abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185964472
Hoi allemaal, ik heb een account aangemaakt omdat ik onze relatieproblemen liever niet deel met onze directe vriendenkring, maar ik wel enorm de behoefte voel om hierover te praten.

Mijn vriend en ik (beide 25) zijn nu twee jaar bij elkaar en we wonen sinds twee maanden samen. We hebben een hele fijne relatie met onze ups en downs, maar dat hoort erbij.
Toen we elkaar net leerden kennen hebben we het wel eens gehad over ervaringen met anderen. Hij vertelde me een aantal dingen, over dat hij ontmaagd was op zijn 15e, daarna met nog een paar meisjes seks heeft gehad en dat hij toen mij ontmoette. Dat heb ik altijd voor waar aangenomen, omdat hij eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Ik had ook geen reden om eraan te twijfelen.
Nu deed hij de laatste tijd al een beetje vreemd, in de zin van opmerkingen als "Er was nooit iemand voor jou", "Je bent de enige voor mij", altijd een beetje lacherig als ik uit nieuwsgierigheid vroeg of hij iets al eerder had gedaan voordat hij mij leerde kennen. Gisteravond vroeg ik door en kwam hij met de melding dat hij al die tijd tegen me heeft gelogen. Hij had nog niet gezoend en was maagd toen wij elkaar leerden kennen.

Dat feit op zich maakt me helemaal niks uit. Ik hou van hem, of hij het nou met 100 mensen of alleen met mij heeft gedaan. Hij vertelde dat hij een tijdje terug gestopt is met liegen omdat hij het niet meer wilde, maar dat hij de leugen nooit ongedaan heeft durven maken.
Ik merk dat ik het een pittige situatie vind dat hij niet eerlijk tegen mij geweest is, zeker omdat ik dat wel altijd tegen hem ben geweest. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen die willen delen hoe zij ergens overheen gestapt zijn, of anderen die hun gedachten hierover willen delen.

Reacties worden gewaardeerd :)
O wonder
dat ik onnozele
dit grandioze leven leven mag
pi_185964509
Haal je schouders op en ga door met jullie leven.
Blijkbaar schaamde hij zich destijds voor zijn onervarenheid en was hij misschien bang dat jij daarom op hem zou afknappen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 april 2019 @ 07:42:01 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185964518
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185964533
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_185964542
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2019 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Dit lijkt mij een uitstekende verklaring ^O^
pi_185964609
Bedankt voor jullie reacties!

Zeker mee eens dat het een goede verklaring is, en ik zou er inderdaad graag zo overheen stappen. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld. Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.

Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft. :')
O wonder
dat ik onnozele
  maandag 1 april 2019 @ 08:05:46 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185964669
Ik snap niet dat je over zo'n leugen valt. Hij heeft je er toch niet mee beschadigd of zo? Andersom zou erger zijn, dat hij zou zeggen maagd te zijn en gewoon een slet was.
Dit soort leugens zorgt dat het leven makkelijker verloopt.

Waarom zit jij trouwens zo in zijn verleden te graven? Gaat je toch niks aan? Als jij blijft graven in shit waar je niks te zoeken hebt zal hij er vaker over liegen om zijn privacy te kunnen bewaren.
pi_185964670
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:55 schreef Rosy-S het volgende:

Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft. :')
misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaan O-) :P
  maandag 1 april 2019 @ 08:09:38 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185964689
quote:
Bedankt voor jullie reacties!

Zeker mee eens dat het een goede verklaring is, en ik zou er inderdaad graag zo overheen stappen. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld. Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.

Noem eens wat andere voorbeelden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_185964695
Doet me denken aan dat topic hier over die jongen die loog over zijn leeftijd en dat moest zien terug te draaien.
Somebody that I used to know
pi_185964701
Ja ik heb dit ook ooit gehad met een ex. Maar daar bleek een heleboel aan elkaar gelogen. Dit was het topje van een ijsberg

Die kon gewoon niet eerlijk zijn al hing zijn leven er vanaf

Hij schaamde zich zo voor bepaalde dingen en wilde die zelf ook niet zien dat een leugen, ook richting zichzelf, makkelijker was

Ik denk dat dus een belangrijke vraag is: is dit echt de enige leugen?
Dan had het een leugentje uit 'best wil' kunnen zijn vanneen naïeve knul
  Spellchecker maandag 1 april 2019 @ 08:16:58 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_185964735
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Postbus100 het volgende:
Doet me denken aan dat topic hier over die jongen die loog over zijn leeftijd en dat moest zien terug te draaien.
Daar moest ik ook aan denken ....
  maandag 1 april 2019 @ 08:17:53 #13
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185964739
quote:
Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.
Dat doet hij nu toch?
Maak van een mug geen olifant.
Protège moi de mes désirs.
pi_185964748
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik snap niet dat je over zo'n leugen valt. Hij heeft je er toch niet mee beschadigd of zo? Andersom zou erger zijn, dat hij zou zeggen maagd te zijn en gewoon een slet was.
Dit soort leugens zorgt dat het leven makkelijker verloopt.

Waarom zit jij trouwens zo in zijn verleden te graven? Gaat je toch niks aan? Als jij blijft graven in shit waar je niks te zoeken hebt zal hij er vaker over liegen om zijn privacy te kunnen bewaren.
Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel. :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]

misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaan O-) :P
Hahahahaha goed punt :')

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Noem eens wat andere voorbeelden?
Van het bluffen? Hij bluft op z'n werk over zijn kunnen, om vervolgens met torenhoge verwachtingen te moeten dealen. Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Allures het volgende:
Ja ik heb dit ook ooit gehad met een ex. Maar daar bleek een heleboel aan elkaar gelogen. Dit was het topje van een ijsberg

Die kon gewoon niet eerlijk zijn al hing zijn leven er vanaf

Hij schaamde zich zo voor bepaalde dingen en wilde die zelf ook niet zien dat een leugen, ook richting zichzelf, makkelijker was

Ik denk dat dus een belangrijke vraag is: is dit echt de enige leugen?
Dan had het een leugentje uit 'best wil' kunnen zijn vanneen naïeve knul
Pittig!

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat doet hij nu toch?
Maak van een mug geen olifant.
Zo kun je het zien :)
O wonder
dat ik onnozele
pi_185964822
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:19 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.
Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.
pi_185964839
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.
Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.
Wat heeft voor jou geholpen?
O wonder
dat ik onnozele
pi_185964873
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:30 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.
Wat heeft voor jou geholpen?
een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toe :D
en daarna toch wel geprobeerd om enige zelfreflectie toe te passen, en nu een fantastische vrouw die veel geduld heeft :D

hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen, maar wel open moeten staan voor een stukje hulp van jou dat jij hem er op wijst soms dat hij gewoon zijn gevoelens kan tonen aan je zonder waardeoordeel. En het zal dus soms voorkomen dat jij zegt dat hij op het moment dingen opkropt, wat hij niet moet doen, dan zal hij zover moeten zijn dat hij dat onderkent, en open blijft daarvoor.
pi_185964886
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toe :D
en daarna toch wel geprobeerd om enige zelfreflectie toe te passen, en nu een fantastische vrouw die veel geduld heeft :D

hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen, maar wel open moeten staan voor een stukje hulp van jou dat jij hem er op wijst soms dat hij gewoon zijn gevoelens kan tonen aan je zonder waardeoordeel. En het zal dus soms voorkomen dat jij zegt dat hij op het moment dingen opkropt, wat hij niet moet doen, dan zal hij zover moeten zijn dat hij dat onderkent, en open blijft daarvoor.
Hahahahaha, oei. Nee, liever niet, zeker niet voordat we überhaupt getrouwd zijn... :')
Fijn dat je zo iemand hebt gevonden!
O wonder
dat ik onnozele
  maandag 1 april 2019 @ 08:44:28 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185964950
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:19 schreef Rosy-S het volgende:

[..]

Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel. :)
Je woont pas een paar maanden samen...
Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.

Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over :)
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Voor trouwen is vertrouwen nodig.
pi_185964957
Met dank aan @maily (sommige mensen zitten er ook bovenop O-) )

R&P / Gelogen over leeftijd

Voor de andere kant van het verhaal en alle invalshoeken.
Somebody that I used to know
pi_185965015
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.

Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over :)
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Eens! Dankjewel voor je reactie :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:45 schreef Postbus100 het volgende:
Met dank aan @:maily (sommige mensen zitten er ook bovenop O-) )

R&P / Gelogen over leeftijd

Voor de andere kant van het verhaal en alle invalshoeken.
Inderdaad soortgelijk, grappig om te lezen. Ik ga echt stuk om sommige reacties :')
Jullie hebben vast gelijk, onzekerheid en verder niks. Even aan het idee wennen en door!
O wonder
dat ik onnozele
pi_185965290
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarheden
  maandag 1 april 2019 @ 09:28:48 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185965391
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:20 schreef Allures het volgende:

[..]

Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarheden
Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.

Liegen is voor mij harder. Iets ontkennen terwijl je het wèl hebt gedaan (in de hoop dat een ander de schuld krijgt). Zeggen dat je ergens was, maar heel ergens anders was, wat de ander vooral niet mag weten. Van liegen hoop je vooral zelf beter mee weg te komen, ten koste van een ander.
pi_185965471
Het kan best akward zijn als de ander weet dat je nooit seks hebt gehad, dan wordt het zo'n ding. Toen ik 19 was heb ik ook tegen mijn vriendje gezegd dat ik al eens seks had gehad, terwijl dit niet zo was. Ik dacht dat alles dan makkelijker zou gaan. Ik wilde niet dat hij extra voorzichtig met me zou zijn of iets dergelijks.

Later heb ik het wel verteld en hij vond dat juist wel schattig en begreep ineens waarom ik toch wel gespannen was geweest.

Het was geen big deal, maar ik snap wel dat je wil dat hij eerlijk is. Misschien kun je het daarover nog met hem hebben, dat je eerlijkheid echt waardeert en dat je hem echt leuk vindt zoals hij is en hij zich dus niet groter of stoerder hoeft voor te doen.
pi_185965715
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.

Liegen is voor mij harder. Iets ontkennen terwijl je het wèl hebt gedaan (in de hoop dat een ander de schuld krijgt). Zeggen dat je ergens was, maar heel ergens anders was, wat de ander vooral niet mag weten. Van liegen hoop je vooral zelf beter mee weg te komen, ten koste van een ander.
in een relatie onwaarheden tegen je partner vertellen schaad altijd je relatie dus ook je partner
Voor mij is dus bluffen in je relatie net zo schadelijk als liegen
Tegen iemand waarvan je zegt te houden moet je gewoon geen onwaarheden vertellen. Je motief is altijd egoïstisch en doet altijd schade
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')