abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185729773
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb in dit topic nu al wekenlang peilingen zien langskomen waarin de verwachte uitkomsten van de PS-verkiezingen werden geëxtrapoleerd naar de zetelverdeling in de TK en daar heb ik je niet 1 keer over horen klagen, maar nu de getallen je niet bevallen mag het opeens niet?
Dat jij ze hebt gezien betekent niet dat ik ze heb gezien. Ik heb niet gezegd dat de getallen mij niet bevallen, ik geef alleen aan dat je vergelijking nergens op slaat.
pi_185729784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:14 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat jij ze hebt gezien betekent niet dat ik ze heb gezien. Ik heb niet gezegd dat de getallen mij niet bevallen, ik geef alleen aan dat je vergelijking nergens op slaat.
Natuurlijk slaat het nergens op. We stemmen morgen immers voor de Provinciale Staten en de Waterschappen. Daarom was er vanavond ook een debat met de lijsttrekkers van de fracties in de Tweede Kamer, dus laten we alsjeblieft geen domme dingen doen zoals een vergelijking trekken tussen de peilingen voor morgen en de zetelverhouding in de Tweede Kamer :')
pi_185729792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Natuurlijk slaat het nergens op. We stemmen morgen immers voor de Provinciale Staten en de Waterschappen. Daarom was er vanavond ook een debat met de lijsttrekkers van de fracties in de Tweede Kamer, dus laten we alsjeblieft geen domme dingen doen zoals een vergelijking trekken tussen de peilingen voor morgen en de zetelverhouding in de Tweede Kamer :')
Precies
pi_185729833
Als FvD groot wordt, zal het kabinet afhankelijk worden van GL, PvdA, SP en PvdD om dat klimaatakkoord door de 1e kamer te krijgen. En ze zullen wel moeten ivm gemaakte internationale afspraken.

Die partijen kunnen op hun beurt eisen stellen.

Door FvD te stemmen jaag je het kabinet eigenlijk in de armen van links.

En dat is logisch en ook wel ironisch.
pi_185729856
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:22 schreef MaGNeT het volgende:
Als FvD groot wordt, zal het kabinet afhankelijk worden van GL, PvdA, SP en PvdD om dat klimaatakkoord door de 1e kamer te krijgen. En ze zullen wel moeten ivm gemaakte internationale afspraken.

Die partijen kunnen op hun beurt eisen stellen.

Door FvD te stemmen jaag je het kabinet eigenlijk in de armen van links.

En dat is logisch en ook wel ironisch.
Wat er waarschijnlijk voor zorgt dat er bij de volgende TK verkiezingen nog meer mensen FVD/PVV zullen stemmen.
pi_185729865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat vond je toch geen debat he die schijnvertoning vanavond?
pi_185729872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat er waarschijnlijk voor zorgt dat er bij de volgende TK verkiezingen nog meer mensen FVD/PVV zullen stemmen.
Dan is het klimaatakkoord er al door.
pi_185729881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan draaien ze het weer terug
pi_185729888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit akkoord wat er nu ligt gaat er niet doorkomen. Ze komen er dalijk achter dat het toch niet betaalbaar is voor Jan Modaal. Vergeet niet dat heel veel belangrijke punten helemaal niet meegenomen zijn in de berekeningen zoals reparaties/vervanging van windmolens, elektrische autotjes etc etc. Oftewel het kost veel meer dan wat wij nu zien, maar niemand weet exact hoeveel. Dit gaat terug naar de tekentafel. Er is teveel weerstand voor dit plan.
pi_185729896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dan draaien ze het weer terug
We zullen zien. Ik vertel alleen wat ik verwacht van deze nieuwe machtsverhouding.
pi_185729902
Blijf het overigens wel erg achterlijk vinden dat ze dus eerst een wet tekenen en daarna pas gaan kijken wat het kost. Dan ben je toch mongolide in de bovenkamer?

Bedoel wij kopen toch ook niet een auto voor 100K om daarna pas te kijken of die technisch wel in orde is. Ik begrijp dat werkelijk niet.
pi_185729907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit akkoord wat er nu ligt gaat er niet doorkomen. Ze komen er dalijk achter dat het toch niet betaalbaar is voor Jan Modaal. Vergeet niet dat heel veel belangrijke punten helemaal niet meegenomen zijn in de berekeningen zoals reparaties/vervanging van windmolens, elektrische autotjes etc etc. Oftewel het kost veel meer dan wat wij nu zien, maar niemand weet exact hoeveel. Dit gaat terug naar de tekentafel. Er is teveel weerstand voor dit plan.
Er komt een akkoord. PVV en FvD zullen nooit vóór stemmen, zal altijd met andere partijen moeten samenwerken.
pi_185729916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er komt een akkoord. PVV en FvD zullen nooit vóór stemmen, zal altijd met andere partijen moeten samenwerken.
Komt er niet let op. Dijkhoff liet al wat doorschemeren hier en daar.

Het zou uiterst merkwaardig zijn als er een plan komt ZONDER dat iemand weet wat het kost. _O- _O- _O- Dat kun je niet verkopen aan de burgers.
pi_185729925
quote:

[..]

50+ gaat ook niet voorstemmen trouwens.
pi_185729943
quote:

[..]

Dat zeg jij. Er is een vleugel binnen de VVD die hier niets van moet weten, maar zolang de VVD de wind in de zeilen heeft, weinig recht van spreken heeft. Als VVD te veel inlevert ten opzichte van FvD/PVV, dan komen er binnen de VVD ook krachten vrij. Dan ben ik benieuwd hoelang het kabinet nog zit.
pi_185729954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Er is een vleugel binnen de VVD die hier niets van moet weten, maar zolang de VVD de wind in de zeilen heeft, weinig recht van spreken heeft. Als VVD te veel inlevert ten opzichte van FvD/PVV, dan komen er binnen de VVD ook krachten vrij. Dan ben ik benieuwd hoelang het kabinet nog zit.
VVD zit nu niet op verkiezingen te wachten wegens opkomst FvD.
Die willen de rit wel uitzitten.
Dat geeft Jetten extra macht, hij kan het kabinet er op laten klappen.
pi_185729957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Exact. Dijkhoff staat al te springen om het over te nemen. ontzettend opzichtig overigens. Die man is zo geil van zichzelf, echt ongelooflijk en die vind die plannen al te extreem.
pi_185729963
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Denk je dat Nederland achterlijk is? Niemand vergeet het referendum. Jetten moet oppassen dat hij straks niet aan de oppositie staat. We blijven er niet intrappen.
pi_185729986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Denk je dat Nederland achterlijk is? Niemand vergeet het referendum. Jetten moet oppassen dat hij straks niet aan de oppositie staat. We blijven er niet intrappen.
Jetten is wat dat betreft een frisse wind voor D66. Hij zet een andere koers in en heeft weinig te verliezen, hij gaat ervoor.

Niet mijn partij maar hij valt me mee in zijn rol bij D66.
pi_185729993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jetten is wat dat betreft een frisse wind voor D66. Hij zet een andere koers in en heeft weinig te verliezen, hij gaat ervoor.

Als ex-D66 stemmer kan ik zeggen dat hij vooral een natte wind is die niks zegt. Neem nu vandaag:

Kankeren op andere partijen, maar wat zegt hij nu echt? Helemaal niks!

Hij had bijvoorbeeld kunnen zeggen; Utrecht had niet mogen gebeuren. Dat hebben we verkeerd aangepakt en nu gaan we het zus en zo doen. DAN win je stemmen, maar blijven plakken is schijnbaar belangrijker.
pi_185729999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn ook opportunisten binnen de VVD die denken dat ze beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, wel kunnen verkopen aan de kiezer en dat de schade nu kleiner dan over twee jaar. Daarnaast zijn ze mogelijk ook gewoon oprecht ongelukkig met de huidige koers. Jij gaat toch met een doel de politiek in.

Btw, waar zijn wij mee bezig? Op twee plaatsen dezelfde discussie voeren door dat rare stem niet FvD topic.
pi_185730003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Exact. Dijkhoff staat al te springen om het over te nemen. ontzettend opzichtig overigens. Die man is zo geil van zichzelf, echt ongelooflijk en die vind die plannen al te extreem.
Dijkhoff speelde “good cop / bad cop” met Rutte, net voor de verkiezingen. Na morgen staan de neuzen weer 1 kant op.
pi_185730005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Er zijn ook opportunisten binnen de VVD die denken dat ze beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, wel kunnen verkopen aan de kiezer en dat de schade nu kleiner dan over twee jaar. Daarnaast zijn ze mogelijk ook gewoon oprecht ongelukkig met de huidige koers. Jij gaat toch met een doel de politiek in.

Btw, waar zijn wij mee bezig? Op twee plaatsen dezelfde discussie voeren door dat rare stem niet FvD topic.
[..]

Je slaat de spijker op de kop. Dat is ook direct het probleem van de plucheplakkers. Ze zitten er niet voor ons, maar voor zichzelf. Dingen uitstellen + pappen en nathouden etc.
pi_185730021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jetten hebben ze gelijk beschadigd. Misschien vergis ik mij als ik zeg dat het zijn eerste debat was, maar het was zeker een van zijn eerste debatten, dat ze hem voor de leeuwen gooide om het afschaffen van het referendum te verdedigen.
pi_185730024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als ex-D66 stemmer kan ik zeggen dat hij vooral een natte wind is die niks zegt. Neem nu vandaag:

Kankeren op andere partijen, maar wat zegt hij nu echt? Helemaal niks!

Hij had bijvoorbeeld kunnen zeggen; Utrecht had niet mogen gebeuren. Dat hebben we verkeerd aangepakt en nu gaan we het zus en zo doen. DAN win je stemmen, maar blijven plakken is schijnbaar belangrijker.
In het debat kan hij nog veel leren maar met Jetten slaat D66 wel groen uit. Klaver schrok daar toch wel van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')