quote:Politie en anti-terreur-eenheid naar 24 Oktoberplein in Utrecht, mogelijk meerdere gewonden bij schietincident
Rond het 24 Oktoberplein in Utrecht is een grote politiemacht op de been. Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. De politie meldt dat er meerdere gewonden zouden zijn bij een schietincident.
Wel is duidelijk dat er een anti-terreur-eenheid naar de locatie is gestuurd. Ook zijn er verschillende trauma- en politiehelikopters naar de plek gevlogen.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:07:05Schietincident op het #24oktoberplein. Meerdere gewonden gemeld. Hulpverlening gestart, meer informatie volgt z.s.m. Volg berichtgeving via @politieutrecht reageer retweet
twitter:YelleTieleman twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:14:31BREEK - Volgens getuigen heeft een man in een tram op weg naar Utrecht CS een wapen getrokken en meerdere personen neergeschoten. Hulpdiensten massaal aanwezig en bezig met eerste hulp in de tram. https://t.co/eQOWF2e5Ze reageer retweet
twitter:nvandenhout twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:12:59Ik zit hier echt met kippenvel en te bibberen. Traumaheli onderweg naar #24oktoberplein Het Wilde Westen hoor. reageer retweet
Of heel slim!quote:Op maandag 18 maart 2019 11:16 schreef Wereldgozer het volgende:
Tijdens de politiestaking ook.
Dat is gewoon gemeen.
Je ziet er geen kut vanquote:Op maandag 18 maart 2019 11:19 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn meerdere gewonden bij een schietpartij op het 24 Oktoberplein in Kanaleneiland, Utrecht. RTV Utrecht meldt dat er volgens een getuige meerdere keren is geschoten en een vrouw gezegd zou hebben "Ik heb niks gedaan." Later meer.
quote:In de buurt van Ziekenhuis Oudenrijn zijn schoten gelost. Het tramverkeer is stilgelegd en er zijn twee traumahelikopters ingezet. Volgens de politie zijn er meerdere gewonden gevallen.
Jimmy de Koster zag het gebeuren. Hij zegt tegen RTV Utrecht dat er meerdere keren geschoten is. Een vrouw zou op de grond hebben gelegen en geroepen hebben: ''Ik heb niets gedaan.''
De Koster: "Ik kwam me werk vandaan toen het gebeurde. Ik sta bij de stoplichten op het plein en ik zie een vrouw liggen, ik denk dat ze tussen de 20 en 35 jaar oud is. Op dat moment hoorde ik drie keer pang pang pang. Vier man liepen heel hard naar haar toe en weer pang pang pang en die gasten laten die vrouw weer los. Hele chaos daar."
Onveilig voelde hij zich niet: "Ik stond op dat moment best wel veilig voor mijn gevoel. Ik zag hun wel maar ze zagen mij niet."
Twee van de schietende mannen liepen volgens De Koster vervolgens richting het oude ziekenhuis. Een andere richting het winkelcentrum in Kanaleneiland.
Vervoerbedrijf U-OV verwijst door naar de politie. Die zoekt nog uit wat er gebeurd is.
Wat is dit voor nietszeggende foto.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:19 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn meerdere gewonden bij een schietpartij op het 24 Oktoberplein in Kanaleneiland, Utrecht. RTV Utrecht meldt dat er volgens een getuige meerdere keren is geschoten en een vrouw gezegd zou hebben "Ik heb niks gedaan." Later meer.
Hmm misschien een uit de hand gelopen relatie ?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895344/
[..]
Klinkt als een afrekening.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik was er al.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:25 schreef Zipportal het volgende:
Over een stormlooptopic gesproken.
DSIGoden.
@:wereldgozer
quote:Op maandag 18 maart 2019 11:25 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat er informatie komt. In Turkije/Rusland is vaak na een uur al de dader bekent en familie opgepakt, hier duurt dat enkele dagen
Een of andere psychoot klinkt logischer ja.quote:
Die rijden maar 66, een brommer gaat nog harderquote:Op maandag 18 maart 2019 11:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het is ook niet zo handig een schietpartij te plannen als er een heuse politiemacht op de been is vlakbij.
In turkije en rusland is het dan ook veel vaker zo dat ze maar iemand aanwijzen als dader als ze dat goed uitkomt.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:25 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat er informatie komt. In Turkije/Rusland is vaak na een uur al de dader bekent en familie opgepakt, hier duurt dat enkele dagen
Ik ben du moment in Nieuwegein, waar die tram vandaan kwam of naartoe gaat.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het komt nu wel dichtbij. Gr uit Amersfoort.
Wel handig zo'n dader die meedenkt en een schietpartij begint vlak voor het ziekenhuis.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
[..]
twitter:GianlucaMezzo twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:20:03@YelleTieleman Hi Yelle, I'm with CNN. Did you take this photo? If so, may CNN/affiliates use the photo across platforms with credit to you? Thanks. reageer retweet
Ik zou geld vragen. M'n internetabonnement en mobiel is niet gratisquote:Op maandag 18 maart 2019 11:28 schreef heywoodu het volgende:
Nog niks op CNN, ondanks dit.twitter:GianlucaMezzo twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:20:03@:YelleTieleman Hi Yelle, I'm with CNN. Did you take this photo? If so, may CNN/affiliates use the photo across platforms with credit to you? Thanks. reageer retweet
Ja en dan embedden ze 'm, heb je niks.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou geld vragen. M'n internetabonnement en mobiel is niet gratis
Een paar jaar geleden ja, ouderijn is al tijden dicht (zie ook de nieuwbouw op de achtergrond).quote:Op maandag 18 maart 2019 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wel handig zo'n dader die meedenkt en een schietpartij begint vlak voor het ziekenhuis.
Drive-by shooting. Wel uitchecken als je klaar bent.quote:
Dader ontkomentwitter:YelleTieleman twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:23:13Politie is hard op zoek naar de dader. Woordvoerder bevestigt zojuist dat deze is ontkomen. reageer retweet
Het ziekenhuis wordt momenteel omgebouwd tot woningen. Dus het is een voormalig ziekenhuis.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wel handig zo'n dader die meedenkt en een schietpartij begint vlak voor het ziekenhuis.
Is helaas al jaren gesloten. Dader werkt met een gemeentegids uit 1995.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
hopelijk typefoutje, en bedoelen ze omgekomen.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:30 schreef vigen98 het volgende:
Dader ontkomentwitter:YelleTieleman twitterde op maandag 18-03-2019 om 11:23:13Politie is hard op zoek naar de dader. Woordvoerder bevestigt zojuist dat deze is ontkomen. reageer retweet
He kak. Zit over een half uur op de fiets en ben dan hemelsbreed op 500 m afstand van dat plein.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:30 schreef vigen98 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |