abonnement Unibet Coolblue
pi_185478037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:58 schreef tetsuo-shima het volgende:
Ik heb dit helaas ook meegemaakt met een collega op het werk, ik ben naar hen toegegaan en duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was en dat ik de volgende keer aan de bel ging trekken. Helaas is hij enige tijd later onder invloed op het werk gekomen, en toen heb ik aan de bel getrokken. De baas vind het niet erg om om middernacht gebeld te worden! Hij is naar huis gestuurd en is nooit meer komen werken.

Nu is de situatie natuurlijk anders, ik werk in een crisisopvang en mijn collega was nachtportier die dus in zijn eentje verantwoordelijk is voor 50-60 clienten de hele nacht. ( er geld hier een zero-tolerance beleid qua alxohil)
Maar mijn punt is dat ik eerst hem heb aangesproken om hem een kans te geven. Alcohol op de werkvloer is hier not done
Als je hem de kans hebt gegeven en hij negeert het allemaal, dan is het fair game.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:34 schreef eend20 het volgende:
[..]

Maar dat is niet mijn probleem als hij wordt ontslagen. Iedereen weet dat je niet zo moeten drinken tijdens je werk.
niet?
pi_185478042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:51 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dit kan wettelijk niet gestaafd worden denk ik. Mensen hebben pauzes, wettelijk geregeld, en dat gecombineerd met zelfbeschikking, kan onmogelijk bestraft worden.

Bij bedrijven zoals de AIVD of het leger, gelden andere regels.
Bij ons is er ook een zero tolerance beleid hoor. Soms moet er ook geblazen worden bij aankomst. Hoger dan 0.0 promille ben je de lul en krijg je een schorsing aan je broek. Die dagen die je geschorst bent moet je boetes voor betalen.
pi_185478044
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:00 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Bestraft volgens welke wet ? We hebben net gelezen dat het niet strafbaar te stellen is. Je zal iets anders moeten vinden om diegene te ontslaan. Nu heb je wanprestaties, dus het lukt wel. Maar op alcoholgebruik zal het niet lukken.
Niet volgens de wet bestraft, maar wel eventuele andere afspraken die gelden binnen het bedrijf
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:03:57 #55
408813 crew  trein2000
pi_185478084
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:00 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Bestraft volgens welke wet ? We hebben net gelezen dat het niet strafbaar te stellen is. Je zal iets anders moeten vinden om diegene te ontslaan. Nu heb je wanprestaties, dus het lukt wel. Maar op alcoholgebruik zal het niet lukken.
Op grond van goed werknemerschap...
Onder omstandigheden kan het zelfs een dringende reden voor ontslag op staande voet op leveren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478086
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]

Bij ons is er ook een zero tolerance beleid hoor. Soms moet er ook geblazen worden bij aankomst. Hoger dan 0.0 promille ben je de lul en krijg je een schorsing aan je broek. Die dagen die je geschorst bent moet je boetes voor betalen.
Dit moet je aanvechten, hoe mag je van de wet wel een promillage hebben als je in de auto zit maar niet als je loopt ? Of als je een machine bedient ? De auto is immers ook een machine.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 15:04:13 #57
236264 crew  capricia
pi_185478088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:34 schreef eend20 het volgende:
[..]

Maar dat is niet mijn probleem als hij wordt ontslagen. Iedereen weet dat je niet zo moeten drinken tijdens je werk.
??
Genoeg bedrijven die smorgens een glaasje champagne schenken in de board bij het halen van een goede deal. Ik zie dat vaak genoeg.
Definitely not CIA
pi_185478095
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Niet volgens de wet bestraft, maar wel eventuele andere afspraken die gelden binnen het bedrijf
Bedrijven die boetes uitdelen?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:05:25 #59
408813 crew  trein2000
pi_185478109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Bedrijven die boetes uitdelen?
Ja dat kan je gewoon overeenkomen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:05:45 #60
408813 crew  trein2000
pi_185478114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dit moet je aanvechten, hoe mag je van de wet wel een promillage hebben als je in de auto zit maar niet als je loopt ? Of als je een machine bedient ? De auto is immers ook een machine.
Omdat je een arbeidsovereenkomst hebt, daar zitten verplichtingen aan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Ja dat kan je gewoon overeenkomen.
Ja oke als je ervoor tekent is het een ander verhaal. Maar daar word je dan ook voor gecompenseerd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Bedrijven die boetes uitdelen?
Dat kan, ontslag is ook een straf, of een officiele waarschuwing.
pi_185478139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dit moet je aanvechten, hoe mag je van de wet wel een promillage hebben als je in de auto zit maar niet als je loopt ? Of als je een machine bedient ? De auto is immers ook een machine.
Afgesloten bedrijven terrein. Als je het terrein op wil moet je dus aan de door het bedrijf gestelde eisen voldoen en het zero tolerance beleid hoort daar dus bij.
pi_185478169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Omdat je een arbeidsovereenkomst hebt, daar zitten verplichtingen aan.
Ja maar dat gaat niet over je zelfbeschikkingsrecht. Als jij savonds zuipt, en sochtends prima werk levert maar toch een promillage in je bloed hebt, en er komt een rechtszaak van, dan maakt de rechter gehakt van de aanklager. Het wordt anders als je over het promillage gaat van een auto besturen. Daar kijkt een rechter naar. Die norm is ook niet voor niets gesteld. Als je akkoord gaat met een overeenkomst waarin staat dat je dus vrijwel geen alcohol mag nuttigen in je prive tijd, dan lever je een vrijheid in en dien je gecompenseerd te worden daarvoor.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Dat kan, ontslag is ook een straf, of een officiele waarschuwing.
Officiële waarschuwingen op deze grond aanvechten, win je vrijwel altijd, tenzij je echt dronken was. De rechter kan niet veroordelen, alleen de werkgever. Zodra de werknemer aanvecht, is het gedaan met de werkgever.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ja maar dat gaat niet over je zelfbeschikkingsrecht. Als jij savonds zuipt, en sochtends prima werk levert maar toch een promillage in je bloed hebt, en er komt een rechtszaak van, dan maakt de rechter gehakt van de aanklager. Het wordt anders als je over het promillage gaat van een auto besturen. Daar kijkt een rechter naar. Die norm is ook niet voor niets gesteld. Als je akkoord gaat met een overeenkomst waarin staat dat je dus vrijwel geen alcohol mag nuttigen in je prive tijd, dan lever je een vrijheid in en dien je gecompenseerd te worden daarvoor.
Dit klopt niet. Als ik een arbeidsovereenkomst onderteken waarin staat dat ik geen alcohol in mijn bloed mag hebben, en ik word getest, en heb dat wel, kan ik er gewoon uitgeknikkerd worden, en aanvechten wordt dan lastig. Je hebt gewoon je arbeidsovereenkomst geschonden dan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:13:17 #67
408813 crew  trein2000
pi_185478215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ja maar dat gaat niet over je zelfbeschikkingsrecht. Als jij savonds zuipt, en sochtends prima werk levert maar toch een promillage in je bloed hebt, en er komt een rechtszaak van, dan maakt de rechter gehakt van de aanklager. Het wordt anders als je over het promillage gaat van een auto besturen. Daar kijkt een rechter naar. Die norm is ook niet voor niets gesteld. Als je akkoord gaat met een overeenkomst waarin staat dat je dus vrijwel geen alcohol mag nuttigen in je prive tijd, dan lever je een vrijheid in en dien je gecompenseerd te worden daarvoor.
Nee daar kijkt een rechter echt niet naar. Wat die rechter beoordeelt zijn de feiten en omstandigheden van het geval. En dat is heel breed. En dat heeft werkelijk niks met zelfbeschikkingsrecht te maken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Dit klopt niet. Als ik een arbeidsovereenkomst onderteken waarin staat dat ik geen alcohol in mijn bloed mag hebben, en ik word getest, en heb dat wel, kan ik er gewoon uitgeknikkerd worden, en aanvechten wordt dan lastig. Je hebt gewoon je arbeidsovereenkomst geschonden dan.
Klopt, maar in dat geval zou je een vergoeding moeten krijgen voor het inleveren van dat recht.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:14:34 #69
408813 crew  trein2000
pi_185478232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Dit klopt niet. Als ik een arbeidsovereenkomst onderteken waarin staat dat ik geen alcohol in mijn bloed mag hebben, en ik word getest, en heb dat wel, kan ik er gewoon uitgeknikkerd worden, en aanvechten wordt dan lastig. Je hebt gewoon je arbeidsovereenkomst geschonden dan.
Zelfs als het er niet expliciet in staat, als jij werkt als bediener van een of andere grote zaagmachine durf ik wel naar de rechter als jij 4 bier drinkt op het werk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:14:45 #70
408813 crew  trein2000
pi_185478237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:13 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Klopt, maar in dat geval zou je een vergoeding moeten krijgen voor het inleveren van dat recht.
Salaris heet dat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ja maar dat gaat niet over je zelfbeschikkingsrecht. Als jij savonds zuipt, en sochtends prima werk levert maar toch een promillage in je bloed hebt, en er komt een rechtszaak van, dan maakt de rechter gehakt van de aanklager. Het wordt anders als je over het promillage gaat van een auto besturen. Daar kijkt een rechter naar. Die norm is ook niet voor niets gesteld. Als je akkoord gaat met een overeenkomst waarin staat dat je dus vrijwel geen alcohol mag nuttigen in je prive tijd, dan lever je een vrijheid in en dien je gecompenseerd te worden daarvoor.
Je overdrijft nogal. Je kunt prima drinken in je vrije tijd maar als er gewerkt moet worden dien je gewoon nuchter te zijn (0.0) snap niet waarom iemand daar zo'n probleem mee zou hebben tenzij je een alcoholist bent ofzo.
pi_185478286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Nee daar kijkt een rechter echt niet naar. Wat die rechter beoordeelt zijn de feiten en omstandigheden van het geval. En dat is heel breed. En dat heeft werkelijk niks met zelfbeschikkingsrecht te maken.
Rechters kijken naar vergelijkbare zaken,zoals een auto besturen. Waarbij de wetgeving vrij duidelijk is, immers de wetgeving wat betreft drank op de werkvloer ontbreekt simpelweg. Rechters kijken ook naar het perspectief van de dader, om maar iets te noemen. Ze kijken echt niet alleen naar feiten :)
Waarom denk je dat die wet over drank op de werkvloer zo slecht gedefinieerd is ? En niet strafbaar is ? Food for thinking..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:21:00 #73
408813 crew  trein2000
pi_185478333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:18 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Rechters kijken naar vergelijkbare zaken,zoals een auto besturen. Waarbij de wetgeving vrij duidelijk is, immers de wetgeving wat betreft drank op de werkvloer ontbreekt simpelweg. Rechters kijken ook naar het perspectief van de dader, om maar iets te noemen. Ze kijken echt niet alleen naar feiten :)
Waarom denk je dat die wet over drank op de werkvloer zo slecht gedefinieerd is ? En niet strafbaar is ? Food for thinking..
Omdat er zoiets bestaat als contractvrijheid en open normen? Maar dat zal je allemaal wel niks zeggen.
Nogmaals, een rechter kijk ook heel nadrukkelijk naar de overeenkomst en het beleid van de werkgever. Als de werkgever een duidelijk regelement heeft en dat consequent handhaaft gaat de rechter daar in principe gewoon in mee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478355
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Omdat er zoiets bestaat als contractvrijheid en open normen? Maar dat zal je allemaal wel niks zeggen.
Nogmaals, een rechter kijk ook heel nadrukkelijk naar de overeenkomst en het beleid van de werkgever. Als de werkgever een duidelijk regelement heeft en dat consequent handhaaft gaat de rechter daar in principe gewoon in mee.
Als het duidelijk gedefinieerd is en je hebt ervoor getekend, inderdaad. Dan krijg je ook een aanzienlijk salaris. :)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:24:00 #75
408813 crew  trein2000
pi_185478382
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Als het duidelijk gedefinieerd is en je hebt ervoor getekend, inderdaad. Dan krijg je ook een aanzienlijk salaris. :)
Kan, het kan ook gewoon gelden voor een minimumloner. Denk bijvoorbeeld aan bouwvakkers die op hoogte werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Als het duidelijk gedefinieerd is en je hebt ervoor getekend, inderdaad. Dan krijg je ook een aanzienlijk salaris. :)
:?
"U mag geen alcohol drinken op het werk, dus krijgt u daarvoor als compensatie ¤500" ofzo?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185478413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Kan, het kan ook gewoon gelden voor een minimumloner. Denk bijvoorbeeld aan bouwvakkers die op hoogte werken.
Ik geloof je dat het gebeurt, maar het is niet oke.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478417
What are you going to do on Thursdayeve you need to be wide awake and alert for?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:26:01 #79
408813 crew  trein2000
pi_185478418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:25 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ik geloof je dat het gebeurt, maar het is niet oke.
Waarom zou dat niet mogen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185478426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]

:?
"U mag geen alcohol drinken op het werk, dus krijgt u daarvoor als compensatie ¤500" ofzo?
Nee U mag nooit meer alcohol drinken...Want savonds drinken geeft je sochtends nog steeds een promillage.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Waarom zou dat niet mogen?
Voor het inleveren van een recht moet betaald worden vind ik.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Nee U mag nooit meer alcohol drinken...Want savonds drinken geeft je sochtends nog steeds een promillage.
Eén of twee biertjes 's avonds geven je echt 's morgens geen promillage.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185478443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Als het duidelijk gedefinieerd is en je hebt ervoor getekend, inderdaad. Dan krijg je ook een aanzienlijk salaris. :)
Ik krijg echt niet meer salaris omdat ik nuchter moet zijn hoor :')

Het heeft puur met veiligheid te maken. Als je met grote machines en installaties werkt met allerlei levensgevaarlijke risico's dan wil je gewoon dat iedereen nuchter is.
pi_185478462
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]

Ik krijg echt niet meer salaris omdat ik nuchter moet zijn hoor :')

Het heeft puur met veiligheid te maken. Als je met grote machines en installaties werkt met allerlei levensgevaarlijke risico's dan wil je gewoon dat iedereen nuchter is.
Uiteraard maar is er nooit iemand brak bij die bedrijven? Natuurlijk wel. Elke maandag heb je duizenden mensen met alcoholpromillages in hun bloed waar je waarschijnlijk U tegen zegt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 15:29:28 #85
236264 crew  capricia
pi_185478464
Hoe zit dat dan bijv met chirurgen die in het weekend stand-by staan, is dat een 0% alcohol contract?
Definitely not CIA
pi_185478479
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:29 schreef capricia het volgende:
Hoe zit dat dan bijv met chirurgen die in het weekend stand-by staan, is dat een 0% alcohol contract?
Ik denk wel dat die van die clausules hebben ja. Maar zulke mensen krijgen ook heel veel salaris.
En terecht.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 15:31:38 #87
236264 crew  capricia
pi_185478500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:30 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ik denk wel dat die van die clausules hebben ja. Maar zulke mensen krijgen ook heel veel salaris.
Ja. Okay.
Het gaat mij dan ook niet om de salaris discussie. Maar meer over dat dat soort zaken dan wel in je contract moeten staan.
Definitely not CIA
pi_185478518
Het hoeft niet in het contract te staan. Er bestaat zoiets als goed werknemerschap. Je moet je werk naar behoren kunnen uitvoeren. Als je dat bewust aan je laars lapt (door alcohol te gaan drinken bv, maar er zijn duizenden manieren), dan kan je daarvoor gestraft worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185478525
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]

Ja. Okay.
Het gaat mij dan ook niet om de salaris discussie. Maar meer over dat dat soort zaken dan wel in je contract moeten staan.
Ja, zwart op wit. De wet is er niet, dus raadpleeg je CAO of huisregels van je bedrijf.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Het hoeft niet in het contract te staan. Er bestaat zoiets als goed werknemerschap. Je moet je werk naar behoren kunnen uitvoeren. Als je dat bewust aan je laars lapt (door alcohol te gaan drinken bv, maar er zijn duizenden manieren), dan kan je daarvoor gestraft worden.
Er zijn meerdere manieren om mensen te ontslaan, maar alcoholmisbruik is er geen van. Enkel indirect, zoals jij zei.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:34:14 #91
408813 crew  trein2000
pi_185478548
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:29 schreef capricia het volgende:
Hoe zit dat dan bijv met chirurgen die in het weekend stand-by staan, is dat een 0% alcohol contract?
Dronken op de ok staan lijkt me de snelste manier om je big registratie kwijt te raken :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 15:35:15 #92
408813 crew  trein2000
pi_185478564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:33 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Er zijn meerdere manieren om mensen te ontslaan, maar alcoholmisbruik is er geen van. Enkel indirect, zoals jij zei.
Ook wel direct, als jij knetterdronken verschijnt kan dat onder omstandigheden al reden zijn. Herhaling is datzeker.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 15:35:26 #93
236264 crew  capricia
pi_185478567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Dronken op de ok staan lijkt me de snelste manier om je big registratie kwijt te raken :D
Piloten worden wel eens getest ja. Dan staat er weer een stukje online. Hoeveel piloten onder invloed waren. :D
Definitely not CIA
pi_185478569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Ook wel direct, als jij knetterdronken verschijnt kan dat onder omstandigheden al reden zijn. Herhaling is datzeker.
True. Ontslag op staande voet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 15:36:36 #95
236264 crew  capricia
pi_185478584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:32 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Ja, zwart op wit. De wet is er niet, dus raadpleeg je CAO of huisregels van je bedrijf.
Hier niet van toepassing. Er wordt gewoon gedronken als er aanleiding toe is. :+
Definitely not CIA
pi_185478585
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]

Piloten worden wel eens getest ja. Dan staat er weer een stukje online. Hoeveel piloten onder invloed waren. :D
Piloten worden gecompenseerd ;)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478602
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]

Hier niet van toepassing. Er wordt gewoon gedronken als er aanleiding toe is. :+
Haha, dat zou een goede huisregel zijn.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Piloten worden gecompenseerd ;)
Niet specifiek voor het niet mogen drinken van alcohol.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185478635
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]

Niet specifiek voor het niet mogen drinken van alcohol.
Nee maar piloten geven wel meer vrijheden op en daar worden ze wel voor beloond. In het algemeen hebben piloten een erg hoog salaris.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185478662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:38 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Nee maar piloten geven wel meer vrijheden op en daar worden ze wel voor beloond. In het algemeen hebben piloten een erg hoog salaris.
Dus niet specifiek voor het niet mogen drinken van alcohol.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')