Elk denkbaar type vliegtuig is wel eens dramatisch neergestort. Als je elk vliegtuig gaat vermijden wat ooit een technisch mankement heeft gehad dan kan je net zo goed niet meer gaan vliegenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je zou maar bij de wachtruimte van de gate aankomen en zo’n Boeing 737 Max uit het raam zien staan waarmee je vertrekt. Kunnen we misschien in de toekomst als passagier tijdens het boeken ook informatie krijgen met welk vliegtuig de vlucht wordt uitgevoerd?
Er zijn relatief weinig vliegtuigongelukken vergeleken met auto ongelukken. Maar een nieuwe boeing die vrij recentelijk meteen een paar keer achter mekaar is neerstort vanwege een technische fout, dat is geen leuk vooruitzicht als je die geparkeerd ziet staan bij de gate.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Elk denkbaar type vliegtuig is wel eens dramatisch neergestort. Als je elk vliegtuig gaat vermijden wat ooit een technisch mankement heeft gehad dan kan je net zo goed niet meer gaan vliegen
Juist daardoor is het nu waarschijnlijk één van de veiligste type vliegtuigen die er bestaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er zijn relatief weinig vliegtuigongelukken vergeleken met auto ongelukken. Maar een nieuwe boeing die vrij recentelijk meteen een paar keer achter mekaar is neerstort vanwege een technische fout, dat is geen leuk vooruitzicht als je die geparkeerd ziet staan bij de gate.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Juist daardoor is het nu waarschijnlijk één van de veiligste type vliegtuigen die er bestaat.
Ach de meeste mensen kunnen toch geen merken onderscheiden laat staan types. Ze zijn veel te druk met hun status te veranderen van verveelt wachten naar chill op vakantie ofzoietsquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je zou maar bij de wachtruimte van de gate aankomen en zo’n Boeing 737 Max uit het raam zien staan waarmee je vertrekt. Kunnen we misschien in de toekomst als passagier tijdens het boeken ook informatie krijgen met welk vliegtuig de vlucht wordt uitgevoerd?
Ja dat is ook wel zoquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach de meeste mensen kunnen toch geen merken onderscheiden laat staan types. Ze zijn veel te druk met hun status te veranderen van verveelt wachten naar chill op vakantie ofzoiets
Doet me denken aan: Ik heb waarschijnlijk de loterij gewonnenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:46 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Juist daardoor is het nu waarschijnlijk één van de veiligste type vliegtuigen die er bestaat.
Genoeg tijd nu om de piloten te trainen na de software-updates want veel vraag naar vluchten is er vanwege de pandemie niet.quote:'Boeing 737 MAX mag van luchtvaartautoriteit VS snel weer de lucht in'
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA is dicht bij goedkeuring van de aanpassingen die Boeing heeft gedaan aan zijn 737 MAX. Dat zegt de topman van de FAA. Het is mogelijk dat de toezichthouder al op woensdag 18 november akkoord gaat met de wijzigingen.
Het toestel kan dan nog niet meteen de lucht in. Luchtvaartmaatschappijen die het toestel gebruiken, moeten eerst software-updates uitvoeren en piloten trainen. Dit duurt naar verwachting minimaal dertig dagen.
quote:De hele Amerikaanse Boeing 737-vloot, die bestaat uit in totaal zo'n 2.500 toestellen, moet worden onderzocht. Dat heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA bepaald. Volgens FAA zijn er mogelijk problemen met de drukschakelaar van de toestellen.
De Amerikaanse luchtvaartautoriteit heeft geen bevoegdheid over andere landen, maar het is waarschijnlijk dat de 737's ook in de rest van de wereld worden gecontroleerd. Wereldwijd zijn er ruim negenduizend 737-toestellen.
De kans dat een drukschakelaar uitvalt, is volgens de FAA veel groter dan eerst werd aangenomen en dat vormt een risico voor de veiligheid. Als de druk wegvalt in de cockpit kunnen piloten snel buiten bewustzijn raken wanneer ze op grote hoogte vliegen. Ze moeten dan binnen enkele tientallen seconden een zuurstofmasker opzetten. Dat heeft in het verleden meermaals tot een vliegtuigcrash geleid.
Zo stortte een gecharterd vliegtuig van Helios in augustus 2005 neer op een berg ten noorden van de Griekse hoofdstad Athene. Uit onderzoek bleek naderhand dat de luchtdruk in het toestel was weggevallen door een fout van de piloten. Daardoor verloren alle 121 inzittenden het bewustzijn. Stuurloos vloog het toestel verder, tot de brandstof op was.
Alle 737-modellen worden nagegaan, zo ook de 737 MAX-toestellen. De vliegtuigen van dit type stonden meer dan een jaar aan de grond na twee crashes die werden veroorzaakt door problemen in het computersysteem. Bij de crashes kwamen in totaal 346 mensen om het leven. Het hoofdpijndossier heeft de Amerikaanse vliegtuigbouwer inmiddels miljarden gekost.
Eerder deze week werd ook bekend dat de vliegtuigbouwer dit jaar veel minder 787 Dreamliners gaat leveren dan voorzien. In de toestellen werd een fabricagefout in de buurt van de neus ontdekt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:23 schreef Mylene het volgende:
Nieuwe klap Boeing: hele Amerikaanse 737-vloot moet worden nagekeken
Waarschijnlijk nog even niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Juist daardoor is het nu waarschijnlijk één van de veiligste type vliegtuigen die er bestaat.
Amerikaanse rommel.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 11:23 schreef Mylene het volgende:
Nieuwe klap Boeing: hele Amerikaanse 737-vloot moet worden nagekeken
[..]
quote:Auftragsboom bei Airbus
Heute bestellt - nächstes Jahrzehnt geliefert
Airbus kann sich vor Aufträgen kaum retten. Dabei profitiert das Unternehmen auch von der Schwäche der Konkurrenz. Doch der Auftragsboom hat auch seine Kehrseiten.
quote:Boeing was once seen as one of the best engineering firms in the world. Today they're plagued with scandals and constantly put profits before the lives of people. What went wrong?
quote:US-Behörde FAA findet Mängel bei Boeing-Produktion
Der jüngste Zwischenfall mit einer Boeing 737 MAX hat für den US-Flugzeugbauer weitreichende Folgen. Die Luftfahrtaufsicht FAA hat Probleme bei der Qualitätskontrolle der Produktion gefunden.Die US-Luftfahrtaufsicht FAA hat Boeing wegen Mängeln bei der Qualitätsaufsicht gerügt. Nachdem Anfang Januar bei einer 737-9 MAX im Steigflug ein Rumpfteil herausgebrochen war, hatte die FAA die Qualitätskontrolle bei der Boeing-Fertigung untersucht.Verstöße gegen Vorgaben habe es unter anderem bei der Überwachung der Produktion, dem Umgang mit Bauteilen sowie der Produktkontrolle gegeben, teilte die FAA mit. Auch bei dem Rumpf-Zulieferer Spirit AeroSystems seien Verstöße festgestellt worden.Bei dem Vorfall mit einer Maschine der Fluggesellschaft Alaska Airlines mit mehr als 170 Menschen an Bord wurde niemand ernsthaft verletzt - zufällig waren die beiden Plätze direkt an der Öffnung leer. Die Unfallermittlungsbehörde NTSB geht davon aus, dass an dem Teil vier Befestigungsbolzen fehlten.
quote:Amerikaanse justitie onderzoekt incident met deel van romp Boeing 737 MAX
Het Amerikaanse ministerie van Justitie is een onderzoek begonnen naar het incident met een Boeing 737 MAX van Alaska Airlines, die tijdens een vlucht een deel van de romp verloor. Justitie heeft contact opgenomen met passagiers en bemanningsleden.
quote:‘I want to get off the plane.’ The passengers refusing to fly on Boeing’s 737 Max
Ed Pierson was flying from Seattle to New Jersey in 2023, when he ended up boarding a plane he’d never wanted to fly on.
The Seattle resident booked with Alaska Airlines last March, purposefully selecting a flight with a plane he was happy to board – essentially, anything but a Boeing 737 Max.
“I got to the airport, checked again that it wasn’t the Max. I went through security, got coffee. I walked onto the plane – I thought, it’s kinda new,” Pierson told CNN. “Then I sat down and on the emergency card [in the seat pocket] it said it was a Max.”
He got up and walked off.
“A flight attendant was closing the front door. I said, ‘I wasn’t supposed to fly the Max.’ She was like, ‘What do you know about the Max?,’” he said.
“I said, ‘I can’t go into detail right now, but I wasn’t planning on flying the Max, and I want to get off the plane.’”
Pierson made it to New Jersey – after some back and forth, he said, Alaska’s airport staff rebooked him onto a red-eye that evening on a different plane. Spending the whole day in the airport was worth it to avoid flying on the Max, he said.
quote:Boeing is in big trouble
Tue March 12, 2024
You'd think Boeing's already miserable 2024 couldn't get any worse. But on Monday, a 787 Dreamliner plunged suddenly mid-flight, injuring dozens of passengers, after a pilot said he temporarily lost control of the aircraft.
The pilot was able to recover and land the plane safely, but it's not yet clear what caused the LATAM flight from Australia to New Zealand to fall so dramatically. LATAM called it a "technical event." Boeing said it's working to gather more information. But it's not news Boeing's management (or the flying public) needed right now.
The company's nonstop streak of bad news began the first weekend of the year, when part of an Alaska Airlines 737 Max blew off the side of the plane just after takeoff. A preliminary federal investigation revealed that Boeing probably did not put the bolts in the so-called door plug that are designed to prevent the part from blowing off the plane.
That incident resulted in a temporary nationwide grounding of certain 737 Max jets, followed by congressional hearings, production and delivery delays, multiple federal investigations -- including a criminal probe -- and a stock that has lost a quarter of its value this year, shaving more than $40 billion off the company's market valuation.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |