Dat vind jij redenen waarom ze gewenst zijn?quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Politiek gewin, subsidie, een boel goed betaalde baantjes die je aan gelijk gestemden kan uitdelen.
FvD heeft een meldpunt voor (tegen) indoctrinatie opgericht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou een sterk staaltje van generalisatie, iets wat linkse mensen normaal sterk veroordelen.
Verder weerlegt het ook niet het feit dat er geen gevallen van worden gemeld. Ik heb gezocht op rechtse indoctrinatie in het onderwijs, maar niets gevonden. Wel pagina's over linkse indoctrinatie.
Ik zie op deze zoektekst 2 links op de eerste pagina van Google die het hebben over rechtse leraren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het dus opmerkelijk dat als ik naar 'rechtse indoctrinatie universiteiten' zoek, ik uitsluitend pagina's over linkse indoctrinatie krijg ...
Heb nooit beweerd dat die clubs door MIJ gewenst zijn, in tegendeel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat vind jij redenen waarom ze gewenst zijn?
Het lijkt het partijkartel wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Politiek gewin, subsidie, een boel goed betaalde baantjes die je aan gelijk gestemden kan uitdelen.
Daar heb ik het over...quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het lijkt het partijkartel wel.
En ik niet één. We zien vast andere zoekresultaten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik zie op deze zoektekst 2 links op de eerste pagina van Google die het hebben over rechtse leraren.
Niet alleen in Nederland, maar ook binnen de wetenschap zwaait rechts de scepter: de baas van de Vereniging van Universiteiten is een neoliberaal zonder ervaring in de wetenschap en het idee van de universiteit als geldfabriekje is alledaagse werkelijkheid geworden.
Zijn de sociale wetenschappen aan de UvA een links bolwerk? Misschien. Maar de economische wetenschappen aan de Erasmus Universiteit zijn een rechts bolwerk, waar je niet welkom bent als werkgroepdocent als men vreest dat je de 'vrije markt' niet verdedigt.
Geen feiten, maar dat zijn die andere meningen over links ook niet.
Dus je bent tegen dit initiatief van Baudet cum suis?quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:24 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Heb nooit beweerd dat die clubs door MIJ gewenst zijn, in tegendeel.
Het heeft de discussie aan geslingerd dat is goed, verder zie ik geen heil in al die meldpunten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus je bent tegen dit initiatief van Baudet cum suis?
Welke discussie? Die "discussie" die zijn partij al had aangeslingerd toen zijn knechtje Yernaz een leraar wilde laten ontslaan vanwege een onwelgevallige tentamenvraag waarna hij zijn keutel snel introk en beweerde slechts "opinies te peilen"?quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:32 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Het heeft de discussie aan geslingerd dat is goed, verder zie ik geen heil in al die meldpunten.
Tik maar eens 'meldpunt' in google je wordt helemaal naar van alle klaag en kliklijnen.
Ehm hiermee bewijs je alleen maar deze stelling.quote:Op woensdag 27 maart 2019 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een column uit 2013.
https://www.beteronderwij(...)ek-in-het-onderwijs/
Politiek in het onderwijs.
HP/De Tijd onderzocht (in 2006) diverse schoolboeken voor VMBO, HAVO en VWO, voornamelijk van de vakken aardrijkskunde (BuiteNland, Terra, WereldWijs), geschiedenis (Indigo, MeMo) en maatschappijleer (Impuls, Blikopener). Naar aanleiding daarvan deed Ingeborg Blijdorp (docent maatschappijleer) uitgebreider onderzoek naar de politieke neutraliteit van maatschappijleerboeken. Dat levert een even lachwekkend als treurig beeld op.
Zomaar een greep uit de vele citaten die in het onderzoek naar voren komen. In Impuls (Maatschappijleer 1 voor het VMBO) is de titel van de paragraaf over de verdeling van welvaart: ‘’Geen geld? Eigen schuld, dikke bult!’’ Zo die zit. En: “De overheid moet niet zoveel willen regelen, vindt de VVD. Laat de mensen het zelf maar uitzoeken. Wie het zelf niet kan, heeft pech.” En over vrouwen: “Zo is er het stereotype dat vrouwen geen leiding zouden kunnen geven. Maar de winst in bedrijven zal juist stijgen met een vrouw aan de top. Winst maak je namelijk niet alleen door de strijd aan te gaan met concurrenten, zoals mannen vaak doen. Daarvoor is ook gevoel voor wat er in het bedrijf speelt, samenwerking en complimenten geven nodig. Natuurlijk zegt een mannelijke
werkgever het niet openlijk, maar hij vindt ‘vrouwen lastig, omdat ze zwanger kunnen worden’.” Vandaar dat ik zo weinig winst maak! Ik moet als vrouw ophouden met concurreren en complimenten uitdelen. Dit is toch zeker een grap? [b]Toegegeven, dat zwangere vrouwen lastig zijn, is natuurlijk gewoon waar. Het is maar goed dat de leerlingen dat gelijk weten.[/b]
Welke discussie? Dit topic heeft al een deel 2 en ook in andere topics komt het aan bod.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Welke discussie? Die "discussie" die zijn partij al had aangeslingerd toen zijn knechtje Yernaz een leraar wilde laten ontslaan vanwege een onwelgevallige tentamenvraag waarna hij zijn keutel snel introk en beweerde slechts "opinies te peilen"?
Dus als een idioot idee maar voor voldoende verontwaardiging zorgt, dan is het een "goed" idee omdat het een "discussie" teweeg heeft gebracht?quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:42 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Welke discussie? Dit topic heeft al een deel 2 en ook in andere topics komt het aan bod.
Discussies op internet, kranten en tv.
Overigens kwam de PVV 2 jaar geleden al met dit voorstel toen werd het door iedereen genegeerd.
Mensen zouden het gewoon op klacht.nl moeten posten. Dan kan die gouden reeks hier op het forum ook eens een doorstart krijgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:32 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Het heeft de discussie aan geslingerd dat is goed, verder zie ik geen heil in al die meldpunten.
Tik maar eens 'meldpunt' in google je wordt helemaal naar van alle klaag en kliklijnen.
Het hele idee is verwerpelijk. De rechtse club FvD wilt graag zien dat de kinderen met hun ideologie geindoctrineerd worden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zou het gebruiken van die gegevens even verwerpelijk zijn of niet? Waarom wel/niet?
Ik heb de column geciteerd. Volgens mij is het sarcastisch bedoeld.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:40 schreef galatea het volgende:
[..]
Ehm hiermee bewijs je alleen maar deze stelling.
Precies dat wat links in de jaren 60 deed, behalve dat de jeugd ook tegen kerk en ouders werden opgezet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is daarbij het opjutten van scholieren en studenten tegen hun leraren. Hen bang maken, naming en schaming, onrust in de scholen zaaien, ruzie's uitlokken tussen studenten en de leraren
https://docs.google.com/f(...)htdX3n0fk0A/viewformquote:Wij, docenten en onderzoekers werkzaam aan de Nederlandse universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstituten, zijn verontrust en gealarmeerd over de recente activiteiten en uitspraken van de politieke partij Forum voor Democratie (FvD) en partijleider Thierry Baudet.Met deze brief geven wij gehoor aan het recente bericht van de minister van Onderwijs. Zij heeft haar verontwaardiging uitgesproken over Baudets ‘verdacht maken’ van de universiteiten en heeft opgeroepen tot het beschermen van de academische vrijheid. Hiermee voegen wij ons ook bij studenten, academici en onderwijzers die al eerder hun zorg om het standpunt van Baudet en de FvD met betrekking tot scholen en universiteiten hebben uitgedrukt.In zijn speech na de verkiezingen vorige week dinsdag, heeft Baudet gezegd dat ‘wij’ en ‘onze boreale wereld’ worden ‘kapotgemaakt’ en ‘ondermijnd’ door ‘onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen’. Zo creëert Baudet een samenzwerings-achtige sfeer waarin academici, journalisten, kunstenaars en architecten verdacht worden gemaakt en zelfs a priori schuldig worden bevonden aan het ‘kapotmaken’ van zijn ideale samenleving. Op deze manier worden wetenschappers en opiniemakers als vijand van de bevolking geportretteerd.
JA MAAR HULLIE DOEN HET OOK!quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:46 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Precies dat wat links in de jaren 60 deed, behalve dat de jeugd ook tegen kerk en ouders werden opgezet.
Hoop aandacht iig voor Baudet, zeer puntje misschien?quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
Er is een openbrief in de maak , te ondertekenen door docenten en onderzoekers
[..]
https://docs.google.com/f(...)htdX3n0fk0A/viewform
Ze bedoelen natuurlijk niet de fvd-opvattingen ... want die zijn " de waarheid", zogenaamd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In het Nederlandse onderwijs worden leerlingen/studenten aan de lopende band geïndoctrineerd met de favoriete politieke opvattingen van hun leraren.
Ter verduidelijking: dit waren niet mijn woorden, maar een geciteerde column, niet geciteerd om mijn eigen mening kracht bij te zetten, maar om een beeld te vormen van wat er in het verleden over het onderwerp is geschreven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze bedoelen natuurlijk niet de fvd-opvattingen ... want die zijn " de waarheid", zogenaamd.
Elk onderwijs kun je verketteren met indoctrinatie. Onderwijs is opvoeding is cultuuroverdracht is overdracht van waarden en normen.
Ga nou niet schijnheilig doen en beweren dat er waarden en normenvrij onderwijs mogelijk is.
Dat is hoogst ongewenst
Jij hebt die jaren niet meegemaakt. Ik wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 00:46 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Precies dat wat links in de jaren 60 deed, behalve dat de jeugd ook tegen kerk en ouders werden opgezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |