abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185819827
Vreemdgaan, ik heb ooit gezworen dat ik het nooit zou doen. Ik vond het gemeen en vond het zelfs niet kunnen als een vriend van me vreemd ging. Ik haatte het werkelijk waar, omdat ik wou dat het mijzelf nooit zou overkomen.

Nu ben ik vorig jaar tijdens een enorm ongezonde relatie toch vreemdgegaan, ik zoende een andere meid. Inmiddels is die relatie afgestorven, maar heb ik het nooit aan mijn ex verteld (ook uit veiligheid voor mezelf).

Hoe zit het bij jullie?
Ooit vreemd gegaan? En het je partner verteld?

Ben erg benieuwd.
(Ben nog steeds 100% tegen vreemdgaan)
pi_185819908
Meer dan tien jaar geleden, relatie ging al erg slecht. Niet verteld, maar de volgende dag wel gelijk een eind aan de relatie gemaakt.

Ik ben zeker tegen vreemdgaan, maar dat klinkt zo stom nadat ik het ooit zelf wel heb gedaan :(
pi_185819944
Ik heb nog bijna een jaar de relatie doorgezet :@
Had ook vermoedens dat zij vreemdging, blij dat ik daar van af ben.
pi_185819968
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:37 schreef Harlekien het volgende:
Ja als het dan niet goed zit kan je er beter vanaf zijn ;)
  zondag 24 maart 2019 @ 11:40:34 #5
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185819983
Vreemd gaan, als ik iets verguis is het dat wel. Praat met elkaar als je onvrede hebt en als dat niet werkt zet je er een punt achter.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_185819986
quote:
Misschien bedoel je het anders dan het overkomt, maar dit klinkt wel enorm hypocriet zeg :D _O-
pi_185819987
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:35 schreef Miss-X het volgende:
Meer dan tien jaar geleden, relatie ging al erg slecht. Niet verteld, maar de volgende dag wel gelijk een eind aan de relatie gemaakt.

Ik ben zeker tegen vreemdgaan, maar dat klinkt zo stom nadat ik het ooit zelf wel heb gedaan :(
Heb je later ook de neiging gehad om het te vertellen? Toen het al een tijdje over was?
pi_185820016
Wel een keer vreemdgegaan, nooit verteld.
pi_185820019
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Misschien bedoel je het anders dan het overkomt, maar dit klinkt wel enorm hypocriet zeg :D _O-
Laat ik het zo zeggen, ik zat in een enorm ongezonde relatie. Met fysiek, mentaal en verbaal geweld. En dat jegens mij, maar toch bleef ik bij haar. Er was een moment dat ik de aandacht en liefde van een ander kreeg en de verleiding niet kon weerstaan. Toch bleef ik bij m'n ex omdat ik dacht dat zij de ware was en het wel goed zou komen :')
pi_185820022
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:42 schreef Rose_Red het volgende:
Wel een keer vreemdgegaan, nooit verteld.
Wel uitgemaakt? Of nog bij elkaar?
pi_185820051
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:43 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Wel uitgemaakt? Of nog bij elkaar?
Nee, ik was met haar getrouwd maar zij was terminaal. Dus heb ik het nooit hoeven vertellen.
pi_185820057
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:42 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik zat in een enorm ongezonde relatie. Met fysiek, mentaal en verbaal geweld. En dat jegens mij, maar toch bleef ik bij haar. Er was een moment dat ik de aandacht en liefde van een ander kreeg en de verleiding niet kon weerstaan. Toch bleef ik bij m'n ex omdat ik dacht dat zij de ware was en het wel goed zou komen :')
Tsja dat is misschien je eigen manier om het goed te praten.

Ontopic: nee, nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Hou 'm dan 1 dag extra maar in je broek en maak het uit.
pi_185820058
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Nee, ik was met haar getrouwd maar zij was terminaal. Dus heb ik het nooit hoeven vertellen.
Ik hoop echt dat je niet serieus bent
pi_185820073
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja dat is misschien je eigen manier om het goed te praten.

Ontopic: nee, nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Hou 'm dan 1 dag extra maar in je broek en maak het uit.
Je hebt gelijk, is ook niet goed te praten
pi_185820101
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar ik kan de tijd niet terugdraaien.
  zondag 24 maart 2019 @ 11:50:40 #16
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185820141
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:45 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Beetje als in “Komt een vrouw bij de dokter”. En hoewel ik er niet achter sta, kan ik me in zo’n situatie nog wel voorstellen dat de mogelijkheid bestaat dat je verlangt naar liefde en/of aandacht van een vrouw, terwijl dat met je huidige vrouw bijna geen optie is.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_185820147
In mijn tienerjaren had ik een vriendje die dreigde zelfmoord te plegen, elke keer dat ik het uit wilde maken. Je kan je voorstellen dat de rest van de "relatie" ook niet heel leuk was, op een gegeven moment betrapte een vriendin van mij hem op uit gaan met een ander meisje (terwijl hij tegen mij had gezegd dat hij niet uit wilde gaan en gewoon thuis was :') ).

Vanaf toen ben ik vaak vreemdgegaan, tot ik eindelijk de moed had om het uit te maken. Tegenwoordig zou ik daar niet zo veel moeite mee hebben en er gewoon een punt achter zetten, maar als 18-19 jarige vond ik het echt heel zwaar om zulke shit te horen. Heb het hem ook nooit verteld.
pi_185820165
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef M1stral het volgende:

[..]

Beetje als in “Komt een vrouw bij de dokter”. En hoewel ik er niet achter sta, kan ik me in zo’n situatie nog wel voorstellen dat de mogelijkheid bestaat dat je verlangt naar liefde en/of aandacht van een vrouw, terwijl dat met je huidige vrouw bijna geen optie is.
Inderdaad, en ergens snap ik het ook wel
pi_185820184
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:50 schreef Halimede het volgende:
In mijn tienerjaren had ik een vriendje die dreigde zelfmoord te plegen, elke keer dat ik het uit wilde maken. Je kan je voorstellen dat de rest van de "relatie" ook niet heel leuk was, op een gegeven moment betrapte een vriendin van mij hem op uit gaan met een ander meisje (terwijl hij tegen mij had gezegd dat hij niet uit wilde gaan en gewoon thuis was :') ).

Vanaf toen ben ik vaak vreemdgegaan, tot ik eindelijk de moed had om het uit te maken. Tegenwoordig zou ik daar niet zo veel moeite mee hebben en er gewoon een punt achter zetten, maar als 18-19 jarige vond ik het echt heel zwaar om zulke shit te horen. Heb het hem ook nooit verteld.
Zooo.. klinkt als een gezonde gast.
pi_185820204
Yup, hier ook... maarja, soms kan je jezelf niet beheersen door de toxische stoffen uit de ongezonde relatie.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185820258
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:52 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Zooo.. klinkt als een gezonde gast.
Hij heeft inderdaad flink wat issues, we praten nog steeds af en toe en ik weet dat hij mentaal nog steeds in hetzelfde schuitje zit. Ik vind het echt zielig voor hem, want behalve andere mensen, heeft hij ook echt zichzelf er mee en is hij diep ongelukkig.
pi_185820281
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:55 schreef Halimede het volgende:

[..]

Hij heeft inderdaad flink wat issues, we praten nog steeds af en toe en ik weet dat hij mentaal nog steeds in hetzelfde schuitje zit. Ik vind het echt zielig voor hem, want behalve andere mensen, heeft hij ook echt zichzelf er mee en is hij diep ongelukkig.
Maar dat is niet jouw probleem, hoe lullig het ook klinkt. Goed dat je er uiteindelijk een einde aan hebt gemaakt.
pi_185820333
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:35 schreef Miss-X het volgende:

Dit vind ik wel goed. Gewoon direct de volgende dag je verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Somebody that I used to know
pi_185820358
quote:
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
pi_185820386
Nooit. Vind vreemdgaan verraad en houd me daar ver buiten.
pi_185820392
1ste serieuze relatie ging zij vreemd. Daarop heb ik de relatie verbroken.
3de serieuze relatie ging ik meermaals vreemd met haar jongere zusje. Vanzelfsprekend kwam dat uit en was dat ook einde relatie :')

Inmiddels al weer bijna 9 jaar in een relatie en heel dat vreemdgaan heb ik het wel mee gehad; dat doe ik niet meer :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:03:19 #27
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185820409
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit vind ik wel goed. Gewoon direct de volgende dag je verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Als je de verantwoordelijk neemt zoals je stelt, vertel je het ook en dan deal je met de daadwerkelijke consequenties van het vreemdgaan. In plaats van er een punt achter te zetten, zonder verder een woord te reppen over je misstap.

Slechte relatie of niet.
Blog
pi_185820414
quote:
7s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:02 schreef vosss het volgende:
1ste serieuze relatie ging zij vreemd. Daarop heb ik de relatie verbroken.
3de serieuze relatie ging ik meermaals vreemd met haar jongere zusje. Vanzelfsprekend kwam dat uit en was dat ook einde relatie :')

Inmiddels al weer bijna 9 jaar in een relatie en heel dat vreemdgaan heb ik het wel mee gehad; dat doe ik niet meer :)
Met dat jongere zusje?
pi_185820427
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Met dat jongere zusje?
Nee :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185820440
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef M1stral het volgende:

[..]

Als je de verantwoordelijk neemt zoals je stelt, vertel je het ook en dan deal je met de daadwerkelijke consequenties van het vreemdgaan. In plaats van er een punt achter te zetten, zonder verder een woord te reppen over je misstap.

Slechte relatie of niet.
Waarom vertellen als je iemand toch gaat dumpen? Dat is toch alleen maar extra zout op de wond gooien?
pi_185820441
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:00 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Deels eens, maar was het nooit 'van plan'. Het gebeurde perongeluk zegmaar, maar zou kunnen dat ik ergens wist dat ik de verleiding niet kon weerstaan.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:07:08 #32
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185820489
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:04 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Waarom vertellen als je iemand toch gaat dumpen? Dat is toch alleen maar extra zout op de wond gooien?
Het is wel de waarheid.
Blog
pi_185820501
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:03 schreef M1stral het volgende:

[..]

Slechte relatie of niet.
Ehm, misschien, dat weet ik niet. Misschien wel een bondige verklaring waarvoor je het uitmaakt, maar niet per se de details. Uiteindelijk maak je het ook niet uit omdat je met een ander in bed heb gelegen, maar je maakt het uit omdat je deze persoon in de steek heb gelaten (oid). In ieder geval niet je van de domme houden, dat niet. Dat is idd geen verantwoordelijkheid nemen. Maar volledig open kaart spelen? Is misschien soms ook nog maar beter van niet.
pi_185820537
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:07 schreef M1stral het volgende:

[..]

Het is wel de waarheid.
En wat heeft die ander er dan nog aan? Een extra trap nageven ofzo?
pi_185820690
Zelf overigens niet letterlijk vreemdgegaan, maar wel met de één aanklooien en bij de ander de schijn ophouden dat je trouw bent. Ik ben een stuk minder veroordelend geworden.
  zondag 24 maart 2019 @ 12:17:45 #36
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185820702
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:09 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

En wat heeft die ander er dan nog aan? Een extra trap nageven ofzo?
Moet de ander er per se wat aan hebben dan? Ik vind het altijd fijn als ik mezelf gewoon nog aan kan kijken in de spiegel.

Daarnaast is het gewoon laf. Ja, dus omdat je toch al van plan bent een ander te dumpen, kan je best achterwege laten dat je vreemd bent gegaan?

Breuk doet sowieso pijn. Je mag als gedumpte dan ook best wat closure krijgen door direct alles voor je kiezen te krijgen, kan daar ook maar geen onduidelijkheid meer over zijn.
Blog
pi_185820741
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef M1stral het volgende:

[..]

Moet de ander er per se wat aan hebben dan? Ik vind het altijd fijn als ik mezelf gewoon nog aan kan kijken in de spiegel.

Daarnaast is het gewoon laf. Ja, dus omdat je toch al van plan bent een ander te dumpen, kan je best achterwege laten dat je vreemd bent gegaan?

Breuk doet sowieso pijn. Je mag als gedumpte dan ook best wat closure krijgen door direct alles voor je kiezen te krijgen, kan daar ook maar geen onduidelijkheid meer over zijn.
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ehm, misschien, dat weet ik niet. Misschien wel een bondige verklaring waarvoor je het uitmaakt, maar niet per se de details. Uiteindelijk maak je het ook niet uit omdat je met een ander in bed heb gelegen, maar je maakt het uit omdat je deze persoon in de steek heb gelaten (oid). In ieder geval niet je van de domme houden, dat niet. Dat is idd geen verantwoordelijkheid nemen. Maar volledig open kaart spelen? Is misschien soms ook nog maar beter van niet.
pi_185820765
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef Postbus100 het volgende:
Zelf overigens niet letterlijk vreemdgegaan, maar wel met de één aanklooien en bij de ander de schijn ophouden dat je trouw bent. Ik ben een stuk minder veroordelend geworden.
Is dat niet vreemdgaan?
  zondag 24 maart 2019 @ 12:22:20 #39
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185820802
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

Ik had je post al gezien en kan me daar meer in vinden dan gewoon simpelweg niet benoemen wat er voorgevallen is.

Er is nogal een verschil tussen je mond houden en alle details prijsgeven, zoals je zelf terecht opmerkt.
Blog
pi_185820924
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:20 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Is dat niet vreemdgaan?
Ik had met geen van beiden een relatie. Met één was ik aan het daten (maar daar was ik dus niet helemaal eerlijk). Na enkele dates had ik in mijn hoofd al de keuze gemaakt dat het 'm niet werd, maar heb ik dat nog even voor me gehouden. Maar toen was m'n hart er dus al niet meer bij. Nog twee dates later hebben we het er wel over gehad hoe we er beiden in stonden (en toen is het daten ook gestopt). Maar dit heb ik 'm nooit verteld, over die tweede. Heb 'm daarin wel tekortgedaan, maar wellicht is het beter dat hij het niet weet. Of misschien ooit nog een keer vertellen. Weet ik niet.
pi_185820928
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:17 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik kan mezelf ook nog steeds aankijken in de spiegel hoor. Closure krijgen door de woorden dat er een ander is vind ik totaal anders dan in geuren en kleuren vertellen hoe fantastisch het met die ander was. En in sommige gevallen zeg je beter niets.
pi_185820940
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik had met geen van beiden een relatie. Met één was ik aan het daten (maar daar was ik dus niet helemaal eerlijk). Na enkele dates had ik in mijn hoofd al de keuze gemaakt dat het 'm niet werd, maar heb ik dat nog even voor me gehouden. Maar toen was m'n hart er dus al niet meer bij. Nog twee dates later hebben we het er wel over gehad hoe we er beiden in stonden (en toen is het daten ook gestopt). Maar dit heb ik 'm nooit verteld, over die tweede. Heb 'm daarin wel tekortgedaan, maar wellicht is het beter dat hij het niet weet. Of misschien ooit nog een keer vertellen. Weet ik niet.
Hoelang is het geleden?
pi_185820952
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:28 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Hoelang is het geleden?
1-1,5 jaar?
  zondag 24 maart 2019 @ 12:32:14 #44
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_185821004
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:28 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ik kan mezelf ook nog steeds aankijken in de spiegel hoor. Closure krijgen door de woorden dat er een ander is vind ik totaal anders dan in geuren en kleuren vertellen hoe fantastisch het met die ander was. En in sommige gevallen zeg je beter niets.
Eens, maar dat is toch wat ik al zei, aangaande je verantwoordelijkheid nemen. Gewoon zeggen wat er voorgevallen is. Ik heb nergens gerept over in geuren en kleuren vertellen.
Blog
pi_185821044
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

1-1,5 jaar?
Zou het laten, wat is het nut nog?
pi_185821080
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:35 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Zou het laten, wat is het nut nog?
Ja, klopt, dat denk ik ook. Contact is ook doodgebloed. Misschien, als ik 'm ooit nog eens tegenkom, en het komt zo uit, dat ik het dan nog wel eens zeg en het uitpraat (ook het doodgebloede contact). Maar zo niet, dan ook prima. (het nut zou zijn om wellicht voor hem een puzzelstukje te geven.)
pi_185821098
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, klopt, dat denk ik ook. Contact is ook doodgebloed. Misschien, als ik 'm ooit nog eens tegenkom, en het komt zo uit, dat ik het dan nog wel eens zeg en het uitpraat (ook het doodgebloede contact). Maar zo niet, dan ook prima.
Niet zo heel netjes, maar dat even terzijde. (Heb ooit aan de andere kant van dit verhaal gezeten)
pi_185821102
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:38 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Niet zo heel netjes, maar dat even terzijde. (Heb ooit aan de andere kant van dit verhaal gezeten)
Wat precies niet en waarom niet?
pi_185821124
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat precies niet en waarom niet?
Dat je twee opties open had, heb zelf een keer meegemaakt dat ik één van de opties was.
pi_185821141
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:40 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dat je twee opties open had, heb zelf een keer meegemaakt dat ik één van de opties was.
Ja, nee, klopt, dat is ook niet netjes, dat realiseer ik me ook wel en zal dat niet meer zo doen. Wel wat meer ballen tonen en eerlijk zijn. (ik dacht dat je misschien doelde op het het later zeggen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')