https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Dat was vorig jaar het plan en net niet gelukt; dit jaar gaan we het wel waarmakenquote:
En dan met alleen Nederlandse nummersquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:43 schreef lashatumbai het volgende:
Als we winnen, doen we dan gezellig een keer een Nationaal songfestival? Je wint toch nooit twee jaar op rij, dus doen we dat even tussendoor voor de leuk!
In dit tempo welquote:
Rusland is er al!quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:43 schreef Giggio het volgende:
iemand idee hoe laat russian song on line komt?
en Zweden en Israël dan nog?
dan zijn we compleet?
Zo kun je nooit #viesdik worden.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:42 schreef grazz het volgende:
Ik zit pizza te eten maar kan niet fatsoenlijk eten door dat gehyper
We kunnen ons nu wel voorbereiden op dittwitter:CalmAfterTheTim twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 17:45:08Now we're gonna get 2 months of people saying "Arcade is so overrated", "the Dutch people are so annoying", "I can't see the Netherlands win"! Whoop, most stressful 2 months of my life, here we come! https://t.co/kySCDJxoEW reageer retweet
Ja, dat hoort er uiteraard ook gewoon bijquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:45 schreef Em31 het volgende:
We kunnen ons nu wel voorbereiden op dittwitter:CalmAfterTheTim twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 17:45:08Now we're gonna get 2 months of people saying "Arcade is so overrated", "the Dutch people are so annoying", "I can't see the Netherlands win"! Whoop, most stressful 2 months of my life, here we come! https://t.co/kySCDJxoEW reageer retweet
maar dat is een goed teken
Hmm, snap die heisa niet. Op zich prima nummer, maar wel redelijk saai. Minder dan onze inzending.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Rusland is er al!
ESF / [2019] Rusland: Sergey Lazarev - Scream
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoop ik dan maar dat ze dat een keer doen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:47 schreef lashatumbai het volgende:
Juist goed om dat naar de buitenlandse pre-concerten te gaan om je binnen het fandom ook geliefd te maken.
De heisa komt ook voornamelijk van het feit dat Rusland altijd goed scoort (m.u.v. vorig jaar, maar dat was ook gewoon echt HEEL SLECHT) wanneer ze een redelijk tot goede inzending hebben. Veel diaspora, en komen altijd met een geweldige gelikte act die het nummer naar een hoger niveau tilt.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hmm, snap die heisa niet. Op zich prima nummer, maar wel redelijk saai. Minder dan onze inzending.
Geweldigquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:48 schreef Em31 het volgende:
Al die Amsterdam 2020 reacties op tweets waarin het nummer van Rusland wordt genoemd
Je hebt er verder niet veel maar muziekcafe Barbiertje is wel een heel erg fijne plek om te hebben met wekelijks goede kwaliteit live muziek. Duncan heeft daar in het verleden geregeld live gezongen (ook tijdens het jaarlijkse Wallenpop/Vestingpop).quote:
Ik gok dat ze alle kosten liever in de staging stoppenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:49 schreef lashatumbai het volgende:
@:Greys, misschien kun je even tweeten naar Cornald & Duncan dat ze naar Londen, Madrid en Tel Aviv moeten voor de pre-shows dit jaar! Hij zal vast minder verplichtingen en schnabbels hebben staan dan onze vorige bekende artiesten.
Dit hoeft echt niet veel te kosten! Een vliegticket en je nummer op een usb-stick en je bent klaarrrquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze alle kosten liever in de staging stoppen
Moet hij dat doen?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:49 schreef lashatumbai het volgende:
@:Greys, misschien kun je even tweeten naar Cornald & Duncan dat Duncan naar Londen, Madrid en Tel Aviv moet gaan voor de pre-shows dit jaar! Hij zal vast minder verplichtingen en schnabbels hebben staan dan onze vorige bekende artiesten.
Jaquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:51 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Dit hoeft echt niet veel te kosten! Een vliegticket en je nummer op een usb-stick en je bent klaarrr
Als ie nu gaat zwemmen is hij er vast optijd.quote:
Hoogstens je stem door de vliegtuig-airco.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:51 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Dit hoeft echt niet veel te kosten! Een vliegticket en je nummer op een usb-stick en je bent klaarrr
Met zijn blote klontquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:54 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als ie nu gaat zwemmen is hij er vast optijd.
quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:48 schreef Cee het volgende:
Even een klein kritiek puntje tussen al het gejubel, want we hebben wel een probleem straks bij de halve finale.🤣SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu moet ik denken aan 2017 toen Salvador later met het vliegtuig naar Kiev ging en Greys de hele dag zenuwachtig was of hij niet kou zou vatten van de vliegtuig-aircoquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:55 schreef Dave het volgende:
[..]
Hoogstens je stem door de vliegtuig-airco.
Dat stond hij aldoor al hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:58 schreef grazz het volgende:
Hier staat ie weer op 1 https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Mjah, in Londen kom je in een heel klein zaaltje op een heel klein podiumpje. Kweenie. Misschien beter z'n stem sparen en rammen rossen op het ESF. Maar wie weet! Zal ff navragen straks of iemand weet of ie gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 17:49 schreef lashatumbai het volgende:
@:Greys, misschien kun je even tweeten naar Cornald & Duncan dat Duncan naar Londen, Madrid en Tel Aviv moet gaan voor de pre-shows dit jaar! Hij zal vast minder verplichtingen en schnabbels hebben staan dan onze vorige bekende artiesten.
Precies dit.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah, in Londen kom je in een heel klein zaaltje op een heel klein podiumpje. Kweenie. Misschien beter z'n stem sparen en rammen rossen op het ESF. Maar wie weet! Zal ff navragen straks of iemand weet of ie gaat.
Netta was op Eurovision in Concert.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 18:01 schreef libranl het volgende:
[..]
Precies dit.
Die pre-parties zijn leuk hoor en goede promotie naar de Eurovisie-fans. De gemiddelde tv-kijker krijgt er weinig van mee. Dus wat mij betreft moet hij het niet doen. Als het hem leuk lijkt kan hij het doen. Anders heb ik veel liever dat hij zich hier goed voorbereidt op een goede act en zijn stem spaart. De winnaars van vorig jaren (Netta en Salvador) waren volgens mij ook op geen enkele pre-party te bekennen, dus het is niet noodzakelijk om het festival te winnen in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |