Baudet/FvD weet totaal niets inhoudelijk te vertellen over het klimaatdossier.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:08 schreef Lothiriel het volgende:
n aangezien je daar niet inhoudelijk op ingaat ga ik er maar vanuit dat je gewoon geen fatsoenlijk weerwoord weet te formuleren. Weten we meteen dat ik gelijk heb met betrekking tot mijn analyse van het klimaatdossier zoals het nu op tafel ligt.
Baudet vergeet ook te vertellen dat bv dat China veel meer maatregelen neemt dan Nederland. Dat ze 'anders' minstens dubbel zoveel kolencentrales hadden gebouwd en naarstig zoeken naar mogelijkheden om het aantal van nu ook terug te brengen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Baudet/FvD weet totaal niets inhoudelijk te vertellen over het klimaatdossier.
Die gast weet helemaal niets over waar we momenteel voor staan.
Hij roept alleen populaire dingen over geld besparen en dat de rest allemaal liegt.
Tja daar trappen de wat minder slimme mensen wel in.
Het heeft geen nut om er op in te gaan.
Al die mensen die gaan lopen roepen dat China nog lekker door gaat met alles de lucht in stoppen? Dus moet Nederland ook maar lekker doorgaan? Wat een onzin.
CO2 heeft nergens mee te maken? Natuurlijk wel.
Alles wat je kan verminderen moet je gewoon doen. Heeft nergens te maken met het goede kindje van de klas zijn maar gewoon doen wat je hoort te doen als normaal mens.
Natuurlijk kun je sommige dingen anders doen en beter. Maar dat houdt niet in dat je maar alles de lucht in moet blijven spuwen.
Baudet is gewoon een holbewoner die niet in deze tijd leeft. Omdat hij populair praat krijgt hij leeghoofden mee die op hem stemmen.
Maar zoals politiek typisch is: Leugens, leugens en leugens.
Dat was dan ook niet de intentie met de vraag:quote:
Baudet doet rare uitspraken, maar de interpretatie van wat hij zegt door sommig volk is nog hysterischer & melodramatischer dan Baudet zelf.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
GL heeft nu 9 zetels, dus dat klimaatakkoord komt er wel.
Ps. Is die Baudet eigenlijk niet een heel eng mannetje? Heb me er eerder nooit in verdiept, maar hoor dat hij wel enge dingen zegt.
Ik stem om het totaalpakket, er is niet één specifieke reden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat was dan ook niet de intentie met de vraag:
Wat was voor jou de belangrijkste reden om op het FvD te stemmen?
En waar heb jij op gestemd?quote:Op woensdag 20 maart 2019 23:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bang nee? En partijtjes? Nee geen enkel.
Gwn verbaasd dat mensen nog dat vertrouwen hebben in de politiek.
En dat mensen zo dom zijn om voor de FvD te stemmen. Die staan niet eens ergens voor.
Enige punt om wellicht bang voor te zijn is dat de FvD net als Trump is. Steken volledig kop in het zand als het op het klimaat aan komt. Willen hele aarde kapot maken.
Helaas trapt grote groep *....*
In de nepverhalen van de FvD over het klimaat.
Er wordt 1 woordje uitgekozen uit een ellenlange speech van Baudet die zoals gewoonlijk stijf staat van de rare metaforen, archaïsche retoriek en vooral pretentieus gewauwel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #148 Dag van de waarheid
Bijvoorbeeld.
Ons poldermodel heeft ook geleid tot jarenlange loonmatiging terwijl de winsten voor het bedrijfsleven veel meer toenamen (dan de lonen).quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet het eerst nog maar zien, inderdaad. Wilders heeft ook meerdere verkiezingen gewonnen en telkens riep hij dat de PVV 'Nederland ging terugveroveren'. Vervolgens zat hij weer een paar jaar in de oppositiebankjes te bedenken hoe hij nu weer gevat uit de hoek moest komen.
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Helemaal waar, eerst nadenken over wat je gaat doen en niet accuut hysterisch reageren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat je milieu en klimaat gewoon door elkaar haalt, terwijl deze slechts enkele raakvlakken hebben. Waar veel mensen tegen zijn (en zodoende FvD hebben gestemd) is niet de wens om beter voor ons milieu te zorgen. Ik denk dat het milieu iedereen aanbelangt en iedereen (misschien exclusief de typische vervuilende fabrieksbaas) het fijn vindt om in een gezonde leefomgeving met voldoende groen en respect voor de natuur te leven. Dat is echter niet waar het klimaatakkoord om draait. Dat draait om nietszeggende zaken zoals CO2. GroenLinks zou onze economie en welvaart nog de das om doen om zo wat minder CO2 uit te stoten, terwijl er los van bepaalde innovaties die deze uitstoot kunnen verminderen- wat overigens een prima idee is- juist milieumaatregelen mogelijk zijn die de uitstoot van CO2 deels kunnen neutraliseren. Ik denk bijvoorbeeld aan de herbebossing van Nederland. Bomen produceren zuurstof, bieden een welkome verlichting op hete zomerdagen en zijn goed voor alles wat leeft in Nederland (of in eender welk land). Andere maatregelen die nuttig kunnen zijn een immigratiestop, behalve voor mensen die meteen aan het werk kunnen. Werken een aan bevolkingsdaling. Investeren in moderne kerncentrales. Minder inwoners is meer ruimte voor groen. De zeespiegel gaat wat stijgen? Investeer in betere dijken, in plaats van horrorverhalen te verspreiden over hoe heel NL gaat onderlopen.
Allemaal zaken die ik amper hoor bij onze groene vrienden. Daar gaat het vooral over hoe we het zo slecht doen in vergelijking met andere landen & dat het 5 voor 12 is (!!!!!) en dat we vliegtuigreizen moeten belasten en CO2 belastingen, allemaal zaken die vooral veel geld opbrengen en helemaal niks helpen aan ons milieu, wat altijd centraal moet staan, want zoals Baudet zelf ook aanhaalt: op wereldwijd vlak haalt het quasi niks uit wat NL of zelfs Europa doet. Maar ons milieu hebben we wel grotendeels zelf in de hand. Het antwoord daarop is niet het heffen van extra belastingen, maar betekenisvolle maatregelen nemen, zoals ik hierboven betoogd heb.
Ik zelf heb (nog) geen stemrecht in NL, maar ik zou ook FvD gestemd hebben bij wijze van proteststem. Hoe een incompetente idioot als Rutte nog steeds aan de macht is en zich als een ezel voor de kar van de klimaatgekken laat spannen gaat, is mij een raadsel.
Ja inderdaad, ik had zelf gehoopt op iets meer referendum stemmen in de Poll.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:59 schreef Ryan3 het volgende:
Interessante info dus:
1. klimaatdebat.
2. immigratie.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Man wat ben jij een omhooggevallen snotventje, Jezus Christus te paard
Ik heb een Nederlandse vriendin en ik werk reeds in NL. We moeten dan ook nog verhuizen naar Nederland & ik heb m’n Belgische nationaliteit nog, dat is de enige reden. Dat jij dat opvat als dat ik een 15 jarige kutjoch zou zijn is jouw zaak. Geen idee wat een laaggeletterde is, misschien bedoelde je laaggeschoold of ongeletterd; wel ik heb een universitair diploma dus ik vrees voor jou dat dat niet op mij van toepassing is!
Jouw reactie toont meteen aan waarom FvD aanhang heeft, zo openlijk neerkijken op je medemens is gewoon ziekelijk. Ik heb duidelijk geargumenteerd waarom ik tegen het zogenaamde klimaatplan ben - wat alles bij elkaar gewoon een lege doos is en vooral dient om extra belastingen te heffen - en aangezien je daar niet inhoudelijk op ingaat ga ik er maar vanuit dat je gewoon geen fatsoenlijk weerwoord weet te formuleren. Weten we meteen dat ik gelijk heb met betrekking tot mijn analyse van het klimaatdossier zoals het nu op tafel ligt.
Dat klopt helemaal, maar we moeten er wel eerst goed over nadenken voor we allerlei drastische beslissingen gaan nemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Baudet vergeet ook te vertellen dat bv dat China veel meer maatregelen neemt dan Nederland. Dat ze 'anders' minstens dubbel zoveel kolencentrales hadden gebouwd en naarstig zoeken naar mogelijkheden om het aantal van nu ook terug te brengen.
Vergeet te vertellen dat duizenden chinezen heel wat meer moeten inleveren daarvoor dan wij moeten voor de maatregelen die er liggen.
En hij vergeet vooral te vertellen dat Nederland al jaren achterloopt en de kantjes eraf loopt. Dat zoveel nu ineens vooral komt door misbeleid ipv noodzaak.
Doen alsof Nederland het beste jongetje van de klas wil zijn is regelrecht een leugen. Nederland is dat jongetje dat zijn armen kruist en zijn tong uitsteekt tot nu toe.
We moeten inhalen om mee te gaan, dit gaat niet om voorop lopen.
Ik vroeg naar de belangrijkste reden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik stem om het totaalpakket, er is niet één specifieke reden.
Ik vind dat zelffilterende vermogen van onze democratie iets moois. Het is precies daarom dat de PVV nooit zal regeren. Ik verwacht hetzelfde van het fvd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet het eerst nog maar zien, inderdaad. Wilders heeft ook meerdere verkiezingen gewonnen en telkens riep hij dat de PVV 'Nederland ging terugveroveren'. Vervolgens zat hij weer een paar jaar in de oppositiebankjes te bedenken hoe hij nu weer gevat uit de hoek moest komen.
Ons poldermodel maakt dat partijen met te scherpe randjes zichzelf snel buitenspel zetten. Dat is het zelfreinigende en temporiserende effect van ons systeem. Dat is teleurstellend voor partijen zoals FvD en de PVV, die hun grote woorden daardoor zelden tot nooit waar kunnen maken.
Om dezelfde reden als rechtse mensen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom zijn linkse mensen zulke slechte verliezers?
Nog meer nadenken? Je weet dat we dat al 10+ jaar doen en dan ben ik zeer voorzichtig?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:26 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar we moeten er wel eerst goed over nadenken voor we allerlei drastische beslissingen gaan nemen.
De boel waar mogelijk vooraf doorrekenen lijkt me verstandig.
Tja, de invloed van Shell & Co valt niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nog meer nadenken? Je weet dat we dat al 10+ jaar doen en dan ben ik zeer voorzichtig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |