quote:Op maandag 1 april 2019 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
Dit lijkt mij een uitstekende verklaringquote:Op maandag 1 april 2019 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Hij schaamde zich, dus verzon er van alles bij en wist niet hoe dat te vertellen, tot hij het nu opgebiecht heeft. Prima toch.
misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaanquote:Op maandag 1 april 2019 07:55 schreef Rosy-S het volgende:
Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft.
Noem eens wat andere voorbeelden?quote:Op maandag 1 april 2019 07:55 schreef Rosy-S het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
Zeker mee eens dat het een goede verklaring is, en ik zou er inderdaad graag zo overheen stappen. Ik merk wel dat ik hem nu anders zie. Noem het aanstellerij, of overtrokken, want wat betekent het nou helemaal. Onzekerheid is menselijk en seks is niet belangrijk.
Het gaat me om het liegen. Daar heb ik het moeilijk mee. Hij bluft zich door het leven heen, en dit is zo'n voorbeeld. Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.
Dat terzijde, hij was wel echt belachelijk goed voor z'n eerste keer. Ik snap niet hoe hij dat geflikt heeft.
Daar moest ik ook aan denken ....quote:Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Postbus100 het volgende:
Doet me denken aan dat topic hier over die jongen die loog over zijn leeftijd en dat moest zien terug te draaien.
Dat doet hij nu toch?quote:Op maandag 1 april 2019 07:55 schreef Rosy-S het volgende:
Ik ben gewoon bang-ish dat hij zich niet vrij genoeg voelt om z'n gevoel te uiten.
Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel.quote:Op maandag 1 april 2019 08:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik snap niet dat je over zo'n leugen valt. Hij heeft je er toch niet mee beschadigd of zo? Andersom zou erger zijn, dat hij zou zeggen maagd te zijn en gewoon een slet was.
Dit soort leugens zorgt dat het leven makkelijker verloopt.
Waarom zit jij trouwens zo in zijn verleden te graven? Gaat je toch niks aan? Als jij blijft graven in shit waar je niks te zoeken hebt zal hij er vaker over liegen om zijn privacy te kunnen bewaren.
Hahahahaha goed puntquote:Op maandag 1 april 2019 08:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
misschien dat jouw lat niet zo hoog lag. Ik bedoel, je bent natuurlijk wel een relatie met een maagd van 23 aangegaan![]()
![]()
Van het bluffen? Hij bluft op z'n werk over zijn kunnen, om vervolgens met torenhoge verwachtingen te moeten dealen. Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.quote:
Pittig!quote:Op maandag 1 april 2019 08:10 schreef Allures het volgende:
Ja ik heb dit ook ooit gehad met een ex. Maar daar bleek een heleboel aan elkaar gelogen. Dit was het topje van een ijsberg
Die kon gewoon niet eerlijk zijn al hing zijn leven er vanaf
Hij schaamde zich zo voor bepaalde dingen en wilde die zelf ook niet zien dat een leugen, ook richting zichzelf, makkelijker was
Ik denk dat dus een belangrijke vraag is: is dit echt de enige leugen?
Dan had het een leugentje uit 'best wil' kunnen zijn vanneen naïeve knul
Zo kun je het zienquote:Op maandag 1 april 2019 08:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat doet hij nu toch?
Maak van een mug geen olifant.
Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.quote:Op maandag 1 april 2019 08:19 schreef Rosy-S het volgende:
[..]
Over z'n gevoelens in bepaalde situaties, alles is altijd prima en hij is er altijd voor mij, totdat zijn bom barst en blijkt dat hij al langer met dingen rondloopt. Op die manier. Ik zou graag een sfeer creëren waarin hij kan toewerken naar openheid.
Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.quote:Op maandag 1 april 2019 08:29 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Hij is een binnenvetter en wil waarschijnlijk er voor jou zijn en voor je zorgen, maar inderdaad eens met hem (op een geschikt moment) er over praten, het heeft mij 40 jaar gekost om dit af te leren, en nog trap ik er wel eens in tot mijn spijt.
een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toequote:Op maandag 1 april 2019 08:30 schreef Rosy-S het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie. Goed punt, ik kan hem natuurlijk niet forceren om op mijn tempo mee te gaan. Dat wil ik ook helemaal niet.
Wat heeft voor jou geholpen?
Hahahahaha, oei. Nee, liever niet, zeker niet voordat we überhaupt getrouwd zijn...quote:Op maandag 1 april 2019 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
een echtscheiding, maar dat wens ik jullie niet toe
en daarna toch wel geprobeerd om enige zelfreflectie toe te passen, en nu een fantastische vrouw die veel geduld heeft
hij zal het uiteindelijk zelf moeten doen, maar wel open moeten staan voor een stukje hulp van jou dat jij hem er op wijst soms dat hij gewoon zijn gevoelens kan tonen aan je zonder waardeoordeel. En het zal dus soms voorkomen dat jij zegt dat hij op het moment dingen opkropt, wat hij niet moet doen, dan zal hij zover moeten zijn dat hij dat onderkent, en open blijft daarvoor.
Je woont pas een paar maanden samen...quote:Op maandag 1 april 2019 08:19 schreef Rosy-S het volgende:
[..]
Hier sta ik niet helemaal achter. Ik begrijp je reactie, en dankjewel voor je input. Je hebt wellicht een punt. Al is ons uitgangspunt om echt ons verdere leven met elkaar te delen, en we willen graag zoveel mogelijk van elkaar weten. Het voelt ook echt als twee helften van een heel.
Eens! Dankjewel voor je reactiequote:Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je woont pas een paar maanden samen...
Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.
Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Voor trouwen is vertrouwen nodig.
Inderdaad soortgelijk, grappig om te lezen. Ik ga echt stuk om sommige reactiesquote:Op maandag 1 april 2019 08:45 schreef Postbus100 het volgende:
Met dank aan @:maily (sommige mensen zitten er ook bovenop)
R&P / Gelogen over leeftijd
Voor de andere kant van het verhaal en alle invalshoeken.
Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarhedenquote:Op maandag 1 april 2019 08:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je woont pas een paar maanden samen...
Ga eerst maar eens zorgen dat je "alles van elkaar" weet van wat je op dit moment denkt en doet.
Hij is dus eerder een bluffer dan een echte leugenaar. Hij probeert dingen mooier voor te stellen, maar houdt niet echt iets verborgen. Komt op mij over als onzekerheid, óók tegenover jou maar gezien zijn bekentenis gaat dat langzaam over
Daarom: push het niet, trek zijn verleden niet uit hem, maar laat het hem uit zichzelf vertellen als hij er klaar voor is. Als hij er niet klaar voor is, zal hij blijven bluffen en zit jij later weer met "leugens".
Voor trouwen is vertrouwen nodig.
Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.quote:Op maandag 1 april 2019 09:20 schreef Allures het volgende:
[..]
Waarom is bluffen anders dan liegen? Onwaarheden blijven onwaarheden
in een relatie onwaarheden tegen je partner vertellen schaad altijd je relatie dus ook je partnerquote:Op maandag 1 april 2019 09:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij bluffen doe je je groter voor dan je bent. Ja, dat is een vorm van liegen maar het schaadt doorgaans alleen jezelf en niet een ander. Bluffers prik je doorgaans makkelijker doorheen dan echte leugenaars, omdat bluffers die zich op hun gemak voelen minder moeite met de waarheid hebben.
Liegen is voor mij harder. Iets ontkennen terwijl je het wèl hebt gedaan (in de hoop dat een ander de schuld krijgt). Zeggen dat je ergens was, maar heel ergens anders was, wat de ander vooral niet mag weten. Van liegen hoop je vooral zelf beter mee weg te komen, ten koste van een ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |