebben we ons jaren gevoeld. Gedacht van, we zijn dan wel uit elkaar maar dat maakt niet uit want hij/zij blijft toch alleen. Het is zo moeilijk om uit te leggen.
Dat wederzijds gevoel is naar mijn idee nooit echt weggegaan. Het punt dat we op elkaar lijken klinkt misschien goed, maar in realiteit is dat niet altijd ideaal.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:20 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, als er wederzijdse gevoelens zijn kan het best
Ik klik ook beter met mensen die tot op zekere hoogte op mij lijken.
Dat bedoel ik. Bepaalde raakvlakken hebben is heel belangrijk, maar het kan ook voor wrijving zorgen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:24 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Dat wederzijds gevoel is naar mijn idee nooit echt weggegaan. Het punt dat we op elkaar lijken klinkt misschien goed, maar in realiteit is dat niet altijd ideaal.
Daarom doet mijn mening er ook niet echt toequote:Op dinsdag 2 april 2019 01:24 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Dat wederzijds gevoel is naar mijn idee nooit echt weggegaan. Het punt dat we op elkaar lijken klinkt misschien goed, maar in realiteit is dat niet altijd ideaal.
Beetje wrijving hoort erbij toch? Of doe ik iets verkeerd?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:25 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Bepaalde raakvlakken hebben is heel belangrijk, maar het kan ook voor wrijving zorgen.
Kàn.
Oh, believe me.. dat geeft veel wrijving. Want je kunt wel kwaad op iemand worden, maar je bent zo hetzelfde dat je eigenlijk boos op jezelf bent. Die spiegel is keihard.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:25 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Bepaalde raakvlakken hebben is heel belangrijk, maar het kan ook voor wrijving zorgen.
Kàn.
Ik weet niet of zij 'the one' is, dat kan niemand zeggen. Only the lucky few. Ik weet wel zeker dat we op heel veel vlakken matchen, maar ben bang dat het.. ja, waar ben ik eigenlijk bang voor? Dat weet ik dus niet. Is ze door de jaren heen een vriendin geworden of is ze echt 'the one', moeilijk. Ze is wel een soulmate, dat weet ik zeker. Maar of we met elkaar kunnen leven.. dat is de vraag. En een gok.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:23 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik snap je wel. Leg het aan haar voor. Als je het idee hebt dat zij the one is (al geloof ik daar niet in), blijf dan niet lopen met deze gevoelens.
Je geeft aan beiden gegroeid te zijn, dat is een goed teken.
Ja, beetje wrijving is wel lekkerquote:Op dinsdag 2 april 2019 01:27 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Daarom doet mijn mening er ook niet echt toeken jullie en de situatie niet
[..]
Beetje wrijving hoort erbij toch? Of doe ik iets verkeerd?
Probeer het eens uit te leggen waar je bang voor bent. Want er is dus wel iets, of bepaalde dingen waar je bang voor bent.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:28 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Oh, believe me.. dat geeft veel wrijving. Want je kunt wel kwaad op iemand worden, maar je bent zo hetzelfde dat je eigenlijk boos op jezelf bent. Die spiegel is keihard.
[..]
Ik weet niet of zij 'the one' is, dat kan niemand zeggen. Only the lucky few. Ik weet wel zeker dat we op heel veel vlakken matchen, maar ben bang dat het.. ja, waar ben ik eigenlijk bang voor? Dat weet ik dus niet. Is ze door de jaren heen een vriendin geworden of is ze echt 'the one', moeilijk. Ze is wel een soulmate, dat weet ik zeker. Maar of we met elkaar kunnen leven.. dat is de vraag. En een gok.
Heel herkenbaar ditquote:Op dinsdag 2 april 2019 01:28 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Oh, believe me.. dat geeft veel wrijving. Want je kunt wel kwaad op iemand worden, maar je bent zo hetzelfde dat je eigenlijk boos op jezelf bent. Die spiegel is keihard.
Ja, ik denk dat we met elkaar kunnen leven. Maar dan moet ik heel eerlijk worden hier en ook goed naar mezelf kijken. Ik ben een man uit een dorp. Verenigingsleven, carnaval, voetbalclub, biertje hier en daar, maar ook keihard werken. Zij is totaal niet van de drank of het verenigingsleven. Dat kan en dat mag ook. Daarin verschillen we compleet. Maar ik bedenk me wel eens dat dat ook niet de dingen zijn die een leven volmaakt maken. Ik kan me daarin veranderen. De vraag is of ik dat wil. Of ik dan niet teveel van mezelf inlever. En waarom zou ik het inleveren. Van de andere kant is er nog nooit iemand geweest die buiten deze feiten zo ontzettend goed bij me gepast heeft. Moeilijk he?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:31 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Probeer het eens uit te leggen waar je bang voor bent. Want er is dus wel iets, of bepaalde dingen waar je bang voor bent.
Denk je zelf dat je met elkaar kan leven? Als je er goed over nadenkt.
Hoe ga jij daar mee om dan? Klinkt alsof je ervaring hierin hebt.quote:
Maar zou je daarin moeten veranderen dan, als je weer een relatie met haar aangaat?quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:33 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we met elkaar kunnen leven. Maar dan moet ik heel eerlijk worden hier en ook goed naar mezelf kijken. Ik ben een man uit een dorp. Verenigingsleven, carnaval, voetbalclub, biertje hier en daar, maar ook keihard werken. Zij is totaal niet van de drank of het verenigingsleven. Dat kan en dat mag ook. Daarin verschillen we compleet. Maar ik bedenk me wel eens dat dat ook niet de dingen zijn die een leven volmaakt maken. Ik kan me daarin veranderen. De vraag is of ik dat wil. Of ik dan niet teveel van mezelf inlever. En waarom zou ik het inleveren. Van de andere kant is er nog nooit iemand geweest die buiten deze feiten zo ontzettend goed bij me gepast heeft. Moeilijk he?
Weet ik niet. Het zou mee kunnen spelen. Misschien nu niet na al die jaren, dat we beide wat volwassener kijken op de wereld. In de tijd dat we bij elkaar waren wilde zij mij echt voor zichzelf hebben. Ik denk dat dat nu ook wel veranderd is.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:36 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Maar zou je daarin moeten veranderen dan, als je weer een relatie met haar aangaat?
Je mag beide andere hobby's en interesses hebben toch?
Ja wel ervaring hiermeequote:Op dinsdag 2 april 2019 01:33 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Hoe ga jij daar mee om dan? Klinkt alsof je ervaring hierin hebt.
Aannames.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:38 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Weet ik niet. Het zou mee kunnen spelen. Misschien nu niet na al die jaren, dat we beide wat volwassener kijken op de wereld. In de tijd dat we bij elkaar waren wilde zij mij echt voor zichzelf hebben. Ik denk dat dat nu ook wel veranderd is.
Slaap lekker Thomasquote:Op dinsdag 2 april 2019 01:39 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ja wel ervaring hiermeeeen beetje een middenweg zoeken.
Maar goed, heb ook geen vriendin meer dus is geen garantie voor succes
Nu echt slapen
Af en toe nog gekker dan met mij. Is ze ook gauw van teruggekomen natuurlijk. Om het makkelijk te maken, het punt is dat we altijd een beetje aan elkaar zijn blijven plakken. Dat het nooit echt weggegaan is. Dat we zoveel raakvlakken hebben op sommige na (as mentioned) dat we altijd 'wij' gebleven zijn. Op een punt in dat traject hebben we daar vrede mee gesloten. Maar ik denk dat er meer in zit. Ik denk dat zij dat ook vind. Heel debiel voorbeeld, maar laatst hadden we een feest waar iedereen bij was en 'ons liedje' kwam op. Dan ga je elkaar toch onbewust zoeken en dan dans je. En dan voelt het goed. Vertrouwd. Geliefd. En je ziet en merkt gewoon dat we daarna moeite moeten doen om dat los te laten. Alsof we allebei bang zijn voor.. iets.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:40 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Aannames.
Lastig, ik ken jou en haar uiteraard niet. Is ze met volgende partners ook zo geweest dat jij weet?
Vind het heel lastig. Krijg het gevoel dat je dit niet zomaar los kan laten. Wat begrijpelijk is.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:44 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Af en toe nog gekker dan met mij. Is ze ook gauw van teruggekomen natuurlijk. Om het makkelijk te maken, het punt is dat we altijd een beetje aan elkaar zijn blijven plakken. Dat het nooit echt weggegaan is. Dat we zoveel raakvlakken hebben op sommige na (as mentioned) dat we altijd 'wij' gebleven zijn. Op een punt in dat traject hebben we daar vrede mee gesloten. Maar ik denk dat er meer in zit. Ik denk dat zij dat ook vind. Heel debiel voorbeeld, maar laatst hadden we een feest waar iedereen bij was en 'ons liedje' kwam op. Dan ga je elkaar toch onbewust zoeken en dan dans je. En dan voelt het goed. Vertrouwd. Geliefd. En je ziet en merkt gewoon dat we daarna moeite moeten doen om dat los te laten. Alsof we allebei bang zijn voor.. iets.
That's the whole issue. Daar worstel ik dus mee.quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:46 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Vind het heel lastig. Krijg het gevoel dat je dit niet zomaar los kan laten. Wat begrijpelijk is.
Maar stel, stel, jullie beginnen weer wat en het loopt weer mis? Kan je daarna nog vrienden blijven? Wordt dat dan niet moeilijker, is de teleurstelling dan niet groter?
Vraag jezelf af of dat het waard is. Soms is het beter er even een tijdje niets mee te doen. Laat alles even bezinken, denk er over na (maar niet overanalyseren!).quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:51 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
That's the whole issue. Daar worstel ik dus mee.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 01:56 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Vraag jezelf af of dat het waard is. Soms is het beter er even een tijdje niets mee te doen. Laat alles even bezinken, denk er over na (maar niet overanalyseren!).
Soms is een goede vriendschap meer waard dan een relatie die misschien gaat mislukken.
Ben zelf niet zo van het opnieuw beginnen met je ex. Heb dat in mijn omgeving vaak mis zien gaan. Maargoed, spreek niet uit eigen ervaring. Dus ben daar niet de juiste persoon voor.
Vind het erg vervelend voor je. Maak anders een topic aan, dat trekt meer mensen. Wie weet komen anderen met een goede kijk hierop, of nuttige tips.
HIMYMquote:
NO TOMORROW TED!quote:
I request... the highest of fives!quote:
Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm you're bro. I'm broda.quote:
Slaap lekkerquote:
I'm not sick. I'm just overflowing with awesome and I had to get some of it out.quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:09 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Think of me like Yoda, but instead of being little and green I wear suits and I'm awesome. I'm you're bro. I'm broda.
Yep in Polen. Het uiteten en iets drinken met team liep een beetje uit de hand.quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:11 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Slaap lekker
Was je nou in het buitenland?
Haha, klinkt als een gezellige avond! Heb je een goede heenreis gehad?quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Yep in Polen. Het uiteten en iets drinken met team liep een beetje uit de hand.
Ik kan blijven doorgaan. Die serie is goudquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:13 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
I'm not sick. I'm just overflowing with awesome and I had to get some of it out.
Ben sinds 6:00 gisteren op pad, dus beetje gesloopt. Na morgen nog door maar Praag en daarna pas weer maar huis. Kijk nu al uit naar mijn vakantie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:15 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Haha, klinkt als een gezellige avond! Heb je een goede heenreis gehad?
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ben sinds 6:00 gisteren op pad, dus beetje gesloopt. Na morgen nog door maar Praag en daarna pas weer maar huis. Kijk nu al uit naar mijn vakantie.
Nu wel echt slapen. Weltruste
Wat een broeierig kut einde wel he....quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:15 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik kan blijven doorgaan. Die serie is goud
Ja, dat stelde me wel teleurquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:20 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Wat een broeierig kut einde wel he....
Jep, een van de betere sitcoms die ik gezien heb. Al gaat er natuurlijk nooit iets boven Friends. De grondlegger van het genre.quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:21 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ja, dat stelde me wel teleur
Terwijl de serie zó steengoed was!
Friendsquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:22 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Jep, een van de betere sitcoms die ik gezien heb. Al gaat er natuurlijk nooit iets boven Friends. De grondlegger van het genre.
I see you're a man of culture as wellquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:23 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Friends
Laatst nog helemaal herkeken
Woman of culturequote:Op dinsdag 2 april 2019 02:25 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
I see you're a man of culture as wellFriends en HIMYM staan wel hoog. Alhoewel ik ook goed van Modern Family en That 70's Show kan genieten.
Did she get off the plane? Did she get off the plane?
.. I got off the plane.
Margarita Rossquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:27 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
That 70's show ook zooo veel gekeken. LOVE IS JUST A LIE!!
Ja, dat is zo cute. Of Ross: I'm fine
Die manquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:29 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Margarita RossIk ga daar nog altijd dood om! En je keek That 70's Show voor Red, man man man.. wat een figuur.
Eric: Dad, can I borrow the car?
Red: Why?
Eric: For.. you know, just driving. You know what it's like to be 18, right?
Red: When I was 18 I was driving a gunboat through Okinawa.
Whaha, zo herkenbaar dit. Bring back memories. You're about to read a book that my foot wrote, it's called 'in your ass'.quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:32 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Die man
How about a foot up in your ass?
Of Eric: mmm, bacooo
Voel me wel eens margarita RossRelatable..
Hij is zo geniaalquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Whaha, zo herkenbaar dit. Bring back memories. You're about to read a book that my foot wrote, it's called 'in your ass'.
WITH YOU TEENAGERS IT'S ALL BOOZE AND PARTIES AND SEX.. EVERYWHERE IN BETWEEN!
I love Red.
Ook altijd stoned en dronken?quote:
Guilty. Man wat een tijden. Vaak genoeg met een maat zo gestaan. Heerlijke tijden.quote:
Ik ook wel eens. Toen ik nog een cabrio had, dat was lachenquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:40 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Guilty. Man wat een tijden. Vaak genoeg met een maat zo gestaan. Heerlijke tijden.
Ah, hou volquote:
Vermaak jij me anders..quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:42 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik ook wel eens. Toen ik nog een cabrio had, dat was lachen
[..]
Ah, hou vol
Ik wel hoor!
quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:42 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Ik ook wel eens. Toen ik nog een cabrio had, dat was lachen
[..]
Ah, hou vol
Ik wel hoor!
Geen tijd hebben voor mijquote:
Geweldig dit jaquote:
Ik kan af en toe wel even spieken hier hoorquote:Op dinsdag 2 april 2019 02:49 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
Geen tijd hebben voor mij
[..]
Geweldig dit ja
Dit is ook zo goed
quote:Op dinsdag 2 april 2019 02:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik kan af en toe wel even spieken hier hoor
Morguhquote:
Hoe komt het?quote:
*Boks.quote:Op dinsdag 2 april 2019 07:34 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
High five! Ik ben ook een keer of 5 tussendoor wakker geworden.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 07:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:
![]()
vandaag komt mijn pakketje binnen
![]()
Ah okay, niet mijn dingquote:
Ja, bestel ook wel eens wat dingen bij Wish en dat komt altijd langzaam aan binnen, altijd leuk als er dan weer zo'n pakketje ligt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:08 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ah okay, niet mijn ding
Maar altijd leuk om pakketjes te krijgen!
In het hoogseizoen?quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
Datums gekozen waarop ik op vakantie zou willen. Nu het lastige deel, vrij vragen.
Nee, in juni. Na Pinksteren. Maar het is hier altijd moeilijk om vrij te krijgenquote:
Hebben ze je nog prostituees aangeboden?quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Eerste nacht in van die zakanhotels slaap ik ook altijd kut. Vanmorgen was ik graag blijven liggen.
Ga je nog lekker weg?quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
Datums gekozen waarop ik op vakantie zou willen. Nu het lastige deel, vrij vragen.
Je geeft gewoon datums door waarop jij niet aanwezig bent.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:26 schreef Samzz het volgende:
Ja, zo simpel werkt dat hier nietquote:Op dinsdag 2 april 2019 08:37 schreef rival het volgende:
[..]
Je geeft gewoon datums door waarop jij niet aanwezig bent.
Niet eens met 1 van je bijmannen?quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:40 schreef Allures het volgende:
Al die vakantieplannenik va denk ik niet dit jaar
Behalve wat lange weekendjes
En ik wil nepwimpers
Waar je nauwelijks mee omgaat, word je toch mee besmet. Zo blijktquote:Op dinsdag 2 april 2019 08:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een post van MCH was.
Ik ben 1 van haar bijmannenquote:Op dinsdag 2 april 2019 08:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
oh. Mijn excuses dan aan Allures.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je denkt een veilige afstand te bewaren maar helaasquote:Op dinsdag 2 april 2019 08:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waar je nauwelijks mee omgaat, word je toch mee besmet. Zo blijkt.
Dat is met veel medicijnen ook zo trouwens. Vandaar dat er nu ook extra aandacht is voor hartklachten bij vrouwen, omdat die anders verlopen en slechter herkend worden enzo.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef Samzz het volgende:
Ik las gisteren een artikel over dat bijna alles op mannen is aangepast/getest. Auto's, toiletten, telefoons, e.d.. Best interessant en nu ik erover nadenk is dat best gek.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Deze dus.
Daar heeft het artikel het ook over inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat is met veel medicijnen ook zo trouwens. Vandaar dat er nu ook extra aandacht is voor hartklachten bij vrouwen, omdat die anders verlopen en slechter herkend worden enzo.
quote:Zo vallen tampons in veel landen niet onder het lage btw-tarief, dat is voorbehouden aan essentiële goederen.
Zo is er ook een bias ten opzichte van blanke mannen. Veel systemen voor gezichtsherkenning werden in een eerste fase alleen bij blanke mannen getest, daardoor hadden die systemen wat moeite om Aziaten uit elkaar te houden of herkende ze mannen met een donkere huidskleur helemaal niet.quote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef Samzz het volgende:
Ik las gisteren een artikel over dat bijna alles op mannen is aangepast/getest. Auto's, toiletten, telefoons, e.d.. Best interessant en nu ik erover nadenk is dat best gek.
Deze dus.
Ja dat is wel heel ernstigquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ach als groente en fruit ook niet meer onder het lage btw-tarief vallen
Ja dat is wel echt vergelijkbaar met de problematiek in het artikel omschrevenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zo is er ook een bias ten opzichte van blanke mannen. Veel systemen voor gezichtsherkenning werden in een eerste fase alleen bij blanke mannen getest, daardoor hadden die systemen wat moeite om Aziaten uit elkaar te houden of herkende ze mannen met een donkere huidskleur helemaal niet.
Interessantquote:Op dinsdag 2 april 2019 08:59 schreef Samzz het volgende:
Deze dus.
Vind ik niet. Ik denk dat veel mensen niet eens weten dat dagelijkse dingen en producten uitgaan van de man.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:08 schreef Allures het volgende:
Als mensen nog steeds denken dat de emancipatie voltooid is, is dat toch niet zo gek dat dit soort dingen gewoon op mannen gericht zijn
euhm dat is toch het punt van emancipatie...quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik denk dat veel mensen niet eens weten dat dagelijkse dingen en producten uitgaan van de man.
Ik wist niet dat auto's bijvoorbeeld niet ook met vrouwelijke dummy's getest werden. Ook wist ik niet dat telefoons naar mannenhanden ontworpen werden. Van de medicatie wist ik het toevallig wel, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet weten.
Ja, maar als je niet weet dat dat soort belangrijke dingen draaien om mannen, dan kan ik me indenken dat je al snel denkt dat t met de emancipatie wel goed zit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:15 schreef Allures het volgende:
[..]
euhm dat is toch het punt van emancipatie...
Andersom zijn er ook heel veel mannen die maar niet uit hun keurslijf mogen komen. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:17 schreef Allures het volgende:
En je ziet toch zelf ook wel de obvi shit zoals de loonkloof, dat nog steeds scheermesjes voor vrouwen opeens roze moetendat vrouwen nog steeds meer in het huishouden doen, meer thuisblijven met de kinderen, minder vertegenwoordigd zijn in bijvoorbeeld de politiek, dat okselhaar bij vrouwen opeens smerig is etc
Papadagquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:19 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Wat ik heel apart vind, als stel krijg/neem je kinderen en dan zorgt de vrouw voor de kinderen en de man past op. Ik vind dit altijd zo raar klinken, alsof het niet eens zijn kinderen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
True idd.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:17 schreef MissMSX het volgende:
Wat het nog lastiger maakt is dat vrouwen vaak in die mannenpatronen meedenken. Ook voor hen is het paradigma de man (geworden).
Voor mij zou het iets logischer zijn om voor de kinderen te zorgen, aangezien ik vrij weinig hoef te werken. Maar ergens voelt het wel fout dat ik dan automatisch in die rol zou vallenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:19 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Wat ik heel apart vind, als stel krijg/neem je kinderen en dan zorgt de vrouw voor de kinderen en de man past op. Ik vind dit altijd zo raar klinken, alsof het niet eens zijn kinderen zijn.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:24 schreef MissMSX het volgende:
De 'mamafiets' is ook zo'n gruwelijk concept
Dat bedoelde ik ook ja. Als een man minder wil gaan werken is dat vaak niet eens bespreekbaar.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:25 schreef Scary_Mary het volgende:
Voorlopig is het voor vrouwen ook nog meer geaccepteerd dan voor mannen om niet fulltime te werken, is ook afhankelijk van het werk zelf natuurlijk..
Ja weet ik niet. Je baart het kind ook, het zit natuurlijk wel meer in de natuur van de vrouw om te zorgen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:24 schreef Halimede het volgende:
[..]
Voor mij zou het iets logischer zijn om voor de kinderen te zorgen, aangezien ik vrij weinig hoef te werken. Maar ergens voelt het wel fout dat ik dan automatisch in die rol zou vallen
Jammer inderdaad, moet ook nog aan gewerkt wordenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook ja. Als een man minder wil gaan werken is dat vaak niet eens bespreekbaar.
Dit soort onzin dusquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:28 schreef ElDinosaur het volgende:
Wel benieuwd wanneer vrouwen gaan eisen dat er gelijkheid in lichamelijk intensieve beroepen moet komen.
Nou je ziet zelden tot nooit vrouwelijke stratenmakersquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:28 schreef ElDinosaur het volgende:
Wel benieuwd wanneer vrouwen gaan eisen dat er gelijkheid in lichamelijk intensieve beroepen moet komen.
Precies mijn punt, waarom wel gelijkheid voor topfuncties, maar niet voor dit soort beroepen?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nou je ziet zelden tot nooit vrouwelijke stratenmakers
Dat is natuurlijk ook sinds het begin der tijd erin gestampt. Vrouwen zijn thuis en zorgen voor het gezin.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:27 schreef MissMSX het volgende:
Maar ik denk ook dat vrouwen zichzelf gemiddeld genomen nog steeds meer wegcijferen en bijvoorbeeld accepteren dat ze door minder te gaan werken minder carriere maken.
Is toch logisch dat je door minder te gaan werken minder carriere zal maken? Ongeacht geslacht? Je bent er gewoonweg minderquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:27 schreef MissMSX het volgende:
Maar ik denk ook dat vrouwen zichzelf gemiddeld genomen nog steeds meer wegcijferen en bijvoorbeeld accepteren dat ze door minder te gaan werken minder carriere maken.
Daar erger ik mij ook wel eens aan, dan ook in alles. Nu voel ik niet de behoefte om meteen een straatje te leggen, maar heb zoiets dan overal gelijkheid.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:29 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Precies mijn punt, waarom wel gelijkheid voor topfuncties, maar niet voor dit soort beroepen?
Ook gelijk alle sporten op een hoop gooien. Waarom nog een 100 meter sprint voor mannen en vrouwen doen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:29 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Precies mijn punt, waarom wel gelijkheid voor topfuncties, maar niet voor dit soort beroepen?
Misschien omdat die al airbags hebben?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:23 schreef Samzz het volgende:
Dat auto's niet op vrouwenlichamen getest worden vind ik trouwens wel echt shocking.
Ja, dat zeg ik toch? En dat vrouwen eerder die keus zullen maken/accepteren dan mannen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is toch logisch dat je door minder te gaan werken minder carriere zal maken? Ongeacht geslacht? Je bent er gewoonweg minderTenzij je je al gevestigd hebt.
Vraag me af in hoeverre dat economisch haalbaar gaat zijn als vrouwen fysiek meer moeite hebben om op het niveau van hun mannelijke collega's te functioneren. Ik bedoel in het leger kun je nog tactisch spreiden qua werkzaamheden, maar met stratenmaken lukt dat minder goed lijkt me..quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:28 schreef ElDinosaur het volgende:
Ja, beetje cherrypicken zeker.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre dat economisch haalbaar gaat zijn als vrouwen fysiek meer moeite hebben om op het niveau van hun mannelijke collega's te functioneren. Ik bedoel in het leger kun je nog tactisch spreiden qua werkzaamheden, maar met stratenmaken lukt dat minder goed lijkt me..
Omdat er in topfuncties ook beslist wordt over het voetvolk daaronder, waar vrouwen deel van uitmaken. Als stratenmaker is de vrouwelijke invloed meer te verwaarlozen lijkt me..quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:29 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Of misschien omdat vrouwen mentaal prima in staat zijn tot hoge kantoorbaantjes, maar fysiek niet tot stratenmaken? Uitgaande van opbrengst.quote:
Denk dat t te maken heeft met t oude rollenpatroon "Man werkt, vrouw thuis", maar ook dat t misschien natuurlijk is dat de vrouw meer voor t kind zorgt. De band is denk ik ook gewoon anders omdat t kind echt uit jouw lijf komt. Soort moederinstinct of zo.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? En dat vrouwen eerder die keus zullen maken/accepteren dan mannen.
Krijg je een beetje het type Russische kogelstootster als stratenmaakster.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre dat economisch haalbaar gaat zijn als vrouwen fysiek meer moeite hebben om op het niveau van hun mannelijke collega's te functioneren. Ik bedoel in het leger kun je nog tactisch spreiden qua werkzaamheden, maar met stratenmaken lukt dat minder goed lijkt me..
Volgens de feminazi's zijn mannen en vrouwen anders gelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Of misschien omdat vrouwen mentaal prima in staat zijn tot hoge kantoorbaantjes, maar fysiek niet tot stratenmaken? Uitgaande van opbrengst.
Zomaar een ideetje hoor
Het zeikt makkelijk natuurlijk, maar vanuit economisch oogpunt zijn hier denk ik wel steekhoudende argumenten.quote:
Gelijkwaardig.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Volgens de feminazi's zijn mannen en vrouwen anders gelijk.
Of de band is anders omdat ze er nou eenmaal meer tijd doorbrengen. Een man heeft twee dagen verlof na de bevalling. Niet echt ruim de tijd om eenzelfde band met het kind op te bouwen als de moeder.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk dat t te maken heeft met t oude rollenpatroon "Man werkt, vrouw thuis", maar ook dat t misschien natuurlijk is dat de vrouw meer voor t kind zorgt. De band is denk ik ook gewoon anders omdat t kind echt uit jouw lijf komt. Soort moederinstinct of zo.
Ik heb geen idee of dat nou nurture (cultureel misschien zelfs) of nature is.
Zie mijn post ergens naar boven.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ach, de Nederlandse vrouw is toch een soort karrepaard tochquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Krijg je een beetje het type Russische kogelstootster als stratenmaakster.
Dat gaat gelukkig veranderen, als ik nog even wacht met kindjes maken kan ik binnenkort heel wat weken vrij krijgenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Of de band is anders omdat ze er nou eenmaal meer tijd doorbrengen. Een man heeft twee dagen verlof na de bevalling. Niet echt ruim de tijd om eenzelfde band met het kind op te bouwen als de moeder.
Ik ben geemancipeerd, maar hou je wel ff de deur voor em open en schuif je de stoel voor me aan omdat ik vrouw ben? O, en zet ff t vuilnis buiten.quote:
Gelijkwaardig. Is niet hetzelfde als gelijk/hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:33 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
De moeder-kind band is zowel biologisch als psychologisch, dat is niet te vervangen door vaderschapsverlof.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Of de band is anders omdat ze er nou eenmaal meer tijd doorbrengen. Een man heeft twee dagen verlof na de bevalling. Niet echt ruim de tijd om eenzelfde band met het kind op te bouwen als de moeder.
Die twee halen ze inderdaad door elkaar in hun drift naar 'gelijkwaardigheid'.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gelijkwaardig. Is niet hetzelfde als gelijk/hetzelfde.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:36 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ach, de Nederlandse vrouw is toch een soort karrepaard tochKrijgen ze misschien eindelijk wat meer waardering voor wat ze wel zijn..
Dat komt omdat er gekeken moet worden naar competentie, niet naar quota's of verplichte diversiteit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:37 schreef MissMSX het volgende:
Het gaat erom dat als een vrouw stratenmaker zou willen worden ze evenveel kans krijgt om die wens te vervullen als mannen. Maar dat is waar het vaak mis gaat.
Maar dat maakt toch niet dat vaders niet prima voor hun kinderen kunnen zorgen of er een liefdevolle relatie mee aan kunnen gaan? Het praktische verschil is echt minimaal. En verschilt ook nog eens enorm binnen de groepen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
De moeder-kind band is zowel biologisch als psychologisch, dat is niet te vervangen door vaderschapsverlof.
Vind omgangsvormen niet meteen met emancipatie te maken hebben. Dat is toch een stukje versieren/het hof maken.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben geemancipeerd, maar hou je wel ff de deur voor em open en schuif je de stoel voor me aan omdat ik vrouw ben? O, en zet ff t vuilnis buiten.Because I'm a laaaaaady!
Er was ooit een mooie tedtalk over "Wanneer is t acceptabel dat je samen betaald voor de date of dat de vrouw eens betaald?". Zaten een groep geemancipeerde dames die toch echt nog steeds vrijwel unaniem vonden dat de man voor de date betaalde, zeker de eerste date. Omdat dat hoorde en galant was.
Girls........ Really?
Ik heb 1 zo'n vrijgevochten vrienden die absoluut hara eigen boontjes dopt, maar die ik toch bijna voor d'r bek wilde slaan dat ze wel vonmd dat de man altijd de vrouw ten huwelijk moest vragen, "omdat dat hoorde". Bitch please.
Nee, maar het is wel een verklaring waarom vrouwen de neiging voelen om meer voor de kinderen te zorgen dan de man. Ik zeg niet dat het een reden is om vrouwen naar een parttime baan en het aanrecht te dwingen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch niet dat vaders niet prima voor hun kinderen kunnen zorgen of er een liefdevolle relatie mee aan kunnen gaan? Het praktische verschil is echt minimaal. En verschilt ook nog eens enorm binnen de groepen.
En dan krijg je dat soort soort zoekt. En dat zegt echt weinig over competentie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat komt omdat er gekeken moet worden naar competentie, niet naar quota's of verplichte diversiteit.
Of je pakt het probleem aan, en doet niet aan symptoonbestrijding.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En dan krijg je dat soort soort zoekt. En dat zegt echt weinig over competentie.
Ik vraag me echt af of vrouwen meer die neiging voelen. Ik zie dat om me heen totaal niet terug.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een verklaring waarom vrouwen de neiging voelen om meer voor de kinderen te zorgen dan de man. Ik zeg niet dat het een reden is om vrouwen naar een parttime baan en het aanrecht te dwingen.
En wat is het probleem?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:41 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Of je pakt het probleem aan, en doet niet aan symptoonbestrijding.
Als je dan leest dat vrouwen door algoritmen bepaalde vacatures niet eens te zien krijgen, dan heb je niet alles qua competentie in beeld omdat vrouwen niet eens kunnen solliciteren op een bepaalde functie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:37 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat komt omdat er gekeken moet worden naar competentie, niet naar quota's of verplichte diversiteit.
Denk ook is dat de maatschappij dat wil en van ze verwacht, zijn denk ik zat vrouwen die liever gaan werken dan thuis de hele dag met de kinderen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een verklaring waarom vrouwen de neiging voelen om meer voor de kinderen te zorgen dan de man. Ik zeg niet dat het een reden is om vrouwen naar een parttime baan en het aanrecht te dwingen.
Oh dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Denk ook is dat de maatschappij dat wil en van ze verwacht, zijn denk ik zat vrouwen die liever gaan werken dan thuis de hele dag met de kinderen.
Ja heb het destijds ook wel met mijn man over gehad, ik vond het echt niet erg om full-time te werken, van mij mocht hij wel minder gaan werken. Helaas liep alles geheel anders, maar stel hij had nog geleefd dan was hij gewoon degene die meer thuis was geweest.quote:
Deed het zeerquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Zo, dat was voor het eerst naar de tandarts in 1000 jaren. Jeetje.
Gelijk grote beurt gehad?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Ja als je de baby meteen na t uitpoepen aan de man zou geven (dus ook geen borstvoeding) dan zal t misschien andersom zijn. Ik weet t niet.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:35 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik vind omgangsvormen absoluut alles met emancipatie te maken hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vind omgangsvormen niet meteen met emancipatie te maken hebben. Dat is toch een stukje versieren/het hof maken.
Overigens heb ik ook vaak genoeg de eerste date betaald of de rekening gesplitst.
Dan neem je nog steeds niet de binding tijdens de zwangerschap over, en de hormonale huishouding die tijdens / na de zwangerschap opspeelt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja als je de baby meteen na t uitpoepen aan de man zou geven (dus ook geen borstvoeding) dan zal t misschien andersom zijn. Ik weet t niet.
Hosti vanmorgenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Selectie op competentie. Eventueel met blinde sollicitaties waarbij geen naam / geslacht bekend is.quote:
Niet de omgangsvormen die jij beschrijft. De deur voor de vrouw openhouden is een stukje versieren, een goede indruk makenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind omgangsvormen absoluut alles met emancipatie te maken hebben.
Als die borstvoeding gata geven dan krijgt ze d'r inkt bijquote:
Dat gaat dus niet omdat algoritmenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:47 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Selectie op competentie. Eventueel met blinde sollicitaties waarbij geen naam / geslacht bekend is.
En dan niet gaan janken als er geen perfecte 50/50 verhoudingen zijn.
Maar je kan de deur net zo goed als vrouw voor de man openhouden. Dat is ook een goede indruk. En aardig zijn. Dat het wordt gezien als versieren en hoffelijkheid van de man uit alleen, dat is puur uit oude omgangsvormen en keurslijven, iets wat emancipatie juist probeert omver te werpen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet de omgangsvormen die jij beschrijft. De deur voor de vrouw openhouden is een stukje versieren, een goede indruk maken.
Ik hou voor iedereen de deur open omdat ik het tokkie vind om hem in iemand z'n gezicht dicht te slaan, maar goed.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je kan de deur net zo goed als vrouw voor de man openhouden. Dat us ook een goede indruk. Dat het wordt gezien als versieren en hoffelijkheid van de man uit alleen, dat is puur uit oude omgangsvormen en keurslijven, iets wat emancipatie juist probeert omver te werpen.
Dat klopt ook weer, al vraag ik me af hoe veel daar van aangeleerd is?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja weet ik niet. Je baart het kind ook, het zit natuurlijk wel meer in de natuur van de vrouw om te zorgen.
Niet dat ik dan meteen vind dat je dat ook moet doen. Maar dat de vrouw de logische eerste keus is om voor de kinderen te zorgen snap ik wel.
Zeker. Maar ik vind een man die de deur openhoudt voor een vrouw niet betekenen dat er geen sprake is/kan zijn van emancipatie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je kan de deur net zo goed als vrouw voor de man openhouden. Dat us ook een goede indruk. Dat het wordt gezien als versieren en hoffelijkheid van de man uit alleen, dat is puur uit oude omgangsvormen en keurslijven, iets wat emancipatie juist probeert omver te werpen.
Ik ook.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik hou voor iedereen de deur open omdat ik het tokkie vind om hem in iemand z'n gezicht dicht te slaan, maar goed.
Algoritmen kunnen aangepast worden he.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet omdat algoritmen. Vrouwen krijgen bepaalde functies niet eens te zien wanneer ze op vacaturesites zoeken.
Onbewust verval je dan wel in een ouderwets rollenmodel waarbij de vrouw ondergeschikt is aan de man.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik vind een man die de deur openhoudt voor een vrouw niet betekenen dat er geen sprake is/kan zijn van emancipatie.
Eens wel, maar ik zie helaas dat we collectief onbeschofter worden als het gaat om gewone beleefdheden als deur openhouden enzo. Die ontwikkeling is denk ik aan meer te wijten dan alleen selectieve vrouwtjes die zouden vinden dat mannen dat vooral moeten doen ivm hofmakerijquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je kan de deur net zo goed als vrouw voor de man openhouden. Dat is ook een goede indruk. En aardig zijn. Dat het wordt gezien als versieren en hoffelijkheid van de man uit alleen, dat is puur uit oude omgangsvormen en keurslijven, iets wat emancipatie juist probeert omver te werpen.
Het eenrichtingsverkeer "het hof maken" is echt iets ouderwets, vind ik.
Wat voor werk doe je?quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef Halimede het volgende:
[..]
Dat klopt ook weer, al vraag ik me af hoe veel daar van aangeleerd is?
Voor mij zou het alleen logisch zijn om meer voor de kinderen te zorgen, omdat ik in de fijne positie zit van dat ik misschien 10 uur per week hoef te werken om mijn rekeningen te betalen![]()
Dan zou ik in principe niet eens hoeven te stoppen met "werken" (want laten we wel wezen, 10 uur in de week werken is niet echt werk te noemen) en missen we ook niks qua inkomen.
Overigens was mijn zus 2000¤ in de maand kwijt aan kinderopvang, dan blijf ik liever thuis![]()
Vervolgens een proces verbaal aan je kont wegens aanrandingquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:52 schreef rival het volgende:
De deur open houden voor haar en dan een tik op der billen als ze langsloopt
Haha dat is meer dan wat ik verdienquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef Halimede het volgende:
[..]
Dat klopt ook weer, al vraag ik me af hoe veel daar van aangeleerd is?
Voor mij zou het alleen logisch zijn om meer voor de kinderen te zorgen, omdat ik in de fijne positie zit van dat ik misschien 10 uur per week hoef te werken om mijn rekeningen te betalen![]()
Dan zou ik in principe niet eens hoeven te stoppen met "werken" (want laten we wel wezen, 10 uur in de week werken is niet echt werk te noemen) en missen we ook niks qua inkomen.
Overigens was mijn zus 2000¤ in de maand kwijt aan kinderopvang, dan blijf ik liever thuis![]()
Dan moet eerst erkend worden dat er een bias is, vervolgens moet er een oplossing gezocht worden en geïmplementeerd.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:51 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Algoritmen kunnen aangepast worden he.
Ik ben bijna halverwege.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:51 schreef rival het volgende:
[..]
Das 20 jaar zonder tandarts. (en poetsen vermoed ik)
Nou, dan hoeft ze ook niet te verwachten dat ik de date betaalquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:53 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Vervolgens een proces verbaal aan je kont wegens aanranding
Dat zeg ik ook nietquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik vind een man die de deur openhoudt voor een vrouw niet betekenen dat er geen sprake is/kan zijn van emancipatie.
Is laatst al gedaan bij Amazon die onbewust een populatie hadden gekozen die gebaseerd was op een historie van mannelijke CV’s.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan moet eerst erkend worden dat er een bias is, vervolgens moet er een oplossing gezocht worden en geïmplementeerd.
Maar het klopt idd. Hopelijk gebeurt dat ook.
Jeetje, is een man dan ondergeschikt aan mij als ik de deur voor hem openhoud? Wat ik best regelmatig doe voor mensen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Onbewust verval je dan wel in een ouderwets rollenmodel waarbij de vrouw ondergeschikt is aan de man.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:54 schreef rival het volgende:
[..]
Nou, dan hoeft ze ook niet te verwachten dat ik de date betaal
Oh ik vind idd ook niet dat t maar 1 kant op kan.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet
Ik had t over vrouwen die vinden dat t maar 1 kant op kan.
De man schuift de stoel aan.
De man houdt de deur open.
De man betaalt de date.
De man vraagt ten huwelijk.
Niet andersom. Dat hoort niet.
Zoveel vrouwen die deze dingen toch echt nog wel vinden, maar zichzelf wel geemancipeerd noemen.
O sure, mensen worden steeds egoistischer en eenkenniger. Eens. Maar dat staat volgens mij los van emancipatie. Ik noemde dan ook geen verband. Ik noemde het als voorveeld (1 van de) van selectieve emancipatie. Beetje oostindisch geemancipeerd,quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Eens wel, maar ik zie helaas dat we collectief onbeschofter worden als het gaat om gewone beleefdheden als deur openhouden enzo. Die ontwikkeling is denk ik aan meer te wijten dan alleen selectieve vrouwtjes die zouden vinden dat mannen dat vooral moeten doen ivm hofmakerij
Ah mooi zoquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Is laatst al gedaan bij Amazon die onbewust een populatie hadden gekozen die gebaseerd was op een historie van mannelijke CV’s.
Het gebeurt ook.
Ligt aan de intentie.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jeetje, is een man dan ondergeschikt aan mij als ik de deur voor hem openhoud? Wat ik best regelmatig doe voor mensen.
Het is niet meer wat het ooit was, maar ik heb zeker niet te klagenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
That narrows it downMaar lekker dat je er zo mee draait dan
Denk niet dat je ondergeschikt bent als je de deur openhoudt of laat openhouden. Wel als je vindt dat je van t geslacht bent dat anderen altijd je deur voor je moeten openhouden. Daar zit hem het verschil in.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jeetje, is een man dan ondergeschikt aan mij als ik de deur voor hem openhoud? Wat ik best regelmatig doe voor mensen.
In mijn geval gewoon aardig zijn.quote:
Juistquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Denk niet dat je ondergeschikt bent als je de deur openhoudt of laat openhouden. Wel als je vindt dat je van t geslacht bent dat anderen altijd je deur voor je moeten openhouden. Daar zit hem het verschil in.
Sowieso, zou t ondergeschikt zijn als je de deur voor je laten opendoen? Of juist superieur? Dat je de ander voor je laat werken!
Nee precies. Daarom doelde ik ook niet op jou, of op t feit dat de man niet de deur voor een vrouw KAN openhouden. Tuurlijk, graag zelfs. Maar ook voor een andere man, en een vrouw kan dat ook.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ik vind idd ook niet dat t maar 1 kant op kan.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:
* Fem_LittleLady doet gewoon de deur op slot
Ik weet niet of het volledig los staat, denk dat het wel mee zou kunnen spelen. Maar snap hoe je het bedoelt qua selectiviteit.quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O sure, mensen worden steeds egoistischer en eenkenniger. Eens. Maar dat staat volgens mij los van emancipatie. Ik noemde dan ook geen verband. Ik noemde het als voorveeld (1 van de) van selectieve emancipatie. Beetje oostindisch geemancipeerd,
Ach, met 10 uur per week kun je wel wat extra lijdenquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:57 schreef Halimede het volgende:
[..]
Het is niet meer wat het ooit was, maar ik heb zeker niet te klagen![]()
ben met een nieuw project bezig wat wel voor wat meer uurtjes gaat zorgen tho
Ja dat is wel hypocriet iddquote:Op dinsdag 2 april 2019 09:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee precies. Daarom doelde ik ook niet op jou, of op t feit dat de man niet de deur voor een vrouw KAN openhouden. Tuurlijk, graag zelfs. Maar ook voor een andere man, en een vrouw kan dat ook.
Dat filmpje ging er echt over dat ze van die opgenoemde zaken het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de man dat altijd doet. Dat hoort zo. Dat is hoffelijkheid. Dat hoort een man te doen. Dat is zijn ding, zijn rol. En dan durf je jezelf geemancipeerd te noemen
Thanks <3quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ach, met 10 uur per week kun je wel wat extra lijdenSucces met je nieuwe project!
Fucking kattenquote:
1.5? Meter? Kilometer?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:03 schreef ElDinosaur het volgende:
Eerst die zwerverbaard van 1.5 maar eens afscheren voordat ze me morgen niet meer binnenlaten op werk
Vandaar dat ik vind dat veel vrouwen een beetje oostindisch selectief cherry picking geemancipeerd zijn. Ze willen gelijkheid, in respect en salaris, maar verwachten dan wel dat de man nog steeds al die dingen blijfft doen want tja, "zij zijn een vrouw".quote:
Na al die jaren, eeuwen, achterstand hebben ze recht op een inhaalslag jaquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vind dat veel vrouwen een beetje oostindisch selectief cherry picking geemancipeerd zijn. Ze willen gelijkheid, in respect en salaris, maar verwachten dan wel dat de man nog steeds al die dingen blijfft doen want tja, "zij zijn een vrouw".
Wat willen ze nou?
Gelijkheid?
Gelijkwaardigheid?
Of alleen de dingen van emancipatie die jou uitkomen en de rest bij de man laten?
Wat tarrels eruit kammen.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:03 schreef ElDinosaur het volgende:
Eerst die zwerverbaard van 1.5 maar eens afscheren voordat ze me morgen niet meer binnenlaten op werk
Ik weet niet zo goed wat jij voor bedrijfje hebt, maar mijn "probleem" is dat ik eigenlijk alles weer investeer en zeer weinig voor mijzelf er uit haal. Alleen genoeg om het hoognodige te kopen, en af en toe uit eten te gaan of kleren of iets dergelijks.quote:
Handig, kan je af en toe je tiet luchten!quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Leuk jurkje gezien bij H&M: is het voor vrouwen die borstvoeding geven.
Gelijkwaardigheid. Ik iig.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vind dat veel vrouwen een beetje oostindisch selectief cherry picking geemancipeerd zijn. Ze willen gelijkheid, in respect en salaris, maar verwachten dan wel dat de man nog steeds al die dingen blijfft doen want tja, "zij zijn een vrouw".
Wat willen ze nou?
Gelijkheid?
Gelijkwaardigheid?
Of alleen de dingen van emancipatie die jou uitkomen en de rest bij de man laten?
O nee, ik hoef niks te investeren en hou alles zelf. Leg alleen soms 80% opzij voor later.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:08 schreef Halimede het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat jij voor bedrijfje hebt, maar mijn "probleem" is dat ik eigenlijk alles weer investeer en zeer weinig voor mijzelf er uit haal. Alleen genoeg om het hoognodige te kopen, en af en toe uit eten te gaan of kleren of iets dergelijks.
Zolang het niet mamawear scheeuwt, waarom niet? Ik heb per ongeluk ook ooit wel wat meegenomen aan zwangerschapskleding. Ideaal voor buffet en ayce moet ik zeggen en niemand die het ooit gemerkt heeftquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef CherryLips het volgende:
quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Na al die jaren, eeuwen, achterstand hebben ze recht op een inhaalslag ja
Is toch niet erg?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Wat heb je nog kunnen doen qua vakantie?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:03 schreef ElDinosaur het volgende:
100km huttentocht en 1 nacht in een tent gelegen omdat de hut vol wasquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat heb je nog kunnen doen qua vakantie?
Tsja, misschien is het ook wel even nodig voor je weer wat meer kan settelen in een nieuw patroon. Zolang we maar in dialoog blijven met elkaar, zodat we elkaars standpunten proberen te begrijpen enzo..quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]![]()
Zo zien sommigen t wel ja!
Dat vind ik hetzelfde met possitieve discriminatie op geaardheid, huidskleur etc.
Don't fight fire with fire. Ik snap dat je nu denkt "it's my turn now!" maar dan ben je net zo slecht bezig.
Ja t zal wel een golf beweging zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Tsja, misschien is het ook wel even nodig voor je weer wat meer kan settelen in een nieuw patroon. Zolang we maar in dialoog blijven met elkaar, zodat we elkaars standpunten proberen te begrijpen enzo..
Zat eens in de trein tegenover een oudere dame met een bloesje aan zonder bh eronder, en er hing zo'n gebruinde tiet uit. Ik had het niet eens door, maar wat andere gastjes verderop zaten wel te giechelen dus heb haar wel meteen even gewaarschuwdquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is toch niet erg?
Je kan bij een hete zomer ook best die borstflapjes omlaag laten hoor.
Als ie daar toch blij van wordt!quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ach vind alles wel best, zolang ik maar niet thuis kom en dat ik mijn vriend in mijn jurkjes voorbij zie lopen. Op dat punt houd mijn gelijkwaardigheid wel op
Ja datquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja t zal wel een golf beweging zijn.
Jarenlang het ene, nu schiet t andere even door, en daarna is er evenwicht.
Denk je dat al die sportief geklede mensen ook daadwerkelijk sporten ofzo?quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Lekker in m'n active wear!quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:18 schreef rival het volgende:
[..]
Denk je dat al die sportief geklede mensen ook daadwerkelijk sporten ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |