Topic was dan ook dik negen jaar oud.quote:
3383 dagen later nog steeds Klassen dus. Zal lastiger worden om daar nog bijna 10 jaar aan vast te plakken maar Takagi heeft nog steeds een gat dat aanmerkelijk groter is dan Kramer jarenlang had t.o.v. Davis.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:39 schreef Ericr het volgende:
Zou me niks verbazen als ze over 2958 dagen nog steeds aan kop staat, het niveau bij de dames neemt de laatste jaren niet echt toe en het echte allroundtalent begint ook steeds schaarser te worden.
vraag voor Takagi wordt op welke afstand er nog winst te behalen valt en of ze die afstanden ook op de juiste banen kan rijden en duimen voor goede omstandigheden.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
3383 dagen later nog steeds Klassen dus. Zal lastiger worden om daar nog bijna 10 jaar aan vast te plakken maar Takagi heeft nog steeds een gat dat aanmerkelijk groter is dan Kramer jarenlang had t.o.v. Davis.
Ik heb het idee dat, ondanks de verbetering van Roest, het record bij de vrouwen nog steeds veel scherper staat dan bij de mannen. Klassen is nog steeds #31 op de 500m, #6 op de 1500, #2 op de 3000 en #6 op de 5000. (en voor Takagi is dat ook resp en #17, #1, #9 en #49)quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
3383 dagen later nog steeds Klassen dus. Zal lastiger worden om daar nog bijna 10 jaar aan vast te plakken maar Takagi heeft nog steeds een gat dat aanmerkelijk groter is dan Kramer jarenlang had t.o.v. Davis.
Als Kramer had gewild, was die tijd op de 500 meter ook wel veel beter geweest, denk ik, maar heb niet het gevoel dat hij daar echt voor wilde gaan.quote:Op zondag 3 november 2019 16:39 schreef PippenScottie het volgende:
Kramer is maar 475 dagen aanvoerder van de Adelskalender geweest.
Ik heb altijd gedacht dat met een 500 meter op een hooglandbaan die koppositie er wel in zat, maar die kans lijkt nu ook wel verkeken.
Heeft Roest nog ergens ruimte? Zijn pr’s staan wel erg scherp nu. Die 10 kan iets sneller nog, natuurlijk.
Volgens mij reed Kramer in zijn echte hoogtijdagen bijna nooit in Calgary of Salt Lake. Had hij niet heel lang zijn 1500m PR heel lang in Collalbo staan. Ik denk ook niet dat het hem serieus interesseerde.quote:Op zondag 3 november 2019 17:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als Kramer had gewild, was die tijd op de 500 meter ook wel veel beter geweest, denk ik, maar heb niet het gevoel dat hij daar echt voor wilde gaan.
Gevaarlijke uitspraken, dit. Eerlijk is eerlijk, voor Roest echt op kwam zetten zagen we toch ook niemand zover onder Davis/Kramer duiken?quote:Op maandag 4 november 2019 11:13 schreef Coppi het volgende:
[..]
Roest zie ik de komen 10 jaar eerlijk gezegd wel lijstaanvoerder blijven van de Adelkalendern.
De enigste bij wie ik(en de rest van de wereld) dat echt dacht was Cindy Klassen na dat bizarre WK in Calgary.quote:Op maandag 4 november 2019 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gevaarlijke uitspraken, dit. Eerlijk is eerlijk, voor Roest echt op kwam zetten zagen we toch ook niemand zover onder Davis/Kramer duiken?
Zeer gevaarlijk, ik weet het. Ik houd hier een beetje rekening met een afnemende populariteit van het allrounden icm de sterke groeicurve van Roest. Uiteraard is dit koffiedikkijken.quote:Op maandag 4 november 2019 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gevaarlijke uitspraken, dit. Eerlijk is eerlijk, voor Roest echt op kwam zetten zagen we toch ook niemand zover onder Davis/Kramer duiken?
Ik vraag me af of ik in mijn leven nog iemand Klassen zie inhalen.quote:Op maandag 4 november 2019 11:37 schreef Remco het volgende:
[..]
De enigste bij wie ik(en de rest van de wereld) dat echt dacht was Cindy Klassen na dat bizarre WK in Calgary.
Dat was de meest bijzondere schaatsprestatie die ik in mijn leven gezien heb, vooral omdat ze alle 4 de afstanden met overmacht won en daarbij Sablikova er af reed op de 5km. Winnen met bijna 4 punten voorsprong op de nummer 2quote:Op maandag 4 november 2019 11:37 schreef Remco het volgende:
[..]
De enigste bij wie ik(en de rest van de wereld) dat echt dacht was Cindy Klassen na dat bizarre WK in Calgary.
Takagi zou dat wel kunnen redden hoorquote:Op dinsdag 5 november 2019 14:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik in mijn leven nog iemand Klassen zie inhalen.
Alleen met een klapschaats-achtige revolutie zie ik dit gebeuren. Of iemand moet in hoog-Tibet een schaatshal gaan bouwen.
Droevige tijden ook voor Nederland toen met Wieteke Cramerquote:Op dinsdag 5 november 2019 14:51 schreef Remco het volgende:
[ afbeelding ]
Was natuurlijk wel helemaal aan het begin van de carriere van Wust en Sablikova en de Duitse dames waren net gestopt, dus de concurentie was ver te zoeken, maar wat een tijden
Tessa van Dijk heb ik moeten opzoeken die naam zei me echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Droevige tijden ook voor Nederland toen met Wieteke Cramer
Wust is gewoon niet goed op hoogte. Er is toch meerdere keren een WK Allround in Calgary georganiseerd, en zeker veel wereldbekers in SLC/Calgary in haar carrière, maar ondertussen heeft ze bijvoorbeeld een vrij waardeloos 3km PR als je naar haar erelijst op die afstand kijkt.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:39 schreef rubbereend het volgende:
"Wüst heeft tijdens haar absolute hoogtijdagen zelden in topvorm op hoogte gereden, ze heeft zelf 2 pr's op laaglandbanen
Ex (of vriendin?) van Wouter Olde Heuvel toch? Heeft ook wel eens een medaille gewonnen op een toernooi geloof ik. Ik ken 'r iig nog wel van naam.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Tessa van Dijk heb ik moeten opzoeken die naam zei me echt helemaal niets.
SLC Calgary zit vaak zat in het begin van het seizoen als ze geen titeltoernooi hebben, dan is Wust sowieso zelden goedquote:Op dinsdag 5 november 2019 16:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wust is gewoon niet goed op hoogte. Er is toch meerdere keren een WK Allround in Calgary georganiseerd, en zeker veel wereldbekers in SLC/Calgary in haar carrière, maar ondertussen heeft ze bijvoorbeeld een vrij waardeloos 3km PR als je naar haar erelijst op die afstand kijkt.
Ondertussen zijn we toch alweer een aantal mini-revoluties verder. IJzers en schoenen zijn aanmerkelijk beter geworden, nieuwe of vernieuwde ijsbanen zijn erop vooruitgegaan wat betreft klimaatcontrole (plus er worden nog wel eens blowers aangezet), ketonen hebben hun intrede gedaan.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik in mijn leven nog iemand Klassen zie inhalen.
Alleen met een klapschaats-achtige revolutie zie ik dit gebeuren. Of iemand moet in hoog-Tibet een schaatshal gaan bouwen.
geen familie van Sven Cramer?quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Droevige tijden ook voor Nederland toen met Wieteke Cramer
Lastig om te zeggen hoeveel marge die nog heeft. Ja, als ze zich echt zou richten op de langere afstanden ligt daar marge. Maar dat gaat ze niet doen om de eerste plek op de Adelskalender te pakken.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Takagi zou dat wel kunnen redden hoor
Ik denk dat als Takagi zich richt op lange afstanden, ze nog wel 1 punt weet te winnen op haar 3km/5km resultaten. Haar PR op de 3000 is een redelijk arbitraire WorldCup in Calgary uit 2017 en zelfs toen ze 1 week na het WK Sprint in Calgary als vierde afstand in een weekend een 5km moest rijden, reed ze nog een PR van 7.02. Het is wel jammer dat ze zich steeds meer op sprints lijkt te richten, maar mocht dat nog een beetje beperkt blijven dit jaar zou ze zomaar 3.55 kunnen rijden op het WK Afstanden en dan heb je ook altijd wel een 6.57 in de benen. En ze gaat natuurlijk naar 1.48 om wereldkampioen te worden op de 1500.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen hoeveel marge die nog heeft. Ja, als ze zich echt zou richten op de langere afstanden ligt daar marge. Maar dat gaat ze niet doen om de eerste plek op de Adelskalender te pakken.
Het talent heeft Ter Mors er nog steeds voor, maar ze moet niet te lang meer wachten als ze er serieus werk van wil maken.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een paar jaar terug zou je Ter Mors als kandidaat hebben genoemd, maar ondertussen zijn we alweer flink wat jaren verder en heeft ze alleen op de 500 een net iets sneller PR dan Klassen. Ze zei afgelopen weekend wel dat ze zich ooit nog wel zou willen richten op het allrounden.
en haar lichaam moet dat aankunnenquote:Op donderdag 7 november 2019 09:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het talent heeft Ter Mors er nog steeds voor, maar ze moet niet te lang meer wachten als ze er serieus werk van wil maken.
De vraag is nu of ze het record van Mathisen (7649 dagen) gaat verbeteren, daarvoor moet ze tot 1 december 2022 bovenaan blijven staan.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nu Takagi kiest voor sprinten denk ik dat Klassen het wel gaat halen.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:09 schreef Aguero het volgende:
[..]
De vraag is nu of ze het record van Mathisen (7649 dagen) gaat verbeteren, daarvoor moet ze tot 1 december 2022 bovenaan blijven staan.
Takagi lijkt de focus wel volledig op de korte afstanden te hebben gelegd, dan is het afwachten hoe boeiend ze deze ranking vindt en of ze daarvoor echt haar seizoen om wil gooien.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:57 schreef VoMy het volgende:
Als Wust vandaag geen PR rijdt en Blondin 1.51.laag rijdt, zakt Wüst weer een plekje. Voronina is ook de top-10 in geschoten. Zueva staat bijna voor Ter Mors.
Ik denk dat Takagi nog veel kan verbeteren, Klassen is zeker te pakken. Moet ze wel een keer een 5km rijden in een weekend dat niet het weekend na het WK Sprint is dat een oceaan verderop werd georganiseerd. Maar dat is misschien teveel gevraagd van de ISU (met nederlands tintje, want Jan Dijkema).
Zou dat over DEZE ranglijst gaan? Stel dat ie 1.44 rijdt op de 1500m en 6.03 op de 5k (dat moet makkelijk kunnen) dan is ie al bijna top 10, maar als ie verder wil stijgen moet ie ook een 500m proberen.quote:Hoewel Van der Poel zich met zijn zege in de enige internationale 10 kilometer van het seizoen plaatste voor de Olympische Spelen zal de Zweed in december afreizen naar Salt Lake City en Calgary voor de resterende twee World Cups. "Mijn coach en ik hebben daar een hoop discussies over gehad", aldus Van der Poel. "Ik zou naar huis kunnen gaan om te gaan trainen, maar ik ga erheen voor de ranglijst."
Nee, het gaat over de wereldbekerranglijst, waarop de loting van de OS uiteindelijk wordt bepaald. Hij wil niet aan het begin zitten, om te kunnen zien wat de tijden zijn die gereden worden, zodat ie kan inschatten wat een realistische tijd is om te rijden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik lees het volgende in een interview met Nils vd Poel
[..]
Zou dat over DEZE ranglijst gaan? Stel dat ie 1.44 rijdt op de 1500m en 6.03 op de 5k (dat moet makkelijk kunnen) dan is ie al bijna top 10, maar als ie verder wil stijgen moet ie ook een 500m proberen.
Het laatste internationale allroundtoernooi deed ze nog aan meequote:Op dinsdag 23 november 2021 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Schouten zou ook écht wel harder moeten kunnen dan 39,75 op de 500 meter, zelfs Joling, Groenewold, Voorhuis, vd Weijden en Achtereekte, om maar eens 5 stayers te noemen, waren een stukkie sneller. Maar ja, dat is ook wachten op een allrondtoernooir waar ze aan meedoet.
Zo'n jonge Noor als Engebraten, of iemand als Aldoshkin ofzo, die kunnen nog wel dichtbij komen in de komende cyclus. Er moeten komende jaren toch wat nieuwe namen opstaan en uiteindelijk moet je 'gewoon' een stap zetten van subtop naar absolute top in een jaar dat er een WK op een snelle baan is. En dan kun je al jaren je lol niet op, maar komende 4 jaar komt er nog een tandje bij, met een WK Afstanden in Calgary 2024 én Italië met overdekt Baselga in 2026, en een WK Allround in Inzell in 2024, wat een schroeigenot gaat dat zijn allemaal.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:45 schreef Remco het volgende:
Zit toevallig even bij de mannen te kijken, er is echt niemand die de komende tijd in de buurt bij Roest kan komen. Nummer 2,4 en 6 zijn al gestopt en Kramer, Pedersen, Bloemen, Verweij en Joekov gaan hun PR's nooit meer verbeteren.
Roest heeft een veel betere 500m en 1500m in de benen en is niet zoveel langzamer op 5 en 10k.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind ook dat #1 op de Adelskalendern een lekker absurd doel is waarvoor vd Poel nog even door zou moeten gaan.
Nog een kleine tien maanden te gaan, en dan heeft Klassen het record van Mathisen te pakken wat betreft het aantal dagen op #1quote:Op zondag 13 februari 2022 15:06 schreef franklop het volgende:
Miho Takagi 0,1 dichter bij Cindy gekomen. Die gaat er nog wel voorbij
Dan is het afhankelijk van de WC kalender of het dit jaar nog gaat lukken.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:35 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Nog een kleine tien maanden te gaan, en dan heeft Klassen het record van Mathisen te pakken wat betreft het aantal dagen op #1
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk. Hij zou vast nog wat van de 5 en 10 kunnen afschaven, en daarna een seizoen vol op sprinten/openen etc gaan en dan haalt ie redelijk gemakkelijk een punt van de 500 en 1500 af, maar dan eindigt ie rond Kramer. Maar goed, het lijkt me iemand bij wie het feit dat het bijna onmogelijk is niet afschrikt en ik dacht me te herinneren dat ie wel een allroundliefhebber was (of van de traditie van schaatsen hield oid) - en dan is de Adelskalendern toch de heilige graal.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:32 schreef Ericr het volgende:
[..]
Roest heeft een veel betere 500m en 1500m in de benen en is niet zoveel langzamer op 5 en 10k.
Vd Poel moet in de 36 gaan rijden en op een snelle baan onder de 1:43. Dan nog wordt het heel krap. Lijkt me buiten zijn macht liggen.
Roest heeft een vrij evenwichtige klassering. Je moet op drie afstanden wereldtop zijn om in de buurt te komen.
Ja en ze rijdt de 5k ook lang niet altijd.. Ook hier helpt het vast als ze zelf of de Wit heel graag wil.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan is het afhankelijk van de WC kalender of het dit jaar nog gaat lukken.
Al moet er dan wel een 5k bij zitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |