abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185477547
Kijk het eerst eens even aan of praat met hem.
Drinkt hij regelmatig en veel? of heb je hem 1 biertje zien drinken na een lange rotweek. (dat er 3 lege flesjes in een hoek staan wil niet zeggen dat hij die net heeft leeggedronken)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_185477613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:34 schreef eend20 het volgende:
[..]

Maar dat is niet mijn probleem als hij wordt ontslagen. Iedereen weet dat je niet zo moeten drinken tijdens je werk.
Zie je ethisch geen probleem? Dan ben je echt gemeen :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185477662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:34 schreef eend20 het volgende:
[..]

Maar dat is niet mijn probleem als hij wordt ontslagen. Iedereen weet dat je niet zo moeten drinken tijdens je werk.
Dus je wil hem eigenlijk gewoon naaien
pi_185477671
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:43 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Dit.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_185477699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:40 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Zie je ethisch geen probleem? Dan ben je echt gemeen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:43 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Hij naait mij anders ook. Ik moet alle problemen oplossen omdat hij niks doet. Lekker makkelijk wel.
Ik zeg maar zo... ik zeg maar niks
pi_185477703
Het is blijkbaar makkelijker om iemand te naaien en te laten ontslaan, dan om met hem te praten.
TS is contactgestoord blijkbaar.
pi_185477724
Los van of het mag of niet (ik gok dat er niks in de wet zal staan, maar wel wat in eventuele gedragsregels en/of veiligheidsregels staat over alcoholgebruik. Maar het menselijke is hem, prive, even benaderen erover en dan niet in een beschuldigende manier. Maar als je dat niet jouw probleem vindt, dan heb je blijkbaar maar 1 ding in je hoofd.
pi_185477738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:44 schreef eend20 het volgende:
[..]

[..]

Hij naait mij anders ook. Ik moet alle problemen oplossen omdat hij niks doet. Lekker makkelijk wel.
Praat met hem. Echt de 5de keer dat ik het zeg. Als hij je dan afserveert, go ahead. Maar bij voorbaat gelijk zoiets doen is echt niet verstandig.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:47:35 #34
408813 crew  trein2000
pi_185477759
Ik ga je iets vertellen, een biertje drinken. Als daar geen regels tegen zijn en er geen gevaar is levert echte geen grond voor ontslag op he?
zie email 27 oktober
pi_185477772
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:46 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Praat met hem. Echt de 5de keer dat ik het zeg. Als hij je dan afserveert, go ahead. Maar bij voorbaat gelijk zoiets doen is echt niet verstandig.
Ja oke ik ga wel praten met hem. Maar het ging me erom dat je nu mij gestoord noemt terwijl ik hier alleen om advies vraag.
Ik zeg maar zo... ik zeg maar niks
pi_185477777
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik ga je iets vertellen, een biertje drinken. Als daar geen regels tegen zijn en er geen gevaar is levert echte geen grond voor ontslag op he?
De regel bij bedrijven is is de norm voor autorijden. Zolang je nog een auto mag besturen, mag je ook werken.
pi_185477783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:47 schreef trein2000 het volgende:
Enige wat ik me kan voorstellen zijn veiligheidsregels ivm gloeiend hete ovens enzo, maar goed.
Af en toe moet een biertje op 't werk kunnen jatoch _O_
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:48:43 #38
408813 crew  trein2000
pi_185477784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:48 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

De regel bij bedrijven is is de norm voor autorijden. Zolang je nog een auto mag besturen, mag je ook werken.
Waar staat dat?
zie email 27 oktober
pi_185477797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:48 schreef eend20 het volgende:
[..]

Ja oke ik ga wel praten met hem. Maar het ging me erom dat je nu mij gestoord noemt terwijl ik hier alleen om advies vraag.
Jij stelde voor om hem te ruïneren. Dat roept emoties bij me op.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:49:22 #40
408813 crew  trein2000
pi_185477806
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:48 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]

Enige wat ik me kan voorstellen zijn veiligheidsregels ivm gloeiend hete ovens enzo, maar goed.
Af en toe moet een biertje op 't werk kunnen jatoch _O_
Kan nog simpeler, als jij als bedrijf een duidelijke regel hebt “niet drinken, punt” en je handhaaft die consequent is dat voldoende.
zie email 27 oktober
pi_185477810
Alcoholbeleid op het werk
Wat zegt de wet?

Alcoholgebruik op het werk is niet bij de wet verboden. Een bedrijf kan wel voorschriften vaststellen over het gebruik van alcohol onder werktijd en vóór aanvang van het werk voor zover dat invloed kan hebben op de arbeidsprestatie.

Ook werknemers met een alcoholprobleem dat hun functioneren structureel negatief beïnvloedt, riskeren ontslag op staande voet. De werknemer blijft primair verantwoordelijk voor zijn alcoholconsumptie.
pi_185477814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Waar staat dat?
In het wetboek. Niet expliciet, maar dat herleid ik eruit.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:50:35 #43
408813 crew  trein2000
pi_185477833
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:49 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

In het wetboek. Niet expliciet, maar dat herleid ik eruit.
Artikel?
zie email 27 oktober
pi_185477863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Kan nog simpeler, als jij als bedrijf een duidelijke regel hebt “niet drinken, punt” en je handhaaft die consequent is dat voldoende.
Dit kan wettelijk niet gestaafd worden denk ik. Mensen hebben pauzes, wettelijk geregeld, en dat gecombineerd met zelfbeschikking, kan onmogelijk bestraft worden.

Bij bedrijven zoals de AIVD of het leger, gelden andere regels.
pi_185477877
Burgerlijk wetboek
Alcoholgebruik op het werk is in het Burgerlijk Wetboek (BW) niet duidelijk verboden. In het (BW) is wel opgenomen dat ontslag om dringende redenen kan zijn dat de werknemer zich ondanks waarschuwing overgeeft aan dronkenschap of ander liederlijk gedrag (7:678, lid c, BW).

https://wetten.overheid.n(...)Afdeling9_Artikel678
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:53:04 #46
408813 crew  trein2000
pi_185477897
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:51 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Dit kan wettelijk niet gestaafd worden denk ik. Mensen hebben pauzes, wettelijk geregeld, en dat gecombineerd met zelfbeschikking, kan onmogelijk bestraft worden.

Bij bedrijven zoals de AIVD of het leger, gelden andere regels.
Het staat dus nergens...
En natuurlijk kan dat wel bestraft worden onder omstandigheden. Wat denk je van een bediener van een gevaarlijke machine bijvoorbeeld.
zie email 27 oktober
pi_185477992
Ik heb dit helaas ook meegemaakt met een collega op het werk, ik ben naar hen toegegaan en duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was en dat ik de volgende keer aan de bel ging trekken. Helaas is hij enige tijd later onder invloed op het werk gekomen, en toen heb ik aan de bel getrokken. De baas vind het niet erg om om middernacht gebeld te worden! Hij is naar huis gestuurd en is nooit meer komen werken.

Nu is de situatie natuurlijk anders, ik werk in een crisisopvang en mijn collega was nachtportier die dus in zijn eentje verantwoordelijk is voor 50-60 clienten de hele nacht. ( er geld hier een zero-tolerance beleid qua alxohil)
Maar mijn punt is dat ik eerst hem heb aangesproken om hem een kans te geven. Alcohol op de werkvloer is hier not done
pi_185478005
Die regels kan een bedrijf zelf maken, onze Poolse uitzendkrachten mogen regelmatig blazen voor aanvang dienst
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Redactie Frontpage vrijdag 8 maart 2019 @ 15:00:11 #49
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185478024
Ik zou hem erbij naaien. Lekker gevoel toch?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185478026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Het staat dus nergens...
En natuurlijk kan dat wel bestraft worden onder omstandigheden. Wat denk je van een bediener van een gevaarlijke machine bijvoorbeeld.
Bestraft volgens welke wet ? We hebben net gelezen dat het niet strafbaar te stellen is. Je zal iets anders moeten vinden om diegene te ontslaan. Nu heb je wanprestaties, dus het lukt wel. Maar op alcoholgebruik zal het niet lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')