abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 maart 2019 @ 15:59:30 #151
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185543671
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:24 schreef speknek het volgende:
[..]

Oh leuk een blog met quotes van Goebbels en National Review, ja dat zaait wel twijfel hoor.[..]
Toch is het al een stap vooruit in vergelijking met Boebells en National Review.
pi_185544275
Het valt me op vakantie in Thailand altijd op dat in de supermarkt echt elke boodschap in een plastic tasje gedaan wordt. Blikje cola? Tasje er om heen. Oh ja, en een rietje. Die ook in het plastic verpakt zit.

Ik denk dat de winst vooral in dit soort landen te behalen is. En niet of jij of ik een keer de trein pakt in plaats van de auto.
pi_185544532
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

De reden dat je niets meer hoort over die drijfgassen in koelkasten en spuitbussen is omdat die... vervangen zijn door alternatieven...
Maar het lag er dus niet aan, daar het gewoon doorgaat!
  maandag 11 maart 2019 @ 16:46:22 #154
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_185544728
quote:
3s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
‘Europese uitstoot doet er niet toe’

Voor aanpak van de wereldwijde klimaatverandering is het veel belangrijker wat snelgroeiende ontwikkelingslanden doen, dan de goedbedoelde stapjes in Nederland. „In feite doet de Europese uitstoot er niet toe”, stelt de Britse klimaatwetenschapper Nic Lewis.

[..]

Uit eigen onderzoek concludeert hij dat het klimaat veel minder gevoelig is voor broeikasgassen dan modellen voorspellen.

„Als je kijkt naar de observaties sinds 1850 dan stijgt de wereldtemperatuur minder snel dan verwacht.” Terwijl de IPCC-modellen uitgaan van circa 3 graden opwarming bij een verdubbeling van de CO2, ziet Lewis in werkelijkheid een stijging van 1,7 graad Celsius. Modellenmakers zijn niet blij met Lewis’ kritiek. „Zij hechten minder belang aan wat de temperatuur werkelijk doet.”
Een wiskundige met een carriere in de financiële wereld, die nu hij op pensioen is over klimaatwetenschap schrijft. Wat hem dus een "klimaatwetenschapper" maakt die geloofwaardiger is dan de IPCC...

Net zoals de mening van Arthur Firstenberg (ook een wiskundige) over elektromagnetische straling minstens zoveel aandacht verdient als het standpunt van de wereld gezondheidsorganisatie. Een goede reden om "Electromagnetic hypersensitivity" serieus te nemen en alle wireless technologie te bannen.

Of Henry M. Morris, die professor civil engineering en de dean van engineering aan de universiteit van Louisiana in Lafayette was. Waarom zouden we de mening van de meerderheid van de astronomen betreffende de leeftijd van het heelal aanvaarden wanneer uit het onderzoek van Morris en andere wetenschappers blijkt dat de aarde slechts 6000 jaar oud is?
are we infinite or am I alone
pi_185544874
Als men maar afwijkt of een buitenbeentje is wordt men serieus genomen.
pi_185545384
De NRC had ook nog een stukje over de Groene Rekenkamer:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-wetenschap-a3952766
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185545519
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

Er zit beneden nog oud thermopane in, waarvan 1 groot raam lek is. Kozijnen zijn ook niet zo best meer (vooral aan zuidkant). Het is het eerste dat vervangen wordt, de rest binnen nu en 3 jaar.
Als het aan vervanging toe is is goed isoleren het snel waard ja.
Heb de tip gehad om een infraroodcamera te gebruiken op je huis om te kijken of er ergens warmte verloren gaat. Handig om dat te toen na je 3dubbele ramen ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185545582
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zeer beperkt.

Als dat voldoende was geweest hadden we nu deze discussie niet.
Bomen hebben wat jaartjes nodig om te groeien hè....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185545609
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Nee. Daar is niet genoeg ruimte voor. Het is wel zo dat dit deels gebeurt net zoals er een aanzienlijk deel opgenomen wordt in de oceanen, maar het is niet afdoende... zie bv deze plaat:

[ afbeelding ]
Gebeurt niks met biomassa in dat plaatje. Dat klopt niet.
pi_185545627
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:36 schreef ludovico het volgende:
[..]

Bomen hebben wat jaartjes nodig om te groeien hè....
Waarom kapt men dan niet pas nadat de anderen gegroeid zijn?
  maandag 11 maart 2019 @ 17:53:02 #161
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185545880
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:37 schreef ludovico het volgende:
[..]

Gebeurt niks met biomassa in dat plaatje. Dat klopt niet.
Jawel, staat onder photosynthese.
pi_185545918
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Jawel, staat onder photosynthese.
Nee dat is geen net uptake, dat is een buffer getal zonder accumulatie.
  maandag 11 maart 2019 @ 18:17:39 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546388
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]

Nee dat is geen net uptake, dat is een buffer getal zonder accumulatie.
Door de korte koolstofkring te vergoten heeft dat hetzelfde effect. Daarbij is het het enige proces waarover we het in deze context zouden kunnen hebben, toch? Welk ander proces had je in gedachte wat in korte tijd op natuurlijk wijze veel CO2 uit de atmosfeer langdurig opslaat?
pi_185546410
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welk ander proces had je in gedachte wat in korte tijd op natuurlijk wijze veel CO2 uit de atmosfeer langdurig opslaat?
Wat ik zeg, toename biomassa. Grotere bomen, je weet wel.
  maandag 11 maart 2019 @ 18:19:17 #165
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546425
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:18 schreef ludovico het volgende:
[..]

Wat ik zeg, toename biomassa.
Dat is die 3 gigaton die daar weergegeven staat. Wat gebeurt er denk je met die uit de atmosfeer opgenomen CO2?
pi_185546446
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Dat is die 3 gigaton die daar weergegeven staat. Wat gebeurt er denk je met die uit de atmosfeer opgenomen CO2?
Terrestial uptake? Nee dat gaat de grond in, lijkt mij. Er staat niks over toename biomassa in die grafiek.
  maandag 11 maart 2019 @ 18:26:25 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546568
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:20 schreef ludovico het volgende:
[..]

Terrestial uptake? Nee dat gaat de grond in, lijkt mij. Er staat niks over toename biomassa in die grafiek.
Die 3 die staat bij photosynthesis. Dat leidt tot meer groen. Het netto resultaat is inderdaad 3 op land (en 2 in oceanen). Hoezo denk je dat dit gaat over wat in de grond zit?

Ik heb dat plaatje overigens hier vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_cycle

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap niet waar voor jou de schoen hier wringt.
pi_185546584
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Die 3 die staat bij photosynthesis. Dat leidt tot meer groen. Het netto resultaat is inderdaad 3 op land (en 2 in oceanen). Hoezo denk je dat dit gaat over wat in de grond zit?

Ik heb dat plaatje overigens hier vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_cycle

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik snap niet waar voor jou de schoen hier wringt.
"Net terrestial uptake"
  maandag 11 maart 2019 @ 18:28:27 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546604
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:27 schreef ludovico het volgende:
[..]

"Net terrestial uptake"
Ja, dat gaat over alle landelijke biomassa zoals ik het lees, zowel levend als dood als in de grond:

quote:
The terrestrial biosphere includes the organic carbon in all land-living organisms, both alive and dead, as well as carbon stored in soils.
pi_185546625
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er staat geen "net plant biomass uptake" in de grafiek.
pi_185546645
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, dat gaat over alle landelijke biomassa zoals ik het lees, zowel levend als dood als in de grond:
Dus wel boommassa toename zegmaar?
  maandag 11 maart 2019 @ 18:32:12 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546677
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:30 schreef ludovico het volgende:
[..]

Dus wel boommassa toename zegmaar?
Zoals ik het snap wel, maar het is niet een of/of ofzo, want het lijkt me niet vreemd te veronderstellen dat daardoor ook meer dode plantenmassa ontstaat en extra dierlijke biomassa, want die kunnen daar ook weer van eten bv.
pi_185546704
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]

Zoals ik het snap wel, maar het is niet een of/of ofzo, want het lijkt me niet vreemd te veronderstellen dat daardoor ook meer dode plantenmassa ontstaat en extra dierlijke biomassa, want die kunnen daar ook weer van eten bv.
Yeah dus het wordt uit de atmosfeer gehaald gewoon en wordt biomassa. Mooi toch. Beetje minder groen rond de Sahara, mooi leefklimaat in Rusland.... Meer bomen.
pi_185546765
Ik heb meegelopen met de klimaatmars en ben waarschijnlijk deel van de 'klimaatgekte', en toch ben ik het in de basis eens met de meneer uit de OP. Ik gebruik zijn argumenten bijna woord voor woord al jaren.

Maar waar hij zegt dat we in Europa liever moeten investeren in innovatie en niet onze eigen uitstoot verminderen, denk ik: met welk doel of welke politieke druk?

Nogmaals geheel eens met de OP, maar ik denk juist dat uitstoot-naar-0 en de 'politieke klimaatdruk' nu juist het doel en de druk geven om die innovatie te ontwikkelen.

Denk aan de Apollo maanmissie: ze gingen een enorm duur project ontwikkelen om een politiek punt te maken. Was het niet voor de Russen geweest, dan waren de Amerikanen nooit zo snel op de maan geweest. Dat politieke statement wordt nu al lang niet meer herinnerd door velen, maar de technologische vooruitgang van toen hebben we nog steeds profijt van.

Zo ook de politieke druk om klimaatneutraal te worden; omdat het alternatief niet meer politiek correct is. Was dat het wel, dan is het moeilijker om die innovatie met enig fatsoenlijk tempo te realiseren.
  maandag 11 maart 2019 @ 18:37:13 #175
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185546775
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:33 schreef ludovico het volgende:
[..]

Yeah dus het wordt uit de atmosfeer gehaald gewoon en wordt biomassa. Mooi toch. Beetje minder groen rond de Sahara, mooi leefklimaat in Rusland.... Meer bomen.
Ja, dat is een voordeel. Maar net als met hoeveel CO2 opgenomen wordt door oceanen zitten daar wel grenzen aan. Zie bijvoorbeeld deze projectie van het IPCC over toe- en afnemende landbouwopbrengst:

Het schaalt niet helemaal lekker mee zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')