abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185760239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Correct. Nu is het natuurlijk wel zo dat provenciele verkiezingen , waarschijnlijk ook wel iets zeggen over de landelijke.

Kans is klein dat FvD het bij de volgende landelijke verkiezingen slecht gaat doen.
Dat is moeilijk te zeggen. Ligt er ook maar net aan hoe lang dit kabinet nog standhoudt. Blijft het FvD de kiezer enthousiasmeren? En wat betekent een hogere opkomst voor de zetelverdeling in de Tweede Kamer? Etc etc

En laten we niet vergeten dat het FvD de eerste of tweede partij is geworden in een zwaar versnipperd politiek landschap. Uiteindelijk gaat het toch om 'slechts' 15 procent van de stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:20:44 #77
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_185760252
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat die proteststemmen maar niet door dreunen over 2 jaar. Brexitleavers zijn ook proteststemmen geweest. We zien wat voor een puinbak dat is geworden.

Gelukkig piekt FvD nu, en aangezien ze weinig voor elkaar gaan krijgen in de 1e kamer heb ik goede hoop dat ze daarop afgerekend gaan worden tijdens de 2e kamer verkiezingen.
Het beste zou zijn dat zowel PVV als FVD eens in een kabinet terechtkomen.. net zoals destijds bij de LPF.

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben echt geen rechtste stemmen (gisteren GL).. maar dan moeten deze partijen eens verantwoordelijkheid nemen ipv te roeptoeteren langs de zijkant.. want dat kan iedereen.

Laat maar eens zien waar je voor staat, zodat de burgers ook zien dat je niet alleen een "protestpartij"/One Issue partij bent
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:20:54 #78
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185760257
quote:
4s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef Leonos het volgende:
Ewa, ik probeer de uitslagen van de water verkiezingen te vinden, maar deze staat op geen een nieuws site. Iemand de uitslagen ergens?
Nog niet overal binnen schat ik. Die van Friesland: https://www.lc.nl/friesla(...)C3%A2n-24288659.html
pi_185760266
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hangt er m.i. nog wel een beetje vanaf wat voor mensen ze in de provincie en EK weten te plaatsen.

Als dat een grote verzameling clowns is staat dat ook niet erg lekker natuurlijk.
Hoorde net de lijsttrekker van het Gelderse FvD op de radio.

Er mogen geen windmolens meer mogen geplaatst in Gelderland en de provincie moet zich richten op haar kerntaken.

Oke.......
pi_185760267
quote:
4s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef Leonos het volgende:
Ewa, ik probeer de uitslagen van de water verkiezingen te vinden, maar deze staat op geen een nieuws site. Iemand de uitslagen ergens?
Die zijn nog (bijna) nergens geteld. Eerst de proviniale staten op partijniveau, dan op persoonsniveau en dan pas de waterschappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185760274
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Nog niet overal binnen schat ik. Die van Friesland: https://www.lc.nl/friesla(...)C3%A2n-24288659.html
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die zijn nog (bijna) nergens geteld. Eerst de proviniale staten op partijniveau, dan op persoonsniveau en dan pas de waterschappen.
Ah, dan wacht ik nog even. Thanks!
pi_185760278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen. Ligt er ook maar net aan hoe lang dit kabinet nog standhoudt. Blijft het FvD de kiezer enthousiasmeren? En wat betekent een hogere opkomst voor de zetelverdeling in de Tweede Kamer? Etc etc

En laten we niet vergeten dat het FvD de eerste of tweede partij is geworden in een zwaar versnipperd politiek landschap. Uiteindelijk gaat het toch om 'slechts' 15 procent van de stemmen.
Ja, natuurlijk hangt het daar vanaf. Maar laten we ervan uitgaan dat FvD stabiel blijft en de andere partijen hun kansen laten liggen.

Niet heel onwaarschijnlijk met incompetente figuren als Jette en Klaver, Dijkhof..
pi_185760287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, mogen ze inmiddels zelfstandig in de media naar buiten treden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185760309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk hangt het daar vanaf. Maar laten we ervan uitgaan dat FvD stabiel blijft en de andere partijen hun kansen laten liggen.

Niet heel onwaarschijnlijk met incompetente figuren als Jette en Klaver, Dijkhof..
Dan nog: hoe gaat FvD dan een meerderheid vinden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185760322
Persoonlijk denk ik niet dat Forum veel gaat doen in de eerste kamer, ik zie ze niet zomaar samenwerken met de coalitie, ik vraag me trouwens wel af, nu Forum de grootste is, heb je dan ook een soort formeren waarbij Forum de leidersrol krijgt zoals in de tweede kamer? Dus met een gekozen formateur?
pi_185760338
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, mogen ze inmiddels zelfstandig in de media naar buiten treden?
Jazeker. En de partij wil zelfs in het college van GS gaan zitten.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:24:36 #87
236264 crew  capricia
pi_185760343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

Hoeveel procent heeft o[p het CDA gestemd. Of op de VVD? Juist, minder dan er op de FVD gestemd hebben.
Daar heb ik ook geen commentaar op. Ging mij meer omdat er gesteld werd dat dit “de wraak van de bevolking” zou zijn.
En dan vooral “de” bevolking.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185760344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er mogen geen windmolens meer mogen geplaatst in Gelderland en de provincie moet zich richten op haar kerntaken.

Oke.......
Heel goed. Windmolens zijn verschrikkelijk.
pi_185760365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jazeker. En de partij wil zelfs in het college van GS gaan zitten.
Laat ze dat maar doen, ben wel benieuwd welke toppers komen bovendrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:25:43 #90
236264 crew  capricia
pi_185760374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een beetje het vertekende beeld dat het versnipperde landschap geeft. We leven niet meer in de tijden waar één partij 30+ procent van de stemmen haalt. Je kunt wel de grootste zijn met een kleine 15%, maar als je prat gaat op mijlenver van de rest af staan, dan is het kennelijk 85% versus 15% voor jou ideeën.
Waar stel ik dat precies?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185760380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:23 schreef MakkieR het volgende:
Persoonlijk denk ik niet dat Forum veel gaat doen in de eerste kamer, ik zie ze niet zomaar samenwerken met de coalitie, ik vraag me trouwens wel af, nu Forum de grootste is, heb je dan ook een soort formeren waarbij Forum de leidersrol krijgt zoals in de tweede kamer? Dus met een gekozen formateur?
Nee, in de eerste kamer heb je geen coalities.

En ik denk dat op sommige punten het kabinet best met FvD kan samenwerken. FvD stemde bijvoorbeeld voor de WAB (wet over minder flexibilisering arbeidsmarkt). Dat zijn grote wetten, zeer belangrijk voor het kabinet.
pi_185760384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heel goed. Windmolens zijn verschrikkelijk.
We planten gewoon een paar kerncentrales in Amsterdam, probleem opgelost :P
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:26:16 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185760386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gelukkig piekt FvD nu, en aangezien ze weinig voor elkaar gaan krijgen in de 1e kamer heb ik goede hoop dat ze daarop afgerekend gaan worden tijdens de 2e kamer verkiezingen.
Hahaha, jij denkt serieus dat dit de piek is?

Je hebt nog helemaal niets gezien. :D
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:26:43 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_185760400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:23 schreef MakkieR het volgende:
Bij de provinciebesturen wel, bij de eerste kamer wordt er niet geformeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185760432
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar stel ik dat precies?
Waar stel ik dat jij dat stelt? :P
Het was een aanvulling.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185760434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zouden we ervan uit moeten gaan dat FvD stabiel blijft. :? Het is in de provincie een nieuwe club, die overal tegenaan probeert te schoppen en die ineens explosief gegroeid is. Perfecte combinatie om alles behalve stabiel te zijn.

quote:
Ondanks dat ik er ook geen fan van ben, heeft de VVD (terwijl ze regeren) amper ingeleverd deze verkiezing en heeft GL bijna 5% winst. Dan doen ze toch iets goed zou je zeggen?
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 09:30:01 #97
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_185760454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hahaha, jij denkt serieus dat dit de piek is?

Je hebt nog helemaal niets gezien. :D
Waar baseer je dit precies op?

Wat is FvD eigenlijk van plan in de provincies?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_185760456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij de provinciebesturen wel, bij de eerste kamer wordt er niet geformeerd.
Hoe zit het dan met de voorzitter van de eerste kamer, dat is toch een VVDer? mag die dan aanblijven? (sorry ben niet zo thuis met al die politieke huisregels )
pi_185760475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de voorzitter van de eerste kamer, dat is toch een VVDer? mag die dan aanblijven? (sorry ben niet zo thuis met al die politieke huisregels )
Zij stopt sowieso eind mei.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:31:23 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185760481
"Schemer", "Uil van Minerva".

Mijn fascisme alarm ging alweer in alle hevigheid af. Hij verwijst nog net niet direct naar "Der Untergang des Abendlandes", maar Heilige Scheisse zeg!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')