quote:
Op dinsdag 12 maart 2019 20:40 schreef Duveldrinker het volgende:Jaap trouwens wel weer een buddy van v.Geel. Bij Willem II en Ajax ook samengewerkt.
Benieuwd of Jaap zijn Pelle Clement mag meenemen.
Clement speelde wel aardig afgelopen weekend, weet alleen niet of 'ie er bij ons ook uitsteekt. Vind hem wel een redelijke voetballer hoewel velen die mening niet delen. Hij is wel slim.
Ik blijf er echter bij dat we juist een type Odegaard nodig hebben, en of t dan specifiek Odegaard zelf is of een vergelijkbaar aanvallend type middenvelder maakt me niet uit.
Je mist gewoon iemand die meevoetbalt en een creatieve schakel is tussen middenveld en aanval.
Toornstra is daar de man niet voor, Vilhena niet, Clasie al helemaal niet en ik betwijfel of die Kokcu dat venijn in zich heeft.
Zie Odegaard zelf trouwens meer als een nummer 10 dan als een buitenspeler zoals hij nu wordt opgesteld.
Al met al schijt Van Persie er volgend jaar mee uit en Toornstra vind ik erg afwisselend en zodoende heb je dan niet echt een nummer 10.
En volgens mij is dat wel handig met een middenveld die daarnaast voornamelijk uit druistige dravers bestaat zoals Vilhena en Clasie dat zijn.
Zo'n type als Quintero van River Plate zou ik bijv. heel graag zien bij ons achter de aanvallers hoewel Quintero zelf natuurlijk onhaalbaar is.
Maar er zijn vergelijkbare types en ik denk dat juist zo'n type aanvallende middenvelder een belangrijke spil is die we nu missen.