Precies mijn gedachte!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:59 schreef zoem het volgende:
#doeslief
Oftewel, laten we mekaar een beetje respecteren.
Verschillen tijdens de kwalificaties tussen mercedes en ferrari zijn precies hetzelfde als in 2018, zowel bij Australie als Bahreinquote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:23 schreef VacaLoca het volgende:
Gezien hoe dicht de rest op Red Bull zit, zou je zeggen dat het niet zozeer Ferrari is dat zo extreem veel beter is geworden, maar dat Red Bull nog niet is waar ze moeten zijn.
Opzich was verschil Vettel en Hamilton ook maar paar honderdste nu.
Maar Magnussen bijvoorbeeld was vorig jaar p7 op 1 seconde achter Ricciardo. Nu zit ie paar duizendste achter de RB.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Verschillen tijdens de kwalificaties tussen mercedes en ferrari zijn precies hetzelfde als in 2018, zowel bij Australie als Bahrein
Jep, het hele veld lijkt dichter op elkaar te zitten -williams. Gasly gaat het nog lastig krijgen als het zo door gaatquote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar Magnussen bijvoorbeeld was vorig jaar p7 op 1 seconde achter Ricciardo. Nu zit ie paar duizendste achter de RB.
Magnussen ging zes tienden sneller dan vorig jaar, Vettel 1.5 tiende langzamer.
Middenveld heeft dus stap dichterbij gezet lijkt het, en Red Bull stap naar achteren. Iig wat Bahrein betreft.
Is het afkoelen van de lucht en baan, meer rubber op het asfalt en eventuele extra power.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:46 schreef opgebaarde het volgende:
Wie kan mij helpen. Dit plaatje maakt het duidelijk.
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld Kimi Räikkönen.
In Q1 wordt hij vijftiende en gaat hij maar net door naar Q2
In Q2 vindt Kimi vijf tienden tijdwinst en wordt hij tiende en wederom gaat hij maar net door.
Q3, weet Kimk weer drie tienden tijdwinst te vinden en eindigt hij uiteindelijk als negende.
Ricciardo, met hakken over de slot naar Q2 en weet daar weer vijf tienden te winnen.
Waarom houden ze allemaal in, is dat noodzakelijk ivm levensduur motor?
Ik kan me niet voorstellen dat hij volgend seizoen nog in de F1 rijdt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Croisant heeft iig al wel 3 plekken gridstraf gekregen
https://www.fia.com/file/78840/download
Nee hoor, is er al een aantal jaar. Is een motorstand die meer vermogen geeft (Ten koste van meer brandstofverbruik en hogere slijtage.)quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:25 schreef Sally het volgende:
#terug-naar-newbie vraag voor dit seizoen:
Wat bedoelt men met de "Party Mode" voor de motor waar ik zoveel mensen over zie hebben?
Dit seizoen iets nieuws?
Maar dat zegt dus heel weinig. Het is niet een kwestie van hoe jonger je begint hoe sneller je bent.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:09 schreef opreis het volgende:
[..]
-Met afstand jongste F1 coureur ooit.
Leclerc had twee weken geleden nog heel veel moeite met hem. Na 2 kwalificaties staat het gelijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ricciardo had niet veel moeite met hem. En Leclerc op dit moment ook niet.
Weet ik, maar Opreis beweert dat je de telemetrie van Leclerc had moeten kennen om te zien dat het een bijzonder talent is, terwijl we bij Verstappen aan zijn leeftijd genoeg hebben. Ricciardo zo'n kwalificatiebeest? Hij is wel goed in zijn beslissende rondje voor mekaar krijgen, maar niks extreems. Het is ook niet zo dat hij qua racepace nooit gelijkwaardig of zelfs beter was, en winnen kon hij ook met de RB, poleposition rijden ook. Gemiddeld minder in de quali maar met de hogere pieken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat hij meerdermalen heeft aangetoont d.m.v. acties op de baan, veel meer te zijn dan een middelmatig coureur.
De race in Brazilie bijv. inhaalacties in z’n Torro Rosso. Beter kwallificeren dan kwallificatiebeest Ricciardo.
Het was één aaneengesloten periode van succes in grofweg dezelfde auto, met dezelfde motor en dezelfde coureur. Dat is een goed begin om de stap te zetten naar het worden van een echt topteam, maar dat ben je in mijn optiek pas als je na een technische verandering, een andere motor en/of een andere coureur ook weer meedoet om de titel, al dan niet na een paar zwakke jaren. Zo is Benetton ook nooit een echt topteam geweest zoals destijds Williams, McLaren en Ferrari dat waren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Red Bull geen topteam noemen is onzin. Alleen Mercedes heeft het de afgelopen 10jaar beter gedaan.
Maar dat ga je natuurlijk toeschrijven aan Vettel.
Da's dus 50% winst tov VettelGod. En hij is alleen achter Vettel gefinished omdat hij niet mocht inhalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Leclerc had twee weken geleden nog heel veel moeite met hem. Na 2 kwalificaties staat het gelijk.
Hij was alleen maar op het laatst sneller omdat hij op een andere strategie stond en Vettel een probleem had. In de kwalificatie kreeg hij 3 tienden aan zijn broek.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij is alleen achter Vettel gefinished omdat hij niet mocht inhalen.
Zelfs de oproep om je teamgenoot heel te laten was niet altijd aan hem besteed.quote:Ik geloof niet dat ooit iemand tegen Max heeft gezegd dat hij niet mocht inhalen. Ook niet als hij in die Ferrari had gezeten.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij was alleen maar op het laatst sneller omdat hij op een andere strategie stond en Vettel een probleem had.
Wow! 3 hele tienden achter GOD!quote:In de kwalificatie kreeg hij 3 tienden aan zijn broek.
Je hebt gelijk. Dat gaat bij Ferrari wel altijd goed. Herinner je je Singapore 2017 nog?quote:Zelfs de oproep om je teamgenoot heel te laten was niet altijd aan hem besteed.
En zelfs dan redden ze het niet. Echt een topteam.quote:die moeten als topteam de titel winnen en dan is er geen ruimte voor de leuk.
Ditquote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:07 schreef Zorro het volgende:
Max is een topcoureur en Leclerc is een topcoureur.
Nee, het zegt dat je op zn lage leeftijd al een hoog niveau aantikt of je potentiaal. Ook hoe snel hij die jr klasses is door gegaan onderschrijven dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat zegt dus heel weinig. Het is niet een kwestie van hoe jonger je begint hoe sneller je bent.
Als je me woorden in mn mond gaat leggen doe het dan wel goed.quote:Weet ik, maar Opreis beweert dat je de telemetrie van Leclerc had moeten kennen om te zien dat het een bijzonder talent is, terwijl we bij Verstappen aan zijn leeftijd genoeg hebben.
Red Bull ook 2 x 2de nog daarna. Achter een mercedes die een dominantie bracht die ongekend was in de formule 1. Het is eerder dat Mercedes(die er pas recent bij is gekomen) zo te keer is gegaan dan dat je Red bull veel kan verwijten.quote:Het was één aaneengesloten periode van succes in grofweg dezelfde auto, met dezelfde motor en dezelfde coureur. Dat is een goed begin om de stap te zetten naar het worden van een echt topteam, maar dat ben je in mijn optiek pas als je na een technische verandering, een andere motor en/of een andere coureur ook weer meedoet om de titel, al dan niet na een paar zwakke jaren. Zo is Benetton ook nooit een echt topteam geweest zoals destijds Williams, McLaren en Ferrari dat waren.
Alonso was veel dichterbij, en als je de 2de rijders ernaast legt. Dan zie je dat dat meer dankzij Alonso was dan dankzij Ferrari. Daarnaast zijn er bij Ferrari de laatste 2 jaren ook blunders geweest die je niet van een 'topteam' zou moeten verwachten. Tis maar net wat voor definitie je erop na houdt.quote:Nu zitten we in een vrij bijzonder tijdperk in die zin dat de dominantie van Mercedes ongekend is. Maar Ferrari mag den weliswaar hele lange periodes zonder titel kennen, ze hebben sinds hun laatste titel met Alonso twee keer op het nippertje verloren en zijn met Vettel ook alweer twee keer de grote uitdager geweest.
Nee, het lag aan dat Mercedes en Ferrari niet bereid waren motoren te leveren aan red bull omdat ze bang waren dat Red Bull dan beter was. Toch wel raar dat topteams bang zijn voor een niet top team als Red Bull dan?quote:Ook in de gemaakte keuzes zie je dat het meer een opportunistische uitdager is dan een gevestigde macht. Gewoon een klantenmotor van de plank kopen bijvoorbeeld, daar kwamen ze mee weg in het V8 tijdperk omdat er weinig rek meer in die technologie zat, maar met zo'n radicale regelwijziging wil een echt topteam liever samen met de motorbouwer aan de slag.
Je hebt toch ook wel gezien dat Max niet direct in de Red Bull zat en in Torro Rosso is begonnen? Toen Max overstapte van TR naar RB behoorde hij ook tot de top 5 van het veld. Wie was er beter (op Alonso na)? Waarom dan 40 miljoen uit geven aan....Perez? Bottas? Red Bull heeft al jaren succes met hun talent programma. Gek ook dat topteams als Mercedes en Ferrari dat nu ook kopieren met Wehrlein, Ocon en Leclerc. Is Ferrari nu geen topteam omdat ze een piepjonge leclerc daar neer zetten?quote:Een rijdersduo Ricciardo en de destijds piepjonge Verstappen is ook weer zoiets. Een echt topteam zou eerder 40 miljoen betalen voor een topper. Dat de keuzes voor McLaren helemaal verkeerd hebben uitgepakt doet er niet aan af dat het wel typische keuzes voor een topteam zijn.
Ferrari heeft nooit gedreigd met een vertrek natuurlijk als ze hun geld als historisch team niet meer zouden krijgen natuurlijk. Nee, Ferrari doet het goed door elke 3 jaar het hele team overhoop te gooien. Dat is lekker lange termijn denken.quote:Dan hebben we nog het om de haverklap dreigen met vertrek uit de F1, hoe wil je nou een topteam worden als je er niet voor de lange termijn in zit?
Ferrari heeft structureel een matige 2 seizoens helft. Je zou toch verwachten dat een topteam met een topcoureur/ontwikkelaar als Vettel een goede eerste seizoens helft een vervolg kan geven en zo de titel na 10 jaar weer eens binnenslepen.quote:Is het wel meer dan een reclamestunt voor die energiedrankjes? Dan hadden we vorig jaar nog belangrijkste troef Newey die vooral andere dingen wilde gaan doen. De schade viel mee maar het werd wel geaccepteerd en was niet optimaal. Ze hebben ook structureel een vrij matig seizoensbegin om dan te moeten inlopen, zelfs die twee jaar dat de auto de beste was kwamen ze niet zo goed uit de startblokken.
De afgelopen 3 jaar had je het puur op de motor kunnen gooien dat ze geen titel kandidaat waren. Als het Honda lukt om het voor elkaar te krijgen doen ze straks gewoon mee als die auto ook net zo goed is als de afgelopen 3 jaar.quote:Het zijn toch een beetje de jonge honden, de uitdagers van de gevestigde orde, de underdogs. Dat maakt het een heel leuk team, maar ook een team dat de kansen moet grijpen die voorbij komen dan een team dat die kansen afdwingt, voor een heel seizoen. Daar moet je je verwachtingen op aanpassen. In de periode Vettel viel alles op zijn plek en hebben ze er het maximale uitgepeurd. Dat kan best nog een keer gebeuren maar als Mercedes en Ferrari, en misschien straks McLaren weer, niet tegelijk in een zwakke fase zitten wordt het heel moeilijk.
Dus dan is mercedes geen topteam omdat Hamilton en Rosberg regelmatig elkaar van de baan duwden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Zelfs de oproep om je teamgenoot heel te laten was niet altijd aan hem besteed.
Maar dat bevestigt ook weer dat RBR niet echt een topteam is. Hartstikke leuk hoor, de jongens tegen elkaar laten racen, maar het kost ze wel punten. Bij Ferrari voelen ze veel meer druk om en krijgen ze kritiek omdat ze er vorig jaar niet alles aan gedaan hebben, die moeten als topteam de titel winnen en dan is er geen ruimte voor de leuk.
Dankzij Vettel die nog even moest inhalen in de laatste bocht.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Croisant heeft iig al wel 3 plekken gridstraf gekregen
https://www.fia.com/file/78840/download
En wie eerste?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb in mijn glazen bol gekeken
Vettel is helemaal overspannen morgen
Hij heeft heel de nacht niet kunnen slapen
hij is door een 19 jarige teamgenoot op zijn plek gezet
dat kan die niet pikken
gevolg
in de eerste bocht vliegen de Ferrarries tegen elkaar aan
Verstappen wordt 2
HAMquote:
Vettel was volgens mij niet in de buurt bij dat moment.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dankzij Vettel die nog even moest inhalen in de laatste bocht.
Kijk, Leclerc is dus wel de jongste coureur met een pole!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:51 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb in mijn glazen bol gekeken
Vettel is helemaal overspannen morgen
Hij heeft heel de nacht niet kunnen slapen
hij is door een 19 jarige teamgenoot op zijn plek gezet
dat kan die niet pikken
gevolg
in de eerste bocht vliegen de Ferrarries tegen elkaar aan
Verstappen wordt 2
Die kutstrategie gaven ze 2 weken geleden aan Vettelquote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:47 schreef Tinos85 het volgende:
Zal Leclerc morgen een kutstrategie krijgen om Vettel voorbij te laten?
Ah dank.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nee hoor, is er al een aantal jaar. Is een motorstand die meer vermogen geeft (Ten koste van meer brandstofverbruik en hogere slijtage.)
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is gewoon een discomodus om helemaal los te gaan. Zie je sinds dit jaar de fancy lichtjes op de auto's niet?
Tegenwoordig is het vooral meer slijtage omdat het verbruik altijd is gelimiteerd op 100kg/uur.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nee hoor, is er al een aantal jaar. Is een motorstand die meer vermogen geeft (Ten koste van meer brandstofverbruik en hogere slijtage.)
Hm... wat is dan het voordeel?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het vooral meer slijtage omdat het verbruik altijd is gelimiteerd op 100kg/uur.
Zeker ga je harder. De motor haalt dan meer vermogen uit dezelfde brandstof, maar je motor gaat sneller “op” en aangezien ze 6-7 races iedere motor moeten doen, zijn ze er zuinig op.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm... wat is dan het voordeel?
Je gaat wel harder met de Party Mode?
Tyquote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Zeker ga je harder. De motor haalt dan meer vermogen uit dezelfde brandstof, maar je motor gaat sneller “op” en aangezien ze 6-7 races iedere motor moeten doen, zijn ze er zuinig op.
Nee. Leclerc is 21quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kijk, Leclerc is dus wel de jongste coureur met een pole!
Was te zien op de onboard van Grosjean. Ben geen fan van die gast maar Vettel haalde hem net voor de laatste bocht in waardoor Grosjean langzaam moest gaan rijden om een gat te houden en hierdoor kreeg hij Norris in z'n nek.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vettel was volgens mij niet in de buurt bij dat moment.
Lullig ook, een seconde eerder op het gas en Norris had niet eens last gehad. Hij reed sowieso nog -0.7 van zijn tijd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 23:00 schreef franske19 het volgende:
[..]
Was te zien op de onboard van Grosjean. Ben geen fan van die gast maar Vettel haalde hem net voor de laatste bocht in waardoor Grosjean langzaam moest gaan rijden om een gat te houden en hierdoor kreeg hij Norris in z'n nek.
Kloptquote:Op zaterdag 30 maart 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vettel was volgens mij niet in de buurt bij dat moment.
Hoe kom je daar bij?quote:
Hamilton en Vettel tegen elkaar, Bottas pakt ie bij de start, Leclerc bij de pitstops doordat Ferrari faalt. Overwinning en eerste in het kampioenschap.quote:Op zondag 31 maart 2019 00:12 schreef MakkieR het volgende:
Met een beetje geluk vallen de Ferrari's en Mercedessen vanmiddag over elkaar heen en dan tuft Verstappen al lachend langs de 4 gestrande auto's voor hem
Zowel Mercedes als Ferrari heeft geen enkele coureur op een startpositie die ze daar hadden willen hebben. Hopelijk zorgt dat voor wat vuurwerk bij de startquote:Op zondag 31 maart 2019 00:12 schreef MakkieR het volgende:
Met een beetje geluk vallen de Ferrari's en Mercedessen vanmiddag over elkaar heen en dan tuft Verstappen al lachend langs de 4 gestrande auto's voor hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |