Harlingen!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:10 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Even @:random gekeken, omdat ik kennelijk nergens op prijs kan sorteren:
https://www.trulia.com/p/(...)tx-78552--2110209836
https://www.zillow.com/ho(...)9.964895_rect/12_zm/
Je kunt beter een goedkoop houten huis hebben dat wegwaait dan een duur stenen huis dat je moet herstellen. En zoals ik schreef: houten huizen geven een betere overlevingskans.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:36 schreef Essebes het volgende:
Ja, al die houten huizen zijn in de US ook zo goed beschermd tegen tornados en zo.....ow wacht....
Ja leuk die suburbsquote:Op zondag 24 maart 2019 20:40 schreef FordSierra het volgende:
Die Amerikaanse wijken vind ik ook iets hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Okay, en in Nederland?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de Fokkers hier afgeven op Amerikanen met hun houten huisjes voor $80.000, terwijl dezelfde Fokkers zich 30 jaar lang suf werken om hypotheek van 300.000 euro op hun suffe rijtjeshuis af te betalen, 30 jaar lang blijvend roeptoeterend: "Kapitalisme?! Bah!".
Ik zou het wel weten.
lees de OP nog eens voordat je een reactie achter laat, je doet je ondertitel eer aanquote:Op zondag 24 maart 2019 21:36 schreef Essebes het volgende:
Ja, al die houten huizen zijn in de US ook zo goed beschermd tegen tornados en zo.....ow wacht....
en toch ken ik aardig wat huizen met en zeer riante kelder, het is dus zeer zeker mogelijkquote:Op zondag 24 maart 2019 21:23 schreef Lunatiek het volgende:
In Holland moet je geen kelder willen, dan gaat je huis drijven.
O, een kelder is zeker mogelijk in Nederland. Het is alleen in grote delen van Nederland relatief duur om een kelder aan te leggen ivm de grondwaterstand.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:52 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
en toch ken ik aardig wat huizen met en zeer riante kelder, het is dus zeer zeker mogelijk
Bovendien was er, ten tijde van de industriele revolutie, nauwelijks nog bos en dus ook geen hout in west-europa te vinden. Sindsdien is west-europa dus gedwongen op steen overgestapt. In finland, noorwegen en zweden zie je ook nog steeds relatief veel houten huizen. Wel met een andere bouwkwaliteit dan het gemiddelde amerikaanse huis.quote:Op zondag 24 maart 2019 23:10 schreef Joppy het volgende:
Het verschil tussen de houten vrijstaande huizen in de VS en de bakstenen rijtjeshuizen in NL is eigenlijk best goed te verklaren. In de VS is veel meer ruimte, dus geen noodzaak om strak tegen elkaar te bouwen. Daarnaast is hout daar van oudsher in overvloed aanwezig, terwijl bakstenen/beton veel duurder waren/zijn. In Nederland waren baksteen relatief goedkoop ivm de aanwezigheid van veel klei waar de bakstenen van worden gemaakt.
In het Hollandse veengebied niet. Het kàn wel (bouwkundig kan vrijwel alles), maar is peperduur.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:52 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
en toch ken ik aardig wat huizen met en zeer riante kelder, het is dus zeer zeker mogelijk
Interessant.quote:Op zondag 24 maart 2019 23:10 schreef Joppy het volgende:
Het verschil tussen de houten vrijstaande huizen in de VS en de bakstenen rijtjeshuizen in NL is eigenlijk best goed te verklaren. In de VS is veel meer ruimte, dus geen noodzaak om strak tegen elkaar te bouwen. Daarnaast is hout daar van oudsher in overvloed aanwezig, terwijl bakstenen/beton veel duurder waren/zijn. In Nederland waren baksteen relatief goedkoop ivm de aanwezigheid van veel klei waar de bakstenen van worden gemaakt.
Mooie mcmansion-hell voorbeelden die je daar aanhaalt.quote:Op zondag 24 maart 2019 20:40 schreef FordSierra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
/ + nog meer
Ik zou het wel weten.
Mooie blogquote:Op maandag 25 maart 2019 22:58 schreef _mido het volgende:
[..]
Mooie mcmansion-hell voorbeelden die je daar aanhaalt.
[ afbeelding ]
Ben blij dat ik qua architectuur en stedenbouw in Nederland woon.
Voor $0.29 per liter benzine... en geen wegenbelasting, dan zou ik ook de auto voor alles pakken. Auto's daar kosten ook 1/3 van wat ze hier kosten.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:46 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja leuk die suburbs. Kinderen die om 6.30 al op worden gehaald door de schoolbus en voor alles de auto moeten pakken.
Dat is de oorzaak van suburbs, door die lage kosten van autobezit en gebruik kunnen suburbs bestaan. Ik pak liever de benenwagen of de fiets als het kan, maar in een suburb is dat onmogelijk.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:11 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Voor $0.29 per liter benzine... en geen wegenbelasting, dan zou ik ook de auto voor alles pakken. Auto's daar kosten ook 1/3 van wat ze hier kosten.
quote:Op zondag 24 maart 2019 20:40 schreef FordSierra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Okay, en in Nederland?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de Fokkers hier afgeven op Amerikanen met hun houten huisjes voor $80.000, terwijl dezelfde Fokkers zich 30 jaar lang suf werken om hypotheek van 300.000 euro op hun suffe rijtjeshuis af te betalen, 30 jaar lang blijvend roeptoeterend: "Kapitalisme?! Bah!".
Ik zou het wel weten.
En ze hebben in de VS ook nét iets meer ruimte om te bouwen.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
En dan die royale buitenwijken (met plaatjes van dure sportwagens ook echt) vergelijken met achterstandswijken in Nederlanddat is echt appels met peren hoor.
Zoals @knoopie ook al zei, de VS is een enorm groot land. Dus huizenprijzen gaan ook van heel duur (California bv) naar heel erg betaalbaar.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:49 schreef boertje125 het volgende:
https://www.rinspirationr(...)_500000/pm_50000/s_1
Voor 80.000 heb je echt wel een leuk huis in de vs
Het grote verschil komt niet door het materiaal.
Ook in Nederland worden houten huizen gebouwd qua prijs zijn deze vergelijkbaar met traditionele huizen van de zelfde afmeting
Zo goedkoop is nou ook niet. Zitten rond de $0.62 en we betalen hier gewoon wegenbelasting.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:11 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Voor $0.29 per liter benzine... en geen wegenbelasting, dan zou ik ook de auto voor alles pakken. Auto's daar kosten ook 1/3 van wat ze hier kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |