Idd. De vraag is wat we er aan hebben om heel Nederland vol te bouwen met vinexwijken, bedrijfsterreinen en wegen ertussen. neemt hiermee de leefbaarheid voor de Nederlandse bevolking toe of af?quote:Op maandag 18 maart 2019 08:25 schreef Everythingexist het volgende:
[..]
Nog meer satelliet schotel vervuiling en sloppenwijken creëren zeker.
Als je neit gaat stemmen dan houd je juist de huidige situatie in stand, waarbij Nederland wordt omgevormd tot een overbevolkt bedrijventerrein.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Links en rechts willen huizen huizen huizen. Er is gewoon geen partij die zegt: stoppen ermee. Niemand met een lange termijnvisie: hoe lang kunnen we hiermee doorgaan in Nederland? Wat zijn de gevolgen voor de openbare ruimte, files?
Ik ga niet stemmen woensdag als het zo moet.
Stem dan op een partij die in ieder geval immigratie wil beperken, scheelt al heel wat. Niet een provinciaal probleem maar wel tactisch voor de Eerste Kamer.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Links en rechts willen huizen huizen huizen. Er is gewoon geen partij die zegt: stoppen ermee. Niemand met een lange termijnvisie: hoe lang kunnen we hiermee doorgaan in Nederland? Wat zijn de gevolgen voor de openbare ruimte, files?
Ik ga niet stemmen woensdag als het zo moet.
Waar moet je dan op stemmen? Ze willen allemaal van Nederland een bedrijventerrein maken met wolkenkrabbers eromheen.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je neit gaat stemmen dan houd je juist de huidige situatie in stand, waarbij Nederland wordt omgevormd tot een overbevolkt bedrijventerrein.
Waarom hebben Belgie, Kroatie en Polen een dikkere plek?quote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 09:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waar moet je dan op stemmen? Ze willen allemaal van Nederland een bedrijventerrein maken met wolkenkrabbers eromheen.
Zonder immigratie valt het allemaal nog wel mee. Bedrijven kunnen zonder onaflaatbare stroom van arbeidsmigranten op zeker moment ook niet verder groeien.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Stem dan op een partij die in ieder geval immigratie wil beperken, scheelt al heel wat. Niet een provinciaal probleem maar wel tactisch voor de Eerste Kamer.
Ik denk dat de gedachte overheerst van: iedereen moet kunnen wonen, het is best gezellig zo dicht op elkaar, er is genoeg vertier tegenwoordig buiten de natuur, en vooral: meer mensen betekent meer klanten voor bedrijven en ondernemers. En daar is Nederland heel gevoelig voor. De natuur gaat er sowieso aan want de landbouw moet doorgaan op huidige weg en dan zal de natuur vroeg of laat opgeofferd moeten worden. Het CDA is te machtig om die weg nog te keren. Brussel blijft royaal met subsidies voor intensieve landbouw, dat is ook moeilijk terug te draaien. De partijen die de intensieve landbouw willen en partijen die de woningen en bedrijven willen, kunnen elkaar straks de schuld gaan geven.quote:Op maandag 18 maart 2019 08:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Idd. De vraag is wat we er aan hebben om heel Nederland vol te bouwen met vinexwijken, bedrijfsterreinen en wegen ertussen. neemt hiermee de leefbaarheid voor de Nederlandse bevolking toe of af?
Een verandering van denken. Net als dat ze in Amsterdam er achter zijn gekomen dat ieder jaar méér toeristen, meer bierfietsen, meer AirB&B niet altijd goed is. Dat er maar een handjevol van profiteert terwijl iedereen er last van heeft. Dus gaan inzetten op kwalitatief hoogwaardig toerisme en niet meer actief gaan werven naar busladingen vol dronken Engelse toeristen die hier met vrijgezellenparties de stad komen onderschijten en kosten en overal ruzie gaan zoeken. Dat we met 4 miljoen van dit soort figuren genoeg hebben en niet alles op alles hoeven te zetten om daar zes miljoen van te maken. Óók niet wanneer ons dit dan wat omzet kost.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de gedachte overheerst van: iedereen moet kunnen wonen, het is best gezellig zo dicht op elkaar, er is genoeg vertier tegenwoordig buiten de natuur, en vooral: meer mensen betekent meer klanten voor bedrijven en ondernemers. En daar is Nederland heel gevoelig voor. De natuur gaat er sowieso aan want de landbouw moet doorgaan op huidige weg en dan zal de natuur vroeg of laat opgeofferd moeten worden. Het CDA is te machtig om die weg nog te keren. Brussel blijft royaal met subsidies voor intensieve landbouw, dat is ook moeilijk terug te draaien.
Goeie vraag. Van Polen is dat waarschijnlijk door het gebruik van bruinkool bij de electriciteitsproductie in slecht gefilterde centrales. Voor Kroatië en België kan ik geen echte verklaring bedenken. Bij België is het veelal de regio Belgisch-Limburg en oostelijk Wallonië, streken waar voorheen ook nogal veel kolen werden verstookt. Maar of dit een verklaring is?quote:Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom hebben Belgie, Kroatie en Polen een dikkere plek?
Lijkt me op Belgie na een goede verklaring eigenlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:53 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Goeie vraag. Van Polen is dat waarschijnlijk door het gebruik van bruinkool bij de electriciteitsproductie in slecht gefilterde centrales. Voor Kroatië en België kan ik geen echte verklaring bedenken. Bij België is het veelal de regio Belgisch-Limburg en oostelijk Wallonië, streken waar voorheen ook nogal veel kolen werden verstookt. Maar of dit een verklaring is?
quote:Aanleg A16 Rotterdam officieel van start
MAANDAG 18 MAART 2019, 18:26
Bouwers kunnen aan de slag met de aanleg van de nieuwe snelweg A13-A16. Minister Cora van Nieuwenhuizen heeft maandag het startsein gegeven voor de werkzaamheden die tot 2024 moeten duren.
De nieuwe snelweg moet het Terbregseplein aansluiten op de A13 bij Rotterdam The Hague Airport. De snelweg, die twee keer drie rijstroken breed is, moet de huidige ringwegen rond Rotterdam ontlasten. Ook is het de bedoeling dat het sluipverkeer in de omliggende gemeenten afneemt.De A16 Rotterdam, zoals de weg is gedoopt, wordt zoveel mogelijk aangepast in het landschap. Er komt een half verdiepte tunnel van ruim twee kilometer door het Lage Bergse Bos. Verder plaatst Rijkswaterstaat geluidschermen en extra geluiddempend asfalt.twitter:hhsenk twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:47:06Minister @CvNieuwenhuizen (@MinIenW) gaf vandaag het startsein voor de aanleg van de #A16. Waterhuishouding wordt aangepast tijdens aanleg en daarna, Zo houdt de regio #drogevoeten en #gezondwater https://t.co/ZsmHYOPoBy. https://t.co/BXfU0y7JGi reageer retweet
Langs de weg komen zonnepanelen, waarmee de snelweg zoveel mogelijk energieneutraal moet worden. De A16 Rotterdam is volgens Rijkswaterstaat niet de eerste energieneutrale rijksweg, wel de eerste met een tunnel.
Bouwers pakken ook het gebied rondom de nieuwe snelweg aan. Het Terbregseveld, de Vlinderstrik en het Lage Bergse Bos worden opnieuw aangelegd en voorzien van fiets- en wandelpaden.
Alles bij elkaar kosten de plannen bijna 1 miljard euro.
Het draait simpelweg allemaal om geld helaas.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een verandering van denken. Net als dat ze in Amsterdam er achter zijn gekomen dat ieder jaar méér toeristen, meer bierfietsen, meer AirB&B niet altijd goed is. Dat er maar een handjevol van profiteert terwijl iedereen er last van heeft. Dus gaan inzetten op kwalitatief hoogwaardig toerisme en niet meer actief gaan werven naar busladingen vol dronken Engelse toeristen die hier met vrijgezellenparties de stad komen onderschijten en kosten en overal ruzie gaan zoeken. Dat we met 4 miljoen van dit soort figuren genoeg hebben en niet alles op alles hoeven te zetten om daar zes miljoen van te maken. Óók niet wanneer ons dit dan wat omzet kost.
Idem dus voor NL. Dus niet per se naar de 25 miljoen kippen voor de export doorgroeien. Net per se van Schiphol een HUB maken waardoor er in de Randstad 24/7 overal gebulder van vliegtuigen is. Niet alle landschap opofferen aan distributiecentra zodat 500.000 tot 1.000.000 Polen hier in Nederland dozen kan komen schuiven. Beperkt en kwalitatief ipv massaal en overlastgevend. Mensen moeten dat gaan snappen.
Daar is best discussie over. Zeker als je niet definieert wanneer een land "vol" is. Nederland is gemiddeld enorm dichtbevolkt, maar betekent dat dat het land vol is?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:51 schreef soeverein het volgende:
...
En dat Nederland vol is daar is geen discussie over.
...
Er wordt al 70 jaar geroepen dat Nederland vol is. Ondertussen zijn er 7 miljoen mensen bijgekomen zonder dat het land gegroeid is (Flevoland bestond al groten deels).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar is best discussie over. Zeker als je niet definieert wanneer een land "vol" is. Nederland is gemiddeld enorm dichtbevolkt, maar betekent dat dat het land vol is?
De Randstad is vol. Zeeland, Groningen, Drenthe zijn niet vol.
Als je alle industrie verhuist naar het buitenland krijg je idd prachtige grafiekjes..quote:
Maar definieer nu eens wanneer je een land "vol" kan noemen? Aangezien je een (voorbereidend) onderzoek daarnaar hebt gedaan ben ik benieuwd welke definitie van "een vol land" daarbij hebt gehanteerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef soeverein het volgende:
[..]
Er wordt al 70 jaar geroepen dat Nederland vol is. Ondertussen zijn er 7 miljoen mensen bijgekomen zonder dat het land gegroeid is (Flevoland bestond al groten deels).
Mensen van nu kunnen zich niet meer voorstellen hoe Nederland er destijds uitzag.
Zelfs in de minder druk bevolkte provincies groeit de bebouwing. En dat is waar het omgaat. Niet zozeer de mensen zelf en hun huizen. Maar de voorzieningen die de mensen nodig hebben.
Zeker, in een gesloten economie. Maar Nederland heeft geen gesloten economie.quote:Neem daarbij dat de al die mensen ook gevoed moeten worden. Extra mensen is minder landbouwgrond. Deze twee communicerende vaten werken elkaar dus tegen.
quote:Op maandag 18 maart 2019 05:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Om Jordan Peterson maar te quoten, die met dit vraagstuk onder andere te maken heeft gehad in zijn tijd in de VN wat betreft milieuvraagstukken :
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |