Ja als het dan niet goed zit kan je er beter vanaf zijnquote:Op zondag 24 maart 2019 11:37 schreef Harlekien het volgende:
Ik heb nog bijna een jaar de relatie doorgezet![]()
Had ook vermoedens dat zij vreemdging, blij dat ik daar van af ben.
Misschien bedoel je het anders dan het overkomt, maar dit klinkt wel enorm hypocriet zegquote:Op zondag 24 maart 2019 11:37 schreef Harlekien het volgende:
Heb je later ook de neiging gehad om het te vertellen? Toen het al een tijdje over was?quote:Op zondag 24 maart 2019 11:35 schreef Miss-X het volgende:
Meer dan tien jaar geleden, relatie ging al erg slecht. Niet verteld, maar de volgende dag wel gelijk een eind aan de relatie gemaakt.
Ik ben zeker tegen vreemdgaan, maar dat klinkt zo stom nadat ik het ooit zelf wel heb gedaan![]()
Laat ik het zo zeggen, ik zat in een enorm ongezonde relatie. Met fysiek, mentaal en verbaal geweld. En dat jegens mij, maar toch bleef ik bij haar. Er was een moment dat ik de aandacht en liefde van een ander kreeg en de verleiding niet kon weerstaan. Toch bleef ik bij m'n ex omdat ik dacht dat zij de ware was en het wel goed zou komenquote:Op zondag 24 maart 2019 11:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Misschien bedoel je het anders dan het overkomt, maar dit klinkt wel enorm hypocriet zeg![]()
Wel uitgemaakt? Of nog bij elkaar?quote:Op zondag 24 maart 2019 11:42 schreef Rose_Red het volgende:
Wel een keer vreemdgegaan, nooit verteld.
Tsja dat is misschien je eigen manier om het goed te praten.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:42 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik zat in een enorm ongezonde relatie. Met fysiek, mentaal en verbaal geweld. En dat jegens mij, maar toch bleef ik bij haar. Er was een moment dat ik de aandacht en liefde van een ander kreeg en de verleiding niet kon weerstaan. Toch bleef ik bij m'n ex omdat ik dacht dat zij de ware was en het wel goed zou komen
Ik hoop echt dat je niet serieus bentquote:Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee, ik was met haar getrouwd maar zij was terminaal. Dus heb ik het nooit hoeven vertellen.
Je hebt gelijk, is ook niet goed te pratenquote:Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja dat is misschien je eigen manier om het goed te praten.
Ontopic: nee, nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Hou 'm dan 1 dag extra maar in je broek en maak het uit.
Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar ik kan de tijd niet terugdraaien.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je niet serieus bent
Beetje als in “Komt een vrouw bij de dokter”. En hoewel ik er niet achter sta, kan ik me in zo’n situatie nog wel voorstellen dat de mogelijkheid bestaat dat je verlangt naar liefde en/of aandacht van een vrouw, terwijl dat met je huidige vrouw bijna geen optie is.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je niet serieus bent
Inderdaad, en ergens snap ik het ook welquote:Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef M1stral het volgende:
[..]
Beetje als in “Komt een vrouw bij de dokter”. En hoewel ik er niet achter sta, kan ik me in zo’n situatie nog wel voorstellen dat de mogelijkheid bestaat dat je verlangt naar liefde en/of aandacht van een vrouw, terwijl dat met je huidige vrouw bijna geen optie is.
Zooo.. klinkt als een gezonde gast.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef Halimede het volgende:
In mijn tienerjaren had ik een vriendje die dreigde zelfmoord te plegen, elke keer dat ik het uit wilde maken. Je kan je voorstellen dat de rest van de "relatie" ook niet heel leuk was, op een gegeven moment betrapte een vriendin van mij hem op uit gaan met een ander meisje (terwijl hij tegen mij had gezegd dat hij niet uit wilde gaan en gewoon thuis was).
Vanaf toen ben ik vaak vreemdgegaan, tot ik eindelijk de moed had om het uit te maken. Tegenwoordig zou ik daar niet zo veel moeite mee hebben en er gewoon een punt achter zetten, maar als 18-19 jarige vond ik het echt heel zwaar om zulke shit te horen. Heb het hem ook nooit verteld.
Hij heeft inderdaad flink wat issues, we praten nog steeds af en toe en ik weet dat hij mentaal nog steeds in hetzelfde schuitje zit. Ik vind het echt zielig voor hem, want behalve andere mensen, heeft hij ook echt zichzelf er mee en is hij diep ongelukkig.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:52 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Zooo.. klinkt als een gezonde gast.
Maar dat is niet jouw probleem, hoe lullig het ook klinkt. Goed dat je er uiteindelijk een einde aan hebt gemaakt.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:55 schreef Halimede het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad flink wat issues, we praten nog steeds af en toe en ik weet dat hij mentaal nog steeds in hetzelfde schuitje zit. Ik vind het echt zielig voor hem, want behalve andere mensen, heeft hij ook echt zichzelf er mee en is hij diep ongelukkig.
Dit vind ik wel goed. Gewoon direct de volgende dag je verantwoordelijkheid nemen voor je daden.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:35 schreef Miss-X het volgende:
Meer dan tien jaar geleden, relatie ging al erg slecht. Niet verteld, maar de volgende dag wel gelijk een eind aan de relatie gemaakt.
Ik ben zeker tegen vreemdgaan, maar dat klinkt zo stom nadat ik het ooit zelf wel heb gedaan![]()
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:37 schreef Harlekien het volgende:
Als je de verantwoordelijk neemt zoals je stelt, vertel je het ook en dan deal je met de daadwerkelijke consequenties van het vreemdgaan. In plaats van er een punt achter te zetten, zonder verder een woord te reppen over je misstap.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel goed. Gewoon direct de volgende dag je verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Met dat jongere zusje?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:02 schreef vosss het volgende:
1ste serieuze relatie ging zij vreemd. Daarop heb ik de relatie verbroken.
3de serieuze relatie ging ik meermaals vreemd met haar jongere zusje. Vanzelfsprekend kwam dat uit en was dat ook einde relatie
Inmiddels al weer bijna 9 jaar in een relatie en heel dat vreemdgaan heb ik het wel mee gehad; dat doe ik niet meer
Waarom vertellen als je iemand toch gaat dumpen? Dat is toch alleen maar extra zout op de wond gooien?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als je de verantwoordelijk neemt zoals je stelt, vertel je het ook en dan deal je met de daadwerkelijke consequenties van het vreemdgaan. In plaats van er een punt achter te zetten, zonder verder een woord te reppen over je misstap.
Slechte relatie of niet.
Deels eens, maar was het nooit 'van plan'. Het gebeurde perongeluk zegmaar, maar zou kunnen dat ik ergens wist dat ik de verleiding niet kon weerstaan.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Het is wel de waarheid.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:04 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Waarom vertellen als je iemand toch gaat dumpen? Dat is toch alleen maar extra zout op de wond gooien?
Ehm, misschien, dat weet ik niet. Misschien wel een bondige verklaring waarvoor je het uitmaakt, maar niet per se de details. Uiteindelijk maak je het ook niet uit omdat je met een ander in bed heb gelegen, maar je maakt het uit omdat je deze persoon in de steek heb gelaten (oid). In ieder geval niet je van de domme houden, dat niet. Dat is idd geen verantwoordelijkheid nemen. Maar volledig open kaart spelen? Is misschien soms ook nog maar beter van niet.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef M1stral het volgende:
[..]
Als je de verantwoordelijk neemt zoals je stelt, vertel je het ook en dan deal je met de daadwerkelijke consequenties van het vreemdgaan. In plaats van er een punt achter te zetten, zonder verder een woord te reppen over je misstap.
Slechte relatie of niet.
Moet de ander er per se wat aan hebben dan? Ik vind het altijd fijn als ik mezelf gewoon nog aan kan kijken in de spiegel.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:09 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
En wat heeft die ander er dan nog aan? Een extra trap nageven ofzo?
quote:Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef M1stral het volgende:
[..]
Moet de ander er per se wat aan hebben dan? Ik vind het altijd fijn als ik mezelf gewoon nog aan kan kijken in de spiegel.
Daarnaast is het gewoon laf. Ja, dus omdat je toch al van plan bent een ander te dumpen, kan je best achterwege laten dat je vreemd bent gegaan?
Breuk doet sowieso pijn. Je mag als gedumpte dan ook best wat closure krijgen door direct alles voor je kiezen te krijgen, kan daar ook maar geen onduidelijkheid meer over zijn.
quote:Op zondag 24 maart 2019 12:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ehm, misschien, dat weet ik niet. Misschien wel een bondige verklaring waarvoor je het uitmaakt, maar niet per se de details. Uiteindelijk maak je het ook niet uit omdat je met een ander in bed heb gelegen, maar je maakt het uit omdat je deze persoon in de steek heb gelaten (oid). In ieder geval niet je van de domme houden, dat niet. Dat is idd geen verantwoordelijkheid nemen. Maar volledig open kaart spelen? Is misschien soms ook nog maar beter van niet.
Is dat niet vreemdgaan?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef Postbus100 het volgende:
Zelf overigens niet letterlijk vreemdgegaan, maar wel met de één aanklooien en bij de ander de schijn ophouden dat je trouw bent. Ik ben een stuk minder veroordelend geworden.
Ik had je post al gezien en kan me daar meer in vinden dan gewoon simpelweg niet benoemen wat er voorgevallen is.quote:
Ik had met geen van beiden een relatie. Met één was ik aan het daten (maar daar was ik dus niet helemaal eerlijk). Na enkele dates had ik in mijn hoofd al de keuze gemaakt dat het 'm niet werd, maar heb ik dat nog even voor me gehouden. Maar toen was m'n hart er dus al niet meer bij. Nog twee dates later hebben we het er wel over gehad hoe we er beiden in stonden (en toen is het daten ook gestopt). Maar dit heb ik 'm nooit verteld, over die tweede. Heb 'm daarin wel tekortgedaan, maar wellicht is het beter dat hij het niet weet. Of misschien ooit nog een keer vertellen. Weet ik niet.quote:
Ik kan mezelf ook nog steeds aankijken in de spiegel hoor. Closure krijgen door de woorden dat er een ander is vind ik totaal anders dan in geuren en kleuren vertellen hoe fantastisch het met die ander was. En in sommige gevallen zeg je beter niets.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef M1stral het volgende:
[..]
Moet de ander er per se wat aan hebben dan? Ik vind het altijd fijn als ik mezelf gewoon nog aan kan kijken in de spiegel.
Daarnaast is het gewoon laf. Ja, dus omdat je toch al van plan bent een ander te dumpen, kan je best achterwege laten dat je vreemd bent gegaan?
Breuk doet sowieso pijn. Je mag als gedumpte dan ook best wat closure krijgen door direct alles voor je kiezen te krijgen, kan daar ook maar geen onduidelijkheid meer over zijn.
Hoelang is het geleden?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik had met geen van beiden een relatie. Met één was ik aan het daten (maar daar was ik dus niet helemaal eerlijk). Na enkele dates had ik in mijn hoofd al de keuze gemaakt dat het 'm niet werd, maar heb ik dat nog even voor me gehouden. Maar toen was m'n hart er dus al niet meer bij. Nog twee dates later hebben we het er wel over gehad hoe we er beiden in stonden (en toen is het daten ook gestopt). Maar dit heb ik 'm nooit verteld, over die tweede. Heb 'm daarin wel tekortgedaan, maar wellicht is het beter dat hij het niet weet. Of misschien ooit nog een keer vertellen. Weet ik niet.
Eens, maar dat is toch wat ik al zei, aangaande je verantwoordelijkheid nemen. Gewoon zeggen wat er voorgevallen is. Ik heb nergens gerept over in geuren en kleuren vertellen.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:28 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik kan mezelf ook nog steeds aankijken in de spiegel hoor. Closure krijgen door de woorden dat er een ander is vind ik totaal anders dan in geuren en kleuren vertellen hoe fantastisch het met die ander was. En in sommige gevallen zeg je beter niets.
Ja, klopt, dat denk ik ook. Contact is ook doodgebloed. Misschien, als ik 'm ooit nog eens tegenkom, en het komt zo uit, dat ik het dan nog wel eens zeg en het uitpraat (ook het doodgebloede contact). Maar zo niet, dan ook prima. (het nut zou zijn om wellicht voor hem een puzzelstukje te geven.)quote:
Niet zo heel netjes, maar dat even terzijde. (Heb ooit aan de andere kant van dit verhaal gezeten)quote:Op zondag 24 maart 2019 12:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat denk ik ook. Contact is ook doodgebloed. Misschien, als ik 'm ooit nog eens tegenkom, en het komt zo uit, dat ik het dan nog wel eens zeg en het uitpraat (ook het doodgebloede contact). Maar zo niet, dan ook prima.
Wat precies niet en waarom niet?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:38 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Niet zo heel netjes, maar dat even terzijde. (Heb ooit aan de andere kant van dit verhaal gezeten)
Ja, nee, klopt, dat is ook niet netjes, dat realiseer ik me ook wel en zal dat niet meer zo doen. Wel wat meer ballen tonen en eerlijk zijn. (ik dacht dat je misschien doelde op het het later zeggen)quote:Op zondag 24 maart 2019 12:40 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat je twee opties open had, heb zelf een keer meegemaakt dat ik één van de opties was.
Ai, dat lijkt me inderdaad ook wel iets waarvoor je jezelf voor de kop kunt blijven slaan.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet vreemdgegaan, maar ik ben wel tijdens een relatie smoorverliefd op iemand geworden. Tijdens relatie afgesproken met diegene op een vrijdagavond, en die vrijdagmiddag had ik het afgekapt met mijn ex waar ik toen ruim 4 jaar een relatie mee had. Ik heb daar nog steeds spijt van. Niet dat ik het heb beëindigd, maar meer de manier waarop. Dat verdiende geen schoonheidsprijs.
Overigens is het met die andere kerel niks geworden. We hadden die avond afgesproken en daar is het bij gebleven.
Liefde en verliefd zijn kan hele rare dingen met iemand doen helaas.
Verlatingsangst?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:49 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben altijd bang dat mijn partner verliefd wordt op een ander of vreemdgaat. Is daar ook een woord voor?
Zou heel goed kunnen inderdaad, maar ben ook bang dat ze vreemdgaat en ik er nooit achter zou komen.quote:
Dat klinkt alsof je gewoon heel onzeker bent.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:49 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben altijd bang dat mijn partner verliefd wordt op een ander of vreemdgaat. Is daar ook een woord voor?
(Heb ik nu met het meisje waar ik wat mee heb ook)
De seks is zeker niet saai, dat zit allemaal goed.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:51 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je gewoon heel onzeker bent.
Ben je bang dat je niet goed genoeg voor haar bent? Of dat de sex saai is?
Heb je nu een relatie? Edit; Dat stond erquote:Op zondag 24 maart 2019 12:50 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen inderdaad, maar ben ook bang dat ze vreemdgaat en ik er nooit achter zou komen.
Inderdaad. Ex woonde toendertijd bij zijn vader in België (hij is Belg) dus ik kwam heel vaak daar over de vloer en bleef er vaak slapen. Ik ben daar altijd heel goed en fijn behandeld. Door dat hele gedoe heb ik mijn ex op één keer na nooit meer gezien en zijn vader ook niet. Het blijft nog steeds aan me knagen dat ik hem nooit bedankt heb voor alle goede zorgen, zelfs 11 jaar na dato. Ik denk wel eens om hem via Facebook een berichtje te sturen, maar ergens durf ik niet. Weet niet of het op prijs wordt gesteld.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ai, dat lijkt me inderdaad ook wel iets waarvoor je jezelf voor de kop kunt blijven slaan.
Ik ga nu al een hele poos met een meid, is eigenlijk een relatie zonder officiële stempel. Ik merk dat als ik me er te veel aan toe geef het me gaat belemmeren. Dit had ik ook in vorige relaties.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb je nu een relatie? Is dit iets wat je belemmert? Want dan zou ik er wel iets mee gaan doen. Zeker als het geen reële angst is. Los van je vriendin, want dit zegt vooral iets over jou en hoe je met relaties omgaat.
Doen! Waarom niet?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ex woonde toendertijd bij zijn vader in België (hij is Belg) dus ik kwam heel vaak daar over de vloer en bleef er vaak slapen. Ik ben daar altijd heel goed en fijn behandeld. Door dat hele gedoe heb ik mijn ex op één keer na nooit meer gezien en zijn vader ook niet. Het blijft nog steeds aan me knagen dat ik hem nooit bedankt heb voor alle goede zorgen, zelfs 11 jaar na dato. Ik denk wel eens om hem via Facebook een berichtje te sturen, maar ergens durf ik niet. Weet niet of het op prijs wordt gesteld.
Zeer herkenbaar, al was het bij mij geen relatie, maar een vriendschap met een vriendin. Ook de prullenbak ingegooid door raar gedrag. Blijft knagen, ook al probeer je verder te gaan met je leven (en hoop je dat de ander dat ook doet).quote:Op zondag 24 maart 2019 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ex woonde toendertijd bij zijn vader in België (hij is Belg) dus ik kwam heel vaak daar over de vloer en bleef er vaak slapen. Ik ben daar altijd heel goed en fijn behandeld. Door dat hele gedoe heb ik mijn ex op één keer na nooit meer gezien en zijn vader ook niet. Het blijft nog steeds aan me knagen dat ik hem nooit bedankt heb voor alle goede zorgen, zelfs 11 jaar na dato. Ik denk wel eens om hem via Facebook een berichtje te sturen, maar ergens durf ik niet. Weet niet of het op prijs wordt gesteld.
Laat gewoon, waarschijnlijk zijn ze je allang vergeten.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Die spreek ik nooit meer.quote:
Ja ik vond het echt walgelijk van mezelf, ook niet proberen goed te praten (want ja er was een flinke lading alcohol in het spel)quote:Op zondag 24 maart 2019 11:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit vind ik wel goed. Gewoon direct de volgende dag je verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Hij behandelde mij zo slecht dat ik niet denk dat ik perse laf was. Maar die details maken verder niet veel uit, aangezien ik het niet goed hoef te praten.quote:Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef M1stral het volgende:
[..]
Maar dan had je toch gewoon een punt achter de relatie kunnen zetten zonder dat of voordat je vreemd ging? Allemaal hartstikke kut enzo hoor, maar het is geen vrijbrief om het dan maar wel te doen en er niet over te spreken onder het mom dat je het toch niet goed hoeft te maken.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:30 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hij behandelde mij zo slecht dat ik niet denk dat ik perse laf was. Maar die details maken verder niet veel uit, aangezien ik het niet goed hoef te praten.
Zo makkelijk was het eigenlijk niet, al zou ik er ook zo over denken als ik het verhaal gewoon zo zou horenquote:Op zondag 24 maart 2019 13:35 schreef M1stral het volgende:
[..]
Maar dan had je toch gewoon een punt achter de relatie kunnen zetten zonder dat of voordat je vreemd ging? Allemaal hartstikke kut enzo hoor, maar het is geen vrijbrief om het dan maar wel te doen en er niet over te spreken onder het mom dat je het toch niet goed hoeft te maken.
Is misschien trouwens geen verlatingsangst of onzekerheid, maar een vertrouwensissue. En niet dat zij wel/niet te vertrouwen is, maar dat jij niet de keuze durft te maken om haar te vertrouwen. Om begrijpelijke redenen, maar dat zit je in de weg. Dat je die sprong niet durft te maken om (argh, verschrikkelijk woord) de controle los te laten en te dealen met wat er dan gebeurt. Heb je dat ook op andere vlakken?quote:Op zondag 24 maart 2019 12:54 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik ga nu al een hele poos met een meid, is eigenlijk een relatie zonder officiële stempel. Ik merk dat als ik me er te veel aan toe geef het me gaat belemmeren. Dit had ik ook in vorige relaties.
Ik snap je punt wel, maar jij mijn principe denk ik ook.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:37 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Zo makkelijk was het eigenlijk niet, al zou ik er ook zo over denken als ik het verhaal gewoon zo zou horen
Jazeker, ik ben het ook gewoon met je eens, al klinkt dat misschien stom.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:39 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar jij mijn principe denk ik ook.
Ik heb wel altijd de neiging om dingen in controle te houden inderdaad. Het is gewoon vaak voorgekomen dat ik bedrogen ben, of het vermoeden dat ik bedrogen wordt. Ik zou wel graag wat meer naïef willen zijn en me pas druk willen maken om zulke dingen als het zo ver is.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:38 schreef Postbus100 het volgende:
Terug van eten. Jammer dat ik weg moest, ik had het idee dat we middenin een gesprek zaten. Wou hier nog op reageren.
[..]
Is misschien trouwens geen verlatingsangst of onzekerheid, maar een vertrouwensissue. En niet dat zij wel/niet te vertrouwen is, maar dat jij niet de keuze durft te maken om haar te vertrouwen. Om begrijpelijke redenen, maar dat zit je in de weg. Dat je die sprong niet durft te maken om (argh, verschrikkelijk woord) de controle los te laten en te dealen met wat er dan gebeurt. Heb je dat ook op andere vlakken?
Ook dat is een keuze (!) (waar je wellicht wat hulp bij kunt gebruiken)quote:Op zondag 24 maart 2019 13:46 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik zou wel graag wat meer naïef willen zijn en me pas druk willen maken om zulke dingen als het zo ver is.
Het is meer een angst om voor de gek gehouden te worden denk ik. Bang om gekwetst te worden. Heb hier ooit met een psycholoog over gesproken, en die zei dat het anders zou worden als ik de juiste meid zou treffen. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Het opvallende is dat in de begin periode van een 'relatie' het niet zo erg is, maar wanneer het serieus wrodt is het erger.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ook dat is een keuze (!) (waar je wellicht wat hulp bij kunt gebruiken)
Stel je bent al jaren lang verliefd, en je partner heeft seks met een ander, vind je dat dan oké?quote:Op zondag 24 maart 2019 14:11 schreef Koettie het volgende:
Ja, ooit op m'n 16. Vertelt en meteen gedumpt. Was echt heartbroken, vond hem zo leuk en boos dat dat weggegooid werd door een zoen. Van mijn kant, want pff had het ook niet kunnen doen maar vond het niet zojn Big deal en had niet verwacht dat hij zo zou reageren. Van zijn kant want echt zonde, was maar een zoen.
Daarna nooit meer, zie vaak de meerwaarde van monogaam zijn niet zo en daar ben ik nu heel eerlijk over. Van te voren, scheelt een hoop.
Van wat ik heb begrepen heeft het soms ook te maken met de spanning van het vreemdgaan. Stel je moet bijvoorbeeld voor je werk ineens naar een ander land of je bent op vakantie, en je komt daar een leuk iemand tegen waarmee je gewoon even een wilde nacht mee kan hebben, en daarna nooit meer spreekt.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nooit vreemdgegaan. Nooit de drang gevoeld ook, heb genoeg respect/liefde voor mn partner. Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Liefde kan verdwijnen, maar heb dan tenminste genoeg respect om het eerst uit te maken.
Je bent dus bang dat je verraden wordt, of erger nog: dat je niet door hebt dat je verraden bent. Naïef te zijn terwijl je ondertussen misbruikt wordt. Logisch dat je geen relatie durft aan te gaan. Maar dan ontzeg je jezelf wel veel. Kijk, iedereen wordt een keer gekwetst, in meer of mindere mate. Het hoort erbij. Durf toe te staan dat dat gebeurt. Ik denk dat je het dan al zoveel makkelijker voor jezelf maakt.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:52 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Het is meer een angst om voor de gek gehouden te worden denk ik. Bang om gekwetst te worden. Heb hier ooit met een psycholoog over gesproken, en die zei dat het anders zou worden als ik de juiste meid zou treffen. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Het opvallende is dat in de begin periode van een 'relatie' het niet zo erg is, maar wanneer het serieus wrodt is het erger.
Oh zeker, veel vreemd gaan scenario's zijn ook niet met een kwade bedoeling in gedachte, maar gewoon omdat de verleiding te groot was.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:47 schreef Harlekien het volgende:
Het kan toch ook zo zijn dat je in de verleiding kwam, door oa. drank. En dat je in de verleiding trapte, met heel veel spijt want je houdt wel enorm veel van je partner en wil die niet kwijt?
Want je bent er zelf niet bij hoeveel je naar binnen giet?quote:Op zondag 24 maart 2019 14:47 schreef Harlekien het volgende:
Het kan toch ook zo zijn dat je in de verleiding kwam, door oa. drank. En dat je in de verleiding trapte, met heel veel spijt want je houdt wel enorm veel van je partner en wil die niet kwijt?
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 24 maart 2019 14:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je bent dus bang dat je verraden wordt, of erger nog: dat je niet door hebt dat je verraden bent. Naïef te zijn terwijl je ondertussen misbruikt wordt. Logisch dat je geen relatie durft aan te gaan. Maar dan ontzeg je jezelf wel veel. Kijk, iedereen wordt een keer gekwetst, in meer of mindere mate. Het hoort erbij. Durf toe te staan dat dat gebeurt. Ik denk dat je het dan al zoveel makkelijker voor jezelf maakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat er ook nog zoiets bestaat als gezond verstand. Neem jezelf en je eigen gevoelens serieus. Haalt je vriendin een niet zo toffe actie uit, dan is het logisch dat dat bij jou raakt aan je oude pijn. Dat hoef je niet weg te stoppen en mag je gerust aankaarten. Maar geen relatie durven aangaan omdat je niet gekwetst durft te worden? Dat is weglopen omdat blijven nog onverdraaglijker is. Zonde! Ga dit aan, for your own sake (en natuurlijk ook die van je vriendin, want in een (soort van) relatie ben je niet alleen).
Sterkte.
Dat is gewoon vreemdgaan ja.quote:Op zondag 24 maart 2019 15:03 schreef TATW het volgende:
Wat valt er volgens jullie precies onder vreemd gaan?
Want als dat bijvoorbeeld al incidenteel zoenen is in een of andere nachtclub, dan is elke vent waar ik ooit vriendschappelijk mee om ben gegaan meermaals vreemd gegaan.
Dat dacht ik al wel. Je houdt het bij haar vandaan en probeert het in je uppie op te lossen/te vergeten zodat je haar er niet mee hoeft te belasten. Ik denk ook dat het iets is wat bij jou ligt (en waar je haar dus niet per se in hoeft te kennen). Je zou haar er wel in kunnen betrekken, juist omdat ze je vriendin is. Maar dat is aan jou.quote:Op zondag 24 maart 2019 15:01 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Heb het niet met haar besproken, probeer het zo veel mogelijk te verstoppen. Ook zodat ik er geen extra druk op leg en het van haar komt
Ik ga erover nadenken, bedankt hiervoor. Zijn niet veel mensen die snappen hoe ik me voelquote:Op zondag 24 maart 2019 15:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al wel. Je houdt het bij haar vandaan en probeert het in je uppie op te lossen/te vergeten zodat je haar er niet mee hoeft te belasten. Ik denk ook dat het iets is wat bij jou ligt (en waar je haar dus niet per se in hoeft te kennen). Je zou haar er wel in kunnen betrekken, juist omdat ze je vriendin is. Maar dat is aan jou.
Go for itquote:Op zondag 24 maart 2019 15:07 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik ga erover nadenken, bedankt hiervoor. Zijn niet veel mensen die snappen hoe ik me voel
Vreemdgaan is voor mij ook zoenen. Elke actie waarin je bewust je van je partner afkeert, denk ik.quote:Op zondag 24 maart 2019 15:03 schreef TATW het volgende:
Want als dat bijvoorbeeld al incidenteel zoenen is in een of andere nachtclub, dan is elke vent waar ik ooit vriendschappelijk mee om ben gegaan meermaals vreemd gegaan.
Vind je? Ik vind het eerlijk gezegd tot nu toe wel meevallen. Hoogstens mensen die zichzelf aanklagen, maar verder niet, toch?quote:Op zondag 24 maart 2019 15:43 schreef Cockwhale het volgende:
Wat een drama weer onder de moraalridders van de ronde tafel.
Ik heb een open relatie. Dus jaquote:Op zondag 24 maart 2019 14:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Stel je bent al jaren lang verliefd, en je partner heeft seks met een ander, vind je dat dan oké?
Dat hangt er vanaf wat de onderlinge norm van de twee liefdespartners is qua exclusiviteit.quote:Op zondag 24 maart 2019 15:03 schreef TATW het volgende:
Ja daar geloof ik dus nooit zo in. Met drank worden wel bepaalde grenzen naar beneden gesteld maar ik zie dat dan meer als een teken dat het met de huidige relatie niet goed zit.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:47 schreef Harlekien het volgende:
Werkt dat met afspraken?quote:
Hier sluit ik me wel bij aan btw.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja daar geloof ik dus nooit zo in. Met drank worden wel bepaalde grenzen naar beneden gesteld maar ik zie dat dan meer als een teken dat het met de huidige relatie niet goed zit.
Ik geloof overigens ook niet dat mensen gemaakt zijn om monogaam te blijven. Het is dus wel de kunst om samen die spanning en lust en verliefdheid weer op te zoeken.
Ja.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:17 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Werkt dat met afspraken?
Hoe komt zoiets tot stand (gelijk bij de ontmoeting?)
Hoe vaak heb je dan seks met anderen?
Sorry voor de ondervraging, ben erg benieuwd namelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |