Ja dan moet je in het begin maar genoeg nemen met minder en dan je certificaten halen etc. Investeren in jezelf heet dat.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Geen papiertje of geen ervaring en als je het papiertje hebt roepen ze weer dat je geen ervaring hebt en niemand die weet waar je het wel vandaan kan halen.
Eeeuh ik heb het niet over salaris... het gaat erom dat er mensen worden afgewezen vanwege het ontbreken van papiertje en ervaring en als het papiertje wel hebben (waar ze om vragen) roepen ze dat je geen ervaring hebt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:15 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja dan moet je in het begin maar genoeg nemen met minder en dan je certificaten halen etc.
Mensen die verwachten 70k te verdienen als ze van school komen![]()
Ligt eraan welke sector IT je ziet , mcse niet neequote:Op woensdag 27 maart 2019 10:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Eeeuh ik heb het niet over salaris... het gaat erom dat er mensen worden afgewezen vanwege het ontbreken van papiertje en ervaring en als het papiertje wel hebben (waar ze om vragen) roepen ze dat je geen ervaring hebt.
Je hebt genoeg mensen met jaren ervaring in de IT en die komen ook moeilijk aan de bak.
"we zien dat je 7 jaar ervaring hebt maar je hebt geen ervaring en certificering met product A".
*haalt papiertje*
"we zien dat je je certificering hebt van product A maar je hebt daar geen ervaring mee".
Netwerkbeheer/engineer is wel anders dan systeem- technisch applicatie- of applicatiebeheer/engineerquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:22 schreef genakt het volgende:
[..]
Ligt eraan welke sector IT je ziet , mcse niet neeCCNP of hoger kom je gewoon overal waar je wilt aan de bak
Waar zoek je precies op?quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ik ben momenteel ook werk aan het zoeken (IT sector) maar de lonen zijn echt kansloos laag, zeker als je de eisen ziet die erbij horen. De gemiddelde IT baan op HBO niveau haalt amper een modaal salaris.
Hoezo kunnen de lonen dan omhoog? Zijn de grenzen ineens dicht?quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:36 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi, kunnen de lonen omhoog. Het is nu zaak niet wéér in de val te trappen van 'arbeidsmigratie'.
Ik weet niet hoor, maar ik zie de ene na de andere it-er gehaald worden met salarissen boven de ton, wo afgelopen week nog bijna 60k voor een 19 jarige.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ik ben momenteel ook werk aan het zoeken (IT sector) maar de lonen zijn echt kansloos laag, zeker als je de eisen ziet die erbij horen. De gemiddelde IT baan op HBO niveau haalt amper een modaal salaris.
Aan niets is te merken dat er een tekort is aan personeel. Ook in andere sectoren moet je met een lampje zoeken naar iets dat minstens een modaal salaris verdient.
Bedrijven die uberhaupt geen salarisindicatie erbij hebben staan of zoiets vaags als 'goed salaris' of nog erger: 'marktconform' kunnen al direct de boom in. Een baan is nog altijd een transactie, als je alleen eenzijdig de eisen neerzet maar niet wat je ervan kan verwachten dan zit je schijnbaar niet heel erg om personeel te springen.
Omdat er meer vraag dan aanbod is.quote:
Dit dusquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik zie de ene na de andere it-er gehaald worden met salarissen boven de ton, wo afgelopen week nog bijna 60k voor een 19 jarige.
Support, systeembeheer en programmeren (vb.net)quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:26 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Waar zoek je precies op?
Voor PHP-developers is het karig betaald, en ergens ook wel terecht lijkt mij.
Voor Python en Clojure is het beter toeven. Ik werk als C++ dev. En krijg wel vrijwel iedere dag de vraag of ik beschikbaar ben. Dus er is zeer zeker een krapte, met goed salaris (6 jaar ervaring, salaris 85k+ bruto excl. bonus).
En waar worden die 'gehaald' danquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik zie de ene na de andere it-er gehaald worden met salarissen boven de ton, wo afgelopen week nog bijna 60k voor een 19 jarige.
Dat komt omdat schoolverlaters tegenwoordig op school en niet meer op de werkvloer opgeleid worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je ziet het al aan wat tegenwoordig van een schoolverlater wordt verwacht. Zelfstandig werken, allerlei kennis eigen maken, meteen hoge productiviteit en dat het liefst met minimale begeleiding en uiteraard tegen minimale kosten. Terwijl er van die raamstaarders in dezelfde ruimte zijn die twee keer zoveel verdienen. Dit ga je ook niet kunnen veranderen, want hoe ga jij als starter wat tegen die oneerlijke situatie doen? Ik heb besloten na drie jaar werk langzamerhand voor mezelf te beginnen, het bedrijfsleven kan me wel gestolen worden straks.
En weer fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden, zoals een vast contract.quote:
Als je mobiel naar de salarisberekening van Raet gaat, kun je behalve bruto-netto ook de werkgeverslasten zien, en die zijn bij een brutoloon van ¤ 2.000 bij lange na geen ¤ 3.000quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:23 schreef hvan het volgende:
Lonen moeten zeker omhoog. Probleem is ook veelal in kleinere bedrijven de kosten van lonen. Als je bruto salaris 2000 euro is, waarom kost het je werkgever dan 3000 euro? Daar valt dus al heel veel te winnen lijkt mij. Complete waanzin dat het zo duur moet zijn
Ja dan ga je niks vinden inderdaad. Laat je omscholen naar full stack programmeur of netwerk engineer. Daar heeft hij het over.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Support, systeembeheer en programmeren (vb.net)
[..]
En waar worden die 'gehaald' dan? Want op vacaturesites kan je zoeken tot je een ons weegt maar hooguit voor senior programmeur kom je enigszins in de buurt van die 60k en dat is zéker niet voor 19 jarigen met 0 ervaring.
Maar ik laat me graag verrassen dus vertel me maar waar.
Daar denkt D66 heel anders over. Rob Jetten wil niks liever dan zo snel mogelijk 50.000 Polen naar Nederland halen. Wat het betekent voor de lonen van arbeiders en wat voor situatie het veroorzaakt in landen als Polen en Oekraïne wordt voor het gemak even genegeerd....quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:36 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi, kunnen de lonen omhoog. Het is nu zaak niet wéér in de val te trappen van 'arbeidsmigratie'.
Klopt, en dan kom je in de merkwaardige cyclus terecht:quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:37 schreef Digi2 het volgende:
Nee, dat is een gevolg van het enorm hoge niveau van sociale zekerheid dat we ons wensen. Die lasten drukken zwaar op het geheel van de loonkosten, zowel voor de werknemer als de werkgever.
Mijn vorige werkgever heeft in de crisisjaren en daarna een hoop mensen binnengehaald voor een appel en een ei. Nu nieuwe mensen binnenhalen tegen veel hogere salarissen gaat scheve situaties en onvrede geven. Dat speelt ook nog mee natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat komt door de mentaliteit van bedrijven in Nederland. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en het liefst mag het allemaal niks kosten.
Er is al sprake van een soort domino effect: Oekraïners werken in Polen omdat ze daar meer verdienen dan in de Oekraïne.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar denkt D66 heel anders over. Rob Jetten wil niks liever dan zo snel mogelijk 50.000 Polen naar Nederland halen. Wat het betekent voor de lonen van arbeiders en wat voor situatie het veroorzaakt in landen als Polen en Oekraïne wordt voor het gemak even genegeerd....
Daarbij komt nog dat kleine en middelgrote bedrijven niet aan de grootschalige belasting ontwijking kunnen doen zoals bijv. multinationals. Dit ongelijke speelveld leidt ertoe dat winstgevendheid van kleine en middelgrote bedrijven onder druk komt te staan. Des te meer werkgelegenheid er verdwijnt bij de kleine en middelgrote bedrijven en wordt vervangen door multinationals hoe minder belastingen er binnenkomen wat deze neerwaardse spiraal versterkt. Dat dit geen houdbaar economisch&sociaal systeem is moge duidelijk zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt, en dan kom je in de merkwaardige cyclus terecht:
- De staat heft steeds meer belastingen om zorg, vluchtelingen en sociaal stelsel te handhaven,
- De (grote) bedrijven betalen geen of steeds minder belasting
- Daarom moet de lastendruk voor de burger verder om hoog: BTW, "energiebelasting" enz enz
(FvD heeft al gewaarschuwd: gemiddelde lastendruk komt boven de 40%)
- Ook het werkgevers deel van de loonkosten stijgen, daardoor moet het nettoloon dalen bij gelijkblijvende bedrijfswinst(omzet).
- Uiteindelijk zal de koopkracht terug lopen en kunnen alleen grote export bedrijven hun omzet handhaven
- Door dalende winst en omzet zullen bedrijven failliet gaan of werknemers nodig hebben die veel minder kosten.
Dit is de race to the bottom.
En dat is voor mij reden genoeg geen D66 te stemmen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar denkt D66 heel anders over. Rob Jetten wil niks liever dan zo snel mogelijk 50.000 Polen naar Nederland halen. Wat het betekent voor de lonen van arbeiders en wat voor situatie het veroorzaakt in landen als Polen en Oekraïne wordt voor het gemak even genegeerd....
Dan weet ik ook niet waar het aan ligt. Op mijn salarisstrook staan de werkgeverslasten ook. En die zijn ca. 50% van mijn brutosalarisquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je mobiel naar de salarisberekening van Raet gaat, kun je behalve bruto-netto ook de werkgeverslasten zien, en die zijn bij een brutoloon van ¤ 2.000 bij lange na geen ¤ 3.000
Bruto ¤ 2.000
Netto ¤ 1.737,83
Werkgeverslasten ¤ 2.375
https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
Zelfs bij een salaris van ¤ 5.555 komt er geen ¤ 1.000 aan lasten bovenop voor de werkgever, want alle afdrachten zitten dan al aan hun maximum.
Hoe dan? Dan ben ik heel benieuwd naar de cijfers.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:20 schreef hvan het volgende:
[..]
Dan weet ik ook niet waar het aan ligt. Op mijn salarisstrook staan de werkgeverslasten ook. En die zijn ca. 50% van mijn brutosalaris
Goh het jaren lang onderbetalen en allerlei buitenlanders aan te trekken heeft hier echt helemaal niets mee te maken nee.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:33 schreef HSG het volgende:
De krapte op de arbeidsmarkt is afgelopen jaar fors toegenomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |