Niet echt nee. Ik weet niet naar welk buitenland jij gaat, maar de Rabobank heeft een limiet van ¤ 5.000,- per week.quote:Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor?
Wie neemt er dan ook alleen een pinpas mee op reis en geen creditcard?quote:Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld.
Je hoeft natuurlijk niet in één keer 5k te pinnen als je gewoon geld uit de muur trekt, he.quote:Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt. Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.
#care.quote:Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
Foreign ATM's hebben bijna altijd een limiet. In de meeste niet westerse landen vrijwel altijd de norm.quote:Op maandag 1 april 2019 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
Niet echt nee. Ik weet niet naar welk buitenland jij gaat, maar de Rabobank heeft een limiet van ¤ 5.000,- per week.
De meeste NLers hebben geen cc, dus genoeg mensen.quote:Wie neemt er dan ook alleen een pinpas mee op reis en geen creditcard?
Als hij echt 20k wil en het limiet is 200 p/k. Dan betaal je zo'n 670 euro aan pin kosten. Ik kan je wel vertellen dat 20k euro omwisselen in welk land ter wereld dan ook geen 670 euro gaat kosten, dus het kan een hoop geld schelen.quote:#care.
Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde.quote:Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:
Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld.
Ik heb het wel een aantal keer gezien en ook wel eens problemen mee gehad. Best irritant eigenlijk.quote:Op maandag 1 april 2019 17:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde.Dat land is op dit moment geen vakantiebestemming meer.
Ik ben ongeveer 4x per jaar in het buitenland. En dan eigenlijk altijd voor langer dan een week.quote:Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor? Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld. Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt. Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.
Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
Geen van bovenstaande punten komt me bekend voor. En ik ben wekelijks in het buitenland. Ook met mijn rabopas geen problemen, al gebruik ik bijvoorbeeld in de vs liever een creditcard.quote:Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor? Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld. Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt. Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.
Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
Jij bent gebrainwashed om contact geld te gebruiken.quote:Op maandag 1 april 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat je gebrainwashed bent om overal maar te pinnen. Wat is er mis met contant geld? Ze kunnen geen kosten rekenen, geen negatieve rentes, je kan altijd bij je geld, je hoeft geen 10 telefoontjes te plegen om een rekening te openen....
Contant geld zit ook niets griezeligs aan in euro landen hoor, werkt heel goed. Je geeft een paar muntjes en ze geven jou een ijsje.
VISA is een cc, maar klopt meesten hebben geen VISA of Mastercard.quote:Op maandag 1 april 2019 17:00 schreef Piva het volgende:
De meeste NLers hebben geen cc, dus genoeg mensen.
Gewoon niets contant op halen maar gewoon direct betalen??quote:Op maandag 1 april 2019 17:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde.Dat land is op dit moment geen vakantiebestemming meer.
Dat zie je wel meer. Of ze accepteren creditcard (Visa/Mastercard), of restaurants heel zelden nog wel eens heel ouderwets alleen cash, of in NL nog wel eens Maestro alleen.quote:Op maandag 1 april 2019 17:41 schreef Piva het volgende:
[..]
Ik heb het wel een aantal keer gezien en ook wel eens problemen mee gehad. Best irritant eigenlijk.![]()
Weet ook eigenlijk nog steeds niet precies waarom het dan juist net Visa is dat ze wel hebben en geen Mastercard.
Ik betaal eigenlijk vrijwel niets meer met de pin als het niet hoeft. Ook in Nederland niet. Heerlijk om anoniem geld uit te geven! In ieder geval één zorg minder in deze digitale privacy wilde westen.quote:
Buitenland is niet zoveel zegggend, zie bovenstaand.quote:Op maandag 1 april 2019 18:57 schreef Tinkepink het volgende:
Geen van bovenstaande punten komt me bekend voor. En ik ben wekelijks in het buitenland. Ook met mijn rabopas geen problemen, al gebruik ik bijvoorbeeld in de vs liever een creditcard.
Jawel hoor...quote:Op maandag 1 april 2019 19:01 schreef bianconeri het volgende:
En als ze cc (Visa/Mastercard) niet accepteren dan vaak ook geen contant bij bedrijven.
Dat is het hele idee achter die regels. Zodat mensen je gaan veroordelen zodra je nog maar een beetje cash geld gebruikt.quote:Op maandag 1 april 2019 21:44 schreef Serhfood het volgende:
Het is gestoord om te zeggen dat ik iets met MIJN geld niet mag doen , zolang ik me aan de regels hou.
Mmm ik was een poosje geleden in Belfast en daar waren best wat restaurants waar je niet kon pinnen. Ik moest een keer snel naar de geldautomaat (die er wel waren natuurlijk) geld halen om een etentje te betalen. Maar ik zou iig niet met een hoop geld op vakantie gaan, ik zou bang zijn dat ik beroofd werd, niet eens zo zeer dat ik niet door de douane zou komen.quote:Op maandag 1 april 2019 22:03 schreef bianconeri het volgende:
Onzin, in normale landen kun je gewoon terecht met pinnen.
Dan neem je ¤100 of ¤200 mee geen ¤5000.quote:Op maandag 1 april 2019 22:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm ik was een poosje geleden in Belfast en daar waren best wat restaurants waar je niet kon pinnen. Ik moest een keer snel naar de geldautomaat (die er wel waren natuurlijk) geld halen om een etentje te betalen. Maar ik zou iig niet met een hoop geld op vakantie gaan, ik zou bang zijn dat ik beroofd werd, niet eens zo zeer dat ik niet door de douane zou komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |