abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2019 @ 08:33:35 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185683516
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:25 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Nog meer satelliet schotel vervuiling en sloppenwijken creëren zeker.
Idd. De vraag is wat we er aan hebben om heel Nederland vol te bouwen met vinexwijken, bedrijfsterreinen en wegen ertussen. neemt hiermee de leefbaarheid voor de Nederlandse bevolking toe of af?
The End Times are wild
  maandag 18 maart 2019 @ 09:12:08 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_185683863
Het gaat er niet om of je X aantal mensen op een X hoevelheid grond kan proppen en kan voeden. Leefbaarheid is al behoorlijk slecht op dit moment en er is absoluut sprake van overbevolking. Daarnaast lijdt het milieu er ook enorm onder.

Stoppen met het geven van subsidies op kinderen na je 2e kind zou al een stuk schelen. Er moet ingezet worden op bevolkingskrimp, niet groei.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_185683935
Links en rechts willen huizen huizen huizen. Er is gewoon geen partij die zegt: stoppen ermee. Niemand met een lange termijnvisie: hoe lang kunnen we hiermee doorgaan in Nederland? Wat zijn de gevolgen voor de openbare ruimte, files?

Ik ga niet stemmen woensdag als het zo moet.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:24:10 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185683986
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Links en rechts willen huizen huizen huizen. Er is gewoon geen partij die zegt: stoppen ermee. Niemand met een lange termijnvisie: hoe lang kunnen we hiermee doorgaan in Nederland? Wat zijn de gevolgen voor de openbare ruimte, files?

Ik ga niet stemmen woensdag als het zo moet.
Als je neit gaat stemmen dan houd je juist de huidige situatie in stand, waarbij Nederland wordt omgevormd tot een overbevolkt bedrijventerrein.
The End Times are wild
pi_185684028
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Links en rechts willen huizen huizen huizen. Er is gewoon geen partij die zegt: stoppen ermee. Niemand met een lange termijnvisie: hoe lang kunnen we hiermee doorgaan in Nederland? Wat zijn de gevolgen voor de openbare ruimte, files?

Ik ga niet stemmen woensdag als het zo moet.
Stem dan op een partij die in ieder geval immigratie wil beperken, scheelt al heel wat. Niet een provinciaal probleem maar wel tactisch voor de Eerste Kamer.
pi_185684031
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je neit gaat stemmen dan houd je juist de huidige situatie in stand, waarbij Nederland wordt omgevormd tot een overbevolkt bedrijventerrein.
Waar moet je dan op stemmen? Ze willen allemaal van Nederland een bedrijventerrein maken met wolkenkrabbers eromheen.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:34:50 #32
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185684144


Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 18 maart 2019 @ 09:42:20 #33
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_185684279
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:34 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom hebben Belgie, Kroatie en Polen een dikkere plek?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 18 maart 2019 @ 09:42:40 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185684284
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waar moet je dan op stemmen? Ze willen allemaal van Nederland een bedrijventerrein maken met wolkenkrabbers eromheen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:27 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Stem dan op een partij die in ieder geval immigratie wil beperken, scheelt al heel wat. Niet een provinciaal probleem maar wel tactisch voor de Eerste Kamer.
Zonder immigratie valt het allemaal nog wel mee. Bedrijven kunnen zonder onaflaatbare stroom van arbeidsmigranten op zeker moment ook niet verder groeien.
The End Times are wild
pi_185684301
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. De vraag is wat we er aan hebben om heel Nederland vol te bouwen met vinexwijken, bedrijfsterreinen en wegen ertussen. neemt hiermee de leefbaarheid voor de Nederlandse bevolking toe of af?
Ik denk dat de gedachte overheerst van: iedereen moet kunnen wonen, het is best gezellig zo dicht op elkaar, er is genoeg vertier tegenwoordig buiten de natuur, en vooral: meer mensen betekent meer klanten voor bedrijven en ondernemers. En daar is Nederland heel gevoelig voor. De natuur gaat er sowieso aan want de landbouw moet doorgaan op huidige weg en dan zal de natuur vroeg of laat opgeofferd moeten worden. Het CDA is te machtig om die weg nog te keren. Brussel blijft royaal met subsidies voor intensieve landbouw, dat is ook moeilijk terug te draaien. De partijen die de intensieve landbouw willen en partijen die de woningen en bedrijven willen, kunnen elkaar straks de schuld gaan geven.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:48:20 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185684363
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de gedachte overheerst van: iedereen moet kunnen wonen, het is best gezellig zo dicht op elkaar, er is genoeg vertier tegenwoordig buiten de natuur, en vooral: meer mensen betekent meer klanten voor bedrijven en ondernemers. En daar is Nederland heel gevoelig voor. De natuur gaat er sowieso aan want de landbouw moet doorgaan op huidige weg en dan zal de natuur vroeg of laat opgeofferd moeten worden. Het CDA is te machtig om die weg nog te keren. Brussel blijft royaal met subsidies voor intensieve landbouw, dat is ook moeilijk terug te draaien.
Een verandering van denken. Net als dat ze in Amsterdam er achter zijn gekomen dat ieder jaar méér toeristen, meer bierfietsen, meer AirB&B niet altijd goed is. Dat er maar een handjevol van profiteert terwijl iedereen er last van heeft. Dus gaan inzetten op kwalitatief hoogwaardig toerisme en niet meer actief gaan werven naar busladingen vol dronken Engelse toeristen die hier met vrijgezellenparties de stad komen onderschijten en kosten en overal ruzie gaan zoeken. Dat we met 4 miljoen van dit soort figuren genoeg hebben en niet alles op alles hoeven te zetten om daar zes miljoen van te maken. Óók niet wanneer ons dit dan wat omzet kost.

Idem dus voor NL. Dus niet per se naar de 25 miljoen kippen voor de export doorgroeien. Net per se van Schiphol een HUB maken waardoor er in de Randstad 24/7 overal gebulder van vliegtuigen is. Niet alle landschap opofferen aan distributiecentra zodat 500.000 tot 1.000.000 Polen hier in Nederland dozen kan komen schuiven. Beperkt en kwalitatief ipv massaal en overlastgevend. Mensen moeten dat gaan snappen.
The End Times are wild
  maandag 18 maart 2019 @ 09:53:06 #37
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_185684421
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Waarom hebben Belgie, Kroatie en Polen een dikkere plek?
Goeie vraag. Van Polen is dat waarschijnlijk door het gebruik van bruinkool bij de electriciteitsproductie in slecht gefilterde centrales. Voor Kroatië en België kan ik geen echte verklaring bedenken. Bij België is het veelal de regio Belgisch-Limburg en oostelijk Wallonië, streken waar voorheen ook nogal veel kolen werden verstookt. Maar of dit een verklaring is?
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_185684432
Kijk maar hoe Friesland achteruitgaat. Het proces is te sterk, het geld is te machtig.
  maandag 18 maart 2019 @ 10:11:03 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_185684652
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:53 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Goeie vraag. Van Polen is dat waarschijnlijk door het gebruik van bruinkool bij de electriciteitsproductie in slecht gefilterde centrales. Voor Kroatië en België kan ik geen echte verklaring bedenken. Bij België is het veelal de regio Belgisch-Limburg en oostelijk Wallonië, streken waar voorheen ook nogal veel kolen werden verstookt. Maar of dit een verklaring is?
Lijkt me op Belgie na een goede verklaring eigenlijk.

Succesverhaal uit het VK: Het totale CO2 emissie niveau is daar dit jaar tot voor 1880 waardes gedaald.



UK carbon emissions fall to late-19th century levels

Ondanks een meer dan verdubbeling van het aantal inwoners, en natuurlijk verregaande industrialisatie en kapitalisme. Hoofdreden is het sluiten van de kolenmijnen en centrales.

Belgie daarentegen is sinds een paar jaar van de kolen af (alhoewel de vraag is van wanneer deze grafiek is), terwijl Nederland nog wel een paar kolencentrales heeft (spiksplinternieuwe zelfs). Misschien omdat de meeste aan het water liggen en in Belgie meer in het binnenland?

edit: plaatje is volgens de url uit 2016, als het van 1 of 2 jaar eerder is, dan neemt het inderdaad nog de Belgische kolencentrale mee, en misschien nog niet de nieuwe Nederlandse.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:42:50 #40
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185705941
quote:
Aanleg A16 Rotterdam officieel van start

MAANDAG 18 MAART 2019, 18:26

Bouwers kunnen aan de slag met de aanleg van de nieuwe snelweg A13-A16. Minister Cora van Nieuwenhuizen heeft maandag het startsein gegeven voor de werkzaamheden die tot 2024 moeten duren.

De nieuwe snelweg moet het Terbregseplein aansluiten op de A13 bij Rotterdam The Hague Airport. De snelweg, die twee keer drie rijstroken breed is, moet de huidige ringwegen rond Rotterdam ontlasten. Ook is het de bedoeling dat het sluipverkeer in de omliggende gemeenten afneemt.

hhsenk twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:47:06 Minister @CvNieuwenhuizen (@MinIenW) gaf vandaag het startsein voor de aanleg van de #A16. Waterhuishouding wordt aangepast tijdens aanleg en daarna, Zo houdt de regio #drogevoeten en #gezondwater https://t.co/ZsmHYOPoBy. https://t.co/BXfU0y7JGi reageer retweet
De A16 Rotterdam, zoals de weg is gedoopt, wordt zoveel mogelijk aangepast in het landschap. Er komt een half verdiepte tunnel van ruim twee kilometer door het Lage Bergse Bos. Verder plaatst Rijkswaterstaat geluidschermen en extra geluiddempend asfalt.

Langs de weg komen zonnepanelen, waarmee de snelweg zoveel mogelijk energieneutraal moet worden. De A16 Rotterdam is volgens Rijkswaterstaat niet de eerste energieneutrale rijksweg, wel de eerste met een tunnel.

Bouwers pakken ook het gebied rondom de nieuwe snelweg aan. Het Terbregseveld, de Vlinderstrik en het Lage Bergse Bos worden opnieuw aangelegd en voorzien van fiets- en wandelpaden.

Alles bij elkaar kosten de plannen bijna 1 miljard euro.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:47:30 #41
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185705986
Als ze geen luxe senioren woningen bouwen in je achtertuin of op het terrein van je voetbalclub dan leggen ze wel een snelweg om je leefomgeving heen. De A20 is ter hoogte van de Stoopweg in beide richtingen 3 baans, misschien hadden ze hem daar kunnen verbreden met 1 baan.
pi_185706977
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een verandering van denken. Net als dat ze in Amsterdam er achter zijn gekomen dat ieder jaar méér toeristen, meer bierfietsen, meer AirB&B niet altijd goed is. Dat er maar een handjevol van profiteert terwijl iedereen er last van heeft. Dus gaan inzetten op kwalitatief hoogwaardig toerisme en niet meer actief gaan werven naar busladingen vol dronken Engelse toeristen die hier met vrijgezellenparties de stad komen onderschijten en kosten en overal ruzie gaan zoeken. Dat we met 4 miljoen van dit soort figuren genoeg hebben en niet alles op alles hoeven te zetten om daar zes miljoen van te maken. Óók niet wanneer ons dit dan wat omzet kost.

Idem dus voor NL. Dus niet per se naar de 25 miljoen kippen voor de export doorgroeien. Net per se van Schiphol een HUB maken waardoor er in de Randstad 24/7 overal gebulder van vliegtuigen is. Niet alle landschap opofferen aan distributiecentra zodat 500.000 tot 1.000.000 Polen hier in Nederland dozen kan komen schuiven. Beperkt en kwalitatief ipv massaal en overlastgevend. Mensen moeten dat gaan snappen.
Het draait simpelweg allemaal om geld helaas.

Elke gemeente / gemeenteraad, wil groeien, groter worden, want meer overheidsbudget, dus meer geld voor leuke projecten.
Elke meter wat je verkoopt als bouwgrond, maakt de gemeente weer wat rijker..

Polen die hier blijven moeten ook weer huisvesting hebben, dus meer woningen, meer bouwvakkers, en zo wordt de sneeuwbal steeds wat groter.

Aan de ene kant klaag ik niet, want ik woon liever in een overvol Nederland, met een relatief goede welvaart, dan in een spookstad ergens in Romenië waar iedereen weggetrokken is, maar goed, wat je ervoor betaald? Misschien je goede gezondheid, ik woon op enkele meters van de A12 in Voorburg (vlakbij Den Haag(
pi_185707676
Zonder immigratie is de Nederlandse bevolking stabiel en gaat in verloop van tijd langzaam krimpen. In beleids adviezen van de jaren 70 stonden verschillende scenario's om de Nederlandse bevolking stabiel te houden. Juist op het moment dat de interne bevolkingsgroei op dat niveau was gebracht kwam de immigratie opgang (in combinatie met afnemende emigratie). Hierdoor is de gewenste stabilisatie van de bevolkingsgroei niet gelukt.

En dat Nederland vol is daar is geen discussie over. Heb hier toevallig een paar maanden geleden voorbereidend onderzoek naar gedaan.

In de troonrede van 1950 zei Juliana al dat de emigratie bevorderd moest worden wegens de grootte van de bevolkin (~10 miljoen).
pi_185707716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 07:51 schreef soeverein het volgende:
...

En dat Nederland vol is daar is geen discussie over.

...
Daar is best discussie over. Zeker als je niet definieert wanneer een land "vol" is. Nederland is gemiddeld enorm dichtbevolkt, maar betekent dat dat het land vol is?

De Randstad is vol. Zeeland, Groningen, Drenthe zijn niet vol.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 08:00:01 ]
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:04:29 #45
201910 jamanheegtwelhoorhe
dusegtweljainderdaadhoorhe
pi_185707765
Nederland is inderdaad helemaal vol

Nu het VK door migratie uit de EU gepest is wordt het hier alleen naar voller trouwens. Nederland is nu de nummer 1 bestemming voor arm Europa om zinder blikken if blozen geen te verhuizen

4,5,6 Italianen of polen per appartement due zo wanhopig zijn dat ze ieder 900¤ afdragen, wat een travestie die “unie”
pi_185707773
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 07:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar is best discussie over. Zeker als je niet definieert wanneer een land "vol" is. Nederland is gemiddeld enorm dichtbevolkt, maar betekent dat dat het land vol is?

De Randstad is vol. Zeeland, Groningen, Drenthe zijn niet vol.
Er wordt al 70 jaar geroepen dat Nederland vol is. Ondertussen zijn er 7 miljoen mensen bijgekomen zonder dat het land gegroeid is (Flevoland bestond al groten deels).

Mensen van nu kunnen zich niet meer voorstellen hoe Nederland er destijds uitzag.

Zelfs in de minder druk bevolkte provincies groeit de bebouwing. En dat is waar het omgaat. Niet zozeer de mensen zelf en hun huizen. Maar de voorzieningen die de mensen nodig hebben.

- extra wegen (spoor, fietspad, snelweg)
- extra recreatie ruimte (horeca, zwembad, parkjes, stadions, sportvelden etc)
- extra bedrijven terreinen.

Neem daarbij dat de al die mensen ook gevoed moeten worden. Extra mensen is minder landbouwgrond. Deze twee communicerende vaten werken elkaar dus tegen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:24:17 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185707901
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je alle industrie verhuist naar het buitenland krijg je idd prachtige grafiekjes..

Nu de grafiek van de gehele uitstoot wereldwijd, aangezien CO2 zich niet aan grenzen houdt:

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_185707947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef soeverein het volgende:

[..]

Er wordt al 70 jaar geroepen dat Nederland vol is. Ondertussen zijn er 7 miljoen mensen bijgekomen zonder dat het land gegroeid is (Flevoland bestond al groten deels).

Mensen van nu kunnen zich niet meer voorstellen hoe Nederland er destijds uitzag.

Zelfs in de minder druk bevolkte provincies groeit de bebouwing. En dat is waar het omgaat. Niet zozeer de mensen zelf en hun huizen. Maar de voorzieningen die de mensen nodig hebben.
Maar definieer nu eens wanneer je een land "vol" kan noemen? Aangezien je een (voorbereidend) onderzoek daarnaar hebt gedaan ben ik benieuwd welke definitie van "een vol land" daarbij hebt gehanteerd.

quote:
Neem daarbij dat de al die mensen ook gevoed moeten worden. Extra mensen is minder landbouwgrond. Deze twee communicerende vaten werken elkaar dus tegen.
Zeker, in een gesloten economie. Maar Nederland heeft geen gesloten economie.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:31:56 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185707965
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 05:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Om Jordan Peterson maar te quoten, die met dit vraagstuk onder andere te maken heeft gehad in zijn tijd in de VN wat betreft milieuvraagstukken :
_O-

Now that's a lie. :D
Hij heeft wat gruntwork gedaan voor James Laurence Balsillie voor één rapport met de titel:
Resilient people
Resilient planet
A Future Worth Choosing

That's it. :')_!

Hij schermt er overigens maar wat graag mee, om een beetje credibility op te bouwen. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:35:15 #50
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185707989
Zolang 1% van de mensen niet 80% van de resources gebruikt dan komt alles wel goed hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')