abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 15:59:27 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185898657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Zwitserland en Noorwegen bv
Die zitten in de Single Market/douane unie/Schengen en de EFTA, de EU dus. Dat is het tegenovergestelde van No Deal. Probeer het nog eens maar nu zonder stupiditeit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185898659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]


Als je nu al ziet hoe slecht het in de UK is geregeld met de verdeling van de welvaart, dan heb ik liever wat minder economische groei maar een betere verdeling.
Als in NL de onderklasse niet massaal in de wiet en uitkeringsfraude had gezeten hadden we hier exact dezelfde ongelijkheid en onvrede hoor
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 16:01:08 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185898691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Als in NL de onderklasse niet massaal in de wiet en uitkeringsfraude had gezeten hadden we hier exact dezelfde ongelijkheid en onvrede hoor
*facepalm* Man, je lult uit je nek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185898732
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Als in NL de onderklasse niet massaal in de wiet en uitkeringsfraude had gezeten hadden we hier exact dezelfde ongelijkheid en onvrede hoor
Je weet dat niemand jou nog serieus neemt toch?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185898820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Zwitserland en Noorwegen bv
Ja, die hebben een uniek bankenstelsel met geld uit de hele wereld of het grootste oliefonds met een waarde van een biljoen (echt waar, Noorwegen weet niet wat het met zijn geld aan moet, zo veel hebben ze). En ook beide een deal met de EU, beide in Schengen. Dus dat is geen no deal. No deal is meer Noord Korea.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:12:33 #231
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185898877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*facepalm* Man, je lult uit je nek.
En het grappigste is dat dat soort mensen altijd weet te vertellen dat de gevestigde media niet deugen. Maar paniekverhalen over uitkeringen pikken ze er altijd feilloos uit.
pi_185899642
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
No deal is meer Noord Korea.
Dat lijkt me weer wat overdreven want volgens mij valt de handel bij een No deal vooral terug op WTO regels waarvan NK geen lid is. Werknemers uit NK worden vooral als verkapte slaven ingezet in het buitenland en daar passen enigzins "beschaafde" landen voor dat toe te laten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Digi2 op 28-03-2019 16:56:15 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185899755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat lijkt me weer wat overdreven want volgens mij valt de handel bij een No deal vooral terug op WTO regels waarvan NK geen lid is.
Klopt, het glorierijke voorbeeld is Mauritanië:

https://medium.com/@MrWee(...)o-rules-1b6127ce33c6

Al klopt dat ook niet helemaal, want Mauritanië leeft voor 50% van de export van ijzererts en 20% van goud en heeft dus nog een voordeel op de UK. En ze hebben nog slaven, dat is natuurlijk mooi goedkoop.

En ze hebben visdeals met de EU, die moet het UK nog zien te krijgen. Het visakkoord met Mauritanië is het grootste contract op dit gebied dat de EU met enig ander land heeft afgesloten, ik hoop voor het UK dat ze minstens net zo'n grote deal ergens kunnen vinden. Levert Mauritanië 60 miljoen per jaar op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 28-03-2019 17:01:36 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185899871
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, het glorierijke voorbeeld is Mauritanië:

https://medium.com/@:MrWe(...)o-rules-1b6127ce33c6

Al klopt dat ook niet helemaal, want Mauritanië leeft voor 50% van de export van ijzererts en heeft dus nog een voordeel op de UK. En ze hebben nog slaven, dat is natuurlijk mooi goedkoop.
Het probleem zit hem vooral in de export van landbouwproducten als er een no deal is. Die sector in de UK heeft het meest te vrezen vermoed ik. Op veel landbouwproducten zitten flinke heffingen omdat de EU deze sector zwaar beschermt. De hoge mate van traceerbaarheid vanwege de voedselveiligheid maakt smokkel tegelijkertijd vrijwel onmogelijk, ook via noord Ierland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185899947
Bohbohbohbohboh, dit wordt zó'n harde Brexit hè, dat de mensen zullen zeggen van:"MAN MAN MAN MAN MAN! Wat was dát een harde Brexit zeg! Mijn oren piepen er nóg van!!!!!"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185900059
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

En ze hebben visdeals met de EU, die moet het UK nog zien te krijgen. Het visakkoord met Mauritanië is het grootste contract op dit gebied dat de EU met enig ander land heeft afgesloten, ik hoop voor het UK dat ze minstens net zo'n grote deal ergens kunnen vinden. Levert Mauritanië 60 miljoen per jaar op.
De UK heeft rijke visgronden en de nederlandse vissers vrezen het ergste bij een no deal want die trekken aan het kortste eind. De britten kunnen dan veel meer gaan vissen maar het nauwelijks in de EU afzetten vanwege heffingen en zullen het elders moeten verkopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185900181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De UK heeft rijke visgronden en de nederlandse vissers vrezen het ergste bij een no deal want die trekken aan het kortste eind. De britten kunnen dan veel meer gaan vissen maar het nauwelijks in de EU afzetten vanwege heffingen en zullen het elders moeten verkopen.
Praktisch elk land heft veel op import van vis, aangezien de meeste landen lokale vissers hebben om te beschermen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185900347
Is al bekend over welke opties ze maandag gaan stemmen?
pi_185900392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:27 schreef Faraday01 het volgende:
Is al bekend over welke opties ze maandag gaan stemmen?
Het is nog niet eens bekend of ze morgen gaan stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185900462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is nog niet eens bekend of ze morgen gaan stemmen.
Zijn ze ook lekker op tijd mee :'). Uiterlijk morgen zou de deal van May namelijk goedgekeurd moeten worden om nog uitstel tot 22 mei te krijgen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:38:52 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185900550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De UK heeft rijke visgronden en de nederlandse vissers vrezen het ergste bij een no deal want die trekken aan het kortste eind. De britten kunnen dan veel meer gaan vissen maar het nauwelijks in de EU afzetten vanwege heffingen en zullen het elders moeten verkopen.
ze hebben niet eens de boten om het zelf te doen en ook geen voldoende verwerkingscapaciteit maar is goed voor de visstand
pi_185900645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze hebben niet eens de boten om het zelf te doen en ook geen voldoende verwerkingscapaciteit maar is goed voor de visstand
De visverwerking kunnen ze vermoedelijk "in transit" binnen de EU laten doen. De vis wordt dan niet ingeklaard en na verwerking direct buiten de EU verhandeld. Het bedrijf waar ik voor werk doet dit regelmatig met melkpoeders die verwerkt worden tot halffabrikaten. Die boten kunnen ze voor een prikkie van nederlandse vissers gaan opkopen, al hoop en verwacht ik dat men voor dit probleem een oplossing gaat vinden als het zich aandient.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185900713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De visverwerking kunnen ze vermoedelijk "in transit" binnen de EU laten doen. De vis wordt dan niet ingeklaard en na verwerking direct buiten de EU verhandeld. Het bedrijf waar ik voor werk doet dit regelmatig met melkpoeders die verwerkt worden tot halffabrikaten. Die boten kunnen ze voor een prikkie van nederlandse vissers gaan opkopen, al hoop en verwacht ik dat men voor dit probleem een oplossing gaat vinden als het zich aandient.
Zou wel een stunt zijn, als de Engelsen massaal gaan pulsvissen :P
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185900770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zou wel een stunt zijn, als de Engelsen massaal gaan pulsvissen :P
Ik ga er vanuit dat er vrij rap een visdeal komt met de EU na een no deal omdat Nederland en Frankrijk die graag willen. Wij willen haring en de fransen oesters ook al komen die regelmatig uit britse wateren ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:02:14 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185900844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet voor de EU vermoed ik. Stel dat zou blijken dat de UK uiteindelijk succesvol uitreedt met No deal en het economisch beter doet dan de meeste welvarende EU-lidstaten waarvan vooral noord europese, kan dat grote gevolgen hebben.
Ja, alleen is er werkelijk geen enkel realistisch model waarin dat werkt. Nul. Echt hele-maal niemand heeft een model weten voor te stellen wat niet tegelijkertijd enorme schade aan het VK aan richt.
Zelfs het model van charlatan Minford projecteert dat de hele industrie en agrarische sector in het VK ten onder gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:05:02 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185900885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem vooral in de export van landbouwproducten als er een no deal is. Die sector in de UK heeft het meest te vrezen vermoed ik. Op veel landbouwproducten zitten flinke heffingen omdat de EU deze sector zwaar beschermt. De hoge mate van traceerbaarheid vanwege de voedselveiligheid maakt smokkel tegelijkertijd vrijwel onmogelijk, ook via noord Ierland.
Nee. 43% van de hele export van het VK gaat naar de EU. Het VK is afhankelijk van de EU voor meer dan 40% van zijn voedsel, een enorm aandeel in consumptie goederen, auto's, onderdelen en grondstoffen.
De landbouw sector is niet de enige die in de problemen komt, het hele VK komt in de problemen buiten nog alle zaken die het VK zelf niet meer regelt maar die door de EU geregeld worden en die het VK jaren gaat kosten om zelf op te tuigen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:06:12 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185900900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De UK heeft rijke visgronden en de nederlandse vissers vrezen het ergste bij een no deal want die trekken aan het kortste eind. De britten kunnen dan veel meer gaan vissen maar het nauwelijks in de EU afzetten vanwege heffingen en zullen het elders moeten verkopen.
Alweer onzin. Het VK importeert de vis die het eet en exporteert de vis die het vangt. Zo rijk zijn die visgronden al jaren niet meer dankzij de overbevissing door het VK. Zoek maar eens op kabeljauw oorlog en de redenen daarvoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_185900943
Morgen wordt de deal van May toch (soort van) in stemming gebracht. Het gaat dan om een motie die alleen over de WA gaat en de political declaration erbuiten laat.
pi_185900993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alleen is er werkelijk geen enkel realistisch model waarin dat werkt. Nul. Echt hele-maal niemand heeft een model weten voor te stellen wat niet tegelijkertijd enorme schade aan het VK aan richt.
Zelfs het model van charlatan Minford projecteert dat de hele industrie en agrarische sector in het VK ten onder gaat.
De industrie in het VK is al lange tijd tanende en men heeft daarom vooral ingezet op de financiele sector. De agrarische sector heeft inderdaad het meest te vrezen. Ik ben zelf in de UK geweest en wat opvalt is de inefficentie en onderbenutting vergeleken met de nederlandse landbouwsector, in ieder geval in de regio rond East Grinstead waar ik was. Men kan denk ik nog een hele inhaalslag maken maar de export zal dan vooral buiten de EU gaan met lagere wereldmarktprijzen. Nieuw zeeland heeft zo'n transitie met groot succes volbracht maar of de UK ertoe in staat is moeten we afwachten mocht het zover komen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:17:11 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185901068
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De industrie in het VK is al lange tijd tanende en men heeft daarom vooral ingezet op de financiele sector. De agrarische sector heeft inderdaad het meest te vrezen. Ik ben zelf in de UK geweest en wat opvalt is de inefficentie en onderbenutting vergeleken met de nederlandse landbouwsector in ieder geval in de regio rond East Grinstead waar ik was. Men kan denk ik nog een hele inhaalslag maken maar de export zal dan vooral buiten de EU gaan met lagere wereldmarktprijzen. Nieuw zeeland heeft zo'n transitie met groot succes volbracht maar of de UK ertoe in staat is moeten we afwachten mocht het zover komen.
Ah, ja, het VK, een toonbeeld van inefficientie, ontoereikende educatue en lage productiviteit gaat nu ineens het roer omgooien omdat het daarvoor de benodigde kennis natuurlijk in huis heeft. Nu snap ik waarom het honderduizenden (im)migranten per jaar nodig heeft.

Agrarische export is peanuts vergeleken bij hun import, btw. Men is afhnankelijk, als sinds de 17e eeuw van import om het VK te voeden.

Ik heb in het VK gewoond, mijn vrouw is Brits en ik heb er aardig wat familie, ik denk dat ik wel weet waar het over gaat hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')