abonnement Unibet Coolblue
pi_185502941
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo gaat het worden:



Dit is waar we het voor doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het laatste onderwerp was de kleur van de vloer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:48 schreef Claudia_x het volgende:

Intussen zijn wij een staal van de vloer aan het maken. Dinsdag moet ik de definitieve kleur doorgeven. Dochter doet het schilderwerk - natuurtalentje.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185503042
Ik vind de kleur erg mooi.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 9 maart 2019 @ 20:26:07 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185503209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Het zijn vergrijsd-blauwe tegels van Mosa, maar ik weet de kleuren niet precies. De architect heeft de donkere variant eerder in een project toegepast en is daar weg van.
Ah thnx, ik had namelijk wit witte wandtegels in de badkamer in gedachten, maar misschien is off-white toch een beter idee.... en door die tegeltjes naast jouw winckelmans die het niet zijn geworden bedacht ik dat :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185506625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ah thnx, ik had namelijk wit witte wandtegels in de badkamer in gedachten, maar misschien is off-white toch een beter idee.... en door die tegeltjes naast jouw winckelmans die het niet zijn geworden bedacht ik dat :D :')
Oh sorry, ik las eroverheen dat je de witte bedoelde! Die zijn vast ook van Mosa. Ik weet niet meer zo goed waarom die erbij lagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 22:05:56 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185506811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Oh sorry, ik las eroverheen dat je de witte bedoelde! Die zijn vast ook van Mosa. Ik weet niet meer zo goed waarom die erbij lagen.
Maakt niet uit, kon toevallig iets uit jullie kleurcollectie zijn.
Ik ga nu alleen wel mijn idee voor wit wit heroverwegen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185517602
De staal van de vloer is af!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu ook bezig om een aantal gordijnen uit te zoeken. Op zolder gaan we voor de Veluxramen met witte kozijnen witte rolgordijnen nemen. Voor de overige ramen op zolder met zwarte kozijnen komen zwarte rolgordijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vloerkleur heb ik in het nieuwe huis bekeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kleinste hoeveelheid verf die ik kon laten mengen was 0,75 liter. Ik heb nog best veel over, dus m'n dochter en ik hebben gisteravond even een krukje geverfd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haar kamer is nu ook helemaal gestuukt. Ze is heel blij met haar kamer, zelfs met de oude kozijnen waar nog enkele beglazing in zit. Die kozijnen zullen op een gegeven moment wel moeten worden vervangen, maar op dit moment kan ze fijn op het glas tekenen. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 maart 2019 @ 13:48:17 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185517752
Staat fraai in het huis ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 maart 2019 @ 13:51:41 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185517827
Hele mooie kleur! :Y

Ik zou geloof ik persoonlijk voor de boven verdieping voor een andere kleur gaan, omdat het voor mij ander te saai zou worden, maar dat is puur persoonlijk. Ik zou boven voor een iets neutralere kleur gaan geloof ik, iets creme/lichtgrijs/licht taupe oid.

Dat krukje is zo ook erg mooi! O+
***
  zondag 10 maart 2019 @ 13:52:52 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185517854
Welk glas is nog niet gezet en gekit waardoor de vloer bij de pui nat is?

En zitten er twee barsten rechts onderin in de meest rechtse ruit van de pui op de foto? Of is dat buiten iets in die vorm?
De ruit lijkt ook beslagen, dus dat is wat vreemd voor dubbel glas.

Deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185517937
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
Hele mooie kleur! :Y

Ik zou geloof ik persoonlijk voor de boven verdieping voor een andere kleur gaan, omdat het voor mij ander te saai zou worden, maar dat is puur persoonlijk. Ik zou boven voor een iets neutralere kleur gaan geloof ik, iets creme/lichtgrijs/licht taupe oid.

Dat krukje is zo ook erg mooi! O+
Kan ik me voorstellen. Dat is ook wat de meeste mensen doen. En ik vermoed dat de architect het zal suggereren. Maar ik vind het zelf mooi om overal dezelfde vloer te hebben. Ik moet wel al m'n ideeën over muurkleuren opzij schuiven. Ik denk dat ik eerst maar eens alles wit houd. Dochter wil in plaats van een blauwe muur ook wel graag zulke stickers (in andere kleuren):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185518009
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:52 schreef Leandra het volgende:
Welk glas is nog niet gezet en gekit waardoor de vloer bij de pui nat is?

En zitten er twee barsten rechts onderin in de meest rechtse ruit van de pui op de foto? Of is dat buiten iets in die vorm?
De ruit lijkt ook beslagen, dus dat is wat vreemd voor dubbel glas.

Deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het niet precies. Ik neem aan al het glas in de vouwdeuren. Op andere plekken in huis zie ik geen vocht naar binnen komen, dus ik snap het niet zo goed.

Er zit trouwens geen barst in; er ligt buiten iets op de grond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185518069
Op een bepaalde manier is het ook wel fijn dat het nu flink regent. Mocht er iets niet goed zijn, dan wordt dat meteen duidelijk. En het dak is nog niet helemaal af! Gelukkig zag op zolder alles er goed uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 maart 2019 @ 14:04:48 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185518087
Ik vind die rolgordijnstaal rechtsboven op je vloerstaal wel erg mooi combineren trouwens, ik verwacht dat dat ook een prettig effect geeft als er zonlicht op valt.

Mocht ik ooit weer een zonnescherm moeten kopen dan wordt dat heel ouderwetsch een oranje zonnescherm trouwens, dat geeft zulk warm licht binnen.
Ik had ooit een oranje die kapot ging en die heb ik toen vervangen door een geel/wit gestreepte, en ik miste dat warme van het oranje zonnescherm echt heel lang.
Nu hebben we een balkon als zonwering.... tot we gaan uitbouwen dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 maart 2019 @ 14:06:43 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185518137
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Op een bepaalde manier is het ook wel fijn dat het nu flink regent. Mocht er iets niet goed zijn, dan wordt dat meteen duidelijk. En het dak is nog niet helemaal af! Gelukkig zag op zolder alles er goed uit.
Ah gelukkig, dat is idd wel het "voordeel" van dit weer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185518259
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:04 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die rolgordijnstaal rechtsboven op je vloerstaal wel erg mooi combineren trouwens, ik verwacht dat dat ook een prettig effect geeft als er zonlicht op valt.
Ja, dat is mijn tweede keuze. Ik ga nu voor zwart omdat de rolgordijnen toch meestal omhoog zullen zitten daar en dan mooi wegvallen in de zwarte kozijnen. En er komen nog andere gordijnen in die ruimte (gordijnen om een soort knieschotten te creëren, waarschijnlijk van een grijs wolvilt) en ik wil er geen bonte boel van maken.

quote:
Mocht ik ooit weer een zonnescherm moeten kopen dan wordt dat heel ouderwetsch een oranje zonnescherm trouwens, dat geeft zulk warm licht binnen.
Ik had ooit een oranje die kapot ging en die heb ik toen vervangen door een geel/wit gestreepte, en ik miste dat warme van het oranje zonnescherm echt heel lang.
Nu hebben we een balkon als zonwering.... tot we gaan uitbouwen dus :+
Lekker retro. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 maart 2019 @ 14:16:49 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185518347
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:11 schreef Claudia_x het volgende:

Lekker retro. :+
Ja, maar ik snapte wel gelijk waarom men vaak Oranje als kleur voor zonwering gebruikte :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185566017
Op de valreep nog gekozen voor een andere kleur gietvloer omdat het groen toch wel allesbepalend is en ik het fijn vind om kleuren op de muur regelmatig te kunnen veranderen (en daarmee ook de sfeer in huis)...

Het wordt de kleur die hier op de muur zit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185566345
Opluchting hiero.
Tuurlijk ieders smaak en dan hou ik mijn mond.
(Pssst.leek op de groene vloer van een gymzaal. Associaties).
pi_185566565
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:05 schreef AnneX het volgende:
Opluchting hiero.
Tuurlijk ieders smaak en dan hou ik mijn mond.
(Pssst.leek op de groene vloer van een gymzaal. Associaties).
Ik heb vanochtend een rondgang gedaan onder collega's met twee stalen en één ervan zei precies hetzelfde: gymzaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:17:16 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_185566672
Lol.
disclaimer
pi_185566712
Intussen is er zoveel sores dat ik er niet goed van word. De vloer is misschien maandag te nat voor de gietvloer, mogelijk heeft de vloerenlegger langer nodig voor het aanbrengen van de vloer waardoor onze hele planning op losse schroeven staat, de aannemer is nauwelijks te bereiken door de architect en er ligt (nog altijd) water/drek in de kelder (waar de aannemer nu niks mee kan/wil doen). En - dit had ik nog niet eens verteld - het tegelen bleek op één stuk muur toch verkeerd te zijn gedaan. De architect heeft gisteren extra tegels gehaald uit een andere stad en naar het huis gebracht en vandaag heeft de tegelzetter als het goed is het foute deel opnieuw gedaan.

DIKKE STRESS.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:21:32 #22
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185566761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen is er zoveel sores dat ik er niet goed van word. De vloer is misschien maandag te nat voor de gietvloer, mogelijk heeft de vloerenlegger langer nodig voor het aanbrengen van de vloer waardoor onze hele planning op losse schroeven staat, de aannemer is nauwelijks te bereiken door de architect. En - dit had ik nog niet eens verteld - het tegelen bleek op één stuk muur toch verkeerd te zijn gedaan. De architect heeft gisteren extra tegels gehaald uit een andere stad en naar het huis gebracht en vandaag heeft de tegelzetter als het goed is het foute deel opnieuw gedaan.

DIKKE STRESS.
Het zit niet mee :(
Helaas bij ons niet onbekend. De dingen die we niet zelf doen/gedaan hebben is ook meer of minder niet goed gegaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185566865
Ik weet het even ook niet meer. Eigenlijk heb ik niet eens stress, want ik voel op dit moment niets. Ik kan er zo verdomd weinig aan doen allemaal. Ik ben nog even langs de architect gefietst en probeer de sfeer erin te houden, ik ben zo aardig mogelijk tegen de vloerenlegger aan het doen omdat ik hoop met honing meer vliegen te vangen dan met azijn, ik vertrouw erop dat de aannemer uiteindelijk alles wel oplost (komt vast goed, want hij moet nog veel geld krijgen). En ik probeer een scheiding te voorkomen omdat anders alles voor niets is geweest. :(

Was het maar al 1 april.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:25:55 #24
5428 crew  miss_sly
pi_185566871
Kan me voorstellen dat dat allemaal flink stress oplevert! Heb je een back up plan al, just in case?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185566907
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik heb vanochtend een rondgang gedaan onder collega's met twee stalen en één ervan zei precies hetzelfde: gymzaal.
HET KOMT GOED. ECHT WAAR!

Op de andere kleur vloer komt ieder willekeurig vloerkleed tzt veel beter tot zijn recht.
En ik heb gewoon té veel gymzaal gezien.
pi_185566914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Kan me voorstellen dat dat allemaal flink stress oplevert! Heb je een back up plan al, just in case?
Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185566960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Niet echt, want het hangt er vanaf wat er precies mis loopt. We kunnen een plan B bovendien pas in werking gaan stellen als we weten dat het mis loopt. Ik kan nu bijvoorbeeld niet de verhuizer of de keukeninstallateur afzeggen.
Echt, die lopen al langer rond in de wereld van verhuizen en verbouwen.
Plan B is opslag en een vakantiehuis.
Het geeft jou en gezin Rust!
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:29:45 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185566968
Oef Claudia, wat een stress! :o Ik voel het al als ik lees.

En hier ook een kleine 'jeej' voor de iets neutralere vloer. ;)
En dat Rosemary Green kan ook echt prachtig op een muur hoor! :Y

Verder *kusje erop... Komt wel goed schatje! :Y
***
pi_185566974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]

Het zit niet mee :(
Helaas bij ons niet onbekend. De dingen die we niet zelf doen/gedaan hebben is ook meer of minder niet goed gegaan.
Ik hoor ook van vrienden precies dezelfde verhalen, bijvoorbeeld over het werk van tegelzetters. We hebben nog mazzel dat onze aannemer keihard doorwerkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:32:15 #30
5428 crew  miss_sly
pi_185567016
Maar je wil toch ook niet dat de vloerenlegger de vloer legt als de ondervloer er eigenlijk nog niet klaar voor is? Dat levert je nu op dat je geen vertraging oploopt, maar later misschien wel heel veel ellende.

Is het niet een idee om alles naar achter te schuiven twee weken of zo? Sowieso, om jezelf de tijd te geven die nodig kan zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185567017
Dank voor de morele steun allemaal. :* We kunnen de opslag ook in onze garage doen, gelukkig. In het ergste geval zitten we een tijdje zonder keuken en moeten we zelf de spullen het huis in sjouwen. En/of we moeten even in een huisje zitten. Het is allemaal niet het einde van de wereld, hooguit even heel vervelend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185567088
Ik deel dit trouwens vooral om een reëel beeld te geven van wat er bij zo'n verbouwing komt kijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, er lopen ook dingen mis of dreigen dingen mis te lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:36:43 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567106
Wat een ellende :{
Maar het komt goed, echt.... maar ik zou wel serieus gaan nadenken over 1 of 2 weken in een huisje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 17:39:32 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185567150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik deel dit trouwens vooral om een reëel beeld te geven van wat er bij zo'n verbouwing komt kijken. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, er lopen ook dingen mis of dreigen dingen mis te lopen.
Komt allemaal wel goed ! In dit leven ! ^O^
pi_185567157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]

Komt allemaal wel goed ! In dit leven ! ^O^
Eigenlijk niet, hè, want we gaan allemaal uiteindelijk dood. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:41:04 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Eigenlijk niet, hè, want we gaan allemaal uiteindelijk dood. :+
Ja, maar niet voor je huis af is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:42:06 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567197
Die vloeren hè, dat moet allemaal tegelijk? Of is het wel een optie dat boven al gedaan wordt zodat de bovenverdieping al ingericht en gebruikt kan worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185567199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:36 schreef Leandra het volgende:
Wat een ellende :{
Maar het komt goed, echt.... maar ik zou wel serieus gaan nadenken over 1 of 2 weken in een huisje.
En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185567223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Leandra het volgende:
Die vloeren hè, dat moet allemaal tegelijk? Of is het wel een optie dat boven al gedaan wordt zodat de bovenverdieping al ingericht en gebruikt kan worden?
Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:44:05 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

En wat gebeurt er dan? De vloerleverancier kan pas over een maand langskomen, de aannemer over een maand of drie... De verhuisdatum loslaten gaat een enorme impact hebben op alles. Dat doe ik alleen als het echt moet en pas op het allerlaatste moment.
True, dat is wel het risico.... dat ze het allemaal op hun beloop gaan laten als je wat anders hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:49:01 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, is een optie. Kost wel extra geld (en hoeveel precies weet ik niet). Ik weet ook niet hoe dat met de planning van de vloerleverancier uitkomt.
Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.

Koken wordt ook een uitdaging, maar indien nodig heb ik nog wel een eenpits indcutieplaatje voor je, magnetron en slowcooker erbij en je kunt bijna uit de voeten op de overloop... :X

* Leandra rent hard weg :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185567410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ja plus dat je er dan woont met werklui over de vloer, ook geen pretje.

Koken wordt ook een uitdaging, maar indien nodig heb ik nog wel een eenpits indcutieplaatje voor je, magnetron en slowcooker erbij en je kunt bijna uit de voeten op de overloop... :X

* Leandra rent hard weg :+
Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed. :+

M'n schoonouders wonen dichtbij, we hebben aardige buren, we wonen bij de stad met de meeste Airbnb's van Nederland. We bedenken wel wat. Maar liever niet natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:55:45 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185567516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik heb jarenlang overleefd zonder te koken, dus dat komt wel goed. :+

M'n schoonouders wonen dichtbij, we hebben aardige buren, we wonen bij de stad met de meeste Airbnb's van Nederland. We bedenken wel wat. Maar liever niet natuurlijk.
Oh gelukkig, geen stress van mijn kookopmerkingen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185568074
O jee, de laatste loodjes stress.... Herkenbaar! Mijn ervaring is dat alles op het laatste moment ineens toch goed komt. En hoe? Dat kun je vaak achteraf niet eens meer uitleggen.

Ik hoop en duim voor je dat dit nu bij jullie ook het geval zal zijn. Ga niet uit haast die vloer toch doen om er maar te kunnen wonen, daar krijg je echt spijt van. Maar dat weet je ook wel...

Heel veel succes! :)
Is dat zo?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:38:55 #45
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185568359
Succes Claudia! Die verdomde laatste loodjes ook altijd.

Gelukkig gaat het het allemaal waard zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185571899
Planning van de vloerenlegger is opgelost; die werkt het weekeinde door. Nu is alleen nog spannend of de vloer droog genoeg is. We weten het zaterdag. Spannend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:57:11 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185571929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Planning van de vloerenlegger is opgelost; die werkt het weekeinde door. Nu is alleen nog spannend of de vloer droog genoeg is. We weten het zaterdag. Spannend.
Drogers erop?
Is de boel nu wel zo dicht dat er geen nieuw vocht bij komt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 20:57:59 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185571957
Ik weet niets van vloerverwarmingsprotocollen enzo, maar kan de vloerverwarming niet al een beetje aan?
* Leandra roept maar wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185572113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]

Drogers erop?
Is de boel nu wel zo dicht dat er geen nieuw vocht bij komt?
Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.

De vloerverwarming gaat donderdag of vrijdag aan op kamertemperatuur. Dat gebeurt helaas vrij laat doordat (op ons verzoek) de dakdoorvoer nog moet worden gemaakt. Weet je nog, die cv- afvoer die oorspronkelijk door de buitenmuur ging? Als ik toen had geweten dat omleggen een effect zou hebben op wanneer de verwarming aanging en dat dat problemen op zou leveren met de vloer en het stookprotocol, dan had ik misschien de afvoer wel in de buitenmuur laten zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:05:54 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Als het goed is, is dat opgelost. De elektricien is sinds vandaag klaar en er zouden elektrische kacheltjes moeten staan om het huis minder koud en vochtig te maken. Ook zou het glas moeten zijn gezet. Ik begreep van de architect dat er eerst vocht op de kozijnen stond en dat dat maandag al niet meer het geval was toen zij er was.

De vloerverwarming gaat donderdag of vrijdag aan op kamertemperatuur. Dat gebeurt helaas vrij laat doordat (op ons verzoek) de dakdoorvoer nog moet worden gemaakt. Weet je nog, die cv- afvoer die oorspronkelijk door de buitenmuur ging? Als ik toen had geweten dat dat effect zou hebben op wanneer de verwarming aanging en dat dat problemen op zou leveren met de vloer en het stookprotocol, dan had ik misschien de afvoer wel in de buitenmuur laten zitten.
Oh darn.... is die dakdoorvoer nog niet geregeld :(

Nou, wees blij dat je dat niet wist, want daar zou je langer spijt van hebben gehad dan dat je nu spijt hebt dat het effect heeft op het stookprotocol en de vloer.
Maar voor nu is het wel bagger ja :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185572249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]

Oh darn.... is die dakdoorvoer nog niet geregeld :(

Nou, wees blij dat je dat niet wist, want daar zou je langer spijt van hebben gehad dan dat je nu spijt hebt dat het effect heeft op het stookprotocol en de vloer.
Maar voor nu is het wel bagger ja :{
Is ook zo. Dat geldt voor veel van die dingen: om pijn op korte termijn te voorkomen ben je op een gegeven moment vanwege de zorgen wel bereid om pijn op de lange termijn voor lief te nemen. En dan moet je jezelf tot de orde roepen.

Afijn, één probleem opgelost, nog één probleem te gaan. Misschien is het wel het allerlaatste probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185572344
Dit is dus wat ik afgelopen keer in de douche aantrof. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de andere kant was nog zo goed gelukt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als het goed is, is dat nu opgelost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185572435
Oh, we hebben gisteren rolgordijnen besteld. Tip: wij hadden gratis stalen aangevraagd en kregen 10% korting toen we daarna een week lang geen actie ondernamen. Dat heb ik online vaker meegemaakt: je komt ergens en krijgt dan als je niks doet ineens een mail met korting. Je kunt het als strategie gebruiken.

Vandaag vertelde ik de architect even over mijn idee om een douchegordijn voor het raam in de badkamer te hangen en ze vond het een briljant idee. :o We hebben alleen al een rolgordijn besteld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185572469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Tip: wij hadden gratis stalen aangevraagd en kregen 10% korting toen we daarna een week lang geen actie ondernamen.
Die neem ik mee. Toevallig een landelijke boer?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:18:25 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572470
Ah, daardoor waarschijnlijk? De ene kant perfect aansluitend, dan komt de andere kant niet perfect uit en kant 3 aan de andere kant begonnen?
Of heeft het te maken met 2 lagen onder die kant met het nisje en 1 laag onder muur 3?

Nou ja, als het opgelost wordt is het ook weer goed natuurlijk.

Edit: Oh wacht, de hoogte bij wand 3 is ook gewoon niet goed :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:23:35 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185572626
Allemachtig wat lelijk! :o Wie heeft dat verzonnen! :o In principe heeft de tegelaar daar toch ook gewoon snijresten gehad die hij had kunnen gebruiken? Of wilde hij idd per se met helen en halven eindigen aan de linkerkant van dat muurtje?
***
pi_185572663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:18 schreef Leandra het volgende:
Ah, daardoor waarschijnlijk? De ene kant perfect aansluitend, dan komt de andere kant niet perfect uit en kant 3 aan de andere kant begonnen?
Of heeft het te maken met 2 lagen onder die kant met het nisje en 1 laag onder muur 3?
Allebei: hij is aan de andere kant begonnen en had vanuit de nis door moeten gaan. Maar dat heeft hij gedaan omdat het zo op de tekening stond - en die tekening was niet meer actueel doordat er op de oude tegels is betegeld. Hij heeft naar zijn idee de instructies van de architect opgevolgd.

Ik had verwacht dat het een lastige situatie zou worden en ik het maar gewoon moest accepteren, maar de aannemer vond meteen dat het niet kon en na een drukke werkdag (van mijzelf) was mijn probleem ineens door anderen opgelost. Helemaal super.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:25:28 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
Allemachtig wat lelijk! :o Wie heeft dat verzonnen! :o In principe heeft de tegelaar daar toch ook gewoon snijresten gehad die hij had kunnen gebruiken? Of wilde hij idd per se met helen en halven eindigen aan de linkerkant van dat muurtje?
Je zou bijna denken dat hij aan de andere kant van dat muurtje begonnen is.
Maar hij zit ook niet goed qua hoogte.... zou ook kunnen dat het muurtje net niet hoog genoeg is en dat je dat gaat zien als die punten er bovenuit steken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:26:58 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Allebei: hij is aan de andere kant begonnen en had vanuit de nis door moeten gaan. Maar dat heeft hij gedaan omdat het zo op de tekening stond - en die tekening was niet meer actueel doordat er op de oude tegels is betegeld. Hij heeft naar zijn idee de instructies van de architect opgevolgd.

Ik had verwacht dat het een lastige situatie zou worden en ik het maar gewoon moest accepteren, maar de aannemer vond meteen dat het niet kon en na een drukke werkdag (van mijzelf) was mijn probleem ineens door anderen opgelost. Helemaal super.
Ja, maar hij kan toch zien dat het niet aansluit...
Nou ja.... ik snap het ergens wel, maar als je een beetje eer van je werk hebt dan wil je dat toch niet zo doen?
En bij twijfel: vragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:27:23 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185572743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:25 schreef Leandra het volgende:
[..]

Je zou bijna denken dat hij aan de andere kant van dat muurtje begonnen is.
Maar hij zit ook niet goed qua hoogte.... zou ook kunnen dat het muurtje net niet hoog genoeg is en dat je dat gaat zien als die punten er bovenuit steken.
Dat komt omdat hij een passtukje moest maken. De hele erna zit namelijk wel keurig tegen de bovenrand. Hij had idd gewoon links om het hoekje door moeten tegelen.
En dat hij zegt dat hij volgens tekening werkte is natuurlijk te idioot voor woorden. De eerste keer deed hij maar wat, de tweede keer snapte hij het al beter alleen halverwege stopte zijn zelfdenkend vermogen er mee? :D

Nou ja goed, fijn dat dat iig lekker vlot opgelost is!
***
pi_185572763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ja, maar hij kan toch zien dat het niet aansluit...
Nou ja.... ik snap het ergens wel, maar als je een beetje eer van je werk hebt dan wil je dat toch niet zo doen?
En bij twijfel: vragen.
Ja, ik snap het ook niet. En als je dan al denkt dat wat je moet doen raar en onhandig is, pak dan de telefoon even op! Maar goed, hij stond er op een zaterdag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:28:54 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Dat komt omdat hij een passtukje moest maken. De hele erna zit namelijk wel keurig tegen de bovenrand. Hij had idd gewoon links om het hoekje door moeten tegelen.
En dat hij zegt dat hij volgens tekening werkte is natuurlijk te idioot voor woorden. De eerste keer deed hij maar wat, de tweede keer snapte hij het al beter alleen halverwege stopte zijn zelfdenkend vermogen er mee? :D

Nou ja goed, fijn dat dat iig lekker vlot opgelost is!
Ja, maar als die bovenrand niet hoog genoeg is om de puntjes tegenaan te laten komen dan is dat wel een reden dat het te laag zit, en dat het te laag zit zie ik vooral bij de nis en lager....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:29:38 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, ik snap het ook niet. En als je dan al denkt dat wat je moet doen raar en onhandig is, pak dan de telefoon even op! Maar goed, hij stond er op een zaterdag.
Had je er nou ook maar gestaan die zaterdag, met koffie en gevulde koeken ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185572840
Dit is iets wat me zo pijn deed dat ik er even niet over kon posten. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185572847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]

Had je er nou ook maar gestaan die zaterdag, met koffie en gevulde koeken ;(
Ik was er gewoon!!! Maar het begin ging goed dus ik dacht dat de rest ook wel goed zou gaan. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:31:19 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572884
Nou ja, je hebt nou wel alle wanden van de douche lekker tweelaags Winckelmans hexagons.... is vast extra warm :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:31:46 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik was er gewoon!!! Maar het begin ging goed dus ik dacht dat de rest ook wel goed zou gaan. :')
Oh shoot :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185572912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:31 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, je hebt nou wel alle wanden van de douche lekker tweelaags Winckelmans hexagons.... is vast extra warm :D
Die zijn niet van Winckelmans. Winckelmans zit alleen tegen de plint en in de vensterbank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:32:25 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is iets wat me zo pijn deed dat ik er even niet over kon posten. :+
Dat begrijp ik wel, fijn dat dat inmiddels over is en dat het opgelost wordt/is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:33:13 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185572942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Die zijn niet van Winckelmans. Winckelmans zit alleen tegen de plint en in de vensterbank!
Oh, die petrol waren Winckelmans?
Nou ja, blijft over dat je tweelaags hexagons hebt in de hele douche.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185591402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:33 schreef Leandra het volgende:
[..]

Oh, die petrol waren Winckelmans?
Nou ja, blijft over dat je tweelaags hexagons hebt in de hele douche.
Nee, de hexagontegels zijn van een ander merk, ook de groene. Sommige vierkante tegels van mijn foto's zijn van Mosa en sommige van Winckelmans. Die van Mosa zijn helemaal prima, maar die van Winckelmans zijn super. Wij hebben zwarte, vierkante tegels van Winckelmans als plint gebruikt (die zijn doormidden gesneden).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185591479
Net nog even wezen kijken. De tegels zitten eindelijk goed. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat het met het bad en de draai van de deur net goedkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185593224
Erg mooi hoor!
  woensdag 13 maart 2019 @ 20:17:28 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185593399
Oh, wat fijn dat de tegeltjes goed zijn O+
Wat een verschil ook gelijk weer....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 maart 2019 @ 21:02:28 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185594784
Prachtig zo! O+
***
pi_185595007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:17 schreef Leandra het volgende:
Oh, wat fijn dat de tegeltjes goed zijn O+
Wat een verschil ook gelijk weer....
Nou hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185595063
Ah de tegeltjes zitten *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 13 maart 2019 @ 21:29:57 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_185595564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:04 schreef Claudia_x het volgende:
Net nog even wezen kijken. De tegels zitten eindelijk goed. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat het met het bad en de draai van de deur net goedkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stukken beter! Heb je nou nog een apart hoekje rechts van de deur in de badkamer?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_185608954
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 21:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]

Stukken beter! Heb je nou nog een apart hoekje rechts van de deur in de badkamer?
Ja, daar zit het toilet. Zie de plattegrond:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185609021
Vraag: ik ben heel benieuwd hoeveel een schilder voor buitenschilderwerk kost. Kan iemand hier een indicatie van geven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:13:52 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185609068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag: ik ben heel benieuwd hoeveel een schilder voor buitenschilderwerk kost. Kan iemand hier een indicatie van geven?
Bij ons zou dat rond de 7K zitten.
Edit: daar zit nu wel extra veel werk aan omdat alles nog gebeitst is, en ze dus eerst tot op het kale hout moeten schuren voor ze kunnen schilderen.

Volgende keer zal goedkoper zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185609394
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]

Bij ons zou dat rond de 7K zitten.
Edit: daar zit nu wel extra veel werk aan omdat alles nog gebeitst is, en ze dus eerst tot op het kale hout moeten schuren voor ze kunnen schilderen.

Volgende keer zal goedkoper zijn.
Is dat inclusief btw en inclusief steiger? Moet er ter hoogte van het dak worden geschilderd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185609407
Ik heb net een prijsopgave gehad die ik erg vind tegenvallen - en de steiger staat er nota bene al. We hebben wel veel ramen, maar dan nog - de meeste zijn nieuw en zitten in de grondverf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:29:41 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185609419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Is dat inclusief btw en inclusief steiger? Moet er ter hoogte van het dak worden geschilderd?
Steiger is bij ons wel nodig aan de voor en zijkant, volgens mij wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:30:40 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185609442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net een prijsopgave gehad die ik erg vind tegenvallen - en de steiger staat er nota bene al. We hebben wel veel ramen, maar dan nog - de meeste zijn nieuw.
En ze zitten in de grondverf neem ik aan? Dan is het piece of cake.
Beetje jammer weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185609517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]

En ze zitten in de grondverf neem ik aan? Dan is het piece of cake.
Beetje jammer weer.
Ja, beetje heel jammer. Ik snap de prijsopgave ook niet, want er staat bijv. 'dakkapel en dakgoot'. Moet je een goot verven? We hebben trespa als materiaal voor de boeidelen gekozen. Is dat dan weer iets anders?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:41:15 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185609653
Trespa hoeft toch helemaal niet geverfd?
Klinkt meer als gemakzuchtig met een natte vinger even een berekeningetje gemaakt.
***
pi_185609863
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:41 schreef Brighteyes het volgende:
Trespa hoeft toch helemaal niet geverfd?
Klinkt meer als gemakzuchtig met een natte vinger even een berekeningetje gemaakt.
Daarom hadden we juist voor trespa gekozen inderdaad. Ik spreek de aannemer sowieso morgen en informeer er dan nog even naar, maar ook los van het dakgootmysterie vind ik het bedrag véél te hoog. Online kan ik wel richtprijzen vinden, maar ik heb geen idee of die overeenkomen met actuele prijzen.

Wat ik ook niet precies weet: heeft een schilder alleen een steiger nodig voor kozijnen op de tweede verdieping of ook de eerste? En wat zijn zoal de meerkosten die je daarvoor betaalt?

Want anders laat ik het schilderwerk wel zitten en huur ik zelf iemand in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:53:28 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185609906
Een steiger werkt natuurlijk wel makkelijker en sneller denk ik, maar de eerste verdieping kan ook wel met een ladder. Althans, dat deden ze hier wel.
***
pi_185609951
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:53 schreef Brighteyes het volgende:
Een steiger werkt natuurlijk wel makkelijker en sneller denk ik, maar de eerste verdieping kan ook wel met een ladder. Althans, dat deden ze hier wel.
Lijkt me ook.

Echt, wat zal ik blij zijn als dit soort gezeik achter de rug is en ik weer ouderwets een paar offertes op kan vragen en met elkaar kan vergelijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:58:35 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_185609983
Ik ben nu wel benieuwd naar dit exorbitante bedrag :+

Ik geloof dat wij ooit 7k betaalden voor binnen- en buiten, maar dat is wel 8 jaar terug.
De buitenboel nog eens laten oplappen 2 jaar terug. Was 3k inclusief 2 dakkapellen.
Wel voor een rijtjeshuis dat nog tamelijk oké in de lak zat ;)
disclaimer
pi_185609989
En ik ben vandaag al zo gestrest. :{ Eigenlijk wou ik m'n bed niet uitkomen.

Morgen doen we nog een rondje door het huis en dan vang ik zaterdag de vloerenman op. Ik hoop zo ontzettend dat die zegt dat volgende week de hele vloer erin gaat. Maar als ik eerlijk ben, denk ik ik dat er een kans van 50% is dat dat niet gebeurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185610029
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar dit exorbitante bedrag :+

Ik geloof dat wij ooit 7k betaalden voor binnen- en buiten, maar dat is wel 8 jaar terug.
De buitenboel nog eens laten oplappen 2 jaar terug. Was 3k inclusief 2 dakkapellen.
Denk aan bijna 11k voor alles aan de buitenkant (8 nieuwe ramen, 4 oude ramen, 1 nieuwe pui, 1 nieuwe voordeur, 1 nieuwe achterdeur). En dan nog iets met de dakgoot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:01:37 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_185610039
Oh wow, dat is wel extreem ja.
disclaimer
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:02:32 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_185610064
Bij ons ging het om 4 ramen, 3 deuren, 1 pui, 2 dakkapellen en 2 dakgoten.
disclaimer
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 17:03:41 #96
5428 crew  miss_sly
pi_185610088
Ik denk dat arbo-technisch een steiger tegenwoordig verplicht is. Ook voor de eerste verdieping.
Maar ik zou zeker nog een of twee andere offertes opvragen als deze hoog en vaag is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185610102
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:02 schreef Stormqueen het volgende:
Bij ons ging het om 4 ramen, 3 deuren, 1 pui, 2 dakkapellen en 2 dakgoten.
Ik ga alles op de begane grond sowieso zelf doen. Maar dan nog vind ik het een gigantisch bedrag, veel hoger dan de stelpost die was opgenomen (toen we nota bene nog uitgingen van houten boeidelen die ook moesten worden geschilderd).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:10:48 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185610217
Dat is inderdaad begoorlijk hoog! :o
Ik zou geneigd zijn het te lateh zitten en later rond te shoppen voor betere prijzen.
***
pi_185610222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:03 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik zou zeker nog een of twee andere offertes opvragen als deze hoog en vaag is.
Heb ik net even gedaan, maar ik heb er eigenlijk te weinig tijd voor nu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185610240
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is inderdaad begoorlijk hoog! :o
Ik zou geneigd zijn het te lateh zitten en later rond te shoppen voor betere prijzen.
Dan moet ik wel het idee hebben dat het me behoorlijk geld gaat besparen. Nu staat de steiger nog bijvoorbeeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:12:58 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_185610266
Ja, maar wat kost zo'n steiger?
En moet het met een steiger of kan het ook met een ladder?
disclaimer
pi_185610274
Ik krijg net een verklaring voor de dakgoot: bestaande dakgoot en overstek moeten van de oude verflagen worden afgehaald, er moet opnieuw worden geprimed (2x) en worden afgelakt. Ik snap daar nog steeds niks van. Maar goed, dat komt morgen wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185610291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar wat kost zo'n steiger?
En moet het met een steiger of kan het ook met een ladder?
Onze huidige steiger kost een klein fortuin. Maar dat is een steiger rondom en de op- en afbouw daarvan schijnt gewoon erg prijzig te zijn. Ik neem aan dat de schilder een kleinere, verrijdbare steiger heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:23:20 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185610429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Daarom hadden we juist voor trespa gekozen inderdaad. Ik spreek de aannemer sowieso morgen en informeer er dan nog even naar, maar ook los van het dakgootmysterie vind ik het bedrag véél te hoog. Online kan ik wel richtprijzen vinden, maar ik heb geen idee of die overeenkomen met actuele prijzen.

Wat ik ook niet precies weet: heeft een schilder alleen een steiger nodig voor kozijnen op de tweede verdieping of ook de eerste? En wat zijn zoal de meerkosten die je daarvoor betaalt?

Want anders laat ik het schilderwerk wel zitten en huur ik zelf iemand in.
Wacht, de huidige offerte is van iemand die nu met je huis bezig is en weet dat je dakkapel van trespa is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185610523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]

Wacht, de huidige offerte is van iemand die nu met je huis bezig is en weet dat je dakkapel van trespa is?
De prijsopgave is van de onderaannemer die in contact staat met de aannemer. En de aannemer weet natuurlijk dat de boeidelen van trespa zijn. Sterker nog, het materiaal ligt bij het huis. Maar goed, daar schijnen de schilderkosten dus niet in te zitten.

Ik ben er ziek van dat er de hele tijd dit soort voor mij onverwachte kosten bijkomen. Ik vroeg nog: heb ik dan helemaal geen schilderwerk meer als ik voor trespa kies?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185610552
Wat ik waarschijnlijk doe is alles op zolderhoogte laten schilderen. De eerste verdieping besteed ik dan uit aan een andere partij en de begane grond doe ik zelf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:44:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185610793
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

De prijsopgave is van de onderaannemer die in contact staat met de aannemer. En de aannemer weet natuurlijk dat de boeidelen van trespa zijn. Sterker nog, het materiaal ligt bij het huis. Maar goed, daar schijnen de schilderkosten dus niet in te zitten.

Ik ben er ziek van dat er de hele tijd dit soort voor mij onverwachte kosten bijkomen. Ik vroeg nog: heb ik dan helemaal geen schilderwerk meer als ik voor trespa kies?
Voor de dakkapel niet, dat slaat echt nergens op als dat geschilderd zou moeten worden.

Hoe zit dat met de huur van die steiger die er staat? Huren jullie die en kan die ook langer blijven staan? Want dan zou ik gewoon een schilder uit de omgeving laten komen voor die steiger weggaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:01:47 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185611038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Dan moet ik wel het idee hebben dat het me behoorlijk geld gaat besparen. Nu staat de steiger nog bijvoorbeeld.
Ja, dat is natuurlijk ook waar.
***
pi_185611098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:44 schreef Leandra het volgende:

Hoe zit dat met de huur van die steiger die er staat? Huren jullie die en kan die ook langer blijven staan? Want dan zou ik gewoon een schilder uit de omgeving laten komen voor die steiger weggaat.
Dat regelt de aannemer, dus dat lijkt me sterk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185611129
Poeh, wat een bedrag! Wij hebben twee jaar geleden buiten laten schilderen voor zo’n 1500 euro. Voordeur, achterdeur, 6 kozijnen, waarvan 2 op eerste verdieping, en kozijnen in dakkapel. Kregen wel korting omdat we het met tien buren samen deden. Als je wil, kan ik je het nummer van de schilder pm’en. Ik geloof dat hij in Purmerend zit.
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:33:48 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185611598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Dat regelt de aannemer, dus dat lijkt me sterk.
Ah, jammer.... is het zijn steiger of een huursteiger? Anders zou ik hem even vragen wat het kost om hem langer te huren, zodat je zelf een schilder kunt inhuren :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185611688
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]

Ah, jammer.... is het zijn steiger of een huursteiger? Anders zou ik hem even vragen wat het kost om hem langer te huren, zodat je zelf een schilder kunt inhuren :+
Grappenmaker. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185611693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:06 schreef Bleie het volgende:
Poeh, wat een bedrag! Wij hebben twee jaar geleden buiten laten schilderen voor zo’n 1500 euro. Voordeur, achterdeur, 6 kozijnen, waarvan 2 op eerste verdieping, en kozijnen in dakkapel. Kregen wel korting omdat we het met tien buren samen deden. Als je wil, kan ik je het nummer van de schilder pm’en. Ik geloof dat hij in Purmerend zit.
Heel graag!

Er komt zaterdag ook al iemand langs en ik krijg via online inspectie nog een tweede offerte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 18:41:00 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185611712
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Grappenmaker. :+
Dat was het eigenlijk niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185611749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]

Dat was het eigenlijk niet :D
Het contact met de aannemer verloopt doorgaans behoorlijk stroef. Ik ga hem echt niet vragen of hij de huur voor mij kan verlengen (kost hem extra administratief werk) zodat ik zijn onderaannemer kan passeren. Ik zou het wel willen, hoor, maar ik houd tijdens deze laatste twee weken liever goed contact.

Oh ja, nog wat nieuws: de aannemer is volgende week nog bezig met het dak. De week erna vinden wat laatste werkzaamheden plaats, zoals het plaatsen van de plinten.

En over twee weken verhuizen wij al. :o :o :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 14 maart 2019 @ 19:16:48 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185612539
Oh wow....
En nee, het is idd handiger hem te vriend te houden in deze laatste fase.

Mochten ze nou laks zijn met het weghalen van de steiger dan zou ik zelf met de eerste verdieping aan de slag gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185613504
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 19:16 schreef Leandra het volgende:

Mochten ze nou laks zijn met het weghalen van de steiger dan zou ik zelf met de eerste verdieping aan de slag gaan.
Ik dring er morgen juist op aan dat-ie weggaat voor de verhuizing. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185613596
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Heel graag!

Er komt zaterdag ook al iemand langs en ik krijg via online inspectie nog een tweede offerte.
Je hebt Pm!
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:56:18 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185614838
Serieus Claudia! :o Wat snel al?! *O*
***
pi_185615107
Er gaat morgen als het goed is nog véél gebeuren. De meubelmaker installeert bijvoorbeeld het badkamermeubel. En dan is het huis ook wel behoorlijk af, vooral als de vloer erin gaat. Een paar dingen komen na de verhuizing, zoals de balustrade van touw en de taatsdeuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185633153
Aan het einde van de middag ben ik met de aannemer en architect door het huis gegaan. Er is de laatste dagen ongelooflijk hard gewerkt. Vrijwel alles is nu afgemonteerd. Ik heb bijna geen foto's kunnen maken omdat ik voortdurend iemand in de weg liep. Hopelijk heb ik er morgenvroeg nog wat tijd voor.

Er komt regen uit het plafond. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het badkamermeubel is gemonteerd. Het moet wel aan de voorkant nog gelijkmatiger worden afgelakt. Ik heb inbouwkranen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor het eerst van m'n leven heb ik (dimbare) spotjes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er was nog iemand bezig een enorm gat in m'n gevel te boren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-03-2019 18:57:13 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185633564
Wat spannend, die laatste dingen en zo leuk dat sommige dingen dan ineens klaar zijn! Die kranen, mooi, hebben wij ook! *O*

Ik wens je veel veel succes en ben heel benieuwd naar de vloer... Dat horen jullie maandag, toch?
Is dat zo?
pi_185633588
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:14 schreef Smallish het volgende:
Wat spannend, die laatste dingen en zo leuk dat sommige dingen dan ineens klaar zijn! Die kranen, mooi, hebben wij ook! *O*

Ik wens je veel veel succes en ben heel benieuwd naar de vloer... Dat horen jullie maandag, toch?
Morgen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185633710
Duimen dus! ;)
Is dat zo?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:48:53 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185634313
T ziet er ook ineens huiselijk uit! Succes met de vloer morgen!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185636351
Wat wordt het mooi. Ik duim morgen voor goed nieuws
pi_185645898
Nou, de vloer is nog te nat: 4% terwijl 2% het maximum is. De vloerverwarming draait net. We laten die aanstaan samen met wat kacheltjes. Intussen zoveel mogelijk ventileren. De vloerenman heeft enige hoop dat de vloer maandag droog genoeg is. Het zal spannend worden. Eigenlijk weten we dus nog niks.

Op de verdiepingen kan de vloer wel gewoon worden aangebracht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 09:47:55 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185645955
:{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 10:50:56 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185646810
Je badkamermeubel O+
Je vloer -O-
Resistance is futile.
pi_185647426
Dat blijft spannend, dus. :{
Is dat zo?
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 11:40:16 #131
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185647527
Nou, lekker dan... en dan de hele week ook buiten al regen gehad.
Dat werkt natuurlijk voor de totale vochtigheid ook niet echt mee... :{
pi_185648170
Jep, de regen is wel vrij dramatisch. En er is ook nog flink gestuukt de afgelopen tijd, dus de woning is sowieso al heel vochtig.

Maar goed, de vloerenman gaat wel vast voorbereidingen treffen voor de begane grond. Dat zou hij niet doen als hij geen hoop had. Ik ga morgen een uurtje naar het huis om de boel tijdens mooi weer nog even flink te laten luchten. En dan maak ik meteen foto's.

Ergens ben ik allang blij dat de verdiepingen wel gebeuren, inclusief de badkamer. We kunnen in ieder geval verhuizen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185648221
Er is ook nog goed nieuws: er is een schilder langs geweest die al het buitenschilderwerk voor minder dan 4000 euro doet, inclusief het deel rondom bij de goten en de oude kozijnen. Dat is 7.000 (!) euro minder dan de schilder van onze aannemer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:30:39 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185648290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Er is ook nog goed nieuws: er is een schilder langs geweest die al het buitenschilderwerk voor minder dan 4000 euro doet, inclusief het deel rondom bij de goten. Dat is 7.000 (!) euro minder dan de schilder van onze aannemer.
Zo dan, wat een verschil!
Resistance is futile.
pi_185648301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo dan, wat een verschil!
Dat is toch ongelofelijk? Het is niet de eerste keer dat ik enorme verschillen zie in bedragen die worden gevraagd door vakmannen. Er zit natuurlijk een opslag van de aannemer zelf in, maar dan nog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:31:33 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185648302
Holy cow! :o Dat is echt een bizar verschil! :o

En wat fijn dat jullie in ieder geval kunnen verhuizen! Dat is toch wel heel erg fijn :Y
***
pi_185648316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
Holy cow! :o Dat is echt een bizar verschil! :o

En wat fijn dat jullie in ieder geval kunnen verhuizen! Dat is toch wel heel erg fijn :Y
Ik heb besloten dat ik er dan maar de voordelen van probeer in te zien:
- Ik kan de begane grond makkelijker schilderen.
- De keuken moet er dan maar alvast in en kan makkelijker worden geplaatst omdat er niet voorzichtig hoeft te worden gedaan met de gietvloer.
- We laten de tweede etappe tijdens onze vakantie eind april doen en hebben er dan toch geen last van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185649016
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik er dan maar de voordelen van probeer in te zien:
- Ik kan de begane grond makkelijker schilderen.
- De keuken moet er dan maar alvast in en kan makkelijker worden geplaatst omdat er niet voorzichtig hoeft te worden gedaan met de gietvloer.
- We laten de tweede etappe tijdens onze vakantie eind april doen en hebben er dan toch geen last van.
Dat zijn goede voordelen!
pi_185649542
Dat klinkt toch goed. Grote opluchting dat jullie in ieder geval overkunnen, zo te zien. Zeer begrijpelijk! *O*
Is dat zo?
pi_185649880
Wel heel jammer dat ik geen foto's heb kunnen maken! Het zijn hectische dagen. Zo ben ik ook via Marktplaats een aantal spullen aan het verkopen. Vandaag heb ik een slaapbank bij iemand afgeleverd die zelf geen auto heeft. Het geeft een goed gevoel om spullen over te kunnen dragen aan iemand die er nog plezier van heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185650017
Wat moet je nog meer kwijt?
  Moderator zaterdag 16 maart 2019 @ 15:44:22 #142
5428 crew  miss_sly
pi_185650954
Op zich dus voorzichtig positief over de vloer (?) en een verhuizing op het geplande moment. Dat klinkt goed!

Kranen uit de muur, liefde O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 maart 2019 @ 17:31:07 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185652638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Er is ook nog goed nieuws: er is een schilder langs geweest die al het buitenschilderwerk voor minder dan 4000 euro doet, inclusief het deel rondom bij de goten en de oude kozijnen. Dat is 7.000 (!) euro minder dan de schilder van onze aannemer.
Zo dan.... kun je hem het binnenwerk ook niet laten doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185653417
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:33 schreef EipNiC het volgende:
Wat moet je nog meer kwijt?
Op dit moment heb ik alleen nog een twintigtal ordners.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185653425
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo dan.... kun je hem het binnenwerk ook niet laten doen?
Wellicht! Ik dacht er zelf ook aan. Alleen is het nog steeds een zeer gewenste bespaarpost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:25:18 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185653448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wellicht! Ik dacht er zelf ook aan. Alleen is het nog steeds een zeer gewenste bespaarpost.
Ja logich, zo'n project loopt enorm in de papieren, maar als je daarmee sneller echt thuis kunt zijn zou ik het wel overwegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185653468
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja logich, zo'n project loopt enorm in de papieren, maar als je daarmee sneller echt thuis kunt zijn zou ik het wel overwegen.
Een andere reden waarom ik het overweeg is dat de architect en aannemer maar blijven benadrukken dat het huis alleen tot z'n recht komt als het goed wordt geschilderd. Denk aan: schuren, voorbehandelen, kitten, voorsauzen met verdunde latex en dan op een specifieke manier rollen. Dat kan ik vast niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:39:44 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185653655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een andere reden waarom ik het overweeg is dat de architect en aannemer maar blijven benadrukken dat het huis alleen tot z'n recht komt als het goed wordt geschilderd. Denk aan: schuren, voorbehandelen, kitten, voorsauzen met verdunde latex en dan op een specifieke manier rollen. Dat kan ik vast niet.
Ja, als ik kijk hoelang de schilder hier bezig is geweest, en dan hebben we het over iemand met de kennis en het juiste materiaal, dan lijkt het me sterk dat ik het zelf net zo goed had kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185653677
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als ik kijk hoelang de schilder hier bezig is geweest, en dan hebben we het over iemand met de kennis en het juiste materiaal, dan lijkt het me sterk dat ik het zelf net zo goed had kunnen doen.
Ik wil het wel graag zelf leren. Ik heb lol in schilderen, dus waarom niet? Ik maak me alleen wat zorgen om dat kitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185653726
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wellicht! Ik dacht er zelf ook aan. Alleen is het nog steeds een zeer gewenste bespaarpost.
Als ik vragen mag, welke orde van grootte kost deze enorme verbouwing?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 16 maart 2019 @ 18:45:22 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185653738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil het wel graag zelf leren. Ik heb lol in schilderen, dus waarom niet? Ik maak me alleen wat zorgen om dat kitten.
Als het alleen de aannemer was dan zou ik in jouw geval nog twijfelen het zelf te doen, maar als de architect het ook zegt dan was het simpel.
En misschien kun je de beste man van koffie voorzien enzo, onder het mom van zelf ook aan de slag zijn en ondertussen kijken en leren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185653800
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik vragen mag, welke orde van grootte kost deze enorme verbouwing?
Ik vind het te genant om te zeggen, zoveel geld is het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185653874
:D Hoezo gênant? Je helpt een oud huis weer de toekomst in, dat blijft toch maar mooi in stand. En je gaat je hopelijk suf genieten daar aan het water. Waarbij ik ook graag aangeef dat je het wat mij betreft niet hoeft te vertellen, hoor. Maar je hiervoor generen, nee. Jullie bieden jezelf en jullie kinderen een mooie plek om te leven. Dat is veel waard.
Is dat zo?
pi_185653889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het alleen de aannemer was dan zou ik in jouw geval nog twijfelen het zelf te doen, maar als de architect het ook zegt dan was het simpel.
En misschien kun je de beste man van koffie voorzien enzo, onder het mom van zelf ook aan de slag zijn en ondertussen kijken en leren.
Ze kunnen zoveel zeggen. Het is mijn geld en als ik alles deed wat ze wilden, dan was ik allang failliet. Zo hebben we een stuk of vijftien lichtpunten voor wandlampen in huis en heeft de architect een wandlamp voorgesteld die een paar honderd euro kost. Dan ben ik dus alleen al aan wandlampen duizenden euro's kwijt. Ze zijn fantastisch, daar niet van, maar ik kan niet boven mijn stand leven.

Toen we onze huidige woning kochten, hebben we het sauzen laten doen door de stukadoor die het heel goedkoop erbij deed. Zijn werk vind ik eigenlijk wel best. Hij had wat mij betreft een andere roller mogen gebruiken omdat ik vind dat de verf er wat dik op zit, maar ik moet bekennen dat ik me daar na een paar weken al niet meer aan stoorde.

Onze nieuwe woning is in veel opzichten beter. Zo hebben we geen spackspuitwerk op het plafond zitten, maar zijn de plafonds glad gestuukt. Heel mooi, vind ik. Maar op een of andere manier blijven er altijd dingen over die ik zou moeten willen, schijnbaar. Dus bij alles probeer ik me serieus af te vragen: hoe belangrijk vind ik dit nu écht?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185654004
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het te genant om te zeggen, zoveel geld is het.
Oh, ik wil je niet in verlegenheid brengen. Het is ook gewoon pure nieuwsgierigheid, ik heb echt geen idee hoeveel zo'n grote klus kost (behalve dat het vast heel veel is). Ik hoop niet zelf nog ooit een grote verbouwing uit te voeren en ik ga zéker geen grote verbouwing laten uitvoeren, dus eigenlijk kan ik ook niks nuttigs met de informatie :@.

Maar ik hoop, en verwacht, dat je verbouwing jullie een fijn thuis gaat opleveren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185654014
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:55 schreef Smallish het volgende:
:D Hoezo gênant? Je helpt een oud huis weer de toekomst in, dat blijft toch maar mooi in stand. En je gaat je hopelijk suf genieten daar aan het water. Waarbij ik ook graag aangeef dat je het wat mij betreft niet hoeft te vertellen, hoor. Maar je hiervoor generen, nee. Jullie bieden jezelf en jullie kinderen een mooie plek om te leven. Dat is veel waard.
Ik moet nog wennen aan het idee dat dit project het geld waard is. De locatie is het geld waard, absoluut. En zo'n renovatie is precies wat ik wilde, binnen de kaders van een oude woning iets nieuws creëren dat zo dicht mogelijk bij mijn ideaal komt. Maar we hebben meer geld in het huis gestopt dan we ons tevoren hadden voorgenomen en daar heb ik erg moeite mee. Dat voelt als een vorm van falen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:31:19 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185654504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet nog wennen aan het idee dat dit project het geld waard is. De locatie is het geld waard, absoluut. En zo'n renovatie is precies wat ik wilde, binnen de kaders van een oude woning iets nieuws creëren dat zo dicht mogelijk bij mijn ideaal komt. Maar we hebben meer geld in het huis gestopt dan we ons tevoren hadden voorgenomen en daar heb ik erg moeite mee. Dat voelt als een vorm van falen.
Ik denk dat je wel goed zit, als je aan het eind van de rit een taxateur zou laten komen dan denk ik niet dat de waarde erg ver af ligt van wat je ervoor betaald hebt qua aanschaf en kosten, helemaal niet wanneer je tuin ook af is, dat is immers wel iets waar je veel zelf aan kunt doen, dus een hoog rendement kunt halen voor de kosten, garage schilderen en dergelijke idem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185654621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel goed zit, als je aan het eind van de rit een taxateur zou laten komen dan denk ik niet dat de waarde erg ver af ligt van wat je ervoor betaald hebt qua aanschaf en kosten, helemaal niet wanneer je tuin ook af is, dat is immers wel iets waar je veel zelf aan kunt doen, dus een hoog rendement kunt halen voor de kosten, garage schilderen en dergelijke idem.
De getaxeerde waarde is lastig te bepalen. De locatie is prachtig, maar er is een kleiner publiek voor ons nieuwe huis dan onze huidige woning. Dat zit zowel in het hogere prijssegment als in het enigszins afgelegen wonen.

We hebben de woning laten taxeren en een getaxeerde waarde voorgeschoteld gekregen op basis van een prognose van de investering (die dus veel hoger is geworden uiteindelijk). De getaxeerde waarde viel me erg mee. Ik ging ervan uit dat een groot deel van de investering niet onmiddellijk in de waarde terug te zien zou zijn, maar dat bleek wel het geval. Tegelijkertijd neem ik die getaxeerde waarde niet zo serieus, om redenen die ik hierboven beschrijf. En over 100-150 jaar staat dit deel van Nederland onder water en is het huis sowieso niks meer waard. :+

Ik vind het perspectief van mijn lief heel verfrissend. Voor hem doen de rekensommen er niet toe, want we verbouwen voor onszelf en blijven voor altijd bij elkaar. *;
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:47:37 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185654779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De getaxeerde waarde is lastig te bepalen. De locatie is prachtig, maar er is een kleiner publiek voor ons nieuwe huis dan onze huidige woning. Dat zit zowel in het hogere prijssegment als in het enigszins afgelegen wonen.

We hebben de woning laten taxeren en een getaxeerde waarde voorgeschoteld gekregen op basis van een prognose van de investering (die dus veel hoger is geworden uiteindelijk). De getaxeerde waarde viel me erg mee. Ik ging ervan uit dat een groot deel van de investering niet onmiddellijk in de waarde terug te zien zou zijn, maar dat bleek wel het geval. Tegelijkertijd neem ik die getaxeerde waarde niet zo serieus, om redenen die ik hierboven beschrijf. En over 100-150 jaar staat dit deel van Nederland onder water en is het huis sowieso niks meer waard. :+

Ik vind het perspectief van mijn lief heel verfrissend. Voor hem doen de rekensommen er niet toe, want we verbouwen voor onszelf en blijven voor altijd bij elkaar. *;
Ik denk dat dat wel een goede benadering is.
Onze verbouwing gaat ook gewoon een hoop kosten (deels door keuzes die ik daarin maak), maar zolang je huis niet financieel onderwater komt te staan maakt het niet zoveel uit zolang het nog fysiek bovenwater staat :+
Over de waarde maak ik me ook geen zorgen, in het ergste geval hebben we dan minder overwaarde dan nu, maar erger dan dat wordt het niet, en het is idd ook de enige keer dat ik ga verbouwen, ongeacht of we er nog 10, 20 of 30 jaar wonen.
In dat laatste geval moet ik misschien toch een badkamer en slaapkamer op de begane grond laten maken, dat dan wel weer :')

We zitten hier iig net goed: https://www.overstroomik.nl/
En dan "net" ook wel vrij letterlijk, als de boel overstroomt kan ik goud geld gaan verdienen aan het verkopen van ijsjes en dergelijke aan mensen die naar de waterkant willen.... 100 m verderop :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185654882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:47 schreef Leandra het volgende:

We zitten hier iig net goed: https://www.overstroomik.nl/
En dan "net" ook wel vrij letterlijk, als de boel overstroomt kan ik goud geld gaan verdienen aan het verkopen van ijsjes en dergelijke aan mensen die naar de waterkant willen.... 100 m verderop :D
:D!

Ik heb het overstromingsgevaar nog wel mee laten wegen toen we keken naar een andere woning in deze regio. Uiteindelijk heb ik besloten dat ik een overweging die op zo'n lange termijn speelt niet zwaarder kan laten wegen dan overwegingen zoals de kinderen op hun school laten zitten en hun vriendjes laten houden. En mijn schoonouders wonen in de buurt. Die sociale contacten zijn me nu meer waard dan een zinnige investering voor de komende eeuwen. Die maak ik toch niet meer mee (hoop ik).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 19:53:27 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185654917
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Ik heb het overstromingsgevaar nog wel mee laten wegen toen we keken naar een andere woning in deze regio. Uiteindelijk heb ik besloten dat ik een overweging die op zo'n lange termijn speelt niet zwaarder kan laten wegen dan overwegingen zoals de kinderen op hun school laten zitten en hun vriendjes laten houden. En mijn schoonouders wonen in de buurt. Die sociale contacten zijn me nu meer waard dan een zinnige investering voor de komende eeuwen. Die maak ik toch niet meer mee (hoop ik).
Nee, dat is op die termijn te verwaarlozen.
Daarbij geldt dat gevaar overal in die regio, tenzij je een woonboot had gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185654971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moet nog wennen aan het idee dat dit project het geld waard is. De locatie is het geld waard, absoluut. En zo'n renovatie is precies wat ik wilde, binnen de kaders van een oude woning iets nieuws creëren dat zo dicht mogelijk bij mijn ideaal komt. Maar we hebben meer geld in het huis gestopt dan we ons tevoren hadden voorgenomen en daar heb ik erg moeite mee. Dat voelt als een vorm van falen.
Nieuw bouwen of grote verbouwing, het kost altijd meer dan verwacht. Wij zijn 1,5 jaar terug in onze nieuwe woning getrokken. Ook idioot veel geld gekost. Ik heb die kosten op een gegeven moment opzij geschoven, je kunt er niets mee. Je kunt het betalen en gaat er van genieten en dat doen we dus ook. Nog iedere dag. Dit soort dingen, zoals jullie verbouwing, doe je niet zo vaak. Veel mensen zijn niet in staat om een dergelijke project aan te gaan en te financieren, dus prijs je gelukkig en geniet ervan. :)
Is dat zo?
pi_185655041
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:55 schreef Smallish het volgende:

[..]

Nieuw bouwen of grote verbouwing, het kost altijd meer dan verwacht. Wij zijn 1,5 jaar terug in onze nieuwe woning getrokken. Ook idioot veel geld gekost. Ik heb die kosten op een gegeven moment opzij geschoven, je kunt er niets mee. Je kunt het betalen en gaat er van genieten en dat doen we dus ook. Nog iedere dag. Dit soort dingen, zoals jullie verbouwing, doe je niet zo vaak. Veel mensen zijn niet in staat om een dergelijke project aan te gaan en te financieren, dus prijs je gelukkig en geniet ervan. :)
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 20:39:14 #164
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185655974
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 19:55 schreef Smallish het volgende:

[..]

Nieuw bouwen of grote verbouwing, het kost altijd meer dan verwacht. Wij zijn 1,5 jaar terug in onze nieuwe woning getrokken. Ook idioot veel geld gekost. Ik heb die kosten op een gegeven moment opzij geschoven, je kunt er niets mee. Je kunt het betalen en gaat er van genieten en dat doen we dus ook. Nog iedere dag. Dit soort dingen, zoals jullie verbouwing, doe je niet zo vaak. Veel mensen zijn niet in staat om een dergelijke project aan te gaan en te financieren, dus prijs je gelukkig en geniet ervan. :)
Wijze woorden! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185661075
Meelezer hier, eentje die ook veel meer dan vooraf bedacht/gewenst was uitgegeven heeft aan de verbouwing van een oud huis. Ik was ook sceptisch tav het laten schilderen, was ook niet blij met nog meer kosten en wilde het ook zelf doen. Ik heb me toch laten overhalen met het argument dat je het voorbewerken (schuren, vullen, kitten en prime ) van nieuw stucwerk maar één keer goed kunt doen, eerste keer sauzen wellicht ook - alle keren daarna zou hij het met een gerust hart aan me overlaten maar de schilder vond het erg zonde als het verse stucwerk niet professioneel behandeld zou worden. Ik geloofde zijn verkooppraatje en wat ben ik er blij mee.

Elke dag op de begane grond zie ik hoe mooi het is; het is echt een verschil met boven (waar ik het zelf gedaan heb) en ja ik weer nog exact wat het kostte en hoe ik het geld weg voelde lopen, maar spijt, nee. Het valt me nu bij anderen ook op als het nieuwe stucwerk niet mooi behandeld is :@ (bij mijn ouders is het bv. niet geschuurd voor het sauzen, dat zie je goed, vind ik, maar als je je aan dat soort dingen niet stoort is het leven makkelijker :P )
pi_185661147
Lang schilderverhaal zie ik :D Ik vind het prachtig geworden, jullie huis O+ Hopelijk voorspoed met de vloer.
pi_185662797
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 18:22 schreef Claudia_x het volgende:
Op dit moment heb ik alleen nog een twintigtal ordners.
Daar kom ik al in om helaas.
pi_185672385
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 00:05 schreef Minarosa het volgende:
Meelezer hier, eentje die ook veel meer dan vooraf bedacht/gewenst was uitgegeven heeft aan de verbouwing van een oud huis. Ik was ook sceptisch tav het laten schilderen, was ook niet blij met nog meer kosten en wilde het ook zelf doen. Ik heb me toch laten overhalen met het argument dat je het voorbewerken (schuren, vullen, kitten en prime ) van nieuw stucwerk maar één keer goed kunt doen, eerste keer sauzen wellicht ook - alle keren daarna zou hij het met een gerust hart aan me overlaten maar de schilder vond het erg zonde als het verse stucwerk niet professioneel behandeld zou worden. Ik geloofde zijn verkooppraatje en wat ben ik er blij mee.

Elke dag op de begane grond zie ik hoe mooi het is; het is echt een verschil met boven (waar ik het zelf gedaan heb) en ja ik weer nog exact wat het kostte en hoe ik het geld weg voelde lopen, maar spijt, nee. Het valt me nu bij anderen ook op als het nieuwe stucwerk niet mooi behandeld is :@ (bij mijn ouders is het bv. niet geschuurd voor het sauzen, dat zie je goed, vind ik, maar als je je aan dat soort dingen niet stoort is het leven makkelijker :P )
Dat vind ik heel goed om te horen! Fijn dat je ervoor uit lurkstand bent gekomen. Kun je een indicatie geven van wat het sauzen je heeft gekost (eventueel via dm)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185672616
Ik kan helaas niet zoveel foto's laten zien, want wat bleek toen ik de deur opendeed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vloer is al voorbehandeld, met uitzondering van de nieuwe zandcementvloer. Dat is met dit spul gebeurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het er nu al super uitzien. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de begane grond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De trap op:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen ben ik gestopt, want ik wou de vloer niet vies maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185672802
Ook leuk om te laten zien: dit geeft een aardig beeld van hoe het is om door kasten heen te lopen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 16:02:31 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185672998
Oh zucht.... ik vind je verbouwing zo geweldig O+
Soms moet je iets echt tot op het karkas afbreken om het opnieuw op te bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185673195
Wat een godsgeluk dat het géen groene vloer wordt.👍

Toelichting: omdat ik weet, dat het bij Six. en Seven. wél groen is...daar gaat het om heel andere oppervlakten, hé 😎

En wat het (laten) schilderen betreft, al is het beneden en buiten: het kost wat en je bent er 7 jaar vanaf, minimaal.
omdat het vakkundig wordt gedaan, wat Minarosa ook zegt...

[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 17-03-2019 16:16:49 ]
  zondag 17 maart 2019 @ 16:16:00 #173
207727 Smallish
Kleintje!
pi_185673277
Als je er aan denkt hoe het was.... :o

Het wordt echt prachtig, Claudia! ^O^
Is dat zo?
  zondag 17 maart 2019 @ 16:19:40 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185673360
Wauw, wat wordt het prachtig zeg! _O_
***
pi_185673434
Ik besteed het schilderen graag uit, maar dat staat of valt met de prijs. Ter indicatie: een van de vorige aannemers rekende daar 6900 euro excl. BTW voor en onze huidige aannemer zat op 8800 euro excl. BTW. Dat zijn geen misselijke bedragen. En schilderen kan ik zelf best goed. Ik moet alleen rekening houden met extra handelingen, zoals het kitten. Ik laat me graag overtuigen met foto's van professioneel vs. amateurisch schilderwerk. :Y)

En ik vind ik het ook heel mooi worden! Alleen zie ik ook verschillende details die nog opgelost moeten worden, een beschadiging hier en een kier daar. Dat maakt het nu lastig om in relaxstand te schieten - en ook onwenselijk, denk ik. Maar poeh, een egale vloer gaat véél verschil maken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 16:34:07 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185673743
Plots is het gewoon een echt huis al! Prachtig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185675926
Een voorbeeld van iets wat me dan ineens opvalt: het kozijn van het toilet begint te hoog boven de vloer. Waarschijnlijk dachten ze dat hier een drempel komt. Hoe gaan we dit weer oplossen. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676096
Een plint? 8-)
  zondag 17 maart 2019 @ 18:37:45 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676171
Mooi makkelijk ook wel voor de aannemer als er een professionele schilder komt, die werkt al die kleine beschadigingen zo weg.
Kozijn met dorpelruimte is wel weer zo'n gevalletje "jammer...."
Stonden er nog ergens dorpels op de tekening van de architect? En hoe is dat met de kozijnen boven?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185676183
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:24 schreef Claudia_x het volgende:
Een voorbeeld van iets wat me dan ineens opvalt: het kozijn van het toilet begint te hoog boven de vloer. Waarschijnlijk dachten ze dat hier een drempel komt. Hoe gaan we dit weer oplossen. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niet echt technisch verstand, maar dit lijkt me zelfs met drempel raar.
In mijn nieuwbouw appartement liggen de drempels bij badkamer en wc tussen het kozijn, niet eronder. Dus dan zou je toch die kier blijven zien. Of ze dachten dat je een dikke houten vloer ging nemen.
(ik heb verder wel een drempelloos huis, dus weet niet of die 2 drempels aangepast zijn)
pi_185676219
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:37 schreef Leandra het volgende:
Mooi makkelijk ook wel voor de aannemer als er een professionele schilder komt, die werkt al die kleine beschadigingen zo weg.
Kozijn met dorpelruimte is wel weer zo'n gevalletje "jammer...."
Stonden er nog ergens plinten op de tekening van de architect? En hoe is dat met de kozijnen boven?
Alle kozijnen staan gewoon op de vloer, met uitzondering van de badkamer. Er moest daar wel een dorpel komen omdat de vloer er hoger is.

Omdat het toilet een natte ruimte is, gaan ze gewoon uit van een standaard. Dit is typisch iets wat even overlegd had moeten worden. Misschien is het ook wel overlegd en heeft de aannemer het gewoon niet aan z'n mannen doorgegeven - geen idee. Ze bedenken er vast wel iets op, bijvoorbeeld een stukje hout in zetten en dichtplamuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676256
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:38 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb niet echt technisch verstand, maar dit lijkt me zelfs met drempel raar.
In mijn nieuwbouw appartement liggen de drempels bij badkamer en wc tussen het kozijn, niet eronder. Dus dan zou je toch die kier blijven zien. Of ze dachten dat je een dikke houten vloer ging nemen.
(ik heb verder wel een drempelloos huis, dus weet niet of die 2 drempels aangepast zijn)
Voor kieren heb je kit, hè? :+

Ik weet het ook niet precies, maar ik heb het aan de aannemer gemaild samen met enkele andere punten. Het was maar een voorbeeld om te laten zien dat er nog allerlei kleine punten zijn waar ik mee bezig ben waardoor ik in de regelstand sta en het soms moeilijk vind om te genieten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676291
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676345
Uiteindelijk wordt alles wel opgelost, hoor. Kennen jullie dit probleem nog? Is inmiddels verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 18:47:43 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676353
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alle kozijnen staan gewoon op de vloer, met uitzondering van de badkamer. Er moest daar wel een dorpel komen omdat de vloer er hoger is.

Omdat het toilet een natte ruimte is, gaan ze gewoon uit van een standaard. Dit is typisch iets wat even overlegd had moeten worden. Misschien is het ook wel overlegd en heeft de aannemer het gewoon niet aan z'n mannen doorgegeven - geen idee. Ze bedenken er vast wel iets op, bijvoorbeeld een stukje hout in zetten en dichtplamuren.
Lijkt me een goed idee.... kan allemaal prima drempelloos, ons huis heeft het origineel ook drempelloos en nu alleen maar een drempel bij de keuken en de WC omdat de huidige vloertegels over de originele vloertegels heen liggen |:(

Zelfs onze badkamer heeft geen dorpel, de badkamervloer is een fractie hoger dan de vloer van de overloop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 maart 2019 @ 18:49:10 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185676378
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe reageert hij dan? Waaruit maak je op dat het kritiek is?

Wordt mooi trouwens ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185676383
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vind ik heel goed om te horen! Fijn dat je ervoor uit lurkstand bent gekomen. Kun je een indicatie geven van wat het sauzen je heeft gekost (eventueel via dm)?
Zie DM. Nu ga ik je verse foto's bekijken :s)
  zondag 17 maart 2019 @ 18:49:55 #188
207727 Smallish
Kleintje!
pi_185676387
Genieten ga je volgens mij vooral als iedereen is opgehoepeld en jullie kunnen genieten van het huis en het je het je eigen kunt maken. Ik voelde me best kwetsbaar bij alle gedoe bij ons huis. Kwetsbaar in de zin van “het is ons huis en het zijn onze centen waar jullie mee bezig zijn”. Ik lette ook op iedere voeg, kier en weet ik het allemaal. Er komt een moment, bij mij in ieder geval, dat je ook accepteert dat er ‘dingetjes’ blijven. Waarmee ik niet bedoel te zeggen dat je nu alles moet accepteren, hoor! Zo’n kozijn is natuurlijk suf maar kan redelijk simpel geregeld worden. Maar je moet overal inderdaad achteraan lopen, want zij zien het niet en het is hun huis simpelweg niet. Niet hun belang.

Komt echt goed. :D
Is dat zo?
  zondag 17 maart 2019 @ 18:50:00 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676388
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185676391
Zal ik nog eens een voor en na doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 17-03-2019 18:59:36 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676403
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 maart 2019 @ 18:50:59 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676409
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Uiteindelijk wordt alles wel opgelost, hoor. Kennen jullie dit probleem nog? Is inmiddels verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah top, hoewel dat natuurlijk een stukje service/garantie van de leverancier was ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 maart 2019 @ 18:51:50 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676423
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Zal ik nog eens een voor en na doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich ziet het er, ondanks de rare ruimte voor een imaginaire dorpel, wel wat beter uit.... een bietje moar :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 maart 2019 @ 18:52:37 #194
207727 Smallish
Kleintje!
pi_185676438
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aannemers en communicatie. :|W Drama. Bij ons ook. Alles werd uitgelegd als commentaar en kritiek. Om gek van te worden. Goedbedoelde berichten om elkaar verder te helpen worden niet zo uitgelegd. :'(
Is dat zo?
  zondag 17 maart 2019 @ 18:52:46 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185676439
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Zal ik nog eens een voor en na doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die verhoging van dat toilet eerst _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 maart 2019 @ 18:53:00 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676441
Waar zijn die twee buizen voor? Aparte verwarming? Is de vloerverwarming daar niet meegenomen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185676449
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676519
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:53 schreef Leandra het volgende:
Waar zijn die twee buizen voor? Aparte verwarming? Is de vloerverwarming daar niet meegenomen?
De vloerverwarming kon niet in de hal en het toilet worden doorgelegd. Dat gedeelte van het huis is onderkelderd. Er zat al een betonnen vloer in en daar kon niet in worden gefreesd. Omdat ik vrijwel zeker weet dat daardoor het toilet ondraaglijk koud wordt, heb ik er gevraagd om een radiator. Die moet nog worden opgehangen.

Iets anders wat we nog achter de hand hebben: een radiator tegen de bovenkant van de kelder laten monteren. Vandaag liep ik op sokken door het huis om de vloer in de hal niet te verkloten. Het verschil tussen de warme vloer van de woonkamer en de koude vloer van de hal was enorm. Ik denk dat we er niet lang mee gaan wachten om daar iets aan te laten doen. Maar goed, eerst maar eens het effect van de radiator afwachten. Dat is het idee: één winter ervaren en dan nog eventuele aanpassingen doen. (Op nog drie andere plekken in huis hebben we leidingen laten trekken om later een radiator op te kunnen hangen voor bijverwarming.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 18:58:22 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185676553
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat idd in rap tempo allemaal, en ziet er iig op de grote lijnen als heel soepel uit.
Dit zijn details die nu heel groot lijken maar uiteindelijk prima opgelost gaan worden en goed komen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185676590
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah top, hoewel dat natuurlijk een stukje service/garantie van de leverancier was ;)
Ja, dat kwam inderdaad van de leverancier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676604
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Die verhoging van dat toilet eerst _O-
Ja, maf hè? :D Ik kom het vaker tegen bij oude huizen op Funda. Geen idee waar het voor is. Misschien liep er nog een leiding door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676636
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich ziet het er, ondanks de rare ruimte voor een imaginaire dorpel, wel wat beter uit.... een bietje moar :+
:+

Ik vind het wel nog heel kil allemaal. Maar dat komt wel goed met een likje verf hier en daar en verder wat inrichting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 19:02:55 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185676640
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, maf hè? :D Ik kom het vaker tegen bij oude huizen op Funda. Geen idee waar het voor is. Misschien liep er nog een leiding door.
Betonnen/asbest afvoer die te hoog was ofzo en dan de rest maar aanpassen?
Geen idee, maar butt ugly :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185676666
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Betonnen/asbest afvoer die te hoog was ofzo en dan de rest maar aanpassen?
Geen idee, maar butt ugly :D
Het toilet was echt walgelijk. Maf wel, want de oude douche zag er heel netjes uit: schoon, geen schimmel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 19:04:34 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_185676681
Wat een licht hé, ziet er werkelijkwaar heel gaaf uit! Met een passtukje en kit kan het kozijn wel opgelost worden. Ik zou het zeker wel aangeven, anders blijf je er tegen aan kijken. Ik vermoed dat het oude kozijn is blijven zitten met een voormalige dorpel. Dan is het logisch dat het zo is (gelaten).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 17 maart 2019 @ 19:05:30 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676699
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vloerverwarming kon niet in de hal en het toilet worden doorgelegd. Dat gedeelte van het huis is onderkelderd. Er zat al een betonnen vloer in en daar kon niet in worden gefreesd. Omdat ik vrijwel zeker weet dat daardoor het toilet ondraaglijk koud wordt, heb ik er gevraagd om een radiator. Die moet nog worden opgehangen.

Iets anders wat we nog achter de hand hebben: een radiator tegen de bovenkant van de kelder laten monteren. Vandaag liep ik op sokken door het huis om de vloer in de hal niet te verkloten. Het verschil tussen de warme vloer van de woonkamer en de koude vloer van de hal was enorm. Ik denk dat we er niet lang mee gaan wachten om daar iets aan te laten doen. Maar goed, eerst maar eens het effect van de radiator afwachten. Dat is het idee: één winter ervaren en dan nog eventuele aanpassingen doen. (Op nog drie andere plekken in huis hebben we leidingen laten trekken om later een radiator op te kunnen hangen voor bijverwarming.)
Ah, vandaar.... ja, dat zou ik ook willen, ik heb een gruwelijke afkeer van een koud toilet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 maart 2019 @ 19:05:38 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185676702
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:04 schreef monsterd. het volgende:
Wat een licht hé, ziet er werkelijkwaar heel gaaf uit! Met een passtukje en kit kan het kozijn wel opgelost worden. Ik zou het zeker wel aangeven, anders blijf je er tegen aan kijken. Ik vermoed dat het oude kozijn is blijven zitten met een voormalige dorpel. Dan is het logisch dat het zo is (gelaten).
Dat is vrij duidelijk een nieuw kozijn zo te zien :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185676721
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vloerverwarming kon niet in de hal en het toilet worden doorgelegd. Dat gedeelte van het huis is onderkelderd. Er zat al een betonnen vloer in en daar kon niet in worden gefreesd. Omdat ik vrijwel zeker weet dat daardoor het toilet ondraaglijk koud wordt, heb ik er gevraagd om een radiator. Die moet nog worden opgehangen.

Iets anders wat we nog achter de hand hebben: een radiator tegen de bovenkant van de kelder laten monteren. Vandaag liep ik op sokken door het huis om de vloer in de hal niet te verkloten. Het verschil tussen de warme vloer van de woonkamer en de koude vloer van de hal was enorm. Ik denk dat we er niet lang mee gaan wachten om daar iets aan te laten doen. Maar goed, eerst maar eens het effect van de radiator afwachten. Dat is het idee: één winter ervaren en dan nog eventuele aanpassingen doen. (Op nog drie andere plekken in huis hebben we leidingen laten trekken om later een radiator op te kunnen hangen voor bijverwarming.)
Elektrische vloerverwarming geen optie? Zo’n matje in je vloer geen idee of het echt werkt
pi_185676736
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, vandaar.... ja, dat zou ik ook willen, ik heb een gruwelijke afkeer van een koud toilet.
Ik ook. Dat weet ik van vakanties. :X

En ik loop thuis bijna altijd met blote voeten, dus met de vloer in de hal moet echt iets gebeuren als die zo koud blijft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 19:07:41 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185676747
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:+

Ik vind het wel nog heel kil allemaal. Maar dat komt wel goed met een likje verf hier en daar en verder wat inrichting.
Niks kil, gewoon heel minimalistisch, heel erg hip :+
Maar komt goed idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185676748
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Elektrische vloerverming geen optie? Zo’n matje in je vloer geen idee of het echt werkt
Achteraf had zoiets misschien wel gemoeten. Ik ben denk ik iets te laks geweest in daar achteraan gaan. Die radiator in de kelder zou er oorspronkelijk komen en ik ging ervanuit dat dat wel genoeg zou zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676774
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Achteraf had zoiets misschien wel gemoeten. Ik ben denk ik iets te laks geweest in daar achteraan gaan.
Ik vind dat jullie echt aan heel veel dingen hebben gedacht. Ik zou er zo heel veel vergeten.
pi_185676802
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:04 schreef monsterd. het volgende:
Wat een licht hé, ziet er werkelijkwaar heel gaaf uit!
De zon scheen voor de verandering weer eens!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185676808
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is vrij duidelijk een nieuw kozijn zo te zien :+
Ja, het is een nieuw kozijn, dus er zal wel een (verkeerd) idee achter zitten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185677831
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook. Dat weet ik van vakanties. :X

En ik loop thuis bijna altijd met blote voeten, dus met de vloer in de hal moet echt iets gebeuren als die zo koud blijft.
Op mijn werk zit geen verwarming in de wc, en de wc's zitten op de hoeken van een gebouw op de 8e en 9e etage. Er is ook geen warm water kraan.
Ik ben absoluut geen koukleum, maar in de winter bevries ik daar. Ik denk dat het daar rustig 12 graden is in de winter. Echt de hel.

Beter dat je een verwarming daar aan laat leggen.
pi_185677849
De radiator op het toilet komt er sowieso. Alleen met de radiator in de kelder wachten we nog even.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185677871
Willen jullie duimen dat het morgen goedkomt met de vloer? Ik wacht gespannen af. Het zal wel een rusteloze nacht worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185677940
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
De radiator op het toilet komt er sowieso. Alleen met de radiator in de kelder wachten we nog even.
Haha ik zie nu dat die zin raar is :-)
Bedoelde: goed dat je eraan gedacht hebt om daar die verwarming te regelen, zodat je lekker stralingswarmte hebt.
pi_185678074
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:12 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Haha ik zie nu dat die zin raar is :-)
Bedoelde: goed dat je eraan gedacht hebt om daar die verwarming te regelen, zodat je lekker stralingswarmte hebt.
Ik ben bang dat m'n gezinsleden vanwege het comfort langer op het toilet zullen blijven dan nodig is. Maar goed, dat betekent dan dat ze niet naar het toilet in de badkamer gaan en daar ben ik dolblij mee (want dat vind ik zo ranzig).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 maart 2019 @ 22:49:38 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680913
Holy, jullie vloer :D . Dramatisch verschil!

En nee, die moet je niet groen maken :+ , ik ga mee met @AnneX .
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 22:50:19 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680919
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Willen jullie duimen dat het morgen goedkomt met de vloer? Ik wacht gespannen af. Het zal wel een rusteloze nacht worden.
Ik duim! Slaap lekker ;)
Resistance is futile.
pi_185690826
Nou, de vloer is te nat. Veel te nat. Wat blijkt: de vloer is dikker dan de aannemer heeft gezegd, dus de droogtijdberekeningen kloppen voor geen meter.

Plan nu: keuken wel erin en we mogen van mijn schoonouders een tijdje in hun huis als over een paar weken de vloer op de begane grond en de badkamer er alsnog ingaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 maart 2019 @ 14:57:27 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185690929
quote:
13s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, de vloer is te nat. Veel te nat. Wat blijkt: de vloer is dikker dan de aannemer heeft gezegd, dus de droogtijdberekeningen kloppen voor geen meter.

Plan nu: keuken wel erin en we mogen van mijn schoonouders een tijdje in hun huis als over een paar weken de vloer op de begane grond en de badkamer er alsnog ingaat.
-O-

Dat is balen zeg. Nog een paar weken geduld dus.. :{
Resistance is futile.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 15:01:32 #224
5428 crew  miss_sly
pi_185691069
Ah, dat is echt wel een grote domper, kan ik me voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185697083
En toen ging onze oven kapot bij het avondeten, minder dan twee weken voor onze verhuizing.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185697621
Overleg met de verkoopmakelaar en/Of kopers , er zijn twee mogelijkheden naast niets melden: geld compensatie voor de kopers, de hoogte afhankelijk van de leeftijd. Of je koopt een nieuwe of gebruikte oven. Kijk dan ook even in de koopjeshoek van Ikea ;)
pi_185697824
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
En toen ging onze oven kapot bij het avondeten, minder dan twee weken voor onze verhuizing.
Niet meer te fixen?
Koopjehoek idd kan ook bij de mm of BBC of via fb 2e hands.
pi_185697868
Natuurlijk kan dat, helemaal vergeten. Alleen meestal is dat al snel duurder dan een nieuwe helaas.
pi_185698696
Is allemaal op te lossen, maar hier zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten. :(

Rustig blijven ademhalen!!
Is dat zo?
  maandag 18 maart 2019 @ 19:43:31 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185698785
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
En toen ging onze oven kapot bij het avondeten, minder dan twee weken voor onze verhuizing.
Geen garantie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185699051
En een paar maanden geleden hadden we een lekkage en moest het gehele dak van de dakkapel worden vervangen. Het is zo rot om geld uit te moeten geven aan zaken waar je zelf niet meer van kunt genieten. En dan ook nog eens gewoon 1,5 week voor onze verhuizing... op een dag als vandaag...

's Avonds las ik pas het nieuws over Utrecht en toen voelde m'n sores een stuk minder ellendig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 21:09:57 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 18 maart 2019 @ 22:30:41 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185703438
@Claudia_x

Wij hebben een inbouw-oven die los staat bij ons in de schuur.
Die gaat binnenkort marktplaats op, voor weinig, omdat wij hem straks niet meer nodig hebben.

Het is deze van ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40368765/

Zou je daar iets mee kunnen/willen?
***
pi_185703673
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2019 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
En toen ging onze oven kapot bij het avondeten, minder dan twee weken voor onze verhuizing.
Ah klote zeg.

Je zit nu middenin de storm. 'Overleven' en door bikkelen. Maar het wordt echt heel mooi, ik heb bewondering voor hoe je dit allemaal doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185747123
Ik had vanavond met de schilder afgesproken die het buitenschilderwerk gaat doen. Die komt begin volgende week ook de begane grond sauzen. Toch nog voor elkaar gekregen dus. :s)

Ook nog even naar de vloer gegluurd. De vloer vanmiddag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanavond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kleur is nog moeilijk te bepalen (de glans gaat er in ieder geval vanaf):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 maart 2019 @ 23:12:40 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185753998
Gaaf zo helemaal egaal! O+
***
pi_185792517
Het gaat hier allemaal ontzettend moeizaam. De gietvloerman wil de vloer niet gieten als er mannen op het dak bezig zijn. En er zijn al de hele week mannen op het dak bezig. Sterker nog, morgen zou er ook weer iemand zijn. Na een week vol miscommunicatie - en dan druk ik me nog aardig uit - lijkt het me eindelijk te zijn gelukt om ervoor te zorgen dat er morgenmiddag en maandag niemand op het dak zit - en dat de gietvloerman eindelijk gaat gieten en aflakken.

Dan moet ik tijdens de verhuizing maar duimen dat het goedkomt met de vloer, aangezien die niet een week maar vier dagen droogtijd krijgt. En het lukt misschien niet meer om een schilder langs te laten komen omdat er maandag nog aan de vloer wordt gewerkt.

Ik zou wel weer eens een stressloze dag willen hebben. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185793196
Waarom wil hij niet aan het werk als er mensen op het dak bezig zijn... Dat werkt elkaar toch niet in de weg :?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185793492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarom wil hij niet aan het werk als er mensen op het dak bezig zijn... Dat werkt elkaar toch niet in de weg :?
Ik gok eventuele stof/gruis deeltjes die naar beneden komen van het over het dak lopen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_185793671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:19 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik gok eventuele stof/gruis deeltjes die naar beneden komen van het over het dak lopen.
Precies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185794178
Ah ja. Begrijpelijk wel. Maar wel lastig!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185794397
Verbouwen en plannen is 9 van de 10 keer een drama. :p
Maar het wordt wel erg mooi!
pi_185795425
Zodra je afhankelijk bent van andere mensen gaat het 9 van de 10 keer mis.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:29 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185802354
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat hier allemaal ontzettend moeizaam. De gietvloerman wil de vloer niet gieten als er mannen op het dak bezig zijn. En er zijn al de hele week mannen op het dak bezig. Sterker nog, morgen zou er ook weer iemand zijn. Na een week vol miscommunicatie - en dan druk ik me nog aardig uit - lijkt het me eindelijk te zijn gelukt om ervoor te zorgen dat er morgenmiddag en maandag niemand op het dak zit - en dat de gietvloerman eindelijk gaat gieten en aflakken.

Dan moet ik tijdens de verhuizing maar duimen dat het goedkomt met de vloer, aangezien die niet een week maar vier dagen droogtijd krijgt. En het lukt misschien niet meer om een schilder langs te laten komen omdat er maandag nog aan de vloer wordt gewerkt.

Ik zou wel weer eens een stressloze dag willen hebben. ;(
Nog paar weken en dan begint het grote genieten :*

Je vloer ziet er nu al prachtig uit!
Resistance is futile.
pi_185803061
Het is even doorbijten inderdaad!

Vanochtend werd er aan het dak gewerkt. Ik heb geprobeerd foto's te maken van de vorderingen, maar die zijn moeilijk op beeld vast te leggen vanwege de steigers. Die blokkeren bijvoorbeeld het zicht op de zinken goten.

De nieuwe boeidelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zinken wangen van de dakkapel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment wordt de gietvloer gegoten. Die krijgt maandag een matte toplaag. Dinsdag en woensdag gaat de schilder erin. Donderdag en vrijdag de keukeninstalleteur (met eventuele uitloop naar zaterdag). De aannemer doet ook nog wat dingen die week (dak afmaken, een aantal zaken binnenshuis afwerken). En op vrijdag verhuizen we. Gekkenwerk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:30:58 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185803145
Fraaie boeidelen hoor, en wat een gewaagde keuze, zinken wangen van de dakkapel ^O^

Sterkte de komende week.... het zal zwaar worden, maar het komt goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185803196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:30 schreef Leandra het volgende:
Fraaie boeidelen hoor, en wat een gewaagde keuze, zinken wangen van de dakkapel ^O^
Ja, de aannemer was het daar niet mee eens. :D Die vond hout beter passen. De architect was voor zink. Ik vind bijna alle dakkapellen lelijk en wist alleen dat ik geen standaardexemplaar wou. Ik vind het zink mooi. Aan de zwarte boeidelen moet ik wennen, maar de combinatie zwart, zink en oranje van de dakpannen is wel heel tof.

quote:
Sterkte de komende week.... het zal zwaar worden, maar het komt goed ;)
Ik had gehoopt dat ik met afgelopen week het ergste achter de rug had. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:54:25 #248
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185803428
Houd moed Claudia!

Hoe vinden de kinderen het? Verheugen zij zich?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 23 maart 2019 @ 16:34:47 #249
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185805310
Die zinken wangen (ik wist niet dat het zo heette) hebben wij ook, op een jaren 30 huis, met heel traditionele jaren 30 dakkapellen.
Volgens mij was dat origineel ook al zo. Bevalt goed trouwens. Ze verweren een beetje en daarmee krijg je een matte look.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185806257
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Houd moed Claudia!

Hoe vinden de kinderen het? Verheugen zij zich?
Ze zijn er heel stoïcijns onder. Ze verheugen zich op de trampoline die ik heb beloofd te zullen kopen (tegen de zin van mijn lief in, die het geluid van springende kinderen op een trampoline háát). En verder geloven ze het allemaal wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185806284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 16:34 schreef jajablahblah het volgende:
Die zinken wangen (ik wist niet dat het zo heette) hebben wij ook, op een jaren 30 huis, met heel traditionele jaren 30 dakkapellen.
Volgens mij was dat origineel ook al zo. Bevalt goed trouwens. Ze verweren een beetje en daarmee krijg je een matte look.
Ik vind het echt heel tof. Close-up van een random huis:



Maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185807035
Oh, prachtig dat zink. Geeft juist een leuk apart accent aan jullie huis. Erg mooi!

Spannende week, Claudia.... Nog even doorbijten. Heel veel succes, er wordt met je meegeleefd! :)
Is dat zo?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 18:16:14 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185807127
Gaaf, dat zink!

Heel veel succes en sterkte komende week!
***
pi_185808760
Echt mooi dat zink. Stuk mooier dan dat plastic op onze dakkapel.
pi_185809355
Dat zink maakt het af, gaaf!
Succes komende week, komt vast goed. Volgende week om deze tijd woon je er.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185809406
Dankjulliewel. :*

Tegen de verhuizing zelf kijk ik niet echt op. Ik vraag me wel af hoe we in hemelsnaam een plek voor alle spullen gaan vinden nu we nog geen planken in de kelder hebben etc. Ik kan zo slecht tegen wanorde. Maar we zijn aardig op weg. Lief is al alles uit elkaar aan het halen en ik heb bijna alles wegggedaan wat ik voor de verhuizing weg wilde doen. Ik wacht nog op iemand van Marktplaats die 1,5 uur te laat is. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185809439
Hoe moet je een koopwoning eigenlijk achterlaten? Moet je gaten in de muren dichtsmeren, pluggen eruit halen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:20:45 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185809498
*mee leest...
Ik dacht eigenlijk van niet, dat dat alleen voor huurhuizen geldt waarbij je het huis weer in de originele staat moet brengen.
Het is een van de voordelen van een koophuis dacht ik.
Maar ik lees graag even mee voor het geval ik het mis heb. ;)
***
pi_185809529
Niet vullen; laat de toekomstige bewoner het liever doen. Dan voldoet het ook direct aan zijn of haar afwerkingsniveau.
pi_185809562
Ik kan wel netjes plamuren, alleen vindt mijn lief dat ik er geen energie in moet steken. Online kom ik weer tegen dat het netjes is om de gaten te dichten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185809616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe moet je een koopwoning eigenlijk achterlaten? Moet je gaten in de muren dichtsmeren, pluggen eruit halen?
Wij hebben dat niet gedaan bij onze laatste koopwoning. De koper koopt de woning zoals deze is. Als daar verder niets over besproken is, zou ik er niet al teveel gedoe van maken. De nieuwe bewoner gaat de woning toch wel eigen maken met schilderwerk enzo. Het zou iets anders zijn als het stucwerk van de muren loslaat, maar daar is volgens mij jullie geen sprake van.

Niet al te druk over maken dus. Scheelt maar weer! ;)
Is dat zo?
pi_185809788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan wel netjes plamuren, alleen vindt mijn lief dat ik er geen energie in moet steken. Online kom ik weer tegen dat het netjes is om de gaten te dichten.
Is netjes, maar niet zeer gebruikelijk. Ik heb het nog nooit meegemaakt, meerdere koophuizen gehad. En wat Koentjuh zegt. :)

Focus je maar lekker op je andere zaken. Genoeg aan je hoofd.
Is dat zo?
pi_185809873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan wel netjes plamuren, alleen vindt mijn lief dat ik er geen energie in moet steken. Online kom ik weer tegen dat het netjes is om de gaten te dichten.
Dat geloof ik direct, maar los van de tijd die het jezelf kost; misschien huurt de toekomstig bewoner wel een schilder in en zit daar ook dit klein werk bij... ik zou me lekker concentreren op je nieuwe paleis. Dat zink is erg sjiek.
pi_185809883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan wel netjes plamuren, alleen vindt mijn lief dat ik er geen energie in moet steken. Online kom ik weer tegen dat het netjes is om de gaten te dichten.
Als ik het zou kopen heb ik liever niet dat ze gevuld zijn. Kan ik het zelf doen met het spul wat ik wil gebruiken.
Zoals bijna iedereen kan ik het zelf véél beter dan een ander... 😂
pi_185811103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe moet je een koopwoning eigenlijk achterlaten? Moet je gaten in de muren dichtsmeren, pluggen eruit halen?
Volgens mij hoeft dat ook niet.
En misschien zitten die gaten voor de nieuwe bewoners wel precies op de goede plek. Kunnen ze er zo weer een schilderij / klok / lamp aan ophangen.
Ik heb het niet gedaan bij mijn vorige huis en met mijn ouders ook niet mee gemaakt.

Je lief heeft gelijk, geen energie in steken. Kun je goed genoeg voor wat anders gebruiken.
pi_185811206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan wel netjes plamuren, alleen vindt mijn lief dat ik er geen energie in moet steken. Online kom ik weer tegen dat het netjes is om de gaten te dichten.
Wij hebben het niet gedaan. Voor hetzelfde geld laat de nieuwe bewoner alles opnieuw stucen / saucen / behangen. En dan is het zonde van je tijd. Alsof je niet genoeg te doen hebt op het moment :P

Die zinken zijkanten van je dakkapel zijn echt top! :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_185812051
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:37 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Als ik het zou kopen heb ik liever niet dat ze gevuld zijn. Kan ik het zelf doen met het spul wat ik wil gebruiken.
Zoals bijna iedereen kan ik het zelf véél beter dan een ander... 😂
True. Ik ben overtuigd, dank.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185819194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
*mee leest...
Ik dacht eigenlijk van niet, dat dat alleen voor huurhuizen geldt waarbij je het huis weer in de originele staat moet brengen.
Het is een van de voordelen van een koophuis dacht ik.
Maar ik lees graag even mee voor het geval ik het mis heb. ;)
Ik mocht het niet toen ik mijn huurwoning opleverde. Woningbouw wou dat liever zelf (en voor hun maatstaven goed) doen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_185821609
Huurhuis moest het wel. Koophuis niet
pi_185826954
Vandaag weer de hele dag bezig geweest met opruimen in het oude huis. Zo was ik bijzonder trots dat ik mijn gehele garderobe had gereduceerd tot twee volle kledingrekken (exclusief truien):



Tot ik besefte dat dat eigenlijk nog steeds best veel kleding is. :@
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185827042
Maar ja, wat kan ik nog wegdoen? Ik heb nu eenmaal singlets nodig, shirt met korte mouwen die strak zitten, shirts met lange mouwen die strak zitten, shirts met korte mouwen die los vallen, shirts met lange mouwen die los vallen, bloesjes (lange mouw, korte mouw, mediumlengte mouw), rokken (dik vs. dun, diverse lengtes), lente- en zomerjurken, herfst- en winterjurken, jurken voor chique gelegenheden, een goed pak, een paar jasjes, spijkerbroeken, nette broeken, zomerbroeken, geile broeken, sportkleding, kleding om in te klussen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over beenmode en ondergoed, de diverse categorieën truien en de serieuze jassen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:03:21 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185827099
Geile broeken! :o :D _O- Wat stel ik me daar bij voor? O-) :D Mijn fantasie gaat inmiddels aardig op de loop! :o

Mooie opsomming in diverse categorieën wel! :Y
***
pi_185827273
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Geile broeken! :o :D _O- Wat stel ik me daar bij voor? O-) :D Mijn fantasie gaat inmiddels aardig op de loop! :o

Mooie opsomming in diverse categorieën wel! :Y
Ik heb even een foto voor je gemaakt:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 maart 2019 @ 19:15:43 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185827328
Whehehe! Looking good! :Y Past mooi bij je donkere kozijnen. ;)
***
pi_185827373
Ik heb gelukkig geen tasjes meer. Een jaar geleden heb ik bij wijze van test m'n portemonnee weggedaan en ben ik alleen m'n portemonnee en een paar pasjes in het hoesje mee gaan nemen. Dat bevalt heel goed. Ik heb nog wel een laptoptas nodig voor m'n werk, maar verder niets meer.

We heb ik nog ongeveer 20 paar schoenen. Dat is een onmogelijke opgave, schoenen wegdoen. Ik kom zelfs nog praktische schoenen tekort, zucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185827384
quote:
11s.gif Op zondag 24 maart 2019 18:59 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ja, wat kan ik nog wegdoen? Ik heb nu eenmaal singlets nodig, shirt met korte mouwen die strak zitten, shirts met lange mouwen die strak zitten, shirts met korte mouwen die los vallen, shirts met lange mouwen die los vallen, bloesjes (lange mouw, korte mouw, mediumlengte mouw), rokken (dik vs. dun, diverse lengtes), lente- en zomerjurken, herfst- en winterjurken, jurken voor chique gelegenheden, een goed pak, een paar jasjes, spijkerbroeken, nette broeken, zomerbroeken, geile broeken, sportkleding, kleding om in te klussen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over beenmode en ondergoed, de diverse categorieën truien en de serieuze jassen.
Ik las een tijd terug over iemand die een soort kledingcapsule had gemaakt met maar 5 items broeken, 5 shirts, 5 blouses. Want meer draag je toch niet. 8)7
Ik dacht hoe dan, want net als wat jij opsomt, je moet toch kunnen combineren en voor alle situaties iets hebben.
Ik heb dus overvolle kasten. En heb ook al veel weggedaan maar bij heel veel denk ik: dit komt nog wel van pas bij zus of zo.
(en ja de ervaring is dat ik maar een klein deel van de kast voornamelijk draag)

En dan hebben we het over schoenen nog niet gehad......
pi_185827403
Oh inmiddels wel over de schoenen gehad haha
pi_185827490
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:20 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik las een tijd terug over iemand die een soort kledingcapsule had gemaakt met maar 5 items broeken, 5 shirts, 5 blouses. Want meer draag je toch niet. 8)7
Ik dacht hoe dan, want net als wat jij opsomt, je moet toch kunnen combineren en voor alle situaties iets hebben.
Ik heb dus overvolle kasten. En heb ook al veel weggedaan maar bij heel veel denk ik: dit komt nog wel van pas bij zus of zo.
(en ja de ervaring is dat ik maar een klein deel van de kast voornamelijk draag)
Ik heb wel veel weggedaan, eigenlijk alles wat ik het afgelopen jaar niet heb gedragen. Ik heb bijvoorbeeld diverse mouwloze winterjurken die ik niet draag omdat ik het in de winter te koud heb om mouwloos door het leven te gaan. En ik vind een jasje boven zo'n jurk te gekleed staan en een vest te suf (bij mij dan, ik ben geen vestenvrouw). Een tijd geleden heb ik besloten dat ik alleen nog maar winterjurken koop met lange mouwen. Het klinkt zo logisch - en dat het is ook - maar ik had 35 jaar nodig om die les te leren. In de praktijk draag ik dus alleen nog maar die jurken met lange mouwen en is de rest overbodig geworden.

Inmiddels koop ik mijn kleding veel kritischer in. Ik heb mijn leven gebeterd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185827543
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel veel weggedaan, eigenlijk alles wat ik het afgelopen jaar niet heb gedragen. Ik heb bijvoorbeeld diverse mouwloze winterjurken die ik niet draag omdat ik het in de winter te koud heb om mouwloos door het leven te gaan. En ik vind een jasje boven zo'n jurk te gekleed staan en een vest te suf (bij mij dan, ik ben geen vestenvrouw). Een tijd geleden heb ik besloten dat ik alleen nog maar winterjurken koop met lange mouwen. Het klinkt zo logisch - en dat het is ook - maar ik had 35 jaar nodig om die les te leren. In de praktijk draag ik dus alleen nog maar die jurken met lange mouwen en is de rest overbodig geworden.

Inmiddels koop ik mijn kleding veel kritischer in. Ik heb mijn leven gebeterd.
Dat herken ik wel ja.
Maar 5 shirts voor het hele jaar rond, dat gaat mij niet lukken.
pi_185827566
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:28 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dat herken ik wel ja.
Maar 5 shirts voor het hele jaar rond, dat gaat mij niet lukken.
Ik heb alleen al 5 soorten beenmodeartikelen nodig. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185827835
Ha ik liep bij ons dus ook al tegen een te kleine kast probleem aan.

Maarja heb al zoveel weggedaan :@
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 maart 2019 @ 20:06:06 #282
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185828208
Ik heb nu bij m’n schoonmoeder n hangkast van 50cm, n plank voor ondergoed, sokken en hemdjes, 1 la met truien en spijkerbroeken en 1 la met kluskleding. T gaat maar ik hem wel t gevoel dat ik altijd t zelfde aan heb.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185848145
Iemand ervaring met zelfklevende spijkers?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 21:08:47 #284
5428 crew  miss_sly
pi_185849161
Die van Tesa?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185852340
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 19:28 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dat herken ik wel ja.
Maar 5 shirts voor het hele jaar rond, dat gaat mij niet lukken.
Volgens mij wisselen die capsule-mensen per seizoen hoor. Dus dan komt Claudia volgens mij al een heel eind... :Y O-)

Opruimen en weggooien is het vermoeiendste van verhuizen. Zoveel beslissingen die te maken hebben met emoties en herinneringen en loslaten...
pi_185863019
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:08 schreef miss_sly het volgende:
Die van Tesa?
Jep.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185863029
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:46 schreef yinu het volgende:

[..]

Volgens mij wisselen die capsule-mensen per seizoen hoor. Dus dan komt Claudia volgens mij al een heel eind... :Y O-)

Opruimen en weggooien is het vermoeiendste van verhuizen. Zoveel beslissingen die te maken hebben met emoties en herinneringen en loslaten...
Oh, ik houd wel van opruimen en weggooien!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185863087
Update.

De vloer zit er op de eerste verdieping (m.u.v. de badkamer) en tweede verdieping in. Ik durf er nog niet op te lopen en meer foto's te maken. Dat mag morgen pas. (De foto's zijn van mijn lief en dus onscherp).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De schilder is begonnen met het sauswerk op de begane grond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een tegenvaller: de keukeninstallateur belde dat hij fysiek niet fit is. Hij vroeg of we alle pakketten voor hem in de keuken willen klaarleggen. Dat moet dan maar, maar we hebben al zo weinig tijd omdat we ons huis klaar moeten maken om over te dragen en tegelijkertijd de tussentijdse opname van de verbouwing moeten doen. En ik ben bang dat hij er op het laatste moment achterkomt dat hij de keuken helemaal niet in elkaar kan zetten. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat hij met een tweede persoon zou komen en hij komt alleen. Als dat maar goedkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185863164
Ze maken het allemaal wel erg spannend, Claudia. Gestaag doorgaan......... :)
Is dat zo?
pi_185863216
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:39 schreef Smallish het volgende:
Ze maken het allemaal wel erg spannend, Claudia. Gestaag doorgaan......... :)
En de steiger is nog niet weg - het is onduidelijk of dat deze week lukt. En het toilet en de container nemen nog een groot deel van de oprit in beslag. En de regenpijpen zijn nog niet vervangen (hoe kan dat nou?).

Komt er dan nooit een einde aan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185863242
Jazeker komt er een eind aan. En dan ben je blij met jullie huis en deze periode snel vergeten. Al geloof je daar nu geen fluit van. :* Zetumop!
Is dat zo?
pi_185863251
:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 18:45:55 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185863259
Hoe het dan op het laatst allemaal nog zo stressvol wordt hè?

Hoort erbij en het komt heus goed. Maar ik kan me voorstellen dat het dan opeens wel een kakelend stel aandachtvragers is in je hoofd, al die dingen, als je ook nog bezig bent met de oplevering van je vorige huis.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185863283
Echt gebeurd. Onze verhuiswagen kwam bij het nieuwe huis aanrijden, dikke klei/onbestraat, de schilder stond de voordeur te schilderen en het huis moest die dag nog aangesloten worden op het water. En er werden op dat moment bossen bloemen afgeleverd. Welkom. Alles is goedgekomen. :D
Is dat zo?
pi_185863376
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:47 schreef Smallish het volgende:
Echt gebeurd. Onze verhuiswagen kwam bij het nieuwe huis aanrijden, dikke klei/onbestraat, de schilder stond de voordeur te schilderen en het huis moest die dag nog aangesloten worden op het water. En er werden op dat moment bossen bloemen afgeleverd. Welkom. Alles is goedgekomen. :D
:D!

Mijn lief heeft net een steekkarretje bij de Gamma gekocht i.v.m. de extra keukenactiviteit. Een droom komt voor hem in vervulling. Dat zijn wel de geluksmomenten. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185863412
Intussen heb ik het door een promotie retedruk op mijn werk. Je zou denken dat dat het laatste is waar je op zit te wachten als je in een verbouwing zit, maar ik moet zeggen dat ik de afleiding fijn vind. Anders zou ik alleen maar zitten piekeren en micromanagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:48:39 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185864423
Wow, wat een verschil al beneden O+
En geluk zit in een klein steekkarretje dus :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185864801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 18:56 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen heb ik het door een promotie retedruk op mijn werk. Je zou denken dat dat het laatste is waar je op zit te wachten als je in een verbouwing zit, maar ik moet zeggen dat ik de afleiding fijn vind. Anders zou ik alleen maar zitten piekeren en micromanagen.
Moet jij eens opletten hoe blij je straks gaat zijn na de verhuizing. Gezin, huis, werk. *O* Top, leuk!
Is dat zo?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:46:43 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185865736
Een kindermannenhand is gauw gevuld! :Y

Maar pfff, wat een stress, nu benijd ik je even niet Claudia, maar als het straks af is zie ik uiteraard gewoon weer groen van jaloezie hoor! :Y ;)
***
pi_185866192
Ik ga even een nieuw deel openen, want ik wil neuzelen over hanglampen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185866196
Dicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')