abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:19:00 #1
382129 crew  Donna
pi_185587102


Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

PostNL heeft tegenwoordig maar 2 smaken: Binnenlandse post of internationale post. Per 1-1-2019 betaal je ¤ 1,45 per internationale zegel. Er staat geen waarde in centen/euro's meer op, dus kun je ook eerder gekochte zegels (blijven) gebruiken. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL. Wordt er een verhoging van de tarieven aangekondigd, dan kun je natuurlijk voor de oude prijs nog even flink inkopen!

Mag ik nog gulden-/eurozegels plakken?

Guldenzegels mogen al jaren niet meer gebruikt worden. De zegels met een waarde in euro er op mag je natuurlijk wel gebruiken. Frankeer de kaart dan tot het huidige geldige tarief. Je kunt online of bij een servicepunt van PostNL ook 'bijplakzegels' kopen van 2, 3 of 10 cent. Je plakt dan meerdere zegels op 1 kaart tot je aan het huidige tarief bent gekomen.

Alle internationale post verzonden via PostNL mag je voorzien van een Priority zegel, hiermee wordt de post in het buitenland met voorrang verwerkt. Je kunt deze zegels gratis krijgen bij PostNL.

Zijn Europa1 en Wereld1-zegels nog bruikbaar?

Jazeker, deze kun je nog gewoon gebruiken. De Europa1 zegels kun je gebruiken voor verzending naar de volgende landen:
quote:
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.
Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:21:10 #2
382129 crew  Donna
pi_185587155
Ik heb 10 kaarten onderweg. Nu wachten tot de eerste aankomt. Gok dat dat Tsjechië wordt.
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 13:49:44 #3
382129 crew  Donna
pi_185606615
Zo. Nieuw Zeeland na 12 dagen aangekomen!
pi_185607170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:21 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb 10 kaarten onderweg. Nu wachten tot de eerste aankomt. Gok dat dat Tsjechië wordt.
Tsjechië is meestal wel snel. Waar gaan de andere kaarten naartoe?
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 18:59:51 #5
382129 crew  Donna
pi_185612107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 14:30 schreef Polenbatser het volgende:
[..]

Tsjechië is meestal wel snel. Waar gaan de andere kaarten naartoe?
Nieuw Zeeland was dus 1 en die is er nu. Rusland, China, Amerika, Japan, nog een Rusland iig.
pi_185624201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:59 schreef DonnaRush het volgende:
[..]

Nieuw Zeeland was dus 1 en die is er nu. Rusland, China, Amerika, Japan, nog een Rusland iig.
Niks echt bijzonders dus? Naja, sowieso is alles leuk als je er een tijdje uit bent geweest. 🙂

Ik sta nu weer in de plus qua verzonden en ontvangen. Ben benieuwd wat er op weg is naar me.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 11:05:34 #7
382129 crew  Donna
pi_185624378
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:55 schreef Polenbatser het volgende:
[..]

Niks echt bijzonders dus? Naja, sowieso is alles leuk als je er een tijdje uit bent geweest. 🙂

Ik sta nu weer in de plus qua verzonden en ontvangen. Ben benieuwd wat er op weg is naar me.
Ik had nog nooit 1 naar Nieuw Zeeland verstuurd, dus dat was wel een leuke. En dus snel ook nog. En die vrouw woont super remote en komt maar 1x per week bij het postkantoor, dus het was wel echt een leuk adres ook.

Nog 1 kaartje van mij moet geregistreerd worden en dan komen er ook weer kaartjes mijn kant op. Leuk! Ik heb nog 1 naar Duitsland onderweg dus misschien vraag ik vandaag meteen nog een adres op. De kans op Duitsland is dan wat kleiner haha.
  Moderator vrijdag 15 maart 2019 @ 11:07:22 #8
382129 crew  Donna
pi_185624403
God en welk land trek ik? Juust.
pi_185625693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 11:07 schreef DonnaRush het volgende:
God en welk land trek ik? Juust.
Haha, echt postcrossing weer. Heb wel eens dat ik 5 adressen trek en dan is het DL en RU om en om. Is het wel een leuk profiel, of zo'n standaard schrijfsel waar je niks mee kunt?

Wel tof dat je nu je eerste naar Nieuw-Zeeland hebt. Als iemand zo afgelegen woont zoek ik altijd plaatjes op google van die omgeving. Echt sommige mensen wonen zo mooi!
pi_185633064
Ik hoop deze komende week de travel mode in NZ te kunnen gebruiken :Y
dag
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 14:57:44 #11
382129 crew  Donna
pi_185690939
Kaartje naar Taiwan is ook aangekomen. Geen leuke Hurray terwijl de ontvanger dezelfde voornaam heeft. Vond ik toch wel leuk, maar zij blijkbaar niet.
pi_185693112
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:48 schreef Peter het volgende:
Ik hoop deze komende week de travel mode in NZ te kunnen gebruiken :Y
10 kaartjes onderweg :Y
dag
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 08:08:19 #13
382129 crew  Donna
pi_185707790
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 16:06 schreef Peter het volgende:

[..]

10 kaartjes onderweg :Y
Ohhh leuk zeg!
pi_186049220
En nog wat leuks in de bus gehad de laatste tijd? 🙂 Bij mij niet veel bijzonders, verwacht er nog wel een paar, maar die zullen wel uit China komen. 🤣
pi_186050355
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ohhh leuk zeg!
7 zijn er al aangekomen, nog 3 onderweg (naar Duitsland, Rusland en Canada)

Net weer 22 kaartjes vanuit NL gestuurd, maar 3 naar Duitsland, 4 naar de VS, 2 naar Frankrijk en de rest allemaal unieke landen.
dag
pi_186055039
Na een poos inactief geweest te zijn heb ik Postcrossing kortgeleden ook weer eens opgepakt. Toch wel weer lollig. :P
Ik heb alleen nu niet meer zo de behoefte om steeds het maximale aantal kaarten onderweg te hebben. Steeds een paar bevalt (op dit moment) wel best eigenlijk.
Vandaag ontving ik 4 kaarten, van 3 verschillende postbezorgers. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 17:36 schreef funnywell het volgende:
Niet echt on topic, in 1998 selecteerde wij als vriendengroep een random adres uit een telefoonboek van een andere regio. Die stuurde we iedere vakantie een kaart tot 2004 toen de vriendengroep een beetje uit elkaar viel. Ben benieuwd wat diegene er van heeft gedacht haha. Heb zn adres nog steeds.
Ook al is dat niet helemaal on topic, ik vind het wel erg leuk! :D
pi_186057794
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:26 schreef Eska het volgende:
Na een poos inactief geweest te zijn heb ik Postcrossing kortgeleden ook weer eens opgepakt. Toch wel weer lollig. :P
Ik heb alleen nu niet meer zo de behoefte om steeds het maximale aantal kaarten onderweg te hebben. Steeds een paar bevalt (op dit moment) wel best eigenlijk.
Vandaag ontving ik 4 kaarten, van 3 verschillende postbezorgers. :+
[..]

Ook al is dat niet helemaal on topic, ik vind het wel erg leuk! :D
Ja leuk toch, houd van die onschuldige kattekwaad. Misschien woont die persoon al sinds 1999 niet meer op dat adres haha, wie weet.

Doet me denken aan dit verhaal

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-waarom~a56d4c41/
pi_186080179
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:16 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ja leuk toch, houd van die onschuldige kattekwaad. Misschien woont die persoon al sinds 1999 niet meer op dat adres haha, wie weet.

Doet me denken aan dit verhaal

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-waarom~a56d4c41/
Vond het een wat lastig te lezen stuk (erg wollig en zo), maar wel bijzonder verhaal, ja. :o

En, om het weer on topic te brengen; sommige Postcrossers zijn ook niet al te scheutig met hun woorden. :+
Trof paar dagen geleden een profiel waar welgeteld 12 woorden stonden (en de laatste 3 waren ook nog eens "blah blah blah". :D )
Zelf gister een kaart gekregen waar -behalve mijn adres + PostcrossingID- niets op geschreven was. Echt helemaal niets, ook geen naam of zo. Is wel beetje jammer, maar ja. :P
pi_186080559
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:16 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ja leuk toch, houd van die onschuldige kattekwaad. Misschien woont die persoon al sinds 1999 niet meer op dat adres haha, wie weet.

Doet me denken aan dit verhaal

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-waarom~a56d4c41/
Dat verhaal! Haha, wat een kerel, erg apart.

Heb ook wel eens een kaartje naar een onbekende gestuurd, maar jij deed dat dus elk jaar van vakantie. Leuk dat soort dingen!
quote:
10s.gif Op zondag 7 april 2019 11:45 schreef Eska het volgende:

[..]

Vond het een wat lastig te lezen stuk (erg wollig en zo), maar wel bijzonder verhaal, ja. :o

En, om het weer on topic te brengen; sommige Postcrossers zijn ook niet al te scheutig met hun woorden. :+
Trof paar dagen geleden een profiel waar welgeteld 12 woorden stonden (en de laatste 3 waren ook nog eens "blah blah blah". :D )
Zelf gister een kaart gekregen waar -behalve mijn adres + PostcrossingID- niets op geschreven was. Echt helemaal niets, ook geen naam of zo. Is wel beetje jammer, maar ja. :P
Jammer is dat hè, als er bijna niks instaat. Snap het ook niet zo, want ik kan echt meer met een ingevuld profiel, dan is mijn tekst een stuk leuker, vind ik zelf dan. Kaartjes met weinig tekst zijn ook saai, maar voor mij is het toch een beetje een gegeven dat het merendeel niet zo boeiend is, maar soms krijg je opeens zo'n tof kaartje, of zo'n tof verhaal, dat dat het allemaal waard maakt.
pi_186088927
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:09 schreef Polenbatser het volgende:

Heb ook wel eens een kaartje naar een onbekende gestuurd, maar jij deed dat dus elk jaar van vakantie. Leuk dat soort dingen!
Ook zomaar ergens een adres vandaan geplukt? :D

quote:
Jammer is dat hè, als er bijna niks instaat. Snap het ook niet zo, want ik kan echt meer met een ingevuld profiel, dan is mijn tekst een stuk leuker, vind ik zelf dan. Kaartjes met weinig tekst zijn ook saai, maar voor mij is het toch een beetje een gegeven dat het merendeel niet zo boeiend is, maar soms krijg je opeens zo'n tof kaartje, of zo'n tof verhaal, dat dat het allemaal waard maakt.
Is wel jammer, ja. Maar idd, er zijn gelukkig toch altijd wel weer voldoende kaarten (zowel ontvangen als verzonden) die het wat mij betreft echt wel de moeite waard maken. Op welke manier dan ook. Zit soms ook wel een kleine of onverwachte dingen. Dat is juist zo grappig. :Y
pi_186103295
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 19:30 schreef Eska het volgende:

[..]

Ook zomaar ergens een adres vandaan geplukt? :D
[..]

Is wel jammer, ja. Maar idd, er zijn gelukkig toch altijd wel weer voldoende kaarten (zowel ontvangen als verzonden) die het wat mij betreft echt wel de moeite waard maken. Op welke manier dan ook. Zit soms ook wel een kleine of onverwachte dingen. Dat is juist zo grappig. :Y
Had dat adres idd toen random ergens vandaan geplukt. Weet het al niet eens meer, maar volgens mij was ik toen geïnspireerd door van die 'tover een onbekende een glimlach op het gezicht, doe eens ....' gevolgd door een hele lijst, en ik stuurde toen dus een kaartje. Is vooral heel leuk in je hoofd, want de reactie weet je natuurlijk niet. Bedacht me later ook dat het ergens ook wel creepy kan zijn, alhoewel het een vrolijk kaartje en tekst waren. :')
pi_186106127
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:57 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Had dat adres idd toen random ergens vandaan geplukt. Weet het al niet eens meer, maar volgens mij was ik toen geïnspireerd door van die 'tover een onbekende een glimlach op het gezicht, doe eens ....' gevolgd door een hele lijst, en ik stuurde toen dus een kaartje. Is vooral heel leuk in je hoofd, want de reactie weet je natuurlijk niet. Bedacht me later ook dat het ergens ook wel creepy kan zijn, alhoewel het een vrolijk kaartje en tekst waren. :')
Mja, (het idee) dat het ook creepy kan overkomen is wel jammer idd. Maar verder vind ik het vooral erg leuk!
pi_188022366
Mensen nog actief in postcrossing hier?

Ik ben er al een tijd mee gestopt maar kwam nog een lot kaarten om te versturen en zegels tegen.
Aangezien ik aan het opruimen ben mag het weg voor een klein prijsje.



[ Bericht 3% gewijzigd door Miniem op 20-07-2019 14:26:16 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188023559
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:20 schreef Miniem het volgende:
Mensen nog actief in postcrossing hier?

Ik ben er al een tijd mee gestopt maar kwam nog een lot kaarten om te versturen en zegels tegen.
Aangezien ik aan het opruimen ben mag het weg voor een klein prijsje.

[ afbeelding ]
Zeker nog actief :Y
En ik heb wel interesse, zie PM
dag
pi_197166516
Ben onlangs met Postcrossing begonnen, tot nu toe kaarten verstuurd en ontvangen naar Polen, Duitsland (2x), USA, Switzwerland en UK. En onderweg zijn Duitsland, USA, UK, Finland, Singapore en Rusland.

Kwam toevallig Postcrossing tegen toen ik bij Postnl wat postzegels kocht (inmiddels wat meer geworden), en tot nu toe leuke Hurray's terug gehad.

Was wel eerst wat verbaasd toen ik profielen zag met gehele wensenlijsten, maar tot hoop ik dat het meer indicatief is in plaats van een moetje..

Anyway.. ben benieuwd wanneer de eerste kaart hier op de mat ploft! :)

Zijn er nog mensen die het actief doen, of zo nu en dan?

(niet nieuw op 't forum, maar oude account kwijtgeraakt)
pi_197166607
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:01 schreef Rolzer het volgende:
Ben onlangs met Postcrossing begonnen, tot nu toe kaarten verstuurd en ontvangen naar Polen, Duitsland (2x), USA, Switzwerland en UK. En onderweg zijn Duitsland, USA, UK, Finland, Singapore en Rusland.

Kwam toevallig Postcrossing tegen toen ik bij Postnl wat postzegels kocht (inmiddels wat meer geworden), en tot nu toe leuke Hurray's terug gehad.

Was wel eerst wat verbaasd toen ik profielen zag met gehele wensenlijsten, maar tot hoop ik dat het meer indicatief is in plaats van een moetje..

Anyway.. ben benieuwd wanneer de eerste kaart hier op de mat ploft! :)

Zijn er nog mensen die het actief doen, of zo nu en dan?

(niet nieuw op 't forum, maar oude account kwijtgeraakt)
Ik ben nog flink actief, al staat mijn profiel nu even op inactief vanwege een aanstaande verhuizing.
Die eisenlijstjes zie ik ook als wensenlijst, als ik een kaart heb die er bij past, prima, anders kies ik zelf.
dag
pi_197166661
En nog twee tips voor postzegels:
postzegelsmetkorting.nl kun je setjes van 4 of 5 zegels kopen, of 'internationaal 1' zegels. Beiden kun je gebruiken voor je kaarten, al nemen meerdere zegels wel veel ruimte op je kaart in. De zegels zijn wel wat goedkoper daar dan bij postNL

fqstamps.nl is een postzegelhandel, links kies je voor frankeerzegels en dan die vanaf 2010. Daar kun je ook oudere en afwijkende internationale zegels vinden die je nog gewoon kunt gebruiken ( zegels met Europa 1, Wereld 1 of internationaal 1 kun je nog gebruiken). met de code 'korting' krijg je 8% korting, daarmee is het ook weer voordeliger dan PostNL zelf.
dag
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 23:11:35 #28
213457 engine
pi_197166664
Ik heb dit jaren geleden ook een tijdje gedaan. Erg leuk :D
Misschien weer eens m'n account opzoeken :Y
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_197306458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:11 schreef Peter het volgende:
En nog twee tips voor postzegels:
postzegelsmetkorting.nl kun je setjes van 4 of 5 zegels kopen, of 'internationaal 1' zegels. Beiden kun je gebruiken voor je kaarten, al nemen meerdere zegels wel veel ruimte op je kaart in. De zegels zijn wel wat goedkoper daar dan bij postNL

fqstamps.nl is een postzegelhandel, links kies je voor frankeerzegels en dan die vanaf 2010. Daar kun je ook oudere en afwijkende internationale zegels vinden die je nog gewoon kunt gebruiken ( zegels met Europa 1, Wereld 1 of internationaal 1 kun je nog gebruiken). met de code 'korting' krijg je 8% korting, daarmee is het ook weer voordeliger dan PostNL zelf.
Thanks! Als ik door m'n huidige voorraad heen ben ga ik zeker gebruik van maken!

Tot nu toe:

8 Sent
3 Received
6 Travelling

Super leuke reacties ontvangen op de verzonden kaartjes (alhoewel eentje slechts 'Dank' schreef). En 2 van de 3 ontvangen waren leuke kaartjes, en die andere leek letterlijk uit een soort van Linda uitgeknipt te zijn, met een postzegel erop en scheef uitgeknipt adres, vast gemaakt met been beetje plakband, deze kwam uit Nederland :').

Maar tot nu toe nog zeker grappig!
pi_197313268
Ik heb ‘eigen land’ uitstaan :@ Heb niet veel met Nederlandse kaartjes..
dag
pi_197705016
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 21:06 schreef Peter het volgende:
Ik heb ‘eigen land’ uitstaan :@ Heb niet veel met Nederlandse kaartjes..
Had 'm aangezet, om zo snel mogelijk meer kaarten te kunnen sturen!

Zit nu op 19 verstuurd.. en 28 ontvangen. Meer ontvangen dan verstuurd, heb wat in te halen :)

Had maandag zowaar 6 kaarten in de bus (dinsdag 4)!
pi_198225625
Ik heb mijn laatste ontvangen kaart geregistreerd op 11 september 2011. Misschien wel leuk om weer eens wat mee te doen. Profiel een update gegeven en ik ga maar eens postzegels regelen :)
  Moderator vrijdag 19 maart 2021 @ 10:03:04 #33
382129 crew  Donna
pi_198583810
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:32 schreef Serinde het volgende:
Ik heb mijn laatste ontvangen kaart geregistreerd op 11 september 2011. Misschien wel leuk om weer eens wat mee te doen. Profiel een update gegeven en ik ga maar eens postzegels regelen :)
Ik heb ook weer 1 adres aangevraagd zonet.
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 22:01:59 #34
382129 crew  Donna
pi_210063829
Zo, ga weer eens een kaartje versturen. Natuurlijk naar Duitsland.
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 10:07:43 #35
382129 crew  Donna
pi_210066275
En Rusland en USA. Nu maar afwachten of ik ook iets ga krijgen.

Leuk voor op de koelkast van mijn nieuwe huisje. O+
pi_210480851
Ik heb mijn account ook afgestoft. Ik ga kaartjes verzenden naar Duitsland Thailand en China :)
  woensdag 29 november 2023 @ 15:08:23 #37
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211464985
Ik heb ook mijn account eens afgestoft. Het is tien jaar geleden dat ik mijn laatste kaartje gestuurd had.
Ik ga er weer een paar sturen. Eerst eens kijken of ik ergens wat leuke kaarten kan vinden. Via FB heb ik iemand gevonden die wat leuke kaarten heeft.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:44:22 #38
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211465914
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 21:46 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb mijn account ook afgestoft. Ik ga kaartjes verzenden naar Duitsland Thailand en China :)
En hoe is dit gegaan? Zijn die geregistreerd? Vlotte verzending?
pi_211473229
Ja was leuk. Ik heb er ook al weer een heel aantal terug. Grappig ook wel dat ik op een dag kaartjes uit Rusland, Oekraïne en Wit Rusland krijg. World peace in mijn brievenbus.

Maar nu versloft het weer. Ik denk dat ik weer ga versturen als de Sint weer in Spanje zit.
  vrijdag 1 december 2023 @ 14:23:13 #40
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211486353
Ik ga er weer een paar versturen hoor! Ik heb nog een kaartenboekje gevonden van de Vlaamse boekenschrijver / illustrator Elise de Rijck. Er zitten wel wat neutrale kaarten tussen met een leuke Engelse en Nederlandse tekst. Helaas is het boekje niet meer te koop. Maar er zitten ook veel kaarten in voor speciale gebeurtenissen of voor familie en vrienden.

@Donna Ook wat terug gekregen?
@Serinde En hoe staat het ervoor? Nog een hoop kaartjes teruggekregen?
@engine Ook weer actief?

[ Bericht 17% gewijzigd door Claude_Viole op 01-12-2023 15:07:24 ]
pi_211488061
tvp
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:35:26 #42
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211491454
Drie kaarten onderweg: Taiwan, Duitsland en USA! *O*
  woensdag 6 december 2023 @ 22:44:41 #43
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211540277
En mijn kaart naar Duitsland is aangekomen _O_
Morgen gaan er weer twee op de post. En dan is afwachten wat ik ga krijgen.

En oh ja. Ik heb weer tiental kaarten erbij om te versturen. Lang leve Facebook en mensen die onbeschreven kaarten over hebben.
  zondag 24 december 2023 @ 01:43:21 #44
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211724696
Na drie weken zijn mijn kaarten naar USA en Taiwan aangekomen. *O*
Nu nog afwachten wanneer de kaarten naar mij aankomen :D
India en Rusland zijn nog onderweg.

Ik ga er komende week, na kerst, weer een aantal op de bus gooien.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 16:00:39 #45
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_211974109
Inmiddels staat de teller op 3 postcrossing kaarten sinds ik weer opnieuw actief ben: Nederland, Japan en Duitsland. En straks gaan er weer 5 kaarten onderweg naar Finland, Duitsland, België, Canada en USA.

Twee zijn al een maand onderweg naar India en Rusland. Ik ben überhaupt benieuwd of de kaart naar Rusland wel doorkomt bij de douane. Of heeft die arme Poetin ook als sanctie een ban gelegd op Postcrossing? :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')