Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, het wordt een never ending story.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Suggestieve prietpraat. Jammer dat het topic die kant opgaat.
Ah, ok. Dat dacht ik gelezen te hebben, maar dat kwam nu ik de topics teruglees inderdaad niet van jouw hand. Mijn oprechte excuses, dat is inderdaad zowel incorrect als onaardig van me.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pardon? Waar is dat mijn verhaal?
Ik sluit het niet uit, ik roep niet de hele dag dat die mannen in de documentaire vuige leugenaars zijn.
Lekker makkelijk om mij woorden en/of gedachten in de mond te leggen, maar meer dan in twijfel trekken of MJ wel zo onschuldig is als hij volgens sommigen we moet zijn want "er is geen bewijs" heb ik niet gedaan.
Nou ja, er zijn nog steeds mensen die het geen probleem zouden vinden hun kinderen bij hem te laten slapen, en of dat nou door zijn sterrenstatus is of dat ze werkelijk denken dat hij een volwassen kind was weet ik niet, maar cru genoeg was juist het feit dat die ouders het goed vonden dat hun kinderen bij hem sliepen voor een van je juryleden van de 2005 rechtszaak reden om te roepen dat die moeder gek was haar kind bij hem te laten slapen, soort van "eigen schuld, dikke bult".quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wel verknipt. Hij heeft wel veel dubieuze vriendschappen gehad met minderjarige jongetjes zeg. Bizar dat de ouders van die jongens dat allemaal accepteren. En idd, ik snap sowieso de mannen wel - mochten ze inderdaad seksueel zijn misbruikt door hem - dat ze er totaal geen zin in hebben om het te openbaren of de delen met de hele wereld. Lijkt me verschrikkelijk en uiteindelijk ook heel privé.
Ik weet helaas wel hoe slachtoffers van kindermisbruik zich gedragen en het is daarom dat ik ze 100% geloof.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:27 schreef Antaris het volgende:
Overigens weet ik niet hoe een pedofiel in werkelijkheid gedraagt
Wij kennen zijn imago. That’s it.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn nog steeds mensen die het geen probleem zouden vinden hun kinderen bij hem te laten slapen, en of dat nou door zijn sterrenstatus is of dat ze werkelijk denken dat hij een volwassen kind was weet ik niet, maar cru genoeg was juist het feit dat die ouders het goed vonden dat hun kinderen bij hem sliepen voor een van je juryleden van de 2005 rechtszaak reden om te roepen dat die moeder gek was haar kind bij hem te laten slapen, soort van "eigen schuld, dikke bult".
Ik denk dat heel veel mensen er echt niet aan willen dat iemand die als zo "goed" bekend stond in staat is tot zulke dingen.
Dat sowieso natuurlijk. De vraag is of ze nu liegen of dat ze destijds (onder ede) logen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:47 schreef Leandra het volgende:
Ik sluit het niet uit, ik roep niet de hele dag dat die mannen in de documentaire vuige leugenaars zijn.
Die oude documentaires zijn hier dus zogenaamd wel geloofwaardig maar bij het verhaal van 2 onbekende mannen worden de grootste twijfels geuit. Dan moeten jullie in principe ook alles van die oude documentaires in twijfel gaan trekken.quote:Op woensdag 13 maart 2019 13:18 schreef Appelflaap het volgende:
[..]
Documentaires waarin er beschreven wordt dat hij van jongs af aan al geen behoefte had in sexualiteit.
Als ze toen onder ede logen, was het dan omdat ze dat in hun situatie als slachtoffer deden?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk. De vraag is of ze nu liegen of dat ze destijds (onder ede) logen.
Dat is ook lastig hoor. Misbruik is al lastiger te bewijzen, laat staan als het verjaard is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 14:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat dacht ik gelezen te hebben, maar dat kwam nu ik de topics teruglees inderdaad niet van jouw hand. Mijn oprechte excuses, dat is inderdaad zowel incorrect als onaardig van me.
En ja, dan ben ik het ook helemaal met je eens over die twijfel. Die heb ik ook sterk. Waardoor 'hij heeft dat wel gedaan' of 'hij heeft dat niet gedaan' me beiden veel te definitief lijken op basis van wat we weten / er bekend is.
Misbruik is per definitie lastig te bewijzen, zeker als het om misbruik van kinderen gaat.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:05 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Dat is ook lastig hoor. Misbruik is al lastiger te bewijzen, laat staan als het verjaard.
Dat kan, maar ze vonden zichzelf kennelijk geen slachtoffer. Het kan ook dat ze helemaal niet gelogen hebben, maar na therapie 'hervonden herinneringen' hebben, wat een beetje vreemd is gezien de leeftijd waarop het allemaal gebeurd zou zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze toen onder ede logen, was het dan omdat ze dat in hun situatie als slachtoffer deden?
Dan nog: dat je je zoontje van 8 bij een man van 45 in bed laat slapen. En jijzelf er 3 hotelkamers naast gaat liggen. Imago of niet, dat begrijp ik echt niet.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Wij kennen zijn imago. That’s it.
Dat zegt Robson nadrukkelijk: het zijn géén hervonden herinneringen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan, maar ze vonden zichzelf kennelijk geen slachtoffer. Het kan ook dat ze helemaal niet gelogen hebben, maar na therapie 'hervonden herinneringen' hebben, wat een beetje vreemd is gezien de leeftijd waarop het allemaal gebeurd zou zijn.
Op dat moment niet, wat niet wil zeggen dat hij ook geen slachtoffer was.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan, maar ze vonden zichzelf kennelijk geen slachtoffer. Het kan ook dat ze helemaal niet gelogen hebben, maar na therapie 'hervonden herinneringen' hebben, wat een beetje vreemd is gezien de leeftijd waarop het allemaal gebeurd zou zijn.
In ieder geval hebben we het over twee mensen die over hetzelfde feit niet de waarheid gesproken hebben op enig moment. De aanname dat ze nu wel de waarheid spreken en dus toen niet rechtvaardigt geen docu die beschuldigt.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misbruik is per definitie lastig te bewijzen, zeker als het om misbruik van kinderen gaat.
Maar ook tussen volwassenen is het vaak het woord van de een tegen het woord van de ander, zolang je geen fysieke kenmerken hebt om het misbruik te bewijzen (of beeldmateriaal, maar dat de buurman halfnaakt bij je kind in bed ligt is kennelijk niet genoeg) is het altijd moeilijk.
Maar dat iets moeilijk te bewijzen is maakt niet dat het niet waar is.
Dan komen ze dus terug op een eerdere leugen om iemand te beschuldigen die zich nu niet meer kan verdedigen. Dat mag maar dan moet dat eerst zo hard mogelijk gemaakt worden, voordat het misbruik als feit wordt aangenomen en er dus over het aangedane leed gesproken kan worden.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:13 schreef V. het volgende:
[..]
Dat zegt Robson nadrukkelijk: het zijn géén hervonden herinneringen.
En dat je jezelf geen slachtoffer 'vindt' wil niet zeggen dat je dat niet bent.
Doet er niet toe, als je onder ede verklaard wat er gebeurd is houdt dat geen oordeel in over wat betamelijk was.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op dat moment niet, wat niet wil zeggen dat hij ook geen slachtoffer was.
Soms realiseer je je pas veel later dat wat er gebeurd is echt niet kon, en dat dat ver voorbij het betamelijke was.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Dan nog: dat je je zoontje van 8 bij een man van 45 in bed laat slapen. En jijzelf er 3 hotelkamers naast gaat liggen. Imago of niet, dat begrijp ik echt niet.![]()
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik dan absoluut niet vind dat het eigen schuld dikke bult is tegenover die ouders. Maar ik vind het wel vrij bizar om eerlijk te zijn! Als ouder zijnde heb je toch een beschermende taak en verantwoordelijkheid over je kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A child is born with no state of mind.
Ik ook niet, maar ik ben ook niet iemand die gevoelig is voor sterrenstatus en dat soort shit, het boeit me echt totaal niets wie iemand is.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Dan nog: dat je je zoontje van 8 bij een man van 45 in bed laat slapen. En jijzelf er 3 hotelkamers naast gaat liggen. Imago of niet, dat begrijp ik echt niet.![]()
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik dan absoluut niet vind dat het eigen schuld dikke bult is tegenover die ouders. Maar ik vind het wel vrij bizar om eerlijk te zijn! Als ouder zijnde heb je toch een beschermende taak en verantwoordelijkheid over je kinderen.
Jij hebt bij voorbaat toch ook bepaalde standpunten?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:23 schreef Antaris het volgende:
Dit is echt mijn laatste post, het begint me een beetje te irriteren dat hier allerlei huis, tuin en keuken psychologen zitten en bij voorbaat al bepaalde standpunten hebben.
https://abcnews.go.com/Health/story?id=116639&page=1&page=1
Ik ga me tevens ook niet constant zitten verdedigen omdat we het gewoonweg niet meer kunnen achterhalen.
Zie reactie hieronder bijvoorbeeld.
Ik kijk verder dan mijn neus lang is, dat kun je van veel mensen hier niet zeggen.quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij hebt bij voorbaat toch ook bepaalde standpunten?
Je hebt het artikel dat je gepost hebt wel gelezen?quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:23 schreef Antaris het volgende:
Dit is echt mijn laatste post, het begint me een beetje te irriteren dat hier allerlei huis, tuin en keuken psychologen zitten en bij voorbaat al bepaalde standpunten hebben.
https://abcnews.go.com/Health/story?id=116639&page=1&page=1
Ik ga me tevens ook niet constant zitten verdedigen omdat we het gewoonweg niet meer kunnen achterhalen.
Zie reactie hieronder bijvoorbeeld.
Leer eerst nu maar eens lezen!quote:Op woensdag 13 maart 2019 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt het artikel dat je gepost hebt wel gelezen?
En gelukkig ben jij wel professioneel psycholoog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |