FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Komt die oproep oorspronkelijk van D66 (Hans van Mierlo) ja?
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten zietquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef capricia het volgende:
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".
Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.
En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
Ik las ooit een mooie verklaring van al die foeilelijke sociale huur- en koopwoningen: mensen accepteren dat omdat ze het zich niet kunnen permitteren het te weigeren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten ziet
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Ik denk dat hij op het postmodernisme in al zijn aspecten doelt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat wordt er anders mee bedoeld? Kom op zeg.
Terechte vragen. De ondermijning van wat precies? En wie is "we"?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl (maar dan modern) gebouwd...
[ afbeelding ]
Prachtig.
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee,
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"
Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend?
Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Herscholing op een neutraler instituut.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed?
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
[..]
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Herscholing op een neutraler instituut.
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:29 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?
[..]
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt?
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Het is niet eens een verregaande beschuldiging, man, man, man.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |