abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185513142
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:32 schreef byah het volgende:
Last minute hint voor mij was dat alleen de microfoon van Merel aanstond toen ze het podium opkwamen
Ze dacht vast dat het 8 uur was. Welkom bij het RTL nieuws _O_ _O-
pi_185513179
quote:
Last minute hint voor mij was dat alleen de microfoon van Merel aanstond toen ze het podium opkwamen
Ze zag er wel zeer goed uit :7 ^O^
pi_185513198
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
Reactie van de regisseur:[..]

Waar heeft hij dit gepost?

Ik heb het idee dat ze zelf al een aantal jaar worstelen met de balans tussen 'zo groot en commercieel mogelijk' en 'hoe houden we de molloten tevreden'. Een jaar of twee geleden ook al zo'n reactie toen heel snel uitlekte wie de Mol was omdat het via de leader makkelijk te herleiden was. En nu dus (blijkbaar) weer. Nu dus al twee keer in een paar jaar dat ze excuses maken aan 'de harde kern' na afloop. Maargoed, de kijkcijferrecords zijn weer verbroken. Dus de vraag is of ze er echt iets aan zullen veranderen.

Het blijft lastig dat ze bij het maken van de opdrachten van zoveel externe factoren afhankelijk zijn, maar het is denk ik juist hun taak dat zoveel mogelijk te beperken. Vraag is dan ook of Colombia de juiste keuze is geweest. Buiten dat sommige opdrachten gewoon niet zo boeiend waren. En ik het eens ben met de reacties hier dat het nu meer regie is dan het daadwerkelijke spel.
pi_185513209
quote:
Ik had daarnaast het idee dat Rick de personen aankeek om wie het ging: wie de winnaar wordt en dan naar Sarah kijken en wie de mol is, ik had toen het idee dat hij Merel al aankeek.
sig verwijderd door FA
pi_185513223
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]

Ik had daarnaast het idee dat Rick de personen aankeek om wie het ging: wie de winnaar wordt en dan naar Sarah kijken en wie de mol is, ik had toen het idee dat hij Merel al aankeek.
Hij wist nog niet met 100% zekerheid dat het Merel was, dus lijkt mij toevallig.
pi_185513286
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:37 schreef Zocalo het volgende:
[..]

Waar heeft hij dit gepost?

Ik heb het idee dat ze zelf al een aantal jaar worstelen met de balans tussen 'zo groot en commercieel mogelijk' en 'hoe houden we de molloten tevreden'. Een jaar of twee geleden ook al zo'n reactie toen heel snel uitlekte wie de Mol was omdat het via de leader makkelijk te herleiden was. En nu dus (blijkbaar) weer. Nu dus al twee keer in een paar jaar dat ze excuses maken aan 'de harde kern' na afloop. Maargoed, de kijkcijferrecords zijn weer verbroken. Dus de vraag is of ze er echt iets aan zullen veranderen.

Het blijft lastig dat ze bij het maken van de opdrachten van zoveel externe factoren afhankelijk zijn, maar het is denk ik juist hun taak dat zoveel mogelijk te beperken. Vraag is dan ook of Colombia de juiste keuze is geweest. Buiten dat sommige opdrachten gewoon niet zo boeiend waren. En ik het eens ben met de reacties hier dat het nu meer regie is dan het daadwerkelijke spel.
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67407.200
  zondag 10 maart 2019 @ 10:02:04 #57
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_185513540
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dan doen we dat volgende keer. Dan weet iedereen na 5 afleveringen wie de mol is _O-
Of je begrijpt me niet of je wil me niet begrijpen. :P
Het gaat me er niet om dat ik/we na 5 afleveringen moeten weten wie de Mol is.

Het gaat mij er om dat het als een cliffhanger werd gepresenteerd die geen cliffhanger bleek te zijn...
pi_185514810
Het is elk jaar weer de afweging maken tussen wat laat je zien van de mol zodat de volgers er achter kunt komen, en wat laat je niet zien zodat niet na aflevering 5 voor heel Nederland duidelijk is wie de mol is. Hier slaan ze wat mij betreft nogal in door.
Zeker omdat het wat mij betreft niet erg is als alle volgers 2 afleveringen voor het eind weten wie de mol is. Als kijker zou ik daar een stuk blijer van worden dan dit.
Welke molacties hebben we nu duidelijk vol in beeld gezien? Geld met de laser opdrachten niet, molblokje voor het voorhoofd bij Jenga niet, bananentrossen niet. Misschien de auto opdracht maar daar maakte Merel nog verdacht veel woorden wel goed(al waren ze kort).
pi_185515087
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:13 schreef byah het volgende:
Is Sarah als de winnaar uberhaupt aan het woord geweest? Het was meer de Merel/Niels show :')
Het programma heet "Wie is de mol?" en niet "Wie is de winnaar?", dus dat vind ik niet zo'n gemis.

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dat vertelde ze gisteren. Ze deed zich expres vele malen dommer voor dan dat ze is om zodoende extra verdacht te worden, aangezien ze Merel al heel snel in de smiezen had.
Pas in aflevering 8 beantwoordde ze de laatste vraag in de test met Merel zeiden ze gisteren toch?
  zondag 10 maart 2019 @ 12:27:46 #60
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_185516100
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat er verteld werd wat nou de gedachte was achter het geven van de vrijstelling aan Niels in aflevering 8 bij die pinnetjes uit dat bord trekken.

Ook aflevering drie, opdracht drie Op Treden waar die ijzeren buis achter in het gras belande had ik extra beelden gehoopt. Dat was voor mijn gevoel de meeste gewaagde molactie.

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 10 maart 2019 @ 12:30:57 #61
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_185516158
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Ja dat is ook zo. Rik Mccolough als je dit leest; Gesprek met de Mol volgend seizoen aub!
Op wieisdemol.com (wat nu nog even niet extreem gecensureerd wordt, maar dat zal later deze week allemaal wel weer gewist worden wegens teveel kritiek) reageerde McCullough vanmorgen:

https://www.wieisdemol.co(...)sg2187820#msg2187820

quote:
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad. Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 10 maart 2019 @ 12:31:39 #62
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_185516175
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 12:27 schreef monkyyy het volgende:
Ik had eigenlijk wel gehoopt dat er verteld werd wat nou de gedachte was achter het geven van de vrijstelling aan Niels in aflevering 8 bij die pinnetjes uit dat bord trekken.

Ook aflevering drie, opdracht drie Op Treden waar die ijzeren buis achter in het gras belande had ik extra beelden gehoopt. Dat was voor mijn gevoel de meeste gewaagde molactie.

[ afbeelding ]
Dit zijn precies voor mij de twee dingen die het meeste misten.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_185516429
quote:
Een van de gasten bij MolTalk gaf als mogelijke verklaring dat Niels haar niet verdacht, waardoor hij voor haar prettiger was om erbij te hebben in de finale.
pi_185517204
Wat een make-up op iedereen zeg.
  zondag 10 maart 2019 @ 13:23:48 #65
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185517249
quote:

[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een kandidaat die zat te mollen :X

Dit programma gaat eigenlijk nergens meer over :')
  Redactie Sport zondag 10 maart 2019 @ 13:26:04 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_185517293
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:22 schreef Remzz het volgende:
Het is elk jaar weer de afweging maken tussen wat laat je zien van de mol zodat de volgers er achter kunt komen, en wat laat je niet zien zodat niet na aflevering 5 voor heel Nederland duidelijk is wie de mol is. Hier slaan ze wat mij betreft nogal in door.
Zeker omdat het wat mij betreft niet erg is als alle volgers 2 afleveringen voor het eind weten wie de mol is. Als kijker zou ik daar een stuk blijer van worden dan dit.
Welke molacties hebben we nu duidelijk vol in beeld gezien? Geld met de laser opdrachten niet, molblokje voor het voorhoofd bij Jenga niet, bananentrossen niet. Misschien de auto opdracht maar daar maakte Merel nog verdacht veel woorden wel goed(al waren ze kort).
Dat bij Jenga hebben we wel gezien hoor, kan ik me herinneren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_185517311
Aardig seizoen met leuke mol acties! Merel heeft het zeker goed gespeeld, op naar het echte seizoen van de Belgische Mol!

Finale was ook prima te doen, gewoon direct bij de ontknoping beginnen en je had een aardige aflevering. Er had nog wel wat meer duidelijkheid mogen komen over die buis of wat Merel precies deed met die pin (waarschijnlijk met opzet Niels erin houden), maar al met al een prima seizoen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2019 13:29:13 ]
pi_185523661
Ik vraag me toch af of de niet-mollen ook instructies krijgen van de productie. Zoals Niels bij 'min of meer' die eerst niet wist hoe 't slotje werkte, daarna de verkeerde code doorgaf en toen ze vrij waren verwarring bleef zaaien waar ze nu heen moesten. Ik begrijp dat het een tactiek kan zijn om jezelf een beetje verdacht te maken om zo te zorgen dat anderen misschien hun test slechter maken, maar toch 't blijft tv...

Veel mol-acties waren ook niet te achterhalen voor de kijker. Ik begrijp dat ze die acties natuurlijk niet vol in beeld kunnen brengen. Maar dat Merel geld weghaalde bij laser-opdracht kun je nooit opmerken (ook niet dat ze 't uit enveloppen haalde bij tuk-tuk opdracht). Net als dat foute antwoord intypen bij de koffie finca, dat deed Niels net zo goed (die trouwens ook bij tuk-tuk raar deed, door zich bij 2e ronde ineens niet meer aan de voorwaarden te houden). Ook dat de mol zich altijd als eerste meldt bij opdracht voor sleutelpositie, dat deed Sinan ook door vaak de leiding te willen. En dat Jenga blokje zegt ook niet veel, want veel anderen dollen ook wel eens dat ze de mol zijn...

Ook bij die balkon opdracht had maar één iemand hoeven opmerken dat Merel kaartjes verkeerd voorlas. Misschien ben ik nu te paranoïde, maar zouden ze iets van draaiboek hebben als mol na 5 uitzendingen betrapt is. Een noodscenario? Dat risico kunnen ze toch niet nemen met zo'n duur programma?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_185523944
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:29 schreef Loohcs het volgende:
Ik vraag me toch af of de niet-mollen ook instructies krijgen van de productie. Zoals Niels bij 'min of meer' die eerst niet wist hoe 't slotje werkte, daarna de verkeerde code doorgaf en toen ze vrij waren verwarring bleef zaaien waar ze nu heen moesten. Ik begrijp dat het een tactiek kan zijn om jezelf een beetje verdacht te maken om zo te zorgen dat anderen misschien hun test slechter maken, maar toch 't blijft tv...

Veel mol-acties waren ook niet te achterhalen voor de kijker. Ik begrijp dat ze die acties natuurlijk niet vol in beeld kunnen brengen. Maar dat Merel geld weghaalde bij laser-opdracht kun je nooit opmerken
Volgens mij was wel bekend welk bedrag in totaal verdiend kon worden, waaruit al wel af te leiden viel dat op een bepaald punt de bedragen die mensen terugbrachten niet klopten.. Dan kon je iig enigszins gissen dat de mol ws iets gedaan had en vast niet als laatste ging.
Maar niets waterdichts nee.
  zondag 10 maart 2019 @ 18:48:48 #70
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_185524063
Weinig molacties gezien in de aflevering. Toch altijd balen. Dat slappe gelul er omheen boeit echt niemand.
  zondag 10 maart 2019 @ 19:11:26 #71
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_185524691
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:44 schreef Maartel het volgende:

Volgens mij was wel bekend welk bedrag in totaal verdiend kon worden, waaruit al wel af te leiden viel dat op een bepaald punt de bedragen die mensen terugbrachten niet klopten.. Dan kon je iig enigszins gissen dat de mol ws iets gedaan had en vast niet als laatste ging.
Rik zei ¤47.000 hadden ze kunnen winnen.
pi_185525010
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:29 schreef Loohcs het volgende:

Veel mol-acties waren ook niet te achterhalen voor de kijker. Ik begrijp dat ze die acties natuurlijk niet vol in beeld kunnen brengen. Maar dat Merel geld weghaalde bij laser-opdracht kun je nooit opmerken (ook niet dat ze 't uit enveloppen haalde bij tuk-tuk opdracht).
Het ligt er ook maar net aan hoe je een opdracht aanvliegt als groep zijnde. Als de eerste bij de laser-opdracht beter rond had gekeken en wat meer de tijd had genomen had hij kunnen zien dat er meer geld lag. Wat betreft die opdracht met die tuk-tuk is het ook gewoon open en bloot; als er een ander langsgereden was of Jamie was uitgestapt had ze een probleem.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_185531733
quote:
99s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]

Rik zei ¤47.000 hadden ze kunnen winnen.
Bij de laseropdracht bedoelde ik.
pi_185532376
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:44 schreef Maartel het volgende:
[..]

Ja, het maximum was 3500 euro. Logisch gezien dus 350 per kandidaat. Het was dus idd vreemd dat bijvoorbeeld Rick Paul bij een bordje maar 50 euro pakte (meer lag er ook niet) dus het was toen al vrij aannemelijk dat de mol geld weg heeft zitten plukken.
pi_185532446
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:56 schreef egoblokje het volgende:
[..]

Ja, het maximum was 3500 euro. Logisch gezien dus 350 per kandidaat. Het was dus idd vreemd dat bijvoorbeeld Rick Paul bij een bordje maar 50 euro pakte (meer lag er ook niet) dus het was toen al vrij aannemelijk dat de mol geld weg heeft zitten plukken.
Jep, en ik had daarbij dus wel een gevoel van 'de mol komt met 'veel' geld naar buiten, hangt de held uit, maar heeft ondertussen de boel leeg gehaald'.
Maar da's molredeneren na vele seizoenen.
  PR en moderator maandag 11 maart 2019 @ 02:25:13 #76
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185533212
Het laatste livetopic van het jaar gaat dicht, bedankt allemaal!
Maar gelukkig kunnen we hier gewoon verder: MOL / WIDM Algemeen - Wie van de drie *O*

Ohja en vergeet niet mee te kijken met de Vlaamse Mol en mee te doen aan de prono O+
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')