abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185476827
Hallo,

Ik werk sinds begin dit jaar bij Domino’s waar ik pizza bezorg. We een aantal teamleiders die elkaar afwisselen gedurende de dag. Nou is er 1 bij die gisterenavond laat toen het rustig was betrapt heb toen hij een biertje zat te drinken in het kantoortje achter de keuken. En er stonden nog 3 lege flesjes verstopt in de hoek van de kamer. Is dit eigenlijk toegestaan en moet ik niet aan de bel trekken bij de manager?
Ik zeg maar zo... ik zeg maar niks
pi_185477055
Wettelijk gok ik ja.
pi_185477175
Lekker boeie!! At er 1 mee
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:20:31 #4
408813 crew  trein2000
pi_185477200
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:13 schreef Tailless het volgende:
Wettelijk gok ik ja.
Waar staat dat dan?
zie email 27 oktober
pi_185477217
Zolang hij nog auto mag rijden, gaat hij niet over de schreef. Bij 4 bier is dit discutabel, maar als je er verder geen last van hebt, zou ik er geen grote zaak van maken. Je kan met hem praten erover als collega. Bij een vorig bedrijf waar ik teamleader was was ook een jongen die bij het avondeten (bij overwerk) altijd 2 halve liters bestelde. Ik heb er nooit wat van gezegd omdat hij altijd goed zijn werk deed en ik er totaal geen last van en het bedrijf ook niet. Mijn baas, de directeur, was dan ook aanwezig en vond het ook niet erg. Het wordt een ander verhaal als men echt gaat zitten zuipen om bezopen te worden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185477230
Op de werkvloer zijn ze meestal niet zo happig op matennaaiers.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:22:54 #7
408813 crew  trein2000
pi_185477245
Zolang er geen gevaarlijke situaties ontstaan zou ik het lekker laten gaan.
zie email 27 oktober
pi_185477246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:19 schreef hoechst het volgende:
Lekker boeie!! At er 1 mee
Ik drink geen alcohol.
pi_185477274
Praat gewoon eens met hem en laat hem weten dat je het weet. Hij zal waarschijnlijk gelijk uitweiden waarom.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
  vrijdag 8 maart 2019 @ 14:24:35 #10
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_185477281
Ontstaat er een risico op de werkvloer, mensen, personeel als hij een beetje dronken is?

Zo ja meld het, zo niet overleg met collega's wat die ervan vinden.

Dit kan iemand zijn baan kosten als je het meld en als ie achterkomt wie het gemeld heeft wie weet hoe die daarop gaat reageren?

Je kan het ook niet melden maar ik zou anderen wel navragen wat die ervan denken/weten, misschien ben je niet de enigste die het gezien heeft
pi_185477283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Waar staat dat dan?
Dat je een gewoon alcohol mag nuttigen?
pi_185477288
Als je merkt dat hij niet normaal kan functioneren door de alcohol, zou ik het zeker melden.

Maar als hij verder gewoon normaal doet en als teamleider goed bezig is, zie ik het probleem niet.
Uiteindelijk is het vooral zijn probleem.
pi_185477310
Ik drink nu ook een biertje op werk btw :Y)
pi_185477312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:24 schreef Drogonno het volgende:
Ontstaat er een risico op de werkvloer, mensen, personeel als hij een beetje dronken is?

Zo ja meld het, zo niet overleg met collega's wat die ervan vinden.

Dit kan iemand zijn baan kosten als je het meld en als ie achterkomt wie het gemeld heeft wie weet hoe die daarop gaat reageren?

Je kan het ook niet melden maar ik zou anderen wel navragen wat die ervan denken/weten, misschien ben je niet de enigste die het gezien heeft
Achter z'n rug om ? Gewoon aanspreken en hem betrekken in het gesprek. Wellicht is het de spil van het bedrijf.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 maart 2019 @ 14:26:20 #15
408813 crew  trein2000
pi_185477320
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:24 schreef Tailless het volgende:
[..]

Dat je een gewoon alcohol mag nuttigen?
Oh ik dacht dat je bedoelde dat het niet kocht, excuus.
zie email 27 oktober
pi_185477346
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:25 schreef Tailless het volgende:
Ik drink nu ook een biertje op werk btw :Y)
Het mag ook wel, de algemene regel is de norm voor een auto besturen, dit geldt ook voor machines and such. Ik heb ook wel eens een biertje gedronken tijdens het werk.
pi_185477359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:04 schreef eend20 het volgende:
Hallo,

Ik werk sinds begin dit jaar bij Domino’s waar ik pizza bezorg. We een aantal teamleiders die elkaar afwisselen gedurende de dag. Nou is er 1 bij die gisterenavond laat toen het rustig was betrapt heb toen hij een biertje zat te drinken in het kantoortje achter de keuken. En er stonden nog 3 lege flesjes verstopt in de hoek van de kamer. Is dit eigenlijk toegestaan en moet ik niet aan de bel trekken bij de manager?
Nee, niet aan de bel trekken. Daar ben je 75 jaar te laat voor geboren. Gewoon lekker laten gaan en NSB-praktijken achterwege laten. Je hebt er toch geen last van?
pi_185477377
En als hij slecht werk levert, zou ik hem nog niet pakken op de alcohol maar op zijn slechte werk.
pi_185477385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:27 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Het mag ook wel, de algemene regel is de norm voor een auto besturen, dit geldt ook voor machines and such. Ik heb ook wel eens een biertje gedronken tijdens het werk.
vind het anders als zijn prestaties er onder leiden of als het verboden is als bedrijf
pi_185477420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:28 schreef Mariocash het volgende:
[..]

Nee, niet aan de bel trekken. Daar ben je 75 jaar te laat voor geboren. Gewoon lekker laten gaan en NSB-praktijken achterwege laten. Je hebt er toch geen last van?
Eigenlijk wel. Hij zit dus op kantoor te drinken terwijl hij telefoontjes van klanten moet beantwoorden en pizza’s moet bereiden en dan worden die klanten weer boos op mij omdat het te lang duurt of dat niemand opneemt.
pi_185477431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:31 schreef eend20 het volgende:
[..]

Eigenlijk wel. Hij zit dus op kantoor te drinken terwijl hij telefoontjes van klanten moet beantwoorden en pizza’s moet bereiden en dan worden die klanten weer boos op mij omdat het te lang duurt of dat niemand opneemt.
dan loop naar de manager
pi_185477432
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:29 schreef Tailless het volgende:
[..]

vind het anders als zijn prestaties er onder leiden of als het verboden is als bedrijf
Klopt, maar de gevallen waarbij wanprestaties geleverd worden bij een wettelijke hoeveelheid alcohol die zijn zeldzaam denk ik :P Ik denk dat er vrijwel geen volwassen mannen zijn die hun werk niet meer kunnen doen na 2 biertjes. In dit geval is het 4 bier, dus dat is discutabel. Het ligt er inderdaad aan hoe goed hij zijn werk doet en zijn houding.
pi_185477457
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:32 schreef Tailless het volgende:
[..]

dan loop naar de manager
Die is er ‘s avonds laat natuurlijk niet
pi_185477460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:31 schreef eend20 het volgende:
[..]

Spreek hem eerst aan, desnoods met collega's. Laat weten dat je het weet. Als je hem laat ontslaan in deze staat, zal het niet best aflopen met hem. Hij is waarschijnlijk een alcoholist.
pi_185477476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:33 schreef DoubleUU het volgende:
[..]

Spreek hem eerst aan, desnoods met collega's. Laat weten dat je het weet. Als je hem laat ontslaan in deze staat, zal het niet best aflopen met hem. Hij is waarschijnlijk een alcoholist.
Maar dat is niet mijn probleem als hij wordt ontslagen. Iedereen weet dat je niet zo moeten drinken tijdens je werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')