abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185663163
Welkom bij deel 15 van


Originele openingspost van Stratotanker:

quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geīnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)




















En door.....

[ Bericht 14% gewijzigd door _Hestia_ op 17-03-2019 05:14:24 ]
pi_185663164
Was iets te snel met een nieuw deel openen voor een nieuwe TT.
@Guppyfriend , wil jij de TT veranderen in "Met schattige potjes" ?
Ik heb de foto's in de OP wel weer eens aangepast ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Was vandaag in Utrecht bij de flying tiger. En daar hadden ze deze potjes.

Ik had nog een stekje wat ik ooit gemaakt had van mijn pannenkoek die nog geen echt potje had. (Alleen een plastic potje) dus die heeft een potje gekregen.

De potjes met de pootjes hadden ze helaas niet. Maar deze heeft ook punt oren maar dat zie je niet op de foto.

Super schattig O+

Had pas alle uitgebloeide bloemen van mn Spathiphyllum bingo star afgeknipt, hem al een paar weken geen water gegeven en nu komt er gelukkig alweer een nieuwe bloem O+

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 17-03-2019 05:18:35 ]
pi_185664508
Oooh die is ook schattig!

Ik had gisteren bijna de pannenkoekenplant van m'n schoonzusjes gekidnapt... Die is best groot en zitten een paar grote opties voor stekken in. Hele grote opties O+
Hij had in de woonkamer gestaan en had meer licht nodig dus ze hadden hem in de keuken gezet dus ik mag tzt wel stekjes jatten 😂
pi_185665044
Ik heb gister juist weer wat pannenkoekstekjes uit het water in potgrond gezet :7 ze zijn nog heel klein, terwijl de vorige groeiden als kool. Ben benieuwd.
Is het trouwens erg als ik ze voortaan gewoon bij de moederplant laat zitten of vreten ze veel voedingsstoffen? Ik kan ze gewoon niet allemaal kwijt.
Tap tap tap
pi_185665142
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb gister juist weer wat pannenkoekstekjes uit het water in potgrond gezet :7 ze zijn nog heel klein, terwijl de vorige groeiden als kool. Ben benieuwd.
Is het trouwens erg als ik ze voortaan gewoon bij de moederplant laat zitten of vreten ze veel voedingsstoffen? Ik kan ze gewoon niet allemaal kwijt.
Ook niemand die ze wil hebben? Ik moet binnenkort weer stekjes eruit halen denk ik. Maar mijn grote pannenkoek groeit helemaal niet zo hard. Weet niet of ik daar iets verkeerd bij doe.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 17 maart 2019 @ 09:16:14 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185665233
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 08:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb gister juist weer wat pannenkoekstekjes uit het water in potgrond gezet :7 ze zijn nog heel klein, terwijl de vorige groeiden als kool. Ben benieuwd.
Is het trouwens erg als ik ze voortaan gewoon bij de moederplant laat zitten of vreten ze veel voedingsstoffen? Ik kan ze gewoon niet allemaal kwijt.
Ik laat mijn babykoekjes gewoon zitten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185665649
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 09:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ook niemand die ze wil hebben? Ik moet binnenkort weer stekjes eruit halen denk ik. Maar mijn grote pannenkoek groeit helemaal niet zo hard. Weet niet of ik daar iets verkeerd bij doe.
Als ik ze er nu overal uithaal heb ik er een stuk of dertig.
Tap tap tap
pi_185666238
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 09:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik ze er nu overal uithaal heb ik er een stuk of dertig.
Dit dus. Ik heb er nu ook al zoveel, van heel klein naar 5 volwassen planten met veel kleintjes ernaast. Vrienden en familie zijn voorzien. Misschien maar eens de buren langs.
pi_185666669
Oei dat zijn er wel veel ja haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185671662
Uitdelen op fok! :D
Mijn pannekoek heeft geen bladeren meer.. Er groeien wel 2 nieuwe, maar ik heb weinig vertrouwen dat het nog echt goed komt.

Ik heb net bij de action een alpaca bloempot gekocht. Nu nog kijken wat erin kan :P
  zondag 17 maart 2019 @ 15:54:03 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185672771
Ik zag roze calathea staan. Blijven die bladeren roze of is het een kleurstof in het water dat ervoor zorgt :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185672913
Ohhh ik wil die echt heel graag O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185672957
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:54 schreef Samzz het volgende:
Ik zag roze calathea staan. Blijven die bladeren roze of is het een kleurstof in het water dat ervoor zorgt :@?
Roze komt voor in Calathea's en dan zit het gewoon in de bladtekening. Of planten door het water kunnen kleuren weet ik eigenlijk niet.
pi_185673013
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:05 schreef Dragonberry het volgende:
Uitdelen op fok! :D
Mijn pannekoek heeft geen bladeren meer.. Er groeien wel 2 nieuwe, maar ik heb weinig vertrouwen dat het nog echt goed komt.

Ik heb net bij de action een alpaca bloempot gekocht. Nu nog kijken wat erin kan :P
Kom maar langs, ik heb er genoeg....

Ik heb mijn Zebrina Calathea en mijn stippenbegonia opgedeeld in kleinere plantjes. Ze doen het slecht en ik ben er klaar mee. Laat ze maar eens als kleine plantjes verder groeien. Ruimtegebrek begint nu wel toe te slaan....
  zondag 17 maart 2019 @ 16:04:39 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185673060
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ohhh ik wil die echt heel graag O+
Even bij je plaatselijke Jumbo kijken. Die hier heeft ze staan.

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:00 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Roze komt voor in Calathea's en dan zit het gewoon in de bladtekening. Of planten door het water kunnen kleuren weet ik eigenlijk niet.
Oh, dan ga ik er wat ophalen *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185674159
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Even bij je plaatselijke Jumbo kijken. Die hier heeft ze staan.
[..]

Oh, dan ga ik er wat ophalen *O*.
Ik ga zo even kijken *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185674435
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Even bij je plaatselijke Jumbo kijken. Die hier heeft ze staan.
[..]

Oh, dan ga ik er wat ophalen *O*.
Bij de jumbo hebben ze leuk spul staan _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_185675629
Dit topic is zo slecht voor mijn planten tic... Ik wil nu ook calthea's en een stip begonia staat al heel lang op mijn lijstje samen met die ene met die zebra streep stelen kan ff niet op de naam komen
pi_185676033
In 5 maanden tijd van stekje naar een gezond groeiende plant. Zelfs tijdens de winterperiode! Ik ben benieuwd naar de groeispurt zodra de zomerperiode straks weer aanbreekt.

  zondag 17 maart 2019 @ 18:33:49 #20
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185676092
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Bij de jumbo hebben ze leuk spul staan _O_
Met vlagen hier :Y. Maar als er wat staat is t ook echt tof.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 17 maart 2019 @ 18:34:16 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185676102
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:31 schreef Stratotanker het volgende:
In 5 maanden tijd van stekje naar een gezond groeiende plant. Zelfs tijdens de winterperiode! Ik ben benieuwd naar de groeispurt zodra de zomerperiode straks weer aanbreekt.

[ afbeelding ]
Gaaf zeg ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185676214
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:31 schreef Stratotanker het volgende:
In 5 maanden tijd van stekje naar een gezond groeiende plant. Zelfs tijdens de winterperiode! Ik ben benieuwd naar de groeispurt zodra de zomerperiode straks weer aanbreekt.

[ afbeelding ]
Ooooh! Zo 1 wil ik ook nog. :)

Vandaag kreeg ik 2 graslelie stekjes, mijn sans krijgt een baby, mijn calathea een nieuwe scheut en ik ben er veel te gelukkig mee. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_185676247
Mooi Straboski!!!!


Ik ben sinds gister vrijwilliger bij plaatselijk plantjesasiel haha. Vet schattig. Doe de insta pagina vanaf nu.
pi_185676314
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Met vlagen hier :Y. Maar als er wat staat is t ook echt tof.
Wil weleens wat kopen maarja bier, wcrollen etc tassen alweer vol
Ik zwaai naar dieren.
pi_185676800
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:31 schreef Stratotanker het volgende:
In 5 maanden tijd van stekje naar een gezond groeiende plant. Zelfs tijdens de winterperiode! Ik ben benieuwd naar de groeispurt zodra de zomerperiode straks weer aanbreekt.

[ afbeelding ]
Oooh die wil ik ook nog.
Maar waar laat ik ze :@
pi_185676824
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wil weleens wat kopen maarja bier, wcrollen etc tassen alweer vol
en dan loop ik heel blij maar mijn bakfiets, mik alles er in en loop weer naar binnen :@
pi_185676849
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:12 schreef Goitske het volgende:

[..]

en dan loop ik heel blij maar mijn bakfiets, mik alles er in en loop weer naar binnen :@
Je hebt geen "kids"?
Ik zwaai naar dieren.
pi_185676891
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Je hebt geen "kids"?
Jawel daarvoor heb ik de bakfiets maar die neem ik echt niet mee boodschappen doen. Ben me gek _O-
Die zet ik op school neer en ga in m'n eentje boodschappen doen
  zondag 17 maart 2019 @ 19:20:51 #29
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185676955
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:45 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wil weleens wat kopen maarja bier, wcrollen etc tassen alweer vol
In de auto gooien en terug lopen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_185677111
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

In de auto gooien en terug lopen?
Ik heb gelukkig geen auto nodig ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_185683783
De dame met de kip heeft deze week op Youtube 'Propagation week'. Iedere dag een video over het stekken van plantjes. O+

Ik heb ondertussen best veel stekjes staan, waaronder een zeer succesvolle van mijn Hoya Bella. Maar ik ben er ondertussen zo aan gehecht dat ik die niet meer weg wil geven. :')
pi_185683799
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:04 schreef bloempje-moi het volgende:
De dame met de kip heeft deze week op Youtube 'Propagation week'. Iedere dag een video over het stekken van plantjes. O+

Ik heb ondertussen best veel stekjes staan, waaronder een zeer succesvolle van mijn Hoya Bella. Maar ik ben er ondertussen zo aan gehecht dat ik die niet meer weg wil geven. :')
Ik hou veel stekjes ook. Heb vet veel dubbele planten maar I love them :+
pi_185683871
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:06 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik hou veel stekjes ook. Heb vet veel dubbele planten maar I love them :+
Alleen die stomme Pothosstekjes redden het bij mij vaak niet. Geen idee waarom. Mijn Moonlight is ondertussen echt aan het afsterven: zowel de moederplant als de stekjes hebben het moeilijk. ;(

Edit: ik heb de wortels van mijn pothos moonlight maar eens nagekeken, nadat er weer twee bladeren afvielen. Oef, een grote verrotte bende. Gelukkig zaten er nog wel wat witte gezonde wortels tussen, dus die bevrijdt en afgedroogd. Nieuw potje en hopelijk wordt deze nog gezond.

[ Bericht 13% gewijzigd door bloempje-moi op 18-03-2019 11:00:01 ]
pi_185693848
Twee stekjes van dezelfde Maranta leuconeura, op hetzelfde moment genomen, allebei in water naast elkaar met dezelfde lichtintensiteit. Wat een verschil in wortelgroei.
pi_185694340
Dat is zeker een verschil @bloempje-moi !

Ik heb net via MP voor ¤2,50 deze Streptocarpus opgehaald. Kende hem niet, maar vind hem erg leuk met die bloemetjes O+
Hij is ook makkelijk te stekken zei man. Dat heb ik nog nooit gedaan (hij heeft wel uitgelegd), dus ben benieuwd :)

pi_185694368
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Twee stekjes van dezelfde Maranta leuconeura, op hetzelfde moment genomen, allebei in water naast elkaar met dezelfde lichtintensiteit. Wat een verschil in wortelgroei.
[ afbeelding ]
Oeh hoe kun je die stekken O+
Tap tap tap
pi_185694566
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Oeh hoe kun je die stekken O+
Het was noodzaak, want de lange streng die naar beneden groeide was bovenin aan het afbreken. Dus ik heb die streng in drie stukken geknipt, elk net voor een knooppunt met 2 of 4 bladeren. Alle stekken doen het prima - deze twee in water en een direct de grond in - maar alleen die met vier bladeren heeft wortels.
pi_185696570
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:12 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Alleen die stomme Pothosstekjes redden het bij mij vaak niet. Geen idee waarom. Mijn Moonlight is ondertussen echt aan het afsterven: zowel de moederplant als de stekjes hebben het moeilijk. ;(

Edit: ik heb de wortels van mijn pothos moonlight maar eens nagekeken, nadat er weer twee bladeren afvielen. Oef, een grote verrotte bende. Gelukkig zaten er nog wel wat witte gezonde wortels tussen, dus die bevrijdt en afgedroogd. Nieuw potje en hopelijk wordt deze nog gezond.
Ik denk dat je een Epipremnum bedoelt. Pothos is vaak een bijnaam van een soort Epipremnum, bijvoorbeeld Epipremnum 'golden pothos'. Dat is bijzonder verwarrend aangezien Pothos zelf ook een geslacht (genus) is. Ze lijken niet bijzonder veel op elkaar. Maar als je de juiste naam weet kan je gerichter zoeken naar hoe je hem moet verzorgen.

Planten uit de aronskelkfamilie zijn inderdaad vrij makkelijk te stekken. Tenzij er sprake is van zeer droge lucht, want dan doen ze gewoon helemaal niets. Zodra je de luchtvochtigheid verhoogt groeien ze zeer snel wortels. Een vochtige afgesloten container maakt vaak erg veel verschil, dat geldt voor alle aroids zoals Rhaphidophora etc.




quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gaaf zeg ^O^.
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ooooh! Zo 1 wil ik ook nog. :)

Vandaag kreeg ik 2 graslelie stekjes, mijn sans krijgt een baby, mijn calathea een nieuwe scheut en ik ben er veel te gelukkig mee. O+
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:42 schreef Koettie het volgende:
Mooi Straboski!!!!

Ik ben sinds gister vrijwilliger bij plaatselijk plantjesasiel haha. Vet schattig. Doe de insta pagina vanaf nu.
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

Oooh die wil ik ook nog.
Maar waar laat ik ze :@
Dank jullie wel hoor!! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2019 18:33:02 ]
  maandag 18 maart 2019 @ 19:56:47 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185699117
Wellicht is het eerder gevraagd, maar waar kan je online goede en goedkope plantjes kopen?
pi_185701456
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:31 schreef Stratotanker het volgende:
In 5 maanden tijd van stekje naar een gezond groeiende plant. Zelfs tijdens de winterperiode! Ik ben benieuwd naar de groeispurt zodra de zomerperiode straks weer aanbreekt.

[ afbeelding ]
Wow, die is hard gegaan. Mijne staat volgens mij net zo lang, maar heeft nog geen nieuwe bladeren. Er begint nu een luchtwortel te groeien.
Je substraat doet wonderen.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_185701848
Bananenplant voor ¤2,99 bij de lidl
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185707705
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:22 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik denk dat je een Epipremnum bedoelt. Pothos is vaak een bijnaam van een soort Epipremnum, bijvoorbeeld Epipremnum 'golden pothos'. Dat is bijzonder verwarrend aangezien Pothos zelf ook een geslacht (genus) is. Ze lijken niet bijzonder veel op elkaar. Maar als je de juiste naam weet kan je gerichter zoeken naar hoe je hem moet verzorgen.

Planten uit de aronskelkfamilie zijn inderdaad vrij makkelijk te stekken. Tenzij er sprake is van zeer droge lucht, want dan doen ze gewoon helemaal niets. Zodra je de luchtvochtigheid verhoogt groeien ze zeer snel wortels. Een vochtige afgesloten container maakt vaak erg veel verschil, dat geldt voor alle aroids zoals Rhaphidophora etc.

[ afbeelding ]
[..]

[..]

[..]

[..]

Dank jullie wel hoor!! *O*
Klopt. Verwarrend inderdaad, dank voor de uitleg. Het is hier in huis altijd minimaal 60% luchtvochtigheid. Dat moet voldoende zijn toch?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:16:40 #44
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185707830
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Twee stekjes van dezelfde Maranta leuconeura, op hetzelfde moment genomen, allebei in water naast elkaar met dezelfde lichtintensiteit. Wat een verschil in wortelgroei.
[ afbeelding ]
Goh, die ene lijkt gewoon helemaal niet te groeien. Apart zeg.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:18:48 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185707851
Het enige wat ik in potjes heb is mijn zaaigoed voor de tuin.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185707859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Goh, die ene lijkt gewoon helemaal niet te groeien. Apart zeg.
Doet ie ook niet! Ik snap het ook niet. Waar zal dat dan aan liggen he?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:41:17 #47
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_185708055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:19 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Doet ie ook niet! Ik snap het ook niet. Waar zal dat dan aan liggen he?
Mijn tante had die plant ook. Die gebruikte geregeld een nevel sproeier op de "knokkels" met stekmiddel om meer wortels te genereren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_185708131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Mijn tante had die plant ook. Die gebruikte geregeld een nevel sproeier op de "knokkels" met stekmiddel om meer wortels te genereren.
Interessant! Ik heb nooit stekpoeder gebruikt. Misschien toch maar eens proberen. Maar dan blijft het voor mij raadselachtig dat het ene stekje het wel doet en de andere niet.
pi_185712585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 07:56 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Klopt. Verwarrend inderdaad, dank voor de uitleg. Het is hier in huis altijd minimaal 60% luchtvochtigheid. Dat moet voldoende zijn toch?
Het gaat niet om de luchtvochtigheid in je woning, maar om de luchtvochtigheid waarbij een aroid zo snel mogelijk een succesvolle rootstrike geeft. Hoe hoger hoe (veel) beter en dat is wat je wil bij stekjes, in een afgesloten container behaal je snel 100%.
pi_185713261
Volgende week woensdagavond 20% korting op bijna alles bij intratuin.
Plantjes met korting *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')