abonnement Unibet Coolblue
pi_185943054
We zijn van plan om over 3 weken met 4 personen op reis te gaan. We zullen rond de 20.000 euro aan contant geld meenemen. Ieder rond de 5000 euro. Is dit toegestaan?

Want ik weet dat 10.000 euro toegestaan per persoon , maar wat als er 4 personen in de auto zitten , mag je dan nog meer meenemen?

toevoeging: Incl bewijs/bonnetje van bank opname , dus wit geld en geen zwart geld.
pi_185943141
Toegestaan door wie?
pi_185943152
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 00:59 schreef EipNiC het volgende:
Toegestaan door wie?
EU?
pi_185943167
Als je binnen de EU blijft, hoef je het niet aan te geven.
Naar buiten de EU:
Als je aan kan tonen dat iedere persoon eigenaar is van minder dan ¤10.000, hoef je het niet aan te geven.
Als 1 persoon eigenaar is van ¤10.000 of meer, moet je het aangeven bij het verlaten van de EU. Je mag in dit geval niet het geld verdelen over meerdere personen zodat je afzonderlijk onder de ¤10.000 komt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185943171
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:01 schreef Serhfood het volgende:

[..]

EU?
google -> eu geld reizen -> https://www.belastingdien(...)eld-meenemen-op-reis

Hoeveel geld mag ik meenemen op reis?

Dat mag u natuurlijk zelf weten.

Maar neemt u ¤ 10.000 of meer mee? Lees dan even verder. Want dan moet u meestal aangifte doen bij de Douane. Het maakt niet uit of u dit bedrag in euro’s of in andere valuta meeneemt. Reischeques en waardepapieren tellen ook mee.

U hoeft geen belasting over het geld te betalen bij de Douane. Maar de Douane moet weten dat u het geld bij u hebt.

Het maakt niet uit of het geld van uzelf is of van iemand anders. Degene die het bij zich heeft, moet aangifte doen.

Kies uw situatie:

Ik blijf binnen de EU. En neem ¤ 10.000 of meer mee

Als u Nederland in- of uitreist, hoeft u geen aangifte te doen bij de Douane in Nederland.

In andere EU-landen gelden soms andere regels en moet u wel aangifte doen bij de Douane als u dat land binnenkomt of uitgaat. Vraag dat na bij de Douane in het land van uw vertrek of bestemming.
  zondag 31 maart 2019 @ 01:03:07 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_185943172
Dat is toegestaan, 10.000 euro per persoon.
pi_185943201
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je binnen de EU blijft, hoef je het niet aan te geven.
Naar buiten de EU:
Als je aan kan tonen dat iedere persoon eigenaar is van minder dan ¤10.000, hoef je het niet aan te geven.
Als 1 persoon eigenaar is van ¤10.000 of meer, moet je het aangeven bij het verlaten van de EU. Je mag in dit geval niet het geld verdelen over meerdere personen zodat je afzonderlijk onder de ¤10.000 komt.
Het heeft in ons geval niets met verdelen te maken. Ieder neemt zijn geld op van zijn eigen bankrekening incl bewijs/bon van opname bankrekening. In totaal zullen we iets meer als 20.000 euro meenemen. Per man zal rond de 5 a 7000 euro opnemen van zijn eigen bankrekening.
pi_185943213
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:06 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Het heeft in ons geval niets met verdelen te maken. Ieder neemt zijn geld op van zijn eigen bankrekening incl bewijs/bon van opname bankrekening. In totaal zullen we iets meer als 20.000 euro meenemen. Per man zal rond de 5 a 7000 euro opnemen van zijn eigen bankrekening.
Dan hoef je het niet te geven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 31 maart 2019 @ 01:09:21 #9
408813 crew  trein2000
pi_185943244
Zorg wel ff dst je dit goed documenteert en die documenten mee neemt. Als je er uit wordt gepikt bij een steekproef heb je wel iets uit te leggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185943274
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:09 schreef trein2000 het volgende:
Zorg wel ff dst je dit goed documenteert en die documenten mee neemt. Als je er uit wordt gepikt bij een steekproef heb je wel iets uit te leggen.
Bank opname bonnetje is wel genoeg neem ik aan?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 31 maart 2019 @ 01:12:56 #11
408813 crew  trein2000
pi_185943293
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:11 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Bank opname bonnetje is wel genoeg neem ik aan?
Lijkt me dat je daar een heel eind mee komt. Mits je een plausibel (en het liefst controleerbaar) verhaal hebt wat je ermee gaat doen/ waar je het voor nodig hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185943319
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt me dat je daar een heel eind mee komt. Mits je een plausibel (en het liefst controleerbaar) verhaal hebt wat je ermee gaat doen/ waar je het voor nodig hebt.
Vacation.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 31 maart 2019 @ 01:16:08 #13
408813 crew  trein2000
pi_185943333
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:14 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Vacation.
En dan moet je zoveel geld meenemen? Sorry maar dat zou ik als ik douanier wasop z’n minst frappant vinden.
Is terplekke pinnen geen optie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 02-04-2019 18:20:02 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185943422
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dan moet je zoveel geld meenemen? Sorry maar dat zou ik als ik douanier wasop z’n minst frappant vinden.
Is terplekke pinnen geen optie?
Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 31 maart 2019 @ 01:24:55 #15
408813 crew  trein2000
pi_185943439
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:23 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
Dan neem jij het risico, ik zou geen zin hebben in gedoe voorafgaand aan m’n vakantie. T is maar wat je belangrijker vind.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185943522
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:23 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
10k of meer per persoon is ook toegestaan, mits je het aangeeft (en daarbij aan kunt tonen dat het geen illegaal verkregen geld is).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 31 maart 2019 @ 07:15:11 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185944057
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:23 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
In luxe hotels heeft men liever creditcard betalingen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185944111
Zorg dat je kan aantonen dat ieder bedrag ook bij die persoon hoort, zoals bonnetjes van pinnen of weet ik wat, een of ander overzicht in ieder geval.

Verwacht ik niet veel problemen.
  zondag 31 maart 2019 @ 08:00:55 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185944174
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 07:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In luxe hotels heeft men liever creditcard betalingen.
Dit
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185944775
Ja je mag het geld legaal meenemen.

Nee, je moet niet raar opkijken dat wanneer een agent of douanier het geldbedrag tegenkomt jullie (minimaal) enkele uren vertraging oplopen.

Want ja, de agent of douanier staat volledig in zijn recht wanneer hij het door jullie aangedragen "bewijs" (pin-bonnetje) op juistheid en echtheid wil controleren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 02-04-2019 18:21:16 ]
  Redactie Frontpage zondag 31 maart 2019 @ 09:35:33 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_185944778
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:06 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Het heeft in ons geval niets met verdelen te maken. Ieder neemt zijn geld op van zijn eigen bankrekening incl bewijs/bon van opname bankrekening. In totaal zullen we iets meer als 20.000 euro meenemen. Per man zal rond de 5 a 7000 euro opnemen van zijn eigen bankrekening.
5 a 7k x4 man kan al flink hoger uitvallen dan die 20k die je eerst noemde
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185944793
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:23 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
Ze zien je daar aankomen met je contant geld ;(

En je borg ook cash voldoen?

Wat een onhandigheid man, moet je toch niet willen.
Laat je CC wapperen.
pi_185944851
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 00:57 schreef VleesLollie het volgende:
Waarom zou he dat risico überhaupt willen lopen?
Omdat je in Iran geen internationaal bank verkeer hebt waardoor je geen geld op kan nemen. Dat is de enige logische reden die ik kan bedenken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_185945000
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 09:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Omdat je in Iran geen internationaal bank verkeer hebt waardoor je geen geld op kan nemen. Dat is de enige logische reden die ik kan bedenken.
Als TS via Turkije rijdt, moet hij bij de grens van Turkije naar Iran aangeven dat hij meer dan US$5.000 per persoon uitvoert. Met bijbehorende bonnetjes natuurlijk. Invoer in Iran weet ik niet, maar ook dat zal papierwerk opleveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185945455
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt me dat je daar een heel eind mee komt. Mits je een plausibel (en het liefst controleerbaar) verhaal hebt wat je ermee gaat doen/ waar je het voor nodig hebt.
Het enige wat je hoeft aan te tonen is of het legaal geld is wat je mee neemt Nederland uit. Niet wat je er mee gaat doen. Vakantie is een prima reden.
pi_185945646
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het enige wat je hoeft aan te tonen is of het legaal geld is wat je mee neemt Nederland uit. Niet wat je er mee gaat doen. Vakantie is een prima reden.
Vakantie in Syrië waarbij je zomaar het geld aan IS kan geven, ik vraag me af of je met zoveel contanten zomaar van Turkije naar Syrië mag rijden.

https://www.omroepwest.nl(...)akt-aan-broer-bij-IS
  zondag 31 maart 2019 @ 10:45:47 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185945683
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vakantie in Syrië waarbij je zomaar het geld aan IS kan geven, ik vraag me af of je met zoveel contanten zomaar van Turkije naar Syrië mag rijden.

https://www.omroepwest.nl(...)akt-aan-broer-bij-IS
Waar heeft hij een land genoemd? Ik zie alleen EU staan.
pi_185945703
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waar heeft hij een land genoemd? Ik zie alleen EU staan.
TS heeft nergens iets van welk land van bestemming dan ook gezegd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185945823
Legaal of niet, je kan natuurlijk op een bepaald punt de aandacht trekken en dan is een klein onderzoekje of het geld wel kosher op de rekening terecht gekomen is zo gedaan.

En dan zijn marktplaats verkopen, zomaar iemand die het overmaakte of Paypal wel verdacht.

Oh trouwens als je een soort money mule van de Iraanse handel bent, is dat voor de EU niet zo’n bezwaar. Maar als de Amerikaanse veiligheidsdiensten meegluren, kan het weleens minder leuk aflopen.
.
pi_185946005
The fuck, waarom zou je zoveel cash mee willen nemen? :')

Ik heb slechts bij 1 vakantie m'n geld contant meegenomen en dat was naar Cuba. Verder ben ik naar aardig wat bananenrepublieken geweest, maar pinnen was nooit een probleem.
pi_185946374
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vakantie in Syrië waarbij je zomaar het geld aan IS kan geven, ik vraag me af of je met zoveel contanten zomaar van Turkije naar Syrië mag rijden.

https://www.omroepwest.nl(...)akt-aan-broer-bij-IS
Vakantie is een prima reden voor de EU.
pi_185946398
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 10:53 schreef Fer het volgende:
Legaal of niet, je kan natuurlijk op een bepaald punt de aandacht trekken en dan is een klein onderzoekje of het geld wel kosher op de rekening terecht gekomen is zo gedaan.

En dan zijn marktplaats verkopen, zomaar iemand die het overmaakte of Paypal wel verdacht.

Oh trouwens als je een soort money mule van de Iraanse handel bent, is dat voor de EU niet zo’n bezwaar. Maar als de Amerikaanse veiligheidsdiensten meegluren, kan het weleens minder leuk aflopen.
Je denkt echt dat men twee jaar aan afschriften terug gaat kijken aan de grens?
pi_185948451
Beste vakantie als je 5k pp gaat uitgeven....helemaal als je met de auto gaat.

Dat zullen ze aan de grens ook gaan denken...dus wees voorbereid op gezeik.
pi_185949128
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat doen de douaniers aan de grens niet hoor, daar hebben ze andere mensen voor in dienst.

Die zoeken het rustig uit terwijl TS wacht in een cel.

Het is te hopen dat de Fiod en Aivd meelezen.
Als je keurig een bonnetje enzo bij je hebt gaat er niets gebeuren. Overigens ga je geen douanier tegenkomen op een gemiddelde dag.
pi_185949327
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 01:23 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Dat kun je raar vinden alleen dat is wel hoe het is. We gaan een hoop geld uitgeven door onder andere het bezoeken van zeer luxe hotels en dergelijke. Pinnen ter plekken zou een optie kunnen zijn. Alleen we willen al het geld toch liever cash bij hebben aangezien onder de 10K gewoon toegestaan is.
Die zeer luxe hotels nemen je contante geld niet eens aan.
Een groepje jongelui met contant geld stinkt naar vals geld, die sturen je gewoon weer naar buiten.
pi_185951643
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:16 schreef Leandra het volgende:
Het zou voor douaniers van sommige landen zomaar een reden kunnen zijn een broer of neef te bellen en de gegevens van het voertuig door te geven.
Dit gebeurd wel eens als je iets verderweg de EU in gaat ja.


TS verder als het gewoon wit geld is hoeft het geen probleem te zijn, misschien kan het wat vertraging opleveren of gedoe. Overigens zijn er bepaalde routes in de EU waar ze specifiek op geld transport controleren.

Moet je het willen om zoveel geld mee te nemen? Cash is king, maar besef dat die ~20k voor de meeste mensen heel veel geld is. Je loopt zo wel wat extra risico's...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 16:52:51 ]
  zondag 31 maart 2019 @ 16:53:53 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185951784
Je mag wel een ton meenemen aan cash, alleen moet je het ff aangeven bij de douane.
Mits je kan aantonen dat het geen zwart geld is, is er niets aan de hand.
Grote bedragen cash uitgeven is lastiger. Vaak wordt het niet aangenomen. Verder, erg pauper hotels cash te willen betalen, dat betekend dat je geen creditcard hebt, dan ben je in hun ogen niet kredietwaardig dus waarschijnlijk crimineel. Zeker in de VS is cash willen betalen in bv een hotel zeer verdacht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185960253
De grootbanken in Nederland zijn bezig met een project tegen witwassen. Kan dus best zijn dat je een telefoontje van de bank gaat krijgen en even je verhaal mag doen. Succes ermee zou ik zeggen.
  maandag 1 april 2019 @ 09:04:03 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_185965116
Uitkijken dat je niet via Zwitserland rijdt. In ieder geval de Franse politie controleert op contanten vanuit Zwitserland. Of althans, dat was het geval tot een jaar of vijf geleden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_185965575
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:04 schreef Hallmark het volgende:
Uitkijken dat je niet via Zwitserland rijdt. In ieder geval de Franse politie controleert op contanten vanuit Zwitserland. Of althans, dat was het geval tot een jaar of vijf geleden.
Een goede kennis van me werd een maand geleden nog bij de grens van Zwitserland naar Duitsland aangehouden, 10× de vraag heb je meer dan 10.000 cash bij je 10× nee geantwoord, daarna werd toch nog zijn hele auto doorzocht. :D
pi_185965652
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
De grootbanken in Nederland zijn bezig met een project tegen witwassen. Kan dus best zijn dat je een telefoontje van de bank gaat krijgen en even je verhaal mag doen. Succes ermee zou ik zeggen.
Het is gewoon triest dat TS al wordt gezien als halve crimineel omdat hij 5k contant bij zich heeft. Waar gaat het heen met de wereld man...
Facts don't care about your feelings
pi_185965670
Dus bij de douane komen straks vier man in een autootje gepropt die zeggen op vakantie te zijn met 20k contant op zak, want het is een luxe vakantie.

Ik zou een paar uurtjes vertraging incalculeren op het moment dat je een buitengrens van de EU bereikt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185968328
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is gewoon triest dat TS al wordt gezien als halve crimineel omdat hij 5k contant bij zich heeft. Waar gaat het heen met de wereld man...
5k? 20k.
Het is raar als je als gezin met 20k op zak naar het buitenland gaat.
Ben je wantrouwend voor banken en hou je dat thuis, gek maar owke.
Maar dat meenemen naar buitenland slaat gewoon nergens op.
Hoewel je vaak creditcard nodig hebt, wat veel in NL niet hebben, heb je dan vaak aan contant nog niets.
En voor zekerheid contant mee oke doen meer. Maar 20k is echt belachelijk veel geld om eventjes mee te nemen.
pi_185968340
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2019 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
Dus bij de douane komen straks vier man in een autootje gepropt die zeggen op vakantie te zijn met 20k contant op zak, want het is een luxe vakantie.

Ik zou een paar uurtjes vertraging incalculeren op het moment dat je een buitengrens van de EU bereikt.
Dit
En ook als je toevallig binnen de EU gespot wordt.
pi_185969181
Als hotelmedewerker zou ik er iig een melding bij mijn leidinggevende van maken. Geen idee of die dan ook nog de politie inschakelt, waarschijnlijk niet. Maar we zouden het wel erg verdacht vinden.

Omdat normaliter niemand met zoveel contant geld in een hotel betaalt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185969278
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

5k? 20k.
Het is raar als je als gezin met 20k op zak naar het buitenland gaat.
Ben je wantrouwend voor banken en hou je dat thuis, gek maar owke.
Maar dat meenemen naar buitenland slaat gewoon nergens op.
Hoewel je vaak creditcard nodig hebt, wat veel in NL niet hebben, heb je dan vaak aan contant nog niets.
En voor zekerheid contant mee oke doen meer. Maar 20k is echt belachelijk veel geld om eventjes mee te nemen.
Zegt hij dat het een gezin is? Met een gezin met 2 kinderen is het misschien wat vreemder, maar 4 vrienden? 5k was ik zo kwijt voor twee weken Vegas. Het gaat erom dat je hier al veroordeeld wordt... dat is precies wat de overheid wil. Iedereen alleen nog maar pinnen zodat de banken nog meer geld aan ons kunnen verdienen en ze alles kunnen traceren. Zo lang contant geld niet verboden is mag je meenemen wat je wil. Misschien kost het je wat meer moeite om uit te leggen maar so be it. Ik word er al schijtziek van als bedrijven boos worden omdat ik met een briefje van ¤50 betaal.
Facts don't care about your feelings
pi_185970611
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zegt hij dat het een gezin is? Met een gezin met 2 kinderen is het misschien wat vreemder, maar 4 vrienden? 5k was ik zo kwijt voor twee weken Vegas. Het gaat erom dat je hier al veroordeeld wordt... dat is precies wat de overheid wil. Iedereen alleen nog maar pinnen zodat de banken nog meer geld aan ons kunnen verdienen en ze alles kunnen traceren. Zo lang contant geld niet verboden is mag je meenemen wat je wil. Misschien kost het je wat meer moeite om uit te leggen maar so be it. Ik word er al schijtziek van als bedrijven boos worden omdat ik met een briefje van ¤50 betaal.
Dat klopt, 4 vrienden kan ook.
Zelfde verhaal. 4 vrienden met 20k in de auto. Als ik politie/douane zou zijn en ik kwam ze tegen zou ik dat ook zeker nagaan.

Ach kom op zeg wat een onzin met je bank verhalen.
Elk normaal mens pint gewoon. Dat kun je in het buitenland ook.
Zit niets geen griezeligs aan.

Ja je mag in principe meenemen wat je wilt. Ook een miljoen euro.
Maar bij zulke bedragen, ook 5k each 20k totaal, moet je niet vreemd gaan kijken als politie en douana (of mensen hier) vragen daar bij zetten.
Dat is wat anders dan 100 euro op zak hebben.
pi_185970688
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zegt hij dat het een gezin is? Met een gezin met 2 kinderen is het misschien wat vreemder, maar 4 vrienden? 5k was ik zo kwijt voor twee weken Vegas. Het gaat erom dat je hier al veroordeeld wordt... dat is precies wat de overheid wil. Iedereen alleen nog maar pinnen zodat de banken nog meer geld aan ons kunnen verdienen en ze alles kunnen traceren. Zo lang contant geld niet verboden is mag je meenemen wat je wil. Misschien kost het je wat meer moeite om uit te leggen maar so be it. Ik word er al schijtziek van als bedrijven boos worden omdat ik met een briefje van ¤50 betaal.
Heb jij destijds je dure hotel in Vegas cash betaald?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185972745
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:40 schreef Piva het volgende:

[..]

Banken zijn zelf de grootste witwassers, dus het zal vooral een marketing truck zijn om cash geld in een slecht licht te brengen.
Precies.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 14:55 schreef bianconeri het volgende:

Ach kom op zeg wat een onzin met je bank verhalen.
Elk normaal mens pint gewoon. Dat kun je in het buitenland ook.
Zit niets geen griezeligs aan.
Omdat je gebrainwashed bent om overal maar te pinnen. Wat is er mis met contant geld? Ze kunnen geen kosten rekenen, geen negatieve rentes, je kan altijd bij je geld, je hoeft geen 10 telefoontjes te plegen om een rekening te openen....

Contant geld zit ook niets griezeligs aan in euro landen hoor, werkt heel goed. Je geeft een paar muntjes en ze geven jou een ijsje.

quote:
6s.gif Op maandag 1 april 2019 14:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb jij destijds je dure hotel in Vegas cash betaald?
Dat niet, gewoon geboekt met vliegreis, maar zou je natuurlijk wel kunnen doen. Sterker nog, als je met beetje veel geld aan komt zetten daar dan geven ze je zo een kamer. Geld gaat uiteindelijk toch wel op in het casino >:)
Facts don't care about your feelings
pi_185972861
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 14:55 schreef bianconeri het volgende:
Elk normaal mens pint gewoon. Dat kun je in het buitenland ook.
Zit niets geen griezeligs aan.
Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor? Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld. Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt :'). Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.

Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 16:48:28 ]
pi_185972960
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor?
Niet echt nee. Ik weet niet naar welk buitenland jij gaat, maar de Rabobank heeft een limiet van ¤ 5.000,- per week.

quote:
Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld.
Wie neemt er dan ook alleen een pinpas mee op reis en geen creditcard?

quote:
Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt :'). Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.
Je hoeft natuurlijk niet in één keer 5k te pinnen als je gewoon geld uit de muur trekt, he.

quote:
Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
#care.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185973090
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
Niet echt nee. Ik weet niet naar welk buitenland jij gaat, maar de Rabobank heeft een limiet van ¤ 5.000,- per week.
Foreign ATM's hebben bijna altijd een limiet. In de meeste niet westerse landen vrijwel altijd de norm.

quote:
Wie neemt er dan ook alleen een pinpas mee op reis en geen creditcard?
De meeste NLers hebben geen cc, dus genoeg mensen.
quote:
#care.
Als hij echt 20k wil en het limiet is 200 p/k. Dan betaal je zo'n 670 euro aan pin kosten. Ik kan je wel vertellen dat 20k euro omwisselen in welk land ter wereld dan ook geen 670 euro gaat kosten, dus het kan een hoop geld schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 17:01:16 ]
pi_185973187
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:
Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld.
Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde. :D Dat land is op dit moment geen vakantiebestemming meer.
pi_185973813
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde. :D Dat land is op dit moment geen vakantiebestemming meer.
Ik heb het wel een aantal keer gezien en ook wel eens problemen mee gehad. Best irritant eigenlijk. :o

Weet ook eigenlijk nog steeds niet precies waarom het dan juist net Visa is dat ze wel hebben en geen Mastercard.
pi_185975010
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor? Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld. Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt :'). Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.

Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
Ik ben ongeveer 4x per jaar in het buitenland. En dan eigenlijk altijd voor langer dan een week.
Nee een 200 euro maximum komt mij niet bekend voor.

Ik heb zelf wel eens wat contant mee, maar dat is nooit speciaal voor die reis.
Dat heb ik dan toevallig nog in mijn porto zitten en die reizen gebruik ik nog wel om van die waardeloze 50 briefjes af te komen (te lui om naar de bank te gaan om ze er op te zetten).

Creditcard nodig valt nog reuze mee, en als je die nodig bent dan accepteren ze ook geen cash.
Zoals bij huren auto of betalen hotel. Accepteren ze cash dan kun je ook gewoon met Maestro betalen.

Waarom er over na gaan denken wat ze daar doen?
Daar heb jij niets mee nodig. Ik sta gelukkig niet zo wantrouwend daarin.
Alsnog snap ik niet waarom je ergens in het buitenland cash wilt gaan opnemen?
Casino werd hier geopperd, maar beetje sneu om daarvoor weg te gaan maar ok.
Heb het 1x gedaan omdat ik geen cash meer had om de vrienden waar ik tijd had geslapen even wat te geven.

Oftewel: Gewoon betalen met pin.
  maandag 1 april 2019 @ 18:57:04 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185975054
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:47 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik weet niet hoevaak je in het buitenland geweest bent maar een 200 euro maximum komt je zeker niet bekend voor? Of de acceptatie van alleen visa kaarten bijvoorbeeld. Of dat je Rabo pas gewoon helemaal niet werkt :'). Of dat je helemaal niet zo eenvoudig zulke bedragen kan opnemen. Vertrouw je een bank wel om zulke bedragen op te nemen in het buitenland? De kans dat er iemand werkt met minder goede bedoelingen is wel wat groter dan bij jou lokale bank om de hoek.

Of het feit dat je 1.1% fee + 4.50 ¤ per pin transactie betaald?
Geen van bovenstaande punten komt me bekend voor. En ik ben wekelijks in het buitenland. Ook met mijn rabopas geen problemen, al gebruik ik bijvoorbeeld in de vs liever een creditcard.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185975059
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:

Omdat je gebrainwashed bent om overal maar te pinnen. Wat is er mis met contant geld? Ze kunnen geen kosten rekenen, geen negatieve rentes, je kan altijd bij je geld, je hoeft geen 10 telefoontjes te plegen om een rekening te openen....

Contant geld zit ook niets griezeligs aan in euro landen hoor, werkt heel goed. Je geeft een paar muntjes en ze geven jou een ijsje.
Jij bent gebrainwashed om contact geld te gebruiken.
Geboren in 1930 zeker?
Heb je al van contactloos pinnen gehoord? Geweldig man. Lekker makkelijk.

Ik kan ook altijd bij mijn geld. Ik hoef niet rond te sjouwen met geld, het ongemak te hebben om geld op te halen of erbij te pakken of weet ik veel.
Het is veel gemakkelijker om gewoon je pas te pakken en bliep je hebt betaald.

Je zegt het verkeerd om: Pinnen zit niets griezeligs aan.
Is in alles zo veel makkelijker dan contant betalen. Voor bedrijven is het makkelijker en voor jezelf. Ik snap echt niet dat mensen nog contant betalen, duurt langer en veel meer gedoe in het geheel.
pi_185975172
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:00 schreef Piva het volgende:

De meeste NLers hebben geen cc, dus genoeg mensen.

VISA is een cc, maar klopt meesten hebben geen VISA of Mastercard.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:04 schreef Basp1 het volgende:

Dat is me alleen tig jaren geleden in Venezuela gebeurt dat ik half caracas door moest voordat er een bank was die American express accepteerde. :D Dat land is op dit moment geen vakantiebestemming meer.
Gewoon niets contant op halen maar gewoon direct betalen??
En als ze cc (Visa/Mastercard) niet accepteren dan vaak ook geen contant bij bedrijven.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:41 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik heb het wel een aantal keer gezien en ook wel eens problemen mee gehad. Best irritant eigenlijk. :o

Weet ook eigenlijk nog steeds niet precies waarom het dan juist net Visa is dat ze wel hebben en geen Mastercard.
Dat zie je wel meer. Of ze accepteren creditcard (Visa/Mastercard), of restaurants heel zelden nog wel eens heel ouderwets alleen cash, of in NL nog wel eens Maestro alleen.
Is maar met welke landen dat land goed contact heeft. Economie he.
pi_185976555
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 18:54 schreef bianconeri het volgende:
Oftewel: Gewoon betalen met pin.
Ik betaal eigenlijk vrijwel niets meer met de pin als het niet hoeft. Ook in Nederland niet. Heerlijk om anoniem geld uit te geven! In ieder geval één zorg minder in deze digitale privacy wilde westen.

Dat je 4x per jaar naar het buitenland gaat zegt verder weinig natuurlijk. De bestemming is alles bepalend voor in welke toestand je terecht gaat komen. Dus als je 4x per jaar all in met TUI vliegt zal er weinig anders op je pad komen nee.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 18:57 schreef Tinkepink het volgende:
Geen van bovenstaande punten komt me bekend voor. En ik ben wekelijks in het buitenland. Ook met mijn rabopas geen problemen, al gebruik ik bijvoorbeeld in de vs liever een creditcard.
Buitenland is niet zoveel zegggend, zie bovenstaand.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:01 schreef bianconeri het volgende:
En als ze cc (Visa/Mastercard) niet accepteren dan vaak ook geen contant bij bedrijven.
Jawel hoor...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2019 20:05:43 ]
pi_185978977
Is toch mijn zuurverdiende geld? Ik neem het gewoon mee lekker contant en doe wat ik maar wil er mee. Het is gewoon wit geld en geen zwart geld. Ik zal een bon/bankafschrift meenemen als extra bewijsje.

Het is gestoord om te zeggen dat ik iets met MIJN geld niet mag doen , zolang ik me aan de regels hou.
pi_185979222
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:44 schreef Serhfood het volgende:
Het is gestoord om te zeggen dat ik iets met MIJN geld niet mag doen , zolang ik me aan de regels hou.
Dat is het hele idee achter die regels. Zodat mensen je gaan veroordelen zodra je nog maar een beetje cash geld gebruikt.

Precies zoals in dit topic eigenlijk, wat dat betreft werkt crowd manipulatie wel prima.
pi_185979357
Als ik het wil steek ik die 5000 euro in de fik. Dat gaat verder niemand iets aan. Het is en blijft mijn geld die ik heb verdient door kapot te gaan in fabrieken met veel zweet tussen mijn reet tijdens het bikkelen.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 22:07:57 #63
9859 crew  Karina
Woman
pi_185979718
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:03 schreef bianconeri het volgende:
Onzin, in normale landen kun je gewoon terecht met pinnen.

Mmm ik was een poosje geleden in Belfast en daar waren best wat restaurants waar je niet kon pinnen. Ik moest een keer snel naar de geldautomaat (die er wel waren natuurlijk) geld halen om een etentje te betalen. Maar ik zou iig niet met een hoop geld op vakantie gaan, ik zou bang zijn dat ik beroofd werd, niet eens zo zeer dat ik niet door de douane zou komen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_185985256
quote:
99s.gif Op maandag 1 april 2019 22:07 schreef Karina het volgende:

[..]

Mmm ik was een poosje geleden in Belfast en daar waren best wat restaurants waar je niet kon pinnen. Ik moest een keer snel naar de geldautomaat (die er wel waren natuurlijk) geld halen om een etentje te betalen. Maar ik zou iig niet met een hoop geld op vakantie gaan, ik zou bang zijn dat ik beroofd werd, niet eens zo zeer dat ik niet door de douane zou komen.
Dan neem je ¤100 of ¤200 mee geen ¤5000.
En dat pin je ter plekke op het vliegveld of zo.

degene die ik dit trouwens wel vaak zie doen zijn Chinezen omdat hun bankpassen maar matig werken buiten China.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185986231
Wat een aannames hier joh. Het is godverdomme 20k verdeeld over 4 personen. Niet 400k
Als geldezels zulke bedragen meenemen per reis zou het niet eens rendabel zijn om zwart geld te transporteren. En zulke kleine bedragen voor elke doel is al niet eens de moeite.

20000 verdeeld over 4 personen, geen probleem. Mits je verklaring plausibel is. (banksaldo, werk etc)
Ben je een bijstandsuittrekker dan is het alweer een ander verhaal (maar nog steeds legaal) Ligt ook meer in welk land je aangehouden wordt (als dat sws al gebeurd)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')