abonnement Unibet Coolblue
pi_185678629
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:52 schreef Dave het volgende:

[..]

Met schnitzel?
:D
  zondag 17 maart 2019 @ 20:53:34 #252
483619 MMF93
Just for today.
pi_185678836
Zo, tentamenweek zit er weer op, laatste verslag is ingeleverd en komend half jaar ben ik heerlijk tentamenVRIJ *O*

Komende week eindelijk mn ESF-lijstjes bijwerken. Leuk om te lezen dat de meningen van een aantal hier na meerdere keren luisteren veranderen, ben benieuwd welke nummers ik opeens leuker ga vinden w/ .

Fijne avond allemaal!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 maart 2019 @ 20:56:17 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_185678902
Fijn nieuws MMF93 :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Official ESF Kreviewer zondag 17 maart 2019 @ 21:01:08 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185679007
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:52 schreef Dave het volgende:

[..]

Met schnitzel?
Hamburger. Ik was tenslotte niet in Oostenrijk.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:02:19 #255
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185679031
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hamburger. Ik was tenslotte niet in Oostenrijk.
Wel in Hamburg?
:o)
  Official ESF Kreviewer zondag 17 maart 2019 @ 21:21:22 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185679432
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Wel in Hamburg?
:').
  Moderator zondag 17 maart 2019 @ 21:27:12 #257
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185679562
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Wel in Hamburg?
:')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 17 maart 2019 @ 21:27:51 #258
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185679578
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Wel in Hamburg?
:')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:32:50 #259
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185679701
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef Dave het volgende:

[..]

Wel in Hamburg?
:').
:o)
  † In Memoriam † zondag 17 maart 2019 @ 22:11:36 #260
368283 ato
pi_185680318
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:17 schreef Dave het volgende:

[..]

Ik juist vervelender, zeurderiger. :P

Fijne vakantie so far?
Ja hoor weer en sfeer Is geweldig hier.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 maart 2019 @ 22:17:36 #261
163650 Greys
pi_185680418
Van de week was Salvador in Zweden, vandaag in China :o

En waar ie het interview van de week gedeeltelijk in het Zweeds deed zong ie volgens z'n traditie nu een lied in het Kantonees. _O_
Zo tof dat ie nu echt de hele wereld over gaat met z'n muziek. Denk dat dit wat dat betreft de meest succesvolle esf winnaar van de laatste tien jaar is? Met eigen concerten over de hele wereld?

Liedje Kantonees:
https://www.facebook.com/1484043168535214/posts/2248202348785955/

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 maart 2019 @ 22:18:21 #262
163650 Greys
pi_185680430
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:11 schreef ato het volgende:

[..]

Ja hoor weer en sfeer Is geweldig hier.
Zat je nou in Lanzarote? Ben het ff kwijt. M'n zus gaat morgen naar Lanzarote. Alleen. Misschien komt ze je dan wel tegen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 maart 2019 @ 23:09:08 #263
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185681121
Wie had die feitjeskennis-award ook weer gewonnen?
Tellen de backings backstage mee voor het max aantal deelnemers van 6 aan een act?
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 maart 2019 @ 23:16:45 #264
163650 Greys
pi_185681219
quote:
5s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:09 schreef Dave het volgende:
Wie had die feitjeskennis-award ook weer gewonnen?
Tellen de backings backstage mee voor het max aantal deelnemers van 6 aan een act?
Die tellen mee anders had iemand daar al lang een heel gospelkoor gezet. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 maart 2019 @ 23:17:41 #265
39237 crew  H_T
2733
pi_185681234
Waarom doet Luxemburg eigenlijk niet meer mee?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_185681262
quote:
5s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom doet Luxemburg eigenlijk niet meer mee?
Die sturen volgend jaar de broertjes Schleck.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 maart 2019 @ 23:20:50 #267
163650 Greys
pi_185681278
quote:
5s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom doet Luxemburg eigenlijk niet meer mee?
Tussen 1956 en 1993 was Luxemburg een trouwe deelnemer aan het Eurovisiesongfestival. Het land was in deze periode slechts één keer afwezig: in 1959. De Luxemburgers trokken zich toen terug, naar verluidt uit onvrede over de laatste plaats die Solange Berry een jaar eerder had behaald. De Luxemburgse televisie zond het songfestival overigens wel gewoon uit.

In 1994 was Luxemburg er voor de tweede keer niet bij. Door de val van het IJzeren Gordijn en het uiteenvallen van Joegoslavië, waren er ineens zoveel nieuwe songfestivallanden bij gekomen, dat de EBU zich genoodzaakt voelde een roulatiesysteem in te voeren waarbij slecht scorende landen verplicht een jaar moesten overslaan. Luxemburg, dat begin jaren negentig zeer matig had gepresteerd, was een van de gedupeerden en moest verstek laten gaan. In 1995 was het land weer welkom, maar inmiddels hadden de Luxemburgers besloten voortaan vrijwillig van deelname af te zien. Een rentree kwam er tot op heden nooit.

Een eventuele terugkeer
Bewerken
Dat Luxemburg na 1993 nooit meer op het Eurovisiesongfestival is verschenen, heeft vooral een financiële reden. Het festival is sinds de jaren negentig sterk gegroeid, zowel qua aantal deelnemende landen als qua begroting. Hoewel Luxemburg een van de rijkste landen van Europa is, is het de kleine Luxemburgse omroep die bij een deelname opdraait voor de financiële verplichtingen. Omdat deze kosten worden berekend op het BNP van de bevolking, is het voor een klein land als Luxemburg even duur om mee te doen als bijvoorbeeld Roemenië, dat 22 miljoen inwoners heeft. Daarnaast zou Luxemburg, in het geval van een eventuele overwinning, de organisatie van het songfestival ook niet kunnen bekostigen.

Desondanks is er toch verschillende keren gespeculeerd over een terugkeer van Luxemburg. In 2004 deed de invoering van de halve finale, waardoor ieder land elk jaar mee kan doen, de interesse van omroep RTL in het songfestival weer opwekken. De omroep meldde zich officieel bij de EBU, en de eerste Luxemburgse deelname sinds elf jaar leek aanstaande. Uiteindelijk bleek echter dat het financieel toch niet realiseerbaar was. De omroep trok zich vroegtijdig terug. Een jaar later, in 2005, kwam RTL vervolgens met de verklaring dat het geen plannen meer had om aan het songfestival mee te doen, en dat Luxemburg "nooit" meer zou terugkeren. Deze uitspraak, die op weinig sympathie kon rekenen, trok de aandacht van Tango TV, een andere Luxemburgse omroep die de klus wel van RTL wilde overnemen. De zender toonde de intentie om Luxemburg in 2007 naar het songfestival te laten terugkeren. Toch bleek ook dit een utopie; Tango TV was geen lang leven beschoren en werd opgedoekt in maart 2007.

Liefhebbers van het Eurovisiesongfestival, verenigd in OGAE, voeren al jaren campagne om Luxemburg op de een of andere manier terug te krijgen op het jaarlijkse liedjesfestijn. De belangrijkste beweegreden hierbij is dat Luxemburg in 1956 een van de stichtende songfestivallanden was, en door de jaren heen verantwoordelijk is geweest voor grote successen. In Luxemburg zelf wordt de herinnering aan het songfestival levend gehouden met de jaarlijkse Eurovision Gala Night, waarbij bekende oud-deelnemers optreden. Dit evenement genereert veel media-aandacht, en bewoog RTL er in 2009 zelfs toe om serieuze plannen te smeden voor een deelname aan het songfestival van 2010. Er werden lange gesprekken gevoerd met de EBU, maar het kleine budget van de zender bleef een groot struikelblok. In 2012 ontstonden wederom sterke geruchten dat een Luxemburgse terugkeer op handen was, maar deze bleken ongegrond.

In 2014 werd de Eurovision Gala Night bijgewoond door de Luxemburgse minister van cultuur, Maggy Nagel. Door oud-songfestivalwinnares Linda Martin werd zij tijdens de show geconfronteerd met de vraag of een spoedige terugkeer van Luxemburg op het songfestival realistisch was. Nagel knikte hierop instemmend, maar verklaarde nadien dat dit een misverstand was geweest. Later in 2014 verscheen het opvallende bericht dat RTL in gesprek was met SMRTV, de nationale publieke omroep van San Marino, over een eventuele samenwerking voor het songfestival van 2015. SMRTV zou een Luxemburgse terugkeer graag mogelijk willen maken, en stelde voor gezamenlijk een inzending in te sturen. Dit zou de deelname aan het songfestival voor beide ministaatjes financieel gezien heel wat draaglijker maken. Tijdens de onderhandelingen stelde SMRTV zich genereus op; de deelname zou officieel moeten vallen onder de vlag van San Marino, maar in ruil hiervoor zou SMRTV verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de kosten en tevens voor het uitzenden van het evenement. Voor het Luxemburgse deel van de kosten zou RTL voor de helft kunnen terugvallen op een niet nader genoemd productiehuis, terwijl het Luxemburgse ministerie van cultuur bereid zou zijn vijftigduizend euro te voorzien voor de deelname. Afgesproken werd dat de inzending een duet zou worden tussen de Luxemburgse zanger Thierry Mersch en een zangeres uit San Marino, maar ondanks alle inspanningen faalde men uiteindelijk alsnog om het benodigde budget rond te krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185681328
Jep, maakt niet uit of je 5 backings off stage hebt staan, ze horen bij het live optreden.
~The present is all there is~
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 maart 2019 @ 23:35:22 #269
39237 crew  H_T
2733
pi_185681486
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Tussen 1956 en 1993 was Luxemburg een trouwe deelnemer aan het Eurovisiesongfestival. Het land was in deze periode slechts één keer afwezig: in 1959. De Luxemburgers trokken zich toen terug, naar verluidt uit onvrede over de laatste plaats die Solange Berry een jaar eerder had behaald. De Luxemburgse televisie zond het songfestival overigens wel gewoon uit.

In 1994 was Luxemburg er voor de tweede keer niet bij. Door de val van het IJzeren Gordijn en het uiteenvallen van Joegoslavië, waren er ineens zoveel nieuwe songfestivallanden bij gekomen, dat de EBU zich genoodzaakt voelde een roulatiesysteem in te voeren waarbij slecht scorende landen verplicht een jaar moesten overslaan. Luxemburg, dat begin jaren negentig zeer matig had gepresteerd, was een van de gedupeerden en moest verstek laten gaan. In 1995 was het land weer welkom, maar inmiddels hadden de Luxemburgers besloten voortaan vrijwillig van deelname af te zien. Een rentree kwam er tot op heden nooit.

Een eventuele terugkeer
Bewerken
Dat Luxemburg na 1993 nooit meer op het Eurovisiesongfestival is verschenen, heeft vooral een financiële reden. Het festival is sinds de jaren negentig sterk gegroeid, zowel qua aantal deelnemende landen als qua begroting. Hoewel Luxemburg een van de rijkste landen van Europa is, is het de kleine Luxemburgse omroep die bij een deelname opdraait voor de financiële verplichtingen. Omdat deze kosten worden berekend op het BNP van de bevolking, is het voor een klein land als Luxemburg even duur om mee te doen als bijvoorbeeld Roemenië, dat 22 miljoen inwoners heeft. Daarnaast zou Luxemburg, in het geval van een eventuele overwinning, de organisatie van het songfestival ook niet kunnen bekostigen.

Desondanks is er toch verschillende keren gespeculeerd over een terugkeer van Luxemburg. In 2004 deed de invoering van de halve finale, waardoor ieder land elk jaar mee kan doen, de interesse van omroep RTL in het songfestival weer opwekken. De omroep meldde zich officieel bij de EBU, en de eerste Luxemburgse deelname sinds elf jaar leek aanstaande. Uiteindelijk bleek echter dat het financieel toch niet realiseerbaar was. De omroep trok zich vroegtijdig terug. Een jaar later, in 2005, kwam RTL vervolgens met de verklaring dat het geen plannen meer had om aan het songfestival mee te doen, en dat Luxemburg "nooit" meer zou terugkeren. Deze uitspraak, die op weinig sympathie kon rekenen, trok de aandacht van Tango TV, een andere Luxemburgse omroep die de klus wel van RTL wilde overnemen. De zender toonde de intentie om Luxemburg in 2007 naar het songfestival te laten terugkeren. Toch bleek ook dit een utopie; Tango TV was geen lang leven beschoren en werd opgedoekt in maart 2007.

Liefhebbers van het Eurovisiesongfestival, verenigd in OGAE, voeren al jaren campagne om Luxemburg op de een of andere manier terug te krijgen op het jaarlijkse liedjesfestijn. De belangrijkste beweegreden hierbij is dat Luxemburg in 1956 een van de stichtende songfestivallanden was, en door de jaren heen verantwoordelijk is geweest voor grote successen. In Luxemburg zelf wordt de herinnering aan het songfestival levend gehouden met de jaarlijkse Eurovision Gala Night, waarbij bekende oud-deelnemers optreden. Dit evenement genereert veel media-aandacht, en bewoog RTL er in 2009 zelfs toe om serieuze plannen te smeden voor een deelname aan het songfestival van 2010. Er werden lange gesprekken gevoerd met de EBU, maar het kleine budget van de zender bleef een groot struikelblok. In 2012 ontstonden wederom sterke geruchten dat een Luxemburgse terugkeer op handen was, maar deze bleken ongegrond.

In 2014 werd de Eurovision Gala Night bijgewoond door de Luxemburgse minister van cultuur, Maggy Nagel. Door oud-songfestivalwinnares Linda Martin werd zij tijdens de show geconfronteerd met de vraag of een spoedige terugkeer van Luxemburg op het songfestival realistisch was. Nagel knikte hierop instemmend, maar verklaarde nadien dat dit een misverstand was geweest. Later in 2014 verscheen het opvallende bericht dat RTL in gesprek was met SMRTV, de nationale publieke omroep van San Marino, over een eventuele samenwerking voor het songfestival van 2015. SMRTV zou een Luxemburgse terugkeer graag mogelijk willen maken, en stelde voor gezamenlijk een inzending in te sturen. Dit zou de deelname aan het songfestival voor beide ministaatjes financieel gezien heel wat draaglijker maken. Tijdens de onderhandelingen stelde SMRTV zich genereus op; de deelname zou officieel moeten vallen onder de vlag van San Marino, maar in ruil hiervoor zou SMRTV verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de kosten en tevens voor het uitzenden van het evenement. Voor het Luxemburgse deel van de kosten zou RTL voor de helft kunnen terugvallen op een niet nader genoemd productiehuis, terwijl het Luxemburgse ministerie van cultuur bereid zou zijn vijftigduizend euro te voorzien voor de deelname. Afgesproken werd dat de inzending een duet zou worden tussen de Luxemburgse zanger Thierry Mersch en een zangeres uit San Marino, maar ondanks alle inspanningen faalde men uiteindelijk alsnog om het benodigde budget rond te krijgen.
Razend informatief, dank u!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 maart 2019 @ 23:37:19 #270
39237 crew  H_T
2733
pi_185681515
Ik kom er net achter dat als mijn ouders ter gelegenheid van mijn geboorte beschuit met muisjes geserveerd hebben, deze roze met wit geweest moeten zijn :o Blauw met wit kwam pas toen ik al zeven jaar oud was :o

Identiteitscrisisje :{
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † zondag 17 maart 2019 @ 23:37:55 #271
368283 ato
pi_185681528
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Zat je nou in Lanzarote? Ben het ff kwijt. M'n zus gaat morgen naar Lanzarote. Alleen. Misschien komt ze je dan wel tegen. :D
Paar eilanden verder, Gran Canaria.
Ik Had het wel leuk gevonden om je zus te ontmoeten.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 maart 2019 @ 23:38:31 #272
163650 Greys
pi_185681535
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:37 schreef ato het volgende:

[..]

Paar eilanden verder, Gran Canaria.
Ik Had het wel leuk gevonden om je zus te ontmoeten.
Oh jammer! Dat had zij ook wel leuk gevonden denk ik! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 17 maart 2019 @ 23:45:19 #273
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185681626
quote:
11s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik kom er net achter dat als mijn ouders ter gelegenheid van mijn geboorte beschuit met muisjes geserveerd hebben, deze roze met wit geweest moeten zijn :o Blauw met wit kwam pas toen ik al zeven jaar oud was :o

Identiteitscrisisje :{
En nog iets verder terug en roze was ook gewoon de standaard kleur geweest voor een jongetje.

The Surprisingly Recent Time Period When Boys Wore Pink, Girls Wore Blue, and Both Wore Dresses
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 maart 2019 @ 23:48:10 #274
39237 crew  H_T
2733
pi_185681663
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:45 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

En nog iets verder terug en roze was ook gewoon de standaard kleur geweest voor een jongetje.

The Surprisingly Recent Time Period When Boys Wore Pink, Girls Wore Blue, and Both Wore Dresses
Dat had ik al een keer van QI geleerd, de muisjes kom ik nu pas achter. 1994 voelt echt veel te recent als introductie voor blauw met witte muisjes
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 maart 2019 @ 23:51:58 #275
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_185681712
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat had ik al een keer van QI geleerd, de muisjes kom ik nu pas achter. 1994 voelt echt veel te recent als introductie voor blauw met witte muisjes
Ah, maar als ik dit dan weer lees denk ik dat bij jouw geboorte de muisjes dan gewoon wit waren geweest.
quote:
Aanvankelijk waren de muisjes roze bij de komst van een meisje en wit bij een jongen, de roze muisjes werden al in 1860 gebruikt. Later werden beide kleuren gemengd. Tegenwoordig zijn de muisjes roze/wit bij de geboorte van een meisje en blauw/wit bij een jongen, na de introductie van de blauw met witte muisjes in 1994.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beschuit_met_muisjes#Kleuren
Nog steeds niks aan de hand dus. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')