quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Borderline BNW is Borderline Conspiracy Theory.
BNW, Brave New World ons eigenste Conspiracies Subforum.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:30 schreef EipNiC het volgende:
De vraag was impliciet; wat bedoel je er nou eigenlijk mee.
Precies, jij denkt dat de wereld in NOS-termen geduid kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Dat hij naar mijn idee uit zijn nek zwetst!
Nog steeds even relevant. Juncker is nu president!quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is een column.Uit 2012 overigens. Hij is ook een tijd columnitst geweest voor de Volkskrant. Zijn columns in het NRC waren vaker omstreden. Borderline BNW.
Derk Jan Eppink is daarna zelf het Euro Parlement ingegaan. Eerst namens een Belgische partij, nu voor FvD als ik me niet vergis.
Ik heb geen idee wat je met 'NOS-termen' bedoelt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:34 schreef EipNiC het volgende:
Precies, jij denkt dat de wereld in NOS-termen geduid kan worden.
Oud en nooit relevant geweest.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nog steeds even relevant. Juncker is nu president!
Ik zeg dat de implicaties (Jezuïten regeren Europa/ de wereld/ de melkweg) in zijn verhaal verbazend veel weghebben van het welbekende Niburu gezwets! Jazeker.quote:Deze man is een insider. En jij zegt dat hij uit zijn nek zwetst. Voor mij zwets je zelf uit je nek. Je hebt er de ballen verstand van. Wat deze man zegt komt echter overeen met een heleboel mensen die in het verleden voor hetzelfde hebben gewaarschuwd.
Oud en nooit relevant geweest? Wat bedoel je daar nou weer mee.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je met 'NOS-termen' bedoelt.
[..]
Oud en nooit relevant geweest.
[..]
Ik zeg dat de implicaties (Jezuïten regeren Europa/ de wereld/ de melkweg) in zijn verhaal verbazend veel weghebben van het welbekende Niburu gezwets! Jazeker.
Dat zijn column oud is, want 2012 en nooit (in 2012) relevant is geweest op de lijnen die hij schetst.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oud en nooit relevant geweest? Wat bedoel je daar nou weer mee.
Nee.quote:blablabla...
De EU is het instrument voor een rooms katholieke transformatie van Europa en de VN voor de rest van de wereld.
2012 is oud. Goed, laat maar zitten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zijn column oud is, want 2012 en nooit (in 2012) relevant is geweest op de lijnen die hij schetst.
[..]
Nee.
Dat is 7 jaar geleden. Dat is best oud nieuws.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
2012 is oud. Goed, laat maar zitten.
Dat verklaart ineens een hele hoop aan jouw postgedrag en antwoorden, als je nooit armoe hebt gekend dan snap ik wel dat je t prima vind dat bakken met (belasting) geld worden weggegevenquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
k had zelf de keus ook nooit gemaakt als ik niet zo ruim zou zitten als ik nu zit. Wat dat betreft had ik gouden lepel.
Hoho, ook ik heb rood gestaan, schulden gehad (ben er zelfs nog één aan het afbetalen) en heb van salaris naar salaris geleefd, maar ik geef toe dat ik geen echte armoede heb gekend.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:12 schreef YuckFou het volgende:
Dat verklaart ineens een hele hoop aan jouw postgedrag en antwoorden, als je nooit armoe hebt gekend dan snap ik wel dat je t prima vind dat bakken met (belasting) geld worden weggegeven
Ze zijn al 500 jaar het onderwerp van kritiek, Jezuïtisme is niet voor niets een synoniem voor listigheid en bedrog. Je '12 jaar is oud' is wat mij betreft dus erg relatief.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is 7 jaar geleden. Dat is best oud nieuws.
En de Jezuïten zijn, naast de Illuminatie, Tempeliers, Vrijmetselaars, Joden, de Rothschilts en nu Soros een favorietje om allemaal ellende in de schoenen te schuiven.![]()
Dat ze onderwerp zijn van kritiek, zegt niets als de kritiek ongefundeerd is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ze zijn al 500 jaar het onderwerp van kritiek, Jezuïtisme is niet voor niets een synoniem voor listigheid en bedrog.
In dit licht heb je daar gelijk in.quote:Je '12 jaar is oud' is wat mij betreft dus erg relatief.
Ik vind het gigantisch dom om je zo'n rad voor de ogen te laten draaien Ali.quote:Maar ik zie dat het je verder toch niets interesseert. Dus laat maar zitten. Ik vind het echter gigantisch dom om een insider van 'gezwets' te beschuldigen terwijl je er zelf niks van afweet. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Ik heb je net een historisch feit genoemd: wilde het Engelse parlement opblazen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ze onderwerp zijn van kritiek, zegt niets als de kritiek ongefundeerd is.![]()
Nee, nu maak je een karikatuur van wat ik zeg. Het feit dat je op basis van feiten een organisatie aan kan wijzen die een dikke vinger in de pap heeft, wil niet zeggen dat je 'alle problemen terugbrengt op 1 persoon of groep'. Dan begrijp je werkelijk niets van wat ik en de columnist hierboven proberen te zeggen.quote:In dit licht heb je daar gelijk in.
[..]
Ik vind het gigantisch dom om je zo'n rad voor de ogen te laten draaien Ali.Alle problemen terugbrengen op 1 persoon of groep... Was het leven maar zo simpel.
![]()
quote:Henry Garnett, (born 1555, Heanor, Derbyshire, Eng.--died May 3, 1606, London), English Jesuit superior implicated in the Gunpowder Plot, an abortive conspiracy to destroy the Protestant king James I of England and Parliament while in assembly on Nov. 5, 1605, in retaliation for stricter penal laws against Roman Catholics.
Garnett was raised in the Anglican faith but became converted to Roman Catholicism and in 1575 went to Rome, where he joined the Society of Jesus and became a professor of Hebrew at the Roman College. He returned to England as a missionary in 1586, becoming Jesuit superior in England the following year. The extent of his role in the Gunpowder Plot is disputed. He was not an active conspirator but associated with the plotters on a number of occasions. When arrested and tried in 1606, he at first denied all knowledge of the plot but later admitted having learned of it under the seal of confession. He protested his innocence but was executed. https://www.britannica.com/biography/Henry-Garnett
Omstreden. Wat ook blijkt uit jouw aangehaalde bron.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb je net een historisch feit genoemd: wilde het Engelse parlement opblazen.
Mensen die commentaar hebben op de groepen die ik noem zeggen exact hetzelfde Ali.quote:Dat is slechts 1 gebeurtenis. Er is een hele reeks aan gebeurtenissen die hen de reputatie hebben gegeven die ze hebben, in tegenstelling tot de groepen die jij noemt.
Nee, dat zijn geen feiten. Dat is grasping at straws om een sinister complot te claimen.quote:En ook nu zie je ze weer in de toplagen van de politiek hard bezig om westerse soevereine staten te ondermijnen.
Dat zijn gewoon feiten.
Mwah...quote:Nee, nu maak je een karikatuur van wat ik zeg.
Dat kun je dus niet.quote:Het feit dat je op basis van feiten een organisatie aan kan wijzen die een dikke vinger in de pap heeft, wil niet zeggen dat je 'alle problemen terugbrengt op 1 persoon of groep'. Dan begrijp je werkelijk niets van wat ik en de columnist hierboven proberen te zeggen.
wtfquote:
Je eigen nationale sociale stelstel, opgebouwd en opgebracht door je eigen burgers. Maar anderen beslissen dat er wijzigingen zullen komen die waarschijnlijk zwaar in je nadeel zijn, en er te hard tegenin gaan durf je niet want dan pakken ze je bij een latere gelegenheid misschien terug. Triest.quote:Nederland kan weinig meer doen tegen verlenging export-WW door Brussel
Nederland zal tegen nieuwe regels van de EU stemmen, die de mogelijkheden verruimen om een Nederlandse WW-uitkering mee te nemen naar een ander EU-land. Maar dat betekent niet dat de verruiming van de baan is: andere landen steunen het voorstel wel, schrijft minister Koolmees aan de Tweede Kamer.
Uit onderzoek van Nieuwsuur bleek eerder deze maand dat veel Poolse arbeidsmigranten in Nederland misbruik maken van de regeling, zoals die nu al bestaat. Ze gaan met behoud van hun WW-uitkering naar Polen om daar werk te zoeken. In de praktijk komt daar niets van terecht, want een Nederlandse WW-uitkering is veel hoger dan een gemiddeld loon in Polen. En controle lijkt er nauwelijks te zijn.
Zes maanden
Nu kunnen arbeidsmigranten hun Nederlandse WW nog drie maanden exporteren naar een ander land. In de nieuwe Europese regels wordt dat hoogstwaarschijnlijk zes maanden. Koolmees vindt dat er dan wel heel erg weinig prikkel is om een baan te zoeken en daarom zal het kabinet niet instemmen met het akkoord dat in de maak is tussen de Europese Commissie, de Europese Raad en het Europees Parlement.
Nederland verzet zich al jaren tegen de verruiming, maar dat heeft onvoldoende effect gehad. Wel komt er een wachttijd van een maand voor het verkrijgen van een WW-uitkering, maar het verlengen van de termijn naar zes maanden heeft Koolmees niet tegen kunnen houden.
Nederland zal bezwaar blijven aantekenen totdat het besluit definitief is, maar zal de slag vrijwel zeker verliezen. "Helaas ziet het er naar uit dat er een meerderheid zal zijn voor de herziening", schrijft Koolmees. Volgens hem kost de extra export van uitkeringen ons land mogelijk 32 miljoen euro per jaar.
Blokkeren geen optie
Nederland zou nog een 'noodremprocedure' kunnen starten om het voorstel te blokkeren, maar dat vindt Koolmees niet proportioneel. Zo'n opstelling zou volgens hem ook negatief kunnen uitwerken op de positie van Nederland in andere Europese dossiers.
Als de verruiming een feit is, neemt de minister wel maatregelen om de negatieve gevolgen ervan te beperken. Hij wil dat het UWV beter gaat controleren of iemand wel recht heeft op WW, nog voordat de uitkering wordt geëxporteerd.
Nederlandse EU-parlementariërs blunderen met stemming WW-exportquote:
EU is NSDAP in het kwadraat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:35 schreef VeX- het volgende:
Dit is precies waarom de EU een walgelijk immorreel gedrocht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |