abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185894172
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Komt die oproep oorspronkelijk van D66 (Hans van Mierlo) ja?
Nee.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rudi_Dutschke
Ik ken het van hem. De Duitse studentenleider Rudi Dutschke eind jaren zestig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef capricia het volgende:
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".

Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.

En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten ziet
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:21:47 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Ik las ooit een mooie verklaring van al die foeilelijke sociale huur- en koopwoningen: mensen accepteren dat omdat ze het zich niet kunnen permitteren het te weigeren.

Maar wie een architect inhuurt om een vrijstaande villa te ontwerpen heeft dat probleem niet, en daar zie ik toch ook genoeg lelijk spul bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185894243
quote:

[..]

Ik denk dat hij op het postmodernisme in al zijn aspecten doelt.

Zelf kan ik moderne architectuur best waarderen.

Maar oudere architectuur ook, toen er echt nog vakmanschap aan te pas kwam, steenhouwers, metselaars.

Moderne architectuur is dan ook vaak een expressie van onze technologische vooruitgang in plaats van een esthetitsch hoogstandje. Soms een combinatie.

Ik vraag me dus ook af wat hij daar precies mee bedoelt.
pi_185894248
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl gebouwd: http://smkhaarlem.nl/
Prachtig.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:28:18 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:25:51 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat wordt er anders mee bedoeld? Kom op zeg.
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894271
quote:

[..]

Terechte vragen. De ondermijning van wat precies? En wie is "we"?
Hij zet hier duidelijk de gewone Nederlander tegenover de (in zijn ogen) linkse intelligentsia.
Het is een wij/zij denken waar ik zelf niet zo'n voorstander van bent, aangezien het wij/zij denken direct hele groepen mensen uitsluit (zoals journalisten, bestuurders, architecten etc) van 'onze groep'.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:27:04 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl (maar dan modern) gebouwd...

[ afbeelding ]

Prachtig.
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee, misschien kunnen ze die wijken over een paar jaar ook helemaal autoluw maken, zodat dat probleem ook opgelost is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee,
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt? :D

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:30:20 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:30:14 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"

Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend? :')
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185894336
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185894348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Herscholing op een neutraler instituut.

Ik hoor de docenten nu al dicteren: ''Witte mensen bestaan niet. Blanke mensen zijn niet het kwaad zelve. Diversiteit is niet vanzelfsprekend geweldig. ''

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:32:41 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:31:18 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed? :')
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:32:30 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
[..]

Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894373
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Herscholing op een neutraler instituut.
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:33:09 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:29 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?
[..]

Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt? :D
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894387
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Nee.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:34:24 #20
236264 crew  capricia
pi_185894397
Baudet heeft ook meermaals aangegeven niets te zien in moderne kunst en in moderne muziek. Zijn voorkeur is duidelijk klassiek. Dit soort prive meningen willen verwerken tot beleid, doet me denken alsof hij het 'volk wil verheffen'. Iets wat wel bij dat 19e eeuwe gedachtengoed past.

Eerst dacht ik dat het gewoon prive-meningen waren. Prima. Maar nu zie ik dat het in zijn speeches terecht komt, en dat hij een start gemaakt heeft met het in kaart brengen van wat Forum ziet als linkse indoctrinatie in het onderwijs. Precies zoals hij aangaf in zijn speech.

Daarom vind ik het de moeite waard dit onder de aandacht te brengen. Dit zal niet zijn enige stap zijn om te strijden tegen wat hij als ondermijning (ondermijning van wat eigenlijk?) ziet.

Iedereen mag dit een goede of slechte ontwikkeling vinden. Het geeft in elk geval wel richting aan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?

Hoe interpreteer jij zo'n oproep dan?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185894407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:35:51 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:36:36 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
Het is niet eens een verregaande beschuldiging, man, man, man.
Hij stelt dat het wachten is op "meld uw linkse collega hier" en hij vraagt zich af of de "Mars door de instituties" niet erg NSB klinkt.

Ik weet niet hoor, maar in feite is dat meldpunt van het forum al een "meld uw linkse collega hier" voor leerkrachten, en als je iets afvragen ook al een beschuldiging is dan weet ik het niet.

Ik vraag me ook wel eens iets af, bijvoorbeeld of sommige mensen ze allemaal wel op een rijtje hebben, maar ik neem aan dat als ik me dat over jou zou afvragen je daar een TR op zou zetten wegens crewbash.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:40:00 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.
Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.
Als dat er allemaal niet is dan is er geen reden meer om in een buitenwijk te gaan wonen, want goedkoop is het ook al niet, je zit alleen wel overal ver vandaan en moet een teringeind fietsen als je in de stad wat wilt gaan drinken.
En dat is op de heenweg nog niet zo erg, maar de terugweg hè.....
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')