abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:53:15 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185854522

Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden ;)


Vorige topic: K&W / Korte Klus Kwesties deel 24 - Voor al uw kleine klusvraagjes!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:53:40 #2
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185854526
Ik sloot het vorige topic....

Wij zitten vol in een paar schilder-, opknap- en verhuisperiode.

Nu ben ik de opdekdeuren van de slaapkamers van de kinderen aan het schilderen en heeft mijn vrouw deze letters gekocht om erop te plakken:

http://www.feelinghappy.n(...)rabble-Letter-B.html

Nu heb ik niet genoeg ruimte om de deuren plat te leggen en ze te lijmen met de normale houtlijm uit het bekende gele flesje.
Welke kit zouden jullie aanraden om deze snel te plakken. In principe hoeft het er nooit meer af (heeft mijn vrouw me verzekerd :) )

Overigens...wat een ellende is het eigenlijk om die deuren te schilderen. Elke veeg met m'n rollertjes blijf je zien. En dan gebruik ik toch Histor ....
https://www.karwei.nl/ass(...)001-750-ml/p/B622534

Ook hier worden tips gewaardeerd...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_185854622
High talk montagekit. 10 sec aandrukken en t zit als een huis.

Als t er toch ooit af moet, plakken met 2P-10
  dinsdag 26 maart 2019 @ 11:58:59 #4
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185857040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:04 schreef FranticDJ het volgende:
High talk montagekit. 10 sec aandrukken en t zit als een huis.

Als t er toch ooit af moet, plakken met 2P-10
Thanks :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:53 schreef avotar het volgende:
Overigens...wat een ellende is het eigenlijk om die deuren te schilderen. Elke veeg met m'n rollertjes blijf je zien. En dan gebruik ik toch Histor ....
https://www.karwei.nl/ass(...)001-750-ml/p/B622534

Ook hier worden tips gewaardeerd...
Ik ben op internet tips aan het zoeken, maar ik blijf vlakken en strepen houden.
Netjes opgeschuurd en ontvet.

Ik lak hem met een rollertje en probeer het vlakken van links naar rechts te doen nat in nat...
Maar of ik nu te weinig verf op m'n roller doe of te veel....

Bah
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_185857100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:58 schreef avotar het volgende:

[..]

Thanks :)
[..]

Ik ben op internet tips aan het zoeken, maar ik blijf vlakken en strepen houden.
Netjes opgeschuurd en ontvet.

Ik lak hem met een rollertje en probeer het vlakken van links naar rechts te doen nat in nat...
Maar of ik nu te weinig verf op m'n roller doe of te veel....

Bah
High tack dus haha
pi_185857282
Meer verdunnen en de deur plat leggen. Ook zorgen dat het niet te koud is.
pi_185857420
Plat leggen zou ik niet doen ivm dwarrelend stof.

Maar een vriend van ons die schilder is zei dat je echt best wel veel verf moet gebruiken. Heb dat de tweede deur ook gedaan en die was al heel wat egaler dan de eerste. Wel oppassen voor druipers.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 maart 2019 @ 12:31:06 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185857513
Alle banen 1 kant op afrollen. Als het goed is trek je met de beugel kant een streep, met de vrije kant niet. Dus je moet die richting op rollen en niet te hard drukken. 't Is idd wat lastig, te weinig verf = strepen of sinaasappel, te veel is druipers :')

Zelf een vraagje mbt het vastzetten van dagkanten. Heb een tacker en spijkers (nagels). Dagkanten zijn van 12 mm MDF, hoe lang moeten de nagels minimaal zijn?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:48:49 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185858757
Op zich heb ik 11 deuren om te doen :') dus aan het einde van de rit heb ik het óf helemaal in de vingers óf heb ik een huis vol lelijk gelakte deuren :P

Bedankt voor de tips. Ik koppel terug.

En @FranticDJ ja, het wordt high-tack :P
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:08:52 #10
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185859082
Een viltroller vind ik fijn om deuren te lakken.
Oh, en fatsoenlijke verf, dat scheelt ook een boel. :P
Ik laat de deuren gewoon in het kozijn hangen dat scheelt stof en gedoe, voor mij het beste resultaat.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:24 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185859750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:08 schreef jajablahblah het volgende:
Een viltroller vind ik fijn om deuren te lakken.
Oh, en fatsoenlijke verf, dat scheelt ook een boel. :P
Ik laat de deuren gewoon in het kozijn hangen dat scheelt stof en gedoe, voor mij het beste resultaat.
Ik heb waterbasis verf helaas. Dan schijn je juist die andere rollertjes te moeten gebruiken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:13:43 #12
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185859923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:01 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik heb waterbasis verf helaas. Dan schijn je juist die andere rollertjes te moeten gebruiken.
Als ik me niet vergis is lak voor binnen altijd op waterbasis?
Anyhow, ik heb dat gewoon gedaan met die viltrollers (ik wist niet dat het niet zou kunnen :D)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185860957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:58 schreef avotar het volgende:

[..]

Thanks :)
[..]

Ik ben op internet tips aan het zoeken, maar ik blijf vlakken en strepen houden.
Netjes opgeschuurd en ontvet.

Ik lak hem met een rollertje en probeer het vlakken van links naar rechts te doen nat in nat...
Maar of ik nu te weinig verf op m'n roller doe of te veel....

Bah
eerst ontvetten, dan schuren
pi_185860967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:13 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is lak voor binnen altijd op waterbasis?
Anyhow, ik heb dat gewoon gedaan met die viltrollers (ik wist niet dat het niet zou kunnen :D)
Daar vergis je je in
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:17:30 #15
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185862115
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 16:19 schreef akatar het volgende:

[..]

Daar vergis je je in
Ok. :{
Dat wat ik gebruikt heb zat er mbv die viltrollers verrekte strak tegen aan.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185862158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:17 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ok. :{
Dat wat ik gebruikt heb zat er mbv die viltrollers verrekte strak tegen aan.
Je hebt trouwens aparte lakrollers voor water gedragen en voor terpentine basis verf
pi_185864064
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:00 schreef koentjuh18 het volgende: Ik wil een paar planken aan de muur hangen om wat decoratieve dingen op te zetten. Opbouw van de muur is stucwerk - gipsplaat - 9 mm osb - isolatie materiaal. Is 9mm OSB voldoende om gewoon te schroeven in de muur of is een plug aan te raden ? En dan een hollewand of iets anders?
Niemand?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:32:51 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185864135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:28 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Niemand?
Dat ligt helemaal aan hoe je de plank(en) gaat ophangen en hoeveel kracht de schroef voor zijn kiezen krijgt.. Als je het met zo'n verstelrailsje doet kan het prima, maar als je hem blind gaat bevestigen zou ik het niet doen.
En het maakt ook nogal een verschil of je er een foto van je hond op gaat zetten of de 345-delige Winkler Prins.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:35:21 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185864184
Als je 'roller' tegen een schilder zegt, spuugt 'ie je in je gezicht.

Wil je het strak, lak je af met een goede kwast, dan krijg je een mooie laagdikte die mooi vlak zal vloeien. Met een roller werk je vaak te dun, en dat blijft altijd een beetje tobben.
Diezelfde schilder ziet ook binnen 2 seconden dat het rolwerk is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185864269
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
Als je 'roller' tegen een schilder zegt, spuugt 'ie je in je gezicht.

Wil je het strak, lak je af met een goede kwast, dan krijg je een mooie laagdikte die mooi vlak zal vloeien. Met een roller werk je vaak te dun, en dat blijft altijd een beetje tobben.
Diezelfde schilder ziet ook binnen 2 seconden dat het rolwerk is.
Ik heb het geprobeerd maar kan het gewoon niet met een kwast.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:53:17 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185864512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd maar kan het gewoon niet met een kwast.
Wromnie? volsmeren en zonder druk straktrekken in rechte lijnen.

En.. een góede kwast pakken natuurlijk :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185864521
Spuiten 8)
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:59:39 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185864629
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:53 schreef FranticDJ het volgende:
Spuiten 8)
Ook een goede optie, maar aanschaf van de juiste gear is dan wel iets duurderder..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185864782
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wromnie? volsmeren en zonder druk straktrekken in rechte lijnen.

En.. een góede kwast pakken natuurlijk :)
Ik bleef kwast lijnen zien.

Maar nu met een rol gaat het wel aardig gelukkig. Moet er hier ook nog 4 :+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:14:28 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185864952
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik bleef kwast lijnen zien.

Maar nu met een rol gaat het wel aardig gelukkig. Moet er hier ook nog 4 :+
Dat is de garp; als je met de kwast een goede laagdikte hebt vloeien die lijntjes juist weg en wordt het spiegelglad. Ik heb ooit eens een reclamebord-projectje gehad, moest iets van MDF maken met gefreesde kantjes en dat moest in verschillende kleuren gezet worden. Ik ben ook geen schilderheld, dus ik was ook met de roller in de weer.. een maatje van me die schilder was/is, zag dat en nam de rest van de letters mee naar huis, want hij kon het niet aanzien.. Ikke natuurlijk mijn stinkende best gedaan om het zo strak en glad mogelijk te krijgen; zag er best heel netjes uit, ik was er helemaal blij en tevreden mee, maar zijn in zijn letters kon je gewoon je haar kammen :')

De kunst is: géén druk uitoefenen.. laag mooi op dikte brengen, uitstrijken en afblijven met je tengels. NIET blijven klooien, want als je doorgaat als het begint te drogen krijg je idd streepies die er niet meer uit gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185864959
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ook een goede optie, maar aanschaf van de juiste gear is dan wel iets duurderder..
Compressor + een buks.. En gaan. Ik tuig echt niet heel de Airless op voor slechts 1 projectje hoor..

Mijn ervaring is zelfs dat, als er minder dan 2.5L in een blik zit, de airless dit niet graag opzuigt. Dan houdt het qua lakken al snel op :+

Ik gebruik nu een simpel Airpress pistool van 2 tientjes.. Doet wat 't moet doen, resultaat is acceptabel. Met een beter afstelbaar pistool kan je nog beter resultaat halen. Maar ik zie nu geen noodzaak om een DeVilbiss te halen. Beetje mooie begint bij 200 euro..
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:16:29 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185865001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Compressor + een buks.. En gaan. Ik tuig echt niet heel de Airless op voor slechts 1 projectje hoor..

Mijn ervaring is zelfs dat, als er minder dan 2.5L in een blik zit, de airless dit niet graag opzuigt. Dan houdt het qua lakken al snel op :+
Ik ga in het nieuwe pand die elektrische verfknoeiert eens proberen die ik ooit voor een prikkie heb overgenomen; kijken wat er gebeurt..
Ding in de kast gedonderd en nooit meer naar omgekeken _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185865047
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ga in het nieuwe pand die elektrische verfknoeiert eens proberen die ik ooit voor een prikkie heb overgenomen; kijken wat er gebeurt..
Ding in de kast gedonderd en nooit meer naar omgekeken _O-
Verf op waterbasis gebruiken en goed verdunnen ;) minimaal 10%.. In mijn klustopic staat nog wel een post met wat pointers. Mijn resultaat beneden is helaas lang niet zo strak als boven, wss combinatie van koude en niet genoeg verdunde verf (waar wss de vorst eens over is geweest) (en een filter wat dichtsloeg).
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:23:58 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185865199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:18 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Verf op waterbasis gebruiken en goed verdunnen ;) minimaal 10%.. In mijn klustopic staat nog wel een post met wat pointers. Mijn resultaat beneden is helaas lang niet zo strak als boven, wss combinatie van koude en niet genoeg verdunde verf (waar wss de vorst eens over is geweest) (en een filter wat dichtsloeg).
Ja, ik had al vernomen dat je er geen latex in moet gooien, daarom heb ik hem toen ook niet gebruikt.. had hem al gekauft en daarna kwam ik erachter dat hij niet kon wat ik ermee wilde. waren toen net in ons huidige huisje bezig en daar zit van dat nare feestgranol op de muur; best mooi, maar niet te witten die troep :P Uiteindelijk gewoon een gevalletje 'aanhouder wint', maar fijn was het niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185865371
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, ik had al vernomen dat je er geen latex in moet gooien, daarom heb ik hem toen ook niet gebruikt.. had hem al gekauft en daarna kwam ik erachter dat hij niet kon wat ik ermee wilde. waren toen net in ons huidige huisje bezig en daar zit van dat nare feestgranol op de muur; best mooi, maar niet te witten die troep :P Uiteindelijk gewoon een gevalletje 'aanhouder wint', maar fijn was het niet.
Als je verspuitbare latex hebt kan 't wel hoor.. Gewoon ff productblad van je verf er op naslaan.

https://www.ppg-media.com(...)Matt_9366NL.pdf.aspx

Dit is wat ik normaal verspuit. Staan duidelijke dingetjes in om te spuiten.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:39:26 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185865544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Als je verspuitbare latex hebt kan 't wel hoor.. Gewoon ff productblad van je verf er op naslaan.

https://www.ppg-media.com(...)Matt_9366NL.pdf.aspx

Dit is wat ik normaal verspuit. Staan duidelijke dingetjes in om te spuiten.
Mag wel ook voor dat geld; 74 euro voor een emmertje latex :X

Kriebelt het ook je rug als je er tegenaan gaat staan? O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185865798
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mag wel ook voor dat geld; 74 euro voor een emmertje latex :X

Kriebelt het ook je rug als je er tegenaan gaat staan? O+
Het is gladder als babybilletjes :7
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:44 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185865838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Het is gladder als babybilletjes :7
Ik heb alleen ervaring met vrouwenbillen O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:41:27 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185871033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:31 schreef daNpy het volgende:

Zelf een vraagje mbt het vastzetten van dagkanten. Heb een tacker en spijkers (nagels). Dagkanten zijn van 12 mm MDF, hoe lang moeten de nagels minimaal zijn?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185887733
Bij mijn schuurtje is 1 gevelpan kwijt geraakt.

Ik weet ondertussen wat ik moet hebben (Tuile du Nord gevelpan links) en ik heb ook al een aantal websites ontdekt waar ik ze kan bestellen. Maar: Overal waar ik kijk worden tientallen euro's (tot wel 150 euro) verzendkosten gerekend omdat iemand kennelijk denkt dat een losse dakpan ook met een kraanwagen geleverd moet worden.

Weet iemand een goede plek om aan een losse dakpan te komen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_185887880
Wij hebben een pijpje op ons dak voor de ventilatie van ons toilet.

Nu komen er 10 panelen op ons dak te liggen maar daarvoor moet wel dat pijpje weg. De man van de panelen kwam met het idee van een dakpan met een roostertje erin.

Ze hebben dat zelf niet maar als wij die dakpan zouden regelen wilde zei hem er wel even opleggen als ze toch op dat dak bezig zijn.

Heeft iemand er hier ervaring mee?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 22:34:54 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185887884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij mijn schuurtje is 1 gevelpan kwijt geraakt.

Ik weet ondertussen wat ik moet hebben (Tuile du Nord gevelpan links) en ik heb ook al een aantal websites ontdekt waar ik ze kan bestellen. Maar: Overal waar ik kijk worden tientallen euro's (tot wel 150 euro) verzendkosten gerekend omdat iemand kennelijk denkt dat een losse dakpan ook met een kraanwagen geleverd moet worden.

Weet iemand een goede plek om aan een losse dakpan te komen?
Heb je eens met zo'n bedrijf gebeld en gevraagd naar de mogelijkheden ?
Of ben je zelf niet in de gelegenheid om langs zo'n bedrijf te gaan om een paar pannen op te halen ?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 22:35:31 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185887900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben een pijpje op ons dak voor de ventilatie van ons toilet.

Nu komen er 10 panelen op ons dak te liggen maar daarvoor moet wel dat pijpje weg. De man van de panelen kwam met het idee van een dakpan met een roostertje erin.

Ze hebben dat zelf niet maar als wij die dakpan zouden regelen wilde zei hem er wel even opleggen als ze toch op dat dak bezig zijn.

Heeft iemand er hier ervaring mee?
Is het geen pijpje voor de beluchting/ontluchting van het riool ?
pi_185887983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is het geen pijpje voor de beluchting/ontluchting van het riool ?
Dat zou kunnen. Is dat erg?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185891140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je eens met zo'n bedrijf gebeld en gevraagd naar de mogelijkheden ?
Of ben je zelf niet in de gelegenheid om langs zo'n bedrijf te gaan om een paar pannen op te halen ?
Inderdaad, die webshops zijn er op ingesteld dat alles met vrachtwagen gebracht moet worden. Gewoon even bellen en vragen wat er mogelijk is.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:51:44 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185891359
De betere bouwmarkt kan ook dakpannen leveren... en dan kun je er dus 1 ophalen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 07:58:27 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185891440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:51 schreef daNpy het volgende:
De betere bouwmarkt kan ook dakpannen leveren... en dan kun je er dus 1 ophalen.
Als je pannendak al wat ouder is valt het vaak tegen om een passende pan te kunnen krijgen, dan kom je toch al snel bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in oude dakpannen (sloopbedrijven e.d.) terecht.

Ik weet niet in welke regio ze wat zoekt; maar hier in het oosten van het land zit een heel bekende : http://gort-de-pannenboer.nl/
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 08:06:27 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185891512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Is dat erg?
Ik heb geen idee of je zoiets zomaar van het dak kunt halen en onder tegen de pannen kunt laten uitkomen; hier hebben wij op de zolder een binnenhuisbeluchter geplaatst zodat we geen pijpje op het dak hoefden te zetten.

Er bestaan ook geloof ik speciale ontluchtingspannen.
https://www.google.com/search?q=ontluchtingspannen
pi_185891535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of je zoiets zomaar van het dak kunt halen en onder tegen de pannen kunt laten uitkomen; hier hebben wij op de zolder een binnenhuisbeluchter geplaatst zodat we geen pijpje op het dak hoefden te zetten.

Er bestaan ook geloof ik speciale ontluchtingspannen.
https://www.google.com/search?q=ontluchtingspannen
We hebben in het plafond van ons toilet ook een roostertje. Dus ik dacht dat dat pijpje daar van is.

I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 28 maart 2019 @ 08:17:04 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185891595
Ik denk ook eerder dat het de ontluchting van de standleiding is, niet je ventilatie systeem.
Of we hebben een verschillende interpretatie van het woord "pijpje".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 08:23:27 #46
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185891645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

We hebben in het plafond van ons toilet ook een roostertje. Dus ik dacht dat dat pijpje daar van is.

[ afbeelding ]
Heb je ook een foto van het pijpje buiten op het dak ? Misschien zegt anderen hier dat nog iets..
pi_185891649
Foto van ons dak gemaakt

Het gaat om dat pijpje in het midden van het dak

I solemnly swear i'm up to no good
pi_185891652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je ook een foto van het pijpje buiten op het dak ? Misschien zegt anderen hier dat nog iets..
Lol was er net mee bezig _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 08:29:20 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185891693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Lol was er net mee bezig _O-
_O-

En waar is je toilet gesitueerd ? Kun je op zolder niet zien wat voor leiding waarvoor is ?
pi_185891771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O-

En waar is je toilet gesitueerd ? Kun je op zolder niet zien wat voor leiding waarvoor is ?
die is van het toilet.

Die helemaal links is van de afzuiging van de badkamer, die van de keuken zitten op het lage dak dus die van het toilet is die in het midden.
Klopt ook wel met waar het toilet in het pand zit.

Maar hoe komt ik erachter of dat van het riool is of voor de frisse lucht binnen.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')