abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185719947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jou iets overkomt gaan we je groots in het nieuws brengen, compleet met een linkje naar je posthistory en een speciaal verzoek aan Postbus 51 om er een spotje over te maken, zodat een volgende niet in de situatie overlijdt waardoor jij overleden bent.

En ja, mijn nabestaanden zullen je dankbaar zijn dat het totaal genegeerd wordt en dat niet iedere achterlijke kut even gaat roepen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, maaaaaaaarrrr.... dat het niet gebeurd zou zijn als dit of dat.
Ja ja, overdrijf maar weer. Er is helemaal niets gezegd over Roos en over de twee mannen in het nos journaal of bij Eenvandaag. Dat is doorslaan naar de andere kant. Ik zou wel willen dat er enige aandacht aan mij als slachtoffer werd gegeven en niet alleen maar geouwehoer over de dader.
pi_185719948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom omdat het zo'n zooitje is bij justitie? Als dat zo is kunnen beter eens schoon schip maken in de ambtelijke top bij justitie en het OM. Kennelijk liep de beste man vrij rond omdat hij beterschap en medewerking had beloofd, met zijn verleden hadden ze hem beter vast kunnen houden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Wat is dat voor kleutergedrag? Lijkt wel de kleuterschool "sorry, ik zal het niet meer doen".

Dit is erg fout.
Nou nee, de man liep vrij rond omdat er geen gronden waren om hem in voorarrest te houden.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:10:59 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_185719951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:39 schreef Tengano het volgende:

[..]

Met alle respect, maar iedereen in Nederland moet het hier doen met hetzelfde onderwijs en dezelfde gezondheidszorg. En bij een deel van onze samenleving voldoet dit prima en zijn er genoeg mensen die een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en zelfs succesvol kunnen zijn. Maar wellicht is dit ook het deel van de bevolking dat zich constructief, fatsoenlijk, menswaardig, respectvol en vredig inzet om ons vaasje in goede conditie te houden.
Oneens. Komt vooral omdat ze in dezelfde omgeving blijven hangen zodat ze zich niet kunnen optrekken. Het is gewoon een ander leven in zo'n wijk. Heb zelf een aantal keer in kansenwijken gewoond en mooi niet dat kinderen daar dezelfde kansen krijgen als waar ik nu woon.
pi_185719994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:39 schreef Tengano het volgende:

[..]

Met alle respect, maar iedereen in Nederland moet het hier doen met hetzelfde onderwijs en dezelfde gezondheidszorg. En bij een deel van onze samenleving voldoet dit prima en zijn er genoeg mensen die een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en zelfs succesvol kunnen zijn. Maar wellicht is dit ook het deel van de bevolking dat zich constructief, fatsoenlijk, menswaardig, respectvol en vredig inzet om ons vaasje in goede conditie te houden.
Dat is niet helemaal waar; als 'buitenlander' heb je harder te werken dan een roomblanke.
pi_185720014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou wel willen dat er enige aandacht aan mij als slachtoffer werd gegeven
:') Maar je bent niet het slachtoffer mevrouw Loekie
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185720033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:12 schreef TLC het volgende:

[..]

:') Maar je bent niet het slachtoffer mevrouw Loekie
Goh!

Je hoeft helemaal niet alle ins en outs over het slachtoffer te vermelden maar sta even bij de slachtoffers stil, waarom zaten ze in de tram, waar gingen ze naartoe, wat algemene dingen. Laat zien dat je aan de slachtoffers denkt en niet ALLEEN maar aan de dader.
pi_185720055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Goh!
Mens, wat is er nu zo moeilijk aan om de privacy van mensen te respecteren, ook al zijn ze dood, het is informatie wat je geen kut aan gaat behalve de naaste familieleden
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:14:42 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185720070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja ja, overdrijf maar weer. Er is helemaal niets gezegd over Roos en over de twee mannen in het nos journaal of bij Eenvandaag. Dat is doorslaan naar de andere kant. Ik zou wel willen dat er enige aandacht aan mij als slachtoffer werd gegeven en niet alleen maar geouwehoer over de dader.
En dat hoeft ook niet, of vind je nou werkelijk dat men daar van alles over zou moeten zeggen terwijl de familie dat misschien niet nodig vindt, of wellicht zelfs nadrukkelijk gesteld heeft dat niet te willen?
Of moet het al dan niet willen van de familie ook nog even met het volk gecommuniceerd worden?

Als ze wel op de voorpagina willen dan kunnen ze met het grootste gemak van de wereld alle aandacht krijgen die ze willen, maar kennelijk willen ze dat (nog) niet. Je zou dat bijvoorbeeld kunnen respecteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185720105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat hoeft ook niet, of vind je nou werkelijk dat men daar van alles over zou moeten zeggen terwijl de familie dat misschien niet wil, of wellicht zelfs nadrukkelijk gesteld heeft dat niet te willen?
Of moet het al dan niet willen van de familie ook nog even met het volk gecommuniceerd worden?

Als ze wel op de voorpagina willen dan kunnen ze met het grootste gemak van de wereld alle aandacht krijgen die ze willen, maar kennelijk willen ze dat (nog) niet. Je zou dat bijvoorbeeld kunnen respecteren.
Ik zou het erg vinden als nabestaande dat de dader breeduit wordt neergezet en er GEEN WOORD over de slachtoffers wordt gezegd.
pi_185720116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nou nee, de man liep vrij rond omdat er geen gronden waren om hem in voorarrest te houden.
Kans op recidive kan een reden zijn.
pi_185720152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:16 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Kans op recidive kan een reden zijn.
Er zijn natuurlijk nog een aantal criteria waar aan moet worden voldaan. Denk je nou echt dat de OvJ dacht: "nou, weet je wat, hij belooft beterschap dus we laten hem gewoon gaan!"? :')

Die zelfhaat zit wel heel diep.
pi_185720156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou het erg vinden als nabestaande dat de dader breeduit wordt neergezet en er GEEN WOORD over de slachtoffers wordt gezegd.
Jij wil een eulogie zoals we ook bij beroemdheden doen ?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:17:50 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185720157
quote:

[..]

Als je als nabestaande vindt dat het slachtoffer aandacht nodig heeft (en jij als nabestaande ook, terwijl je druk bent de begrafenis en alles te regelen, dus daar heb je op dat moment ook best tijd voor), dan sta je met één of twee telefoontjes echt op alle voorpagina's hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185720181
quote:

[..]

De slachtoffers worden in elke reactie genoemd.

Of... klinkt heel onwaarschijnlijk hoor, maar is er misschien een hele kleine kans dat je foto's wil zien en achtergronden wil weten, puur om je eigen sensatiezucht te bevredigen?

Nogmaals, heel onwaarschijnlijke theorie hoor. Dat zou namelijk best erg zijn.
pi_185720196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Mijn reactie was op iemand die vind dat de minister van Justitie weg moest. Mijn idee is als dat echt nodig is door fouten kunnen we beter eens proberen om ipv de minister op te laten stappen wat hoge ambtenaren de laan uit te sturen. Van mij hoeft hij persoonlijk niet weg want tegen zo'n gek kun je niets doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:19:38 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185720206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De slachtoffers worden in elke reactie genoemd.

Of... klinkt heel onwaarschijnlijk hoor, maar is er misschien een hele kleine kans dat je foto's wil zien en achtergronden wil weten, puur om je eigen sensatiezucht te bevredigen?

Nogmaals, heel onwaarschijnlijke theorie hoor. Dat zou namelijk best erg zijn.
Weer een spijker op de kop... goed bezig vandaag!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185720217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk nog een aantal criteria waar aan moet worden voldaan. Denk je nou echt dat de OvJ dacht: "nou, weet je wat, hij belooft beterschap dus we laten hem gewoon gaan!"? :')

Iemand plaatste een artikel waarin gesuggereerd werd dat de dader beterachap beloofde en daardoor vrijgelaten werd.

Wat bedoel je met die laatste zin?
pi_185720223
quote:

[..]

Utrechter Rinke Terpstra (49) omgekomen bij aanslag in tram: "Het is niet te bevatten"

Vianen diep bedroefd om Roos Verschuur (19) die overleed bij aanslag
pi_185720244
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We moeten als samenleving meer investeren in veiligheid.
pi_185720269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weer een spijker op de kop... goed bezig vandaag!
Ik heb vannacht goed geslapen en niet hard gewerkt haha. Dat zal het zijn denk ik.
pi_185720281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Beide geen link met de dader?
Nee, was allemaal willekeur zoals het er nu uitziet.
pi_185720289
quote:
Later sprak ze voor het eerst sinds de aanslagen het Nieuw-Zeelandse parlement toe. Ze hield een gepassioneerde speech, die ze opende met de Arabische groet ‘as-salaam Alaikum’ en waarin ze de Nieuw-Zeelandse bevolking opriep haar voorbeeld te volgen en de schutter niet de roem te geven die hij wenst. ,,Ik smeek jullie: spreek de namen uit van degenen die we kwijtgeraakt zijn, in plaats van de man die hun levens nam. Hij heeft bekendheid gezocht, maar wij in Nieuw-Zeeland zullen hem niets geven, niet eens zijn naam’’, aldus Ardern. Ze noemde de dag van de aanslagen ,,een dag die voor altijd in ons geheugen gebeiteld zal zitten’’.
https://www.ad.nl/buitenl(...)rch-noemen~a40e7dc1/

Misschien plaatst dit de opmerking van Loeki een beetje in perspectief.
Persoonlijk heb ik er geen mening over.
pi_185720298
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:20 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

We moeten als samenleving meer investeren in veiligheid.
En hoe zie je dat voor je? Waar moet er dan precies meer geld naar toe en ten koste van welke andere post of posten zou dat dan moeten gaan?
pi_185720309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:19 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Iemand plaatste een artikel waarin gesuggereerd werd dat de dader beterachap beloofde en daardoor vrijgelaten werd.
Ja, sneu artikel van de NOS inderdaad. Alsof dat de reden is om iemand vrij te laten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')