Toch is het al een stap vooruit in vergelijking met Boebells en National Review.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh leuk een blog met quotes van Goebbels en National Review, ja dat zaait wel twijfel hoor.[..]
Maar het lag er dus niet aan, daar het gewoon doorgaat!quote:Op maandag 11 maart 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De reden dat je niets meer hoort over die drijfgassen in koelkasten en spuitbussen is omdat die... vervangen zijn door alternatieven...
Een wiskundige met een carriere in de financiële wereld, die nu hij op pensioen is over klimaatwetenschap schrijft. Wat hem dus een "klimaatwetenschapper" maakt die geloofwaardiger is dan de IPCC...quote:Op zondag 10 maart 2019 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
‘Europese uitstoot doet er niet toe’
Voor aanpak van de wereldwijde klimaatverandering is het veel belangrijker wat snelgroeiende ontwikkelingslanden doen, dan de goedbedoelde stapjes in Nederland. „In feite doet de Europese uitstoot er niet toe”, stelt de Britse klimaatwetenschapper Nic Lewis.
[..]
Uit eigen onderzoek concludeert hij dat het klimaat veel minder gevoelig is voor broeikasgassen dan modellen voorspellen.
„Als je kijkt naar de observaties sinds 1850 dan stijgt de wereldtemperatuur minder snel dan verwacht.” Terwijl de IPCC-modellen uitgaan van circa 3 graden opwarming bij een verdubbeling van de CO2, ziet Lewis in werkelijkheid een stijging van 1,7 graad Celsius. Modellenmakers zijn niet blij met Lewis’ kritiek. „Zij hechten minder belang aan wat de temperatuur werkelijk doet.”
Als het aan vervanging toe is is goed isoleren het snel waard ja.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zit beneden nog oud thermopane in, waarvan 1 groot raam lek is. Kozijnen zijn ook niet zo best meer (vooral aan zuidkant). Het is het eerste dat vervangen wordt, de rest binnen nu en 3 jaar.
Bomen hebben wat jaartjes nodig om te groeien hè....quote:Op maandag 11 maart 2019 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zeer beperkt.
Als dat voldoende was geweest hadden we nu deze discussie niet.
Gebeurt niks met biomassa in dat plaatje. Dat klopt niet.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee. Daar is niet genoeg ruimte voor. Het is wel zo dat dit deels gebeurt net zoals er een aanzienlijk deel opgenomen wordt in de oceanen, maar het is niet afdoende... zie bv deze plaat:
[ afbeelding ]
Waarom kapt men dan niet pas nadat de anderen gegroeid zijn?quote:Op maandag 11 maart 2019 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bomen hebben wat jaartjes nodig om te groeien hè....
Jawel, staat onder photosynthese.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gebeurt niks met biomassa in dat plaatje. Dat klopt niet.
Nee dat is geen net uptake, dat is een buffer getal zonder accumulatie.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jawel, staat onder photosynthese.
Door de korte koolstofkring te vergoten heeft dat hetzelfde effect. Daarbij is het het enige proces waarover we het in deze context zouden kunnen hebben, toch? Welk ander proces had je in gedachte wat in korte tijd op natuurlijk wijze veel CO2 uit de atmosfeer langdurig opslaat?quote:Op maandag 11 maart 2019 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee dat is geen net uptake, dat is een buffer getal zonder accumulatie.
Wat ik zeg, toename biomassa. Grotere bomen, je weet wel.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welk ander proces had je in gedachte wat in korte tijd op natuurlijk wijze veel CO2 uit de atmosfeer langdurig opslaat?
Dat is die 3 gigaton die daar weergegeven staat. Wat gebeurt er denk je met die uit de atmosfeer opgenomen CO2?quote:
Terrestial uptake? Nee dat gaat de grond in, lijkt mij. Er staat niks over toename biomassa in die grafiek.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat is die 3 gigaton die daar weergegeven staat. Wat gebeurt er denk je met die uit de atmosfeer opgenomen CO2?
Die 3 die staat bij photosynthesis. Dat leidt tot meer groen. Het netto resultaat is inderdaad 3 op land (en 2 in oceanen). Hoezo denk je dat dit gaat over wat in de grond zit?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Terrestial uptake? Nee dat gaat de grond in, lijkt mij. Er staat niks over toename biomassa in die grafiek.
"Net terrestial uptake"quote:Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Die 3 die staat bij photosynthesis. Dat leidt tot meer groen. Het netto resultaat is inderdaad 3 op land (en 2 in oceanen). Hoezo denk je dat dit gaat over wat in de grond zit?
Ik heb dat plaatje overigens hier vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_cycle
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap niet waar voor jou de schoen hier wringt.
Ja, dat gaat over alle landelijke biomassa zoals ik het lees, zowel levend als dood als in de grond:quote:
quote:The terrestrial biosphere includes the organic carbon in all land-living organisms, both alive and dead, as well as carbon stored in soils.
Er staat geen "net plant biomass uptake" in de grafiek.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap niet waar voor jou de schoen hier wringt.
Dus wel boommassa toename zegmaar?quote:Op maandag 11 maart 2019 18:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, dat gaat over alle landelijke biomassa zoals ik het lees, zowel levend als dood als in de grond:
Zoals ik het snap wel, maar het is niet een of/of ofzo, want het lijkt me niet vreemd te veronderstellen dat daardoor ook meer dode plantenmassa ontstaat en extra dierlijke biomassa, want die kunnen daar ook weer van eten bv.quote:
Yeah dus het wordt uit de atmosfeer gehaald gewoon en wordt biomassa. Mooi toch. Beetje minder groen rond de Sahara, mooi leefklimaat in Rusland.... Meer bomen.quote:Op maandag 11 maart 2019 18:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zoals ik het snap wel, maar het is niet een of/of ofzo, want het lijkt me niet vreemd te veronderstellen dat daardoor ook meer dode plantenmassa ontstaat en extra dierlijke biomassa, want die kunnen daar ook weer van eten bv.
Ja, dat is een voordeel. Maar net als met hoeveel CO2 opgenomen wordt door oceanen zitten daar wel grenzen aan. Zie bijvoorbeeld deze projectie van het IPCC over toe- en afnemende landbouwopbrengst:quote:Op maandag 11 maart 2019 18:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Yeah dus het wordt uit de atmosfeer gehaald gewoon en wordt biomassa. Mooi toch. Beetje minder groen rond de Sahara, mooi leefklimaat in Rusland.... Meer bomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |