Standpunten kunnen toch veranderen? Ik ben juist voorstander van een milder nexit standpunt ook met het oog op de onzekerheid rond de Brexit. Dat is toch juist goed?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hou dan eens op met 'ze willen uit de EU' weerleggen met 'ze willen het voorleggen aan het volk'
Typisch de domme populistische partij die alleen brult wat het volk wil horen. Wanneer het volk de EU beu is wordt het van de daken geschreeuwt en nu het met de pleureszooi in Engeland niet populair is draait men om de hete brei heen. Jouw flauwekul net zo goed als het toneelstukje tussen Otten en Baudet.
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk toch? Ja ze willen uit de EU, maar vinden ook dat dit soort beslissingen aangaande de soevereiniteit van Nederland aan de bevolking voorgelegd moeten worden.
Als een nexit word weggestemd, dan word ie weggestemd. Simple as that.
Maar waarom zou er dan wel geinvesteerd moeten worden in Thorium en niet in andere vormen van vergroening, waarbij daar vaak als argument de kosten worden gegeven?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog wel. Dat is een beetje het probleem in al die hysterie momenteel ook. Iedereen springt op de stoomtrein met elektrisch rijden, warmtepompen en windmolens, terwijl er even verderop een Japanse magneettrein klaar staat. Dat het nu nog niet perfect is betekent niet dat het over 20 jaar nog steeds de slechtste oplossing is, met al die hysterie zorg je er echter wel voor dat veelbelovende ideeen nooit gerealiseerd zullen worden.
Laten we niet vergeten dat heel veel brexit beloftes, die al dan niet terecht als misleiding worden gezien, alsnog kunnen uitgevoerd worden bij een harde brexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?
Nu kan ik niet ontkennen dat dit bij parlementaire verkiezingen ook gebeurd, maar door het meerpartijenstelsel middelt zich dat wel lekker uit. Bij een referendum kan dat potentieel catastrofaal zijn (wederom, zie Brexit).
Nou, nee. Bijna geen zelfs.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat heel veel brexit beloftes, die al dan niet terecht als misleiding worden gezien, alsnog kunnen uitgevoerd worden bij een harde brexit.
Ze zitten er tenminste voor het waterbeheer en dat gaat eigenlijk heel goed. Links of rechts, nationalistisch of globalistisch, religieus of ruimdenkend waterbeheer bestaat eigenlijk niet. Dus waarom zouden politici dat willen anders dan vanwege de baantjesjacht?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allerlei vage waterschapbelangen opgericht door hobbyisten die dat erbij doen zie ik ook niet zitten.
Dan ben je nog steeds voorstander van een referendum over de Nexit. Is het nou echt zo moeilijk?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wait
Je bent er dus voor 1000% van overtuigd dat uit de EU stappen de beste optie is
Je besluit om het voor te leggen aan het volk, lees geen verantwoording willen dragen.
Als het wordt weggestemd is de partij meteen zijn belangerijkste standpunt kwijt, dan willen ze opeens niet meer uit de EU?? Zijn ze niet meer anti eu? Pro eu??
Ik vind het gewoon downplayen persoonlijk een stuk kwalijker.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hysterie is ononderbouwd roepen dat het honderdmiljoenmiljard kost
Ja, want megalomane overheidsprojecten vallen altijd goedkoop uit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:08 schreef timmmmm het volgende:
Hysterie is ononderbouwd roepen dat het honderdmiljoenmiljard kost
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.quote:
Zullen we de brexitdiscussie in het daarbij horende topic doen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.
Ik ben voorstander van een professioneel wetenschappelijk bestuur. Geen hobbyisten of nog erger landbouwers die vooral naar hun eigen behoeftes kijken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zitten er tenminste voor het waterbeheer en dat gaat eigenlijk heel goed. Links of rechts, nationalistisch of globalistisch, religieus of ruimdenkend waterbeheer bestaat eigenlijk niet. Dus waarom zouden politici dat willen anders dan vanwege de baantjesjacht?
Ivm de droogte is er nu een tegenstelling tussen het belang van de boeren en het belang van de huiseigenaren, maar zelfs dat is niet iets waar een politiek ideologisch antwoord op is.
Dit.quote:Eigenlijk werden we door onze politici niet aangesproken als kiezers met een eigen mening en visie (laat staan een eigen ‘gevoel’ bij wat ons vanuit Den Haag wordt voorgeschoteld), maar als aandeelhouders die, wanneer ze enig fatsoen in hun donder hebben, tot geen andere conclusie kunnen komen dan mee te stemmen met de bedrijfsleiding, op straffe van chaos en onmiddellijke waardedaling. Alles-voor-de-economie! En het wonderbaarlijke is: links heeft zich in ons polderland bijna nóg enthousiaster dan rechts op dit adagium gestort. Het klimaat? Een sexy moneymaker, waar je gewetensvolle ziel ook nog eens lekker door gebalsemd wordt (‘ik deug’)! Win-win. Dóen!
https://tpo.nl/2019/03/20(...)g-en-eensgezindheid/
Uitgebreid campagne voeren. Voor en tegenstanders met elkaar in debat laten gaan. Voor en nadelen toelichten en als bijsluiter bij de stempas versturen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe voorkomen we dat allerlei groepen voor de gek worden gehouden door verschillende partijen waardoor ze tegen hun eigen belangen instemmen bij zo'n referendum, zoals bij Brexit is gebeurd?
Nu kan ik niet ontkennen dat dit bij parlementaire verkiezingen ook gebeurd, maar door het meerpartijenstelsel middelt zich dat wel lekker uit. Bij een referendum kan dat potentieel catastrofaal zijn (wederom, zie Brexit).
Het was 2 miljard per jaar (3 miljard is een cijfer uit december en gedateerd). Dat maakt het best een redelijke inschatting, volgens mij.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon downplayen persoonlijk een stuk kwalijker.
'Het kost slechts 3 miljard'
Ja, voor de overheid. Ondertussen mogen de Henks en Ingrids van het land helemaal krom liggen als ze nog warm water willen. Of die 1000 miljard klopt laat ik maar even voor wat het is, maar 3 is een belachelijk lage inschatting.
Dat betekend dus dat partijen gewoon beweringen kunnen doen die nergens op slaan. Dan krijg je een brexit hethaling.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:16 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Uitgebreid campagne voeren. Voor en tegenstanders met elkaar in debat laten gaan. Voor en nadelen toelichten en als bijsluiter bij de stempas versturen.
En zo kun je nog wel ff doorgaan.
Whehe.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gisteren de stemwijzer gedaan, nergens meer "gewicht" aan gegeven en ik kom op DENK uit.
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat partijen gewoon beweringen kunnen doen die nergens op slaan. Dan krijg je een brexit hethaling.
Omdat innovatie en de lange termijn. Je kan nu wel je complete budget verspillen aan de huidige gekte, maar dan wordt er dus niks geinvesteerd in die veelbelovende alternatieven en gaan we ook over 20 jaar helemaal niets zien van die veelbelovende alternatieven. Nou ga ik niet zeggen dat thorium alles is, dan ben ik net zoals GL en D66 nu zijn, maar er moet op z'n minst naar gekeken worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar waarom zou er dan wel geinvesteerd moeten worden in Thorium en niet in andere vormen van vergroening, waarbij daar vaak als argument de kosten worden gegeven?
Wat mij betreft zetten we ook in op vergroening en onderzoek naar optimalisatie van de maatregelen. Als dan over 20 jaar thorium een geweldige, veilige oplossing blijkt, helemaal top. Maar ook in andere vormen van groene energie zijn veelbelovende ideeen. Maar ook dan moet er geinvesteerd worden, en om klimaatdoelen te halen hebben we nou eenmaal nog een inhaalslag te maken. De hysterie die veel maatregelen en ontwikkeling tegenhoud is wat mij betreft wel de hysterie vanuit FvD en andere klimaatsceptische partijen.
Innovatiedrang lijkt er compleet uit te zijn 'omdat het geld kost'. Met zo'n houding waren we nooit ergens gekomen.
Zoals ik al zeg, een meerpartijenstelsel middelt dit uit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?
Dat is enorme kolder...quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, voor de overheid. Ondertussen mogen de Henks en Ingrids van het land helemaal krom liggen als ze nog warm water willen. Of die 1000 miljard klopt laat ik maar even voor wat het is, maar 3 is een belachelijk lage inschatting.
Als ik beweer, als voorstander, dat alle nederlands 6,9 miljard minder belasting gaan betalen, dan kan niemand mij dat verbieden. Dat is juist waar het mis is gegaan bij de brexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dan kun je meteen de hele politiek wel schrappen, niet?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)st-1000-mld-a3654027quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt ook naar gekeken. Geen enkele partij sluit Thorium uit. Alleen: dan moeten de wetenschappers eerst onderzoek doen. In Noorwegen hebben zich momenteel alle kenners verzameld, laat het onderzoek dan ook maar daar gebeuren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat innovatie en de lange termijn. Je kan nu wel je complete budget verspillen aan de huidige gekte, maar dan wordt er dus niks geinvesteerd in die veelbelovende alternatieven en gaan we ook over 20 jaar helemaal niets zien van die veelbelovende alternatieven. Nou ga ik niet zeggen dat thorium alles is, dan ben ik net zoals GL en D66 nu zijn, maar er moet op z'n minst naar gekeken worden.
Valt dan toch ook heel gemakkelijk onderuit te halen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als ik beweer, als voorstander, dat alle nederlands 6,9 miljard minder belasting gaan betalen, dan kan niemand mij dat verbieden. Dat is juist waar het mis is gegaan bij de brexit.
Wij snappen allemaal dat er geen 6,9 miljard lastenvermindering komt..........
Geld dat ook voor de klimaatdiscussie? Dan wordt het stil hier.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zullen we de brexitdiscussie in het daarbij horende topic doen?
Hoe dan? Immers de besteding van de 6,9 miljard is immers een zaak van het kabinet dat zit na de nexit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Valt dan toch ook heel gemakkelijk onderuit te halen?
Dat is tenminste nog een Nederlands onderwerp... over nexit kun je hier ook best praten, maar om nou te bediscussiėren hoe het VK straks uit de brexit komt...quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geld dat ook voor de klimaatdiscussie? Dan wordt het stil hier.
Your cut-out-and-keep list of top 19 Brexiteer promisesquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allemaal, noem mij eens 1 belofte die niet uitvoerbaar is.
Nee, met een houding als ''we besteden NU maximaal geld aan een koploperpositie voor Nederland qua klimaat'' komen we echt nooit ergens. Waarom?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef -0- het volgende:
[..]
Innovatiedrang lijkt er compleet uit te zijn 'omdat het geld kost'. Met zo'n houding waren we nooit ergens gekomen.
Daarmee geef je dus aan geen enkele reactie gelezen te hebben. Je roept maar wat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een Nederlands onderwerp... over nexit kun je hier ook best praten, maar om nou te bediscussiėren hoe het VK straks uit de brexit komt...
Ik vind ook wel veel te zeggen voor het principe dat het heffen van belasting samen moet gaan met democratische legitimatie.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een professioneel wetenschappelijk bestuur. Geen hobbyisten of nog erger landbouwers die vooral naar hun eigen behoeftes kijken.
Pardon?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind ook wel veel te zeggen voor het principe dat het heffen van belasting samen moet gaan met democratische legitimatie.
Het was een reactie op de vraag welke brexitbeloftes er haalbaar zijn in het VK. Dat is toch een typisch Britse vraag?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daarmee geef je dus aan geen enkele reactie gelezen te hebben. Je roept maar wat.
Wat er nu gebeurt kan ik wel mooi uitleggen met behulp van die treinen die ik net noemde.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt ook naar gekeken. Geen enkele partij sluit Thorium uit. Alleen: dan moeten de wetenschappers eerst onderzoek doen. In Noorwegen hebben zich momenteel alle kenners verzameld, laat het onderzoek dan ook maar daar gebeuren.
Als ik Buma in godbetert Juli al hoor zeggen dat we er voor moeten zorgen dat het betaalbaar moet blijven voor iedereen. Als je weet dat VVD en CDA sowieso hierin gebalanceerd willen blijven. Als je weet dat na de doorekeningen van het klimaatakkoord idd bleek dat de lasten niet fair verdeeld werden er gesleuteld is zodat de industrie ook meer gaat meedragen zodat de energiekosten gedrukt kunnen worden. Als je weet dat nu al de Social huurwoningen van de Henken en Ingrids al verduurzaamd worden, waardoor enerzijds de energiekosten wat omlaag gaan tegen een iets hoger en gemiddeld lasteniveau gelijk blijft.quote:
Het Waterschap heft zelf belasting zodat we geen overstroming krijgen omdat de aandeelhouders van Unilever een kadootje moeten krijgen of zo. Dan is het toch logisch dat dat geld wordt besteed door volksvertegenwoordigers?quote:
Zie de FYRA. NS wilde per se een stokpaardje met nieuwe treinen, want peperdure nieuwe HSL lijn. Voor een duppie een waardeloos rijdend stuk ellende besteld, terwijl de ICE treinen die de Deutsche Bahn hebben gewoon bewezen goed waren. Die kan je qua interieur en buitenkant zo mooi NS maken als je wilt, maar de techniek werkt. Misschien was dat net iets duurder dan een Italiaanse trein, maar je weet dat het werkt. 100%.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat er nu gebeurt kan ik wel mooi uitleggen met behulp van die treinen die ik net noemde.
Nu hebben we een werkende stoomtrein en moeten we iets doen om een mooi spoornetwerk op te bouwen. Ondertussen weten we ook van het bestaan van kogeltreinen, maar is dat momenteel nog niet helemaal haalbaar. Dan hebben we twee opties:
- GL: leg nu onmiddelijk een gigantisch netwerk aan rails neer zodat alles en iedereen een treinverbinding heeft.
- FvD: wacht even met zo'n grote investering en kijk of we niet beter over 10 voor minder geld een netwerk voor de kogeltrein kunnen aanleggen of een alternatief als die er is.
In het geval van optie GL krijgen we nooit die kogeltrein en lopen we over 20 jaar gigantisch achter omdat dat bestaande netwerk vervangen ook gigantisch duur is.
Dat zijn vooralsnog beloftes van het CDA en het altijd betrouwbare VVD. Ik heb nog helemaal niks gehoord over hoe ze die kosten willen voorkomen, behalve zo'n achterlijke last-minute verkiezingsactie om toch maar de bedrijven extra te belasten, waarvan nog maar te bezien valt hoe veel het echt gaat uitmaken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als ik Buma in godbetert Juli al hoor zeggen dat we er voor moeten zorgen dat het betaalbaar moet blijven voor iedereen. Als je weet dat VVD en CDA sowieso hierin gebalanceerd willen blijven. Als je weet dat na de doorekeningen van het klimaatakkoord idd bleek dat de lasten niet fair verdeeld werden er gesleuteld is zodat de industrie ook meer gaat meedragen zodat de energiekosten gedrukt kunnen worden. Als je weet dat nu al de Social huurwoningen van de Henken en Ingrids al verduurzaamd worden, waardoor enerzijds de energiekosten wat omlaag gaan tegen een iets hoger en gemiddeld lasteniveau gelijk blijft.
Als je dat weet moet jij niet met die kolder aankomen van dat Henk en Ingrid hun warm water niet meer zullen kunne betalen.
Dus als jij opzoekt bent naar een middenklasser dan koop je een ferrariquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zie de FYRA. NS wilde per se een stokpaardje met nieuwe treinen, want peperdure nieuwe HSL lijn. Voor een duppie een waardeloos rijdend stuk ellende besteld, terwijl de ICE treinen die de Deutsche Bahn hebben gewoon bewezen goed waren. Die kan je qua interieur en buitenkant zo mooi NS maken als je wilt, maar de techniek werkt. Misschien was dat net iets duurder dan een Italiaanse trein, maar je weet dat het werkt. 100%.
Ik zou willen dat ik die kan betalenquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus als jij opzoekt bent naar een middenklasser dan koop je een ferrari![]()
![]()
Anders bewoord: je bespaart op de korte termijn, maar op de lange termijn valt het gewoon duurder uit plus nog alle ellende die erbij komtquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik die kan betalen![]()
Ik ben verder niet thuis in de auto's, maar je kan een auto van 500 euro kopen, of 1 van 3000,-
Een auto van 500,- is dan wel goedkoper, maar je hebt statistisch gezien meer onderhoud (kosten) en kans op snellere afschrijving. Uitzonderingen daargelaten.
Ik hoop dat de partij op wie je hebt gestemd, de verandering die jij zoekt waarmaakt. Toch mooi dat je gestemd hebt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:39 schreef Odaiba het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik rechts gestemd...Of ik daar blij mee moet zijn weet ik niet, maar ik ben wel klaar met de huidige politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |