abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185777194
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:46 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Klopt, maar zouden ze dit doorhebben bij de FvD. Als je de stemmers hoort lijkt het net of de FvD nu alle touwtjes in handen heeft.
Sommige van die stemmers lijken te denken dat er nu een formatie komt, of zoiets. Ik hoorde iemand zich zelfs afvragen of Baudet nou vandaag al minister-president was... een ander vroeg zich af of D66 nou niet gedumpt kon worden uit de regering... heel vreemd. Al doet de NOS wel een beetje mee aan dat beeld. Er wordt haast bericht en gereageerd alsof dit een tweede kamer verkiezing was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185777207
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:51 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Een voormalig partij ideoloog van de Pvda :W
Ja, en toen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185777234
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zou ik niet willen stellen. Een "droomuitslag" was een ruimere meerderheid voor de coalitie geweest. Vergeet niet dat je al vier partijen in de coalitie tevreden moet houden en daar moet nu nog een vijfde bij.
Ik zei ook: een droomuitslag gezien de peilingen. Niemand geloofde in een meerderheid van het kabinet, de meeste peilingen had je zowel GL als PvdA nodig om een meerderheid te krijgen. Niet maar 1 van beide.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 maart 2019 @ 22:55:34 #179
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185777278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, en toen?
Vond het een opmerkelijke keuze. Iemand die tegen een #nexit is vragen om te formeren. Wiegel kan ik nog enigszins begrijpen.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_185777347
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik in het libertarisme heb gezien. Ik heb wel gezien dat de ideeën een grote aantrekkingskracht uitoefenden op jonge mannen op zoek naar zingeving, naar een verhaal over zichzelf en de wereld. En dat zie ik nu ook bij het lezerspubliek van Jordan Peterson en veel van de stemmers op FvD. Daar lijkt iets gemeenschappelijks in te zitten.
Op deze manier kan je overal wel iets achterzoeken. Dan vraag ik mij af welke zingeving GroenLinks stemmers zoeken met Rosenmöller als lijsttrekker een sympathisant van Mao Zedong, een massamoordenaar en dictator.

Niet dat ook maar 5% van de Groenlinksstemmers het bovenstaande weten want dit soort dingen worden dan op de een of andere manier niet uitgelicht in de media en heeft al die jaren lekker door kunnen schnabbelen met leuke toegeschoven baantjes. Ben benieuwd wat de reactie zou zijn als men een quote van Wilders vindt met een soortgelijke strekking over Hitler.
pi_185777366
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:55 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Vond het een opmerkelijke keuze. Iemand die tegen een #nexit is vragen om te formeren. Wiegel kan ik nog enigszins begrijpen.
De nexit heeft toch niks te maken met de formatie in de provincie Noord-Holland? Eerder nog het klimaat, aangezien Noord-Holland vast klimaatmaatregelen gaat moeten nemen. Maar eigenlijk doet de persoonlijke mening van de formateur er als het goed is zeer weinig toe.
pi_185777367
quote:

[..]

Die is wel voor een #nexit? Los van dat ik niet echt begrijp wat discussie #nexit te maken heeft met de formatievorming in Noord-Holland?
pi_185777401
quote:

[..]

Niet zo slim van Thierry om het dan zo naar buiten te brengen :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185777413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die is wel voor een #nexit? Los van dat ik niet echt begrijp wat discussie #nexit te maken heeft met de formatievorming in Noord-Holland?
Noord-Holland wil zich vast afscheiden van Nederland, daar staat Nexit toch voor? ;)
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 23:01:49 #185
236264 crew  capricia
pi_185777419
JaapJansen twitterde op donderdag 21-03-2019 om 17:13:59 FvD-kandidaten die niet in de provincie wonen waar zij hun zetel willen gaan innemen moeten binnen een week verhuizen. Neemt FvD zetels niet in, dan worden die herverdeeld onder overige partijen, zegt @Kiesraad @BNR reageer retweet
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185777425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Noord-Holland wil zich vast afscheiden van Nederland, daar staat Nexit toch voor? ;)
Waar kan ik tekenen voor die Nexit? 8-)
pi_185777438
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:01 schreef capricia het volgende:
JaapJansen twitterde op donderdag 21-03-2019 om 17:13:59 FvD-kandidaten die niet in de provincie wonen waar zij hun zetel willen gaan innemen moeten binnen een week verhuizen. Neemt FvD zetels niet in, dan worden die herverdeeld onder overige partijen, zegt @:Kiesraad @:BNR reageer retweet
Ah de popcorn is al eerder nodig dan ik had gedacht :D
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:02:47 #188
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185777439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

De nexit heeft toch niks te maken met de formatie in de provincie Noord-Holland? Eerder nog het klimaat, aangezien Noord-Holland vast klimaatmaatregelen gaat moeten nemen. Maar eigenlijk doet de persoonlijke mening van de formateur er als het goed is zeer weinig toe.
Bij de landelijke formaties lijkt de persoonlijke mening er wel degelijk toe te doen daar er bijna altijd wordt gekozen voor iemand van de grootste partij. Pas als dat mislukt worden er neutrale formateurs zoals een Tjeenk Willink aangesteld.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_185777456
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar kan ik tekenen voor die Nexit? 8-)
Doe maar niet, krijg ik douane poortjes op een paar km van mijn huis. Moet ik nog opletten dat ik mijn paspoort mee neem als ik een rondje ga fietsen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:05:10 #190
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185777484
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen.. Scheffer is niet voor een terugkeer naar de natiestaten. Thierry duidelijk dus wel.
pi_185777496
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:01 schreef capricia het volgende:
JaapJansen twitterde op donderdag 21-03-2019 om 17:13:59 FvD-kandidaten die niet in de provincie wonen waar zij hun zetel willen gaan innemen moeten binnen een week verhuizen. Neemt FvD zetels niet in, dan worden die herverdeeld onder overige partijen, zegt @:Kiesraad @:BNR reageer retweet
Dit stond toch een week geleden al op de NOS site? Daar stond trouwens dat 'aanstalten tot verhuizen' voldoende was. Ik kan me voorstellen dat een huis kopen maar de financiering nog niet rond hebben of nog niet verhuisd zijn geen probleem is.
pi_185777513
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:05 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen.. Scheffer is niet voor een terugkeer naar de natiestaten. Thierry duidelijk dus wel.
Maar wat heeft dat met Noord-Holland te maken?
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:06:09 #193
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185777514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ah de popcorn is al eerder nodig dan ik had gedacht :D
Het is nog erger dan dat, een flink aantal stond op de lijst in meer provincies. Het is niet direct duidelijk hoe ze dat willen doen. Niet dat ik denk dat de stemmers op FVD hun vertegenwoordiging ontzegd moet worden, maar ja, de spelregels zijn nou eenmaal wat ze zijn.
pi_185777534
quote:

[..]

Wat de neuk heeft een nexit van doen met de provinciale staten in Noord-Holland?
pi_185777560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is nog erger dan dat, een flink aantal stond op de lijst in meer provincies. Het is niet direct duidelijk hoe ze dat willen doen. Niet dat ik denk dat de stemmers op FVD hun vertegenwoordiging ontzegd moet worden, maar ja, de spelregels zijn nou eenmaal wat ze zijn.
Mooi ook al die verontwaardige reacties van FvD-stemmers dat de grote boze wereld tegen ze is, want Sylvana woont ook niet in Amsterdam en je kunt toch nooit binnen een week verhuizen :')
pi_185777573
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:05 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ja, dat was me duidelijk. Maar of dat 'n breekpunt zou moeten zijn om iemand formateur te laten zijn in 'n provincie?
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:09:31 #197
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_185777600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met Noord-Holland te maken?
Dat ik het niet begrijp dat je iemand aanstelt die je op een belangrijk punt een andere mening heeft en dan uitgerekend iemand uit het partijkartel kiest. Staat allemaal los van Noord-Holland.
  donderdag 21 maart 2019 @ 23:11:33 #198
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185777656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mooi ook al die verontwaardige reacties van FvD-stemmers dat de grote boze wereld tegen ze is, want Sylvana woont ook niet in Amsterdam en je kunt toch nooit binnen een week verhuizen :')
Ja, altijd dat gecalimero... doodvermoeiend. Reacties dat de kiesraad wel illegaal bezig zou zijn of, zoals je zegt, Sylvana Simons, of niet hopen op "D66-rechters"... het ligt altijd aan een ander en de hele wereld is zogenaamd tegen ze.

Maar goed, verhuizen binnen een week moet geen probleem zijn. Vast een FVD'er die een adres kan regelen voor iemand op de lijst binnen die tijd. Het staan op meerdere lijsten lijkt me lastiger gecombineerd hier mee?
pi_185777660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat was me duidelijk. Maar of dat 'n breekpunt zou moeten zijn om iemand formateur te laten zijn in 'n provincie?
Informateur, geen formateur. Maar het is voor de rol van beiden ook volstrekt irrelevant. Doorgaans komt een informateur wel bij een te verwachten bestuurspartij vandaan, maar dat hoeft niet per se. Het is vooral iemand die deskundig wordt geacht en partijen bij elkaar kan brengen.
pi_185777730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 23:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Het staan op meerdere lijsten lijkt me lastiger gecombineerd hier mee?
Ja, aan de ene kant snap ik wel dat ze dit enorme succes misschien ook niet helemaal hadden verwacht, maar had dan in minder provincies meegedaan als je geen juiste mensen kunt vinden voor de lijsten... maar Baudet heeft ook vooral enkele vertrouwelingen op de lijst gezet en weinig echte buitenstaanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')