abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185890122
Can of worms.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:50:54 #122
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185890124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
Er is een openbrief in de maak , te ondertekenen door docenten en onderzoekers
[..]

https://docs.google.com/f(...)htdX3n0fk0A/viewform
Hoop aandacht iig voor Baudet, zeer puntje misschien?
pi_185890127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

In het Nederlandse onderwijs worden leerlingen/studenten aan de lopende band geïndoctrineerd met de favoriete politieke opvattingen van hun leraren.
Ze bedoelen natuurlijk niet de fvd-opvattingen ... want die zijn " de waarheid", zogenaamd.
Elk onderwijs kun je verketteren met indoctrinatie. Onderwijs is opvoeding is cultuuroverdracht is overdracht van waarden en normen.
Ga nou niet schijnheilig doen en beweren dat er waarden en normenvrij onderwijs mogelijk is.
Dat is hoogst ongewenst
pi_185890130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze bedoelen natuurlijk niet de fvd-opvattingen ... want die zijn " de waarheid", zogenaamd.
Elk onderwijs kun je verketteren met indoctrinatie. Onderwijs is opvoeding is cultuuroverdracht is overdracht van waarden en normen.
Ga nou niet schijnheilig doen en beweren dat er waarden en normenvrij onderwijs mogelijk is.
Dat is hoogst ongewenst
Ter verduidelijking: dit waren niet mijn woorden, maar een geciteerde column, niet geciteerd om mijn eigen mening kracht bij te zetten, maar om een beeld te vormen van wat er in het verleden over het onderwerp is geschreven.
pi_185890133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:46 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Precies dat wat links in de jaren 60 deed, behalve dat de jeugd ook tegen kerk en ouders werden opgezet. ;)
Jij hebt die jaren niet meegemaakt. Ik wel.
Het was de jeugd zelf die zich verzette tegen vastgeroeste normen, regels, opvattingen.
pi_185890144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ter verduidelijking: dit waren niet mijn woorden, maar een geciteerde column, niet geciteerd om mijn eigen mening kracht bij te zetten, maar om een beeld te vormen van wat er in het verleden over het onderwerp is geschreven.
Ja ... het is duidelijk dat FvD het heeft over linkse docenten die niet doen wat zij willen: rechts lullen.
pi_185890151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het was de jeugd zelf die zich verzette tegen vastgeroeste normen, regels, opvattingen.
Ken je mij dan?

En die jeugd heeft dat helemaal zelf spontaan bedacht.

Dat je je dat niet realiseert hebt in die jaren zelf is te begrijpen maar dat je 50 jaar na dato nog steeds geen inzicht hebt in die revolutie (zo mag je het wel noemen) is best zorgelijk.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 28 maart 2019 @ 00:59:57 #128
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185890160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is nu nog steeds zo.
  donderdag 28 maart 2019 @ 01:00:51 #129
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185890164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Hoop aandacht iig voor Baudet
In die zin is de opzet al meer dan geslaagd.
  donderdag 28 maart 2019 @ 01:03:25 #130
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185890176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:00 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

In die zin is de opzet al meer dan geslaagd.
En dat maakt mij dan weer wantrouwig.
pi_185890183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:58 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Ken je mij dan?

En die jeugd heeft dat helemaal zelf spontaan bedacht.

Dat je je dat niet realiseert hebt in die jaren zelf is te begrijpen maar dat je 50 jaar na dato nog steeds geen inzicht hebt in die revolutie (zo mag je het wel noemen) is best zorgelijk.
Jij hebt een verwrongen beeld . Was je toen al zo verwrongen of ga je af op achteraf conservatief geweeklaag van derden ?
De hele tijdsgeest in de westerse wereld was aan verschuiven.
Niet eens door gevestigd linkse stromingen opgezet, maar wel stonden die het meest open voor de nieuwe inzichten.
Het waren niet de oudere linkse activisten en politici die de beweging opzette. Het was de samenleving zelf... vooral door de jeugd die ook de al twijfelende en zoekende ouderen meetrokken.
pi_185890210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja ... het is duidelijk dat FvD het heeft over linkse docenten die niet doen wat zij willen: rechts lullen.
Waar staat precies dat het om linkse docenten gaat of zijn dit weer je eigen verzinsels?
pi_185890215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij hebt een verwrongen beeld . Was je toen al zo verwrongen of ga je af op achteraf conservatief geweeklaag van derden ?
De hele tijdsgeest in de westerse wereld was aan verschuiven.
Niet eens door gevestigd linkse stromingen opgezet, maar wel stonden die het meest open voor de nieuwe inzichten.
Het waren niet de oudere linkse activisten en politici die de beweging opzette. Het was de samenleving zelf... vooral door de jeugd die ook de al twijfelende en zoekende ouderen meetrokken.
Klopt in zoverre dat het idd niet door "Nederlands links" is opgezet.

De voornamelijk jongeren in de westerse maatschappij waren zoekenden en wilden uit het te strakke keurslijf, die onvrede werd door de communisten goed uitgebuit en gekanaliseerd.
Extreem links met een scheutje anarchie.

Met geld en organisatorische hulp zijn de structuren gelegd voor wat nu de sp en groenlinks zijn.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185890233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:13 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Klopt in zoverre dat het idd niet door "Nederlands links" is opgezet.

De voornamelijk jongeren in de westerse maatschappij waren zoekenden en wilden uit het te strakke keurslijf, die onvrede werd door de communisten goed uitgebuit en gekanaliseerd.
Extreem links met een scheutje anarchie.

Met geld en organisatorische hulp zijn de structuren gelegd voor wat nu de sp en groenlinks zijn.
Je zit gevangen in koude-oorlogsflauwekul van 70 jaar geleden: ' het is allemaal de schuld van de communisten uit het buitenland'
Daarmee ontken je de eigen keuzes van de mensen zelf. Hun gevoelens, hun veranderingen. En hun dynamiek.
pi_185890245
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waar staat precies dat het om linkse docenten gaat of zijn dit weer je eigen verzinsels?
Verzinsels maken is jouw hobby
FvD heeft het slim geformuleerd op de site. Maar natuurlijk bedoelen ze dat het onderwijs rechts moet lullen en vooral hun soort rechts.
Natuurlijk is dit in het kader van hun heilige oorlog tegen links die volgens de fvd-leugen de Europese beschaving wilt vernietigen ( samen met de rechtse politieke elite )
Overigens is dit ook het idee van die massamoordenaar in Noorwegen.
pi_185890251
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit gevangen in koude-oorlogsflauwekul van 70 jaar geleden: ' het is allemaal de schuld van de communisten uit het buitenland'
Daarmee ontken je de eigen keuzes van de mensen zelf. Hun gevoelens, hun veranderingen. En hun dynamiek.
Nee hoor, het is niet bedacht of opgezet door de communisten.
Zij zijn slechts in het gat gesprongen en hebben die kans goed benut.

Natuurlijk maken mensen zelf keuzes, ze worden alleen een beetje gestuurd.
Waarom denk je dat er miljarden aan reclame wordt uitgegeven?
pi_185890257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Verzinsels maken is jouw hobby
FvD heeft het slim geformuleerd op de site. Maar natuurlijk bedoelen ze dat het onderwijs rechts moet lullen en vooral hun soort rechts.
Natuurlijk is dit in het kader van hun heilige oorlog tegen links die volgens de fvd-leugen de Europese beschaving wilt vernietigen ( samen met de rechtse politieke elite )
Overigens is dit ook het idee van die massamoordenaar in Noorwegen.
Wat is dit allemaal voor een radicaal gebrabbel? Je leeft echt in een fantasiewereld met je heilige oorlog :')
  donderdag 28 maart 2019 @ 01:31:02 #138
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185890260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het hele idee is verwerpelijk. De rechtse club FvD wilt graag zien dat de kinderen met hun ideologie geindoctrineerd worden.
Gelukkig valt dat reuze mee.... , wat de FvD niet leuk vind en dus openen ze een culturele zuivering tegen " links" die in hun visie de samenleving ondermijnt ,en vernietigt, samen met " de elite" de journalisten, de eu, het cultuurmarxistisch spook... en bovenal dmv migranten.

Het is daarbij het opjutten van scholieren en studenten tegen hun leraren. Hen bang maken, naming en schaming, onrust in de scholen zaaien, ruzie's uitlokken tussen studenten en de leraren
Inderdaad, het is indoctrinatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
Er is een openbrief in de maak , te ondertekenen door docenten en onderzoekers
[..]

https://docs.google.com/f(...)htdX3n0fk0A/viewform
Al deze groepen worden verdacht gemaakt onder 1 label: links.

FvD blijkt een zeer rechtse elitaire club te zijn. Het is rechtser dan het het neoliberalisme, en gaat weer een stap verder in het demoniseren van links.
The view from nowhere.
pi_185890298
Als een leraar, op een openbare school, de heilige profeet Mohammed beledigt, wordt hij diezelfde dag nog door een minister aan de schandpaal genageld, wordt geschorst, opent het NOS-journaal ermee en hebben Jinek en Matthijs het erover in hun roddelprogramma's. Dat kan allemaal wel. :')
pi_185890312
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Als een leraar, op een openbare school, de heilige profeet Mohammed beledigt, wordt hij diezelfde dag nog door een minister aan de schandpaal genageld, wordt geschorst, opent het NOS-journaal ermee en hebben Jinek en Matthijs het erover in hun roddelprogramma's. Dat kan allemaal wel. :')
Vond het ook nergens opslaan, maar ja slappe zak van een directeur.
  donderdag 28 maart 2019 @ 01:42:34 #141
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185890316
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 01:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Is dat niet ook zo met Jezus? Is het niet gewoon religieus gedoe? Links en Rechts is anders.
  donderdag 28 maart 2019 @ 02:07:05 #142
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185890387
Je zou bijna vergeten dat al decennialang meer mensen in Nederland zich op hun plek voelen bij rechtse partijen dan linkse, als je dat constante gejank hoort over hoe links het overal is en hoe rechtse mensen nooit eens wat mogen zeggen.

Hoe vaak praten we over de rechtse indoctrinatie van onze economische 'wetenschappers', die bijdragen aan de graaicultuur die ons in meerdere crises gestort heeft? Hoe vaak praten we over de oververtegenwoordiging van rechtse rakkers in onze rechtbanken, waar de onderkant van de samenleving een stuk harder aangepakt wordt, dan het welvarende deel? Hoe vaak praten we over de trots waarmee rechtse media objectiviteit vermijdt, omdat dat eerlijk zou zijn, terwijl al die smerige linkse mediabedrijven al 20 jaar lang zich overmatig inzetten om ook het 'andere geluid' ten gehore te brengen? Hoe vaak praten we over hoe rechts de gemiddelde politieagent is en hoe dat zijn opstelling naar verschillende soorten burgers beïnvloedt?

Nee hoor, het gaat over hoe links het onderwijs zou zijn, hoe links de media zou zijn, hoe oneerlijk voor Geert Wilders het is, dat rechters vaker D66 stemmen dan de gemiddelde burger. Want stel je toch eens voor dat niet op iedere cruciale sector in de maatschappij een geforceerde (populistisch-)rechtse meerderheid zit. Dan zijn we toch echt praktisch de DDR hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 28-03-2019 02:17:10 ]
pi_185890510
Goed idee dat meldpunt. Dat de scholen behoorlijk links zijn is evident, iets wat zelfs vaak erkend wordt door linkse docenten zelf. Echter wanen of pretenderen ze objectief les te geven wat uiteraard lariekoek is.

Uiteraard zijn er ook leraren en scholen waar het wel vrij goed tot redelijk goed gaat, echter over de gehele breedte klinkt er voornamelijk het linkse geluid.
  donderdag 28 maart 2019 @ 04:20:01 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185890588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus helemaal niets van. Je hebt makkelijk lullen omdat zo'n meldpunt niet bestaat. Man, ik zou op dit moment gewoon bang zijn om docent te zijn, aangezien we weten hoe fel de achterban van Baudet reageert.
Je ziet me al flink wat jaren posten op dit forum. Ik snap dat je mijn standpunten belachelijk en bizar vind en dat je wellicht een hekel aan me hebt... of wellicht is jouw tegenpunt juist dat ik als een stuk stront ben in de goot en dat ik mocht willen dat je zulke zware emoties had richting mij... maar afgezien van dat.... denk je nou echt dat ik zoiets als dit zou roepen als ik het niet oprecht meende? Ik ben JUIST die persoon die het BEIDE kanten op OK vind. Ik ben juist de persoon die zijn principes consistent laat gelden.

What's good for the gander is good for the goose.

Van mij mag jij op je zoldertkamertje ook zo'n register bijhouden... sterker nog ik had geen moreel bezwaar met die bangalijsten toen en ik had, hoewel ik het dom vond en ideologische zeepbellen situaties in de hand werkte ook geen echte problemen met die 3rd party blockbots op twitter want ik acht het binnen eenieders recht om lijsten bij te houden van mensen die zich raar gedragen. Ik zie daar eigenlijk geen problemen in. Waar problemen uit kunnen komen is wat je daarmee doet. Welke acties je uitvoert.Maar er zijn prima morele acties denkbaar, zowel als a-morele zowel als immorele.

Wat is niet ok:
- Doxxing
- Dogpiling
- Collectieve intimidatie
- Bedreigingen
- Guilty before proven innocent

Wat is ok:
- Dossieropbouw
- Het verzamelen van verhalen en ervaringen
- Een probleem waar een groep mensen (of het nou links of moslims of whatever is) wat men weigert te onderkennen eens onmiskenbaar te maken
- Algemene awareness verhogen
- 'Slachtoffers' sterken in hun situaties

(even een kleine herinnering dat die hele metoo movement een verziekte versie is van dit waarbij men zich schuldig heeft gemaakt aan de bovenstaande dingen ik meteen afhaakte...en ik neem aan dat zelfs jij de meetoo movement dogpiling en collectieve schuldbevinding te ver vond gaan?)

Keep it classy. Ik geef het een kans. Misschien komt er wat waardevols uit. Ik snap dat jij geen reden hebt om het een kans te geven maar ga niet doen alsof de andere kant van het politieke spectrum niet regelmatig dit soort dingen doet en denkt dat het wel ok is als zij het doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 28 maart 2019 @ 04:41:40 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185890621
Even een systematische versie van mijn post

1. Buiten de overheid om
2. Onwenselijk gedrag in kaart brengen
3. Ongeacht of dat gedrag expliciet tegen de wet is
4. Van een bepaalde groepen mensen
5. Met als einddoel de het gedrag van deze mensen te veranderen
6. Of de algemene cultuur te veranderen waardoor deze mensen minder medestanders kunnen vinden in hun gedrag en zelfs meer druk voelen op er mee te stoppen

- #meetoo was OK tot het zich zwaar misdroeg en het op principieel vlak over de schreef ging.
- dit moet dus ook OK zijn totdat het over de schreef gaat.

Dat er zo hard gejankt wordt in dit topic is al licht tekenend dat links denkt speciale permissie te hebben om actie in te zetten maar het niemand anders gunt om nagenoeg exact hetzelfde te doen. Als dat niet een teken is van privilege-zoekend gedrag dan weet ik het ook niet meer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185890623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon iedereen die linkse ideeën verspreidt in kampen stoppen. Dat is immers niets nieuws onder de zon.
Als er ergens op een school in Nederland in een schoolboekje staat "een vrouw werkt 20 uur per week als werkster" dan slaan jouw feministische eierstokken op tilt, dat begrijp ik, dat is belangrijk voor jou. Ik vind het wel een beetje belachelijk maar alsnog schreeuw ik niet hysterisch over progressieve heropvoedingskampen. Waarom reageer jij wel zo extreem? Aan de hysterische reacties te zien lijkt het wel of progressief Nederland iets te verbergen heeft.
  donderdag 28 maart 2019 @ 04:55:50 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185890633
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 04:41 schreef SpecialK het volgende:

- #meetoo was OK tot het zich zwaar misdroeg en het op principieel vlak over de schreef ging.
- dit moet dus ook OK zijn totdat het over de schreef gaat.

Die vergelijking slaat nergens op. Dat metoo ging over grensoverschrijdend gedrag van machtige mannen. Dit gaat over spoken zien die er niet zijn. En zelfs al laat een leraar zijn/haar politieke voorkeur blijken hoeft dat nog geen probleem te zijn. Maar dat is ook helemaal niet waar het om gaat, want het meldpunt gaat alleen over zogenaamde 'linkse' voorkeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185890634
Rechtse uitspattingen van docenten belanden vanzelf in het nieuws. Ik noem maar iets: leraren die de profeet Mohammed beledigen, kwetsbare studenten op kwetsbare universiteiten met kwetsbare professoren die opeens een spreker voor hun kiezen krijgen die een andere (rechtse) mening heeft en daar bij voorbaat onpasselijk van worden: Dat gaat allemaal rechtstreeks naar de Tweede Kamer, naar de Nos, naar Jinek, naar DWDD, en allemaal spreken ze er schande van dat die man met die verkeerde mening uitgenodigd is en dat de profeet Mohammed beledigd is.

Het is toch niet teveel gevraagd om Baudet dan ook een onderzoekje te laten doen?
  donderdag 28 maart 2019 @ 05:02:14 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185890639
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 04:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Rechtse uitspattingen van docenten belanden vanzelf in het nieuws. Ik noem maar iets: leraren die de profeet Mohammed beledigen
Wat is daar nou weer 'rechts' aan :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185890652
quote:
13s.gif Op donderdag 28 maart 2019 05:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer 'rechts' aan :').
Niet mijn idee maar het beledigen van de heilige profeet Mohammed wordt tegenwoordig als rechts gezien. Als je dat als leraar doet wordt je geschorst en spreekt een minister er schande van en spreekt de gehele progressieve goegemeente kwaad over je.

Zegt een leraar daarentegen iets negatiefs over Jezus of wordt hij boos voor de klas en vloekt "godverdomme" dan is er natuurlijk geen enkel probleem.

Verschil moet er zijn. We weten allemaal dat de islam dit land groot gemaakt heeft. Dat moeten we respecteren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Braindead2000 op 28-03-2019 05:17:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')