abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185964472
Hoi allemaal, ik heb een account aangemaakt omdat ik onze relatieproblemen liever niet deel met onze directe vriendenkring, maar ik wel enorm de behoefte voel om hierover te praten.

Mijn vriend en ik (beide 25) zijn nu twee jaar bij elkaar en we wonen sinds twee maanden samen. We hebben een hele fijne relatie met onze ups en downs, maar dat hoort erbij.
Toen we elkaar net leerden kennen hebben we het wel eens gehad over ervaringen met anderen. Hij vertelde me een aantal dingen, over dat hij ontmaagd was op zijn 15e, daarna met nog een paar meisjes seks heeft gehad en dat hij toen mij ontmoette. Dat heb ik altijd voor waar aangenomen, omdat hij eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Ik had ook geen reden om eraan te twijfelen.
Nu deed hij de laatste tijd al een beetje vreemd, in de zin van opmerkingen als "Er was nooit iemand voor jou", "Je bent de enige voor mij", altijd een beetje lacherig als ik uit nieuwsgierigheid vroeg of hij iets al eerder had gedaan voordat hij mij leerde kennen. Gisteravond vroeg ik door en kwam hij met de melding dat hij al die tijd tegen me heeft gelogen. Hij had nog niet gezoend en was maagd toen wij elkaar leerden kennen.

Dat feit op zich maakt me helemaal niks uit. Ik hou van hem, of hij het nou met 100 mensen of alleen met mij heeft gedaan. Hij vertelde dat hij een tijdje terug gestopt is met liegen omdat hij het niet meer wilde, maar dat hij de leugen nooit ongedaan heeft durven maken.
Ik merk dat ik het een pittige situatie vind dat hij niet eerlijk tegen mij geweest is, zeker omdat ik dat wel altijd tegen hem ben geweest. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen die willen delen hoe zij ergens overheen gestapt zijn, of anderen die hun gedachten hierover willen delen.

Reacties worden gewaardeerd :)
O wonder
dat ik onnozele
dit grandioze leven leven mag
pi_185964509
Haal je schouders op en ga door met jullie leven.
Blijkbaar schaamde hij zich destijds voor zijn onervarenheid en was hij misschien bang dat jij daarom op hem zou afknappen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 april 2019 @ 07:42:01 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185964518
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185964533
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185964542
quote:
Dit lijkt mij een uitstekende verklaring ^O^
pi_185964609
Bedankt voor jullie reacties!

Zeker mee eens dat het een goede verklaring is, en ik zou er inderdaad graag zo overheen stappen. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld. Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.

Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft. :')
O wonder
dat ik onnozele
  maandag 1 april 2019 @ 08:05:46 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185964669
Ik snap niet dat je over zo'n leugen valt. Hij heeft je er toch niet mee beschadigd of zo? Andersom zou erger zijn, dat hij zou zeggen maagd te zijn en gewoon een slet was.
Dit soort leugens zorgt dat het leven makkelijker verloopt.

Waarom zit jij trouwens zo in zijn verleden te graven? Gaat je toch niks aan? Als jij blijft graven in shit waar je niks te zoeken hebt zal hij er vaker over liegen om zijn privacy te kunnen bewaren.
pi_185964670
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:55 schreef Rosy-S het volgende:

Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft. :')
misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaan O-) :P
  maandag 1 april 2019 @ 08:09:38 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185964689
quote:

Zeker mee eens dat het een goede verklaring is, en ik zou er inderdaad graag zo overheen stappen. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld. Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.

Noem eens wat andere voorbeelden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185964695
Doet me denken aan dat topic hier over die jongen die loog over zijn leeftijd en dat moest zien terug te draaien.
Somebody that I used to know
pi_185964701
Ja ik heb dit ook ooit gehad met een ex. Maar daar bleek een heleboel aan elkaar gelogen. Dit was het topje van een ijsberg

Die kon gewoon niet eerlijk zijn al hing zijn leven er vanaf

Hij schaamde zich zo voor bepaalde dingen en wilde die zelf ook niet zien dat een leugen, ook richting zichzelf, makkelijker was

Ik denk dat dus een belangrijke vraag is: is dit echt de enige leugen?
Dan had het een leugentje uit 'best wil' kunnen zijn vanneen naïeve knul
  Spellchecker maandag 1 april 2019 @ 08:16:58 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185964735
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Postbus100 het volgende:
Doet me denken aan dat topic hier over die jongen die loog over zijn leeftijd en dat moest zien terug te draaien.
Daar moest ik ook aan denken ....
  maandag 1 april 2019 @ 08:17:53 #13
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185964739
quote:
Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.
Dat doet hij nu toch?
Maak van een mug geen olifant.
Protège moi de mes désirs.
pi_185964748
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik snap niet dat je over zo'n leugen valt. Hij heeft je er toch niet mee beschadigd of zo? Andersom zou erger zijn, dat hij zou zeggen maagd te zijn en gewoon een slet was.

Waarom zit jij trouwens zo in zijn verleden te graven? Gaat je toch niks aan? Als jij blijft graven in shit waar je niks te zoeken hebt zal hij er vaker over liegen om zijn privacy te kunnen bewaren.
Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel. :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaan O-) :P
Hahahahaha goed punt :')

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Noem eens wat andere voorbeelden?
Van het bluffen? Hij bluft op z'n werk over zijn kunnen, om vervolgens met torenhoge verwachtingen te moeten dealen. Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Allures het volgende:
Ja ik heb dit ook ooit gehad met een ex. Maar daar bleek een heleboel aan elkaar gelogen. Dit was het topje van een ijsberg

Die kon gewoon niet eerlijk zijn al hing zijn leven er vanaf

Hij schaamde zich zo voor bepaalde dingen en wilde die zelf ook niet zien dat een leugen, ook richting zichzelf, makkelijker was

Ik denk dat dus een belangrijke vraag is: is dit echt de enige leugen?
Dan had het een leugentje uit 'best wil' kunnen zijn vanneen naïeve knul
Pittig!

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat doet hij nu toch?
Maak van een mug geen olifant.
Zo kun je het zien :)
O wonder
dat ik onnozele
pi_185964822
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:19 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.
Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.
pi_185964839
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.
Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.
Wat heeft voor jou geholpen?
O wonder
dat ik onnozele
pi_185964873
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:30 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.
Wat heeft voor jou geholpen?
een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toe :D
en daarna toch wel geprobeerd om enige zelfreflectie toe te passen, en nu een fantastische vrouw die veel geduld heeft :D

hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen, maar wel open moeten staan voor een stukje hulp van jou dat jij hem er op wijst soms dat hij gewoon zijn gevoelens kan tonen aan je zonder waardeoordeel. En het zal dus soms voorkomen dat jij zegt dat hij op het moment dingen opkropt, wat hij niet moet doen, dan zal hij zover moeten zijn dat hij dat onderkent, en open blijft daarvoor.
pi_185964886
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toe :D
en daarna toch wel geprobeerd om enige zelfreflectie toe te passen, en nu een fantastische vrouw die veel geduld heeft :D

hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen, maar wel open moeten staan voor een stukje hulp van jou dat jij hem er op wijst soms dat hij gewoon zijn gevoelens kan tonen aan je zonder waardeoordeel. En het zal dus soms voorkomen dat jij zegt dat hij op het moment dingen opkropt, wat hij niet moet doen, dan zal hij zover moeten zijn dat hij dat onderkent, en open blijft daarvoor.
Hahahahaha, oei. Nee, liever niet, zeker niet voordat we überhaupt getrouwd zijn... :')
Fijn dat je zo iemand hebt gevonden!
O wonder
dat ik onnozele
  maandag 1 april 2019 @ 08:44:28 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185964950
quote:

[..]

Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel. :)
Je woont pas een paar maanden samen...
Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.

Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over :)
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Voor trouwen is vertrouwen nodig.
pi_185964957
Met dank aan @maily (sommige mensen zitten er ook bovenop O-) )

R&P / Gelogen over leeftijd

Voor de andere kant van het verhaal en alle invalshoeken.
Somebody that I used to know
pi_185965015
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.

Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over :)
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Eens! Dankjewel voor je reactie :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:45 schreef Postbus100 het volgende:
Met dank aan @:maily (sommige mensen zitten er ook bovenop O-) )

Inderdaad soortgelijk, grappig om te lezen. Ik ga echt stuk om sommige reacties :')
Jullie hebben vast gelijk, onzekerheid en verder niks. Even aan het idee wennen en door!
O wonder
dat ik onnozele
pi_185965290
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarheden
  maandag 1 april 2019 @ 09:28:48 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185965391
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:20 schreef Allures het volgende:

[..]

Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarheden
Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.

Liegen is voor mij harder. Iets ontkennen terwijl je het wèl hebt gedaan (in de hoop dat een ander de schuld krijgt). Zeggen dat je ergens was, maar heel ergens anders was, wat de ander vooral niet mag weten. Van liegen hoop je vooral zelf beter mee weg te komen, ten koste van een ander.
pi_185965471
Het kan best akward zijn als de ander weet dat je nooit seks hebt gehad, dan wordt het zo'n ding. Toen ik 19 was heb ik ook tegen mijn vriendje gezegd dat ik al eens seks had gehad, terwijl dit niet zo was. Ik dacht dat alles dan makkelijker zou gaan. Ik wilde niet dat hij extra voorzichtig met me zou zijn of iets dergelijks.

Later heb ik het wel verteld en hij vond dat juist wel schattig en begreep ineens waarom ik toch wel gespannen was geweest.

Het was geen big deal, maar ik snap wel dat je wil dat hij eerlijk is. Misschien kun je het daarover nog met hem hebben, dat je eerlijkheid echt waardeert en dat je hem echt leuk vindt zoals hij is en hij zich dus niet groter of stoerder hoeft voor te doen.
pi_185965715
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.

Liegen is voor mij harder. Iets ontkennen terwijl je het wèl hebt gedaan (in de hoop dat een ander de schuld krijgt). Zeggen dat je ergens was, maar heel ergens anders was, wat de ander vooral niet mag weten. Van liegen hoop je vooral zelf beter mee weg te komen, ten koste van een ander.
in een relatie onwaarheden tegen je partner vertellen schaad altijd je relatie dus ook je partner
Voor mij is dus bluffen in je relatie net zo schadelijk als liegen
Tegen iemand waarvan je zegt te houden moet je gewoon geen onwaarheden vertellen. Je motief is altijd egoïstisch en doet altijd schade
  maandag 1 april 2019 @ 10:40:58 #26
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_185966361
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:58 schreef Allures het volgende:

[..]

in een relatie onwaarheden tegen je partner vertellen schaad altijd je relatie dus ook je partner
Tegen iemand waarvan je zegt te houden moet je gewoon geen onwaarheden vertellen. Je motief is altijd egoïstisch en doet altijd schade
In het begin weet je ook nog helemaal niet dat een een langdurige relatie wordt.
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 10:52:55 #27
441859 crew  Lenny77
pi_185966547
Maak hier aub geen ding van. Hij heeft het toen uit angst en onzekerheid gezegd en heeft het nu opgebiecht waar waarschijnlijk ook een hoop stress enz aan vooraf ging voor hem. Hij vertrouwt je nu duidelijk genoeg om het wel met een klein hartje te zeggen: straf het niet af!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_185966576
quote:
Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Maak dat een jongen van 19 wijs... Mannen denken iets anders dan vrouwen over dit soort dingen.
pi_185966587
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef KosterT het volgende:

[..]

Maak dat een jongen van 19 wijs... Mannen denken iets anders dan vrouwen over dit soort dingen.
Welke jongen van 19....
pi_185966929
Ik vind het wel vervelend dat het dan door middel van hints, waar jij dan weer op moet doorvragen, pas écht naar buiten komt.

quote:

[..]

Van het bluffen? Hij bluft op z'n werk over zijn kunnen, om vervolgens met torenhoge verwachtingen te moeten dealen. Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.
En wat vindt hij daar zelf van? Ervaart hij hetzelfde patroon als jij? Wil hij zelf ook actief uit zichzelf dingen eerder proberen aan te kaarten?
pi_185967039
Ik zou me er ook niet druk om maken. Laten we wel wezen: iedereen liegt wel eens binnen een relatie. Niet om de grote dingen, maar kleine leugentjes maakt iedereen zich wel schuldig aan. Jij waarschijnlijk ook wel. Dit is nou niet bepaald een leugen waar je je druk om zou hoeven te maken imo. Wat anderen al benoemden: voor sommige mensen is het een probleem als iemand nog maagd is. Wordt er toch voorzichtiger gedaan, etc. Je kan bepaalde dingen gaan denken (waarom is hij nog maagd), etc.

Zelf zou ik er eerder bij stil proberen te staan dat hij nu wel eerlijk is. Uit zichzelf. Ja, je moest doorvragen, maar daar hoopte hij op met die hints. Hij vertrouwt je genoeg, stelt zich kwetsbaar op. Zeg m dat hij in het vervolg altijd eerlijk mag zijn, dat je hem nooit raar aan zal kijken, dat soort dingetjes, maar wordt niet boos of wantrouwig of zo, dat is in dit geval helemaal niet nodig imo.
pi_185967077
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:36 schreef Rosa-Lynn het volgende:
Het kan best akward zijn als de ander weet dat je nooit seks hebt gehad, dan wordt het zo'n ding. Toen ik 19 was heb ik ook tegen mijn vriendje gezegd dat ik al eens seks had gehad, terwijl dit niet zo was. Ik dacht dat alles dan makkelijker zou gaan. Ik wilde niet dat hij extra voorzichtig met me zou zijn of iets dergelijks.

Later heb ik het wel verteld en hij vond dat juist wel schattig en begreep ineens waarom ik toch wel gespannen was geweest.

Het was geen big deal, maar ik snap wel dat je wil dat hij eerlijk is. Misschien kun je het daarover nog met hem hebben, dat je eerlijkheid echt waardeert en dat je hem echt leuk vindt zoals hij is en hij zich dus niet groter of stoerder hoeft voor te doen.
Fijn dat je je ervaring deelt, dankjewel. Dat heb ik ook gedaan inderdaad, het kwam niet eens in me op om boos te doen of gekwetst. Hij neemt het zichzelf enorm kwalijk, maar dat heb ik hem hopelijk uit zijn hoofd kunnen praten.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat helemaal waar is. Als je bereid bent je in de schoenen van je partner te verplaatsen, en je partner doet dat ook bij jou, dan kun je echt mijlenver komen.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:52 schreef Lenny77 het volgende:
Maak hier aub geen ding van. Hij heeft het toen uit angst en onzekerheid gezegd en heeft het nu opgebiecht waar waarschijnlijk ook een hoop stress enz aan vooraf ging voor hem. Hij vertrouwt je nu duidelijk genoeg om het wel met een klein hartje te zeggen: straf het niet af!
Hier sta ik helemaal achter :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:55 schreef KosterT het volgende:

[..]

Wie?

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:22 schreef Chia het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat het dan door middel van hints, waar jij dan weer op moet doorvragen, pas écht naar buiten komt.
[..]

En wat vindt hij daar zelf van? Ervaart hij hetzelfde patroon als jij? Wil hij zelf ook actief uit zichzelf dingen eerder proberen aan te kaarten?
Dat heb ik ook. En niet omdat ik hem niet vertrouw, maar omdat ik bang ben dat hij dingen opkropt waar het niet nodig is. Hij hoeft niet alles te delen, maar als hij iets kwijt wil moet daar ruimte voor zijn en ik probeer mezelf af te vragen hoe ik daarvoor kan zorgen.
Hij wil er absoluut actief mee aan de slag gelukkig, ik ben ook gewoon een enorme bofkont met zo'n schat van een vent :)
O wonder
dat ik onnozele
pi_185967188
quote:
5s.gif Op maandag 1 april 2019 07:36 schreef Rosy-S het volgende:
Hoi allemaal, ik heb een account aangemaakt omdat ik onze relatieproblemen liever niet deel met onze directe vriendenkring, maar ik wel enorm de behoefte voel om hierover te praten.

Mijn vriend en ik (beide 25) zijn nu twee jaar bij elkaar en we wonen sinds twee maanden samen. We hebben een hele fijne relatie met onze ups en downs, maar dat hoort erbij.
Toen we elkaar net leerden kennen hebben we het wel eens gehad over ervaringen met anderen. Hij vertelde me een aantal dingen, over dat hij ontmaagd was op zijn 15e, daarna met nog een paar meisjes seks heeft gehad en dat hij toen mij ontmoette. Dat heb ik altijd voor waar aangenomen, omdat hij eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Ik had ook geen reden om eraan te twijfelen.
Nu deed hij de laatste tijd al een beetje vreemd, in de zin van opmerkingen als "Er was nooit iemand voor jou", "Je bent de enige voor mij", altijd een beetje lacherig als ik uit nieuwsgierigheid vroeg of hij iets al eerder had gedaan voordat hij mij leerde kennen. Gisteravond vroeg ik door en kwam hij met de melding dat hij al die tijd tegen me heeft gelogen. Hij had nog niet gezoend en was maagd toen wij elkaar leerden kennen.

Dat feit op zich maakt me helemaal niks uit. Ik hou van hem, of hij het nou met 100 mensen of alleen met mij heeft gedaan. Hij vertelde dat hij een tijdje terug gestopt is met liegen omdat hij het niet meer wilde, maar dat hij de leugen nooit ongedaan heeft durven maken.
Ik merk dat ik het een pittige situatie vind dat hij niet eerlijk tegen mij geweest is, zeker omdat ik dat wel altijd tegen hem ben geweest. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen die willen delen hoe zij ergens overheen gestapt zijn, of anderen die hun gedachten hierover willen delen.

Reacties worden gewaardeerd :)
Hij was onzeker over zijn gebrek aan ervaring toen hij je net leerde kennen.

Of je dit een probleem vindt moet je zelf bepalen.
pi_185967432
Juist als hij zich in jouw schoenen zou verplaatsen zou hij toch geen onwaarheden tegen je vertellen?

Ik snap wel wat je bedoeld maar je loopt dan wel het risico dat die ander het zelfde gedrag tegen jou gaat vertonen als tegen anderen. Stel dat ie in de financiële problemen komt en zich daar voor schaamt bijvoorbeeld en dat dus niet open durft te zeggen en het wat overbloemd. Dat is vergelijkbaar met wat ie op zijn werk deed. Kun je begrip voor hebben. Snappen dat het een pijnlijk iets was om tegen jou eerlijk te moeten zeggen. Maar maakt het niet minder kut als de deurwaarder op stoep staat, vooral als je het samen op had kunnen lossen als hij open kaart had gespeeld

De keuzes die hij maakt hebben gevolgen voor jou, vooral als je samen woont

Natuurlijk is het niet zo erg als hij tegen jou in het begin van je kalverliefde 1 leugentje om bestwil heeft verteld
Maar als het een patroon is waarin hij jou het zelfde behandeld als anderen en jij dat met de mantel der liefde bedekt want 'met begrip kun je ver komen' dan voorspel ik een bak ellende
Maar misschien ben ik dan door schade en schande wijs geworden helaas
pi_185967536
quote:
. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld.
Bluffen en liegen is nog wel wat anders. Maar goed, je moet hier wel mee dealen, aan de ene kant logisch dat je het niet leuk vind maar je moet het proberen vanuit zijn kant te bekijken en hij zich schaamde voor zijn onervarenheid.

Als je hier echt moeilijk over gaat/blijft doen kan je overigens wel meer leugens verwachten i.p.v. openheid waarschijnlijk.
  Spellchecker maandag 1 april 2019 @ 12:44:56 #36
197773 crew  maily
pi_185968406
quote:

Klinkt alsof dit niet het enige is waarover hij heeft gelogen?
  Spellchecker maandag 1 april 2019 @ 12:47:49 #37
197773 crew  maily
pi_185968449
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:45 schreef Postbus100 het volgende:
Met dank aan @:maily (sommige mensen zitten er ook bovenop O-) )

:{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door maily op 01-04-2019 13:44:57 ]
pi_185970657
quote:
Het lijkt zo te horen dus niet een op zichzelf staand incident en je weet dus al langer dat hij zo doet. Kennelijk speelde dit niet alleen ook op werk, maar ook al in jullie relatie. Wat maakt dat dit incident je meer raakt?

Het dik gedrukte is waar jullie aan moet gaan werken, maar dat moet je wel echt samen doen. Dan zul hij moeten kijken naar wat hij nodig heeft om eerder zijn mond open te doen voordat die bom barst. En jij zal moeten kijken naar wat jij nodig hebt om erop te kunnen vertrouwen dat wat hij zegt ook echt zo is.
pi_185970922
quote:
Dit. Al zou ik het niet raar vinden wanneer TS, eenmalig, aan hem vraagt of er nog meer van dit soort zaken zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185971023
quote:

Dan zou ik dat eens tegen hem zeggen. Niet vanuit een of ander verwijt over oneerlijkheid. Maar omdat jij voor hem graag een veilige omgeving wilt.

Edit: Ik zie dat ik al wat laat ben. Wat Scary_Mary zegt.
  maandag 1 april 2019 @ 15:26:03 #41
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_185971116
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:05 schreef Lunatiek het volgende:

Dit dus. Bizar hoe sommige mensen van ALLES een probleem kunnen maken.
Wegwerp maatschappij :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_185979005
Vind je hem minder aantrekkelijk nu?
Eerlijk zijn.
pi_185980340
Rare leugen overigens. Door te zeggen dat hij heel wat aangeklooid heeft komt hij juist minder serieus over. Bizar om hier zolang over te liegen. Iets verzwijgen zonder dat er op de man naar gevraagd wordt is nog iets anders, dan er een heel verhaal over verzinnen. Een verhaal wat je dus ook moet onthouden. Raar gedrag zeg.

Enfin mensen zeggen op het internet makkelijk dumpen of ze zeggen wat anders, goed om hier wat stemmen te horen, maar kies uiteindelijk zelf en laat de stemmen hier voor wat ze zijn.
pi_185980733
Misschien een leuk weetje, hoop niet dat je ideaalbeeld compleet versplintert

quote:
Mensen liegen veel. En vooral bij een eerste date worden er behoorlijk veel sprookjes verteld om een goede indruk te maken. Mediamerk LifeHunters zegt dat 43% van 5.500 ondervraagde singles liegt op een eerste date.

24% liegt over het aantal bedpartners. Vrouwen beweren meestal dat ze minder bedpartners hebben gehad en mannen noemen juist dat het er meer waren.

17,6% liegt over met wie je in het verleden hebt gedatet.
En ook leuk linkje

https://www.ze.nl/artikel(...)gt-op-de-eerste-date

Maak je geen zorgen vrouwen liegen net zo hard.

https://www.cosmopolitan.(...)dens-de-eerste-date/
  dinsdag 2 april 2019 @ 07:43:35 #45
471637 TomStall
I buried Joey
pi_185984109
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:52 schreef Lenny77 het volgende:
Eens.

Ik vind de reactie van TS best overtrokken. Je hebt liegen, en liegen. Liegen omdat je iets geflikt hebt wat echt niet door de beugel kan en omdat je een lul bent, of "liegen" omdat je je zoals hierboven gezegd gewoon wat onzeker voelt. Heel groot verschil. En het is nu toch opgehelderd?

Alsof het dik verraad is ofzo, kalm aan.
pi_185987994
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:34 schreef TserrofEnoch het volgende:
Rare leugen overigens. Door te zeggen dat hij heel wat aangeklooid heeft komt hij juist minder serieus over. Bizar om hier zolang over te liegen. Iets verzwijgen zonder dat er op de man naar gevraagd wordt is nog iets anders, dan er een heel verhaal over verzinnen. Een verhaal wat je dus ook moet onthouden. Raar gedrag zeg.

Enfin mensen zeggen op het internet makkelijk dumpen of ze zeggen wat anders, goed om hier wat stemmen te horen, maar kies uiteindelijk zelf en laat de stemmen hier voor wat ze zijn.
Volgens mij zijn er aardig wat mensen die seksuele ervaring wel waarderen. Zo raar is dat dan dus niet.
pi_185988181
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Waarde hechten aan eerlijkheid is al teveel gevraagd? Bizar :r
pi_185988268
:')

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:45 schreef Harlekien het volgende:
Vind je hem minder aantrekkelijk nu?
Eerlijk zijn.
Denk het wel
pi_185988414
Beter maagd dan 10 exen.
pi_185988446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 07:43 schreef TomStall het volgende:

[..]

Eens.

Ik vind de reactie van TS best overtrokken. Je hebt liegen, en liegen. Liegen omdat je iets geflikt hebt wat echt niet door de beugel kan en omdat je een lul bent, of "liegen" omdat je je zoals hierboven gezegd gewoon wat onzeker voelt. Heel groot verschil. En het is nu toch opgehelderd?

Alsof het dik verraad is ofzo, kalm aan.
Wat is er nou weer overtrokken aan? En TS doet helemaal niet of dit groot verraad is. :s Raar dat je dat ervan maakt. Dat 'afstraffen' zijn Lenny's woorden he.

Kun je eens concreet noemen wat er overtrokken is aan haar reactie? Ik vind het niet vreemd dat dit de vraag oproept of er dan door onzekerheid/gebluf andere dingen ook heel anders zijn geschetst dan de werkelijkheid. Dat is iets heel anders dan iemand gelijk als liegende lul bestempelen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:20:06 #51
33189 RM-rf
1/998001
pi_185988604
quote:
5s.gif Op maandag 1 april 2019 07:36 schreef Rosy-S het volgende:
zeker omdat ik dat wel altijd tegen hem ben geweest.
Echt altijd?
of waren de leugentjes die jij hem verteld hebt gewoon een stukje kleiner, en minder 'erg'...

Liegen is uiteindelijk ook iets 'in the eye of the beholder'...
iedereen liegt, meestal hebben we niet eens door wanneer we bepaalde zaken iets te mooi voorstellen, soms ook onszelf voorliegen.

Zijn leugen zal voortkomen uit een onzekerheid, hij wilde een goede indruk maken enw as mogelijk bang dat je hem minder serieus zou nemen als hij gelijk toegaf dat hij nog maagd was...

Veel mannen overdrijven hun sexuele verleden, terwij vrouwen vaak het een stukje leger voorstellen en bepaalde dingen die ze wel gedaan hebben liever weglaten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_185988666
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat is er nou weer overtrokken aan? En TS doet helemaal niet of dit groot verraad is. :s Raar dat je dat ervan maakt. Dat 'afstraffen' zijn Lenny's woorden he.

Kun je eens concreet noemen wat er overtrokken is aan haar reactie? Ik vind het niet vreemd dat dit de vraag oproept of er dan door onzekerheid/gebluf andere dingen ook heel anders zijn geschetst dan de werkelijkheid. Dat is iets heel anders dan iemand gelijk als liegende lul bestempelen.
Als een relatie onzeker wordt op grond van seksualiteit, dan zal de relatie vast niet als een huis staan.

Laten we eerlijk zijn, dit is best wel een lullig detail om overheen te vallen, keer het om en geef een voorbeeld dat een guy een topic opent over het punt dat zijn vriendin meer mannen heeft gehad dan ze vertelde en de rapen zijn gaar.
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:38:30 #53
471637 TomStall
I buried Joey
pi_185988932
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Ehm nou gelijk twijfels hebben of hij nog meer gelogen heeft? Op een openbaar forum vragen wat mensen er van vinden? En waar liegt hij over, over het feit dat hij nog maagd was. Logisch toch dat daar wat onzekerheid en schaamte gewoon bij zit. Sorry hoor, maar dan vind ik de reactie echt gewoon overtrokken en onnodig. Maar zal wel aan mij liggen dan.
pi_185989299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:22 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Als een relatie onzeker wordt op grond van seksualiteit, dan zal de relatie vast niet als een huis staan.
Dit gaat niet over seksualiteit.

quote:
Laten we eerlijk zijn, dit is best wel een lullig detail om overheen te vallen, keer het om en geef een voorbeeld dat een guy een topic opent over het punt dat zijn vriendin meer mannen heeft gehad dan ze vertelde en de rapen zijn gaar.
Want je dingen afvragen is gelijk over iets 'vallen'? :') Jeetje wat een sneeuwvlokjes hier. Gevoelens en vragen waar je mee zit (of die nou onterecht of terecht zijn volgens de FOKpolitie) moet je toch gewoon kunnen bespreken met je partner? Dat is niet gelijk een aanklacht of zo.

En ja het hele punt is dat het dan vaak niet echt om iets gaat, maar dat de onzekerheden en kwetsbaarheden van beiden eigenlijk de grootste rol spelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:38 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ehm nou gelijk twijfels hebben of hij nog meer gelogen heeft? Op een openbaar forum vragen wat mensen er van vinden? En waar liegt hij over, over het feit dat hij nog maagd was. Logisch toch dat daar wat onzekerheid en schaamte gewoon bij zit..
Dan is het toch niet raar om je af te vragen of hij nog meer 'gebluft' heeft over dingen waar hij onzeker over is of zich voor schaamt. Logisch toch... Dat is niet gelijk een waardeoordeel...

Verder, wat moet TS daar nou mee als ze het inderdaad te groot maakt? Zij voelt het toch zo? En je eigen gevoelens aanstellerij vinden en er daarom maar ook gelijk helemaal niet meer over praten vind ik een slecht idee. En nee, je eigen gevoelens erkennen en daarover willen praten maakt wederom niet gelijk dat je je partner iets verwijt.

quote:
Op een openbaar forum vragen wat mensen er van vinden?
Sommige mensen gebruiken dit forum nu eenmaal voor gedachten die door hun hoofd schieten en niet gelijk irl willen bespreken. Beetje flauw om daar gelijk zo'n stempel op te drukken terwijl je hier zelf ook reageert.
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:11:41 #55
64831 2NutZ
pi_185989472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Waarde hechten aan eerlijkheid is al teveel gevraagd? Bizar :r
Alle mensen liegen. Als je dit ontkent is dat heel bizar.
Wees je bewust van gradaties hierin.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_185989559
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:11 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Alle mensen liegen. Als je dit ontkent is dat heel bizar.
Wees je bewust van gradaties hierin.
Oh ja dan mag je er ook niet meer over praten met elkaar, want dan maak je het te groot. Goed punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 14:18:00 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:19:07 #57
64831 2NutZ
pi_185989600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:17 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh ja dan mag je er ook niet meer over praten met elkaar, want dan maak je het te groot. Goed punt.
Niet gelijk zo boos... je mag er best over praten hoor. Je overdrijft alleen heel erg.
pi_185989647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Niet gelijk zo boos... je mag er best over praten hoor. Je overdrijft alleen heel erg.
Jij hebt het over ergens een probleem van maken en wegwerpen ( :') ) als iemand iets wil bespreken? Dat vind ik juist nogal overdreven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 14:21:23 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:23:54 #59
64831 2NutZ
pi_185989687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Jij hebt het over ergens een probleem van maken en wegwerpen ( :') ) als iemand iets wil bespreken? Dat vind ik juist nogal overdreven.
Ik zou het nog eens lezen en dan even rustig adem halen en dan pas iets posten. Wegwerpen? wat :') :D
pi_185989722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:23 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik zou het nog eens lezen en dan even rustig adem halen en dan pas iets posten. Wegwerpen? wat :') :D
Ja of jij formuleert dingen even iets concreter. Ik snap dat taal ingewikkeld is hoor, maar:
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Hier bedoel je dus geen wegwerpen mee? _O- Wat dan wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 14:26:04 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:28:58 #61
64831 2NutZ
pi_185989771
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja of jij formuleert dingen even iets concreter. Ik snap dat taal ingewikkeld is hoor, maar:
[..]

Hier bedoel je dus geen wegwerpen mee? _O- Wat dan wel?
Taal is blijkbaar inderdaad ingewikkeld als je die term niet kent.... de betekenis kan je daarvan op google wel vinden.

Maar goed ontopic:
Ik denk dat TS het erg moeilijk krijg met verdere relaties als ze zich zo druk maakt om dit soort leugentjes. Bijna zelfde als helemaal stuk gaan door een leugentje om bestwil.
pi_185989918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:01 schreef Chia het volgende:
Dit gaat niet over seksualiteit.
TS zegt dat ze het erg vindt dat haar vriend maagd was voor haar.
pi_185990021
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:28 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Taal is blijkbaar inderdaad ingewikkeld als je die term niet kent.... de betekenis kan je daarvan op google wel vinden.
Wegwerpmaatschappij gaat gewoon over wegwerpen hoor ;) Wegwerpen in de figuurlijke zin van relaties valt daar ook onder. Dus als je daar niet op doelde heb je het wel erg ongelukkig geformuleerd.

Dus als je zelf nou ook eens even Googlet op 'concreet' lukt het je misschien om concreet onder woorden te brengen hoe jij dat wegwerpen nou precies bedoelde. :)

Uit onderstaande vermoed ik op te maken dat je dit ziet als op alle slakken zout leggen en dat je het daarom over wegwerpen had. Klopt dat?
quote:
Maar goed ontopic:
Ik denk dat TS het erg moeilijk krijg met verdere relaties als ze zich zo druk maakt om dit soort leugentjes. Bijna zelfde als helemaal stuk gaan door een leugentje om bestwil.
Want? TS gaat het gesprek aan. Poe poe. Nou nou. Ja dat is echt jezelf druk maken.

Doorgaans is niet communiceren destructiever dan in ieder geval een poging daartoe doen. En heeft ook niet per se iets te maken met je druk maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:37 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

TS zegt dat ze het erg vindt dat haar vriend maagd was voor haar.
Quote eens waar ze dat zegt? Ik lees erover heen.
pi_185990123
"Nu deed hij de laatste tijd al een beetje vreemd, in de zin van opmerkingen als "Er was nooit iemand voor jou", "Je bent de enige voor mij", altijd een beetje lacherig als ik uit nieuwsgierigheid vroeg of hij iets al eerder had gedaan voordat hij mij leerde kennen. Gisteravond vroeg ik door en kwam hij met de melding dat hij al die tijd tegen me heeft gelogen. Hij had nog niet gezoend en was maagd toen wij elkaar leerden kennen"

@Chia
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:53:24 #65
64831 2NutZ
pi_185990125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Wegwerpmaatschappij gaat gewoon over wegwerpen hoor ;) Wegwerpen in de figuurlijke zin van relaties valt daar ook onder. Dus als je daar niet op doelde heb je het wel erg ongelukkig geformuleerd.

Dus als je zelf nou ook eens even Googlet op 'concreet' lukt het je misschien om concreet onder woorden te brengen hoe jij dat wegwerpen nou precies bedoelde. :)

Uit onderstaande vermoed ik op te maken dat je dit ziet als op alle slakken zout leggen en dat je het daarom over wegwerpen had. Klopt dat?
[..]

Want? TS gaat het gesprek aan. Poe poe. Nou nou. Ja dat is echt jezelf druk maken.

Doorgaans is niet communiceren destructiever dan in ieder geval een poging daartoe doen. En heeft ook niet per se iets te maken met je druk maken.
[..]

Quote eens waar ze dat zegt? Ik lees erover heen.
Oké :)

Succes in elk geval met dit zware dilemma, TS.
pi_185990190
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:53 schreef 2NutZ het volgende:

Sterke komback :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 14:57:48 ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 14:58:38 #67
64831 2NutZ
pi_185990215
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:57 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Sterke komback :)
Dank je.
pi_185990241
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:53 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Succes in elk geval met dit zware dilemma, TS.
Waarom post je dingen als je vervolgens niet wil toelichten wat je ermee bedoelt? Ik weet dat concreet zijn heel moeilijk voor je is, maar pls zeg dan in ieder geval dat het je niet lukt of zo.

Laatste poging: wat bedoelde jij nou precies met wegwerpmaatschappij?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:53 schreef Vollenhoven het volgende:
"Nu deed hij de laatste tijd al een beetje vreemd, in de zin van opmerkingen als "Er was nooit iemand voor jou", "Je bent de enige voor mij", altijd een beetje lacherig als ik uit nieuwsgierigheid vroeg of hij iets al eerder had gedaan voordat hij mij leerde kennen. Gisteravond vroeg ik door en kwam hij met de melding dat hij al die tijd tegen me heeft gelogen. Hij had nog niet gezoend en was maagd toen wij elkaar leerden kennen"

@:Chia
Daar staat dus niet dat ze het erg vindt dat hij maagd was hè. :T Ook leugens, of gebluf over ogenschijnlijk onnozele dingen kan een onaangenaam gevoel geven.
pi_185990285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 15:00 schreef Chia het volgende:
Daar staat dus niet dat ze het erg vindt dat hij maagd was hè. Ook leugens, of gebluf over ogenschijnlijk onnozele dingen kan een onaangenaam gevoel geven.
Ik kan mij niet voorstellen dat je in een jarenlange relatie zit en om dit soort leugentjes voor eigen bestwil, een onaangename gevoel krijgt.

Ik denk persoonlijk dat ze het erg vindt dat haar vriend weinig ervaring met vrouwen heeft. Een man met veel ervaring vinden de meeste vrouwen toch aantrekkelijker en ze geeft ook subtiel aan dat ze eerder twijfels heeft gehad, bij up's en down's.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 15:04:54 ]
pi_185990362
En graag weer on-topic, die hele discussie over wegwerpen hoort hier niet thuis verder. O+
pi_185992724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:38 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ehm nou gelijk twijfels hebben of hij nog meer gelogen heeft? Op een openbaar forum vragen wat mensen er van vinden? En waar liegt hij over, over het feit dat hij nog maagd was. Logisch toch dat daar wat onzekerheid en schaamte gewoon bij zit. Sorry hoor, maar dan vind ik de reactie echt gewoon overtrokken en onnodig. Maar zal wel aan mij liggen dan.
Ze geeft aan dat het op meerdere vlakken gebeurt, dus dan vind ik het niet onbegrijpelijk dat ze vraagtekens zet bij hun communicatie. Niet omdat het onbegrijpelijk is dat hij onzeker is over zijn maagd zijn en daar niet eerlijk over was, maar omdat hij dus op meerdere vlakken het niet zo nauw neemt. Ook niet met ts. Tenminste, ik lees dat hij zou hebben aangegeven niet meer te willen liegen en daarmee gestopt te zijn, maar hij heeft het niet zelf opgebiecht.
Daarnaast geef ts het voorbeeld dat als ze vraagt of iets ok is, dat ze dan ja krijgt, maar daarna klapt het wel. Dan vind ik het niet zo raar dat ze twijfelt en graag naar een meer open sfeer toe zou willen werken.

En gezien de schaamte van haar vriend mbt zijn onervarenheid, vind ik het ook juist voor haar spreken dat ze hier een topic opent en niet bij haar eigen vrienden die hem ook kennen dat geheim deelt.
pi_185994016
Aangeven dat je het niet leuk vindt. Meer kun je niet doen. Hij heeft het waarschijnlijk gezegd om stoer over te komen.
pi_185994052
Dus je vriend heeft zonder reden iets opgebiecht waar je anders nooit achter zou zijn gekomen omdat hij graag eerlijk wil zijn nu de relatie echt serieus is.

Mooi compliment voor jou. Waar jank je precies over ipv hier dolblij mee te zijn ?
pi_185995412
TS vind hem minder aantrekkelijk nu die minder bedpartners als haar heeft gehad, toch TS?
  woensdag 3 april 2019 @ 08:17:18 #75
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186003945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 14:01 schreef Chia het volgende:
Sommige mensen gebruiken dit forum nu eenmaal voor gedachten die door hun hoofd schieten en niet gelijk irl willen bespreken. Beetje flauw om daar gelijk zo'n stempel op te drukken terwijl je hier zelf ook reageert.
Ik weet niet over welke stempel je het hebt eigenlijk. En terwijl ik hier zelf ook reageer? Wat heeft dat met mijn mening te maken dat ik haar reactie overtrokken vind? Ik denk echt dat jij een andere taal spreekt, beetje "mijn vrouw begrijpt me niet" gevoel.
  woensdag 3 april 2019 @ 08:18:20 #76
471637 TomStall
I buried Joey
pi_186003953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:25 schreef Kassamiep het volgende:
Dus je vriend heeft zonder reden iets opgebiecht waar je anders nooit achter zou zijn gekomen omdat hij graag eerlijk wil zijn nu de relatie echt serieus is.

Mooi compliment voor jou. Waar jank je precies over ipv hier dolblij mee te zijn ?
Kijk. Dit is een mooie verwoording.
  woensdag 3 april 2019 @ 08:37:47 #77
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186004130
Ik snap het probleem ook niet. Wij mannen beginnen nu eenmaal in het algemeen niet met uit het niets praten over zulke dingen. We kunnen het vaak wel waarderen als iemand dan even doorvraagt.

Hij heeft wat stoer gedaan om indruk op je te maken omdat hij dacht dat je anders op hem zou afknappen. Dat hoeft toch geen probleem te zijn?
Don't let my username fool you...
pi_186004162
Bijzonder, de manier waarop de discussie hier gevoerd wordt!

Ik vind het fijn dat jullie de tijd nemen om hieronder te reageren, dus bedankt daarvoor :)

Ik begrijp dat er verschillende meningen zijn, de één vindt het overtrokken, de ander denkt dat het met aantrekkelijkheid of relatietwijfels te maken heeft en zo zijn er nog wat standpunten. Dat is prima, ik begrijp dat je dat denkt als je mijn verhaal zo leest.

Ik heb hier een topic geopend om meerdere redenen. Deels zodat ik mijn gedachten kwijt kon, zonder het aan onze gezamenlijke vrienden te vertellen. Daarnaast vond ik het prettig mijn twijfels over zijn welzijn te kunnen delen met vreemden die er open in staan. Ik ben blij dat daar de mogelijkheid toe is :)

Inmiddels is het wat gezakt en begrijp ik dat het voor mannen blijkbaar vrij normaal is om de boel wat aan te dikken, als ik sommige posts mag geloven. Dat is begrijpelijk, absoluut.
Daarnaast heb ik zijn 'gebrek' aan ervaring nooit een probleem genoemd. Zo sta ik er ook absoluut niet in. Als jullie goed gelezen hebben wisten jullie dat al.
Ik heb begrip voor ieders mening, ik vraag daarvoor enkel begrip voor mijn emotie. Ik wist niet goed wat ik ervan vond en wilde het graag bespreken. Helaas ben ik ook maar een mens van vlees en bloed :)

Bedankt voor jullie input!
O wonder
dat ik onnozele
pi_186077019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 08:41 schreef Rosy-S het volgende:
Bijzonder, de manier waarop de discussie hier gevoerd wordt!

Ik vind het fijn dat jullie de tijd nemen om hieronder te reageren, dus bedankt daarvoor :)

Ik begrijp dat er verschillende meningen zijn, de één vindt het overtrokken, de ander denkt dat het met aantrekkelijkheid of relatietwijfels te maken heeft en zo zijn er nog wat standpunten. Dat is prima, ik begrijp dat je dat denkt als je mijn verhaal zo leest.

Ik heb hier een topic geopend om meerdere redenen. Deels zodat ik mijn gedachten kwijt kon, zonder het aan onze gezamenlijke vrienden te vertellen. Daarnaast vond ik het prettig mijn twijfels over zijn welzijn te kunnen delen met vreemden die er open in staan. Ik ben blij dat daar de mogelijkheid toe is :)

Inmiddels is het wat gezakt en begrijp ik dat het voor mannen blijkbaar vrij normaal is om de boel wat aan te dikken, als ik sommige posts mag geloven. Dat is begrijpelijk, absoluut.
Daarnaast heb ik zijn 'gebrek' aan ervaring nooit een probleem genoemd. Zo sta ik er ook absoluut niet in. Als jullie goed gelezen hebben wisten jullie dat al.
Ik heb begrip voor ieders mening, ik vraag daarvoor enkel begrip voor mijn emotie. Ik wist niet goed wat ik ervan vond en wilde het graag bespreken. Helaas ben ik ook maar een mens van vlees en bloed :)

Bedankt voor jullie input!
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')