Ik moest even goed kijken wat dat rechts wasquote:
Slim welquote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had dat torentje wat je vaak ziet, maar omdat onze katten zo groot zijn, aten ze gewoon uit de bovenkant en lieten ze de rest liggen tot ze dat ding eens helemaal omver gooide zodat ze van de grond konden eten.
Lijkt wel de woning van de Jetsonsquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:09 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Poezen waarop ik wel eens gepast heb gaven gewoon een slinger aan die toren waardoor de brokjes op de hele vloer lagen ipv netjes naar beneden in het bakje..
Deze was het inderdaad.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:09 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Poezen waarop ik wel eens gepast heb gaven gewoon een slinger aan die toren waardoor de brokjes op de hele vloer lagen ipv netjes naar beneden in het bakje..
Yep, Elin mepte 'm om en vrat 'm leeg, Nika had het nakijkenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:09 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Survival of the fittestquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yep, Elin mepte 'm om en vrat 'm leeg, Nika had het nakijken
Dat lijkt me wel beter, vriendin van me had die ook. Maar als ik daar alle brokjes in wil geven, dan moet ik zeker wel minstens twee van die planken hebben?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Slim wel![]()
Wij hebben deze
[ afbeelding ]
Dat werkt prima, maar we hebben ook maar 1 kat natuurlijk. Ze is er wel heel bedreven in inmiddels.
had ik ook, het is een spel, je moet niet een handje erop gooien, maar heel langzaam laten zien hoe het moetquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel beter, vriendin van me had die ook. Maar als ik daar alle brokjes in wil geven, dan moet ik zeker wel minstens twee van die planken hebben?
als een kat zwaar overgewicht heeft, kunnen ze ook in een hoekje neerploffen en sterven, zo van ik zit zo volquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:35 schreef Myraela het volgende:
Ik heb maar meteen twee van die planken besteld. Dan kan ik misschien wel maar twee keer op de dag brokjes geven en kunnen ze toch rustig een klein beetje afvallen.Hopen we dan maar.
Leuk! Ben benieuwd wat ze er van vindenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:35 schreef Myraela het volgende:
Ik heb maar meteen twee van die planken besteld. Dan kan ik misschien wel maar twee keer op de dag brokjes geven en kunnen ze toch rustig een klein beetje afvallen.Hopen we dan maar.
Thanks Captain Obvious.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:41 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
als een kat zwaar overgewicht heeft, kunnen ze ook in een hoekje neerploffen en sterven, zo van ik zit zo vol
als al geen ernstige ziektes zich voor gaan doen
die wiskas blikjes enzo, is net als eten bij mcdonalds, er zal vast wel iets gezonds in zitten, maar je kat is er uiteindelijk niet blij mee
en speciaal dierenvoer, als het te laat is, kost 5 keerzoveel ofzo
dus niet doen, voer geen troep, geen kaas, geen vleeswaren, gewoon niet doen
In Utrecht wordt je niets over voeding geleerd voor dieren, behalve dat het erg moeilijk is en als een kat het goed doet op een bepaald voer dan is dat voldoende. Dus als Whiskas prima is, geef ze dan gewoon Whiskas.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Thanks Captain Obvious.
Katten eten hun hele leven al speciaalvoer en amper extraatjes. Alleen soms een paar Hollandse garnalen als wij die eten.
die sphinx van mn moeder, lust alleen dat blikje in tomatensaus en groetenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In Utrecht wordt je niets over voeding geleerd voor dieren, behalve dat het erg moeilijk is en als een kat het goed doet op een bepaald voer dan is dat voldoende. Dus als Whiskas prima is, geef ze dan gewoon Whiskas.
Die van ons staan continu op speciaal voer
Blijf van de wiet af en leg je aluminiumhoedje weer in de kast.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
die sphinx van mn moeder, lust alleen dat blikje in tomatensaus en groeten
en ze likt mijn vingers af als ik wiet grookt heb
rara, wie daar verantwoordelijk voor zijn, juist de fokkers, niet hier maar die broodfokkers
Ach, ik weet ook niet precies wat goed is. En ik ga niet de hoofdprijs betalen voor RC. Iams werkte vroeger goed tegen zijn haarballen, dus dat altijd gegeven. Daar nu de weight control versie van.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:57 schreef Anthraxx het volgende:
In Utrecht wordt je niets over voeding geleerd voor dieren, behalve dat het erg moeilijk is en als een kat het goed doet op een bepaald voer dan is dat voldoende. Dus als Whiskas prima is, geef ze dan gewoon Whiskas.
Die van ons staan continu op speciaal voer
afgesproken, lolquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Blijf van de wiet af en leg je aluminiumhoedje weer in de kast.
Wij zitten wel op Royal Canine, maar degene die het meeste eet is er niet meer. Maar, prima toch? Het werkt, jij bent er blij mee en de kat doet het er op. Lijkt mij voldoende.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, ik weet ook niet precies wat goed is. En ik ga niet de hoofdprijs betalen voor RC. Iams werkte vroeger goed tegen zijn haarballen, dus dat altijd gegeven. Daar nu de weight control versie van.
Goede score.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:15 schreef borisz het volgende:
Gisteren weer eens ge-Too Good to Go'ed. Zat een halve taart bij. Gelukkig waren er nog genoeg collega's om de taart mee op te eten.
Ik lust ook best een stukje brownietaartquote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:15 schreef borisz het volgende:
Gisteren weer eens ge-Too Good to Go'ed. Zat een halve taart bij. Gelukkig waren er nog genoeg collega's om de taart mee op te eten.
De taart was best lekker.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik lust ook best een stukje brownietaart
Wat onpraktisch! En oorontsteking is echt zo naar, fijn dat het over is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:28 schreef golfer het volgende:
Ik had een paar dagen geleden een forse oorontsteking en nu ben ik aan 1 oor echt helemaal doof. HA gebeld en assistente vertelde mij dat dat beeld erbij past. Niet uitspuiten dus, maar gewoon een aantal dagen met doof oor doorlopen. Lichaam schijnt de troep die er nu zit zelf op te ruimen.![]()
Wel lastig.
Verder schijnt de zon en hebben we dus volop wandelaars in het park.
QFTquote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:41 schreef TAV74 het volgende:
Maar ja, als Baudet typische Alt Right uitspraken doet die duidelijk verwijzen naar rassenleer (en dat niet voor het eerst) is de vergelijking niet zo vreemd. In dit geval is het mi aardig terecht en is het haast gek dat het dan weer taboe lijkt om dat te benoemen.
Na de was of voor de was?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg mijn wasmachine niet meer open. Ik heb alle tips uit de handleiding opgevolgd. Weet niet wat te doen. Shit.
Brr lekker ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:28 schreef golfer het volgende:
Ik had een paar dagen geleden een forse oorontsteking en nu ben ik aan 1 oor echt helemaal doof. HA gebeld en assistente vertelde mij dat dat beeld erbij past. Niet uitspuiten dus, maar gewoon een aantal dagen met doof oor doorlopen. Lichaam schijnt de troep die er nu zit zelf op te ruimen.![]()
Wel lastig.
Verder schijnt de zon en hebben we dus volop wandelaars in het park.
Na de was. Ik wacht al een half uur, er lijkt niets te veranderen. Nou ja, het zal wel goed komen. Ik kan in elk geval zondag een en ander wassen bij vrienden als dat nodig blijkt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Na de was of voor de was?
Meestal is een tijd wachten na afloop van de was voldoende.
Stekker er uit?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Na de was. Ik wacht al een half uur, er lijkt niets te veranderen. Nou ja, het zal wel goed komen. Ik kan in elk geval zondag een en ander wassen bij vrienden als dat nodig blijkt.
Uiteraard. Ik heb ook de noodvergrendeling gevonden en die doet ook niets.quote:
Hm. Welk merk is het?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb ook de noodvergrendeling gevonden en die doet ook niets.
Wel jammer want ik had net het bed afgehaald zodat dat lekker buiten kon drogen.
Bosch.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:37 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hm. Welk merk is het?
Bij m’n ouders ook eens zoiets gehad.
Heb je het filter al even schoongemaakt en het programma daarna herstart (of een centrivuge programma gestart)?quote:
Yup.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je het filter al even schoongemaakt en het programma daarna herstart (of een centrivuge programma gestart)?
Dat is het ook niet. Ik ga nog even pielen. Ik moet iets over het hoofd hebben gezien.quote:
Zie Editquote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is het ook niet. Ik ga nog even pielen. Ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
als je wat extra grip nodig hebt om kracht te zetten, kan je er een vochtige theedoek om heen winkelen voor wat gripquote:
Oh die slang. Lol. Ja, die hangt los maar is leeg.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hangt die niet gewoon los in de afvoer dan?
'Twijfelachtig' laat veel te veel ruimte voor enige positiviteit over Bannon overquote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:22 schreef AnneX het volgende:
Gedoe met oor en met wasmachine: beiden suck...
Vanmorgen het stuk van Maarten van Rossum gelezen over het onbenul.
Maarten fileert gedrag en uitingen van de fvd fractieleider.
Hoe kan het dat de inhoud nú pas de aandacht krijgt, die het hoorde te hebben vķor de verkiezingen!?
Hij heeft zijn stevebannon.die nu in de 1e kamer komt.
Ook al niet- leuke twijfelachtige referenties over gelezen.
Firma List & Bedrog.
Waarschuwing: longread. https://www.maartenonline(...)opintellectueel.html
Dit stuk is al meerdere keren langsgekomen. Maar men negeert het liever. Want TB verkoopt/zorgt voor kijkcijfers dus voor reclameinkomsten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:22 schreef AnneX het volgende:
Gedoe met oor en met wasmachine: beiden suck...
Hoe kan het dat de inhoud nú pas de aandacht krijgt, die het hoorde te hebben vķor de verkiezingen!?
Firma List & Bedrog.
Helemaal los gehad en horizontaal gelegd?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh die slang. Lol. Ja, die hangt los maar is leeg.
En dit is al 2 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:22 schreef AnneX het volgende:
Firma List & Bedrog.
Ja. Het lijkt er op dat er iets in de deur afgebroken is. Hij ontgrendelt wel maar gaat niet open. Ik kan ook de deur hendel bewegen. Ik geloof dat dit niet goed is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Helemaal los gehad en horizontaal gelegd?
http://www.witgoedservice.nl/fijnaart/reparaties/quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja. Het lijkt er op dat er iets in de deur afgebroken is. Hij ontgrendelt wel maar gaat niet open. Ik kan ook de deur hendel bewegen. Ik geloof dat dit niet goed is.
Mocht die echt stuk zijn en je moet een nieuwe machine, dat glazen ding, is omgekeerd een hele mooie serveerschaal, of bloemenschaal (gebruik 'm al jaren zo)quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Het lijkt er op dat er iets in de deur afgebroken is. Hij ontgrendelt wel maar gaat niet open. Ik kan ook de deur hendel bewegen. Ik geloof dat dit niet goed is.
Pics?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mocht die echt stuk zijn en je moet een nieuwe machine, dat glazen ding, is omgekeerd een hele mooie serveerschaal, of bloemenschaal (gebruik 'm al jaren zo)
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pics?Dat vind ik echt een tof idee om het zo te hergebruiken.
Geinig ideequote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mocht die echt stuk zijn en je moet een nieuwe machine, dat glazen ding, is omgekeerd een hele mooie serveerschaal, of bloemenschaal (gebruik 'm al jaren zo)
He bah.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geinig idee![]()
Dank je golfer. Ik zal er eens naar kijken. Eerst moet J er morgen maar naar kijken. Ik heb het hem nog niet verteld, hij heeft al genoeg slecht nieuws gekregen vandaag. Die vriend met mogelijke hersenziekte heeft net inderdaad de diagnose frontaalkwab dementie gekregen.
Oh, wat afschuwelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geinig idee![]()
Dank je golfer. Ik zal er eens naar kijken. Eerst moet J er morgen maar naar kijken. Ik heb het hem nog niet verteld, hij heeft al genoeg slecht nieuws gekregen vandaag. Die vriend met mogelijke hersenziekte heeft net inderdaad de diagnose frontaalkwab dementie gekregen.
Ja, frontotemporale dementie is de enige vorm van dementie die op jonge leeftijd (40-60 jaar) veel voorkomt.quote:
Och toch.... (moet wel een beetje lachen)quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Myraela het volgende:
M'n beer is weer thuis.Maar nu als poedel.
Hij was even twee minuten bang en rende meteen onder het bed, maar toen ik op bed ging liggen kwam die wel heel fanatiek knuffelen.
Wel nog een beetje wiebelig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Myraela het volgende:
Hij was even twee minuten bang en rende meteen onder het bed, maar toen ik op bed ging liggen kwam die wel heel fanatiek knuffelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet niks.quote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit gaat echt zwaar worden voor zijn vrouw ja. De levensverwachting is 6-10 jaar. Dit gaat ('gelukkig'quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is niet niks.
Tot het écht niet meer ging - na jaren doortobben met netwerk aan dagelijkse opvang thuis vanuit kerk etc - ging de vrouw alsnog voor opname.
Man werkt(e) door, zoon studeert. Zij herkent niemand meer.![]()
Voor de familie en omgeving een drama. Sterkte ermee.
Is hij zich er nog wel van bewust dat dit aan de hand is?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit gaat echt zwaar worden voor zijn vrouw ja. De levensverwachting is 6-10 jaar. Dit gaat ('gelukkig') niet als bij Alzheimer 25+ jaar duren.
Ook een collega gehad (50+)...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit gaat echt zwaar worden voor zijn vrouw ja. De levensverwachting is 6-10 jaar. Dit gaat ('gelukkig') niet als bij Alzheimer 25+ jaar duren.
Dat is nog wel de vervelendste fase...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is hij zich er nog wel van bewust dat dit aan de hand is?
het kan een voorstadium voor korsakof zijn, het lijkt dronken en vergeetachtigquote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ook een collega gehad (50+)...
Bij intercollegiaal overleg was zij ķf stil ķf sprak onsamenhangend.
Wij dachten drankmisbruik, totdat zij mij belde met de “vrolijke” mededeling, ja, ik ben dementerend.
Ik weet het niet, ik heb zelf geen contact met hen. Hij is voornamelijk stil en afwezig geloof ik, afgewisseld met wat manisch gedrag als een uur lang de trap op en aflopen om maar niet dik te worden. Of tijdens een theatervoorstelling ineens met zijn telefoon gaan spelen, de wekker daarvan zetten en dan later niet snappen waarom hij afgaat.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Onzin. FTD heeft niks van doen met Korsakov.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:45 schreef christmastsunami het volgende:
het kan een voorstadium voor korsakof zijn, het lijkt dronken en vergeetachtig
komt door ongezond eten en drankmisbruik, ziekte van wernicke, vit B1tekort
Ja, middelenmisbruik is niet niks. Maar heeft inderdaad niets te maken met FTD,quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
het kan een voorstadium voor korsakof zijn, het lijkt dronken en vergeetachtig
komt door ongezond eten en drankmisbruik, ziekte van wernicke, vit B1tekort
in een snelle google zoek, wordt FTD ivb gebracht met vitB12 tekortquote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin. FTD heeft niks van doen met Korsakov.
Wat een absurde aanname. Dat stel ik absoluut niet op prijs.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:55 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
in een snelle google zoek, wordt FTD ivb gebracht met vitB12 tekort
ik gok zo dat vitB1 ook niet aanwezig was
Als je niet weet waarover je het hebt, laat dan jouw aannames hier achterwege?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:55 schreef christmastsunami het volgende:
ik gok zo dat vitB1 ook niet aanwezig was
zal ik doen, maar ik vond dit https://www.physio-pedia.com/images/7/7d/Case_Study.pdfquote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je niet weet waarover je het hebt, laat dan jouw aannames hier achterwege?
Ziekte inzicht is vaak het eerste foetsie bij deze vorm van dementie.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stel dat er een link met verminderd B1 is, hoeft dit nog niet te komen door te weinig binnen krijgen via voedsel.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:00 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
zal ik doen, maar ik vond dit https://www.physio-pedia.com/images/7/7d/Case_Study.pdf
Ik snap dat dit soort teksten moeilijk te begrijpen zijn, maar misschien moet je dan niet doen alsof je weet wat daar staat.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:00 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
zal ik doen, maar ik vond dit https://www.physio-pedia.com/images/7/7d/Case_Study.pdf
^^quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Stel dat er een link met verminderd B1 is, hoeft dit nog niet te komen door te weinig binnen krijgen via voedsel.
Verder kom je vooral dom over
Dit is hoe zijn vrienden het naar mij toe ook omschrijven ja. Het heeft ook lang geduurd voor hij naar een arts wilde, want hij had het zelf helemaal niet door. Pas toen hij ontslagen werd vanwege iets dat hij al 20 jaar moet weten, wilde hij geloven dat er mogelijk iets mis was.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Ziekte inzicht is vaak het eerste foetsie bij deze vorm van dementie.
Die overigens niets met leefstijl te maken heeft.
Voor de persoon zelf het 'makkelijkst' want die is zich al vrij snel totaal niet bewust dat er iets aan de hand is en ervaart geen problemen.
Voor de omgeving des te moeilijker, omdat die alles wel zien gebeuren en geen ingang zien om bij te sturen, te helpen of om nog iets te leren bij de persoon die de diagnose heeft.
dat je de moeite neemt het ut te leggen vind ik bewonderingswaardig! En verder wat een pokke uitslag! Weet nog hoe ik me voelde toen ik hoorde dat een van mn beste maatjes een tumor ter grootte van een ei had.....eerder eigenlijk bijna niks van te merken (een zeef in sommige dingen was ze toch al ofzo), maar ineens onsamenhangende spraak etc..... paar weken en het was gebeurd....niet te bevatten dat soort dingenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap dat dit soort teksten moeilijk te begrijpen zijn, maar misschien moet je dan niet doen alsof je weet wat daar staat.
In jouw artikel staat: iemand had symptomen van Alzheimer of FTD en dat kwam door een B12 tekort. Die persoon had geen dementie. Je krijgt dus geen dementie van B12 tekort.
Hier nog een artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15065230
Hierin worden mensen onderzocht die wel echt dementie hebben. Hun symptomen worden minder doordat ze extra vitaminen krijgen. Je krijgt dus geen dementie van B12 tekort.
Is dat niet Europees?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:14 schreef FranticDJ het volgende:
kan met mijn code 95 en C rijbewijs en paspoort van E. Geen vrachtwagen huren hier
Appartement komt volgende week al beschikbaar.
Cryptisch.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:14 schreef FranticDJ het volgende:
kan met mijn code 95 en C rijbewijs en paspoort van E. Geen vrachtwagen huren hier
Appartement komt volgende week al beschikbaar.
Verschrikkelijk ja van die vriendin. Nauwelijks te bevatten. We zaten al een paar maanden te wachten op de definitieve uitslag. Alzheimer was worst case scenario vanwege de hoge levensverwachting. Maar dit is ook niet bestquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:10 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat je de moeite neemt het ut te leggen vind ik bewonderingswaardig! En verder wat een pokke uitslag! Weet nog hoe ik me voelde toen ik hoorde dat een van mn beste maatjes een tumor ter grootte van een ei had.....eerder eigenlijk bijna niks van te merken (een zeef in sommige dingen was ze toch al ofzo), maar ineens onsamenhangende spraak etc..... paar weken en het was gebeurd....niet te bevatten dat soort dingen
Oh ja, jonkies hebben tegenwoordig geen BE meer.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:18 schreef FranticDJ het volgende:
Heb geen BE rijbewijs...
een E daarentegen... :’)
Das beter dan oudjes die er niet mee overweg kunnen en toch de weg opgaanquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh ja, jonkies hebben tegenwoordig geen BE meer.
Ga je je KFC ook nog halen?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:19 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Das beter dan oudjes die er niet mee overweg kunnen en toch de weg opgaan
CE staat sowieso op de planning. Krijg je BE erbij, maar goed. Budget dit dat.
Ahhh check ik snap je! Tevens wasmachine ook ruk, gewoon niet zeggen en oplossen ook nog een optie toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ja van die vriendin. Nauwelijks te bevatten. We zaten al een paar maanden te wachten op de definitieve uitslag. Alzheimer was worst case scenario vanwege de hoge levensverwachting. Maar dit is ook niet best![]()
Ik heb het uitgelegd omdat ik zelf wel benieuwd was. Soms heb je mensen die heel dom overkomen maar nog wel de waarheid spreken, dat wilde ik even checken
Het is opgelost inmiddels. Had ik dat al gezegd? Fiets stuurde me een filmpje dat het probleem bijna oploste en een volgend filmpje was het antwoord. Schroevendraaier tussen de deur om het palletje in te drukken. Eens kijken of J het binnenkort ziet zitten om de hendel te vervangen want Youtube zegt dat dat makkelijk is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:21 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ahhh check ik snap je! Tevens wasmachine ook ruk, gewoon niet zeggen en oplossen ook nog een optie toch?
ook wel eens gedaan en vile me idd alles mee, geloof dat de prijs ook ergens rond de 4 tientjes lag dus heb je niks anders voor (garantie al voorbij trouwens? soms valt dit er lang onder nl)quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is opgelost inmiddels. Had ik dat al gezegd? Fiets stuurde me een filmpje dat het probleem bijna oploste en een volgend filmpje was het antwoord. Schroevendraaier tussen de deur om het palletje in te drukken. Eens kijken of J het binnenkort ziet zitten om de hendel te vervangen want Youtube zegt dat dat makkelijk is.
Handig voor als je obstipatie hebtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet dommig of domquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Stel dat er een link met verminderd B1 is, hoeft dit nog niet te komen door te weinig binnen krijgen via voedsel.
Verder kom je vooral dom over
Dat doen ze bij elke regering al tientallen jaren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen staan te schuimbekken over Rutte. Deden ze dat bij Balkenende ook? Ik weet het niet meer.
Dat zegt Molo ook niet.quote:
Zojuist hoorde ik iets over Schiphol, de dividendbelasting en de vissers. Daarom.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen staan te schuimbekken over Rutte. Deden ze dat bij Balkenende ook? Ik weet het niet meer.
Ja, Balkenellende werd die genoemd. Kok kon men ook wel schieten op een gegeven moment. Denk dat premiers een houdbaarheid hebben van 2 termijnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:56 schreef Anthraxx het volgende:
mensen beseffen vooral niet dat het al meer dan 10 jaar rechts is wat de klok slaat op het politieke toneel, enige wat nog een vleugje links had is paars geweest, en de meeste rechts stemmers hebben dat amoer bewust meegekregen ook nog eens dnek ik wel eens.....quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat doen ze bij elke regering al tientallen jaren.
En elke populist die daarop inspeelt is dan weer een volgende stemmentrek-machine.
Plus dat ik me afvraag wie er dan allemaal VVD hebben gestemd de afgelopen jaren. Hij is echt geen mp geworden om z'n mooie blauwe ogen of zo. Waarschijnlijk zelf ook erop gestemd en nu lopen zeuren, terwijl we in de top 5 van gelukkige landen staan.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:59 schreef liedetector het volgende:
[..]
mensen beseffen vooral niet dat het al meer dan 10 jaar rechts is wat de klok slaat op het politieke toneel, enige wat nog een vleugje links had is paars geweest, en de meeste rechts stemmers hebben dat amoer bewust meegekregen ook nog eens dnek ik wel eens.....
en ik ga ook niet, al te veel, mijn gedrag aanpassen, ik ben en blijf gewoon eigenwijsquote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zegt Molo ook niet.
Al deel ik haar mening over hoe je hier overkomt.
Mijn voormalige werkgever stond ooit met deze kop in de krant:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, Balkenellende werd die genoemd. Kok kon men ook wel schieten op een gegeven moment. Denk dat premiers een houdbaarheid hebben van 2 termijnen.
Een minister is geen ambtenaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mijn voormalige werkgever stond ooit met deze kop in de krant:
‘Ambtenaren zijn net luiers, je moet ze regelmatig verwisselen’
Als je het niet boeiend vindt dat je dom overkomt, moet je je gedrag vooral niet aanpassenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:02 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
en ik ga ook niet, al te veel, mijn gedrag aanpassen, ik ben en blijf gewoon eigenwijs
Mag je niet klagen als je zelf ergens op stemt? Dan kan iemand toch nog steeds de verwachtingen niet waarmaken? Voor de rest overigens helemaal met je eens dat we een stelletje zeikerds zijn hoor.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Plus dat ik me afvraag wie er dan allemaal VVD hebben gestemd de afgelopen jaren. Hij is echt geen mp geworden om z'n mooie blauwe ogen of zo. Waarschijnlijk zelf ook erop gestemd en nu lopen zeuren, terwijl we in de top 5 van gelukkige landen staan.
Iedereen zeurt dat mensen niet meer naar bejaardenhuizen mogen, maar toen de mensen erin "moesten" zeikten ze "ze worden opgesloten".
Maar men stemt er al 3x op. Het wil er bij mij niet in dat dat iedere keer andere mensen zijn, die eerst SP daarna CDA en daarna VVD stemmen. En dan andere mensen eerst VVD, dan SP en dan CDA etc.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mag je niet klagen als je zelf ergens op stemt? Dan kan iemand toch nog steeds de verwachtingen niet waarmaken? Voor de rest overigens helemaal met je eens dat we een stelletje zeikerds zijn hoor.
Ik wissel ook, maar het gros heeft toch altijd wel op de VVD gestemd, en dan nu maar klagen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik wissel toch regelmatig van partij. Maar nooit rechts gestemd.
twitter:kuitenbrouwer twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 10:50:08Kom kom. De realiteit is dat politieke outsiders die met geheven strijdbijl het bastion bestormen beleefd uit hun harnas worden geholpen, gedomesticeerd en ter afronding gecastreerd, om als gedweëe eunuchs in zachte gewaden hun tijd uit te dienen aan het hof van de macht. reageer retweet
mag ik even brakenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:27 schreef golfer het volgende:
En na verloop van tijd conformeren al die anti-Haagse pluche-schreeuwers zich toch wel weer en worden ze onderdeel van de gevestigde orde.twitter:kuitenbrouwer twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 10:50:08Kom kom. De realiteit is dat politieke outsiders die met geheven strijdbijl het bastion bestormen beleefd uit hun harnas worden geholpen, gedomesticeerd en ter afronding gecastreerd, om als gedweëe eunuchs in zachte gewaden hun tijd uit te dienen aan het hof van de macht. reageer retweet
Maar de conclusie dat de VVD'ers ook de FvD-stemmers en klagers zijn is wel wat voorbarig. Dan hadden ze wel wat meer stemmers verloren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar men stemt er al 3x op. Het wil er bij mij niet in dat dat iedere keer andere mensen zijn, die eerst SP daarna CDA en daarna VVD stemmen. En dan andere mensen eerst VVD, dan SP en dan CDA etc.
Ik weet niet of de VVD-stemmers wel degenen zijn die klagen. Of ze klagen wel maar geven de schuld aan de andere coalitiepartners. Of zijn het voor 80% eens met Rutte en klagen over die 20%. Om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wissel ook, maar het gros heeft toch altijd wel op de VVD gestemd, en dan nu maar klagen.
Ik zet even een emmertje voor je neer.quote:
dat snap ikdan al helemaal nietquote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:47 schreef golfer het volgende:
FvD stemmers zijn vooral mannen tussen de 35 en 64 en 65 plussers.
https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html
helaas genoeg bakvissen die op die kwijl stemmen hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:22 schreef Lot_1 het volgende:
Gelukkig zijn het voornamelijk mannen die op Thierry stemmen. Ik vind het helemaal absurd als je als vrouw hem een stem gunt
Hier in de provincie wordt het ondanks de winst voor FvD weer een links blok
Mijn vent komt ook laat, dan hou ik het bij bloemkoolsoep en braadworstquote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:34 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een kippetje in de oven zitten met aardappels en paprika, maar m'n vriend gaat onverwachts met wat collega's eten. Dus ik slinger zo de frituur aan, denk ik.
Ook lekkerquote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:37 schreef Myraela het volgende:
Maar misschien maak ik ook wel een courgettesoep, daar heb ik ook zin in.
Sushi is een beter ideequote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:44 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een naar nieuws LS. FTD is zo'n rot-aandoeningen, helemaal als je zo jong bent.
Mensen die friet eten in de trein als ik honger heb
Zat je in mijn coupéquote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:44 schreef Clubsoda het volgende:
Mensen die friet eten in de trein als ik honger heb
Je kunt ook naar Vuurens in Nijmegen. Die snijden zelf de aardappel. Dus geen fabrieks-meuk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Friet van Van Goch uit Amersfoort, met Belgische mayo, Christus te paard, daarvoor zou ik bijna gaan rijden.
dat soort tenten zijn er zooooo veelquote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kunt ook naar Vuurens in Nijmegen. Die snijden zelf de aardappel. Dus geen fabrieks-meuk.
Dat vond ik vanochtend in de vriezer dus dat gaat voor volgende week op het menu.quote:
Tja, communisme is nog stevig geworteld in het Oldambtquote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:22 schreef Lot_1 het volgende:
Gelukkig zijn het voornamelijk mannen die op Thierry stemmen. Ik vind het helemaal absurd als je als vrouw hem een stem gunt
Hier in de provincie wordt het ondanks de winst voor FvD weer een links blok
quote:Forum voor Democratie heeft er in de provincie Groningen nog een zetel bijgekregen. De partij kreeg niet vier, maar vijf zetels, blijkt na verwerking van alle tellingen. De provincie heeft die doorgegeven aan het ANP. De Partij voor de Dieren moet een zetel inleveren. De partij stond bij de voorlopige uitslag op twee zetels, maar dat blijkt er één te zijn.
In Roode school ookquote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, communisme is nog stevig geworteld in het Oldambt
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:44 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een naar nieuws LS. FTD is zo'n rot-aandoeningen, helemaal als je zo jong bent.
Mensen die friet eten in de trein als ik honger heb als ik geen friet heb
Wat vervelend dat je zo'n stress had.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik had een dusdanig rare en stressvolle gedoedag dat ik helemaal geen honger heb. Maar nu weekend en morgen feestjeEn omdat één broodje voor een hele dag wel wat weinig is zit ik nu aan toastjes met zelfgemaakte eiersalade.
Lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je zo'n stress had.Waar kwam het door?
quote:
Ja Ja in de randstad en Utrecht zeker. Maar hier in de omgeving zul je toch op zoek meten met een vergrootglas.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:03 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat soort tenten zijn er zooooo veel
bizar, maar dan nog maak ik het gewoon altijd zelf, ik ga echt geen 4 euro voor een patatje betalen als je daar een zak aardappels voor hebt die lekkerder zijn ofzo, met de deur uitgaan en dat halen qua tijd maak ik het net zo snel zelfquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja Ja in de randstad en Utrecht zeker. Maar hier in de omgeving zul je toch op zoek meten met een vergrootglas.
Volgens mij nauwelijks Communisten daar, want er woont nauwelijks iemandquote:
Ik maak vaak frietjes in de airfryer. Soms ovenfriet, of ik snijd zelf.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:29 schreef liedetector het volgende:
[..]
bizar, maar dan nog maak ik het gewoon altijd zelf, ik ga echt geen 4 euro voor een patatje betalen als je daar een zak aardappels voor hebt die lekkerder zijn ofzo, met de deur uitgaan en dat halen qua tijd maak ik het net zo snel zelf
Thanks, ik had dat topic nog niet bijgelezen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] aan iemand die dakloos is geweest
Misschien al langsgekomen, maar ik wil hem even spammen. Linkje linkt naar een specifieke post, voor motivatie is het handig het hele topic te lezen.
Oh, dat zijn lastige dingenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt![]()
Werkgedoe, lastige gesprekken waarbij ik iemand moest aanspreken op disfunctioneren en een ander gesprek waarbij ik in de clinch lag met mensen (we hebben besloten het eens te zijn over het oneens zijn). Komt wel weer goed, heb net al gemopperd tegen een vriendin (en uiteraard volkomen gelijk gekregen van haar)
Maar niet iets om hier in detail te delen, sorry.Geloof het of niet, ik heb een hekel aan vageposting en nu maak ik me er schuldig aan
![]()
Hoe gaat het met jou? Jouw hoofd zit volgens mij ook best vol, toch?
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dat zijn lastige dingenLekker dat je kon mopperen tegen die vriendin
en natuurlijk heb jij gelijk
Mijn hoofd is inderdaad best vol en ik heb nogal een achtbaan-week gehad. De psycholoog en de psychiater zijn er nog steeds niet uit wat er met me is, ik kreeg een slaapmiddel en inmiddels alweer een ander slaapmiddel omdat nr 1 niet hielp, en ondertussen doe ik m'n best om soort van te functioneren![]()
Vandaag lukte dat ineens weer best goedik heb 3 blokken van 2 uur kunnen studeren
(en nu ben ik stuk
)
Heeft hij ook een gebitsbehandeling gehad?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:54 schreef Myraela het volgende:
Net klom m'n kat nog over alles heen voor de brokjes, nu heb ik ze zachter gemaakt met wat water en wil hij ze niet.
Ja, alles schoongemaakt en 5 tandjes getrokken. Hij heeft een slecht gebitje helaas, ontsteekt ook snel, dus hij moet regelmatig. Klein kneusje.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Heeft hij ook een gebitsbehandeling gehad?
Hier blieven ze dat ook niet, en geen enkele kat die ik ooit gehad heb. Maar ja, AD (dat lekkere dierenartsvoer willen ze hier ook niet). Heb je kip in huis (dus gewoon kipfilet?). Dat koken, fijn snijden en dat geven. Water waar je het in gekookt heb kan je erover doen (of op een ander verwen moment geven)quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef Myraela het volgende:
Maar de kat die niet naar de dierenarts is geweest, at net ook de brokjes alsof het snoep was (even andere brokjes) en wil ze geweekt ook niet hebben. Blijkbaar niet meer lekker dan.
Dan zou ik het velletje niet geven nee. Maar wel een beetje van de borstfilet eraf halen. Kijken of het lukt. Dan kan je altijd meer geven.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:12 schreef Myraela het volgende:
Hmm. Kip is wel een goede. Maar ik heb alleen het hele kippetje dat ik in de oven had gedaan. Als ik daarvan een stukje van de borstfilet geef, zou dat dan okay zijn? Ik heb wel kruiden op het vel gedaan.
Die foto'squote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, alles schoongemaakt en 5 tandjes getrokken. Hij heeft een slecht gebitje helaas, ontsteekt ook snel, dus hij moet regelmatig. Klein kneusje.Maar z'n hartruisje was gelukkig nog steeds maar heel subtiel.
Uit jouw mond? Nopequote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:31 schreef golfer het volgende:
Vraag ik net aan Bluezz of ze de geschoren poes van Myraela in het topic heeft gezien.
Realiseer me opeens dat dat waar raar klonk.
ik ken maar 1 kat die daar z'n neus voor op trekt. Maar da's toch een k..kat.quote:
quote:
Ik was iets te vroeg met juichen, maar hij heeft toch weer wat gegeten. En overal aan gelikt. Misschien heeft die gewoon nog niet echt trek.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:
ik ken maar 1 kat die daar z'n neus voor op trekt. Maar da's toch een k..kat.
Als het bloedheet is kook ik vaker kip, en het vocht vries ik in in een ijsblokjes vorm en iedere dag krijgen ze dan iets om meer vocht naar binnen te krijgen.
Hij is toch onder narcose geweest? Dan kan die ook best wat misselijk zijn @Candaasje waar ben je?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Ik was iets te vroeg met juichen, maar hij heeft toch weer wat gegeten. En overal aan gelikt. Misschien heeft die gewoon nog niet echt trek.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Was net naar het toilet en deed een ontdekking.
Ik had dus bloemkoolsoep gemaakt, van bloemkool en kippenbouillon (met room etc) uit de vriezer. Maar op het toilet kwam mij het vermoede dat dit niet klopte.
Nagekeken in de vriezer en ja, daar stond de kippenbouillon nog. De aspergefond was echter niet meer aanwezig. Kortom als je een écht lekkere bloemkoolsoep wil maken die bovendien vegan is, gebruik aspergefond als basis en je krijgt een prachtige complex smakende bloemkoolsoep.
De zoetheid en de bitterheid van asperges harmonieert prachtig met de bloemkool. Deze soep zou prijzen winnen.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had dus bloemkoolsoep gemaakt, van bloemkool en kippenbouillon (met room etc) uit de vriezer. Maar op het toilet kwam mij het vermoede dat dit niet klopte.
Nagekeken in de vriezer en ja, daar stond de kippenbouillon nog. De aspergefond was echter niet meer aanwezig. Kortom als je een écht lekkere bloemkoolsoep wil maken die bovendien vegan is, gebruik aspergefond als basis en je krijgt een prachtige complex smakende bloemkoolsoep.
De zoetheid en de bitterheid van asperges harmonieert prachtig met de bloemkool. Deze soep zou prijzen winnen.
Wij ook. Beste aflevering sinds 1981.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:49 schreef borisz het volgende:
Net Ivo met John Bercow teruggekeken. Heerlijk uurtje TV.
quote:
Oh ik wist niet dat hij zo heette. Baasquote:
kan me voorstellen dat het lekker isquote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:22 schreef Pietverdriet het volgende:
goed topicquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] aan iemand die dakloos is geweest
Misschien al langsgekomen, maar ik wil hem even spammen. Linkje linkt naar een specifieke post, voor motivatie is het handig het hele topic te lezen.
Die man is briljantquote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:49 schreef borisz het volgende:
Bloes
Net Ivo met John Bercow teruggekeken. Heerlijk uurtje TV.
Je hebt gelijk. Vegetarischquote:Op zaterdag 23 maart 2019 06:34 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat het lekker is
Je had er ook room bij gedaan toch? Dan is het geen vegan soep?
Klopt, met briljant doe je Ivo tekort.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die man is briljantNiet Ivo maar John Bercow
Ik bedenk met een salade van beetgare bloemkool en asperges dus ook erg goed zal smakenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga overigens aspergebouillon/fond + bloemkool onthouden![]()
Ik vond het een mooi verhaal, Piet
Zo kom je nog eens op ideeën!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedenk met een salade van beetgare bloemkool en asperges dus ook erg goed zal smaken
Lol, die gast links op die onderste gif is echt niet bothered.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Slashme doet een verjaardagsdansje voor FFT en zingt een liedje
[ afbeelding ]
Ben jij ook jarig?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies FFT!23 maart, beste dag om jarig te zijn
Feli Cat en FFTquote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies FFT!23 maart, beste dag om jarig te zijn
quote:
Dat zijn de betere kadootjesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
klinkt tof.... geloof dat ik tegen die tijd gezegd had...doet de laatste de deur goed dicht ik ga vast ff liggen!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:26 schreef Lonaa het volgende:
Verjaardags! Feli Cat en FFT.
Hier hadden we een goed feestje. 25 man, gezellig, de laatsten gingen om 6 uur weg, nog 5 bier over.
Opgeruimde al, Alex al uitgelaten.
Moe wel nu.
F. was inderdaad al naar bed.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:54 schreef liedetector het volgende:
[..]
klinkt tof.... geloof dat ik tegen die tijd gezegd had...doet de laatste de deur goed dicht ik ga vast ff liggen!
en FFt en Cat gefeli
Jaaaa jammer dat ik dat heb moeten missen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:26 schreef Lonaa het volgende:
Hier hadden we een goed feestje. 25 man, gezellig, de laatsten gingen om 6 uur weg, nog 5 bier over.
Moe wel nu.
Klinkt als een leuk feestjequote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:26 schreef Lonaa het volgende:
Moe wel nu.
Had ik denk ik ook gedaanquote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:54 schreef liedetector het volgende:
[..]
klinkt tof.... geloof dat ik tegen die tijd gezegd had...doet de laatste de deur goed dicht ik ga vast ff liggen!
en FFt en Cat gefeli
ik heb dat echt wel gedaan als ik veel visite had en het heel laat werd hoor.... gewoon lekker naar bed met de hondjes en als de voordeur maar goed dicht zit geloof ik het verder wel.....quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt als een leuk feestje
[..]
Had ik denk ik ook gedaan
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij is toch onder narcose geweest? Dan kan die ook best wat misselijk zijn @:Candaasje waar ben je?
Kan je eindelijk iedereen ignorenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:35 schreef AnneX het volgende:
Ook Cat een fijne verjaarsdag gewenst![]()
Kwam per ongeluk op de betaalsite terecht en heb eindelijk een fok abonnement.
Wie dan?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kan je eindelijk iedereen ignoren![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wie dan?
Jullie zijn mij allemaal even lief.![]()
Fijne verjaardag!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Bedankt iedereen!!![]()
Stuur de sexy mannen maar mijn kant uit.
Ik ben vandaag met een vriend wezen brunchen bij Happy Tosti met een soepje en chorizo tosti.
Vanavond komen m'n zusjes, zwager en kleintjes en maak ik een tafel klaar met van alles zodat mensen zelf wraps en taco's kunnen bouwen.
Leuk dat je ook jarig bent Cat! Van harte! Krijg je visite vandaag?
pilav is toch gewoon rijst?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijne verjaardag!
Hier ook visite. De eersten zullen dadelijk wel arriveren. Kook ik vanavond een grote pan pilav, wordt er friet gehaald voor de jeugd die dat niet blieft en ik zie wel wie blijft eten en wie er na het eten nog komt binnen vallen.
Geen ideequote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen idee
Familierecept en wij noemen het zo.
Maar ik bedoel dus dat gerecht met kip en perzik (warm fruit) en ui en paprika en daarbij inderdaad rijst. Beetje sambal erbij zodat het niet té zoet wordt.
Het klinkt als exact het gerecht wat in mn studentenflat met regelmaat gemaakt werd, met ook die naam.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder maakte vaak een recept met varkenslappen, perziken, tomatensaus, ui, paprika en rijst er bij. Het recept heette 'pilav' maar dat was zo'n huisvrouwen-doorgeef-recept, dus geen idee hoe dat verzonnen was. Het klopte nooit met mijn idee van wat een pilav zou moeten zijn.
Dat ken ik ook onder de naam pilav. Bij vriendinnetjes thuis kreeg ik dat.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder maakte vaak een recept met varkenslappen, perziken, tomatensaus, ui, paprika en rijst er bij. Het recept heette 'pilav' maar dat was zo'n huisvrouwen-doorgeef-recept, dus geen idee hoe dat verzonnen was. Het klopte nooit met mijn idee van wat een pilav zou moeten zijn.
Tot dit moment had ik geen idee dat ik nog nooit een echte pilav heb geproefd of klaargemaakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Ha!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:51 schreef Isabeau het volgende:
Volgens 'het internet' is pilav een gerecht met rijst. Lekker breed dus
ahhh j de jaren 70 versie die ze zo noemde hahah smakelijk en fijne dag catjequote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen idee
Familierecept en wij noemen het zo.
Maar ik bedoel dus dat gerecht met kip en perzik (warm fruit) en ui en paprika en daarbij inderdaad rijst. Beetje sambal erbij zodat het niet té zoet wordt.
Dank jequote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahhh j de jaren 70 versie die ze zo noemde hahah smakelijk en fijne dag catje
Sushirijst, zeewier, zalm en een druifquote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Saté pilav
Sushi pilav
Ik zie mogelijkheden
Pilav-meet?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:58 schreef Isabeau het volgende:
Perziken is toch wel een terug kerend thema. Geloof dat ik het nooit weer gegeten heb nadat ik het huis uit was.
Heaven voor fietsiequote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:
Pilav-meet?![]()
Iedereen zn eigen recept maken en dan kijken welke het meest op warm fruit-met-zoete-rijst lijkt?
Dan zouden er ook ananas en van die zachte groene peperkorrels in moetenquote:
Blik. Recept van mijn moeder tenminste wel.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:05 schreef Myraela het volgende:
Gedroogde perziken dan, of van die blikdingen?
zo zal de mijne niet worden, eerder iets met noten in een mooie vormquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:00 schreef fietsie het volgende:
Iedereen zn eigen recept maken en dan kijken welke het meest op warm fruit-met-zoete-rijst lijkt?
psies en dan het liefste wel in een soort torentje zeg maarquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Pilav is voor mij rijst gekookt in bouillon of tomatensap.
Met vier stoffige boeken erbij als onderbouwing "dat het zo toch echt heurt" en je pink omhoog tijdens het eten?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
psies en dan het liefste wel in een soort torentje zeg maar
Ik hou trouwens wel van warm eten met fruit er inquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:04 schreef fietsie het volgende:
Dan zouden er ook ananas en van die zachte groene peperkorrels in moeten
Heb ik zo wel eens gemaakt jaquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
de Biryani manier van rijst bereiden vind ik erg lekker, je bakt de rijst of roostert deze in een koekenpan met geklaarde boter (of olie als je wilt) om het als deze goudbruin is te blussen met bv kippenbouillon en hem daarin te garen. Met knoflook en saffraan bijvoorbeeld.
Heel erg lekker en mijn preferente manier van rijst maken.
liefste gewoon uit het handje ...heerlijk kledderenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met vier stoffige boeken erbij als onderbouwing "dat het zo toch echt heurt" en je pink omhoog tijdens het eten?
veel vrucht ook?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:23 schreef fietsie het volgende:
Bij mijn ouders heb ik een aantal perzikbomen en abrikozen gepoot, op een plek in de zon.
Ze staan er nu een jaar of 4 (en waren ook ongeveer zo oud bij aanschaf) en bloeien bizar mooi ieder jaar.
De abrikozen en amandelen (daar staan er ook 2 van) wel, de perziken worden opgevroten door vogels voor ze rijp genoeg zijn voor eigen consumptie.quote:
Ik kreeg van de week Maklube, ook ongeveer gemaakt op deze manier. Gehakt rullen met kruiden(al heeft volgens de kok gaar lamsvlees de voorkeur), daarover gebakken plakken aubergine, dan rijst erop en dan water (of bouillon). Dat aan de kook brengen. Hitte uit en een kwartier laten staan, omdraaien en serveren met geroosterde noten erop.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
de Biryani manier van rijst bereiden vind ik erg lekker, je bakt de rijst of roostert deze in een koekenpan met geklaarde boter (of olie als je wilt) om het als deze goudbruin is te blussen met bv kippenbouillon en hem daarin te garen. Met knoflook en saffraan bijvoorbeeld.
Ditzelfde met geplukte kip en noten erdoorquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet zo fotogeniek maar klinkt wel erg lekkerquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg van de week Maklube, ook ongeveer gemaakt op deze manier. Gehakt rullen met kruiden(al heeft volgens de kok gaar lamsvlees de voorkeur), daarover gebakken plakken aubergine, dan rijst erop en dan water (of bouillon). Dat aan de kook brengen. Hitte uit en een kwartier laten staan, omdraaien en serveren met geroosterde noten erop.
[ afbeelding ]
Geen flauw idee. Het keukenkastje met kruiden ging regelmatig over. En zowel het vlees, als de aubergine als de rijst waren gekruid.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet zo fotogeniek maar klinkt wel erg lekker
Wat voor soort kruiden zijn dat?
Altijd handig zulke koksquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het keukenkastje met kruiden ging regelmatig over. En zowel het vlees, als de aubergine als de rijst waren gekruid.
Ik had dit eerder (van dezelfde kok) gehad maar deze keer was het veel lekkerder, ik kon niet stoppen met eten. De vorige keer woonde hij nog maar een paar dagen op zichzelf en nu heeft hij veel meer kruidenvoorraad. Hij kan echt heel lekker koken.
ahhh ja heb ik met een deel van de peren door halsbandparkietenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
De abrikozen en amandelen (daar staan er ook 2 van) wel, de perziken worden opgevroten door vogels voor ze rijp genoeg zijn voor eigen consumptie.
idd wel een beetje wat ik bij een pilav in mn hoofd heb jaquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg van de week Maklube, ook ongeveer gemaakt op deze manier. Gehakt rullen met kruiden(al heeft volgens de kok gaar lamsvlees de voorkeur), daarover gebakken plakken aubergine, dan rijst erop en dan water (of bouillon). Dat aan de kook brengen. Hitte uit en een kwartier laten staan, omdraaien en serveren met geroosterde noten erop.
[ afbeelding ]
Daar ook overlast van halsbandparkieten.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahhh ja heb ik met een deel van de peren door halsbandparkieten
vandaar mijn noten opmerking net, dat associeer ik er ook meequote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ditzelfde met geplukte kip en noten erdoor![]()
![]()
![]()
jep..... standaard om een uur of zes komen ze alle tuinen leegvreten als er dingen rijp zijn, trekken altijd in grote groepen de hele stad rond lijtk het welquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar ook overlast van halsbandparkieten.
Grote groene rotzakken.
Hartig meer. Zeker niet scherp. Ik kook veel scherper dan mijn syrische kennissen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Altijd handig zulke koks![]()
Bedoelde of het 'warme' zoetige kruiden zijn, of scherp, of meer hartig.
Benieuwd
terug lezen ook echt...you diehard, mis ik er 1 denk ik al....mwha komt wel goedquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:46 schreef minilot het volgende:
Eindelijk Merlin afgekeken. Wat een tof einde!![]()
Snik.
Even achtduizend SCtopics teruglezen, moment.
Zou goede ontwikkeling zijn als er gerechten met halsbandparkiet als ingredient populair worden, en je subsidie zou krijgen op de vangstquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
jep..... standaard om een uur of zes komen ze alle tuinen leegvreten als er dingen rijp zijn, trekken altijd in grote groepen de hele stad rond lijtk het wel
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hartig meer. Zeker niet scherp. Ik kook veel scherper dan mijn syrische kennissen.
Ja sorry, kind met dagenlang hoge koorts, huilen, niet slapen en stevige algehele bleeeeh na BMR-vaccinatie. Naja, doet -ie in elk geval wat, die inentingquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:47 schreef liedetector het volgende:
[..]
terug lezen ook echt...you diehard, mis ik er 1 denk ik al....mwha komt wel goed
Oooo, van zulke kan ik er wel tachtig opquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:50 schreef Molo het volgende:
[..]
En gestoomde broodjes gevuld met lopende gezouten eidooier, mannnnn wat is dat toch lekker![]()
Soort van Aziatische karamel met zeezout
och erme! leef jij nog wel nu dan?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja sorry, kind met dagenlang hoge koorts, huilen, niet slapen en stevige algehele bleeeeh na BMR-vaccinatie. Naja, doet -ie in elk geval wat, die inenting![]()
Jawel hoor, alleen niet zoveel gelegenheid tot internetteh gehadquote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:51 schreef liedetector het volgende:
[..]
och erme! leef jij nog wel nu dan?
Matig dat, gelukkig weer beter dus?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja sorry, kind met dagenlang hoge koorts, huilen, niet slapen en stevige algehele bleeeeh na BMR-vaccinatie. Naja, doet -ie in elk geval wat, die inenting![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |