abonnement Unibet Coolblue
pi_185718153
Wat weten we nu:

Dinsdag 19-03 11.35 uur
quote:
Onderzoek naar schietincident vandaag verder
19 maart 2019 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

Gisteren, maandag 18 maart, was het ernstige schietincident in een tram aan het 24 Oktoberplein in Utrecht. De politie en het Openbaar Ministerie zijn de afgelopen nacht verder gegaan met het strafrechtelijke onderzoek. Het onderzoek is in volle gang.

Bij het schietincident kwamen drie mensen om het leven. Het gaat om een 19-jarige vrouw uit Vianen en twee mannen van 28 en 49 jaar uit Utrecht. Daarnaast raakten drie mensen zwaargewond (een 20-jarige vrouw uit Utrecht, een 74-jarige man uit De Meern en een 21-jarige vrouw uit Nieuwegein). In de hectiek die direct na het schieten ontstond, raakten eveneens, voor zover bekend, vier mensen lichtgewond doordat zij bijvoorbeeld kwamen te vallen.

Geen relatie

Aan het begin van maandagavond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en deze slachtoffers gebleken. Tijdens zijn aanhouding werd een vuurwapen aangetroffen.

In verband met het onderzoek ’heeft de politie gisteren en vannacht op verschillende plekken in Utrecht en daarbuiten doorzoekingen gedaan in woningen. Naast de hoofdverdachte zijn er nog twee andere verdachten aangehouden. Het gaat om mannen uit Utrecht van 23 en 27 jaar. Van deze mannen onderzoekt de politie of zij mogelijk betrokken zijn bij het schietincident.

De politie en het OM gaan ook vandaag verder met het onderzoek, o.a. naar het motief. Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht.

Vandaag zullen agenten zichtbaar in de wijken aanwezig zijn en in contact zijn met relevante partijen. De verdachten zitten nog vast en zullen verder worden verhoord.
Bron: https://www.om.nl/@105401/onderzoek/

PolitieUtrecht twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 11:26:09 Gisteravond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe is geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en de slachtoffers gebleken. #24oktoberplein reageer retweet
18:31 Hoofdverdachte aangehouden

quote:
15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05 Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
quote:
quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
In het kort

Schutter gevlucht, politie zoekt 37-jarige verdachte
Omgeving 24 Oktoberplein afgezet
Dreigingsniveau 5 voor provincie Utrecht
Terroristisch motief niet uitgesloten
Een schutter opent rond 10.45 uur het vuur in een tram. Volgens een getuige "begon een man in het wilde weg te schieten". Meerdere inzittenden raken gewond en moeten met spoed naar het ziekenhuis.

Voor de slachtoffers is in Utrecht een calamiteitenhospitaal geopend. Het Rode Kruis heeft de website ikbenveilig.nl opengesteld voor mensen die zich ongerust maken over de situatie in Utrecht.

Het 24 Oktoberplein is na de schietpartij ruim afgezet. "Kom niet in de buurt van de plaats van het incident", meldt de politie. Bij een woning aan de Trumanlaan, in de buurt van het 24 Oktoberplein, zijn meerdere politie-eenheden ter plaatse. Volgens de NOS zijn hier en op andere plaatsen invallen gedaan.



https://www.nu.nl/schietp(...)rtij-in-utrecht.html


Livestream:

De verdachte:

PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27 De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
Laatste nieuwsberichten
quote:
Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’

De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”

Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”

,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”

,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:
Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.

Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.

Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.

De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.

De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03 Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Liveblogs
Schietpartij Utrecht: Tanis opgepakt, morgen vlaggen halfstok
https://nos.nl/liveblog/2(...)trecht-verlaten.html

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895347/

Dossier Politie: https://www.politie.nl/ge(...)ncident-utrecht.html
pi_185718163
fipo
Moeten zij weten
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 17:56:09 #3
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_185718214
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:54 schreef H0D3NPYL het volgende:
fipo
lapo ? ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:59:02 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_185718278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:46 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Zoals je al zegt lopen hele wijken met een vergelijkbaar strafblad. Wat wil je doen dan? Deze mensen allemaal preventief ruimen?
Oh sorry, was het de bedoeling dat ik meteen een masterplan zou ontvouwen om mijn constatering te vergezellen van een oplossing?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:00:17 #5
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185718301
GrappigeHuis mag vertrekken...
pi_185718325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Huh vervolging omdat je een uitkering krijgt?
Nee achtervolgen als je de deur uitgaat, niet vervolgen.

Was maanden geleden in het nieuws

Dus als het je in perspectief zet dan is de overheid verantwoordelijk voor deze aanslag

Want er is mankracht zat om mensen te volgen voor veel kleinere dingen
pi_185718472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh sorry, was het de bedoeling dat ik meteen een masterplan zou ontvouwen om mijn constatering te vergezellen van een oplossing?
Je bent niets verplicht maar ik ben daar wel benieuwd naar
pi_185718493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:01 schreef _0O0O0_ het volgende:

[..]

Nee achtervolgen als je de deur uitgaat, niet vervolgen.

Was maanden geleden in het nieuws

Dus als het je in perspectief zet dan is de overheid verantwoordelijk voor deze aanslag

Want er is mankracht zat om mensen te volgen voor veel kleinere dingen
Gewoon iedereen overal volgen. Je hebt toch zeker niets te verbergen???
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:12:31 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185718545
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:01 schreef _0O0O0_ het volgende:

[..]

Nee achtervolgen als je de deur uitgaat, niet vervolgen.

Was maanden geleden in het nieuws

Dus als het je in perspectief zet dan is de overheid verantwoordelijk voor deze aanslag

Want er is mankracht zat om mensen te volgen voor veel kleinere dingen
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-maanden-achtervolgd
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:23:01 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_185718772
Het begint er steeds meer op te lijken dat het wel een terreurdaad was.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:25:03 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_185718813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:08 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je bent niets verplicht maar ik ben daar wel benieuwd naar
Ik denk niet dat er 123 een oplossing is want de samenleving is helaas niet zo maakbaar als we denken. "Keihard straffen!" is leuk en lekker om te roepen, maar als je alleen straft en zo'n debiel verder overal wegkomt met zijn asociale gedrag of er zelfs bewondering mee oogst in zijn omgeving dan haal je er alleen de strafbare feiten uit op het moment dat ze al gepleegd zijn.

Er zijn momenteel bosjes met scholen waar een hoop leerlingen probleemgedrag vertonen en is de werkloosheid hoog omdat bijna niemand goed presteert op het onderwijs en dus veel kans heeft op een baan, in die wijken is de GGZ bijkans kapotbezuinigd en vallen randgevalletjes niet echt op tussen alle andere dus signaleren is ook een dagtaak dan.

Als je zo'n losgezongen aso aanspreekt op zijn gedrag als prepubertje en je allerlei ziektes naar je hoofd krijgt terwijl al zijn soortgenootjes eromheen staan te krijsen en joelen, dan ben je al tien jaar te laat. Thuis kregen ze m niet in het gareel, als ze überhaupt al enige notie hebben van een probleem, en buiten de deur valt ie zo in de groep.

Geen idee waar je zou moeten beginnen. Allemaal preventief ruimen kan niet, preventief behandelen is wegbezuinigd, de handhaving ook en de omgeving is rot of durft niets te zeggen omdat je anders zo'n hele horde in je nek krijgt.

Denk dat een goed begin is dat de overheid zich realiseert dat als je niet investeert in een gezonde, goed opgeleide bevolking, meer mensen zich niet kunnen redden. Vol inzetten op goed onderwijs en geestelijke gezondheidszorg plus voldoende handhaving en dat twee decennia minstens vohouden, dan komen we ergens. Simpel? Nee...
pi_185718904
Wat zal het motief zijn? Het zal toch niet? Kende hij ze toch niet toevallig? En anders moeten we dit... terroristisch noemen. Maar laten we daar hééééĺ voorzichtig mee zijn! Misschien kende hij ze toch wel! De NOS heeft het er maar moeilijk mee.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:29:57 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185718913
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 16:55 schreef Sucuk het volgende: Zijn er hier mensen die op dagelijkse basis het OV gebruikt voor woon-werk? En gaan jullie daarin veranderen sinds gisteren? Bijv. Banger geworden? Minder OV-gebruiken? Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik reis af en toe met de tram waarin dit gebeurd is. Dat blijf ik ook doen.
Als ik langs die plek kom word ik eraan herinnerd, maar ik ben niet banger geworden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185718928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:29 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zal het motief zijn? Het zal toch niet? Kende hij ze toch niet toevallig? En anders moeten we dit... terroristisch noemen. Maar laten we daar hééééĺ voorzichtig mee zijn! Misschien kende hij ze toch wel! De NOS heeft het er maar moeilijk mee.
Wat een goede vraag.

Ik denk dat ze er wel mee bezig zijn hoor, met het zoeken naar een antwoord op deze vraag.
pi_185718950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:09 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Gewoon iedereen overal volgen. Je hebt toch zeker niets te verbergen???
ze doen maar

maar als ze vervolgens het echte gevaar door het oog zien dan moet de overheid extra hard aangepakt worden
pi_185718958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een goede vraag.

Ik denk dat ze er wel mee bezig zijn hoor, met het zoeken naar een antwoord op deze vraag.
Eerwraak zou zoveel makkelijker zijn voor de NOS.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:32:16 #17
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185718978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eerwraak zou zoveel makkelijker zijn voor de NOS.
Of bloedsuikerspiegel?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:32:54 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_185718994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Of bloedsuikerspiegel?
Doe dan maar een schietincident

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185719020
Van de slachtoffers weet de NOS weinig, want ik hoor niets over wie Roos was, wie de twee overleden mannen waren.
pi_185719044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Eerwraak zou zoveel makkelijker zijn voor de NOS.
Ja, wordt vast een vrolijke vrijdag borrel daar als het eerwraak blijkt te zijn.
pi_185719045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Of bloedsuikerspiegel?
Tot m'n verbazing bleken de camera's in de tram gewoon aan te staan
pi_185719117
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Van de slachtoffers weet de NOS weinig, want ik hoor niets over wie Roos was, wie de twee overleden mannen waren.
Godsamme zeg
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 maart 2019 @ 18:37:59 #23
74056 crew  ToT
pi_185719121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:32 schreef Tengano het volgende:

[..]

Doe dan maar een schietincident

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incidentje, moet kunnen.
pi_185719148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Van de slachtoffers weet de NOS weinig, want ik hoor niets over wie Roos was, wie de twee overleden mannen waren.
Nou en.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:39:11 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_185719159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Denk dat een goed begin is dat de overheid zich realiseert dat als je niet investeert in een gezonde, goed opgeleide bevolking, meer mensen zich niet kunnen redden. Vol inzetten op goed onderwijs en geestelijke gezondheidszorg plus voldoende handhaving en dat twee decennia minstens vohouden, dan komen we ergens. Simpel? Nee...
Met alle respect, maar iedereen in Nederland moet het hier doen met hetzelfde onderwijs en dezelfde gezondheidszorg. En bij een deel van onze samenleving voldoet dit prima en zijn er genoeg mensen die een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en zelfs succesvol kunnen zijn. Maar wellicht is dit ook het deel van de bevolking dat zich constructief, fatsoenlijk, menswaardig, respectvol en vredig inzet om ons vaasje in goede conditie te houden.
pi_185719234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:00 schreef KingRadler het volgende:
GrappigeHuis mag vertrekken...
Waarom omdat het zo'n zooitje is bij justitie? Als dat zo is kunnen beter eens schoon schip maken in de ambtelijke top bij justitie en het OM. Kennelijk liep de beste man vrij rond omdat hij beterschap en medewerking had beloofd, met zijn verleden hadden ze hem beter vast kunnen houden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_185719245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er 123 een oplossing is want de samenleving is helaas niet zo maakbaar als we denken. "Keihard straffen!" is leuk en lekker om te roepen, maar als je alleen straft en zo'n debiel verder overal wegkomt met zijn asociale gedrag of er zelfs bewondering mee oogst in zijn omgeving dan haal je er alleen de strafbare feiten uit op het moment dat ze al gepleegd zijn.

Er zijn momenteel bosjes met scholen waar een hoop leerlingen probleemgedrag vertonen en is de werkloosheid hoog omdat bijna niemand goed presteert op het onderwijs en dus veel kans heeft op een baan, in die wijken is de GGZ bijkans kapotbezuinigd en vallen randgevalletjes niet echt op tussen alle andere dus signaleren is ook een dagtaak dan.

Als je zo'n losgezongen aso aanspreekt op zijn gedrag als prepubertje en je allerlei ziektes naar je hoofd krijgt terwijl al zijn soortgenootjes eromheen staan te krijsen en joelen, dan ben je al tien jaar te laat. Thuis kregen ze m niet in het gareel, als ze überhaupt al enige notie hebben van een probleem, en buiten de deur valt ie zo in de groep.

Geen idee waar je zou moeten beginnen. Allemaal preventief ruimen kan niet, preventief behandelen is wegbezuinigd, de handhaving ook en de omgeving is rot of durft niets te zeggen omdat je anders zo'n hele horde in je nek krijgt.

Denk dat een goed begin is dat de overheid zich realiseert dat als je niet investeert in een gezonde, goed opgeleide bevolking, meer mensen zich niet kunnen redden. Vol inzetten op goed onderwijs en geestelijke gezondheidszorg plus voldoende handhaving en dat twee decennia minstens vohouden, dan komen we ergens. Simpel? Nee...
Ja zoiets zou een goed begin zijn. Onderwijs en (jeugd)zorg op orde en als overheid midden in die probleemwijken aanwezig en actief zijn. Maar dat valt inderdaad niet mee. Deze groep kenmerkt zich niet bepaald met loyaliteit jegens Nederland en de bijhorende overheid. Wat dat betreft is het weer net zoals in de tijd van verzuiling
pi_185719256
Zojuist even het Vragenuurtje teruggekeken. Wat een vertoning weer... :N

Eerst dat hysterische geschreeuw van Wilders, die liefst meteen alle koppen op het politieke hakblok legt. De man is - zacht uitgedrukt - een politieke clown. Ik snap niet hoe mensen deze man nog serieus kunnen nemen.

Maar het was nog niet eens de meest trieste vertoning, want die eer gaat naar dat knulletje van D66. Wat ben ik dat ventje spuugzat zeg... :r Even Baudet de maat nemen met termen als "misselijkmakend", terwijl partijen hadden afgesproken om vandaag "terughoudend" campagne te voeren. Maar net als vorig jaar, bij de gemeenteraadsverkiezingen, heeft D66 het ook nu weer nodig om Forum voor Democratie als vijand neer te zetten.

Ik heb echt nog nooit een politicus gezien die zo ongeloofwaardig is als dit nepventje. Dat -ie maar snel oprot en dat D66 naar z'n beginselen terugkeert, of zichzelf opheft.
pi_185719313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou en.
Omdat je net zoals in Nieuw Zeeland eens meer aandacht aan de slachtoffers moet geven ipv alle aandacht naar de dader.
pi_185719341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat je net zoals in Nieuw Zeeland eens meer aandacht aan de slachtoffers moet geven ipv alle aandacht naar de dader.
Wie zegt dat de nabestaanden dat willen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185719354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:43 schreef Elfletterig het volgende:
Zojuist even het Vragenuurtje teruggekeken. Wat een vertoning weer... :N

Eerst dat hysterische geschreeuw van Wilders, die liefst meteen alle koppen op het politieke hakblok legt. De man is - zacht uitgedrukt - een politieke clown. Ik snap niet hoe mensen deze man nog serieus kunnen nemen.

Maar het was nog niet eens de meest trieste vertoning, want die eer gaat naar dat knulletje van D66. Wat ben ik dat ventje spuugzat zeg... :r Even Baudet de maat nemen met termen als "misselijkmakend", terwijl partijen hadden afgesproken om vandaag "terughoudend" campagne te voeren. Maar net als vorig jaar, bij de gemeenteraadsverkiezingen, heeft D66 het ook nu weer nodig om Forum voor Democratie als vijand neer te zetten.

Ik heb echt nog nooit een politicus gezien die zo ongeloofwaardig is als dit nepventje. Dat -ie maar snel oprot en dat D66 naar z'n beginselen terugkeert, of zichzelf opheft.
Dit is meer jets voor POL denk ik, dit topic gaat over de aanslag.
pi_185719369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit is meer jets voor POL denk ik, dit topic gaat over de aanslag.
Ik moest het gewoon even kwijt, sorry.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:50:33 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Van de slachtoffers weet de NOS weinig, want ik hoor niets over wie Roos was, wie de twee overleden mannen waren.
Wat is dit toch voor respectloos geneuzel?
Echt, ze hoeven de slachtoffers niet met naam en toenaam tot onderwerp van hun programmering te maken.

Wil je ook nog weten wat voor opleiding ze volgde of gevolgd had, en wat voor cijfers zo op haar eindexamenlijst van de middelbare had.
Moet je in mei geïnformeerd worden of het kind van die 47-jarige man het eindexamen wel gehaald heeft, en met welke cijfers?

Het gaat je geen ruk aan, het gaat Nederland geen ruk aan.
Als de nabestaanden dingen openbaar willen maken kan dat altijd nog, maar dat is hun keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:52:09 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185719456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
Van de slachtoffers weet de NOS weinig, want ik hoor niets over wie Roos was, wie de twee overleden mannen waren.
Lijkt me een goede zaak ook. Zou gvd niet willen dat mijn leven breed uitgemeten zou worden mocht ik ooit als slachtoffer van 't een of ander in het nieuws komen.

Houd het dan maar bij 'x-jarige man overleden'.
Huilen dan.
pi_185719465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:43 schreef Elfletterig het volgende:
Zojuist even het Vragenuurtje teruggekeken. Wat een vertoning weer... :N

Eerst dat hysterische geschreeuw van Wilders, die liefst meteen alle koppen op het politieke hakblok legt. De man is - zacht uitgedrukt - een politieke clown. Ik snap niet hoe mensen deze man nog serieus kunnen nemen.

Maar het was nog niet eens de meest trieste vertoning, want die eer gaat naar dat knulletje van D66. Wat ben ik dat ventje spuugzat zeg... :r Even Baudet de maat nemen met termen als "misselijkmakend", terwijl partijen hadden afgesproken om vandaag "terughoudend" campagne te voeren. Maar net als vorig jaar, bij de gemeenteraadsverkiezingen, heeft D66 het ook nu weer nodig om Forum voor Democratie als vijand neer te zetten.

Ik heb echt nog nooit een politicus gezien die zo ongeloofwaardig is als dit nepventje. Dat -ie maar snel oprot en dat D66 naar z'n beginselen terugkeert, of zichzelf opheft.
Niet gezien, maar wat ik begrijp uit verschillende berichten dat dat "misselijkmakend" sloeg op het feit dat Baudet te laat was voor de minuut stilte?
I´m back.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:53:32 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat je net zoals in Nieuw Zeeland eens meer aandacht aan de slachtoffers moet geven ipv alle aandacht naar de dader.
Dat de slachtoffers in sommige landen geen enkele privacy meer hebben betekent dat niet dat dat beter is of dat dat hier ook zo moet zijn.
Het hijgerige gezoek naar meer informatie omtrent de slachtoffers is werkelijk te ziek voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185719509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat de slachtoffers in sommige landen geen enkele privacy meer hebben betekent dat niet dat dat beter is of dat dat hier ook zo moet zijn.
Het hijgerige gezoek naar meer informatie omtrent de slachtoffers is werkelijk te ziek voor woorden.
Nou, als jou zoiets overkomt gaan we je totaal negeren. Je bestond niet. Zand erover. Mevrouw L., één zin. Dertig pagina's over de dader.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:54:17 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719512
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me een goede zaak ook. Zou gvd niet willen dat mijn leven breed uitgemeten zou worden mocht ik ooit als slachtoffer van 't een of ander in het nieuws komen.

Houd het dan maar bij 'x-jarige man overleden'.
Dat niet alleen, er zijn altijd mensen die dan ook nog eens met die gegevens aan de wandel gaan, al dan niet om het slachtoffer iets te verwijten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185719574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nou, als jou zoiets overkomt gaan we je totaal negeren. Je bestond niet. Zand erover.
Alsof iedereen de dag er op met zn kop op de voorpagina van de Telegraaf wil.

Laat eerst de familie rustig vrienden en bekenden informeren.

Jammer dan dat Loekie1 van het fok forum het allemaal niet leuk vindt.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:57:01 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nou, als jou zoiets overkomt gaan we je totaal negeren. Je bestond niet. Zand erover.
Als jou iets overkomt gaan we je groots in het nieuws brengen, compleet met een linkje naar je posthistory en een speciaal verzoek aan Postbus 51 om er een spotje over te maken, zodat een volgende niet in de situatie overlijdt waardoor jij overleden bent.

En ja, mijn nabestaanden zullen je dankbaar zijn dat het totaal genegeerd wordt en dat niet iedere achterlijke kut even gaat roepen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, maaaaaaaarrrr.... dat het niet gebeurd zou zijn als dit of dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185719602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jou iets overkomt gaan we je groots in het nieuws brengen, compleet met een linkje naar je posthistory en een speciaal verzoek aan Postbus 51 om er een spotje over te maken, zodat een volgende niet in de situatie overlijdt waardoor jij overleden bent.

En ja, mijn nabestaanden zullen je dankbaar zijn dat het totaal genegeerd wordt en dat niet iedere achterlijke kut even gaat roepen hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is, maaaaaaaarrrr.... dat het niet gebeurd zou zijn als dit of dat.
Die link naar de post history is niet verkeerd eigenlijk. Dan zal ze zeker nooit vergeten worden _O-
  dinsdag 19 maart 2019 @ 18:58:57 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185719623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat niet alleen, er zijn altijd mensen die dan ook nog eens met die gegevens aan de wandel gaan, al dan niet om het slachtoffer iets te verwijten.
Ja, dat blijkt geregeld uit verschillende topics hier :') . 't Is verder ook volstrekt irrelevante informatie, dus mooi afblijven.
Huilen dan.
pi_185719657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, als jou zoiets overkomt gaan we je totaal negeren. Je bestond niet. Zand erover. Mevrouw L., één zin.
Als het mij overkomt, graag.

Wat is de meerwaarde voor de slachtoffers of diens nabestaanden om zo exposed te worden?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:04:07 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_185719768
Waar hebben jullie het allemaal over. Wie is exposed?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_185719784
Achtergrond over waarom hij niet in voorarrest zat
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:40:22 Om iemand vast te kunnen houden (voorlopige hechtenis) heb je gronden nodig. Ongeacht welk misdrijf. De realiteit is dat verdachten van verkrachting (zeker met oudere datum) op een gegeven moment in vrijheid hun zaak afwachten. reageer retweet
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:41:18 In Nederland is het zo dat (in theorie) voorarrest geen automatisme is. Het is: 'geen voorarrest, tenzij' en NIET 'voorarrest, mits'. reageer retweet
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:42:46 De gronden om iemand langer vast te kunnen houden zijn: vluchtgevaar, kans op recidive, kans op beinvloeding van het onderzoek in de zaak, geschokte rechtsorde/12 jaarsgrond (op het feit staat maximaal 12 jaar celstraf). reageer retweet
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:44:57 Als een verdachte langer in voorarrest zit, dan beginnen zijn belangen zwaarder te wegen. Een voorarrest is namelijk geen straf en kan zelfs de daadwerkelijke straf ontstijgen. Dat is niet de bedoeling. reageer retweet
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:47:32 Recente veroordelingen (zoals in de kwestie #Utrecht) zijn niet zo relevant, want die veroordelingen zijn nog niet definitief. In tegenstelling tot wat sommige mensen denken ben je na veroordeling rechtbank nog gewoon verdachte, tenzij je niet in beroep gaat. reageer retweet
chrisklomp twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 16:50:52 Waar het op neerkomt is dus dat een rechter altijd moet toetsen aan deze gronden. Als ze wegvallen, zal de voorlopige hechtenis worden geschorst of opgeheven. reageer retweet
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:05:02 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als het mij overkomt, graag.

Wat is de meerwaarde voor de slachtoffers of diens nabestaanden om zo exposed te worden?
Misschien ook het volledige autopsie-rapport erbij; kogel in het hoofd, binnengekomen bij de rechterslaap, via het linker oor weer uit het hoofd, kogel in de in de linkerlong, overige kenmerken op het lichaam van het slachtoffer; slachtoffer heeft 3 abortussen ondergaan, twee keer een been gebroken en de blinde darm is op jonge leeftijd verwijderd.

Reacties op internet: 3 abortussen, de hoerrrrrrrrrrrrrrrrrr
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185719837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien ook het volledige autopsie-rapport erbij; kogel in het hoofd, binnengekomen bij de rechterslaap, via het linker oor weer uit het hoofd, kogel in de in de linkerlong, overige kenmerken op het lichaam van het slachtoffer; slachtoffer heeft 3 abortussen ondergaan, twee keer een been gebroken en de blinde darm is op jonge leeftijd verwijderd.

Reacties op internet: 3 abortussen, de hoerrrrrrrrrrrrrrrrrr
Dat bedoel ik. Ik hecht waarde aan mijn privacy, ook post mortum.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 19:09:38 ]
pi_185719861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er 123 een oplossing is want de samenleving is helaas niet zo maakbaar als we denken. "Keihard straffen!" is leuk en lekker om te roepen, maar als je alleen straft en zo'n debiel verder overal wegkomt met zijn asociale gedrag of er zelfs bewondering mee oogst in zijn omgeving dan haal je er alleen de strafbare feiten uit op het moment dat ze al gepleegd zijn.

Er zijn momenteel bosjes met scholen waar een hoop leerlingen probleemgedrag vertonen en is de werkloosheid hoog omdat bijna niemand goed presteert op het onderwijs en dus veel kans heeft op een baan, in die wijken is de GGZ bijkans kapotbezuinigd en vallen randgevalletjes niet echt op tussen alle andere dus signaleren is ook een dagtaak dan.

Als je zo'n losgezongen aso aanspreekt op zijn gedrag als prepubertje en je allerlei ziektes naar je hoofd krijgt terwijl al zijn soortgenootjes eromheen staan te krijsen en joelen, dan ben je al tien jaar te laat. Thuis kregen ze m niet in het gareel, als ze überhaupt al enige notie hebben van een probleem, en buiten de deur valt ie zo in de groep.

Geen idee waar je zou moeten beginnen. Allemaal preventief ruimen kan niet, preventief behandelen is wegbezuinigd, de handhaving ook en de omgeving is rot of durft niets te zeggen omdat je anders zo'n hele horde in je nek krijgt.

Denk dat een goed begin is dat de overheid zich realiseert dat als je niet investeert in een gezonde, goed opgeleide bevolking, meer mensen zich niet kunnen redden. Vol inzetten op goed onderwijs en geestelijke gezondheidszorg plus voldoende handhaving en dat twee decennia minstens vohouden, dan komen we ergens. Simpel? Nee...
Goed betoog!
pi_185719915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 18:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom omdat het zo'n zooitje is bij justitie? Als dat zo is kunnen beter eens schoon schip maken in de ambtelijke top bij justitie en het OM. Kennelijk liep de beste man vrij rond omdat hij beterschap en medewerking had beloofd, met zijn verleden hadden ze hem beter vast kunnen houden.
Wat is dat voor kleutergedrag? Lijkt wel de kleuterschool "sorry, ik zal het niet meer doen".

Dit is erg fout.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:10:26 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185719929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 19:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik hecht waarde aan mijn privacy, ook post mortum. Ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over denken.
Loekie niet kennelijk, dus die krijgt een groots afscheid, met linkje naar de postgeschiedenis en de meest absurde posts gequote in de krant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')