abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 23:35:20 #151
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185981645
faustocoppi60 twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:28:58 Nairo Quintana for Marca: "This year, the peloton rides at a much higher speed. It was the same in Colombia, Paris-Nice and Catalunya. It might because of the gears or because everyone is attentive at something that is performance improving: the aerodynamics, the weight..." reageer retweet
Zeg het maar, jongens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 1 april 2019 @ 23:41:51 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185981768
Nairo wordt gewoon oud en grappig blijkbaar.
pi_185981893
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Leest makkelijk weg en vertelt hoe hij zijn leven als wielrenner heeft beleeft. Verwacht geen sterke meningen over doping of over andere wielrenners en dat soort dingen.
Klinkt goed, zal er eens naar kijken in de winkel! ^O^
leven zoals het leven is
pi_185982467
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

We gaan dus serieus een heel voorjaar tegemoet zonder ook maar een druppel? Beflikkering.
Regen doet ook maar op één dag ter zake toch? We mogen al blij zijn met de wind in PN en GW.
pi_185982521
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
faustocoppi60 twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:28:58 Nairo Quintana for Marca: "This year, the peloton rides at a much higher speed. It was the same in Colombia, Paris-Nice and Catalunya. It might because of the gears or because everyone is attentive at something that is performance improving: the aerodynamics, the weight..." reageer retweet
Zeg het maar, jongens.
Wat wil je horen? Op de VRT word ik al dagen om de oren geslagen met de dooddoener dat de crossers nu wel kunnen integreren in deze vrome tijden.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 01:20:07 #156
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185982728
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:52 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat wil je horen? Op de VRT word ik al dagen om de oren geslagen met de dooddoener dat de crossers nu wel kunnen integreren in deze vrome tijden.
Ja, dat kwam vanavond ook weer voorbij. Lekker hoor.

Brammetje zei maar zo min mogelijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:37:13 #157
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185985242
quote:
Tuut-tuut. “Hallo, De Vlaeminck.”

Dag Roger, mogen we even een paar vragen stellen over het succes van Van Aert en Van der Poel?
“Allee, eindelijk zijn ze daar, de gazetten. Van Aertje, Van der Poel: nu zien ze het ook. Terwijl ik dat al jaren zeg: de cross is het beste wat er is voor een wegrenner. En natuurlijk gaat dat nog samen. Ik heb gans mijn carrière niet anders gedaan. Eerst crossen, dan in het voorjaar op de weg. Maar ze wisten het allemaal beter. Ik die elf monumenten gewonnen heb, dan zwijg ik nog over mijn Belgische titels en wereldtitels. Meer dan vijftig jaar ervaring. En dan zeggen anderen jaren aan een stuk dat het niet meer samengaat. Jongen, jongen, ik word er ziek van.”

Waarom was jij er zo van overtuigd dat Van Aert en Van der Poel het ook in de klassiekers op de weg zouden kunnen?
“Omdat ze goed zijn. Omdat ze de grote klasse hebben. Pak Marianne Vos bij de vrouwen. Of die Française, Prévot. Die won drie wereldtitels in één jaar: cross, weg en mountainbike. Als ge de grote klasse hebt, dan kunt ge alles. Vanaf het moment dat Van der Poel en Van Aert beroepsrenner werden, wist ik dat het twee heel goede wegcoureurs zouden worden. De besten in België en Holland. Dát heb ik gezegd.”

Maar iemand als Sven Nys kon het bijvoorbeeld niet op de weg.
“Omdat hij niet goed genoeg was. Een goede veldrijder, Nys, maar hij had de grote klasse niet. Hij heeft het geluk gehad dat hij niet tegen Van Aertje en Van der Poel heeft moeten koersen.”

Kunnen Van Aert en Van der Poel zondag al de Ronde winnen?
“Maar ja, gij. Van der Poel heeft maar één fout gemaakt. Hij heeft te weinig koersen in de benen. Hij had direct moeten doorrijden na de winter. De Omloop, Kuurne… en stoppen na de Amstel. Zoveel talent. Als hij Milaan-Sanremo had gereden, ik had hem zelfs als favoriet gezet. Dat is het voordeel dat Van Aert heeft op Van der Poel nu. Hij heeft dat wel allemaal gereden. Daarom dat Van der Poel in Gent-Wevelgem moe was op het einde. Maar pas op, hij gaat erdoor komen. En dat gaat niet lang meer duren. Rijdt hij woensdag Dwars door Vlaanderen?”

Normaal wel.
“Wel. ’s Avonds nog honderd kilometer bijtrainen en hij zal er wel staan in de Ronde van Vlaanderen. Zeg het hem maar.”

Over veldrijders gesproken: ook Stybar is favoriet.
“Geen slechte coureur, een goede zelfs. Maar hij heeft niet het talent van Van Aert en Van der Poel. Stybar wint meestal omdat hij een goede ploeg heeft. Mocht hij alleen zitten, zoals Van der Poel, het zou minder zijn.”

Het bewijst wel jouw andere gelijk: de cross blijft een prima opleiding voor een renner.
“Natuurlijk. Dat zeg ik toch. Mocht ik ploegleider zijn en goede coureurs hebben, ze moesten allemaal minstens een cross of vijf, zes rijden in de winter. Ten eerste: ge gaat minder vallen. Ten tweede: ge gaat beter leren sturen en handiger worden – alleen al door al die bochten en dat voortdurend optrekken. Ten derde: als ge valt, kunt ge beter vallen. Heb je Van der Poel in Nokere gezien? Hij valt, tuimelt twee keer rond en dan zie je een rode coureur komen (CCC-renner Jonas Koch, nvdr.)… Hij zit op vijf meter van Van der Poel en hij rijdt er nog los op. Een crosser zal dat nooit tegenkomen. Zeg, iets anders: klopt het dat Van der Poel Parijs-Roubaix niet rijdt?”

Dat klopt. Hij rijdt alleen de Vlaamse klassiekers en de Amstel Gold Race. Voor Roubaix heeft de ploeg niet aangedrongen op een uitnodiging. Spijtig?
“Ik vind dat erg, ja. Van der Poel is gemaakt voor Parijs-Roubaix. En zijn ploeg wil niet, zeg je? Hadden ze schrik dat hij ging winnen of zo? Van der Poel moet daar altijd rijden. Hij is 24. Dan moet je niet meer wachten. Dat is nog zoiets spijtig: ze zijn alle twee veel te laat op de weg begonnen. Maar, daar zijn we weer, het was elk jaar hetzelfde: dat gaat niet meer samen. Waarom bellen ze niet een keer naar mij?”

Ze wilden hen niet te veel belasten en voldoende rust gunnen.
“Rusten? Ik reed (in 1974, nvdr.) het WK veldrijden in Vera de Bidasoa. Van Damme won, ik was tweede. Het was bijna de hele wedstrijd lopen. Maar ’s anderendaags vertrok ik naar Sassari in Sicilië. Een Italiaanse klassieker van 250 kilometer. En wie wint daar? Ik. Fysiek word je niet moe van de cross en de weg te combineren. 25 tot 35 crossen in de winter, dat kan gemakkelijk. Je wordt alleen psychisch moe als je te veel doet. Maar dan rust je eens tien dagen en je bent weer honderd procent. Zeker vandaag. Hoe lang duurt een cross nog? 56 minuten. Wij reden vroeger crossen van een uur en twintig minuten. En altijd maar lopen, lopen… Wat een verschil.”

Waar liggen de grenzen van Van Aert en Van der Poel? Amstel? Luik?
“Die kunnen alles winnen. Van Aert kan Luik winnen. En Van der Poel kan zelfs Lombardije winnen. Zeker nu ze tegenwoordig nog maar drie grote cols over moeten, bij ons waren dat er nog vijf. Ik zie Van der Poel zelfs de Tour rijden. Ik zeg niet direct om te winnen, maar hij zal toch lang meegaan bergop.”

Ze hebben alles?
“Bijna alles. Het talent is er. Maar, en schrijf dat ook maar in uw gazet, het zijn nog altijd maar kampioenen in wording. Ze moeten nog alles bewijzen op de weg. Het is niet omdat ge tweede of vierde wordt dat ge al een grote kampioen zijt. Maar dat ze dat gaan worden als ze zich in de toekomst verzorgen, daar twijfel ik niet aan.”

Het is genoteerd.
“En ga je nu schrijven dat ik altijd gelijk heb gehad? Ik ben eens benieuwd. En nu ga ik voortdoen met mijn eten. Merci.”

Tuut-tuut.
Weer genoten.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 2 april 2019 @ 09:53:38 #158
194695 franklop
Fran knock
pi_185985479
Wat een figuur ook
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:07:21 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_185985671
quote:
"Wij reden vroeger crossen van een uur en twintig minuten. En altijd maar lopen, lopen… Wat een verschil.”
En douches waren er ook niet, achteraf moest je je in de sloot wassen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_185985974
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
faustocoppi60 twitterde op maandag 01-04-2019 om 20:28:58 Nairo Quintana for Marca: "This year, the peloton rides at a much higher speed. It was the same in Colombia, Paris-Nice and Catalunya. It might because of the gears or because everyone is attentive at something that is performance improving: the aerodynamics, the weight..." reageer retweet
Zeg het maar, jongens.
Interessante quote, maar als er iets in omloop is dan doet Nairo net zo hard mee. Hij was de enige die mutant Bernal bergop kon volgen op weg naar Vallter 2000.
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:15:24 #161
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185986628
Geen v Avermaet morgen.
pi_185986632
Jeetje, dat nota bene Krek nu zelfs een Worldtour koers op Vlaamse bodem laat schieten moet toch ook niet de bedoeling van het Flanders Classics droomplan geweest zijn.
pi_185986897
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Weer genoten.
Dank, heerlijk leesvoer weer.
pi_185987254
Roger is in vorm
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 11:58:14 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185987297
Wel eens met Roger dat Mathieu Parijs-Roubaix had moeten rijden.

Verder redelijk hard gelachen om de andere quotes. Zet dat maar in uwen gazet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185987639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel eens met Roger dat Mathieu Parijs-Roubaix had moeten rijden.

Verder redelijk hard gelachen om de andere quotes. Zet dat maar in uwen gazet.
Ook wel eens dat Nys niet genoeg klasse had.

Ik moet harder lachen om de quotes van Wuyts, als hij het heeft over het veldrijden en Nys. Dat zou de werkgevers van Wuyts toch te denken moeten geven.
pi_185987678
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:15 schreef showtimer het volgende:
Jeetje, dat nota bene Krek nu zelfs een Worldtour koers op Vlaamse bodem laat schieten moet toch ook niet de bedoeling van het Flanders Classics droomplan geweest zijn.
Agh, volgend jaar nog een kikkertje en we hebben één WT-koers minder op Vlaamse bodem.

Ik gok direct 1.1. Flanders Classics hebben dat perfect uitgekiend zo.
pi_185987713
quote:
Wegkapitein Maarten Wynants verklaart het succes van ‘Team Van Aert’: “Wout was onze missing link”

De gele brigade van Jumbo-Visma maakte zondag indruk in Gent-Wevelgem, met Wout van Aert (24) op kop. En dat voor een team dat de vorige jaren in de klassiekers werd weggereden. Wegkapitein Maarten Wynants (36) wil er zelfs zijn pensioen voor uitstellen: “We hebben eindelijk een kopman die een grote koers kan winnen en voor wie we ons te pletter willen rijden.”
“Ik wil toch even vermelden dat we veel te danken hebben aan Maarten Wynants. Hij is de perfecte wegkapitein die deze jonge ploeg stuurt.” Getekend: Wout van Aert na de knappe ploegprestatie van Jumbo-Visma zondag in Gent-Wevelgem. 37 wordt de Limburger volgende maand, maar hij herleeft bij het Nederlandse team, met dank aan zijn nieuwe kopman. “Typisch Wout om mij speciaal te vermelden”, zegt Wynants er zelf over. “Hij heeft enorm veel respect voor de mensen die voor hem werken. Wielrennen is een ploegsport, dat beseft hij heel goed. Zonder steun kan je niet presteren. En voor zo’n kopman ga je tot het uiterste.”

Dat is eraan te zien dit voorjaar. Vooral zondag lag de sterkte van het team in de breedte. “Wout was de missing link, want voor zijn komst hadden we geen echte kopman. We hebben twee jaar met Lars Boom gereden, maar dat was niet echt een succes. Als de kopman niet draait, heeft dat gevolgen voor de anderen. We hebben ons zo goed en zo kwaad mogelijk uit de slag getrokken, maar niemand zag dat. Nu wel, want Wout presteert. Dan valt het goede werk van de ploegmaats ook op voor de buitenwereld.”

Alles lukt

Het Nederlandse team is al een paar jaar aan het groeien, met dank aan Primoz Roglic voor de rittenkoersen en Dylan Groenwegen voor de massaspurten. De kern rond de superkopmannen trokken zich op aan de prestaties. “Alleen in het voorjaar hinkten we achterop”, zegt Wynants. “We wilden het voorjaar eigenlijk opgeven en ik ging normaal naar de grote rondes trekken als helper. Maar toen kwam Wout van Aert op de proppen en haalden ze mij terug. En toen voelde ik: Ik ga eindelijk nog eens voor een echte kopman rijden, die het potentieel heeft om een grote koers te winnen.”

Wynants weet als jarenlange luitenant van Tom Boonen waarover hij spreekt. “Je kan ze niet vergelijken, want Wout zit in de ontdekkingsfase en moet nog leren om een echte kopman te zijn. Maar hij straalt leiderschap uit en is meteen aanvaard in de ploeg. Twee maanden geleden zat alles tegen, maar nu zit hij in een fase waarin alles wat hij doet, ook lukt. Niemand had gedacht dat hij al zo goed ging zijn, ook hijzelf niet. Maar je voelde dat hij zo blij was om bij ons te rijden. Na dat veldritseizoen zijn we samen naar Gerona op stage geweest en zijn we ook eens gaan uiteten. Hij voelde meteen hoe welkom hij was en dat bezorgde hem een rustig gevoel Wout weet van zichzelf ook wel wat hij moet doen in het peloton, wanneer hij vooraan moet zitten en waar hij moet rijden. Hij heeft veel koersinzicht en met mijn ervaring stuur ik wat bij. Ik heb alles meegemaakt, goede én slechte tijden. Die goede dingen geef ik door aan Wout, maar ook aan die andere jonge gasten en het wordt goed opgepikt.”

Nieuw contract

Wynants heeft dus een belangrijk aandeel in het succes van Wout van Aert, maar is straks zelf einde contract. “Het zat ergens in mijn hoofd dat dit mijn laatste seizoen zou zijn. Iedereen vroeg: Wanneer ga jij eindelijk stoppen? Maar dit seizoen is het plots: Jij gaat nu toch nog niet stoppen hé? Zo snel kan het gaan. Er zijn drie voorwaarden: je moet het nog graag doen, je moet nog meekunnen en de ploeg moet je een contract geven. Wel: ik doe het nog super graag en ik bewijs dat ik het niveau nog aankan. Dus blijft er nog één voorwaarde over. Maar de ploeg heeft al laten weten dat ze met mij wil doorgaan en we zitten binnenkort rond de tafel. Tja, het is een voordeel als je de enige oudere bent: er moet iemand die jonge gasten begeleiden, hé.”
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:05:35 #169
14505 OProg
A Life in Music
pi_185988394
Niké zal ziedend zijn om dit stuk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 13:17:01 #170
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185988556
Wynants een nieuw contract geven. :')

Dat zou heel erg onverstandig zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:17:32 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185988563
Wegkapitein Wynants _O_
pi_185988697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Agh, volgend jaar nog een kikkertje en we hebben één WT-koers minder op Vlaamse bodem.

Ik gok direct 1.1. Flanders Classics hebben dat perfect uitgekiend zo.
Los van die WT status, de Driedaagse moest en zou kapot. Nu zit Dwars op een week later en blijven Greg, Sagan, Wout, Stybar en Trentin alsnog allemaal weg.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 13:27:39 #173
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185988761
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wynants een nieuw contract geven. :')

Dat zou heel erg onverstandig zijn.
Mwah. Iemand moet de bidons halen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 13:35:34 #174
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185988878
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Mwah. Iemand moet de bidons halen.
Dat is te makkelijk. De afgelopen weken heeft Wynants een paar aardige koersen gereden, maar over het algemeen heeft hij het WT-niveau niet meer. Dan moet je doorselecteren. Zeker nu de ploeg weer wat meer status en budget heeft moet je afscheid nemen van dit soort figuren. Ook zo'n Paul Martens, Tom Leezer en Bert-Jan Lindeman. Die halen ook bidons, maar dan zoek je maar iemand die naast een bidon ook de eindstreep haalt.

En als je zoveel behoefte hebt aan de ervaring van Wynants dan flikker je 'm lekker in de ploegleiderswagen in plaats van Addy the Eagle.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 2 april 2019 @ 13:48:37 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_185989096
Wegkapitein _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')