abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:49:18 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185881942
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Waar gepraat kan worden over al dan niet gaan lopen en praten, favoriet dreumesspeelgoed als keukentjes en portemonnees, en waar we proberen om van DFD een ding te maken.

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:49:43 #2
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185881949
Oeps, ik sloot 'm..

Bedankt voor alle felicitaties O+

@LadyS ik zou eerder denken aan een schimmelinfectie.
Dat was bij Ella iig toen ze luieruitslag had dat niet weg wilde gaan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:00:57 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185882188
We zijn al een tijdje bezig met smeren met daktacort, omdat de ha inderdaad ook aan een schimmelinfectie dacht. Dat werkt goed, tot je stopt met smeren. En we smeren volgens mij wel lang genoeg door.
Ik zat er gisteren nog aan te denken om weer de ha te bellen, omdat we natuurlijk niet eeuwig met dat spul kunnen blijven smeren. Maar nu opperde de leidster dit en was dus benieuwd of jullie het herkende.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185882340
@LadyS niet het advies gekregen om nog 2 weken, na het verdwijnen, door te smeren met alleen een anti schimmelmiddel? (Miconazol)
Daktacort bestaat uit 2 bestanddelen, hydrocortison(roodheid, jeuk, zwelling) en miconazol (antischimmel). Wij adviseren dat wel altijd in onze apotheek namelijk :)
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:11:59 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185882403
Hier zelden luierellende gelukkig maar je hoort wel vaker dat een bepaald merk minder goed gaat. Hopelijk lost wisselend het op! Ik ben blij met de Naty luiers trouwens. Geen lelijke plaatjes, ik trok die Woezel en Pip van de Etos niet goed en vind het ook fijn dat ze ecologisch zijn.

Jacob stond met een autootje aan mijn been te dralen vanmorgen en toen suggereerde ik dat hij de auto onder mijn trui kon laten rijden. Grote hilariteit, ook asn mijn kant want hij liet de auto steeds los als hij deze niet meer zag. Ik ga morgen testen of hij dat in andere situaties ook doet. Een soort wat je niet ziet bestaat niet-effect?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:12:42 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185882418
2 weken? Nee, dat niet specifiek volgens mij. Ik wist wel dat je wat langer door moest smeren, maar niet zo lang.
Ik ga morgen toch nog maar informeren bij de ha. Dat zou dan dus heel goed de reden zijn dat het niet echt weg wil.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185882449
Wat vervelend LadyS! Ik ken het niet..

Rena die foto _O- _O-

Casper is niet fit. Hoesten, aan het oor trekken, koorts en een prutoog :N
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:14:29 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185882458
Op het etiketje staat trouwens *ontstoken eczeem* misschien dat ik daarom niet dat advies heb gekregen?
Ik begin nu opeens te twijfelen of de ha het wel een schimminfectie genoemd heeft :@ 🙈
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185887050
Ik kom gedag zeggen hier. Over 40 minuten is het precies 2 jaar geleden dat Teetje geboren werd. Hij heeft een fijne verjaardag met man gehad, ik moest de hele dag werken. Maar we hebben het goed gevierd dit weekend dus helemaal prima. Nog wel een traktatie in elkaar geflanst vanavond, hij trakteert morgen spiesjes van stukjes bananenpannenkoek en druifjes.

Ik kom hier zeker weten nog eens gluren, jullie dreumesen zijn veel te leuk! :)
pi_185888545
Gefeliciteerd Gogo *O*
pi_185890910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:14 schreef LadyS het volgende:
Op het etiketje staat trouwens *ontstoken eczeem* misschien dat ik daarom niet dat advies heb gekregen?
Ik begin nu opeens te twijfelen of de ha het wel een schimminfectie genoemd heeft :@ 🙈
Eczeem zou natuurlijk ook best kunnen op die plek. Heeft hij er ook jeuk aan?

Gogo, gefeliciteerd met je peuter *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 28 maart 2019 @ 08:13:31 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185891566
Gefeliciteerd Gogo!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185891576
Gefeliciteerd, Gogo! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_185892010
Gefeliciteerd Gogo! *O*
  donderdag 28 maart 2019 @ 09:00:43 #15
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185892051
Van harte, Gogo! *O*
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:15:07 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185893281
Gefeliciteerd Gogo *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 06:43 schreef rena het volgende:

[..]

Eczeem zou natuurlijk ook best kunnen op die plek. Heeft hij er ook jeuk aan?

Ja, hij grijpt er meteen naar zodra zijn luier opengaat.

We gaan nu strak minimaal 2 weken smeren met die daktacort, het is nu alweer opgeknapt gelukkig na gisteravond weer begonnen te zijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185893824
Hopelijk helpt het smeren LadyS! En anders gewoon weer even naar de ha.

Gogo gefeliciteerd met je peuter *O*
pi_185914316
LadyS, wat vervelend! Hopelijk werkt het smeren!

Gogo, gefeliciteerd *O* *O* *O*

Vanochtend heerlijk met Simon gefietst O+

Zijn eczeem gaat klote, hij had het begin deze week weer voor de derde keer opengekrabd op zijn been, dus wederom een bezoekje aan de huisarts en weer smeren met antibiotica en daarna met hormoonzalf als het dicht zit. Na een week op indicatie van kriebel en jeuk hormoonzalf smeren.
Eigenlijk kun je hormoonzalf beter niet op die dunne herstellende huid smeren, maar het is op dit moment kiezen uit 2 kwaden: of de plek op zijn been wordt weer opengekrabd, of we voorkomen jeuk met die hormoonzalf en hopelijk krijgt de huid daardoor voldoende tijd om te herstellen ;(

's Nachts doen we verband om zijn ene been (inzwachtelen), om een extra barrière te hebben, omdat Simon meestal 's nachts zijn ene beentje over het andere wrijft tegen de jeuk, waardoor het weer opengaat.

Echt, haat aan alle eczeem en de jeuk :( :( :( :(

EDIT: Ik lees ook overal dat lang BV geven zou helpen tegen eczeem, daar merken we dan helemaal niks van ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door TolstoiFan op 29-03-2019 13:19:16 ]
  vrijdag 29 maart 2019 @ 13:54:06 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185914963
Ik hoop ook dat het smeren werkt. Toen ik hem net ophaalde, zei de leidster dat hij weeeeeer hele rode billen had, maar ook rare zure poep 🙄, dus ik zal zo even kijken wat de "schade" is.

Mie is nu met zijn grote zus (14 jr.) naar de kinderboerderij hierachter en ik krijg af en toe een leuk fotootje over de app ❤.

Tolstoi, dat klinkt ook allemaal naar, zeg :{ . Toen mijn jongste dochter vroeger eczeem had (wel minder heftig), deed ik het wel eens wassen/scrubben met dodezeezoutspul
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 14:29:18 #20
382129 crew  Donna
pi_185915684
Ik mag me hier officieel melden vandaag! :W
pi_185915840
Donna, gefeliciteerd met je dreumes en welkom hier *O* *O* *O*

Ik heb besloten dat ik dit weekend in schoonmaak staking ga :6 :6 Heb zo géén zin :+
pi_185915875
Gefeliciteerd Donna! *O*

Wat leuk dat ie met z’n grote zus op pad is LadyS! En nog steeds naar van de rode billen ;(

Bij jullie ook heel vervelend van de Exzeem TolStoi!

Hier een dreumes met een ontstoken oog en koorts :N
pi_185915897
Ach, Fleur, dat is ook sneu! Heeft Casper er veel last van? Beterschap!
pi_185916635
Beterschap voor de zieke en eczemerige jongetjes, wat sneu zeg ;(

Donna! Gefeliciteerd met je dreumes *O*

Ik geniet even van de rust, manlief had een vrijmibo op het werk en heeft C even meegenomen, hij wilde haar een keer aan zijn collega’s tonen :D Ik ga straks bonusdochter ophalen dus ik geniet van 1,5 uur alleen thuis zijn _O_
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185917643
Ooh wat fijn rena! :D

Hij was vanmorgen wel iets hangerig, hoe het vanmiddag was kom ik over een uur achter :P

Kapitein éénoog ik had een duidelijkere foto maar die is toch nog best creepy :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185918289
Rena, heb je genoten van je 1,5 uur alleen tijd?

LBF, goede foto :D

Donna, gefeliciteerd en welkom! *O* Hebben jullie het al gevierd?

Tolstoi, wat naar van de eczeem :( Sterkte!

Genieten jullie ook zo van het heerlijke weer? Ik besloot vandaag niet te gaan werken. In plaats daarvan zijn we even op familiebezoek geweest en hebben we de middag in de speeltuin rondgehangen. Prima dagje zo!
pi_185923047
LadyS, hopelijk is de "schade" op Mie's billen meegevallen?

Ach, Fleur, wel een lieve foto, maar blijft sneu!

Hier ook genoten van het heerlijke weer, 's ochtends gefietst, 's middags naar de dierentuin O+
pi_185923712
Gefeliciteerd Donna! :W

Beterschap voor de zieke en jeukerige kindjes. :*
Banaan is sinds de enting ook niet helemaal zichzelf. Vandaag was volgens mij voor het eerst dat hij zomaar op de bank kwam liggen. :{

OIT wij genieten ook van het mooie weer. Ondanks niet fit had Banaan het toch naar zijn zin in de speeltuin. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185924310
Druk, druk, druk. Had deze week moeite met bijlezen. Maar wil nog wel even alle nieuwe dreumessen welkom heten en alle peuters uitzwaaien!! Gefeliciteerd nog allemaal!

En ik zag een sneue Casper voorbij komen. ;(
Hopelijk is het snel voorbij, ook voor de andere dreumessen.

En genoten van het weer? Ja heerlijk! Vanochtend naar een binnenspeeltuin met buiten gedeelte (bijna alleen maar buiten geweest) geweest waar ze zich supergoed vermaakt heeft. Er waren maar 6 andere kindjes dus dat was super relax. :D
Na haar slaapje heeft ze op het avondeten na de hele dag in de tuin rondgescharreld, heerlijk. Om 19:00 moest ze van mij naar binnen. Brullen toen ik de jas en schoenen uitdeed en in de gang opruimde. :')
Ze pakte haar jas en schoenen weer. Legde haar jas op de salontafel en zwiepte m zo over haar hoofd aan als een peuter die die skill al maanden onder controle heeft. Ik zat even zo —> :o Daarna was ik overdreven trots. Ze zal het vast op de opvang geleerd hebben van andere kindjes, maar ben wel benieuwd of ze het daar ook al eerder heeft gedaan. Dit was echt uit gif dat ze haar jas weer aan wilde. :D

Nog een leuke annekdote. Ze is fan van SST de tijger slaapt waarin een ballon kapot knalt. Vanavond zagen we een luchtballon. Dus zij: ballon, pang! :D Ik hoop het niet voor die mensen haha.

Het is zo’n leergierig kind dat werkelijk alles opslaat dat ik me soms zorgen maak of ze niet te snel gaat met sommige dingen. :X
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:43:40 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185925367
Hoe stel je je dat voor dan, te snel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185925694
Gefeliciteerd Gogo en Donna *O*

Wat sneu van alle eczeem Tolstoj. Hopelijk trekt het snel weer weg.

Wij zijn een paar dagen naar Disney geweest. De meiden vonden het geweldig, alleen Lala vond de meeste attracties niks. Kroop soms bijna in me en weigerde ook met iemand anders mee te gaan als ik ook ging. Em vond het meeste wel leuk. Hoogtepunt was it's a small world en rondrennen door het labyrint. Het eten met de Disney-figuren vonden ze ook niks. De eerste paar keren was het hard huilen als er een in de buurt kwam, eind van de avond durfde Em er bij in de buurt te komen (in papa's armen) en durfde Lala ook al te kijken :') en hun nichtje van 2 maanden ouder vond het geweldig en lachte/knuffelde met alle beesten. Kortom, het was geslaagd maar zou iedereen aanraden om hiermee te wachten tot ze 3 zijn, want vooral peuter heeft de tijd van zijn leven gehad.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185929625
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:43 schreef Lemijn het volgende:
Hoe stel je je dat voor dan, te snel?
Goede vraag. Ik heb natuurlijk geen eigen vergelijking dus mss is het wel heel normaal. :D
Maar ze is voor mijn gevoel zo wijs, bijv tov even oude neefje merk ik duidelijk verschil. Voor nu is dat prima, maar gun haar wel dat ze tzt in dezelfde leefwereld zit als leeftijdsgenootjes als je snapt wat ik bedoel.
Het is niet dat ik er echt zorgen om heb op dit moment want natuurlijk ontwikkelen ze allemaal op hun eigen manier. Soms plopt die gedachte in mijn hoofd.

FF Disney, wat gaaf!! Ik kan me voorstellen dat het nogal overweldigend is voor dreumessen.
pi_185930005
Ik denk best dat dat reëele gedachten zijn Nolita. Je ziet wel vaker bij heel erg slimme kinderen dat ze sociaal en/of emotioneel tov leeftijdsgenoten toch even anders zijn en daardoor moeilijker aansluiting vinden. Ik denk alleen niet dat dan nu al perse iets is waar je wat mee kan. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 09:08:31 #34
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185930340
Ik weet ook niet of je daar nu al iets over kan zeggen. Juist omdat alle kinderen zich zo anders ontwikkelen. Muppet bijvoorbeeld: de oven piept net, dus zij rent naar de voorraadkast, pakt afbakbroodjes en legt die op het aanrecht. Ze legt verbanden en kopieert ons op manieren die ik niet voor mogelijk had gehouden. Daarentegen valt het me op dat ze langzamer dan andere kindjes op de opvang ontwikkelt qua woordenschat (die ze zegt - begrijpen doet ze het prima). Maar well van de twee zegt iets over later? De waarheid ligt vast in het midden. Of niet :+ maar ik snap wel dat gevoel hoor, Nolita! Soms vraag ik me ook af: waar gaat dit eindigen??

FF, wat tof, Disney! Waren de meiden al een beetje bekend met de personages? En volgend jaar dus terug? ;)
pi_185930838
Maar is dat zo snel ontwikkelen niet ook omdat wij ze nog als 'dom' zien/houden? Dat het dus vooral de ouders zijn die zich daarover verbazen terwijl het eigenlijk heel normaal is? Ik merk hier ook verschil tussen de meiden en hun nichtje, maar dat verschilt per gebied. Hun nichtje is heel goed in taal, terwijl die van mij juist heel zelfstandig zijn en meer verbanden leggen. En ik denk dat ze zich alledrie eigenlijk heel standaard ontwikkelen met sprongen.

Peuter kende met 2 jaar alle cijfers en bijna alle letters. En nu zit hij nog steeds ongeveer op dat zelfde niveau wat dat betreft, 1,5 jaar later.

En de kans is groot dat we volgend jaar idd weer terug gaan, met mijn familie deze keer. Onze kinderen hebben de pech in een gezin geboren te zijn waar we van pretparken houden. M'n man was zelfs al aan het overwegen om dit jaar nog naar Orlando te gaan omdat de meiden nu nog gratis zijn qua entree :') Heb ik hem wel uit zijn hoofd gepraat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185933990
Nolita, ik snap je gevoel wel. En ook al zou het zo zijn, je kunt de ontwikkeling niet stopzetten. Ik denk dat dit soort dingen ook wel met sprongen gaan en dan weer een tijdje stilstaan.
Bij Simon heb ik het soms ook wel, hij praat/zegt al zoveel. Hij is echt een spons wat dat betreft.

Vanochtend een hele ochtend in de tuin met hem bezig geweest. Ik merk dat ik het op dit moment weer wat zwaarder begin te vinden. Simon lijkt nu al wat peuterbuien te krijgen (nog 3 maanden :X :o ). Hij wil echt álles zelf doen, ook dingen die hij niet kan/mag doen (bv. hormoonzalf smeren). ALs ie dan niet zijn zin krijgt, komt er een tantrum en huilbui met dikke tranen. Dat belooft nog wat :+ Ik merk aan mezelf dat ik dit soort dingen momenteel slecht trek en af en toe daardoor ongeduldig reageer, waardoor het nog erger wordt.

Slapen gaat momenteel weer super, ook 's avonds kan ik hem sinds een dikke week na het voeden gewoon wakker in bed leggen, instoppen, kus en wat lieve woorden en dan weggaan. Geen huilbuien, hij gaat dan lekker slapen O+
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:09:06 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185934059
Ik snap nu ook wel wat je bedoelt Nolita. Ja, ze ontwikkelen zich sprongsgewijs en uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde punt uit qua kunnen lopen/praten/etc. En je hebt de uitzonderingen 2 kanten op waarbij een echt grote ontwikkelingsvoorsprong wel geassocieerd is met blijvend voorlopen of hoogbegaafd zijn. Als ik het goed heb onthouden tenminste. Maar goed, je weet nu toch nog niet hoe dat bij haar zit dus gewoon afwachten is het enige dat je kan doen. Ik dacht even dat je bedoelde 'help ze doet is dat ze nog niet mag doen op deze leeftijd' (wat je wel eens ouders van baby's hoort zeggen over zelfstandig zitten of zo) en dat leek me gewoon pure onzin.
En die anekdote over de luchtballon is heel tof. Schrijf je dat soort dingen op? Ik veel te weinig.

Jacob is nu even nergens enorm vlot mee trouwens :D . Praat amper, loopt niet los. Waar hij wel in uitblinkt is de allergrappigste zijn en in bij mij horen dus ik ben dik tevreden. We zaten vanmorgen om 10 uur al in een zandbak samen. Heerlijk, dit weer.

Donna, nog gefeliciteerd en welkom.

Tolstoi, wat fijn van het slapen! *O* .

En hoe is het met kapitein Eenoog?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185934369
Ik herken het wel van peuter, Nolita. Die is vrij vlot, maar krijgt dingen mee die hij sociaal-emotioneel nog niet echt kan verwerken. We letten daarom echt op waar we het over hebben aan tafel en het nieuws (zeker het jeugdjournaal) zet ik uit. Hij kan daar een dag later anders bezorgd op terugkomen en ik vind dat nu nog niet nodig voor hem.

Die jas is hier een klok/klepel-verhaal. Mijm ziet het van S. en legt zijn jas dan op zijn hoofd en kijkt heel trots naar me O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185937931
Wat gaan jullie dreumesen snel inderdaad! En fijn van het slapen TolStoi! :)

Disney! :D Wat leuk FF! Goed vooruitzicht voor volgend jaar ook! :)

Hier gaat het ook niet zo vlot geloof ik Lemijn. Hij zet wel losse pasjes maar dat krijgt nog geen update naar echt los lopen. En wat betreft (na)praten is ongeveer alles ‘ba’ :'), mama (heeeel af en toe papa), die en bij een driftbui nejnejnej _O-

Casper is nog steeds kapitein éénoog en koortsig. Volgens mij is ie ook lek want het vocht komt met liters z’n prutoog, neus en mond uit :').

Vanmiddag zijn we even naar de camping geweest (net de grens over 10 minuten verderop) waar mijn ouders de caravan een seizoen hebben staan. Daar had ie binnen 10 minuten na aankomst al een speelafspraak met een voor ons nog onbekend buurmeisje :')

‘Mag hij komen spelen? Ik heb wel speelgoed O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen ik zei dat ie een beetje moe was en dat hij ziek was zei ze: ‘maar dan mag hij wel in mijn bed slapen hè mama?’ O+

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 30-03-2019 20:56:29 ]
pi_185939685
Wat schattig Fleur! Zo aandoenlijk op die leeftijd O+

O+ O+ O+ hier net bij het naar bed brengen: na het voeden leg ik hem wakker in bed, geef hem een kus en zeg dat ie lekker kan gaan slapen en dat mama straks nog een keertje bij hem komt kijken. Fluistert Simon terug "tot strakkies" O+ O+ O+
Nu maar hopen dat ie er niet wakker voor blijft :+
pi_185940489
Goede sociale skills al LBF :D

Wat schattig Tolstoi O+

Ik wacht met smart op uitbreiding van de woordenschat. Veel komt er nog niet uit, ze weigert ook woorden na te zeggen. Zo heb ik haar nog nooit de naam van haar broer horen zeggen terwijl ze toch echt wel weet hoe hij heet :+
Met hem voerden we al hele gesprekjes rond zijn 2e verjaardag dus dit is wel anders.
pi_185940716
Snel ontwikkelen, Banaan begon een tijd geleden ineens interesse in letters te krijgen. Toen heb ik Google gevraagd of dat nou normaal was en kwam ik verhalen tegen vergelijkbaar met FF's peuter. De kans dat hij met twee jaar leest is in ieder geval niet zo groot als dat ik kort begon te vrezen. :D

Tolstoi wat klinkt dat zoet. O+

En Fleur wat lief! O+

Wij gingen naar mijn man zijn scoutinggroep, allemaal kleine meisjes. Banaan kijkt er altijd zijn ogen uit. Hij vindt het zo leuk om te zien wat anderen doen en dat ook proberen. Hij leerde vandaag door een kegel praten. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 10:54:38 #43
382129 crew  Donna
pi_185945845
Even snel;

We hebben het vrijdag meteen gevierd.Was hartstikke leuk en niet te druk (en alsnog was G.om 6 uur echt KAPOT) en dus meteen vroeg naar bed.
M'n schoonzusje woont nog thuis en die moest werken vrijdag, dus gisteren is G naar opa&oma gegaan en daar is ze nu nog. Heeft ze gisterenmiddag dus nog feest gehad en extra cadeautjes gekregen. We halen haar zo meteen op. O+
pi_185946192
Welkom Donna! :W O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 31 maart 2019 @ 11:17:50 #45
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185946203
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat schattig Fleur! Zo aandoenlijk op die leeftijd O+

O+ O+ O+ hier net bij het naar bed brengen: na het voeden leg ik hem wakker in bed, geef hem een kus en zeg dat ie lekker kan gaan slapen en dat mama straks nog een keertje bij hem komt kijken. Fluistert Simon terug "tot strakkies" O+ O+ O+
Nu maar hopen dat ie er niet wakker voor blijft :+
O+ O+ O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185946224
Zo, dat is ook een manier om met een dreumes de overgang naar zomertijd niet te merken..
Mijn lief was gisteren jarig en Günther zat tot middernacht klaarwakker tussen de visite en is pas nu een soort van wakker :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_185946257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Fluistert Simon terug "tot strakkies"
Achgos! :D
Aaaaah, ik kijk er zo naar uit dat deze hier praten gaat! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 31 maart 2019 @ 12:28:14 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185947215
Welkom Donna! *O*

Hoe is het met Casper, Fleur? En wat leuk wat er op die camping gebeurde O+

Mie praat ook nog bijna niet. Maar communiceren lukt hem als de beste. Hij snapt bijna alles wat ik tegen hen zeg of aan hen vraag en weet met wijze en een hele duidelijke "diesssssss" (slissend O+ ) precies te vertellen wat hij wil.

Gisteren op een verjaardag geweest, voor het eerst eigenlijk. Gelukkig heeft hij mijn sociale skills niet geërfd. Hij liep zo de tuin in en was verre van verlegen. Liet aan iedereen zien wat voor eten hij nu weer gescoord had.
Ik bleef het liefst zo lang mogelijk binnen, het is een letterlijke én figuurlijke drempel voor mij om die tuin in te stappen :@ :'(

Zijn billen zijn gelukkig weer oké nu, nog steeds braaf aan het smeren met Daktarin.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185947383
Praten is tot nu alleen een paar losse woordjes: ja, nee ('neh'), pappa, mama, thuis, duif, neus, DIE!!!

Los lopen alleen nog losse stapjes, maar zodra -ie ergens wezen moet is het direct kruipen geblazen. Zou het voor buiten wel erg handig vinden als -ie goed los loopt, maar goed, geduld hebben maar :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185947399
@LadyS Einzelgängerboks!
Al ben ik er zelf eigenlijk wel content mee. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_185951447
Zomertijd, ben benieuwd wat dat vanavond gaat doen als Simon naar bed gaat en het is nog licht buiten. Vanmiddag wilde hij in ieder geval niet slapen.
Uiteindelijk ben ik maar met hem in bed gaan liggen en is ie aan de borst in slaap gevallen, heeft ie toch nog een klein uurtje geslapen.
Leverde ook wel weer een smeltmomentje op: toen hij wakker werd en ik hem weer ging aankleden, zei hij "lekker slapie gedoen" O+ O+ O+ O+
  zondag 31 maart 2019 @ 18:56:37 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185955305
Wat heerlijk dat soort gepraat Tolstoi! Alhoewel, mijne was een uur boos aan het huilen na het slapen, ik wil eigenlijk niet weten wat hij had gezegd als hij dat kon :+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185955581
Lemijn _O-

En wat schattig TolStoi! O+

Lief dat je vraagt LadyS! Eigenlijk nog steeds hetzelfde. Hij is verder (gelukkig) wel prima alert en niet super hangerig maar zit duidelijk (understatement van de eeuw :')) niet goed in z’n vel. Fijn dat Mie z’n billen weer oké zijn, hopelijk komen jullie er snel achter wat het is :)
pi_185957279
Tolstoi O+ en Lemijns mopperkont O+

Hoe gaat het slapen in de zomertijd vanavond? Hier zijn ze zojuist allebei (in de auto) in slaap gevallen, een uurtje later dan normaal en dus precies op schema, haha!
Make your own kind of music.
  zondag 31 maart 2019 @ 20:29:04 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185957419
Qua zomertijd, vanmiddag half uurtje eerder naar bed dan normaal en net in de avond ook. Hij ging zonder morren slapen ^O^ beter dan de wintertijd dit :+

Hier hebben we ook wel eens zo'n ontroostbare huilbui na een middagslaapje :? Het klinkt n beetje als pijn, maar na n half uurtje is het meestal wel grotendeels weer ok en gaat ie weer spelen:{ geen idee wat dat nou is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 maart 2019 @ 20:51:55 #56
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185957989
@minilot, ik wilde dat ik er ook wat meer vrede mee had ;), maar vind het lastig om er iets aan te doen.

Fleur, fijn dat het beter gaat. Succes met je mopperkont 😬 .

Mie ging normaal rond half 8/8 uur naar bed. En vandaag ook, dus inderdaad gewoon op schema.
Alleen i.p.v. 2 dutjes, maar eentje vandaag. Ik hoop dat dit zo blijft, want hij slaapt best veel nog overdag (10.00-12.00 en 14.00-16.00), dus blijft weinig tijd over om dingen (buitenshuis) te doen voor mijn gevoel.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 31 maart 2019 @ 21:21:42 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185958803
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 20:29 schreef littledrummergirl het volgende:
geen idee wat dat nou is.
Ik weet nu wel wat het was: ik ging hem na een uur wekken omdat hij pas laat ging slapen (door mijn schuld) en ik hem juist eerder naar bed wilde brengen vanavond. Helemaal zelf veroorzaakt dus. 8)7. Het adagium 'nooit een slapende baby wakkermaken' geldt hier nog steeds!

En toen bracht ik hem succesvol een half uur eerder dan normaal naar bed (lees een half uur opgeschoven op weg naar de zomertijd) en toen wilde ik nog even boodschappen gaan doen met de babyfoon naar de buren want hij wordt toch nooit wakker en toen werd hij toch wakker en toen fietste ik later dan gepland snel naar de winkel en laadde mijn mandje propvol met de weekboodschappen en toen stond ik 20 minuten voor sluitingstijd bij de kassa zonder pinpas en toen moest ik heel snel heen en weer fietsen om die te halen en nu is mijn idee van een rustige avond en op tijd naar bed van de baan want ik moet nog best veel doen. }:| oO< :( |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185958974
Hier geen vaste bedtijd dus wisseling zomer/wintertijd gaat geruisloos voorbij.
Günther is zojuist in slaap gevallen na een half uur apekooien in ons bed. :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_185959009
Ai @Lemijn, wat een pech van je vergeten pas!

[ Bericht 52% gewijzigd door minilot op 31-03-2019 21:36:39 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_185959256
Overigens, de knakker stuitert zichzelf momenteel ondersteboven wanneer in een prentenboek of elders een oerwoud voorbij komt dus heb ik vandaag maar wat geplastificeerde kijkplaatjes op A5-formaat in jungle-thema voor 'm gefröbeld. Groot succes!



Rousseaus Le Rêve, King Kong (1933), de vlinderjager van Carl Spitzweg en een ontwerp van Mary Blair voor Disney's Peter Pan :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185959501
Ik was vanochtend al blij toen we om zeven uur wakker werden in plaats van zes. Het is maar een cijfertje maar toch.
Naar bed ging redelijk goed, middagdut was ook vroeger dan anders.

Ontroostbaar huilen na de middagdut gebeurd nog heel soms. Ik heb meestal het idee dat hij dan waar buikpijn heeft, vaak volgt er uiteindelijk poep en is het weer ok. Voor hem tenminste, mijn energie is dan op. :{w

Lemijn ik heb ook weleens het idee dat ik niet wil weten wat hij wil zeggen. Zijn toon zegt dan al wel genoeg. :')

Wat lief Tolstoi. O+

Banaan oefent steeds meer met praten. De woordjes lijken vaak nergens op maar meestal snap ik alsnog wel wat hij bedoelt en ik vind het heel gezellig. O+

Hij antwoordde vandaag ineens ja op een vraag, vult liedjes aan met een woordje en hij hoeft maar een geluid te horen en hij probeert het na te doen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 31 maart 2019 @ 22:19:19 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185960514
mini, het is dat je zo’n einzelgänger bent, maar anders kwam ik een keer bij je spelen _O_ .

Gezellig die woorden PKM! Ik dacht dat er hier niks nieuw bij kwam, maar ik heb de laatste dagen toch opeens weer wat nieuws gehoord. Onder andere heisssss, waarmee hij natuurlijk ei bedoelt. Mafkees. En ba voor banaan. Hij dubbelt ook woorden, want tegelijk is hij ba gaan zeggen tegen bal. Fascinerend is het.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185962226
Mini, moet jij niet ook gewoon zo'n hippe blog beginnen? Leuke ideeen altijd!

Hier wordt heel veel gepraat, nog niet allemaal begrijpelijk maar er komen dagelijks nieuwe woordjes bij. Fiets was het woord van vandaag. En we zijn geswitcht naar "is op" ipv "op". Maar de favoriet blijft "ook". Zo'n verschil met grote broer die nu pas een beetje met praten begon en nog steeds niet geweldig articuleert.

Ze zijn hier om 8 uur ipv 7:15 naar bed gegaan en lagen om 22:00 uur nog/weer te kwebbelen. Tot nu toe dus nog niet zo'n succes, zomertijd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185964327
O,ja, zo'n leuke en creatieve Mini en Günther blog :D

Ik heb zelf ook wel wat van die einzelgängerische trekjes.

Lemijn, *O* voor de woordjes van Jacob.

Hier een redelijke overgang naar zomertijd. Simon was een half uurtje nadat ik hem in bed had gelegd even flink aan het huilen, maar manlief heeft hem weer rustig en stil gekregen. Daarna heeft ie gewoon geslapen.
pi_185965718
Over de ontwikkeling: het is inderdaad niet dat ik er iets mee wil of kan. Puur een gevoel dat ik even wilde delen. Goed om te zien dan sommigen het herkennen en wie weet gaat ze straks een tijd stil gaan, maar voorlopig gaat ze als een speer.

Lemijn: goed dat je dat zegt van dat opschrijven, dat moet ik ook meer doen! Mss een schriftje beneden leggen, zodat ik zoiets meteen kan doen.

Tolstoi ongelofelijk wat die van jou al allemaal zegt, heerlijk hoor!

Hier ging het gisteren weer mis überhaupt kwa slaap. Denk dat het verder geen verband had met zomertijd. Middagslaapje was helaas in de auto (half uurtje) en overhevelen in bed mislukte. Einde middag een poging gedaan haar in slaap te laten vallen in de kinderwagen want we gingen uiteten, maar dat lukte ook niet. Uiteindelijk viel ze dus op de terugweg in de auto in slaap (20:30) en moesten we toch echt nog haar luier doen, waarna ze ondanks moe niet meer in slaap viel. Om 21:15 zaten we weer met z’n allen beneden. Uiteindelijk wilde ze alleen maar in ons bed slapen en sliep ze om 22:35.
Ben benieuwd naar de komende 3 dagen, want ik sta er even alleen voor ivm werk van vriend.
pi_185967922
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:19 schreef Lemijn het volgende:
mini, het is dat je zo’n einzelgänger bent, maar anders kwam ik een keer bij je spelen _O_
Met of zonder kinderen? 8-) :s)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185967941
@Nolita Oef, succes de komende dagen! Hoe ging het tijdens het uit eten, op zo weinig slaap?
Let me see you stripped down to the bone
pi_185969093
Ik ben juist mega sociaal. Liefst alles met een grote groep vrienden. Zo ook afgelopen weekend, met mijn slagwerkgroep op repetitieweekend. Daar geniet ik zo van! Hoewel ik me ook prima alleen kan vermaken hoor.

Nolita, succes :* alleen thuis zijn kan best pittig zijn als ze slecht slapen.

Mijm heeft dit weekend een praat-update gehad. Hij zegt echt ieder woord na nu en soms gebruikt hij ook zelf nieuwe woordjes *O* mijn leven wordt echt nooit meer stil als deze net zo’n zeverkous gaat worden als zijn broer :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185970593
Dubbel
pi_185970650
Hier ook praat-update.
Kevins nieuwe (stop)woord is “totterdomme”

Thnx Opa

Na herhaaldelijk zeggen dat het echt niet netjes is volgt er een triomfantelijke “totterdittie”
pi_185971263
Oh jongens, dit weer! :9 Groeten vanuit een boel zand!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185971327
Totterdomme klinkt nog wel schattig Adrian :@

Woon jij stiekem in een warm oord mini? Ik vind het hier nog aardig koud... zonnetje is lekker, maar in de schaduw of met wat wind is het koud. Zand of strand klinkt dan ook nog niet als iets leuks...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185971735
Hier ook volop zon! Wel fris nog. Bij mijn ouders, iets noordelijker dan 030,wordt er ook buiten gespeeld zie ik op de foto's :) Wel nog met de jas aan.

Adrian, leuk die opa's :D

Ik ben ook voor een mini-en-Günther-blog!

We hebben geen last gehad van de omschakeling naar zomertijd. Nou ja, ik wel, het was op eens nog helemaal donker toen vanmorgen de wekker ging dus ik werd wat chagrijniger wakker.

Exode, jij hoort ook nog in dit topic toch? Hoe gaat het nu op werk?

Het is alweer een week geleden maar ik wilde nog even melden dat het weekendje Bristol heerlijk was. Lekker de hele stad doorgewandeld en veel boekenwinkels bezocht en gesteund. Voor M kochten we een heel leuk flapjesboek waar ze helemaal fan van is, en voor onszelf ook wat mooie titels en plaatjes gekocht :)
pi_185972031
@FlyingFish In de volle zon op het dorpsstrandje (bij een meer) is het anders knap warm!

We zijn inmiddels overgeschakeld op het geliefde buitenonderdeel Grote Takken Knuffelen. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185972083
OiT, mooi dat het beviel - ik vind Bristol best een leuke stad :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_185972181
Achgut, totterdomme! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_185972973
Oh oeps, adrian. _O- .

Ysje zegt best wel wat woordjes inmiddels, maar toch beroept hij zich vaak op die die en dat, ook bij dingen die hij toch al kan zeggen. Hij heeft gewoon blind vertrouwen dat wij hem altijd wel begrijpen. :') . Als hij naar iets wijst, verwacht hij ook dat ik direct zeg wat het is. Als dat niet gebeurt, dan komt er een zeer dringend: "Maamaa!" En dan heel tevreden met zichzelf kijken als ik zeg: "Ja Ysje, dat is een vliegtuig/vogel/tram/etc."

We hebben ontzettend genoten van het mooie weekend. Het is zo heerlijk om te ervaren hoe Ysje soms even lekker bij me komt zitten en in mijn armen wegkruipt om het volgende moment de wereld weer te gaan ontdekken. Hij is dan zo lekker bezig en zo vol zin en vertrouwen. O+ .

Z'n zus ging al de zee in:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185973223
Adrian, oeps van opa dus :o

Mini, wat ben jij toch altijd heerlijk creatief met dingen verzinnen voor Gunther :) Hij verveelt zich vast geen seconde!

Heerlijk die strandfoto’s Franny O+ Wil ik binnenkort ook eens heen met C, denk dat ze het machtig mooi vind al dat zand.

Ik was net even in de speeltuin en wij moeten ook maar eens een emmer en schepje aan gaan schaffen, zand is prachtig voor C. Eerst met jasje aan, maar het was zo lekker dat die uitkon! Schoenen had ze ook vakkundig verwijderd }:|


Eureka, zand!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185973285
Oh lekker, zonder schoenen. Als het enigszins kan, gewoon doen, is heel goed voor ze.
Strand is inderdaad lekker. Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik kan er zo van genieten om te zien hoe mijn oudste schelpen aan het zoeken is met een vriendinnetje en Ysje met een schepje in de weer is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185973587
Ja, ik zat later ook te denken dat het met deze temperatuur helemaal niet zo erg is zonder schoentjes, sokken heb ik toch meer dan genoeg voor haar. Kinderen mogen ook gewoon lekker vies worden :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185973796
Een vraag he.. hoe kan een speen slecht zijn voor een maag? _O- 8)7
Ik moet zo echt even mn hart luchten hier. Zet jullie maar alvast schrap :X

Wat een leuke foto's heerlijk het zonnetje ! O+
pi_185975379
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 17:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Een vraag he.. hoe kan een speen slecht zijn voor een maag? _O- 8)7
Als je hem doorslikt.
pi_185975526
Mini wat tof! _O_ en Günther in het zonnetje O+

Leuke foto’s van C! O+

En ik zag leuke foto’s van Franny O+

Adrian _O-

Casper vindt zand nog een beetje raar, als ik ‘m erin zet in de speeltuin kijkt ie zo -> :? en erin kruipen wil ie al helemaal niet :')
  maandag 1 april 2019 @ 19:39:33 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185975980
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Met of zonder kinderen? 8-) :s)
*) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 april 2019 @ 19:42:05 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185976054
Heerlijk die strandfoto’s. Wij waren er gisteren ook:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op sokken, :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185976203
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 19:11 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Als je hem doorslikt.
:D :'( :D Verder kan ik me ook niks bedenken!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185976577
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:13 schreef minilot het volgende:
OiT, mooi dat het beviel - ik vind Bristol best een leuke stad :Y
Ah, ik had jou om tips kunnen vragen begrijp ik?
pi_185977318
Haha Lemijn dat 'ba' gelijk twee dingen betekent is niet handig. Banaan zegt trouwens ook al wel banaan en ondersteunt dat door met twee handen richting fruitschaal te wijzen. :D

Succes Nolita in je eentje. :* Zit N. nou op een slaapje of nog heel veel korte? En gaat het beter met slapen nou je rolluiken hebt?

Gezellig LeSage nog een kletskous. *O*

Mooie nieuwe woordjes Adrian. Totterdikkie klinkt wel heel lief. O+

Heerlijk al die strandfoto'. Maar Mini moet je die tijd niet gebruiken om te bloggen? ;)

Bellaa ik ben wel benieuwd naar je verhaal over de speen.

Leuk Rena, zo herkenbaar die tweede foto. Door de zandbak heen een soort zwembeweging maken is ook een dikke hit.

Banaan is vandaag ook de halve dag buiten geweest. Mijn man nam hem mee naar de kinderboerderij. De staartjes van de geitjes vind hij heel leuk maar hij had meer interesse in de poepgaatjes. ;')

Zijn er trouwens meer kindjes die mee loeien met het luchtalarm?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185977937
Pkmix, ze loeit niet mee maar toevallig had ik vanmiddag een filmpje gemaakt dat ze heel gefascineerd zat te luisteren en naar buiten zat te wijzen O+

Banaan en de poepgaatjes :D :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185978361
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
pi_185978472
Die buitenfoto’s O+ Ik ben het goede weer zoveel meer gaan waarderen sinds ik kinderen heb.

Kinderboerderij is bij ons om de hoek en dat valt ook echt altijd in de smaak, PKM!

Totterdomme O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185978637
Bella, ik heb echt maar 1 advies voor je: pak je spullen en ga lekker met N. naar je eigen huis :* je vriend zal misschien even boos zijn, maar dat zakt vast. Lijkt me niet een goede plek om te zijn voor jou en N.

Los daarvan, waar bemoeien al die mensen zich toch mee? Laat anderen toch gewoon. Ingrijpen lijkt me pas nodig als het echt levensbedreigend wordt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185978976
Bella, waarom ga je inderdaad niet naar je eigen huis? Dit lijkt me geen houdbare situatie.
Hoe lang blijven jullie daar nog? Is anders de halve week daar en een halve week in je eigen huis als een soort tussenweg (of 2 dagen daar en de rest gewoon thuis) mogelijk? Of levert dat teveel gedoe op van heen en weer gaan? In dat geval zou ik lekker naar je eigen huis gaan, veel fijner voor jou, N en die kleine in je buik. Deze stress en frustratie heb je nu niet nodig :* :* :*
pi_185979218
Jeetje Bella, ik denk dat ik al lang mijn spullen had gepakt en met kind naar huis was vertrokken, is dat een optie voor je? Wat ontzettend stom dat je vriend de mening van je moeder heeft overgenomen wat betreft bv. Kan hij niet met de vk bellen of zelf een rondje Google doen om overtuigd te raken van het tegendeel? Stiekem voeden lijkt me geen optie. Een relatie moet er zijn op basis van vertrouwen en samen het beste voor je kind willen.

@minilot: het uiteten ging prima! Ze heeft heerlijk mee gesmuld en tussendoor wat boekjes gelezen en zich vermaakt met familie. Als ze moe is in gezelschap gaat ze de clown uithangen dus ze was een goed vermaak voor de anderen het laatste half uur.
Wat een heerlijke foto van gunther!

@LeSage: ik be benieuwd of je idd 2 kletskousen hebt dadelijk. Wie weet kletsen ze dan met elkaar en heb je toch even rust ;)

Totterdomme haha, wel goed gevonden.

@Franny_G: wat heerlijk van Y dat hij wil dat jij alles opnoemt. En toffe foto’s. Ik ben geen groot strand liefhebber, maar ben wel eens benieuwd wat N ervan zou vinden. Het strand ligt niet bepaald om de hoek dus kan best nog even duren voordat ze voor het eerst de zee ziet.

@Pannenkoekenmix: N zit al een maand of 4 op 1 slaapje. Dat varieert van 30-45 minuten tot uitzonderlijk 2 uur. Meestal slaapt ze 1 uur. Wat rolluiken betreft heb ik wel het idee dat ze overdag makkelijker inslaapt en als ze wakker wordt soms toch nog een cyclus eraan vast kan plakken. Iets wat ze eerder nooit deed en nu dus soms lukt. In de avonden / nachten geen verschil. Meestal eindigt ze bij ons in bed en afgelopen week is ze daar ook vaak begonnen.

Ik denk dat we deze week de zijkant maar uit het ledikant gaan halen. N klom een uur geleden uit bed / viel dus uit bed.
Ik had haar naar bed gebracht en besloot haar in bed te leggen en om de zoveel minuten terug te gaan troosten weer neerleggen en repeat. Op die manier kon ik tevens de keuken opruimen want dat was nog niet gelukt. Hoor ik plots een slag van boven, kijk snel op de babyfoon en zie geen N meer in bed. Snel naar boven gerend, want traphekje open, kwam ze me al tegemoet lopen op de gang boven. :o
Allebei geschrokken (ik meer dan zij volgens mij), even met papa gebeld en het enige wat ze wilde was met mij in het grote bed slapen. Ze slaapt nu een half uurtje en ik probeer zo het bed uit te sluipen om de keuken af te maken en dan ga ik ook maar slapen.
pi_185979869
Bella, wat de rest zegt, ga gewoon naar huis. Gooi het eventueel op extreme vermoeidheid door zwangerschap en daar niet tot rust kunnen komen. En zorg dat je 1 op 1 de discussie met je man aan gaat op een ander moment. Stiekem voeden lijkt me de slechtste oplossing. Respect dat je überhaupt bij je schoonouders wilt wonen, ik vond een halve week Disney met eigen hotelkamer al genoeg :@ Terwijl het echt geen onaardig mens is, maar gewoon anders dan wij.

De zijkant van de ledikanten afhalen durf ik voorlopig nog niet aan te beginnen. Dan wordt het nooit meer slapen ben ik bang... Maar hier klimmen ze er vreemd genoeg ook nog niet uit, alleen de beesten worden eruit gegooid. Het lijkt me voor jullie wel de beste oplossing Nolita. Bij peuter hebben we hem er ook afgehaald zodra hij begon te klimmen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185979881
Echt dames het liefst ga ik nu gewoon weg samen met N.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185979912
Oh brr Nolita wat een enge gedachte dat ze uit bed kan klimmen, Ik heb daar nog geen ervaring mee. Hopelijk bleef het bij 1 keer! Schrikken zeg. :*
pi_185980009
FF heb weleens eerder wat met haar. Vooral over bv maar het deed mij nooit zoveel want ja, Ik zag der niet zoveel. Maar nu, Ze doet echt goed haar best om ruzie's te veroorzaken en het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Want het is mijn dochter toch? IK bepaal en weet wat het beste voor haar is. Ookal heb je 1000 kinderen gehad bij wijze van. Ieder kind is anders! Ik zit nu echt voor haar op de bank met tranen in mn ogen man is weg. Ik ga zo lekker naar boven.
pi_185980322
Bella, :* Ga lekker naar boven en bekijk morgen of je niet fijn naar je eigen huis kan!
pi_185980511
Oh Bella, ik zit me hier gewoon boos te maken (dat kan ik heel goed :Y) ). Zoals je schoonmoeder tegen je doet, kan niet. En je man zou je eigenlijk gewoon moeten steunen en wat meer respect voor je mogen hebben. Ik zou ze het graag even willen vertellen maar dat gaat niet he. :+ . Maar kies voor jezelf, je doet het hartstikke goed, laat je niks wijs maken. Je hoeft niet stiekem te doen, jij bent de moeder en jij beslist, zeker als het om de borstvoeding gaat, het is jouw lijf, basta. Sta voor wie je bent en wat je doet. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185980607
En verder: ik schrok van het bericht dat er een mazelenuitbraak is op een kdv in Den Haag (mijn woonplaats). Ik was de eerste tijd dat Ysje op het kdv zat, best een beetje bang voor zoiets, omdat hij toen nog niet de bmr-inenting had gehad, die van veertien maanden. Je voelt je dan zo kwetsbaar en geen idee of er wellicht (oudere) kinderen rondlopen die niet ingeënt zijn en risico geven op besmetting. Was ook net rond de tijd dat bekend werd dat de vaccinatiegraad een kritisch punt heeft bereikt. Het zou je maar gebeuren zeg. Nu zijn in ieder geval drie kinderen besmet, maar dat kunnen er nog meer worden. Pfff. Arme ouders, arme kindjes.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185983844
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 22:42 schreef Franny_G het volgende:
Oh Bella, ik zit me hier gewoon boos te maken (dat kan ik heel goed :Y) ). Zoals je schoonmoeder tegen je doet, kan niet. En je man zou je eigenlijk gewoon moeten steunen en wat meer respect voor je mogen hebben. Ik zou ze het graag even willen vertellen maar dat gaat niet he. :+ . Maar kies voor jezelf, je doet het hartstikke goed, laat je niks wijs maken. Je hoeft niet stiekem te doen, jij bent de moeder en jij beslist, zeker als het om de borstvoeding gaat, het is jouw lijf, basta. Sta voor wie je bent en wat je doet. O+ .
Dit dus! Als mijn man zou tegen me zou praten zou ik hem nog net niet wurgen zeg maar :@ En je schoonmoeder klinkt ook vreselijk :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185984764
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2019 22:46 schreef Franny_G het volgende:
En verder: ik schrok van het bericht dat er een mazelenuitbraak is op een kdv in Den Haag (mijn woonplaats). Ik was de eerste tijd dat Ysje op het kdv zat, best een beetje bang voor zoiets, omdat hij toen nog niet de bmr-inenting had gehad, die van veertien maanden. Je voelt je dan zo kwetsbaar en geen idee of er wellicht (oudere) kinderen rondlopen die niet ingeënt zijn en risico geven op besmetting. Was ook net rond de tijd dat bekend werd dat de vaccinatiegraad een kritisch punt heeft bereikt. Het zou je maar gebeuren zeg. Nu zijn in ieder geval drie kinderen besmet, maar dat kunnen er nog meer worden. Pfff. Arme ouders, arme kindjes.
Ja precies. Ik schrok hier ook van.
Vooral van het feit dat nu de vaccinatiegraad onder de veilige 95% ligt momenteel.
pi_185985678
Zo, genadeloze DFD spam, want trotse mama hier

  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 10:15:08 #105
382129 crew  Donna
pi_185985766
DFD, hoera 1 jaar!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185985904
Adrian, prachtige foto zeg O+

Donna, wat is ze groot geworden :o O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:02 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185992851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:08 schreef Adrian4 het volgende:
Zo, genadeloze DFD spam, want trotse mama hier

[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto O+ een hele kerel al zo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:23:50 #108
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185992868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:08 schreef Adrian4 het volgende:
Zo, genadeloze DFD spam, want trotse mama hier

[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto O+ een hele kerel al zo
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:15 schreef DonnaRush het volgende:
DFD, hoera 1 jaar!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera :D zie dat even shinen met dr fluffy roze feesthoedje.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:46:57 #109
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185993386
Jeejtje, Bella. Tijd om je man even een goed weerwoord te geven over dat zijn moeder niet bepalend is voor de opvoeding van N. (en de nieuwe baby). Zijn moeder heeft 6 keer de kans gehad om op te voeden (en is daar zo te zien duidelijk in gefaald), nu is het jullie beurt.
Desnoods licht je de vk in over de situatie en laat je haar tandemvoeden aankaarten in zijn bijzijn.
Bah, ik haat zulke mensen.


Ik zag prachtige foto’s. O+ :* voor alle mooie dreumessen.


U. loopt sinds 2 maanden langs de bank en sinds 2 weken echt achter z’n loopkar (en wasmand, en alles wat ‘ie verder tegenkomt O+ ). Hij zet z’n voetjes erg wijd tijdens het staan en lopen. Wij vonden het normaal, maar ik kreeg steeds meer opmerkingen. Zo veel dat het begon te knagen en ik er zelf ook op ging letten.

Gister naar het inloopspreekuur van het cb geweest. Daar was toevallig ook een kinderfysiothetapeut aanwezig. Volgens haar heeft U. flexibele voetjes. Hij moet ze daarom verder uit elkaar zetten om balans te vinden.
Voor nu moet hij hoge schoentjes aantrekken met een stevigere zool, totdat hij zelfstandig kan lopen. Dat zelfstandig lopen gaat hierdoor waarschijnlijk ook langer duren. Hij moet de schoenen ook binnen dragen.
Pff, heb me de afgelopen dagen wel zorgen gemaakt hier over. Heb gister schoentjes gekocht voor hem waar hij lekker al een stukje mee heeft gelopen. O+

En nu dan even wat U.-spam, omdat ik zo trots ben op hem. O+

Voetje lijkt hier erger door het schoentje.


De wereld verkennen. O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 2 april 2019 @ 17:49:32 #110
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185993442
@Adrian4
Prachtige donkere ogen. O+

@DonnaRush O+ gefeliciteerd!

@rena
Wat een poppetje is het ook. O+

Allemaal leuke kindjes in het zand. O+ Moeten wij binnenkort ook eens doen!
Nu eerst maar eens inpakken en verhuizen..
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:35:23 #111
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_185994218
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ uitslapen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185995856
Adrian wat een prachtige foto! O+

Duman ook al zo’n mooi ventje! O+ Fijn dat je advies aan de kinderfysio hebt kunnen vragen :)

Donna wat een mooi jarig meisje! O+

Ldg wat een prachtige foto! En uitslapen O+ Ik weet niet eens wanneer ik de laatste keer wakker werd van de wekker i.p.v. mijn kind :')

Bella hoe is het daar? Ik hoop dat je inmiddels thuis bent met N..

DFD!

Opa gespot O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185998134
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is U toch een mooierd, Duman. Wat is ie groot O+
pi_185999372
Je leest even een paar maanden niet mee en kijk eens hoe groot jullie ukkies ineens zijn O+ Wat een heerlijke foto’s allemaal.

Donna nog gefeliciteerd!

Verder hoi :W Ik wilde weer een aanhaakpoging doen hier of in ieder geval weer vaker meelezen.

Met de dreumes hier gaat alles goed. Kletst volop, doet de stervende zwaan middenin de keuken als hij zijn zin niet krijgt (hij rent naar de keuken om daar ter aarde te storten) en is dol op ‘ietse’ en ‘ese’ (fietsen en lezen).
  woensdag 3 april 2019 @ 07:59:10 #115
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186003785
U. heeft waterpokken. -O-
Protège moi de mes désirs.
pi_186008350
Aaaah waterpokken arme U :(

En BellaElisa ik heb niet meegekregen wat er is maar knuffel voor jou!

Dus.... bijlezen en een weekend werken gaan niet samen haha. Vandaag van de school naar kapper naar ballorig gesjeesd. Maar ik zit nu even op de bank O+

En mijn mini loopt! Heb het een tijdje ontkent. Maar nu ze dus ook los de kamer inloopt is er geen ontkennen meer aan...
pi_186016690
Wat balen Duman! Hopelijk valt het mee.,

Wat een snelle heb je Songeur! :D

Ik zit nog steeds met kapitein 1,5 oog ondanks oogdruppels. Daarom toch even laten checken bij de huisarts. Bleek niet onverstandig want ik kon gelijk een antibioticakuur ophalen wegens oorontsteking :') Hopelijk helpt het en krijg ik er een vrolijkere dreumes voor terug :)
pi_186019752
Arme U! Beterschap voor je kleine, Duman!

Fleur, ook voor Casper beterschap!

Vanochtend heb ik even flink gevloekt, Simon had afgelopen nacht wéééér zijn been opengewreven door de jeuk van zijn eczeem :'( :'( :'( :'(

Even een klaagverhaal in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Simon heeft trouwens steeds vaker van die buien dat ie een tantrum krijgt als ie zijn zin niet krijgt. Momenteel is het tandenpoetsen weer een drama. Hij gaat vreselijk huilen en roepen "nee, nee, niet tandenpoetsen", met zijn hoofd en uiteindelijk zijn hele lichaam draaien om maar weg te kunnen. Als ie zijn zin niet krijgt, gaat ie huilen met dikke tranen en ter aarde storten of juist stampvoeten :N
pi_186020691
Kun je niet morgen nog even bellen naar de huisarts en je twijfels bespreken? Hoe dan ook, erg vervelend voor jullie. En af en toe helemaal insmeren met niet hormonale creme lijkt me an sich geen slechte tip, dat doen wij hier tegenwoordig ook na het bad omdat ze zo'n droge huid hadden en gingen krabben. Maar dat was geen eczeem.
En toch gefeliciteerd met je jubileum!

Dat drama is ook herkenbaar. Vooral Em is er een ster in momenteel, die kan al dramatisch in tranen uitbarsten als peuter verkeerd naar haar kijkt. En dingen boos op de grond smijten als ze iets anders wilde (die lala dan weer lief komt brengen waarna ze het weer boos op de grond smijt). Ze kan ook sinds kort heel boos kijken soms (maar als ik dat dan zeg dan kan ze ook heel leuk lachen). Ik vrees nu al voor de pubertijd, zo'n sterk karakter heeft ze. En Lala vindt het wel prima, zolang ze maar bij mij kan zijn :')

Sterkte Fleur en Duman. Wel sneu, ook nog een oorontsteking erbij...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186020819
Sterkte Fleur, Duman en Tolstoi.

Tolstoi: herkenbaar van het tandenpoetsdrama. Ik probeer er nog wat leuks van te maken door bijv. een liedje te zingen en af te leiden met een boekje ofzo. Als meneer echt niet wil, dan maar tijdens het gebrul even snel de tandenborstel door zijn mond halen. Is misschien niet helemaal verantwoord, maar het werkt wel ;) Wat kan Simon al goed praten trouwens!
pi_186025651
Simon gaat vanmiddag voor het eerst naar de kapper :o Ik wilde er niet aan, stiekem eigenlijk nog steeds niet, maar het zit gewoon niet meer, hij heeft een mat, het is te lang, hangt voortdurend in zijn ogen, we kunnen er gewoon niks meer mee, dus vanochtend een afspraak gemaakt. Vind het wel een beetje spannend :@

En van je kind moet je het maar hebben: Simon lag vanochtend vroeg nog even bij ons in bed, nadat ie gedronken had bij mij, raakt ie voorzichtig mijn borst aan en zegt "die is klein" :') :+ _O-
daar lig je dan met je cup D/E :P
pi_186025874
Ah eerste keer kapper is toch altijd spannend Tolstoi! Maar hoe is het nu met het eczeem? Wat zielig zeg dat hij zichzelf steeds helemaal openkrabt. Ik heb geen tips voor je verder maar misschien even je twijfel over de adviezen bespreken bij de huisarts?

Hoe gaat het met waterpok U?

Beterschap voor kapitein 1.5 oog. Wat sneu dat hij er ook gewoon nog een oorontsteking bij heeft.

Mini heeft hier een beetje een lastige eetfase. Eerst at ze alles. Nu eet ze bij avondeten meestal vooral vlees en vis. Al de groentes geeft ze heftig nee schuddend terug aan ons. We hebben al geprobeerd eerst groente te geven en dan pas rest maar ze weigert gewoon..
pi_186026484
Beterschap voor de zielige dreumessen.

En dankjewel voor de mooie foto’s!

Hier is het na een week rust weer raak met het oor van Mijm. Loopt weer constant leeg, dus vanmorgen weer druppels gekregen. Ik ben er wel klaar mee onderhand, vooral omdat Mijmpie er zoveel last van heeft ;( hij moet echt veel huilen steeds.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186028324
Tolstoi, wat naar zeg :( Kan me goed voorstellen dat je twijfelt over de adviezen. Ik sluit me aan bij FF: kan je niet nog een keer bellen om het te bespreken?
Ben benieuwd hoe het bij de kapper gaat!

LBF, LeSage en Duman, beterschap! Duman, mag (als U zich goed voelt) wel naar het kdv met waterpokken?

Belle, ik had je verhaal gelezen maar niet gereageerd. Sterkte daar en pas goed op jezelf (en de baby!). Lijkt me een heel vervelende situatie :(

Bij ons alles goed, al is de helft van het gezin snotverkouden. Maar dat is al 3,5 jaar zo eigenlijk :D Onze nachten zijn nog steeds prima (ondanks dat heb ik trouwens altijd donkere kringen onder mijn ogen..dat hoort er zeker ook bij als je ouder bent?)

Met mijn schoonvader gaat het Mwah. Hij heeft weinig last van de chemo gelukkig, maar had laatst een epileptische aanval. Het kan komen door stress maar ook door een uitzaaiing in de hersenen. Er vinden nu diverse scans plaats en over twee weken horen we de uitslag. Spannende tijden.
pi_186028997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:30 schreef Songeur het volgende:
Mini heeft hier een beetje een lastige eetfase. Eerst at ze alles. Nu eet ze bij avondeten meestal vooral vlees en vis. Al de groentes geeft ze heftig nee schuddend terug aan ons. We hebben al geprobeerd eerst groente te geven en dan pas rest maar ze weigert gewoon..
Ook heel herkenbaar. Kan ze al "vlees" zeggen? Hier lijkt het soms net alsof ik drie zombies aan tafel heb met hun "vleeeeesj". En vaak eten ze pas andere dingen als ze zien dat het vlees op is, ook hetgeen dat wij op ons bord hebben. Maar vreemd genoeg zijn ze bij rijst en burrito's enzo amper geïnteresseerd in vlees.

Klinkt niet goed Olivia. Hopelijk laat de scan wat beters zien. Sterkte iig! En donkere kringen ondanks meestal goede nachten check!

En Mijm ook weer sterkte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186029227
Hier ook donkere kringen-boks!

Wat voor vlees eten jullie dreumesen zoal?
Simon eet eigenlijk alleen kip en vis(sticks). Soms ook wel een vegetarisch iets, maar ander vlees spuugt ie meestal uit. Gehakt gaat ook nog wel als het bv. door de macaroni zit ofzo. Grotere stukjes vlees spuugt ie ook weer uit, nadat ie er heel lang op gekauwd heeft en het helemaal zo'n vleesbal is geworden. Dus ook de kip moet echt in ministukjes gesneden worden, wil ie het echt opeten.

Ik kwam niet voorbij de assistente }:| Die zei dat als de dokter dat advies had gegeven, dat wel met een reden geweest zal zijn }:|
pi_186029269
LeSage, beterschap voor Mijm! Wat heeft ie het vaak te pakken en inderdaad zo zielig als ie er zo'n last van heeft :*

OiT, sterkte met je schoonvader!

Bella, ben je nog naar je eigen huis gegaan?
pi_186029790
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Tolstoi, wat balen van die eczeem :( Heel zielig ook voor Simon! En als je het niet vertrouwt zou ik gewoon een afspraak afdwingen hoor, alsof ze het door de telefoon kunnen zien.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 4 april 2019 @ 17:17:22 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186032858
Mijn zoon heeft net een prijsstickertje gerapleyed :') _O-


Hier ook een, buiten prijskaartjes, vleesliefhebber. Hij eet ook meestal niks anders als hij ziet dat er nog ergens op tafel vlees is.

Sterkte met je vader Olivia. Wat zul je ongerust zijn :{

Beterschap voor U. en Casper. En arme Mijmpie, wéér oorontsteking ;( . Kan de HA daar niks in betekenen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_186044368
Oh Olivia, ik lees het nu pas van je schoonvader, wat naar, hoop echt dat het geen uitzaaiingen zijn :*

Mijn meisje is ziekjes, ze is hangerig en koortsig, ik vermoed dat het van tandjes komt want ze heeft geen andere verschijnselen. Ze had vannacht goed geslapen met een zetpil, maar had vanmorgen alsnog 39,4 -O- Kunnen ze echt ziek zijn van tandjes of zal het toch iets anders zijn?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186048783
Bedankt allemaal! Mijn man was gisteravond even langs zijn ouders gegaan. De aanval heeft er flink in gehakt, mentaal gezien. Ze zijn er flink van geschrokken. Iets anders dan wachten kunnen we op dit moment niet doen.

Beterschap Rena! Het kan natuurlijk ook iets anders zijn maar mijn jongste had wel degelijk veel last van de tandjes. Krijgt ze een hoektand toevallig? Die zijn altijd zo naar.
pi_186049111
Duman, ik kan me voorstellen dat je je even zorgen maakt over de voetjes. Fijn dat je tips hebt gekregen voor U.
En verhuizen, spannend! Blijven jullie in dezelfde woonplaats?

Tolstoi over concurrentiebeding, wellicht een advocaat naar laten kijken? Je schijnt er tegenwoordig wat makkelijker onderuit te kunnen komen. Niet nodig geweest hier, maar wel eens ter sprake gekomen.
Hoe is het bij de kapper gegaan?

Veel sterkte OIT.

Rena, als ze net wakker worden hebben ze altijd een hogere temperatuur. Een half uurtje wachten met temperaturen is genoeg of had je dat al gedaan? Overigens kreeg ik eens de tip van de huisarts om max 1x per dag te temperaturen en vooral naar andere signalen te kijken.

Beterschap voor alle zieken zeg, het zijn er heel wat!! Hopelijk snel beter en genieten van het mooie weer dit weekend.

En al die vleeseters hier, N eet vrijwel geen vlees. We laten alles proeven maar als ze al iets eet is het 1 mini stukje. Kibbeling gaat er wel supergoed in (andere vis dan weer niet helaas). Ze wordt ook helemaal blij als we bij de visboer zijn geweest :D

Vanochtend de zijkant uit het ledikant gehaald en ze ligt nu te slapen. Inslapen was in mijn armen, ben benieuwd wat ze gaat doen als ze wakker wordt. :D
Ze wordt zo groot, onze lieverd.
  vrijdag 5 april 2019 @ 14:10:45 #133
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186049114
@rena, laatst had Mie ook een aantal dagen best hoge koorts en toen bleek hij een oorontsteking te hebben. Ik had verder ook niks aan hem gemerkt toen behalve dus hangerig en ziekig.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_186049675
Kapper ging echt supergoed! We waren iets eerder gegaan, zodat Simon een beetje kon wennen aan de omgeving. Kapster was echt superlief, die ging eerst gewoon even kletsen en kammen laten zien, toen de grote spiegel en daarna de hoge stoel waar hij in mocht zitten. Vervolgens de plantenspuit (aka waterpistool :D ), waarmee ze samen op de spiegel gingen spuiten.
Alhoewel Simon wel een paar keer zei dat ie uit de stoel wilde, bleef ie rustig en door het geklets van de kapster was ie ook redelijk afgeleid, net als door de rest van de klanten :D

Nu heeft ie weer een lekker kort kapsel, geen mat meer en geen haar meer in de ogen.
We hebben een paar lokken haar meegenomen voor de bewaardoos.
Na een high five met de kapster konden we weer naar huis O+

Vanochtend heerlijk naar de dierentuin, Simon had er flink de vaart in. Na anderhalf uur konden wij ook wat rustiger lopen :D
Straks lekker fietsen met hem, echt fijn dit weer.

:* en beterschap voor alle zieken!
pi_186050812
OIT, ik zie en voel nog niks op het hoekje maar het zou zomaar kunnen, die komen rond de 16 maanden ongeveer toch? Dat is ze nu.

Nolita, goede tip om voortaan een half uurtje te wachten, ik had haar gelijk getemperatuurd idd.

LadyS, ik zal het eens in de gaten houden, maar ze zit verder niet extreem veel aan haar oren en ze zien ook niet rood van binnen. Heb haar voor het middagdutje nog een zetpil gegeven omdat ze zich zo beroerd leek te voelen, vanmorgen kon ze bijna alleen maar jengelen en huilen, na het middagdutje was ze al weer beter te pas gelukkig.

Tolstoi, fijn dat hij het goed deed bij de kapper! :) Dat zal hier nog wel spannend worden tegen die tijd, dingen met of op haar hoofd zijn lava hier _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186055393
Agos Mijm en C. ook ziek? ;( Beterschap!

Fijn dat het goed ging bij de kapper TolStoi!
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:33:23 #137
73386 Fazz
onderweg
pi_186056558
:W Dag lieve dreumesmoeders (en vaders natuurlijk :+ )

Ik post al een tijdje niet meer zo frequent mee maar kom toch even officieel afscheid nemen. Deze week is mijn kroketje 2 geworden *O*

Ze kreeg op de opvang een fantastische muts die ze thuis ook steeds op wil O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen vieren we een klein feestje thuis, met een groot stuk 'lolola' taart voor de jarige job O+
Tot bij de peuters!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Fazz op 06-04-2019 21:03:49 ]
pi_186056730
Fazz, gefeliciteerd met je mooie meisje *O* *O*
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:45:06 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186065986
Gefeliciteerd kroketje *O*

Heeft iemand hier al eens van gehoord? Het is voor ons nogal uit de richting maar voor anderen misschien wel leuk? https://2turvenhoog.nl
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:50:42 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_186066035
Kroket! *O*

@littledrummergirl Veel reclame voor voorbij zien komen en wel overwogen :Y Maar te ver weg en volgende week al wat cultureels in de vorm van klassiek concert voor dreumessen in de Doelen :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:52:03 #141
221912 minilot
Nancy boy
pi_186066055
Zo, Günther succesvol in bed geknikkerd en nu onderweg voor een namiddag Efteling en achteraf eten met beste vriend.

Blijft toch een beetje voelen, hoe onterecht ook, dat mijn lief nu aan het oppassen is. :') Moet ik toch eens vanaf.
Let me see you stripped down to the bone
pi_186067419
Pfoe, Simon krijgt steeds meer een eigen willetje. Vanochtend bij het wakker worden wilde hij niet verschoond worden. Even snel gecheckt of ie doorgelekt was, niet het geval, dus eerst dan maar melk drinken. Daarna toch wel tijd om te verschonen. Echt een groot DRAMA. Huilen, gillen, draaien, roepen "nee, nee, niet verschonen".
Uiteindelijk heb ik hem weten af te leiden, maar dat duurde even voordat het lukte. Hij is dan echt moeilijk uit zijn woede-aanval of wat het ook maar is, te krijgen.

Later in de ochtend nog een keer, geen idee meer waarom. Misschien wel het verkeerde kleur bordje of zo iets....

Voorlopige conclusie: op dit moment vind ik dit nog geen leuke fase :+ :N
pi_186068231
Tolstoi luier verschonen is hier ook niet zo'n succes. Vind ik dan.
Als Banaan de luier ziet zet hij het op een rennen met lach op zijn gezicht. Luier, zalf, romperknoopjes en broek, bij alles rent hij weer even weg en moet ik hem vangen, waarna hij het uit schatert. Hou ik hem vast dan protesteert hij enorm en is hij haast niet te houden. Maar doorgaans vindt hij het dus wel leuk. ;)

Ik kies dus voor laten rennen in plaats van worstelen. En poepluiers met filmpje erbij. Kan me trouwens heel goed voorstellen dat je dit geen leuke fase vindt hoor, Banaan drijft me nou al weleens tot waanzin.

Gefeliciteerd Kroket. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186068332
Gefeliciteerd Kroket *O*

N. is ook echt een pittig ding vooral als het gaat om verschonen en aankleden. :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:44:58 #145
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186068709
Hier gaan poepluiers ook met n filmpje :Y waarom moeilijk doen als het relaxed kan.

Als ik zelf liedjes zing en hij iets leuks heeft om mee te spelen lukt het vaak ook wel :Y maar soms ben ik wel even uitgemaneschijnt :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186072373
Liedjes zingen wil ook wel eens helpen inderdaad, maar ook daar heeft ie tegenwoordig een mening over :P Als ik een liedje begin en het is niet naar zijn zin, dan roept ie rustig uit "nee, nee, andel liedje" :+ En dat keer 100 :+ :+ :+ :+ :+

PKM, jouw Banaan-najaag-luierverschoon-ritueel klinkt wel grappig :D :P
pi_186072993
Rolstoel hoe oud is Simon nu? Hij zegt al wel hele zinnen. Knap hoor :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 22:10:56 #148
221912 minilot
Nancy boy
pi_186074258
Hier is het ook wegrennen, nou ja, kruipend dan, bij de suggestie van verschonen en als -ie in een dramabui is luid krijsend protesteren als ik 'm toch - na aankondigen - oppak. Als -ie eenmaal in verschoonpositie is gaat het verder wel prima en gezellig middels kiekenboeën en veel, heel veel kusjes op de buik, maar 'm initiëel te pakken krijgen is wel gedoe. :Y

Verder nu pas onderweg vanuit hapje eten met beste vriend met nog ruim anderhalf uur OV te gaan met flink volle borsten :') Pietsje uitgelopen..

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 06-04-2019 22:21:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186078112
Verschonen is hier ook een drama, vooral nu met temperaturen en zetpillen van de afgelopen dagen. Ik vermoed dat ze zesde ziekte heeft, de koorts was vanmorgen weg maar ze heeft nu rode stipjes op haar borst en rug. Ze is erg huilerig ineens weer ;(

Fazzoletti, gefeliciteerd met je meisje *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 7 april 2019 @ 10:32:59 #150
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186079160
Fazzoletti: gefeliciteerd! :*

Verschonen is ook hier drama. Ik leg het verschoonkussen op de grond ipv op de commode. Kan ie met een gerust hart omdraaien. :P

Waterpokken stelt tot nu toe geen reet voor. Hij heeft max 20 plekjes. Geen jeuk (Godzijdank!), geen pijn, nergens last van. Ga nu toch wel twijfelen of dit wel echt waterpokken zijn. Toen ik klein was, zat ik echt helemaal onder. En iedereen toen eigenlijk wel. Maar ik hoor van iedereen om me heen dat het bij alle kindjes zo weinig is, tegenwoordig. @Lemijn Klopt dat? :+
Protège moi de mes désirs.
pi_186079260
Maar dat zou wel fijn zijn Rena, hier was het na de vlekken zichtbaar werden de volgende dag grotendeels over.

Heb je het nog lekvrij tot thuis gered mini?

Gefeliciteerd nog met kroketje Fazz!

Verschonen gaat hier wisselend. Em vind het meestal wel prima, lala kan soms moord en brand schreeuwen en weigeren te blijven liggen. Wij hebben een hele rits boekjes op de commode liggen en die blijven ze wel interessant vinden, meestal.

Ik heb me er gisteren weer over verbaasd wat ze al begrijpen. Gisteren kreeg ik van peuter een vormenstoof op m'n hoofd en was ik koningin en moest ik zeggen wat iedereen moest doen. Eindelijk luisterde hij zelf ook in 1 keer en ging zich netjes klaar maken voor het eten en plassen, maar Lala ging ook heel braaf op commando de puzzel maken en daarna dansen zonder muziek. Em was bezig met een andere puzzel en had sowieso geen aandacht voor me.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 7 april 2019 @ 10:46:53 #152
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186079355
Oja, en ik heb eindelijk door wat U. bedoelt met “Oewa”. :+ U.ras natuurlijk!

Hij zegt zoveel woordjes na. Water, lekker, echt, koud. :+ Geweldig.
Protège moi de mes désirs.
pi_186079777
Verschonen gaat hier redelijk oké! Wel met afleiding uiteraard :')

Mijnes had flink veel waterpokken toen ie ze had Duman, alleen al 50 op z’n hoofd.. :+ Fijn dat het meevalt als het wel de waterpokken zijn :)

Beterschap voor je meisje Rena! :*

Hier knapt Casper eindelijk op! Hij doet nu zelfs zonder mopperen een dutje in eigen bed :? *O*
pi_186081938
Hier op de opvang is momenteel een waterpokkenuitbraak en alle kindjes die ik daar zie met waterpokken zitten flink onder Duman :P ik denk al minstens 30 alleen op hun hoofd :D
pi_186081948
Tja, die afleiding bij verschonen werkt hier niet, want alles wordt met een hele grote boog weggegooid, om vervolgens er wel weer om te vragen. Dan pak je het en belandt het weer met een grote boog op de grond :+ :+ :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 april 2019 @ 15:06:50 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_186083231
Een :* voor je, Tolstoi. Hartstikke logisch dat het lastig voor je is.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 7 april 2019 @ 15:07:31 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_186083241
:+

Geluid aan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_186090559
Mini :D :D
Simon vindt dat ook zo leuk bij bepaalde stukken hier in de wijk :D

Wat doen jullie je dreumes met dit weer 's nachts aan? Het is 21 graden op Simons kamertje en zelfs na dik anderhalf jaar kan ik twijfelen over wat hem aan te doen. Hij ligt nu in een korte mouw romper, pyjamaatje met lange mouwen en zomerslaapzak met lange mouwen. Twijfel toch of dat niet te koud is later in de nacht :@
pi_186090734
Beerschap voor C. :*

Moeiteloos slapen Fleur, weet je zeker dat hij niet ziek is? :D

Tolstoi :* Ik hoop dat je er met de tijd minder last van gaat hebben.

Lol Mini. Mooi weer voor de Efteling. :)

Vanmiddag zijn we naar mijn oudtante geweest. In de auto was hij al wat ontevreden. Daar vond hij het matig leuk, minder ontdekkend dan anders. Uiteindelijk begon hij te huilen en hield niet meer op. In de auto ging hij direct slapen. Toen we stopten met rijden werd hij iets vrolijker wakker. Dat ging al snel weer over op constant huilen. Zetpil erin, gaf hij nog over in bed, maar uiteindelijk na heel veel melk ging hij eindelijk slapen.

Als dit komt door tandjes verwacht ik morgenochtend een volledig gebit te zien. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186090861
Tolstoi ik gebruik nog de winterslaapzak. Korte mouwen romper met volledige pyjama erover. Onze slaapkamer is 18 graden. Bij 21 zou ik een romper doen met broekje erover. Maar ik twijfel ook vaak nog. Ik kies soms voor iets koeler en dan trek ik als ik het zelf koud heb bij hem ook een extra laagje erover.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 7 april 2019 @ 20:55:57 #161
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186090911
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 11:16 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mijnes had flink veel waterpokken toen ie ze had Duman, alleen al 50 op z’n hoofd.. Fijn dat het meevalt als het wel de waterpokken zijn
-O-

Maar *O* voor het opknappen!
Protège moi de mes désirs.
pi_186095008
Ik gebruik qua slaapzak wat er schoon is :') hier dragen ze dus de hele winter door af en toe zomerslaapzakken (zonder mouwen), maar dan wel met een shirt met lange mouwen er onder (en als het zo uitkomt een lange mouwen romper, ik doe niet aan rompers omkleden die niet vies zijn). Wij gebruiken ook pas sinds een maandje af en toe pyjama's ipv lange mouwen shirtjes. Uiteindelijk maakt het ze niet zoveel uit volgens mij. Nu heeft er ook een een dikke slaapzak aan en de ander een dunne, met dezelfde pyjama er onder.

Hopelijk voelt hij zich snel beter Pkm! Overgeven klinkt voor mij iig niet als tandjes.

Wij hebben vandaag lekker een stukje gefietst, met z'n vijfen op twee fietsen (tot nu toe gingen ze samen in de fietskar). Het enthousiasme spatte er niet vanaf (de terugweg was zelfs slaapverwekkend) maar de cavia's op de kinderboerderij aaien vonden ze wel heel leuk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186096336
FF dat overgeven was volgens mij omdat hij zo over zijn toeren was.

Hij is warm, steekt zijn hele vuist in zijn mond, kwijlt als een labrador, heeft weinig trek in eten, wou gisteren ook geen melk meer, is 's nachts wakker. Helaas kan ik ook niet echt in zijn mondje kijken om te zien of er echt wat komt.

Vannacht was hij een half uur lang "papa" aan het oefenen. Wat is het dan aantrekkelijk om even over te dragen aan mijn man. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186096367
Beterschap Duman, met de waterpokken. Op zich fijn dat hij ze dan maar heeft gehad, toch? En wat knap dat hij zijn naam al kan zeggen! Bij M ontdek ik nog weinig herleidbare woorden, behalve mama (maar of ze daar echt mama mee bedoelt durf ik niet te zeggen..). Ik heb haar wel al een paar keer de naam van haar broer horen zeggen!

Rena, hoe gaat het met de vlekjes? En de koorts?

Klinkt als een goed uitje FF, cavia's aaien :D

Tolstoi, daar mag je gewoon verdrietig over zijn hoor. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 april 2019 @ 07:09:33 #165
269689 crew  Viv
pi_186096387
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waterpokken stelt tot nu toe geen reet voor. Hij heeft max 20 plekjes. Geen jeuk (Godzijdank!), geen pijn, nergens last van. Ga nu toch wel twijfelen of dit wel echt waterpokken zijn.
ZZ had het ook zo. Gelukkig maar, want een aantal van die pokjes zijn nu (2 jaar later) nog steeds te zien als littekens (terwijl ze niet gekrabd heeft). Nu zit tenminste niet haar hele gezicht onder, slechts eentje onder haar kin. :X

Ik weet wel vrij zeker dat het de waterpokken is geweest: mijn eigen diagnose werd bevestigd door de huisarts (op basis van het beloop en hoe het eruit zag) en ze heeft sindsdien meerdere waterpok-uitbraken op het kdv doorstaan zonder het te krijgen.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 07:43:31 #166
382129 crew  Donna
pi_186096599
G heeft nooit een slaapzak met lange mouwen. Dan ligt ze als een hark in bed zo stijf, vindt ze niks.
Ze heeft nu een gewatteerde soort van tussen slaapzak aan met alleen een korte mouwen romper en een lange mouwen pyjama shirt.
De broek is al uit.
Gisteren bleef het lang 22 op haar kamer en het koelde maar af tot 18 vanochtend.
pi_186097787
Mini, je linkje werkt niet -O-

OIT, het gaat gelukkig weer aardig goed met haar. Ze volgde echt het zesde ziekte patroon, 3 dagen hoge koorts en zondagochtend was de koorts weg maar zat ze onder de rode plekjes. Die zitten er nu nog steeds maar ze is weer gewoon speels en ondeugend, wel iets sneller jengelig als het haar niet zint dus je merkt wel dat ze nog niet 100% is, maar ik denk dat we het ergste achter de rug hebben :)

Tolstoi :*

Hier ligt C wel nog in haar winterslaapzak maar ik denk dat ze vanaf vandaag wel voer kan naar haar zomerslaapzak, wel met pyjama.

PKM, wat sneu voor Banaan, hopelijk voelt hij zich vandaag beter!

Duman, beterschap voor U :*

En gewoon omdat ik haar zo grappig vond, gisteren als hangjeugd in haar luie stoel :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186097920
Oeh, leuk broekje Rena! Wat een stralende dame!
pi_186098065
Haha mini wat een leuk filmpje.

Wat wordt ze al groot rena!

Hier de winterslaapzak met afrits mouwen.
Hij heeft er een kort rompertje onderaan, als het kouder wordt een romper met lange mouwen.
Als de slaapzak in de was is dan de zomer slaapzak met of romper met lange mouwen en pyjama broek of kort rompertje met pyjama eroverheen.
Ik kleed hem nooit heel warm aan eigenlijk :')
  maandag 8 april 2019 @ 12:55:11 #170
221912 minilot
Nancy boy
pi_186100484
Tijdens middagdut: mouwloze romper, pakje met lange mouwen en voeten eraan, katoenen deken.

Bij 's nachts tussenin onder ons dekbed slapen: langemouwenromper, dunne lange pyjamabroek, blote voeten. Over die voeten gaan wel sokjes in de uitzonderlijke gevallen dat -ie de nacht begint in z'n ledikant onder z'n katoenen dekentje :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 8 april 2019 @ 12:56:54 #171
221912 minilot
Nancy boy
pi_186100509
@rena Kijk dat zitten! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_186102223
Smiddags gaat het slaapje hier in de gewone kleren :D
Ga hem echt niks anders aan doen haha.
Doe natuurlijk wel zijn schoenen uit maar dat is dan ook het enige.
pi_186107596
Fazz, nog gefeliciteerd met kroketje!!

U aan het kletsen; hihi grappig dat je z’n eigen naam hebt ontcijferd. Hier heet ze al maanden nèna. Ben benieuwd wanneer ze echt haar naam zegt, de klanken op zich zegt ze wel in andere woorden.
Waterpokken lijkt me vervelend, nog niet gehad hier, ook nog niet op het kdv gezien de afgelopen bijna anderhalf jaar.

Verschonen is hier wisselend van geen enkel probleem tot niet te doen. Boekje dat ze zelf mag kiezen werkt meestal. Hoe doen jullie dat met filmpje dan, houden ze zelf de telefoon vast? Ze drukt hier dan op alles lijkt me niet heel geslaagd..zie m ook nog wel op de grond belanden dan.

Tolstoi :* voor je spoiler.

Haha mini, heerlijk. N kwam even meekijken en zij ‘baby!’ :')

Ff ik moest even denken over met z’n 5-en op 2 fietsen, maar dat gaat idd gewoon. Gezellig!

Haha c aan het chillen, heerlijk!

N slaapt overdag ook gewoon in haar kleren. Als het dadelijk warmer is trek ik wel eens haar broekje uit als het niet zo soepel is (spijker bijv). ‘S nachts heeft ze nog maar heel soms een slaapzak aan. Ze ligt meestal in een warmere pyjama. Romper net wat ze toevallig die dag aan heeft. Ze begint onder haar dekentje maar eindigt meestal erboven en halverwege de nacht in ons bed.
Gisteravond wilde ze weer eens niet slapen; ik heb alles uit de kast getrokken, ben zelfs bij haar in het ledikant gaan liggen maar helaas haha. Vriend ging om 22:00 naar bed met haar en ik douchen, maar ze moest echt mama. Brullen, krijsen. Dus ze heeft staan kijken tot ik klaar was met douchen en toen we samen in bed lagen sliep ze binnen 5 minuten. :')
pi_186112034
Haha mini leuk filmpje! :D

Rena wat een dametje! O+ Fijn dat het weer goed met haar gaat :)

Fazz nog gefeliciteerd! *O*

Tolstoi :* voor je spoiler

Pkm ik hoop dat banaan snel weer opknapt!

Hier knapt Casper goed op! 2 dagen na het starten van de antibioticakuur begon hij ineens weer normale middagdutjes te doen en afgelopen nacht sliep hij zelfs door! :D :? Edit: afgelopen 2 nachten! Vanavond was hij lekker aan het spelen en aan het lachen, ik heb echt een compleet ander kind! Dat doet mij toch vermoeden dat hij al een poos last van de oren had (ook al merkte ik dat niet echt aan hem). Ik kwam vorige week voor het oog voor bij huisarts maar zei ‘kijk voor de zekerheid anders ook maar even in de oren nu we hier toch zitten’ dus gelukkig ontdekt.

Ik drop vast een DFD! Denk hier het geluid ‘mmm’ :Y) bij want dat zei ie :') en het bad stond eigenlijk niet op de planning voor die dag :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 09-04-2019 06:39:47 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:30:03 #175
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_186115851
Aaah, Belle, wat een schatje. O+
Fijn dat het aanslaat en fijn van het doorslapen! * D.U.M.A.N. klopt af
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn pretbekje doet het ook goed. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door arvensis op 09-04-2019 11:05:09 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_186115948
DFD *O*
Wij doen ook weer eens mee.

Tijdens mijn verrassing high tea heeft V zich uitstekend vermaakt O+
Daarna was hij niet meer van de trampoline af te krijgen haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:56:35 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_186116178
Straks bijlezen, onderweg, dus een razendsnelle DFD!

Günther op mijn rug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Günther als ik ontbijt op tafel zet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_186116453
Venco, vrolijk broekje he? Van Noddles O+ C draagt een mix van h&m, z8 en noddles, lekker kleurrijk allemaal O+

Nolita, wel heftig zulke avonden :o Heeft ze dat nog regelmatig?

Casper :D O+ En wat fijn dat de antibiotica aan lijkt te slaan zeg!

U en zijn stoere auto, wat een gaaf ding! :D

V aan de hightea, de twee dames op de achtergrond vinden het ook wel interessant ;) Ik ben zo benieuwd naar jullie tweede jongetje, je zal zelf inmiddels ook wel barsten van nieuwsgierigheid!

Die eettafelfoto van Gunther O+ *;

Meer dames ervaring met blijvende driftigheid na het krijgen van een kind? Ik merk gewoon dat ik bij periodes vreselijk ongeduldig en driftig kan worden, en mijn man is degene die daar het meest van te verduren krijgt. Ik was zo helemaal niet voor C, maar nu ze de afgelopen week zo ziek, hangerig en jengelig was merk ik gewoon dat mijn geduld met vrijwel alles op is, ik vind het zelf echt vreselijk naar als ik zo doe tegen manlief maar het is net of er dan een knop omgaat waar ik geen controle over heb. Alsof ik me op hem afreageer omdat ik dat niet op C wil doen of zo ;( Het ging de afgelopen periode juist zo goed en dan wordt de kleine meid ziek en raak ik gespannen en gefrustreerd. Ik weet dat het wel weer over gaat, maar ik vind het zelf zo naar dat ik er geen controle over lijk te hebben. Is dat herkenbaar of ben ik rijp voor het gesticht? :')

En even een drieluik van mijn dolle diva als positieve afsluiter van mijn verhaal;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:28:58 #179
221912 minilot
Nancy boy
pi_186118570
Goed fotoreeksje van C.! _O_

Verder niet herkenbaar @rena, enige verandering sinds komst van kind is eigenlijk dat ik nog sneller ontroerd ben. Ik was altijd al een vlugge griener om dingen die mooi, lief, aandoenlijk en/of zielig waren, maar sinds Günther er is heb ik echt haast niks meer nodig om vol te schieten :')

Verder.. shizzle open- en dichtdoen en kleine frutsels ergens uitplukken en instoppen blijft hier toch wel echt favoriet. Net een uur (een uur!) zoet geweest:
Let me see you stripped down to the bone
pi_186119321
*O* DFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rena ik reageer niet af maar kan soms wel minder hebben van mijn man.
Zonder controle ben je ook weer niet hè, dat zou zijn als je wel tekeer zou gaan tegen C. En je mag haar best eens rustig vertellen dat je het ook weleens zwaar vindt als zij slecht in haar velletje zit. Dan snapt ze het misschien ook beter dan als je steeds een lach wilt laten zien. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren was Banaan nog steeds beroerd maar vandaag zie ik eindelijk een puntje doorkomen en is hij niet meer zo warm. w/
Ik ging gisteren wel gewoon naar mijn vrijwilligerswerk en moest een ziek, huilend kindje achterlaten. Ik was wel blij dat ik kon gaan. :@

Mini, Banaan doet ook graag van alles open en dicht. Hij wordt al handig in schroefdoppen, tot voor kort waren zulke verpakkingen wel veilig.

Vanochtend was hij eindelijk weer zijn vrolijke zelf, met een update. O+
Hij gebaarde voor het eerst auto terug, en giraffe. Hij gebaart nou ook mee bij vader Jacob en bij elke keer dat ik vader zing/gebaar, roept hij papa. :D

Hij zoekt trouwens sokken in de schone was en legt die op een stapeltje. Handig. O+ Hij zet trouwens ook zelf de wasmachine aan, minder handig.

Mijn man, die nog ziek in bed lag, was wel verbaasd dat wij zo vrolijk kunnen zijn 's ochtends.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186119402
Oh heerlijk he dat gerommel mini? Hier heeft ze ineens ontdekt hoe de vriezer opengaat en hoe ze het deksel van onze poef afhaalt, tot groot vermaak van haar als ik hem er weer op kom doen. De vriezerdeur doet ze met groot plezier weer dicht :D

Ja, mijn emoties zijn op alle manieren door elkaar gerammeld sinds ons meisje er is, de positieve emoties zijn ook keer 3000 versterkt, maar de negatieve dus kennelijk soms ook. Ik hoop dat het met de tijd gewoon weer minder word en dat manlief me tegengas blijft geven :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186119532
PKM, dat is misschien nog wel een goede tip ja, om het gewoon aan haar uit te leggen. Ze snappen soms, niet altijd, al meer dan je denkt die dreumessen. Ik geef haar ook alle liefde en aandacht die ze nodig heeft als ze niet fit is, maar het kost me wel veel energie waardoor ik misschien onbewust te veel druk op mezelf leg waardoor ik soms uithaal naar mijn partner. Wat ik absoluut niet wil, we praten het ook altijd uit en ik zou echt niet willen dat mijn wangedrag onze relatie naar de knoppen helpt :N

Jij hebt het een beetje omgedraaid nu zo te lezen, het lijkt mij dan ook wel weer heftig en vermoeiend als je partner het moeilijk heeft :{ Praat hij er ook over, met jou of een vriend oid?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186119800
Rena hij praat er wel over ja, met mij, collega's, vrienden. Bij zijn manager heeft hij ook al vaak aangegeven dat het teveel is zo.
Thuiswerkdag moet hij nou ook verplicht komen en ook op vrije of zieke dagen krijgt hij meldingen van zijn manager.

Hij zet zich nou thuis extra tegen dingen af, en meestal kan ik er wel begrip voor opbrengen of ga ik hem even uit de weg.

Net een eerste kort zinnetje, "hoi papa". O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186119804
Rena, ik merk wel dat ik veranderd ben, maar wellicht op een andere manier dan jij. Ik heb inderdaad ook dat alle positieve emoties zijn versterkt, maar ook dat ik soms minder geduld heb. Ik heb vaak zo'n haastig gevoel. Dat de kinderen op tijd op de opvang moeten zijn (wat heel vaak niet eens echt nodig is omdat ik veel vanuit huis werk), dat ze op tijd op bed moeten liggen, noem maar op. Ik betrapte me er net op dat ik in snelwandelend tempo van de trein naar huis liep, terwijl ik helemaal geen afspraken heb en de kinderen pas vanaf 16.30 uur opgehaald kunnen worden van de opvang. Ik wil blijkbaar mijn tijd zo efficient benutten dat stilzitten er niet meer bij is.

PKM, vervelende situatie! Heb je het idee dat je man bij het vinden van een nieuwe baan waarschijnlijk wel beter in zijn vel zit?

En wat een knappe kindjes komen er weer voorbij!
pi_186119877
OIT ik denk wel dat het met een baanwissel weer beter gaat ja. De afdeling draait niet lekker, de manager wil dat oplossen door mensen twaalf uur per dag beschikbaar te laten zijn. :?

Maar die wissel brengt ook al een tijdje onrust met zich mee. Zenuwen voor gesprekken, beetje wispelturig met welke richting hij op wil, etc. Hopelijk deze week een laatste keer op gesprek op een plek die hij helemaal ziet zitten. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186120426
12 uur! Dat is ook wel heel erg veel, bizar!
Maar wat fijn om te lezen dat hij een vervolggesprek heeft deze week, ik duim voor jullie!
pi_186121012
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Rena hij praat er wel over ja, met mij, collega's, vrienden. Bij zijn manager heeft hij ook al vaak aangegeven dat het teveel is zo.
Thuiswerkdag moet hij nou ook verplicht komen en ook op vrije of zieke dagen krijgt hij meldingen van zijn manager.

Hij zet zich nou thuis extra tegen dingen af, en meestal kan ik er wel begrip voor opbrengen of ga ik hem even uit de weg.

Net een eerste kort zinnetje, "hoi papa". O+
Oh wow, ze gaan dus ook helemaal niet netjes met hem om. Want een werkgever mag je als je ziek bent niet eens lastig vallen, wat slecht zeg, vooral bij iemand waarbij ze waarschijnlijk al weten dat hij aan zijn tax zit :X

Begrip is wel een van de keywoorden in een relatie ja, je komt op mij ook over als een lieve vrouw O+

Banaan die hoi papa zegt, wat goed *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186121040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:41 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Rena, ik merk wel dat ik veranderd ben, maar wellicht op een andere manier dan jij. Ik heb inderdaad ook dat alle positieve emoties zijn versterkt, maar ook dat ik soms minder geduld heb. Ik heb vaak zo'n haastig gevoel. Dat de kinderen op tijd op de opvang moeten zijn (wat heel vaak niet eens echt nodig is omdat ik veel vanuit huis werk), dat ze op tijd op bed moeten liggen, noem maar op. Ik betrapte me er net op dat ik in snelwandelend tempo van de trein naar huis liep, terwijl ik helemaal geen afspraken heb en de kinderen pas vanaf 16.30 uur opgehaald kunnen worden van de opvang. Ik wil blijkbaar mijn tijd zo efficient benutten dat stilzitten er niet meer bij is.
Dat gehaaste herken ik ook wel, en ik heb maar 1 kind wat nog niet eens naar school of opvang gaat :@ :@ Ik voel me soms ook nog erg onzeker als het om C gaat en of ik het allemaal wel goed doe, juist in die periodes dat ze zo onrustig is ga ik ook aan mezelf twijfelen terwijl ik ergens in mijn achterhoofd ook wel weet dat het aan haar ziek/sprongetje/tandjes zijn ligt en niet aan mij als moeder.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186121545
Ik ben sowieso wel opvliegend en vriend ook. Ik zie bij mijn kinderen nu al temperament :') ach ja, als ze de bijbehorende spontaniteit en impulsiviteit ook erven hebben ze in ieder geval geen saai leven :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijm heeft ineens zoveel woorden, echt heel gezellig als hij zo kletst. Van de week pakte mijn moeder de borden uit de kast en riep Mijm: ‘Aan taaaaafeeeeel!’ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186121546
Lastig Pkm. Hopelijk is zijn volgende gesprek succesvol!

Rena, ik heb het deels. Sommige dagen word ik echt gek van ze en ben ik blij als m'n man thuis komt. Dan voel ik ook m'n irritatieniveau stijgen tot ik heel boos word om iets waar ik drie keer daarvoor al een beetje boos om was geworden en wat eigenlijk niet zo stout was (op stoelen klimmen en dan dingen pakken waar ze niet aan mogen zitten). En dat werkt idd s avonds ook nog een beetje door. Hier is de eerste vraag bij thuiskomst ook altijd "hoe was je dag?" aan de thuisblijver. Als dat antwoord niet positief is wordt diegene meestal een beetje ontzien. Het scheelt ook wel dat mijn man er ook een dag alleen voor staat met ze en ook weet hoe dat kan zijn. Ook hoe leuk het kan zijn hoor, maar we zitten nu even in een vermoeiende overal aanzit-fase icm oren kapot-fase van peuter.

Duman, er is geen vlekje of greintje misère meer aan hem te zien, zijn de waterpokken alweer helemaal achter de rug? Hij heeft het iig goed naar zijn zin!

Heeft iedereen de prentenboekdeal van dit jaar al gekocht? Kikker is kikker is nu bij alle boekhandels te koop voor ¤2. Wij gaan hem vanavond lezen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186121599
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:33 schreef FlyingFish het volgende:

Ook hoe leuk het kan zijn hoor, maar we zitten nu even in een vermoeiende overal aanzit-fase icm oren kapot-fase van peuter.

Faseboks ;( :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186125423
@Flav: volgens mij weet ik waar dat is, heb er ook eens gegeten :D

@rena: Gelukkig niet elke avond zo, maar helaas wel regelmatig. We zaten eigenlijk net weer een aantal dagen in een prima flow van 20:00-20:30 slapen. Toch opeens zit er dan weer eens zo’n avond tussen. Gisteren sliep ze ook pas om 21:30, maar was ze makkelijk in slaap te krijgen en weg te leggen. Ze sliep ook nog eens in eigen bed tot 8:00! Ik had het hele bed dus voor mij alleen! :o

Werkissues zijn vervelend zeg. Hier ook een aantal keer bij vriend gehad, nu een nieuwe baan en hoop dat hij hier voor de komende jaren op z’n plek zit. Het werkt idd behoorlijk door in de thuissituatie soms.
Zelf deze week een gesprek voor een andere functie binnen de organisatie. Met gezonde spanning, ben zo benieuwd!

Verder nog O+ voor alle foto’s!! Leuk om te zien allemaal.

Net thuis en gegeten, nu een nieuwe poging N laten slapen. Vriend komt ook zo thuis, de timing. Verwacht dat ze niet meteen gaat slapen als ze hem hoort/ziet.
pi_186125869
Wat een kerel al Duman! :D O+

Leuke foto van V! O+

Günther! O+ De laatste foto! _O_

Leuke foto’s van C! O+

Ik wil ook wel zo’n leukerd die hier de plantjes water komt geven pkm! O+

Wat een toffe foto’s LeSage!

Ik kan thuis ook best opvliegend zijn. Soms weet ik zelf niet eens precies waarom maar dan hoor ik mezelf alweer mopperen :'). En vervelend van je spoiler pkm. Mijn vriend heeft net een nieuwe baan maar die zat op z’n oude werk ook duidelijk niet meer op z’n plek..
pi_186126025
Fleur, wat een geniale foto, je ziet hem echt genieten O+

Duman, knappe U met zijn stoere auto :D
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:01:34 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186126338
Wat leuk die foto's!

LeSage, wat mooi je kinderen zo naast elkaar. Echt broertjes. Zijn er ook duidelijke verschillen?

PKM, toffe foto met de gieter. Wat kunnen ze toch veel he.
En sterkte met/voor je man, ik hoop dat het snel weer gezellig wordt voor jullie allebei.

Mini, zo herkenbaar al die doosjes en deksels. Ik had ook lang zo'n mand staan. En die oogjes boven de tafel uit, altijd mooi!

Rena ze wordt echt groot :o . En leuk.
Ik denk trouwens niet dat je rijp bent voor het gesticht. Maar wel dat een kind gewoon je gevoelsleven door elkaar kan gooien en je dit gevoel van gebrek aan controle zou kunnen aangrijpen om het verder te onderzoeken. Wie weet word je wijzer over jezelf, dat is best fijn :).

Flav wat een gezellige foto! En wat komisch dat die 2 vrouwen aan een andere tafel zo naar hem zitten te kijken. Ben benieuwd naar V's broertje straks en hoe dat voor jullie allemaal gaat zijn.

DUMAN wat is het toch een mooiere! En geen waterpok te zien inderdaad. Ik heb niks gehoord over minder hevig trouwens.

Fleur, dat zou zo Jacob kunnen zijn met die snoet. Prachtig O+ .

----
Ik was vorige week 3 dagen weg zonder Jacob vanwege mijn werk. Heerlijk, maar ik had me teveel verheugd op bijslapen en dat lukte natuurlijk niet :') . En Jacob had het goed gehad zonder mij maar moest toch bijkomen daarna. Het is toch wat, een dreumes zijn en best veel begrijpen maar ook zo ontzettend veel niet. Zoals dat je geen banaan mag halverwege de maaltijd als je er al een op hebt, of je moeder die er opeens een paar dagen niet was maar dat heb je pas door als ze terug is, of dat je steeds naar bed moet terwijl je aan het spelen bent maar heus wel moe maar dat weet je niet. Of dat je de trap oploopt en stopt voor elke haar of zandkorrel en achter je hoor je dan steeds 'loop maar naar boven', maar je denkt alleen maar hoezo ik sta zo super hier halverwege!

Bovenop al die chaos is hij ook nog opeens gaan lopen. Opeens stond hij op en wandelde weg. Alleen binnenshuis trouwens, buiten of op de opvang zet hij geen stap zonder steun _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186126711
*O* *O* *O* voor een lopende Jacob. Hij wilde het eerst goed kunnen, voordat ie het aan jou liet zien, Lemijn :D

Flav, leuke foto! vooral die 2 nieuwsgierige dames op de achtergrond :D

Mooie Günther O+

Rena, leuke vrolijke foto's! Ook je eerdere foto van je hangdiva O+

Banaan met de gieter O+

LeSage, wat een guitig koppie die eerste foto :)
pi_186126846
@Nolita Windraak31 :D
Daar kun je zooo lekker eten!

Die nieuwsgierige dames waren me nog niet eens opgevallen haha!
Stond er meer van te kijken dat hij zo uit zichzelf begon te kleuren :P

Heb weer genoten van al jullie dreumessen O+

Goooo Jacob!
Gewoon opstaan en weglopen *O*
pi_186126929
Wauw Lemijn, zo ineens lopen. _O_
Zo herkenbaar trouwens dat op de trap. Banaan pakt ook elk pluisje op een steekt dat liefst in zijn mond.

Nolita zulke avonden lijkt me lastig. Knap dat jullie er zo goed mee omgaan. En wat is jullie meisje toch vastberaden.
Deed me eraan denken dat mijn oudtante vertelde dat mijn moeder vroeger ook altijd bij mijn opa en oma in bed sliep. Mijn opa viel dan in slaap en mijn moeder ging gewoon weer spelen. :D
Ik vind het wel jammer dat mijn moeder daar nooit een woord over losgelaten heeft, zeker toen Banaan nog een baby was, had ik dat graag gehoord.

Wel fijn die herkenning van partner met werkstress en dat het doorsijpelt naar huis. Ik vroeg me toch stilletjes weleens af of dat alleen bij ons zo was. Net hebben we het toch nog even gezellig gemaakt. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:30:28 #199
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186127008
Wat zijn ze toch allemaal leuk onze kleintjes O+

Even een extra *O* voor jacob die het lopen heeft ontdekt, volgende stap wereldheerschappij *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186127166
Rena, voor mij helaas ook wel herkenbaar, ik kan ook zo opeens heel driftig en boos zijn en reageer dat dan ook af op partner :@. Hier spelen ook mijn werkissues een rol bij.
Wat OiT beschrijft herken ik ook heel erg, dat gehaaste en opgefokte gevoel. Simon gaat ook niet naar de opvang, maar ik wil inderdaad ook wel dat hij op tijd zijn bed ingaat en op tijd eet, anders is ie misschien daar weer te moe voor. Ook hierin speelt mijn werk deels een rol, vanwege de erg grote werkdruk, maar het komt zeker niet alleen daardoor.
Het is soms ook gewoon veel, werk met gedoe, dreumes met buien (lief en minder lief), huishouden, gebrek aan eigen tijd, waardoor het lontje opeens op is.

Ook dat zo snel emotioneel worden is herkenbaar. Pre Simon was ik ook wel een makkelijke huiler, maar nu gaan de sluizen nog makkelijker open.

In mijn ideale beeld zou ik op dit moment graag 1 of 2 maanden niet werken, lekker zonnig weer en veel buiten zijn, een huishouden dat zichzelf regelt, leuke dingen doen, m'n hobby eindelijk weer eens oppakken enz.

FF, ik heb vandaag dat boek ook gekocht. Toen ik het aan Simon liet zien, riep ie uit "Kikke"!!!

:* voor iedereen met werkissues of een partner met werkissues. Hopelijk komt er snel verbetering!
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:41:04 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186127279
Haha, nou LDG ik zie nog een paar stappen daartussen, maar verder deel ik jullie enthousiasme natuurlijk helemaal *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186127306
PKM, is ook wel een beetje logisch dat het doorsijpelt naar thuis, je zit toch zo 8-9 uur per dag op je werk, dus het is een groot deel van je dagbesteding. Persoonlijk ben ik in ieder geval niet een type dat het werk achter zich laat als ik de deur uitloop om naar huis te gaan.
Hopelijk gaat het vervolggesprek van je man goed! Ik duim even mee!!
pi_186128476
Wat goed van Jacob! *O* *O* En herkenbaar van die dagen weg, ik was vorige week ook voor een cursus een nacht weg en 3 volle dagen, ik kon het ook aan hem merken.

Het is ook lastig om al die ballen in de lucht te houden TolStoi! Ik weet niet wat je hobby is maar is er niet ergens ruimte om die weer (deels) op te pakken? Even ontspannen is ook zo belangrijk en kan juist weer energie geven om de rest dan weer wat dragelijker te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-04-2019 05:10:35 ]
pi_186130233
Ik krijg zo’n goede zin van al die toffe dreumesfoto’s!

@Lemijn woehooeee, wandelende Jacob *O*
De jongens lijken qua uiterlijk echt veel op elkaar en eigenlijk qua karakter ook wel. Beide heel actief, vlot in de ontwikkeling, driftig. S. is wel wat eerder bang en voorzichtig. Mijm durft werkelijk alles, dus die is altijd als eerste overal in de speeltuin opgeklommen. En dan durft S. ook uiteindelijk :)

Tolstoi, wat Fleur ook zegt, een hobby is wel hartstikke fijn en belangrijk. Kun je er geen ruimte voor maken?
Ik ben nog iedere week blij dat ik mijn slagwerkgroep aan ben blijven houden. Het is ontspanning en een groot deel van mijn sociale kring onderhoud ik er zo ook mee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186133312
Hi! :W Ik ben er ook nog :+ Was even weg wegens er even een beetje doorheen zitten door slaapgebrek en enorme drukte op het werk. Maar we zijn sinds maandag gestart met een slaapcoach, dus we hopen op betere tijden. En ik heb vannacht heerlijk 9 uur geslapen op de logeerkamer, dus voel me weer een beetje mens.

DFD even terug gekeken, wat een mooie dreumesjes hebben wij toch allemaal O+

Rena, klinkt pittig zo voor je (en voor je man :P). Het is natuurlijk ook echt wel levensveranderend, een baby krijgen. De zorgen en angsten voor dat nieuwe mensje wat jouw/jullie verantwoordelijkheid is krijg je, naast de leuke dingen en de liefde, er gratis bij. Heb je mensen in je omgeving waar je er goed mee over kan praten?

PKM, pittig van je man. Hopelijk snel weer rust! Fijn dat je af en toe even weg kan naar je vrijwilligerswerk! Had je wat leuks gevonden?

Lemijn, jeej voor een wandelende Jacob! Wat grappig ook dat hij het ineens ging doen!

Hier verder een heel lief dreumesje, die nog niet loopt en nauwelijks woordjes zegt, maar wel duidelijk steeds meer gaat snappen. Favoriete speelgoed is hier momenteel zijn water speeltafel voor buiten. Hij vind het heerlijk om met z'n handjes in het water te voelen en te slaan en alle speeltjes er in en uit te halen. En knuffelen vind hij (en ik!!) heerlijk momenteel. Wil dan opgetild worden en gaat dan helemaal lekker tegen je aanliggen met z'n hoofdje O+
pi_186134646
Stop de tijd O+ :o meneer moet en zal zelf uit een glazen flesje drinken zonder dat ik het vasthou _O- mn kleine grote O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186134710
@littledrummergirl wat lijkt hij al groot! :o
pi_186135530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:34 schreef Flav het volgende:
@:littledrummergirl wat lijkt hij al groot! :o
Ja verdorie :( :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186135647
We gingen net een stukje lopen naar een tweedehands winkeltje voor kinderkleding hier om de hoek. Onderweg hebben we een poes geaaid, gedanst op poolse muziek in een schimmig winkeltje waar de kapitein besloot naar binnen te lopen en een iraelisch liedje geleerd van een uitwisselingsstudente die in de straat in de zon zat. Leuke kleine avonturen O+. We hebben drie uur gedaan over n kleine 200 meter _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186136339
Oh wat een heerlijke ochtend dan LDG! En die foto O+ zo groot is hij al!

Leuk trouwens die DFD, te leuk allemaal foto’s zien van jullie grote kleine avonturiers.

Iemand goeie tip waar ze loopschoentjes verkopen in maat 19? Ik zie veelal slofjes en babyproofschoentjes en de ‘echte’ schoenen beginnen vaak pas bij 20.
pi_186137942
Bedankt voor de goede tips en stukjes herkenbaarheid te lezen O+ Die van FF ga ik inderdaad eens aangeven bij manlief, dat hij misschien vraagt als hij thuiskomt hoe de dag gegaan is en het eventueel een beetje uit handen kan nemen soms.

Lemijn, wat jij zegt klinkt ook goed. Ik moet zeggen dat ik mezelf over het algemeen best goed ken, heb in mijn puberjaren ook best een tijd bij een psycholoog gelopen en daar best veel geleerd :Y Maar ik moet denk ik weer even die handvatten gebruiken om mezelf weer op het goede spoor te zetten, vooral in tijden dat dingen anders gaan dan anders. Wat balen dat je niet echt bij kon slapen met je Jacobloze dagen :o en wat omschrijf je zijn fase mooi O+ En lopen *O*

LeSage, wat een gave foto’s van je jongens in de wei O+ Lijkt me zo leuk om eens te zien zo’n koeiendans :D

Tolstoi :* Ben het eens met wat Fleur en LeSage zeggen over de hobby :)

Elliebel, gelukkig genoeg mensen om er over te praten hier :Y Maar ik haal ook al veel uit jullie reacties en ervaringen merk ik! Fijn om je weer te lezen, en hopelijk kan de slaapcoach jullie op weg helpen! Hoe gaat het verder met hem qua gezondheid nu na alle oortjesellende?

LDG, die kapitein heeft haast om peuter te worden :o

Mijn meisje is vandaag echt weer de oude, lekker vrolijk en ondeugend O+ Ze is net wakker van haar dutje dus we gaan even lekker naar buiten zo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186139381
Fijn rena! :)

Toffe foto van de Kapitein, dat lijkt wel een peuter op deze foto :D O+

Casper heeft vandaag 3 uur slapen 8)7 :D Dat komt echt nooit voor :')

En we hebben een Bert in huis. Die zo te zien al gelijk een aanvaring heeft gehad met Bumba :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186142994
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 16:22 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn rena! :)

Toffe foto van de Kapitein, dat lijkt wel een peuter op deze foto :D O+

Casper heeft vandaag 3 uur slapen 8)7 :D Dat komt echt nooit voor :')

En we hebben een Bert in huis. Die zo te zien al gelijk een aanvaring heeft gehad met Bumba :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sleepdust works ;)

M, Bert en Bumba O+
pi_186145043
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:48 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Sleepdust works ;)

M, Bert en Bumba O+
Dat werkt top ja! Ik ben alleen nog op zoek naar sleepdust voor de avond, de middagslaapvariant geeft wel wat bijwerkingen... :') Het overschot stuur ik weer terug naar de plek waar het vandaan kwam O-)
  woensdag 10 april 2019 @ 21:46:55 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186146028
Ik moest lachen om die overreden Bumba. Ze zijn zo lomp nog in die dingen. Jacob zie ook totaal niet wat er voor z'n voeten ligt en is in staat om de hele kamer door te kruipen met iets tussen zijn handen/knieën en het daarna even achteloos te verliezen.

Verandert jullie huis ook langzaam in een zandbak? Elke dag weer een kilo mee naar binnen 8)7 . Op de meest onverwachte momenten komt het tevoorschijn.

Verder hoor ik de hele dag leessssss als hij ergens een boek ontwaart. Hij kan eindeloos zitten bladeren. Zo schattig. Zo drama veroorzakend, omdat er al 20 maanden een boek naast zijn bed staat dat ik soms pak omdat ik het leuk vind, maar dat vanavond gelezen moest worden toen ik hem in bed legde. Ben ik niet in meegegaan want dan moet het vanaf nu elke keer. Hij was zeer teleurgesteld. Hij ging snikkend liggen, kwam met de grootste pruillip ooit weer overeind, zei nog een keer leesssss ;( en ging toen slapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 10 april 2019 @ 21:50:37 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186146161
Songeur, geen idee. Misschien in het kledingtopic vragen? Loopt jouwe echt al los? Jacob ging vele maanden gewoon op leren slofjes naar buiten.

LDG wat een schattig verhaal van jullie wandeling *; .
En die foto, hij lijkt wel een peuter joh :o . Prachtige foto.

Hallo elliebell! En ik zag kazy ook langsschuiven laatst, leuk! :W .
Sterkte met het slapen. Ik hoop dat jullie iets vinden dat werkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186147141
Ik hoop ook dat jullie snel wat vinden wat werkt Elliebel!

Wat klinkt dat schattig, Jacob en z’n leessss O+

En precies wat je omschrijft Lemijn :'). Vanmiddag kwam er ook gemopper aan de andere kant van de tafel vandaan, had ie een vrij grote vormenstoof onder z’n buik meegeschoven wat ie blijkbaar niet achteloos kon verliezen tot zijn eigen grote ontevredenheid :')

Sowieso is het wel een ongeduldige mopperkont! Als iets niet binnen 2 keer zelf proberen lukt dan is het mis en moet ik helpen. Hij gaat dan ook écht niet wat anders doen of wat langer zelf proberen :{w . Dan kom je er wel achter dat er heel veel is wat een dreumes niet binnen 2x lukt of waar ze niet bij kunnen :')
pi_186149163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:50 schreef Lemijn het volgende:
Loopt jouwe echt al los?
Ja, dat doet de knappe A. _O_

En Jacob is ook knap. _O_
Protège moi de mes désirs.
pi_186150663
Shit hey, om er maar weer een cliché in te gooien: wat zijn de "baby's" alweer groot zeg!

High 5 voor wandelende Jacob!

Rena, hier ook kortlonterigheid. Een paar jaar stress en slaaptekort helpt ook allemaal niet mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Songeur, bij Scapino hebben ze soms ook 18/19 liggen. H&M heeft ze ook klein geloof ik.

Tetter produceert al "zinnen" als ie nijdig is. "Neeeee Ting*! Niette duwe mij! Ik hiew sitte. Weg!"

*Grote broer

En sinds een week of twee is het baby-achtige uiterlijk ook opeens verdwenen. Maat 80 wordt echt te krap, en hij is "opeens" een klein jongetje in zijn gezicht. Dat hadden we niet afgesproken. Hij zou voor altijd mijn brabbelende kleine baby zijn. :(

[ Bericht 3% gewijzigd door Sara82 op 11-04-2019 06:11:58 ]
pi_186151771
Oh Sara, dat zou mij ook kunnen overkomen :@ Gelukkig zijn kinderen aardig veerkrachtig om dat soort situaties te overleven ;)

Jacob en z’n leessss O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186152813
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:13 schreef Songeur het volgende:
Oh wat een heerlijke ochtend dan LDG! En die foto O+ zo groot is hij al!

Leuk trouwens die DFD, te leuk allemaal foto’s zien van jullie grote kleine avonturiers.

Iemand goeie tip waar ze loopschoentjes verkopen in maat 19? Ik zie veelal slofjes en babyproofschoentjes en de ‘echte’ schoenen beginnen vaak pas bij 20.
Loopt ze al lang los?
Mijn schoonmoeder is kinderfysiotherapeute (BellaFleur hier ook volgens mij so correct me if I’m wrong) en adviseert om de eerste drie/vier maanden voor schoentjes met de babyproofzool te kiezen. En binnen op blote voeten.

Desalniettemin toch een niet-bemoei-tip: Twix liep al een half jaar los toen wij echt eens andere schoenen voor hem wilde. Hij had maat 19. We slaagden uiteindelijk in een kinderschoenenzaak die maat 19 niet in de collectie hadden voor echte loopschoenen maar wel wat wilde bestellen voor ons. Dus we hadden toch keuze en Twix passende schoenen. :)
pi_186153194
N heeft ook (nog steeds) maat 19. Heb toen online schoenen van shoesme gekocht, die hebben ook maat 18.
Voor haar verjaardag had ze van iemand maat 20 gekregen die ze nu langzaamaan aan kan gaan doen, maar ze weigert en wil alleen haar andere schoenen aan, maar die zijn toch echt bijna te klein.

Jacob aan de wandel!! *O*

Flav dacht idd windraak, zag het aan de lampjes buiten aan de palen haha. Zeker lekker eten ja!
Ik rij er wel eens doorheen van en naar werk.
pi_186153472
Wij hebben Elefanten als eerste schoentjes gehad, maat 19. Hebben ze toen bij de VanHaren gekocht :)
Hij heeft nu maatje 20.
Heb over m’n hart gestreken en Vans aangeschaft, omdat ze te schattig zijn en ik ze zelf ook heb, twinning! O+
pi_186155524
Zo grappig, die verschillen in maten. Maat 19 of 20 klinkt echt schattig klein O+
Simon leeft op grote voet met zijn maat 24.

Vanochtend met hem naar de Ikea geweest, hij vindt het daar zo leuk. Ergens in een ingerichte keuken stond ook een kinderkeukentje met héééél veel pannen en koekenpannen e.d. Heeft ie daar een hele tijd gespeeld, eitjes bakken, afwassen, handjes wassen, alle pannetjes erin en eruit O+ . Toen ik verder wilde (of eigenlijk naar huis wilde), was hij nog niet uitgespeeld :D
Misschien tot zo'n keukentje voor zijn verjaardag kopen :)
pi_186155798
Tolstoi het keukentje staat bij ons al 6 jaar in huis. En is nog een hit. Weliswaar niet meer bij de oudste maar middelste en jongste spelen er dagelijks mee. Ik zeg aanrader!

Malteser, Lemijn ea: thanks voor de tips. Ze loopt nu week of 3/4 goed los. Sinds vorige week kruipt ze ook nog amper. Binnen op sokjes. Punt is dat ze nu buiten ook wil lopen. De leren slofjes die ze nu draagt vind ik daar toch niet helemaal geschikt voor.. zeker met niet al te warm weer. Uiteraard flexzolen enzo. Maar misschien gewoon nog ff wachten!
pi_186156776
Songeur, hoelang heeft je oudste met het keukentje gespeeld?

Zo, ik straks lekker met Simon naar de dierentuin. Kijken of ie deze keer wel bij de neushoorns durft te kijken :P
Wel lekker zo'n dagje alleen met hem, terwijl manlief een dagje weg is.
pi_186161706
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 april 2019 @ 20:07:21 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186161933
Zo is het.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186165027
Haha ldg dat plaatje! :D

Keukentje is hier ook een hit TolStoi! :)

@Malteser ik ben (nog) geen kinderfysio maar wil het wel worden en loop binnenkort ter oriëntatie (voor ik met de master begin) met een kinderfysio uit onze organisatie mee :). Maar ik deel wel de mening van je schoonmoeder. Ik zou zelf de eerste maanden nog binnenshuis op blote voeten en buitenshuis voor een flexibele zool kiezen zodat ze zo goed mogelijk de voeten leren afwikkelen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:13:12 #230
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186168475
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Haha ldg dat plaatje! :D

Keukentje is hier ook een hit TolStoi! :)

@:Malteser ik ben (nog) geen kinderfysio maar wil het wel worden en loop binnenkort ter oriëntatie (voor ik met de master begin) met een kinderfysio uit onze organisatie mee :). Maar ik deel wel de mening van je schoonmoeder. Ik zou zelf de eerste maanden nog binnenshuis op blote voeten en buitenshuis voor een flexibele zool kiezen zodat ze zo goed mogelijk de voeten leren afwikkelen.
Ik liep toen ik klein was vrijwel altijd op mn tenen, kan dat veroorzaakt zijn door stugge schoentjes indertijd :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186168581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik liep toen ik klein was vrijwel altijd op mn tenen, kan dat veroorzaakt zijn door stugge schoentjes indertijd :)?
Volgens mij is @Takkie88 kinderfysio en die kan hier denk ik wat zinnigers over zeggen. Maar ik denk zelf van niet, volgens mij zijn er best veel kinderen die het doen in het begin en corrigeert zich dat vanzelf weer (volgens mij tussen het 2e en 3e jaar). Veelvuldig gebruik van een loopstoel stimuleert een tenengang wel weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-04-2019 07:44:22 ]
pi_186170076
Jongens, we hadden een doorslaper vanacht! *O* Dit was nacht 4 met slaapcoaching, mega blij dat het zo goed gaat. Ik hou nog wel een slag om de arm qua hoe blijvend het is, maar ben nu al blij.

Ldg, je plaatje *) Bizar hoe lief ze zijn hè, onze dreumessen. Ik probeer Kees wel eens op te eten, maar dat mag dan weer niet van 'm :{w
pi_186171417
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Volgens mij is @:Takkie88 kinderfysio en die kan hier denk ik wat zinnigers over zeggen. Maar ik denk zelf van niet, volgens mij zijn er best veel kinderen die het doen in het begin en corrigeert zich dat vanzelf weer (volgens mij tussen het 2e en 3e jaar). Veelvuldig gebruik van een loopstoel stimuleert een tenengang wel weer.
Goed onthouden labellefleur!
Tenenlopen is in het begin niet gek. Het is een manier om stabiliteit op te bouwen. Wanneer een kind goed los kan lopen dan zou het wel af moeten nemen. En bij hoge emoties zie je het veel kinderen lang doen.
Loopstoeltjes, bouncers, loopvestjes etc, eigenlijk de manieren waarop ze lang staan zonder dat ze het zelf kunnen, stimuleert het tenenlopen wel. En schijnt bij normaal ontwikkelende kinderen het zelfstandig kunnen lopen niet te versnellen.
Schoenen met een stugge zool zullen het tenenlopen niet stimuleren. Eerder tegengaan maar zijn om andere redenen in een vroeg stadium van het lopen niet/minder aan te raden. (Wanneer de ontwikkeling normaal verloopt).

Ben niet zo kort van stof, sorry :P
pi_186171839
@elliebell: wat fijn, een doorslaper! ik ben wel benieuwd wat een slaapcoach kan brengen. Gisteren met vriend gepraat over een eventuele tweede. N is echt een geweldig, leuk, lief, tof kind maar dat inslapen blijft een terugkomend ding wat maakt dat we dat op orde willen hebben voor we toe zijn aan een tweede. We zijn jong dus wat dat betreft tijd genoeg, maar langer dan een half jaar wil ik ook niet meer wachten ivm leeftijdsverschil.
Ik denk soms wel eens dat ze ons gewoon mist en nabijheid wil als we dan eindelijk thuis zijn. Ik werk 4 dagen en het is nu nog even geen optie om naar 3 te gaan. Voor de toekomst ben ik dat wel van plan, uiterlijk na komst van een eventuele tweede.
pi_186172010
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:29 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Goed onthouden labellefleur!
Tenenlopen is in het begin niet gek. Het is een manier om stabiliteit op te bouwen. Wanneer een kind goed los kan lopen dan zou het wel af moeten nemen. En bij hoge emoties zie je het veel kinderen lang doen.
Loopstoeltjes, bouncers, loopvestjes etc, eigenlijk de manieren waarop ze lang staan zonder dat ze het zelf kunnen, stimuleert het tenenlopen wel. En schijnt bij normaal ontwikkelende kinderen het zelfstandig kunnen lopen niet te versnellen.
Schoenen met een stugge zool zullen het tenenlopen niet stimuleren. Eerder tegengaan maar zijn om andere redenen in een vroeg stadium van het lopen niet/minder aan te raden. (Wanneer de ontwikkeling normaal verloopt).

Ben niet zo kort van stof, sorry :P
Ja dat vermoeden van die zool had ik al maar ik weet er te weinig van om dat dan weer zo te roepen :'). Bedankt voor de opheldering ^O^

en dan ga ik me nu weer bezig houden met nieuwe knieën enzo :')

Een doorslaper voor Ellie! *O*

Nolita ik merk hier ook duidelijk verschil wanneer ik weg ben geweest, ik zie dat ook wel zo..

Casper slaapt een soort van door sinds deze week en ik heb nog nooit zovaak de vraag gehad ‘heb je wel goed geslapen? Je ziet er een beetje moe uit?’. Ik was heel lang heel moe en nu ik me fit voel krijg ik dit _O-
  vrijdag 12 april 2019 @ 12:09:17 #236
221912 minilot
Nancy boy
pi_186172084
^O^ _O_ want een lopende Jacob! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 april 2019 @ 12:12:00 #237
221912 minilot
Nancy boy
pi_186172132
Günther heeft wel een aanloopje (ha!) nodig, we zitten inmiddels denk ik op 50/50 qua los lopen en kruipen als -ie ergens heen wil. Trage maar gestage vooruitgang :Y

Morgen hele dag (09:00 - 20:30) met vriendengroep naar de Efteling, benieuwd hoe dat gaat. Draagzak mee voor tussen de middag slapen, maar als dat niet lukt, eerder naar huis. Nou ja, zodra er gejengeld wordt :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_186172252
Mini, wat fijn die relaxte houding van jou :)

Morgen zijn we door vrienden uitgenodigd voor een activiteit en feestelijk iets vanwege een jubileum. Het was ten tijde van de vastlegging nog een verrassing, later bleek dat we ergens om 12:30 moeten zijn, dat is precies de tijd dat Simon naar bed gaat. Toen dacht ik nog, ach, het duurt nog 4 maanden, dan kan alles weer anders zijn, nu ben ik iets minder blij :{
Tegelijkertijd baal ik ook van die inflexibele houding.
pi_186172492
Hey TostoiFan, wie heeft er een inflexibele houding volgens jou? Ik hoop niet dat je te streng bent voor jezelf.

Wat ik altijd doe bij zo'n verrassingsuitjes is navragen of het mogelijk is wanneer 1 van jullie later komt met kind of dat het mogelijk is om kind te laten slapen op de plek waar jullie zijn.
Wanneer beide niet mogelijk is, neem ik een wagen of draagzak waarin ie wel in slaap valt als hij het zelf nodig vind. Het heeft niet mijn voorkeur, maar voor 1 x in de zoveel tijd niet erg denk ik.

Morgen gaan we met zijn viertjes een dagje uit en dan gaan we rond 11 uur rijden. Het is 1 uur rijden dus ik hoop dat hij in de auto slaapt. Zo niet, dan kan ie slapen in de wagen wanneer wij aan het rondrijden zijn. We houden rekening met slapen in de auto op de terugweg, dus feest tot 's avonds laat, omdat beide jongens dan niet gaan slapen op de gebruikelijke bedtijd. En als het niet lukt en we 1 of 2 krijsende exemplaren bijhebben, dan hebben we pech en gaan we naar huis. We moeten zoiets wel doen, anders komen we nergens meer. Nu met 1 slaapje is het nog wel te doen, maar in de tijd van twee slaapjes was het anders echt onmogelijk om weg te gaan.
pi_186173653
Het is idd altijd even kijken wat te doen als het onder slaaptijd valt. Maar ik heb dus altijd al gehad dat ik liever met haar een dag weg ging dan thuis bleef omdat ze als we weg waren zonder gedoe in slaap viel in drager of wandelwagen of auto en het thuis altijd gedoe was :X

Ik vind het verschil tussen overdag inslapen en in de avond ook zo groot hier. Zojuist was ze binnen 5 minuten in slaap en kon ik haar wegleggen...(ze was 4 uur wakker, sinds 9:00 vanochtend). We gaan nu eens proberen iedere dag om 19:00 naar bed te gaan, ergens vermoed ik dat ze vaak al te moe is en ze daarom zo lastig in slaap valt.

Hoelaat worden jullie dreumessen wakker na het middagslaapje en hoelaat gaan ze daarna weer naar bed? Hoeveel uur zit daartussen?
En hoelang slapen ze ‘s nachts in totaal? Dat is hier gemiddeld 11 uur, afgelopen nacht 12 uur.
Het is ook wel eens een stuk minder als ze in de avond pas om 22:00 in slaap valt en om 7:00 weer op moet.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:14:07 #241
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186173743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:56 schreef Nolita het volgende:
@:elliebell: wat fijn, een doorslaper! ik ben wel benieuwd wat een slaapcoach kan brengen. Gisteren met vriend gepraat over een eventuele tweede. N is echt een geweldig, leuk, lief, tof kind maar dat inslapen blijft een terugkomend ding wat maakt dat we dat op orde willen hebben voor we toe zijn aan een tweede. We zijn jong dus wat dat betreft tijd genoeg, maar langer dan een half jaar wil ik ook niet meer wachten ivm leeftijdsverschil.
Ik denk soms wel eens dat ze ons gewoon mist en nabijheid wil als we dan eindelijk thuis zijn. Ik werk 4 dagen en het is nu nog even geen optie om naar 3 te gaan. Voor de toekomst ben ik dat wel van plan, uiterlijk na komst van een eventuele tweede.
Ik lees natuurlijk vaker over de inslaapproblemen van N. en had daar verder geen tips voor, maar het dikgedrukte deed me aan het volgende denken:
Toen I. (nu 12 jaar) nog een jaar of 4 was, was ze ook een draak met inslapen. Steeds met de stomste smoesjes uit bed komen, huilen etc. Alles geprobeerd: streng zijn, meegaand zijn, vaste rituelen, of juist door haar laten bepalen hoe of wat: niks hielp.
Tot ik opeens door toestanden wegging bij mijn werk en plotseling veel thuis was Na een week ongeveer (toen was het denk ik bij haar geland, zeg maar), is ze goed gaan slapen.

Hier speelde denk ik ook mee dat ze door mijn wisselende werktijden niet precies duidelijk was (voor haar), wie haar wanneer kwam ophalen van school (of ik, of opa/oma, of BSO, etc). Ze is nog steeds wel een kind die behoefte heeft aan duidelijkheid.

Maar hier was de link dus heel erg duidelijk tussen stoppen met werken en het slapen. Ik heb hier met nieuwe banen ook echt rekening mee gehouden.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_186174256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:56 schreef Nolita het volgende:
@:elliebell: wat fijn, een doorslaper! ik ben wel benieuwd wat een slaapcoach kan brengen.
Slaapcoach verhaal onder spoiler, want lang en vast niet voor iedereen boeiend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini, leuk dat Günther gaat lopen!
Belle, wat fijn dat hij doorslaapt! Ik ken dat ook wel, dat ik een nacht weinig heb geslapen, maar er schijnbaar alleen maar nog verlepter uit zie :')

Tolstoi, ik zou gewoon kijken of het lukt wat te schuiven met zijn schema of ergens anders slaapjes doen. En vooral nadenken over een plan B als het niet lukt, 1 van jullie weg of eerder weg samen ofzo.
pi_186174352
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:07 schreef Nolita het volgende:
Het is idd altijd even kijken wat te doen als het onder slaaptijd valt. Maar ik heb dus altijd al gehad dat ik liever met haar een dag weg ging dan thuis bleef omdat ze als we weg waren zonder gedoe in slaap viel in drager of wandelwagen of auto en het thuis altijd gedoe was :X

Ik vind het verschil tussen overdag inslapen en in de avond ook zo groot hier. Zojuist was ze binnen 5 minuten in slaap en kon ik haar wegleggen...(ze was 4 uur wakker, sinds 9:00 vanochtend). We gaan nu eens proberen iedere dag om 19:00 naar bed te gaan, ergens vermoed ik dat ze vaak al te moe is en ze daarom zo lastig in slaap valt.

Hoelaat worden jullie dreumessen wakker na het middagslaapje en hoelaat gaan ze daarna weer naar bed? Hoeveel uur zit daartussen?
En hoelang slapen ze ‘s nachts in totaal? Dat is hier gemiddeld 11 uur, afgelopen nacht 12 uur.
Het is ook wel eens een stuk minder als ze in de avond pas om 22:00 in slaap valt en om 7:00 weer op moet.
's middag inslapen gaat hier ook veel sneller en soepeler dan 's avonds
Kevin is bijna 23 maanden en we zijn nu op het punt gekomen dat we hem 's middags na ongeveer 1,5 uur wakker maken, omdat bij een langere dut het inslapen 's avonds helemaal drama wordt. Hij wordt dan rond half 3 's middags wakker en gaat rond 20 uur weer in bed. Soms wat eerder en soms wat later, maar echt verschil in inslapen merken we toch niet.
Hij slaapt gemiddeld 11 tot 12 uur 's nachts (hij is tussen 7 en 8 uur wakker 's ochtends)
pi_186174371
Misschien ben ik wel te streng voor mezelf, heb mijn dag ook niet zo vandaag geloof ik.

We moeten een klein uur rijden om er te komen en er wordt vanuit gegaan dat iedereen dan al gegeten heeft bij aankomst. Dat eten is dus ook nog lastig, want om 11 uur thuis lunchen is een beetje aan de vroege kant, dus maar in de auto onderweg eten. Er moest gereserveerd worden voor de activiteit, dus nu nog aangeven dat we gesplitst komen is ook weer zo wat.
Vermoedelijk valt ie in slaap als we van de activiteit naar de 2e locatie rijden (10 minuten slapen) en op de terugweg naar huis (eind van de middag), waardoor ie morgenavond niet in bed te krijgen is.... Nou ja, ik zal het proberen los te laten.... :) Let it go, let it gooooooo :+

Voor de dreumesen die regelmatig / vaak in zandbak spelen: doen jullie dat in de speeltuintjes in de wijk of gaan jullie dan naar een 'georganiseerde' speeltuin? Simon wil de laatste tijd steeds graag in de zandbak spelen, maar alle zandbakken hier in de wijk zijn vergeven van hondendrollen :( Vanochtend met manlief had ie er ook weer eentje in zijn handjes :(
Dus we laten hem daar liever niet spelen.
pi_186174435
Ellie een doorslaper, wat fijn! En zo snel al. O+

Nolita bij ons is het ongeveer zo:
Tussen 7 en 8 wakker worden
Tussen 12 en 1 slapen
Tussen 14:30 en 15:30 wakker
Tussen 19:00 en 20:00 slapen

Einde middagdut en hoe laat hij weer naar bed mag zie ik los van elkaar. Sterker nog, als hij drie (!) uur geslapen heeft lijkt hij nog eerder moe 's avonds. Een lange dut betekent bij niet ons niet dat hij uitgeslapen is maar dat hij het heel hard nodig had.

Nachten zijn gemiddeld 10,5 uur, als zomertijd ineens langer en minder onderbrekingen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186174450
Simon valt 's middags na een kwartiertje nog kletsen in zichzelf in slaap, soms duurt het langer. We brengen hem tussen 12:30-13:00 naar bed. Mocht ie om 15 uur nog slapen, dan maken we hem wakker, anders wordt het 's avonds zo'n gedoe.
Tussen de middag slaapt ie dan zo'n anderhalf à twee uur.

's Avonds gaan we rond 19:30 naar boven en ligt Simon zo rond 20:15-20:30 in bed. Vooral nu met al dat smeerwerk en inzwachtelen vanwege de eczeem zijn we wat langer bezig. Hij zal dan ergens tussen 20:30-20:45 slapen. Nu met de zomertijd wordt ie rond half 8 's ochtends weer wakker. Zo'n 10,5 - 11 uur slaap 's nachts.
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:15:03 #247
221912 minilot
Nancy boy
pi_186174534
@Nolita, herkenbaar. Ik krijg Günther zonder uitzondering probleemloos en snel in z'n ledikant in slaap voor z'n middagdut (gewoonlijk ergens tussen 12:00 en 13:00 en dan slaapt -ie ca. twee uur) maar 's avonds is het drama en stuitert -ie alle hoeken van de slaapkamer in. Geen tips, wel een *boks* :')

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 12-04-2019 15:28:47 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:17:54 #248
221912 minilot
Nancy boy
pi_186174583
@LadyS Hier een bewuste thuisblijfouder maar dat maakt de koter 's avonds en 's nachts tot dusver bepaald geen goeie slaper..
Ach ja. Ik neem aan dat Günther wel een keer in z'n eigen bed en door gaat slapen voordat -ie het huis uit gaat :7

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 12-04-2019 15:28:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186174662
Het slapen tijdens dagjes weg zoals het gaat. In Disney hebben ze de 1e dag allebei 45 minuten geslapen in de draagzak (de een rond 16:00 uur, de ander rond 17:00 uur). De tweede dag hebben ze s middags 1,5 uur in bed geslapen (we wilden de avondshow zien dus zijn s middags terug naar het hotel gegaan) en de derde dag vanaf 14:00 uur ruim 1,5 uur in de wagen. De laatste dag wilden we rond 12 uur weg zodat ze dan in de auto goed zouden slapen, en toen sliepen ze al om 11:30 toen we het park uit liepen :')

Ze kunnen best een dagje met wat minder slaap. tenminste, mijn kinderen kunnen dat. En 's nachts merk ik dan ook geen verschil tov een willekeurige andere nacht. De dag erna halen ze het vaak wel weer in. Bij ons hebben ze het grootste deel van de terugreis naar huis geslapen, ondanks dat ze daarvoor ook al zo'n 45 minuten hadden geslapen. En na thuiskomst zijn ze ook gelijk netjes gaan slapen (een uur na hun reguliere bedtijd).

Is eerder gaan misschien nog een optie Tolstoi? Dan kun je rustig daar ergens lunchen en kan hij vast acclimatiseren. En verder je er gewoon bij neerleggen, het is zoals het is. En is het echt drama met huilen en gillen dan ga je eerder weg, heeft iedereen ook wel begrip voor.

Hier is het tegenwoordig ook dik een uur kwebbelen voor ze gaan slapen s avonds. Deed hun grote broer ook. Zolang ze niet huilen doen ze maar. Ze zijn hier wakker rond 8 uur, gaan om 14:00 uur naar bed, tot 16:00 uur meestal, en dan rond 19:00 uur weer naar bed (tenzij baddag, dan rond 19:30/20:00).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:25:02 #250
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186174672
@minilot Ik bedoel ook zeker niet dat het een garantie voor een goedslapend kind is. Bij mijn dochter was het verschil zo duidelijk merkbaar, dat het me heel waarschijnlijk lijkt dat het bij haar kwam door het gebrek aan structuur en het feit dat ze me weinig zag.
Ik deelde mijn ervaring omdat Nolita zelf aangaf dat het misschien kwam omdat N. haar miste omdat ze veel werkte.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:32:00 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_186174787
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:09 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Een lange dut betekent bij ons niet dat hij uitgeslapen is maar dat hij het heel hard nodig had.
Hier precies zo :Y
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 april 2019 @ 15:34:29 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_186174836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:25 schreef LadyS het volgende:
@:minilot Ik bedoel ook zeker niet dat het een garantie voor een goedslapend kind is. Bij mijn dochter was het verschil zo duidelijk merkbaar, dat het me heel waarschijnlijk lijkt dat het bij haar kwam door het gebrek aan structuur en het feit dat ze me weinig zag.
Ik deelde mijn ervaring omdat Nolita zelf aangaf dat het misschien kwam omdat N. haar miste omdat ze veel werkte.
Snap ik hoor, het was ook helemaal niet bedoeld als commentaar - excuses als het zo overkwam :*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 april 2019 @ 16:32:03 #253
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_186175919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Snap ik hoor, het was ook helemaal niet bedoeld als commentaar - excuses als het zo overkwam :*
Excuses niet nodig, hoor :o Was alleen een beetje "bang" dat je misschien dacht dat ik bedoelde dat veel werken slecht is voor je kind en iedereen maar zo weinig mogelijk moet gaan werken en dat jij daartegenin bracht dat kinderen daar helemaal niet per se beter van gaan slapen, maar dat wilde ik dus helemaal niet overbrengen met mijn post. Ofzo.
Anyway, niks aan de hand, haha. :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:43:48 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186178313
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:12 schreef minilot het volgende:
Günther heeft wel een aanloopje (ha!) nodig, we zitten inmiddels denk ik op 50/50 qua los lopen en kruipen als -ie ergens heen wil. Trage maar gestage vooruitgang :Y

Morgen hele dag (09:00 - 20:30) met vriendengroep naar de Efteling, benieuwd hoe dat gaat. Draagzak mee voor tussen de middag slapen, maar als dat niet lukt, eerder naar huis. Nou ja, zodra er gejengeld wordt :)
Wij gaan ook *O* als ik jullie zie komen we even zwaaien :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:50:23 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186178437
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 april 2019 15:09 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ellie een doorslaper, wat fijn! En zo snel al. O+

Nolita bij ons is het ongeveer zo:
Tussen 7 en 8 wakker worden
Tussen 12 en 1 slapen
Tussen 14:30 en 15:30 wakker
Tussen 19:00 en 20:00 slapen

Einde middagdut en hoe laat hij weer naar bed mag zie ik los van elkaar. Sterker nog, als hij drie (!) uur geslapen heeft lijkt hij nog eerder moe 's avonds. Een lange dut betekent bij niet ons niet dat hij uitgeslapen is maar dat hij het heel hard nodig had.

Hier precies dezelfde tijden :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186178935
Dirk valt s avonds ook moeilijk in slaap Nolita, en overdag met een minuut of 5 al. Dus wat dat betreft wel herkenning. Hij slaapt nu rond het middaguur een uurtje of 2, heel soms 3, en dan s avonds tussen 20.30 en 21.30 tot 7u in de ochtend ongeveer.

Ik heb me een flinke poos gefrustreerd maar inmiddels heb ik weer (waarschijnlijk tijdelijk :') ) de acceptatie-fase ingezet. Wij doen niet aan laten schreeuwen. Hij gaat op bed als hij moe is, en als hij de slaap niet kan vatten en daardoor gefrustreerd gaat huilen gaat hij weer naar beneden en proberen we het 20/3040min later weer. Soms doet hij een tussenstap met miepen/jammeren en dan wil ik nog wel eens z'n speen teruggeven. Maar meer ook niet. We hebben van alles al geprobeerd, inclusief hem perse op bed houden, maar het maakt weinig verschil, behalve dan dat onze avond helemaal kapot is. Eerder op bed leggen hielp niets (maakte de frustraties wederzijds alleen maar groter), langer rekken voor het op bed leggen wordt alleen maar hij vervelend(er) van. Dus dit is wat we doen en we doen het er maar mee. Het gaat vast ooit weer over. Het schijnt ook zo'n ding te zijn, slaapregressie bij 18 maand, dus ik heb nog hoop. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 12 april 2019 @ 20:00:34 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186179709
Hier valt kapitein ook de sinds twee weken niet meer snel in slaap in de avond, meestal ligt hij nog ruim een uur te kletsen en te zingen O+ nu komt er steeds "hihihi hahaha lalalalalaaa" uit het kamertje _O- :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186180187
Ik geloof dat er gewoon weinig invloed is op het hele slaapgebeuren. In ieder geval sowieso niet een vast format. We hebben een lastige slaper in peuter (die ligt nu net in ons bed, want in het weekend mag het, maar als het aan hem ligt zou hij er altijd slapen) en een hele makkelijke slaper aan Mijm. Die leg ik neer en hij slaapt. Als hij zijn fiep laat vallen en ik hoor het door de babyfoon, dan kan ik hem gewoon teruggeven. Hij wordt dan wakker, tilt zijn hoofd op en gaat weer liggen. Maar daar is dus geen regelmaat in te ontdekken.

Ik zeg ook vaak dat ik Mijm op ga eten, maar ik mag het niet van S.: ‘Neee, dan hebben we geen Mijmpie meer ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186180249
Hier is het zo gigantisch wisselend! Hij is wel altijd wakker rond 06:00 :'), middagdutjes wisselen. Vandaag van 11-15 (!), en rond 19:30 weer naar bed maar dat gaat ook moeizamer de laatste tijd. Casper kletst niet in bed, die huilt al als je met ‘m over de overloop loopt :').

Maar wel veel updates deze week!
- ik durf het nu los lopen te noemen :')
- uit een rietjesbeker drinken kan ie ook ineens
- doorslapen (!)
- middagdutjes zonder al teveel drama

Hoelang zou het arme kind al last van de oren hebben gehad? :@ 2 dagen na het starten van de antibioticakuur (nu afgelopen) kreeg ik een heel ander kind.
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:19:22 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186187486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:56 schreef Nolita het volgende:
Ik denk soms wel eens dat ze ons gewoon mist en nabijheid wil als we dan eindelijk thuis zijn. Ik werk 4 dagen en het is nu nog even geen optie om naar 3 te gaan. Voor de toekomst ben ik dat wel van plan, uiterlijk na komst van een eventuele tweede.
Ik zag dat er al meer op gereageerd was, maar ik wilde deze er nog even uitpikken om een ervaring van mezelf te delen. Ik zei een paar maanden geleden hetzelfde tegen de slaapcoach: 'hij mist me, lange dag op de crèche, dan een uurtje mij zien, hij wil inhalen.' Zij zei: 'ja maar de nacht is om te slapen.' Punt. Verder niks. Mij hielp dat enorm. Ik moet aanvaarden dat hij me niet 24/7 om zich heen heeft, en het idee dat hij dat 's nachts mag compenseren is niet terecht.
En het bleek ook niet waar. Sinds hij het doorslapen doorheeft, doet hij in principe dat, hoe de dag ook liep. k heb er een uitgeruster kind voor teruggekregen. Maar dat komt dus omdat er bij mij een knop omging.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186187843
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 09:19 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zag dat er al meer op gereageerd was, maar ik wilde deze er nog even uitpikken om een ervaring van mezelf te delen. Ik zei een paar maanden geleden hetzelfde tegen de slaapcoach: 'hij mist me, lange dag op de crèche, dan een uurtje mij zien, hij wil inhalen.' Zij zei: 'ja maar de nacht is om te slapen.' Punt. Verder niks. Mij hielp dat enorm. Ik moet aanvaarden dat hij me niet 24/7 om zich heen heeft, en het idee dat hij dat 's nachts mag compenseren is niet terecht.
En het bleek ook niet waar. Sinds hij het doorslapen doorheeft, doet hij in principe dat, hoe de dag ook liep. k heb er een uitgeruster kind voor teruggekregen. Maar dat komt dus omdat er bij mij een knop omging.
Uit mijn ervaring met 2 lastige slapers denk ik dat dat key is. Je moet er zelf klaar voor zijn om wat te veranderen en niet alleen maar jezelf aan de kant te schuiven voor het kind. Tenminste, dat deed ik steeds. Ik maakte excuses, dit vast waar waren, voor mijn kind omdat het kind op dat moment vrijwel altijd boven mezelf ging, totdat dat nieuwe meer ging. Toen was ik klaar om wat te veranderen...
pi_186187964
Banaan hoeft mij nooit te missen, toch heeft hij ook wel zijn onrustige nachten. Ik denk dan ook niet dat zoiets samenhangt.

Hij slaapt meestal in als een engeltje, dat wel. Zoals gisteren eerst melk drinken, toen ik mijn neus ophaalde (we zijn allebei verkouden) liet hij even los, deed een nep hoestje en dronk giechelend verder. Sliep binnen tien minuten. O+

Ik smolt trouwens ook laatst van Jacob zijn "leessss".

Fleur wat heerlijk dat het ineens zoveel beter gaat met Casper. ^O^ In plaats van afvragen hoe lang hij al kast had, zou ik proberen blij te zijn dat jullie nu met antibiotica konden beginnen in plaats van nog weken later.

Pittig Nanuke. :* Goed dat je probeert het te accepteren voor wat het is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186189689
Hallo vanuit de Efteling! :W Met een flinke groep volwassenen al sinds 08:45 hier. So far so good, ondanks baggernacht van Günther. :7 Benieuwd of ik zo een middagslaapje voor elkaar kan boksen..

[ Bericht 15% gewijzigd door minilot op 13-04-2019 12:19:09 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_186189705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij gaan ook *O* als ik jullie zie komen we even zwaaien :D
:D :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_186197764
Is er nog een mini meet geweest ldg en minilot? :D

Bedankt voor alle reacties. Het relativeert wel om te lezen dat meer dreumessen niet dan wel tussen 19:00 en 20:00 in bed liggen/slapen.

Gisteren was vriend alleen en heeft hij meerdere pogingen moeten doen en was het uiteindelijk 21:30. Toen ze vannacht wakker werd riep ze papa i.p.v. mama; dat is voor het eerst :D; zo knap dat ze dan onthouden heeft dat ik weg was.

Vandaag ging het voor ons doen dan weer perfect en sliep ze om 20:15.
Ik zou het meer dan prima vinden als ze nog een uur zou kletsen of zingen zoals ik hier bij een aantal lees. Echter doet ze dat nooit in bed, zodra we weg willen is het huilen / krijsen en nu komt ze dus uit bed. Daarom blijven we er nu bij tot ze slaapt / valt ze in mijn armen in slaap.
Jagar en lemijn over die knop die om moet. Daar zit vast ook iets in, lijkt simpel, maar is toch lastig.

Tolstoi wat vies van die drollen in de zandbak, dat snap je toch niet!? Ik woon in een dorp met speeltuintjes zonder zandbak (wel speelzand onder de toestellen) en vooralsnog geen drollen ontdekt.
Onze halve tuin is een zandbak en dat vindt ze geweldig. Vandaag een zandbak voor haar in elkaar gezet, morgen nog even zand halen. Ben ik benieuwd of ze dan in de zandbak gaat spelen of toch in de rest van de tuin, haha.
pi_186197840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:00 schreef Nolita het volgende:
Is er nog een mini meet geweest ldg en minilot? :D
Helaas, al heb ik wel flink rondgespeurd!

We zijn inmiddels thuis - Günther sliep vanmiddag een half uurtje in de draagzak en verder al sinds 06:50 niet, zelfs niet in de drie kwartier auto op de terugweg. :o
Stuitert nu nog steeds na. :')

LDG, hoe ging het? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_186198799
Ik heb jullie ook niet gezien -O- ik zag nog een clubje hele fanatieke fotografen bijna fappend foto's maken van de nieuwe tuffer auto'tjes, maar daar zag ik jullie ook niet bij :D

Ik vond het wat te druk naar mijn smaak moet ik zeggen. Niet veel dingen gedaan, polka marina, carousel, diorama, peuterspeeltuin, laaf, sprookjesbos en pandadroom (die vond ie eng :@). In lange wachtrijen staan is niet heel chill met zware beweeglijke dude die alle kanten op wil :)

Gunther heeft t goed lang vol gehouden!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 14 april 2019 @ 07:56:11 #268
221912 minilot
Nancy boy
pi_186203897
Ooo, jammer van het weinige gedaan, LDG! Ik vond het qua wachttijden wel meevallen eigenlijk. Het was weliswaar druk op de paden en pleinen, maar voor Droomvlucht hebben we bijvoorbeeld maar een kwartiertje gewacht, Symbolica en Fata Morgana maar tien minuten en tegen het einde van de middag was het in één keer doorlopen bij Stoomtrein, Gondoletta en Spookslot. Best een hoop gedaan, zeker voor ons doen!

En nee, fanatieke fotografen zitten er bij ons niet bij :+

Nog lekker gegeten? En want vond je uk het leukst? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_186210118
Leuk die Eftelingervaringen. Ben er zelf nog nooit geweest, hou niet zo van pretparken.

Gister is goed gegaan. Activiteit an sich was niet zo geschikt voor Simon, maar hij heeft zich prima gedragen en vermaakt en lekker rondgerend. Later heeft ie nog heerlijk taart gegeten. Slapen heeft ie pas gedaan in de auto terug zo rond 17 uur. Dankzij de file heeft ie 1 slaapcyclus gepakt. Thuis was ie eerst wel wat huilerig van alle prikkels (er waren zo'n 20 kinderen en daarnaast nog flink wat volwassenen), eten had ie dan ook niet zoveel trek in. 's Avonds ging ie zijn normale tijd naar bed, hij was helemaal gesloopt en sliep dus vrij snel en vanmorgen was ie ook pas 8 uur wakker.

Vandaag is ie nog wat jengelig, ik denk door alle drukte van gister. Heb me weer eens voor niks druk zitten maken :+
  zondag 14 april 2019 @ 13:51:11 #270
221912 minilot
Nancy boy
pi_186210357
Kijk aan, mooi dat het zo meeviel Tolstoi! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 14 april 2019 @ 13:54:48 #271
221912 minilot
Nancy boy
pi_186210427
Weten jullie dit nog?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:41 schreef minilot het volgende:
Tip voor de jongere dreumesen hier (<18 maanden) in de regio Rotterdam volgende maand: twee dansers, een cellist en een altviolist improviseren een voorstelling bij elkaar met behulp van de kleine bezoekertjes :)
https://www.dedoelen.nl/agenda/16888//BB_10_18_maanden_/
Was daarnet. Erg tof! O+

Günther aan de kiekeboe met danseres:


..en achteraf Günthers allereerste Happy Meal, ter compensatie van zoveel artistieks :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_186213122
Oh oh; mijn hart. N. Loopt!! Nouja rent al :') O+
  zondag 14 april 2019 @ 17:06:37 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186214745
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 07:56 schreef minilot het volgende:
Ooo, jammer van het weinige gedaan, LDG! Ik vond het qua wachttijden wel meevallen eigenlijk. Het was weliswaar druk op de paden en pleinen, maar voor Droomvlucht hebben we bijvoorbeeld maar een kwartiertje gewacht, Symbolica en Fata Morgana maar tien minuten en tegen het einde van de middag was het in één keer doorlopen bij Stoomtrein, Gondoletta en Spookslot. Best een hoop gedaan, zeker voor ons doen!

En nee, fanatieke fotografen zitten er bij ons niet bij :+

Nog lekker gegeten? En want vond je uk het leukst? *O*
Ach het was ook al de derde keer in n half jaar dat we er waren dus vond t wel prima :D (ik kom oorspronkelijk uit de buurt en halve familie heeft n abbo dus we gaan nog wel eens).

Kaptein vind het vooral heel cool om gewoon overal rondjes te rennen en te dansen op de liedjes. Als de tuffertjes het hadden gedaan was dat ongetwijfeld de lievelings geweest :D wat is die van gunthertje?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 14 april 2019 @ 17:07:38 #274
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186214780
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 13:54 schreef minilot het volgende:
Weten jullie dit nog?
[..]

Was daarnet. Erg tof! O+

Günther aan de kiekeboe met danseres:
[ afbeelding ]

..en achteraf Günthers allereerste Happy Meal, ter compensatie van zoveel artistieks :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht er gisteren aan, maar toen wassie al uitverkocht -O-. Was t de moeite waard?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 14 april 2019 @ 17:08:02 #275
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186214795
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 16:00 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh oh; mijn hart. N. Loopt!! Nouja rent al :') O+
*O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186219509
Oh wat ziet dat er tof uit, mini, met die danseressen en muziek O+

Wij zijn vandaag naar het Nijntjemuseum geweest, was een topidee op een zondag, best wel druk _O- Maar C vond het wel leuk geloof ik, ze heeft zich prima vermaakt! Enige nadeel van dat ze nog steeds niet los loopt waren haar pikzwarte handjes van al het kruipen daar, stofzuigen doen ze er zeker niet :+


Het is ineens weer zo’n klein besje tussen al die grotere en lopende kindjes O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186219995
Oh dat ziet er leuk uit Rena. O+ Ondanks nog niet los lopen ziet ze er al best groot en wijs uit.

Leuk Mini!

Tolstoi goed dat je toch gegaan bent. Wij hadden vandaag een beetje soortgelijk dilemma. Banaan had een ultieme prutnacht en een middagdut van slechts een uur. Na de dut zouden we naar mijn zus, half uur rijden, ik zag het eigenlijk niet meer zo zitten.

Hij had het aardig naar zijn zin, weinig gedoe, weinig melk nodig. Thuis zou hij nauwelijks te houden zijn geweest maar een andere omgeving (ok, en taart) scheelde echt. In de auto speelde hij nog door, in slaap krijgen was wat moeilijker dan anders maar ik ben zo blij dat we toch zijn gegaan. Totaal anders dan ik vooraf gedacht had. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186224046
Wat fijn dat het zo goed ging Tolstoi en PKM! Hopelijk geeft dat jullie wat vertrouwen om zulke dingen makkelijker te doen een volgende keer.

Mini, ziet er leuk uit die voorstelling! Het lijkt alleen alsof het heel rustig was, klopt dat?

Wat leuk Rena, het Nijntje museum! Moeten wij ook nog even gaan plannen. Het Kinderboekenmuseum in Den Haag is overigens qua opzet deels vergelijkbaar, dus wellicht voor in de toekomst ooit leuk. Zit naast het centraal station.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186228438
Leuk Rena! Ik wilde met Kees nog even wachten tot hij los kan lopen, maar dan ook maar eens heen.

Heb met Kees ook dat ik 'm de ene keer zo groot al vind (want het wordt al echt een jongetje) en de andere keer nog mini en kwetsbaar (als er oudere kindjes zijn die zoveel meer kunnen).

Fijn dat het goed ging PKM en Tolstoi! Wij hadden het juiste andersom, Kees was gisteren mee met een familie uitje (van mijn kant), maar dat ging niet goed. Hij was duidelijk moe en zat van de drukte. Vriend is dus eerder weggegaan met hem, maar daardoor ook helemaal prima.

Ik had 'Nijntje verstoppertje spelen' voor hem gekocht en dat is wel een succes. Na 1 ochtend spelen en zeggen 'waar is Nijntje? Ik weet ook niet waar Nijntje is', heeft hij het handen vragend omhoog houdend en dit gezicht erbij :? helemaal onder controle. En doet hij ook op andere (goede) momenten, zoals wanneer hij zelf legoblokjes verstopt. Zo ontzettend lief O+
pi_186228605
Leuk Ellie, ook verstoppertje met Nijntje. O+ Banaan vindt het leuk om te zoeken maar het poppetje is een van de weinige dingen die hij eng vindt.
Ik moest hem eerst laten zien dat er een aan/uit knopje op zat, tot die tijd wou hij Nijntje niet vasthouden. Hij weigert nog steeds om haar te pakken als ze verstopt is. :')

We hebben ook de stoelendans, hij snapt het dansen en ramt graag op die knop. Stilstaan moet hij nog leren. Maar die is ook wel erg leuk. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 15 april 2019 @ 18:34:24 #281
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186235576
De kaptein is ergens allergisch voor -O- al n paar weken prutoogjes en vanmorgen waren zn oogleden zo dik dat t wel n aziatisch jongetje leek. Ik dacht oorontsteking maar de dok zei allergie -O- nu oogdruppels om te proberen of dat wat doet. Waar ie allergisch voor is is nog niet betrouwbaar vast te stellen voordat ie drie is :{ dus tot die tijd maar n beetje uitproberen ect. T kan vanalles zijn van huisstofmijt tot eten, hooikoort en dieren -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 15 april 2019 @ 18:37:45 #282
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186235644
Ging het hier een tijdje terug niet over Waytoplay? Die autobaan van Noud? Nu met 25% korting bij dragenenzo!

Oh ldr, wat een nare situatie. Heb je wel tips meegekregen hoe je het tot die tijd het beste aan kunt pakken?
  maandag 15 april 2019 @ 19:44:07 #283
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186237214
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ging het hier een tijdje terug niet over Waytoplay? Die autobaan van Noud? Nu met 25% korting bij dragenenzo!

Oh ldr, wat een nare situatie. Heb je wel tips meegekregen hoe je het tot die tijd het beste aan kunt pakken?
Mwah niet echt,even proberen of die medicatie wat doet. We proberen eerst de oogdruppels en daarna evt n drankje met antihistamine :Y als een van beide of allebei iets doet dan weten we iig zeker dat het iets allergisch is.

Tzou overigens niet gek zijn hoor n allergie, mn hele schoonfamilie is allergisch en astmatisch en weet ik het :Y dus ik geef zn papa de schuld :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186240881
Oh dat is ook een goede tip Flyingfish, Den Haag vind ik sowieso een mooie stad dus misschien dat we binnenkort eens die kant opgaan O+

Elliebel, ik zou misschien nog wel even wachten, achteraf gezien denk ik wel dat het nog leuker is als ze wat mobieler is. Ze worden erg smerig van die vloer ook _O-

Dat Nijntje Verstoppertje lijkt me ook leuk, als het goed is ligt dat nog bij mijn schoonouders, keertje ophalen :)

LDG, wat sneu voor de kapitein. Gezien de tijd zou hij ook misschien hooikoorts kunnen hebben/krijgen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186245486
O+ O+ Ik werd gister helemaal bedolven onder de kusjes toen ik de deur uit ging om te werken, mijn hele gezicht O+ O+
pi_186246473
Wat lief TolStoi! O+

Wat een leuke foto Rena! O+

LDG wat sneu! :{

DFD:
Wanneer heb ik mijn baby ingeruild voor dit exemplaar? :{w O+ hij steekt de potloden vooral in zijn mond, de krabbels komen van mij :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186247433
Leuke foto Belle! Truitje past mooi bij de potloden. ;)

Hier een Z. die de laatste tijd zich wat minder makkelijk zelf kan vermaken, meer aan mijn benen hangt en meer ‘haar buien’ heeft. :')
Verder een schatje hoor. Ze houdt erg van buiten zijn. Laat haar los in de tuin en al haar sikkeneurigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ze loopt ontzettend goed inmiddels. Ze kruipt vrijwel niet meer. Ze doet het op haar gemak en valt heel weinig. Helemaal in control.
Prachtig om te zien. O+

De nachten zijn weer wat onrustiger. Als ze wakker wordt neemt ze alleen genoegen met de borst. Ik kan alles uit de kast halen en ze kan wel kalm worden maar ze wilt niet dat ik wegga. Ik merk wel dag ze echt probeert te slapen maar het lukt gewoon niet.
Lastige is dat ik soms ook nachtdiensten draai dus ik wil haar liever geen borst geven midden in de nacht.
Maar het is ook kiezen: uren aanmodderen met een vermoeiend meisje of toch uiteindelijk die borst geven en ze slaapt in no time.
Moeilijk zulke dingen.

Laatst bij cb geweest: 77 cm en 8,5 kilo.
Mijn poppetje. :P
pi_186248934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 07:09 schreef TolstoiFan het volgende:
O+ O+ Ik werd gister helemaal bedolven onder de kusjes toen ik de deur uit ging om te werken, mijn hele gezicht O+ O+
Oh heerlijk is dat he? Soms pakt ze mijn gezicht beet met beide handjes en kwijlt dan heerlijk op mijn wang. Nooit gedacht dat ik kon genieten van andermans kwijl ;)

Fleur, hier gaat ook alles nog de mond in hoor, daarom kleur ik eigenlijk nog niet met haar. Wil misschien binnenkort eens kijken voor vingerverf voor kleintjes. Casper kijkt er wel serieus bij 8-)

Venco, zo te lezen misschien weer een soort sprongetje, althans als je er in gelooft :P ? C had dit pas geleden ook, hoewel ze toen ook ziek werd, maar inmiddels kan ze weer aardig zelf spelen en lummelen in de woonkamer. En inderdaad een poppetje :o , C was de laatste keer 78cm en bijna 11 kilo, mijn dikzakje :') Als ze nou ook even los zou gaan lopen zou dat vast gaan compenseren _O-

Ze is ook zo dol op eten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_186249425
Oh, ik geloof zeker in sprongetjes. Herkende het één en ander ook wel rond de 16 maanden dus ga uit van een paar weken ‘onrust’ en dan komt het wel goed. :)

En je C’tje is een schatje. O+
pi_186256619
Mijn dreumes wil net uit bad. Ik til hem uit bad. Hij loopt direct naar het potje, zit daar op en doet een hele grote plas, pakt het potje voorzichtig op, leegt hem in de wc en wil weer terug in bad.

Wat is deze??
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:29:36 #291
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_186257236
Dfd *O* de kapitein wil soms na het middagslaapje in zn bed blijven spelen met zn knuffels :D O+. Meestal ga ik dan even op de grond naast zn bed zitten, dat ziet er zo uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens hoeft de allergie niet perse hooikoorts te zijn, al zou t qua timing wel kunnen. Hoewel kapteintje wel eigenlijk al zijn hele leven zo'n beetje snottert en reutelt maar dat weet ik altijd aan verkoudheid :{

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 16-04-2019 20:59:12 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:54:56 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186257959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:02 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn dreumes wil net uit bad. Ik til hem uit bad. Hij loopt direct naar het potje, zit daar op en doet een hele grote plas, pakt het potje voorzichtig op, leegt hem in de wc en wil weer terug in bad.

Wat is deze??
_O_
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:02:00 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186258203
Wat grappig LDG, ik vind mezelf tegenwoordig ook vaak terug naast het bedje. Vooral 's middags. Dan wil hij nog een paar keer zijn knuffels eruit gooien zodat ik ze terug gooi. Of hij wil een boekje lezen.
Dat levenslange snotteren komt voor minimaal 90% gewoon van verkoudheden hoor!

Mooie foto van C! Laat ze die haarband zitten joh?

Vervelend die onrustige nachten venco. Jacob heeft altijd gesnapt dat hij niet kon drinken als ik er niet was, dus ik zou niet puur om die reden de nachtvoedingen weigeren. Hoe bevalt het je om weer 's nachts te werken?

Fleur, wat zijn ze opeens groot he. Heel gek is dat. Ik dacht vandaag ook weer opeens huh? Hoe kom ik aan zo'n enorm kind? Hij wordt steeds peuterachtiger.

Jacob snapt die weg van waytoplay nog niet trouwens, Hij beschouwt die stukjes als auto's om mee over de grond te gaan. Treinbaan van duplo snapt hij ook nog niet, hij haalt de treinstellen eraf en gaat dan rondrijden.

Al die kusjes voor Tolstoi O+ .

Dat doet me eraan denken dat Jacob het heel leuk vindt om vanuit de learning tower zijn armen naar me uit te strekken. Hij wil dan graag dat ik erbij kom staan, omhelst me innig, en duwt me dan weg. Ik beschouw het maar als oefenen met afstand en nabijheid ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186260373
Wauw Adrian, wat goed!! Eerste keer op het potje?

BFD *O*

Er wordt aan de overkant gewerkt met graafmachines enzo. Het is al een week ongeveer dit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij verraste me vandaag bij het lezen in een boekje die we minder vaak lezen. Ik wou het gebaar maken voor huis maar hij zei al iets als "hus". _O_

Leuk LDG die knuffels. Banaan pakt nou steeds zijn grote pandabeer en komt dan naar me toe voor een groepsknuffel. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_186260413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:02 schreef Lemijn het volgende:

Vervelend die onrustige nachten venco. Jacob heeft altijd gesnapt dat hij niet kon drinken als ik er niet was, dus ik zou niet puur om die reden de nachtvoedingen weigeren. Hoe bevalt het je om weer 's nachts te werken?

Nee, begrijp ik maar zo hoop ik dat ze dus leert zonder borst in slaap te vallen. Dat ze mijn borst niet nodig heeft.
Als ze altijd de borst krijgt, leert ze toch geen alternatief?
Ik dacht een beetje anders. Maar het werkt tot op heden niet. :')
Al ging het wel een tijdje beter.

‘s Nachts werken gaat prima. Valt mij alles mee.
Ik baal wel wanneer bij thuiskomst blijkt dat Z. dan al bijv. anderhalf uur niet echt slaapt.
Man gaat haar troosten, legt haar weer in bed, en soms soest ze wel in slaapt maar een diepe slaap zit er niet in tot ik rond 4 uur thuiskom.

Heb nu 3 nachtdiensten gehad en daar is ze 2 keer lang van wakker geweest (1,5 uur voordat ik thuiskwam). De 3e keer een half uur voordat ik thuiskwam dus dat is niet zo erg.
Ik hoop wel dat dit verbeterd.
  dinsdag 16 april 2019 @ 22:12:23 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186260898
Dat klinkt wel vervelend inderdaad. Mijn situatie is toch niet goed vergelijkbaar realiseer ik me nu - Jacob sliep prima weer in zonder mij toen het met mij nog gedoe was, maar dan was hij in een ander huis. Ik snap wel dat jouw dochter denkt ‘ik wacht gewoon tot mijn moeder komt’. Dan misschien toch een keer radicaal stoppen, een paar maanden kan alweer verschil maken... sterkte ermee, slaapgedoe is gedoe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186260944
Kwijlkusjes, heerlijk! Peuter laatst: "Ik doe jou een kusje geven in je nek, okay?" (Had nekpijn) "Maar dan moet je hem wel laten zitten hè? Niet afvegen als altijd!" Zei hij streng.

Haha, Adrian4, goed hè? Komt denk ik door het afkijken bij grote broer, denk je niet? Hier is Tetter ook al "zindelijk", zolang ie in z'n blote billen loopt. Helaas heeft ie een blaas ter grootte van een walnoot en is het de kunst om een drol in zo veel mogelijk delen af te drukken (want dan kun je vaker "doohpoele!!!"). En ik ben een beetje te lui om 74884 keer per dag bukkend samen met dat potje naar de wc te wandelen, dus luier it is, for now.

Ben zo blij trouwens! We zetten nooit een wekker meer, want wie heeft er een wekker nodig met een om 5:30-Tetter in tha house? Hij is vandaag op een fantastisch tijdstip wakker geworden. 7:05, OMG! Na een voorbeeldige in- en doorslaap! (Man miste wel zijn trein, maar fukkit!) Er is hoop mensen, er is hoop!
  dinsdag 16 april 2019 @ 22:25:39 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_186261392
7:05, _O_ *; .
Maar serieus, er is echt hoop. Fijn. Ik heb verduisterende stof gekocht vandaag zodat ik ook weer eens zo’n tijdstip heb en wel voordat de dagen weer korter worden. Wie weet scheelt het nog iets...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_186264281
Doe mij ook zo’n kind dat slaapt tot 7:05 _O_

Adrian wat goed! _O_

Ohh rena wat een plaatje O+

Ldg wat is de kaptein al groot zeg! :D Hoe is het nu met hem?

Haha pkm, live entertainment :+

Wat vervelend Venco ;(

Ik ben vanavond voor het eerst met Casper op de stoep gaan lopen nu hij los kan lopen. Er kwam meteen van ons oprit af een man met een hond langs. Weg Casper, hij ging meteen de hond achterna :')
pi_186266797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 22:12 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt wel vervelend inderdaad. Mijn situatie is toch niet goed vergelijkbaar realiseer ik me nu - Jacob sliep prima weer in zonder mij toen het met mij nog gedoe was, maar dan was hij in een ander huis. Ik snap wel dat jouw dochter denkt ‘ik wacht gewoon tot mijn moeder komt’. Dan misschien toch een keer radicaal stoppen, een paar maanden kan alweer verschil maken... sterkte ermee, slaapgedoe is gedoe.
Nou, inderdaad. Ik had met mezelf afgesproken na 4 uur pas de borst te geven als ik gewoon thuis ben. Zelfde situatie als wanneer ik uit mijn nachtdienst kom.
Dus als zij 1:30 toch wakker wordt, eerst allerlei alternatieven proberen. Ze barst in eerste instantie in woede uit als ze niet de borst krijgt. :') Eerst heel hard krijsen en strekken.
Na een minuut of 5 wiegen en zingen/praten kalmeert ze wel maar echt ontspannen is ze niet. Naarmate de tijd vordert wordt het wel iets beter.
Dan is er wel een moment dat ik haar terug in bed leg (zo’n 20 min na binnenkomst) en dan probeert ze echt wel te slapen maar ze wordt toch opnieuw wakker en huilerig.
Dit houdt ze gerust vol tot het tijd is voor de borst.
Nu was ze laatst rond 0:00 uur al wakker. Zelfde gedoe maar toen was ik er tegen 2 wel klaar mee en die borst gegeven. Ik durf er op te wedden dat ze het dan ook tot 4 uur had volgehouden. :')
Nu draai ik maar 2 nachtdiensten per 3 weken dus dat valt mee hoor, maar man zit er dan mee dus ze moet het toch een beetje leren. :)
pi_186267374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:02 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn dreumes wil net uit bad. Ik til hem uit bad. Hij loopt direct naar het potje, zit daar op en doet een hele grote plas, pakt het potje voorzichtig op, leegt hem in de wc en wil weer terug in bad.

Wat is deze??
Oh wat goed joh *O*

De kapitein in bed, wat gezellig dat hij dan nog eventjes wil spelen O+

Banaan op de uitkijk, handig dat gratis entertainment PKM :D :Y

Lemijn, als ze het een half uur laat zitten is het veel :P Ik had deze gekregen en het staat zo zoet, maar dingen op haar hoofd zijn over het algemeen drama, een leuk haarspeldje moet ik heel sneaky in doen want anders trekt ze hem er gelijk uit :+

Adrian, wat een toptijd idd! 5 uur is wel heel vroeg
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')