Jij bent geen etnische Deen, hoeveel je ook geïnvesteerd hebt boeit deze rechtse stroming niet.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:23 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nederlanders met zeg maar een Hollandse moraliteit ic cultuur of zoals je wilt een sub-cultuur, zijn hier zeer welkom en blijven dat. Op persoonlijke titel: ik heb hier met 7 cijfers economisch geïnvesteerd.
Ok, dus een subset, ook prima mee te werken lijkt me!quote:Op zondag 12 mei 2019 09:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoogopgeleide immigranten met een opleiding in een relevant vakgebied en met aantoonbare relevante werkervaring.
Hoe zou je deze groep mensen dan tegenhouden. Wat wil je dan tegen ze zeggen dat ze moeten blijven. Voor jouw informatie, we hebben het dit jaar over 150.000-160.000 mensen. Die nemen hun eigen inkomen mee.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:09 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Godver, wat ben jij een jankend sneeuwvlokje
Geen ander land.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij bent geen etnische Deen, hoeveel je ook geïnvesteerd hebt boeit deze rechtse stroming niet.
Wat gaat je volgende immigratie land worden.
Hoe bedoel je met illegaal ?quote:Op zondag 12 mei 2019 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga je dan illegaal in Denemarken blijven?
Jij bent geen etnische Deen dus zult ook moeten vertrekken als paludan aan de macht komt.quote:
Tegen die tijd koop ik Denemarken wel op en stuur deze man naar Nederland als ongewenste vreemdeling. Hij past uitstekend in het Nederlandse beleid. Iedereen is welkom.quote:Op zondag 12 mei 2019 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij bent geen etnische Deen dus zult ook moeten vertrekken als paludan aan de macht komt.
Nogmaals, wat heeft dat te maken met het dragen van een kogelvrij vest? Kun je eigenlijk wel lezen?quote:Op zondag 12 mei 2019 09:59 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hoe zou je deze groep mensen dan tegenhouden. Wat wil je dan tegen ze zeggen dat ze moeten blijven. Voor jouw informatie, we hebben het dit jaar over 150.000-160.000 mensen. Die nemen hun eigen inkomen mee.
Neemt elke asielzoeker 30 familieleden mee ja?quote:Op zondag 12 mei 2019 11:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Tegen die tijd koop ik Denemarken wel op en stuur deze man naar Nederland als ongewenste vreemdeling. Hij past uitstekend in het Nederlandse beleid. Iedereen is welkom.
Ter illustratie 2018/2019:
Groep geaccepteerde asielzoekers met overkomst van de familie, 1000=N
Noorwegen 30
Denemarken 40
Nederland 930
Dat debat is er al decennia wel. Immigratie is sinds Fortuyn zelfs het hoofdonderwerp.quote:Op zondag 26 mei 2019 03:57 schreef Eendenkooi het volgende:
Was er überhaupt maar een debat over overbevolking. Het debat is er gewoon niet, al decennia niet. Een reden daarvoor kan zijn dat een debat over overbevolking direct een debat over immigratie impliceert, en dat debat willen en durven we niet te voeren in Nederland.
Met de doorgeslagen liberalisatie en de daarmee samenhangende individuele eigen beschikking, en natuurlijk de conservatieve gelozvigen, is het natuurlijk logisch dat deze discussie nooit op gang zal komen. Dan zouden er namelijk drastische maatregelen tegen voorplanting genomen moeten worden.quote:Op zondag 26 mei 2019 03:57 schreef Eendenkooi het volgende:
Was er überhaupt maar een debat over overbevolking. Het debat is er gewoon niet, al decennia niet. Een reden daarvoor kan zijn dat een debat over overbevolking direct een debat over immigratie impliceert, en dat debat willen en durven we niet te voeren in Nederland.
Nauwelijks, zoals Oostwoud het zegt, als er al debat is gaat het vooral over de toon van het debat. Pas de laatste 2 jaar is er iets van een debat. Overbevolking zelf blijft echter nog compleet onbesproken terwijl het in een dichtbevolkt land als NL een veel prominentere plaats in het debat zou moeten hebben.quote:Op zondag 26 mei 2019 08:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat debat is er al decennia wel. Immigratie is sinds Fortuyn zelfs het hoofdonderwerp.
Mwoah, of het te veel of juist te weinig over immigratie gaat lijkt me een kwestie van subjectiviteit. Over de overbevolking van Nederland hoeven we het verder niet echt te hebben, aangezien de bevolking van Nederland in alle prognoses juist afneemt in aantal.quote:Op zondag 26 mei 2019 12:35 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Nauwelijks, zoals Oostwoud het zegt, als er al debat is gaat het vooral over de toon van het debat. Pas de laatste 2 jaar is er iets van een debat. Overbevolking zelf blijft echter nog compleet onbesproken terwijl het in een dichtbevolkt land als NL een veel prominentere plaats in het debat zou moeten hebben.
uiteindelijk lost het woning tekort zich zelf op, als jonge mensen niet meer kunnen wonen, komen er geen kinderen en dus ook geen woonbehoefte meer, vraag naar personeel uit andere EU landen zal beheerst worden door een tekort aan woonruimtequote:Op zaterdag 11 mei 2019 18:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die lagere geboortecijfers in Japan en Zuid-Korea komt voort uit de sterkere mate van verstedelijking. Verstedelijking en dichtheid van steden zijn belangrijke factoren in bevolkingsgroei.
quote:Waterbedrijf luidt noodklok: kraanwater in toekomst niet vanzelfsprekend
Het is in ons land de normaalste zaak van de wereld. We draaien de kraan open en er komt water uit. Maar dat zou in 2050 wel eens anders kunnen zijn, waarschuwen drinkwaterbedrijf Dunea en het Waterschap van Rijnland.
Als we doorgaan met het gebruik van water zoals we dat nu doen, is er over 30 jaar niet genoeg drinkwater beschikbaar in de regio Den Haag. Dat probleem dreigt ook in andere grote steden. Het waterschap van Rijnland en waterbedrijf Dunea luiden daarom de noodklok.
Miljarden liters
In de regio Den Haag zullen vermoedelijk de grootste problemen ontstaan. In dat gebied wonen 1,3 miljoen Dunea-klanten, die nu samen 75 tot 80 miljard liter drinkwater per jaar verbruiken. In 2050 zal dat 90 miljard liter zijn.
Daarbij zijn er plannen om nog eens 200.000 woningen in het gebied te bouwen. De vraag is of er dan nog wel aan die enorme behoefte kan worden voldaan.
"De bevolkingsgroei is hier het grootst, en dat terwijl we al redelijk aan ons maximum zitten qua waterproductie", zegt Wim Drossaert van drinkwaterbedrijf Dunea. "Dat betekent dat we, als we nog verder gaan groeien, nu in actie moeten komen."
Niet vanzelfsprekend
Volgens Drossaert zijn we het te vanzelfsprekend gaan vinden dat het water bij ons uit de kraan komt. "Maar het is dus niet vanzelfsprekend. Omdat het nu nijpend begint te worden, moeten we nu uitleggen waarom we voorzichtiger moeten zijn met water."
"De droogte van 2018 heeft het bewustzijn over drinkwatertekorten wel vergroot", zegt Rogier van der Sande, dijkgraaf bij het waterschap Rijnland, "maar in Nederland is het zo goed geregeld, dat het vanzelfsprekend lijkt. Maar het gaat niet vanzelf, daar moeten we een hoop dingen voor doen."
Dunea en het waterschap waarschuwen dat de huidige wateropslag niet voldoende is en innovaties sneller moeten komen. Zij stellen dat alles rondom Den Haag dicht wordt gebouwd met huizen, maar dat niemand nadenkt over hoe het moet met het water.
"We zullen heel anders moeten nadenken over hoe wij met water omgaan", zegt Drossaert. "Het is nog niet te laat, maar we moeten wel nu in actie komen."
We stevenen inderdaad af naar een zoetwater tekort in de wereld. In de toekomst zal de prijs van zoetwater die van goud verre van overtreffen.quote:
Nou nouquote:Op maandag 3 juni 2019 10:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
. In de toekomst zal de prijs van zoetwater die van goud verre van overtreffen.
quote:Autogebruik Hagenaars aan banden leggen of niet?
DEN HAAG - Wat moet Den Haag doen aan al het autoverkeer in de stad? Daarover ging het donderdag tijdens een commissievergadering van de Haagse gemeenteraad. De politiek is sterk verdeeld over de manier waarop het autoverkeer in de toekomst in goede banen moet worden geleid.
Den Haag heeft de twijfelachtige eer 'filehoofdstad van Nederland' te zijn. Hoe kan de stad ervoor zorgen dat de stad niet verder dichtslibt, als er de komende jaren 100.000 bewoners bij komen?
Het stadsbestuur van Hart voor Den Haag/Groep de Mos, VVD, D66 en GroenLinks heeft op hoofdlijnen beschreven hoe de mobiliteitstransitie eruit ziet. Simpel gezegd: het vervoer moet schoner en hiervoor moet minder ruimte worden gebruikt.
'Parkeren is te goedkoop'
Fractievoorzitter Joris Wijsmuller van oppositiepartij de Haagse Stadspartij vindt dat er nu 'scherpe keuzes' moeten worden gemaakt door de politiek. Met name als het gaat om het gebruik van de auto – of beter gezegd: het niet meer of in elk geval minder gebruiken van de auto.
'Als je kijkt naar de parkeertarieven en die vergelijkt met andere grote steden, dan zijn die in Den Haag verdomd laag', zegt Wijsmuller. 'Als mensen in de file willen staan, moeten ze daarvoor betalen, zodat je fondsen creëert om te investeren in het openbaar vervoer en ruimte voor de fiets en de voetganger.'
Auto delen
Ook Kamal Abrazi van Islam Democraten vindt dat het tijd is voor actie tegen de auto. 'Het is bijna vijf voor twaalf', zegt hij. Hij stelt dat het bezit van vervoersmiddelen drastisch omlaag moet, dus Hagenaars moeten niet langer een auto, scooter of fiets hebben, maar er eentje delen. Om dat voor elkaar te krijgen, moet bezit extra belast worden, stelt Abrazi voor. 'En het bezit van meer dan één auto op één adres moet extra belast worden.' Daardoor ontstaat volgens hem meer ruimte voor het openbaar vervoer en kunnen en meer fietspaden worden aangelegd en/of verbreed.
SP'er Rick Hoefsloot vraagt het stadsbestuur om afspraken te maken met Haagse werkgevers om werknemers te verleiden om niet de auto te pakken, maar bijvoorbeeld met het ov of de fiets te reizen.
Auto van ouderen
Ook 50PLUS ziet de noodzaak om de auto aan te pakken. Geert Tomlow – nota bene zelf 'een enorme autofan' – zegt: 'Ik heb erg veel plezier aan de auto gehad. Maar het houdt een keer op.' 50PLUS vindt dat ouderen wel van hun auto gebruik moeten kunnen blijven maken.
'Ja, ik steun zeker de auto voor ouderen, het helpt hen om uit hun sociaal isolement te blijven. Maar zij rijden geen 40.000 kilometer per jaar.'
'Knuffelen van auto's heeft lang genoeg geduurd'
Volgens CDA'er Daniël de Groot richt het stadsbestuur zich nu op het autoverkeer van mensen, maar moet er ook naar het goederenvervoer worden gekeken, zoals de pakketbezorging.
Maar de felste discussie wordt er eigenlijk binnen de coalitie gevoerd. 'Het knuffelen van auto's heeft lang genoeg geduurd', zegt GroenLinks-raadslid Maarten de Vuyst. 'Ga toch fietsen!' Hij vindt raadslid Jelle Meinesz van Hart voor Den Haag/Groep de Mos tegenover zich: 'We worden gedwongen om op de fiets te stappen. Zo werkt dat niet.'
'Geen paniekvoetbal'
Meinesz: 'Die 100.000 extra inwoners gaan echt niet alleen aan de kust wonen, dus die rijden niet door de hele stad. En baby's rijden bijvoorbeeld geen auto.' Hij vindt dat de gemeentepolitiek geen paniekvoetbal moet spelen, want hij ziet geen verkeersinfarct. Wel ziet hij de huidige problemen: 'We hebben geen ringweg, maar we hebben ook geen oplossingen daarvoor. Integendeel zelfs; de vorige colleges hebben de wegen versmald.'
VVD-raadslid Det Regts haalt haar collega Meinesz nog even rechts in, door een warm pleidooi te houden voor de auto. Keuzevrijheid – het kiezen om wel of niet een auto te gebruiken – staat bij de VVD centraal. 'Mensen die 's avonds laat thuiskomen, ondernemers die door de stad moeten, mensen die slecht ter been zijn, ouders die hun kinderen naar sportvelden brengen, de hulpdiensten en mensen die het gewoon prettig vinden om van a naar b met de auto te gaan. Het zijn zo maar wat aansprekende voorbeelden voor het autogebruik', aldus Regts.
'Vroem-vroem-promotiepraatje'
D66-raadslid Marieke van Doorn hoort het als een 'vroem-vroem-promotiepraatje'. En De Vuyst van GroenLinks bestempelt Regts en Meinesz als 'toet-toet-collega's'.
De Haagse politiek benoemt niet alleen de problemen, maar draagt ook oplossingen aan. Zo stelt Geert Tomlow van 50PLUS voor: 'Mensen moeten met de auto het centrum niet meer in kunnen komen. Of andersom, als ze niet met de auto komen: beloon ze. En als mensen in het centrum willen wonen en ze nemen geen auto mee, dan krijgen ze voorrang op een woning.'
'Park & Ride bij Wateringse Veld'
Het CDA vindt dat er beter moet worden gekeken naar het vervoer over water, omdat daar nog kansen zijn. Als de vaarwegen beter worden benut, kan op andere plekken weer ruimte ontstaan. De VVD pleit voor de aanleg van een Park & Ride bij het Wateringse Veld, bij de lus van tram 17, zodat automobilisten met het openbaar de stad in kunnen.
Meinesz van Hart voor Den Haag/Groep de Mos stoort zich aan het feit dat fietsers die rechtdoor gaan en auto’s die afslaan op hetzelfde moment groen hebben. 'Als er veel fietsers aan komen, kan er maar een auto door. Dat is slecht voor de doorstroming.'
'Gratis bierfestival'
Het raadslid van de grootste partij van Den Haag wil dat er werk wordt gemaakt van ongelijkvloerse kruisingen, dus het verkeer moet onder het maaiveld door kunnen rijden. Meinesz: 'Er valt winst te behalen voor ov op veel kruispunten, want daar staat iedereen vast. Dus we willen meer netkousen en meer ondertunnelen.'
Deze voorstellen zijn onrealistisch, vindt fractievoorzitter Pieter Grinwis van ChristenUnie-SGP. Hij noemt het 'het gratis bierfestival'. Grinwis: 'Volgens mij zit Hart voor Den Haag/Groep de Mos heel diep met haar kop onder het mos in het maaiveld. Kom eens met echte oplossingen. Ik hoor alleen dure keuzes, maar geen scherpe keuzes.'
Misschien moet je niet willen dat er in een paar jaar 100.000 inwoners bijkomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |